The Kingfish Company ser spennende ut

repsol
KING 02.12.2020 kl 11:42 27476

Her er det veldig lav Frie aksjer så her går kronene fort , har tatt meg noe få aksjer her i dag

repsol
Redigert 21.01.2021 kl 08:03 Du må logge inn for å svare
Tradinator
11.04.2024 kl 09:14 138

Jo det har vært en EMI, de hadde vel 30 ca i kassa nå. Enorm mye har skjedd siden den gang, og denne tror jeg er i ferd med å komme gjennom vekstfasen helskinnet. Bærekraften er tvers gjennom god, og om vi får litt lavere renter fremover vil det gjøre selskapet godt også. De driver veldig seriøst og har et spennende produkt. Bedre marginer nå som produksjonen er optimalisert, og finnes ikke sykdom på anlegget, det har det heller aldri vært. Tror ikke denne er langt unna en bunn, og det kan gå bratt oppover.
YNWA250505
11.04.2024 kl 09:13 142

Veksten i biomasse fortsetter, men tapene pr Q øker. Mellom linjene lukter det også en ny emisjon. På sikt kan Kingfish bli bra. Men d r ingen hast å kjøpe seg inn i 2024.
YNWA250505
11.04.2024 kl 08:51 163

Har det ikke kommet flere aksjer i selskapet siden toppen på 33 kroner? Hvor mye cash har de nå i forhold til da?
Tradinator
11.04.2024 kl 08:18 189

Veksten fortsetter. Snart er dette selskapet gjennom syretesten. Handles for en slikk og ingenting. Oppdrett på land er ikke akkurat hett i 2024, men da skal man kjøpe. Toppet på 33 kroner, siden har selskapet kun blitt bedre og nå er kursen 7. Oppkjøpskandidat.
https://newsweb.oslobors.no/message/615565
urix
31.01.2024 kl 09:00 555

rading update Q4 2023
Phase 2 extension completed and fully operational
Biological performance exceeding expectations


The Kingfish Company N.V. (the "Company"; “Kingfish”; OSE: KING) publishes a trading update focusing on volumes and operational performance metrics.

Q4 2023 highlights
• Phase 2 expansion completed and fully operational
• Standing biomass more than doubled to 967 tons (Q4 2022: 408 tons)
• Net biomass growth of 635 tons (Q4 2022: 395 tons), attributed to strong system performance and accelerated growth of the 3rd generation fingerlings
• Harvest volume 419 tons (Q4 2022: 387 tons)
• Volume sold 343 tons (Q4 2022: 347 tons)
• Total revenue €5.2 million (Q4 2022: €5.1 million)
• Revenue per kg increased 3.8% to €15.2/kg (Q4 2022: €14.6/kg)

Phase 2 was successfully completed before the end of December, resulting in all tanks being fully stocked. This significant milestone has enhanced the total production capacity to 3,500 tons. In 2025, the Company will be able to operate at full capacity. The biological performance of the new farm is excellent and continues to exceed our expectations.

The standing biomass more than doubled from the previous year to 967 tons, and the company achieved a net biomass growth of 635 tons, representing a significant increase from the Q4 2022 figure of 408 tons.

Despite softer markets at the beginning of the fourth quarter and increased competition in the US frozen market, prices in our principal markets in Europe have remained stable. Additionally, as the year concluded, demand in key markets strengthened, underlining the market appeal of Dutch Yellowtail.

“The completion of Phase 2 marks the beginning of an accelerated sales phase. In a strategic move, we welcomed a new Commercial Director, Gudo klein Gebbink, in January 2024. This role is pivotal in driving the expansion of our customer base and boosting sales across both existing and new markets,” said Vincent Erenst, CEO of The Kingfish Company.

The Company will release its full Q4 and FY 2023 financial results, as well as its annual report, on April 11, 2024.

All figures in this trading update are unaudited.


For media and investor inquiries, please contact
press@the-kingfish-company.com
ir@the-kingfish-company.com
Tradinator
31.01.2024 kl 08:52 564

Praktfullt levert, tross vanskeligere marked.
https://newsweb.oslobors.no/message/609494
Igjr
29.01.2024 kl 09:02 685

Jeg tror mye av skepsisen til selskapet kommer fra skaleringen og de kostnadene som kommer rundt dette. Tror nok at mange ser på det totale regnskapet som er negativt, der det er mye kostnader tilknyttet vekst som fremkommer. Men det er litt lite fokus på driftsresultat og hvordan den etablerte delen av selskapet faktisk leverer.
Tradinator
29.01.2024 kl 08:26 729

