SAS +500% Retur til gammel storhet som vi ikke har sett på 30 år

Slettet bruker
SAS 03.12.2020 kl 09:32 46169

Jeg mener at dagen i dag er veldig god for inngang. SAS verste pandemi kvartal er nå publisert. De vil fortsatt tape saftig neste kvartal, men det blir bedre og kvartalet etter der vil også bli drastisk bedre. Resultatet vil tippe positivt i midten av 2021 og vil til slutt ende opp flere milliarder i kvartalet. Hvorfor?

1. Norwegian er død. SAS markedsandel vil øke drastisk da denne pandemien viser veldig tydelig verdien av en seriøs og stabil operatør i luften. Loungene er åpen og håndteringen av SAS poengene er bedre enn noen gang tidligere.

2. Kost reduksjonen er voldsom. SAS vil komme ut av dette trimmet og deffet som aldri før.

3. SAS har slitt med en del gamle ansatte som har for høye lønninger. DDette har gitt altfor høy lønnsgrad. Nå er disse ute døra og SAS kan konkurere med hvem som helst.

4. SAS har massiv kapitalbase nå og er faktisk klar til å kjøpe andre opp. (Bestillinger av H2 og e-fuel fly kommer nok om ikke for lenge)


Kjøp. SAS aksjen koster over 3 innen kort tid. MCAP 20 milliarder på et trimmet SAS som kan velge og vrake blant nye ruter når de andre ligger med brukket rygg.
Redigert 21.01.2021 kl 04:07 Du må logge inn for å svare
halvpris
03.12.2020 kl 09:44 22188

Regner med at SAS kommer styrket ut av dette. NAS sliter og får kjempe videre. SAS sine penger på bok er betryggende
Redigert 21.01.2021 kl 04:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.12.2020 kl 09:52 22122

Var nok ikke mange som ble negativt overasket over resultatet i dag. Nå kan vi se framover og forvente opptur i kursen. Baiserne forsvant som dugg. Omtrent som spøkelser. De fikk nok en dårlig start på dagen
Redigert 21.01.2021 kl 04:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.12.2020 kl 09:58 22090

Det kan du si.. MEN, hovedpoenget er at det har vært et fundamentalt skifte for SAS i markedet på hjemmebane. SAS kommer til å ta flere ruter enn noen sinne nå. De kan ta bedre marginer med NAS borte. Billigselskapene har virkelig vist seg fra sin verste side og så lenge det er smitte risiko, så er nok disse fullstendig ute. Regner med at det vil gå år før billigselskap får tilbake sin markedsandel.

Mye daukjøtt i SAS er nå ut døra. Endelig. Dette har vi ventet på i 20 år.
Redigert 21.01.2021 kl 04:07 Du må logge inn for å svare
Aldara
03.12.2020 kl 10:06 21908

Synes jeg ser tendens til stigende topper i intradagchartet. Gledelig. Og ja, jeg er inne!
Redigert 21.01.2021 kl 04:07 Du må logge inn for å svare
Aldara
03.12.2020 kl 10:15 21854

Jøjes.
Ligger vi an til rally..?
Redigert 21.01.2021 kl 04:07 Du må logge inn for å svare
PingPong
03.12.2020 kl 10:36 21747

Rally pågår nå :) NAS bidrar med varsel om ny emisjon (ca 5NOK?) og aksjespleis (100:1).
Redigert 21.01.2021 kl 04:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.12.2020 kl 11:12 21911

NAS er død. 4 milliarder til dem, om de i det hele tatt klarer å hente det, er IKKE nok.

SAS, gammel storhet skal skinne sterkt. SAS for eliten ;)
Redigert 21.01.2021 kl 04:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.12.2020 kl 11:16 21892

SAS blir vinneren og kommer ta av skikkelig i Dec. Synd om NAS men 4 milliarder er en piss i Nilen.....
Wizzair blir den store konkurrenten i fremtiden..
Redigert 21.01.2021 kl 04:07 Du må logge inn for å svare
nofilter
03.12.2020 kl 11:44 21793

Her var det masse rart..

