SAS +500% Retur til gammel storhet som vi ikke har sett på 30 år
Jeg mener at dagen i dag er veldig god for inngang. SAS verste pandemi kvartal er nå publisert. De vil fortsatt tape saftig neste kvartal, men det blir bedre og kvartalet etter der vil også bli drastisk bedre. Resultatet vil tippe positivt i midten av 2021 og vil til slutt ende opp flere milliarder i kvartalet. Hvorfor?
1. Norwegian er død. SAS markedsandel vil øke drastisk da denne pandemien viser veldig tydelig verdien av en seriøs og stabil operatør i luften. Loungene er åpen og håndteringen av SAS poengene er bedre enn noen gang tidligere.
2. Kost reduksjonen er voldsom. SAS vil komme ut av dette trimmet og deffet som aldri før.
3. SAS har slitt med en del gamle ansatte som har for høye lønninger. DDette har gitt altfor høy lønnsgrad. Nå er disse ute døra og SAS kan konkurere med hvem som helst.
4. SAS har massiv kapitalbase nå og er faktisk klar til å kjøpe andre opp. (Bestillinger av H2 og e-fuel fly kommer nok om ikke for lenge)
Kjøp. SAS aksjen koster over 3 innen kort tid. MCAP 20 milliarder på et trimmet SAS som kan velge og vrake blant nye ruter når de andre ligger med brukket rygg.
1. Norwegian er død. SAS markedsandel vil øke drastisk da denne pandemien viser veldig tydelig verdien av en seriøs og stabil operatør i luften. Loungene er åpen og håndteringen av SAS poengene er bedre enn noen gang tidligere.
2. Kost reduksjonen er voldsom. SAS vil komme ut av dette trimmet og deffet som aldri før.
3. SAS har slitt med en del gamle ansatte som har for høye lønninger. DDette har gitt altfor høy lønnsgrad. Nå er disse ute døra og SAS kan konkurere med hvem som helst.
4. SAS har massiv kapitalbase nå og er faktisk klar til å kjøpe andre opp. (Bestillinger av H2 og e-fuel fly kommer nok om ikke for lenge)
Kjøp. SAS aksjen koster over 3 innen kort tid. MCAP 20 milliarder på et trimmet SAS som kan velge og vrake blant nye ruter når de andre ligger med brukket rygg.
Redigert 21.01.2021 kl 04:07
Du må logge inn for å svare
McCartney
29.01.2021 kl 16:00
6197
sanna det, SAS kommer snart som en kule.
så snart vi passerer 2 kroner, blir det liv i aksjen.
nå er det snart nok med saging opp og ned slik det har vært siste uken.
så snart vi passerer 2 kroner, blir det liv i aksjen.
nå er det snart nok med saging opp og ned slik det har vært siste uken.
Det er rart SAS hold seg så bra i dag. Ikke ei krone i støtte. Ff
McCartney
31.01.2021 kl 10:59
6041
SAS i Oslo var litt ned i sluttausjonen på lavt volum.
SAS i Stockholm fikk et løft på STORT volum.
Nå gjelder det å laste opp.
SAS i Stockholm fikk et løft på STORT volum.
Nå gjelder det å laste opp.
JeanPaul
31.01.2021 kl 12:00
6056
Prises høyere enn før corona ? Antall bedriftsreiser blir trolig kraftig redusert i årene som kommer grunnet videomøter fungerer fint som erstatning.
McCartney
31.01.2021 kl 17:42
5974
Det vil gjelde alle andre selskaper også, og derfor blir SAS en av vinnerne.
Slettet brukerskrev Det er rart SAS hold seg så bra i dag. Ikke ei krone i støtte. Ff
SAS = Sverige og Danmark. (Med litt norsk medeierskap).
Norge = Flyr eller helt eventuelt et annet nytt norsk flyselskap. Å redde NAS som bestående selskap har kapitulert.
Norwegian-navnet kan bli overtatt at Flyr eller helt eventuelt et annet nytt norsk flyselskap. Nå fins Flyr, hvorfor ikke
da bygge opp det. Om Flyr vil. Og det vil visst Flyr.