Bortsett fra og vokse har King gjort det meste rett. ALT ligger til rette for tre ganger dagens kurs, så kun snakk om tid før noen flere oppdager selskapet. Tror først og fremst det er at de driver med Kingfish og ikke Laks som gjør at interessen har vært lav. Da bør de snarest lære seg at denne fisken egner seg langt bedre til oppdrett.
Igjr
29.01.2024 kl 07:07 759

Hva tror vi om denne oppdateringen da? Vil det endelig slå positivt ut?
Tradinator
04.01.2024 kl 21:42 1033

Når skal folk bli lei alle problemene hos de norske lakseamatørene og oppdage proffe oppdrettere av lønnsom fisk? King er en skjult perle, og helt latterlig lavt priset. https://e24.no/bors/nyheter/a/295243
Tradinator
20.12.2023 kl 14:19 720

Dettte utbombede kvalitetselskapet, går fullstendig under radaren på laksebørsen her hjemme. Gleder meg til noen kaster seg over denne igjen, driver knallbra, og vokser stadig. Enorm vekst i etterspørsel etter Kingfish globalt, og de klarer ikke levere nok. Nå har produksjon startet i Fredrikstad også av denne fisken. Rett og slett mer lønnsom og aldri sykdom hos fisken. En bærekrafts mester klar for comeback.
Tradinator
02.11.2023 kl 13:42 1244

Helt rett, King har drevet sunt og vokser jevnt og trutt, snart er vi også i gang i USA. Denne selger jeg på 50.
YNWA250505
02.11.2023 kl 12:29 1284

Folk klarer ikke å se lenger enn til nesetippen sin. Kunsten er å finne slike selskaper som King, kjøpe seg inn når kursen er lav ( og det er den nå) og sitte til de lykkes. King vil bli en kjempesuksess og fisken deres er den sunneste som finnes og er helt uten antibiotika etc. De kommer helt sikkert til å få midler fra bla EU da dette er bærekraftig og en hjelp til å mate enda flere mennesker med sunn fisk. Om et par år bør kursen være tilbake på 30-tallet.
Redigert 02.11.2023 kl 14:02 Du må logge inn for å svare
Tradinator
02.11.2023 kl 09:18 1344

King er bare en gåte. Leverer bare bedre og bedre, og kursen er latterlige 8 kroner. Her er det bare å sitte rolig, så MÅ det skje noe på kurssiden snart også. Herlig selskap.
urix
20.10.2023 kl 01:47 1565

I slutten av desember i år er det tre år siden Kingfish sto i 33,23 kr. (29/12- 2020), i går endte den på 8,10 kr., under en firedel av 33,23 kr. Utrolig i og med selskapet har vokst enormt fra den gang og vil fortsette med det. I nær fremtid vil det produseres 3500 ton i Nederland med priser langt over lakseprisen, markedet har et umettelig behov etter Yellowtail. Usa skal produsere 8500 ton på sikt, alle tillatelser om byggestart er i orden.

Q3 kommer 2. november.
Redigert 20.10.2023 kl 06:51 Du må logge inn for å svare
Tradinator
12.10.2023 kl 10:09 1694

Teknisk begynner det å se spennende ut i King. Et nydelig selskap som vil vokse mye de neste årene. Rekord på rekord settes, og når rentene faller igjen vil suksessen måles også på aksjekursen hos de landbaserte oppdretterne med høye investeringer. King leverer kvartal etter kvartal, og fisken er sunn og bærekraftig og sykdom finnes ikke. En potensiell rakett når toget først går. Lå på over 30 da selskapet ikke var i nærheten av der de er nå. Dessverre kan de bli kjøpt opp, så lav som prisen er nå.
MACD ligger over MACD signal, dette kan indikere et positivt momentum i aksje
YNWA250505
20.09.2023 kl 14:40 1914

Jeg tipper jeg får lov til å delta i en evt rettet emisjon :-)
Orpheus
20.09.2023 kl 14:35 1916

Vanskelig å vurdere når rette tidspunktet er for å kjøpe. Forrige emisjon var rettet, og om fremtidige emisjoner også blir rettet/fortrinnsrettet så kommer du jo ikke inn uten å måtte kjøpe over børs. Jeg synes King har mye spennende på gang og de virker mer offensive og åpne nå og vil fra nå også publisere hvert kvartalsregnskap (børsmelding igår). Jeg antar det er for å vise veksten og bedre lønnsomhet fremover som følge av fase 2 i drift, samt gjøre seg mer attraktive for investorer. Jeg kjøper derfor litt av og til. Kurs er nå under siste emisjonskurs.
YNWA250505
18.09.2023 kl 16:00 1999

OK da venter jeg med å kjøpe og deltar i den kommende emisjonen jeg da:-)
Orpheus
18.09.2023 kl 15:50 2009