1.Norwegian sin markedsandel vil nok bli spist opp av andre enn SAS, SAS har nedbemannet og har pr dags dato ikke kapasitet. Det koster mye penger å ansette nye.
2. Fortsatt relativt høye kostander, og enorm gjeld.
3. Nei, de gamle med høye lønninger er ikke ut døra, det er dem som sitter igjen idag. Alle ansatte etter 2001 ble sagt opp, Blir enorme kostander når gamlingene skal av med pensjon og disse må erstattes, samtidig som de må ekspandere post-korona.
4. Massiv kapitalbase? Kjøpe andre opp? SAS har faktisk mer gjeld og mindre verdi av eiendeler enn Norwegian, fordelen er eierne.
Redigert 21.01.2021 kl 04:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.12.2020 kl 11:54 21769

Da var det slutt på Torsdagslunsjen og trur fan det blir rally på SAS idag..
Redigert 21.01.2021 kl 04:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.12.2020 kl 16:04 21163

Velger å kalle det januareffekten !
Redigert 21.01.2021 kl 04:07 Du må logge inn for å svare
McCartney
18.12.2020 kl 16:41 21107

Ja, garantert opptur i januar!
Derfor kjøper vi i desember.
Redigert 21.01.2021 kl 04:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.12.2020 kl 16:53 21068

Tror det var siste dagen under 1.6. Nasse er for meg blitt et jalla kebab selskap.
Redigert 21.01.2021 kl 04:07 Du må logge inn for å svare
Flamkitekt
26.01.2021 kl 13:51 20550

Hei alle SAS aksjønærer! Legger ved linken om SAS tekniske analyse som jeg bedt SteinOve Haugen i FA gjorde i midten av januar. Her kommer linken til de som fikk ikke med seg da og den kan finnes under tekniske analyser der. https://finansavisen.no/fatv
Det ser ut vi har endte i plus nå og ifølge FAs tekninske analyse har vi truffet bunnen med 1,653 denne gangen. Satser på gode nyheter førstkommende torsdag/fredag i denne uken.
Lykke til videre alle SASere i lyse tider som kommer senere selv om med disse kjedelige dager vi er i nå!
Ilusion
26.01.2021 kl 15:17 20411

Nå er det snakk om muterte virus og utsettelse på 2 måneder på å motta vaksine..Hva ventes av gode nyheter oppi dette og hvorfor skal kursen opp nå når sommeren er blåst??
Dolphines
26.01.2021 kl 15:24 20386

Har dere sett på siste rapport og satt dere inn i ståa i selskapet? Ville vært forsiktig med SAS; ble tilført nesten 12 mrd i finansiell støtte, men cash burn er høy. Tror de vil trenge mer påfyll i løpet av våren, og da vannes det ut igjen.
Kahytt
26.01.2021 kl 19:24 20249

Krysser fingre for krisepakken gis til sas også....har troen på det
Slettet bruker
26.01.2021 kl 19:40 20219

Hvorfor i all verden skal det gis norsk krisepakke til ikke norsk eide SAS ?
Og hva får norske flyselskap av støtte fra Danmark og Sverige ?

Norge burde satse på FLYR. De har ikke gjeldssekk og kommer til på de
billige prisene.
Slettet bruker
26.01.2021 kl 19:56 20203

Hei. Ikke link inn noe fra Finansavisen som om det skulle ha tyngde av noe slag og fortelle noe av relevans. Vi vet alle at FA skriver relativt vilkårlig uten faktasjekk.