Norge = Flyr eller helt eventuelt et annet nytt norsk flyselskap. Å redde NAS som bestående selskap har kapitulert.
Norwegian-navnet kan bli overtatt at Flyr eller helt eventuelt et annet nytt norsk flyselskap. Nå fins Flyr, hvorfor ikke
da bygge opp det. Om Flyr vil. Og det vil visst Flyr.
Redigert 31.01.2021 kl 18:44
Du må logge inn for å svare
Norge kommer med sitt nye flyselskap. Det er uten gammel gjeldssekk.
De norskeide Widerøe og BRA fins også.
De norskeide Widerøe og BRA fins også.
McCartney
31.01.2021 kl 18:48
5894
Jep, helt greit for meg. Vi får se hva børsmarkedet i NO-SE-DK velger å satse på da.
Ticker
09.02.2021 kl 00:30
5586
Begynte å kjøpe svenske sas men ble litt usikker på valget
Hvilken kan ha mest oppside ??
Hvilken kan ha mest oppside ??
JeanPaul
09.02.2021 kl 07:14
5508
SAS er jo priset høyere nå enn før Corona (MCAP), så hva skal drive kursen oppover ? Bedriftsmarkedet som utgjør en stor del av de reisende vil trolig bli kraftig redusert i flere år framover, så skal charterturer til Gran-Canaria løfte hele selskapet ?
Kahytt
09.02.2021 kl 08:42
5464
Noen gjør alt i sin makt for å presse kursen ned. En person som legger ut 900’ aksjer for åpent marked og to andre på 800’ Der viser at noen legger en klam hånd over kursoppgang. Er det for å plukke aksjer eller er det shortfolk?
Flamkitekt
09.02.2021 kl 11:59
5395
Jeg vil tro at generell luftfart bransjen er inne i en stigende trend basert på det som skjer rund oss og fremtiden ser lysere ut etter vaksineutrulling etc. Til de som fortsatt venter på lavere kurs tror aksjen har truffet bunnen (Slik vi har sett og opplevt hvordan aksjen har reagert) så her er det bare løp og kjøp før toget har gått. Ser frem til enda høyre kurs i nær fremtid.
Kahytt
10.02.2021 kl 10:47
5257
Hva pokker er vits med å legge ut over en million aksjer for åpent salg?
Noen som vet når kv talla legges frem?
Kahytt
11.02.2021 kl 08:37
5133
Fy f.....blir så forbanna! Hvem er det som tydelig presser kursen ned daglig. Idag er sperren på 1,70 - 1 102 483,00 antall aksjer for åpent salg.
Begynner å ligne bingo børs.
Kan jeg få kommentarer fra andre ?
Begynner å ligne bingo børs.
Kan jeg få kommentarer fra andre ?
Kahytt
11.02.2021 kl 08:38
5158
Slettet brukerskrev Noen som vet når kv talla legges frem?
Er ikke det den 25 i d m?
Jepp 25 kommer talla. Men de vet vi er begredelig. Ja noen holder kurs nede bevisst. Med 20000 aksj gjennom hele dagen på hver side. Kjøp /salg. Hva agenda er vel short .
Springer
13.02.2021 kl 20:44
5027
Er det slik at dersom man kjøper nok aksjer i SAS får man gullkort i selskapet. Har hørt rykter, men ikke sett noe endelig.
Vent nå litt... Tiden er snart moden.
Kahytt
14.02.2021 kl 08:28
4836
En måtte ha 100.000 aksjer den 30. nov i fjor for å få gullkort i år. Det vil bli oppgradert i beg av april i år.
Da begynner SAS å bli moden gitt.. ;)
Kåre Grønn
08.03.2021 kl 08:51
4016
Folk har begynt å bestille så det griner framover mot sommeren.. De som er for seine med billetter, må enten bestille i dyre dommer eller så får de aldri billett. Det er ikke tatt høyde for det trykket som kommer.. Over tid vil reiselivet ta av helt. Sier seg selv..
