TRVX-Oncos-102 blir trolig Standard of Care

focuss
TRVX 05.12.2020 kl 09:54 10449

Quattro
Synes innlegget ditt fortjener egen trådstart

“At this point, we’re pretty confident that it will become part of standard of care for mesothelioma in the future,” Dr. Magnus Jaderberg, chief medical officer at Targovax, told The Mesothelioma Center at Asbestos.com. “This is exactly what we had hoped to see.”

https://www.asbestos.com/news/2020/12/03/promising-mesothelioma-immunotherapy-vaccine/
Redigert 21.01.2021 kl 01:57 Du må logge inn for å svare
focuss
05.12.2020 kl 11:22 9223

Det er flott at CMO i Targovax, Magnus Jaderberg, tror at Onco-102 vil bli en del av SoC i Mesothelioma. Blir de det så kan det fort også bli det i Melanoma og andre diagnoser. Det vil være fint om Jaderberg sørger for at DNB analytikeren og andre analytikere blir klar over at han tror det. Så er det spennende om Merck og andre BP deler Jaderbegs optimisme.
Jeg forsøker å se for meg hva potensialet nå kan være i TRVX, men merker at min kompetanse strekker ikke til. Jeg tenker at Keytruda selger for 180 mrd nok i året, men klarer ikke bygge en bro over til Oncos. Men for de fleste av oss er det vel mer en nok å ha tro på at Oncos-102 vil bli en blockbuster dersom de blir en del av SOC. I så tilfelle vil de selge for 1 mrd usd per år. Skulle tro det kan være et gulv i en analyse. Kurspotensiale til TRVX? Tror Algeta verdi vil bli barneskirenn. På kort sikt vil kursen bestemmes av hvilken pressedekning TRVX vil få fremover og om analytikere ser det samme som Jaderberg.
Redigert 21.01.2021 kl 01:57 Du må logge inn for å svare
quattro
05.12.2020 kl 13:04 9068

focuss,
verdisettelsen avhenger på timing av risiko, det gjelder for oss som aksjonærer og faktisk det samme for BP. Den store forskjell er at BP blir dette et valg de gjør, for oss aksjonærer i selskapet ikke et valg men et faktum vedrørende gjennombrudd eller ei. For BP vil de gode data Oncos-102 fremviser i mesotheliom og melanom være avgjørende her, BP har tidligere formidlet til Ø.Soug at de trenger å se resultater av flere indikasjoner før de vurderer oppkjøp. Det har de nå. Det vi i TRVX har et i tillegg til Oncos-102 ytterligere kandidater for å pynte kaken, nemlig pre-klinisk Oncos-210,-211, -212 og -214, kan vise seg å bli helt avgjørende. Vi har enda ikke humane resultater å vise til med disse, men det kommer ...... Som ikke det er nok har vi også TG - TG som ble nedprioritert etter FFN kom på banen for over 1 år siden med 5års data og TRVX måtte kaste inn håndkledet selv om TG-01 ikke hadde bivirkninger, mens FFN hadde de overflod slik at de fleste pasienter ikke kan dra nytte av produktet ...... Nå er 'plutselig' peptid vaksiner igjen på blokka da IOvaxis viste interesse for TG platformen og gjør sine vurderinger og tester før de evnt. tar sin opsjon i bruk - avklaring innen kort over nyttår
Før de siste melanom data var vi mange som med rette var godt nervøse, og med rette når vi nå ser at pasient populasjonen var ekstremt dårlig og utfordrende - likevel leverte Oncos - det var helt avgjørende for selskapet og oss aksjonærer fremover. Noen ganger kan det være tilfeldigheter som avgjør om data i små grupper klarer terskel resultater eller ei - vi klarte det med glans - og der var tilsagn om ascobal effect uhyre viktig
Redigert 21.01.2021 kl 01:57 Du må logge inn for å svare
focuss
05.12.2020 kl 13:31 9001

Quattro
Fint innlegg. Når det gjelder verdsettelse av aksjeanalytiker så er LOA en svært viktig faktor. Likevel så er det vel stort sett basert på en blanding av skjematiske og subjektive forhold. Når Jaderberg nå går ut i faglitteratur og mener Oncos-102 vil bli en del av SoC så stikker han virkelig frem hodet. Hvordan vil en slik offentlig uttalelse påvirke analytikere som må legge inn sin LOA i verdiberegning. Jeg vet ikke hvilken LOA, DNB og andre frem til nå har brukt for LOA i sin analyse, men tipper ca 0,1. Vil Jaderbergs uttalelse tvinge dem til å øke? Ja det mener jeg virkelig. I tillegg må de oppdatere for Melonoma data.