Jeg har ingen SAS aksjer nå. Jeg har solgt SAS på 2 nå sist dessverre pga noen strafferunder med Corona. MEN, vær derimot sikker på at SAS kommer med et brøl. Det sekundet smittetall begynner dippe ned signifikant nok til at vi tør knytte det til vaksine og normalisering. SAS vil fly over 3og kanskje opp mot 5. Følg med i hibernation folkens. Tenker SAS blir veldig spennende i Mars. da er det best å ha posisjon.
Slettet bruker
26.01.2021 kl 20:32 20137

SAS har nå børsverdi på 12,4 mrd. kr. på kurs 1,70.
NAS 2,4 mrd. kr. på kurs noe over 60.
Opp mot 5 i SAS er nesten 3 ganger nåværende kurs. Da er vi på
i størrelsesorden 35 mrd. kr. i børsverdi. Det tror jeg lite på. Opp
til noe sånt er langt frem for SAS.

Det beste alternativet mht. kursstigning blant flyselskap i Norden,
er nok å skyte inn friske penger i FLYR.
Slettet bruker
26.01.2021 kl 22:11 20025

Gratis landing. Sjekk dette:

https://www.dn.no/makrookonomi/imf/makrookonomi/koronaviruset/imf-setter-sin-lit-til-vaksinene-og-oppjusterer-vekstutsiktene/2-1-951412

Og når Coronaen gir seg så kommer folk til å reise 3 ganger tidligere som noen galninger. Det er snart dags for kvartals resultater med 1 milliard EBIT. Skal vi satse på at vi klarer det i Q3? ;)
Kahytt
27.01.2021 kl 10:02 19872

Jo rett og slett fordi at stortinget har sagt de skal likestille de 3 flyselskapene. Forsøkte å finne frem linken, men dessverre fant jeg ikke tilbake til uttalelsene. Det gjelder NAS SAS og WF

Når det gjelder FLYR så valgte de oppstart i denne perioden, så det får være opp til selskapet selv
Kahytt
27.01.2021 kl 10:05 19879

Ikke misforstå jeg setter pris på konkurranse i luften, men kan aldri tenke meg at FLYR får støtte nå.
Oppoghopp
28.01.2021 kl 09:09 19730

SAS har tegnet rekordavtale med Apollo!!!
Slettet bruker
28.01.2021 kl 11:27 19654

Hva får norske flyselskap av støtte fra Danmark og Sverige ?

Mht. Flyr, kan nordmenn støtte dem. Om NAS konker, kan Flyr sluke NAS.
Det er en måte NAS kan gjenoppstå på.
Slettet bruker
28.01.2021 kl 11:37 19635

Etter at den norske stat solgte seg ut av SAS, må Norge (både privart og offentlig) ivareta norsk luftfarts fremtid.
Flyr er uten gammel gjeld. Og starter opp på et historisk gunstig tidspunkt. Om det blir til at Flyr omdannes til
norges hovedflyselskap, så vil nok instanser som Folketrygdfondet og andre norske fond kom litt inn på eier-
siden etterhvert. (Unnskyld at jeg sier det, men jeg misliker det Gordon Gekko pregede raidet i NAS). Det er
ikke sånn man behandler NAS-aksjonærer og NAS cashpoints innehavere. Da er det bedre å vri fokuset over
på å samles om Flyr. (Som kanskje senere da kan sluke NAS, og gjenoppstå i NAS-drakt ?). Sunn finansiell
stilling er viktig i denne historisk spesielle tid for luftfarten.
Kahytt
28.01.2021 kl 15:51 19555

Jo det kan jeg fortelle deg....hvor mange arbeidsplasser gir SAS til nordmenn?

NAS, har egentlig vært skikkelig utkrøpne ansatt folk i utlandet - outsourcet alt som de har maktet. Dette er jo lovlig, men vi har tapt norske arbeidsplasser og selvfølgelig skatt og arb.g avgift.

Når det gjelder FLYR kom de på banen i coronatiden og de viste hva de gikk til.

Jeg håper og tror ar det er plass til alle, sunn konkurranse er det beste for forbrukerne.