Spørsmålet gjaldt jo når det kan forventes byggestart i Maine. Jeg tror selskapet gjerne skulle satt igang så snart som mulig, men at de ikke vil klare å skaffe finansiering enda og at de trolig har fått beskjed av bankene om at de må bevise lønnsomhet før de kan regne med lån til bygging i Maine. Jo raskere de kan vise lønnsomhet, jo raskere og lettere vil det bli å finansiere vekst. Derfor tror jeg det fort blir 2025 iforhold til det de selv har sagt om når de blir lønnsomme.
YNWA250505
18.09.2023 kl 13:15 2050

Nå må du bestemme deg snart. Du skriver i ditt forrige innlegg at du regner med en større emisjon og lån og nå skriver du at det er helt opplagt at det vil komme flere emisjoner. Jeg er heller ikke i tvil om at de må hente penger da de ikke tjener nok over drift nå. Når Maine er oppe og går så tror jeg vi har sett den siste emisjonen og at selskapet skal reprises. Emisjoner som går til videre vekst tar jeg imot med åpne armer og er helt naturlig i vekstselskaper.
Orpheus
18.09.2023 kl 12:18 2073

Jeg har ikke mistillit til sittende ledelse og styre, og vil anta de gjør samme betraktninger som meg. De er et selskap i vekst og har uttalt ambisjoner om ytterligere utvidelse både i Europa og Maine. De har lagt seg på tilsvarende offensive kommunikasjonslinje som Salmon Evolution med et konkret veikart for lønnsomhet. Og, det er de nok avhengige av å bevise også for å kunne finansiere nye byggeprosjekt. Det hjelper lite at de oppnår gode priser og unngår sykdommer og massedød om de ikke klarer å produsere lønnsomt. Situasjonen til Atlantic Sapphire påvirker dessverre både banker og investorer og gjør de mer forsiktige. At det her vil komme flere emisjoner for å finansiere anlegget i Maine trodde jeg var opplagt for alle som har aksjer i selskapet.
YNWA250505
17.09.2023 kl 12:27 2159

Kan ikke du spørre om du kan få en plass i styre til Kingfish. Du som "vet" bedre en ledelsen
breiflabb
17.09.2023 kl 10:33 2189

Har någon på forumet spiset yellowtail kingfish, amberjack m.fl. namn den har? Fryst eller färsk eller grillad?
Här en sajt där du kan välja språk och se på omdömen: https://se.fisheryfood.com/frozen-fish/amberjack-red-coat-yellow-tail-fish.html
Går säkert att sälja den där man är van att konsumera denna och liknande arter. Den går dock inte upp mot våra fiskar i norden.
Orpheus
15.09.2023 kl 11:50 2274

De måtte ta et dyrt konvertibelt lån for å finansiere overskridelse på fase 2 samt oppbygging av biomasse det neste året. Har ingen tro de får finansiert bygging i Maine før de beviser positiv ebitda og kanskje også cash-positiv utover 2025. Regner med de trenger en større emisjon i tillegg til lån for å få satt igang der borte. Mhp lønnsomhet kan det hende en satsing på fase 3 i Zeeland er bedre enn å starte i Maine for å få skalaeffekter bygd på dagens organisasjon.
Redigert 15.09.2023 kl 12:31 Du må logge inn for å svare
Tradinator
15.09.2023 kl 07:52 2309

Var det ikke 2025?
urix
15.09.2023 kl 06:56 2336

Når kan vi forvente byggestart og produksjon i fra anlegget i Maine? Full produksjon 8500 ton i året?
Tradinator
11.09.2023 kl 14:44 2456

Selv har jeg kursmål 50, men det er når produksjon er klar i USA også. Oppdrett på land er jo det man skal kjøpe nå. Sektoren er iskald, men kommer som en kule igjen når renta faller. Spesialt de som er bærekraftigge, tjener penger, og ikke har hatt sykdom på fisken siden de startet opp. Legg til høye slaktepriser og etterspørsel som overgår kapasitet på Yellowtale så har du en vinner snart.
Vampyren
11.09.2023 kl 13:47 2474

KING: DNB MARKETS NEDJUSTERER KURSMÅL TIL 9 FRA 11,1, GJENTAR HOLD

Oslo (Infront TDN Direkt): DNB Markets nedjusterer kursmålet på The Kingfish Company til 9 kroner pr aksje, fra 11,1 kroner, og gjentar en holdanbefaling.

Det fremgår av en oppdatering fra meglerhuset mandag formiddag.