Når DNB nå oppdaterer sin analyse så synes jeg de minimum bør øke LOA til 0,5. Det alene vil da øke verdivurdering fra 17 til 85 kr/aksje.
Redigert 21.01.2021 kl 01:57 Du må logge inn for å svare
aborum
05.12.2020 kl 16:06 8847

Glimrende indlæg quattro, bravo.

Jeg blev på TekInvestor bedt om at uddybe eget kursmål på 52,50 og jeg deler svaret her som en slags servicemeddelelse. Alt for egen regning naturligvis.

..

Selvfølgelig melder jeg ikke et personligt kursmål ud, med mindre det har baggrund i én eller anden form for beregning; så ja, jeg mener selskabet ultimativt vil afspejle den kursværdi og det er mit håb, at jeg kan realisere til minimum 52,50 NOK pr. aktie, når tiden kommer, uagtet at der er et stykke vej endnu.

Når det er sagt, så skal man ikke se længere end til prissætningen af konkurrenterne, der allerede er omtalt af øvrige skribenter her på TRVX tickeren. Den opmærksomme investor er naturligvis opmærksom på, at TRVX 6. marts, 2017 blev prissat til ca. 30,00 NOK alene på 1. års udlæsning af TG-01 og ONCOS-102 som potentiale (dvs. u. reelle kliniske data).

Fra ælling til svane …
Selskabet står nu i en helt anden situation med en stribe af udlæsninger af ONCOS-102 i mesothelioma og melanoma; udlæsninger der uden diskussion er best-in-class og tydeligt viser, at ONCOS-102 ér den nødvendige variabel, der løfter bl.a. refaktive CPI patienter tilbage i behandling og dette stort set uden andre bivirkninger end milde influenzasymptomer. Efter den seneste melding til markedet på melanoma ser vi anerkendelse og beundring på stribe fra førende kliniske autoriteter på området.

Alene som kombinationsbehandling til refraktive CPI patienter kan ONCOS-102 beviseligt øge salget med 35% og mens selskabet selv ser fremtidens kræftbehandlinger som cocktails (kombinationsbehandlinger), er der også en plads for onkolytiske vira som monobehandling.

BP og prissætning …
Der er tydelige signaler fra BP om at onkolytiske vira er nødvendige for at sikre flest mulige patienter adgang til CPI (etisk perspektiv) og dermed sikre flere patienter i brugen af CPI (kapitalistisk perspektiv). Dette udtrykkes bl.a. i Mercks interesse for at deltage i kliniske studier med TRVX, først i form af aftalen på mesothelioma og efterfølgende også på melanoma (spekulativt, men sandsynligt).

Merck er klar over at CPIs er generiske, hvilket tilsiger at ONCOS kan kombineres med alle CPIs på markedet; med andre ord er BP klar over at ONCOS kan kombineres med CPIs fra konkurrenterne og her er det et spørgsmål om tid, før man vil sikre sig adgang og eneret. Merck, med premiumproduktet keytruda, vil naturligvis vælge den bedste virus på markedet, nemlig premiumproduktet ONCOS og fra det perspektiv er det derfor ganske sandsynligt, at vi allerede har fundet partneren til, og køberen af, TRVX.

jfr. nedenstående analyse ser vi at …

”Keytruda Set to Become World’s Top-Selling Drug, Forecast Shows | BioSpace
While Humira being the top-selling drug is on the decline due to increased competition and expiring patents, Keytruda is set to take the number-one position.”

og læser at …

”Keytruda is projected to generate $22.5 billion in revenue by 2025”

Med henblik på de tidligere omtalte 35% kan Merck øge salget af CPI betydeligt, forudsat at ONCOS tilbydes i kombinationsbehandling inden for samtlige indikationer. Jeg kender ikke de præcise tal for Mercks omsætning på melanoma alene (andre må bidrage her), men med udgangspunkt i et årligt salg på ca. $2 bn ser vi, at Merck potentielt kan løfte salget med ca. 6,15 bn NOK.

6,15 bn NOK fordelt på 86,5 millioner aktier giver ca. 71,00 NOK / aktie.

Selv med udgangspunkt i en væsentligt lavere markedsandel for keytruda på melanoma ser man, at Merck med en kurs på 52,50 pr. aktie kan tage selskabet af markedet baseret på et enkelt års omsætning (alene baseret på den gruppe af patienter, der bliver refraktive).