Murofen
08.03.2021 kl 10:07
3955
3. SAS har slitt med en del gamle ansatte som har for høye lønninger. Dette har gitt altfor høy lønnsgrad. Nå er disse ute døra og SAS kan konkurere med hvem som helst. Med hvem som helst? ------Sier du at de kan konkurrere med Wiss air også? I så fall er det jo ikke krav til minstelønn og tilsluttet fagforeninger, som igjen fyller flyene med langt fra de beste pilotene.
Kan du utdype dette litt mer? For høye lønninger? SAS gir ikke ved dørene, det er vel ikke positivt at lønnen i ett selskap går ned? H2 og e-fuel er milevis unna, så langt at det ikke er i stand til å påvirke kursen så langt jeg kan ane. Og når det evt kommer, tror jeg vi får så mye kunder som ikke tørr å fly den første tiden etter dette pga nytt mindre tillit til sikkerhet.
Kan du utdype dette litt mer? For høye lønninger? SAS gir ikke ved dørene, det er vel ikke positivt at lønnen i ett selskap går ned? H2 og e-fuel er milevis unna, så langt at det ikke er i stand til å påvirke kursen så langt jeg kan ane. Og når det evt kommer, tror jeg vi får så mye kunder som ikke tørr å fly den første tiden etter dette pga nytt mindre tillit til sikkerhet.
Redigert 08.03.2021 kl 10:08
Du må logge inn for å svare
Kåre Grønn
08.03.2021 kl 11:08
3919
haha, latterligste jeg har hørt... Når NAS ligger på 55, og SAS ligger på 1,96, så sier det alt.. Vent å se da
Redigert 08.03.2021 kl 11:09
Du må logge inn for å svare
Murofen
08.03.2021 kl 12:16
3854
55? 55 øre om du regner før siste reverse split og siste emisjon. Og etter det bare gått ned igjen.
Kåre Grønn
09.03.2021 kl 10:28
3509
SAS til himmels og NAS konk. SAS er stabilt og har det internasjonale perspektivet. Vært i Norge i lang tid. Reiselivet vil eksplodere! Belive me!!
Redigert 09.03.2021 kl 11:41
Du må logge inn for å svare
Noen som tror shortere snart må slippen over 2?. 17 mars blir en SP dag
Kåre Grønn
10.03.2021 kl 10:45
3238
Det sier pang en dag. Men husk at alle bjellekuene i Norges landstrakte land ikke har selvstendig peiling.. Når øynene fås opp for SAS, tar det av. NAS blir en dag slått konkurs. Uansett, gled dere til reiselivets åpning. Da må SAS anskaffe flere fly!
Redigert 10.03.2021 kl 10:47
Du må logge inn for å svare
Leser at alle over 45 vaksinert ila midten av mai. 17 mars kan vi få gode nyheter ang vaksine pass fra EU. Og er de positive smeller det.
JeanPaul
10.03.2021 kl 12:14
3220
Hvilket kundesegment til SAS ser du for deg skal fly noe så ekstremt at det overgår 2019/2020Q1 ?
Kåre Grønn
12.03.2021 kl 13:08
2982
Q1 er jo dødt, det vet alle. Jeg snakker sommer og videre. Nå flys det ikke. Men når det slippes opp, smeller det! NAS går konk. Glem Flyr.
Murofen
12.03.2021 kl 13:28
2965
Godt poeng du har der. Ikke lett svare på. men en liten tanke jeg har er: Flyselskapet Norwegian opplyser i en pressemelding at flere kunder med utestående refusjonskrav ikke vil få beløpene refundert. Grunnen er "grunnleggende prinsipper i slike rekonstruksjonsprosesser", skriver selskapet. Ifølge Norwegian har 99,6 prosent av de norske kundene blitt refundert.
Min tanke er: En del av det å fly, er å holde seg ofte til ett selskap, slik at de får best utbytte av kundefordeler. Nas er her så usikkert, at kunder risikerer miste fordeler som er opparbeidet. Det har også vært tvil omkring bruk av bonusordninger tilknyttet NAS, dette har også skapt mindre tillit til NAS. Videre å fly med ett slikt selskap, for å være i en konstant uvisshet hvorvidt man noen gang får anvende bonusfordeler, eller om de må bortfalle for å redde selskapet, er egentlig en risiko kunder vil unngå Dette er jo en del av totalprisen å fly. derfor mener jeg at mange mister tiltro til NAS, og dermed SAS vil høste fordeler av dette.