Meglerhuset har i rapporten økt estimatet for produksjonskostnad og rentekostnader, men har redusert forutsetningen for utestående aksjer ettersom selskapets konvertible lån erstatter den tidligere forventningen om en emisjon.
Tradinator
07.09.2023 kl 08:15 2589

Gleder meg til å høste av denne noen år frem. Landbasert oppdrett er jo helt iskaldt om dagen, men dette lille selskapet vokser stadig, og salget øker jevnt hele veien. Nå åpner ny kapasitet i Holland, og litt lenger frem bygges det i Maine US. Regner med å være cash positive i første kvartal 2025. Sammenlignet med laks, er dette en mer high end fisk, som det ikke er påvist noen sykdommer på i hele levetiden til selskapet, bærekraft gjennomsyrer alt det gjør. Klarer ikke levere nok fisk, og når kapasiteten økes rives det bort. Tror fortsatt denne koster 50 kroner lenger frem i tid, og sitter å småkjøper litt mens den ligger med brukket rygg og ingen viser interess. Kostet over 30 kroner på toppen, da selskapet ikke var i nærheten av der de er i dag. Les deg litt opp her, et utrolig kult selskap, som jeg tror får betalt for strevet snart.
https://newsweb.oslobors.no/message/598879
YNWA250505
20.07.2023 kl 09:47 3178

Supre Q tall fra Kingfish. 14% vekst og mye bedre betalt pr kg fisk. Virker billig synes jeg.
YNWA250505
05.07.2023 kl 17:00 3406

KING: HENTET EUR 32M I KONVERTIBELT LÅN
Oslo (Infront TDN Direkt): Kingfish Company har hentet inn 32 millioner euro i et usikret konvertibelt lån.


Det fremgår av en melding onsdag.


Størstedelen av det konvertible lånet er allokert til eksisterende nøkkelaksjonærer, mens 11 millioner euro vil bli allokert til det bærekraftfokuserte Ocean 14 Capital-fondet.


Nettoprovenyet fra det konvertible lånet skal brukes til å gjøre selskapets virksomhet kontantpositiv og finansiere fullføring av selskapets utvidelse av produksjonskapasitet i dets anlegg i Zealand, Nederland, samt generelt selskapsformål.


-Produksjonen i det første av to vekstsystemene i fase 2 startet i mai 2023. Det nye anlegget har fungert veldig bra siden oppstart og vi er stolte over å ha økt biomassen med mer enn 100 tonn på litt over en måneds tid, sier administrerende direktør Vincent Erenst i Kingfish Company.


I henhold til den reviderte prosjektplanen og tidslinjen vil slaktevolumet fra anlegget i Zeeland begynne å øke i første kvartal 2024. Det forventes en stabil produksjon i løpet av 2025. Estimert driftsinvesteringer (capex) for fase 2 forblir uendret på 95 millioner euro, opplyses det.


Ifølge vilkårene på lånet kan hver långiver på et hvilket som helst tidspunkt etter lånet er trukket, som vil være i to transjer, konvertere sin del av det konvertible lånet, inkludert eventuelle påløpte og ubetalte renter og enhver garantiprovisjon, til aksjer i selskapet, hver med en pålydende verdi på 0,01 euro, til en innløsningskurs på 0,929 euro (omtrent 11 kroner) pr aksje. Ved full konvertering, ved forfall, av alle beløp under det konvertible lånet (inkludert påløpte, men ubetalte renter og underwriting provisjon), skal opptil maksimalt 61 millioner nye aksjer utstedes i selskapet, fremgår det.


Bortsett fra Ocean 14, skal hver långiver motta et provisjonsgebyr på 3 prosent av sin totale forpliktelse i det konvertible lånet, opplyses det. Renten på lånet er 15 prosent årlig.
Till
10.06.2023 kl 15:27 3699

Utrolig lite omløp i aksjen, er det noe spesiell grunn til den labre stemningen? Klart at ting tar tid med utbyggingen, spesielt før Maine er ferdigbygget og i sving, men skulle tro at flere ville inn i denne og ha dem i skuffen noen år?? Samme med Proximar også egentlig, som er priset som en pølsebod. Kan ikke skjønne annet enn at denne og Proximar blir gode aksjer å ha i årene som kommer. Jeg benytter hvert fall muligheten til å laste opp litt flere i begge selskap. Salme også, hvis den går ned under kostpris. Landbasert oppdrett skjer, selv om det ikke vil utkonkurrere tradisjonell oppdrett i sjø :-)
Tradinator
04.05.2023 kl 08:17 4031

Små tegn til økende kjøperside, selv om vi fortsatt har microvolum her. At dekning er gjenopptatt, er positivt og det skal ikke mye til her før den fyker opp. Underliggende sterk vekst, bedre marginer og de leverer 100% på bærekraft. Kingfish kommer jeg aldri til å gi meg i. Før eller siden, nå tror jeg det nærmer seg siden....
Tradinator
03.05.2023 kl 14:16 4095

Arctic gjenopptar dekning med hold og 11 kroner. Nå begynner det å falle inn rundt omkring at denne er meget potent. Solid vekst, null sykdom, gode marginer og stadig større kapasitet.