Krysser fingre for at WF, NAS og SAS får samme tilbud om støtte.
Slettet bruker
28.01.2021 kl 17:18 19477

Dette med skatt og arb.g.avgift er relevant. Der burde det europeiske regelverket se på ryanair, easyjet, wizz osv.
Deres forretningsmodeller er snyltende på andre lands velferdsordninger.
SAS bør ikke få norsk støtte, hvis norske flyselskap ikke får skandinavisk støtte.
Kanskje det er plass til alle ? Kanskje en blir innfusjonert senere ?
Flyr er startet på historisk gunstig tidspunkt. Uten gammel gjeldssekk, og med tilgang på veldig billige fly.
Relativt billig drivstoff også. Samt lave renter og billig personale.
Slettet bruker
28.01.2021 kl 20:30 19380

Har ennå ingen SAS aksjer men mener lavprisselskapene er død. Utdatert konsept. Tilbake med full pakke tjenesten SAS.
McCartney
28.01.2021 kl 21:23 19335

Jeg kjøpte litt fler idag.
Ser at United Airlines er opp 3.56% så langt idag.
Det kan tyde på at turnaround i sektoren er på vei til å starte.
Kahytt
29.01.2021 kl 08:18 19158

Krysser fingre for en positiv melding fra regjeringen idag🤗
McCartney
29.01.2021 kl 08:28 19142

Hvilken melding venter du/vi på ?
Kahytt
29.01.2021 kl 08:51 19085

Økonomisk støtte. Krisepakken blir off idag kl 12
Redigert 29.01.2021 kl 08:51 Du må logge inn for å svare
McCartney
29.01.2021 kl 09:01 19079

ahaaa, må følge med da skjønner jeg :)
Takk
Kahytt
29.01.2021 kl 11:37 19006

Hvorfor i hel....legger folk ut 200.000 ut for åpent salg?? Har sett dette opp mot 1.000.000 aksjer i åpent salg de siste dagene. Blir ganske frustrert, tenker det er for å legge lokk på kursen. Er noen som styrer kursen med en klam hånd.
Oppoghopp
29.01.2021 kl 11:59 18967

Det nytter ikke med 1000000 aksjer til salgs hvis markedet plutselig bestemmer seg for å kjøpe. Da er det 🚀 uansett.
tuja
29.01.2021 kl 13:26 19012

13:08:12
Leila Feratovic
NHO misfornøyd med regjeringens luftfartstiltak

– Regjeringens forslag til tiltak for norsk luftfart er en stor skuffelse for bransjen. Stortinget ba om en kompensasjonsordning, men regjeringen tar dessverre ikke luftfartens utfordringer tilstrekkelig på alvor, sier Torbjørn Lothe, administrerende direktør i NHO Luftfart i en pressemelding.

NHO mener at det er urimelig at regjeringen ikke vil kompensere noa av de økonomiske tapene de norske flyselskapene har hatt som følge av restriksjonene.

– Regjeringen setter nå døren på vidt gap for at utenlandske selskaper med sterk økonomi kan presse ut norske aktører. Dette setter norske arbeidsplasser og et helhetlig flytransporttilbud i spill sier Lothe, som vil Stortinget nå rydder opp.
Slettet bruker
29.01.2021 kl 13:34 18990

Staten kan konvertere de 1,5 mrd. til 23,33 % av selskapet. Meningen er videre at norske investorer
skal inn blant de 46,66 %. Og ca 3,3 % er private norske etter konvertering (dagens norske småaksjonærer med 64 %).

Men Flyr ser ut til å være en mye bedre investering.
Kahytt
29.01.2021 kl 14:06 18959

Sinnsykt sleip at

« Regjeringen vil komme tilbake til en kompensasjonsordning til flyselskapene etter at Norwegian har fullført rekonstruksjonsprosessen.»

Skal avvente å se på hvordan det går med NAS før andre flyselskap får støtte....dridsleipt!