Min tanke er: En del av det å fly, er å holde seg ofte til ett selskap, slik at de får best utbytte av kundefordeler. Nas er her så usikkert, at kunder risikerer miste fordeler som er opparbeidet. Det har også vært tvil omkring bruk av bonusordninger tilknyttet NAS, dette har også skapt mindre tillit til NAS. Videre å fly med ett slikt selskap, for å være i en konstant uvisshet hvorvidt man noen gang får anvende bonusfordeler, eller om de må bortfalle for å redde selskapet, er egentlig en risiko kunder vil unngå Dette er jo en del av totalprisen å fly. derfor mener jeg at mange mister tiltro til NAS, og dermed SAS vil høste fordeler av dette.
Redigert 12.03.2021 kl 14:05
Du må logge inn for å svare
Kåre Grønn
12.03.2021 kl 13:53
2951
Akkurat det. NAS er og blir konkursbo. SAS skal til himmels når reiselivet settes i gang utover. Glem Flyr som ikke har et fly.. og det koster
Redigert 12.03.2021 kl 19:05
Du må logge inn for å svare
Kåre Grønn
12.03.2021 kl 19:27
2880
Reiselivet kommer for fullt til sommeren! Allerede neste uke blir oppløftende ang smitte ned.. Når bjellesauene oppdager, så eksploderer det hele veien. SAS ligger best an, best stil, best erfaring, flest fly, best økonomi, lavest aksjeverdi (under 2 som er latterlig)... Dersom NAS slås konk er det ingen grenser. Flyr kommer ikke skikkelig i gang på mange år.. Sas vil kunne 3 og 4dobles.. Is og long er viktig når dette starter ferden opp. Jeg er ferdig med DNO, og SAS er neste for meg :))))
Redigert 12.03.2021 kl 19:34
Du må logge inn for å svare
JeanPaul
12.03.2021 kl 20:20
2843
Dette er det du håper på, og det har du din fulle rett å gjøre. Mye rart som skjer kursmessig på børsen nå, men fundamentalt : SAS er priset høyere nå enn før covid, og jeg klarer ikke helt se at feriereiser/gledesturer skal kunne fylle alle fly/seter til SAS. Pengene raser ut av SAS og de vil nok sikkert ha andre prioriteringer enn å betale utbytte. SAS kan få mer å gjøre om NAS konker, men da står nok andre aktører klar til å steppe inn på utenriksflyvninger. Lufthansa åpner sikkert opp gamle ruter til norske byer og KLM utvider. Innenriks får SAS sikkert mer å gjøre om NAS konker, men bedriftsmarkedet som er det store kundesegmentet vil ligge med brukket rygg i lang tid framover.
Redigert 12.03.2021 kl 20:21
Du må logge inn for å svare
Murofen
12.03.2021 kl 20:51
2779
Du er neppe en SAS aksjonær. Men vil mene noe i en SAS lenke. Jeg håper ikke på det jeg skrev, jeg tror det er essensielt.. For min del ikke mer NAS, da jeg ikke stoler på dem såpass mye, at jeg vil bygge opp ett nytt kundeforhold. Da jeg slett ikke er sikker på at jeg får utnyttet kundefordelene jeg vil oppnå. For meg åpenbart SAS. Jeg vil ikke velge wissair eller flyr, men derimot Lufthansa, ja jeg er ikke fremmed for dem. Men SAS har noen land i ryggen, det har ikke de andre på samme måte. Jeg tror sas som er priset som de er nå, vil stige raskt når verden åpner. går du 1,3 eller 5 år tilbake, var kursene betydelig høyere enn i dag, da lå ikke NAS med brukket rygg, men var en mye større konkurrent enn de vil være ved gjenåpning. Hva som blir rett vil tiden vise.