TRVX er mere end ONCOS og vi ser på baggrund af ovenstående, at hverken TG eller ONCOS v2.0 indgår som del af eksemplet, men som beskeden investor tager jeg aktuelt gerne imod et bud på 52,50 pr. aktie.
Redigert 21.01.2021 kl 01:57 Du må logge inn for å svare
illuminati
05.12.2020 kl 16:17 8839

Likelihood of Approval (LOA), er en kjent metode til bruk for å anslå en verdi for et gitt produkt. Å bruke slike beregninger gir en god pekepinn på en gitt verdi ut i tid om de lykkes med en godkjennelse eller markedstilgang. LOA gir ingen mening på et produkt i en tidlig fase etter min mening men i en registrerings fase er det definitivt den metoden som gir best bilde av verdiene ved markedstilgang. Jeg er ganske sikker på at LOA inkluderes i fremtidige analyser når studiene starter opp.
Vi er kjent med antall tilfeller/år i mesothelioma og det samme for melanoma, i tillegg vet vi ca verdien per pasient for Oncos, det gir en pekepinn på fremtidige inntekter pr/indikasjon. Så langt vet vi ingenting om inntektsfordeling men data vill være kjent når studier startes. Med resultatene som foreligger i begge studier samt at ingen kommer inn med noe bedre fra sidelinjen ville jeg satt LOA i mesothelioma til 30% ved oppstart og 60% i melanoma. Begrunnelsen for LOA i melanoma er, ingen kontroll arm og om resultatene kommer inn selv langt under hva vi allerede har sett vil dette gi en rask markedstilgang.
Redigert 21.01.2021 kl 01:57 Du må logge inn for å svare
Billyjojimbob
05.12.2020 kl 16:47 9048

Primærinnsider Levitzky er enig med dere og handler deretter,alle vet hvordan deres kjøp forhold til salg påvirker kurser.
Redigert 21.01.2021 kl 01:57 Du må logge inn for å svare
quattro
05.12.2020 kl 16:50 9031

neste Oncos-102 studie i melanom må bli et studie med Merck's Keytruda ? - den er vel nesten 100% garantert - blir den også et registreringstudie ?? og viktig for oss - vil Merck bidra med kapital og ikke kun med CPI .... meget sannsynlig, og dette blir hovedoppgaven til Ø.Soug et.co
Redigert 21.01.2021 kl 01:57 Du må logge inn for å svare
focuss
05.12.2020 kl 17:14 8953

I mesothelioma ser vi forlenget overlevelse på minimum 4 måneder sammenliknet med dagens SoC. Det gir en indikativ pris for Oncos-102 på minimum 40.000 usd.
Redigert 21.01.2021 kl 01:57 Du må logge inn for å svare
illuminati
05.12.2020 kl 17:16 8929

Merck vil være parter i melanoma det er 100% sikkert og vi skal ikke se bort i fra at rollene byttes i dette studiet, Merck tar alle kostnader og trvx sponser Oncos. Selvfølgelig ville det vært hyggelig med en milliard eller to på bok for denne indikasjonen, men verdiene er mange ganger dette om vi er med til mål. Jeg frykter ikke en billig emisjon etter disse dataene og en emisjon er langt å foretrekke fremfor et par milliarder på bok. I melanoma kan vi ha en betinget markedstilgang i løpet av et år fra oppstart og det er ikke lang tid å vente i denne bransjen. En utlisensiering i andre indikasjoner er noe helt annet og kan fort bli en realitet etter melanoma dataene. Nå har vi vært med å tråkke opp løypa for disse to indikasjonene i flere år, å legge seg flat for en billig penge før målstreken håper jeg er uaktuelt.
Redigert 21.01.2021 kl 01:57 Du må logge inn for å svare
kaunis
05.12.2020 kl 17:41 8872

Takk for fine innlegg, TRVX i dag, er ikke det samme som ved inngangen til dette året, det samme kan jeg sikkert mene om et år. Dere har skrevet det som jeg tror vi alle mener pr dato, TRVX er ikke så risikotung som hittil, De siste to avlesningene, vi har fått med en kort tidshorisont, har løftet TRVX til toppen av listen over selskap med et fremtidsrettet produkt, i kampen mot Kreftsykdommer. Selskapet sitter på første benk sammen med de" store" og vil være aktuell for oppkjøp av et BP om ikke lenge.Vi får se hva markedet er villig til å priseTRVX til, men en god rettesnor er, dagens kurs er i en foreldet tidstenkning. Aksjen må prises til fremtidens TRVX , som ligger et godt stykke lenger fremme en det markedet priser TRVX til i dag.
Redigert 21.01.2021 kl 01:57 Du må logge inn for å svare
Sydney
05.12.2020 kl 17:49 8841

Både ultimo og trvx har forsøk i mesoteliom og melanoma. Kan oncos og uv1 sammenlignes og til slutt blir konkurrenter?
Redigert 21.01.2021 kl 01:57 Du må logge inn for å svare
focuss
05.12.2020 kl 17:53 8827

Nå er mange virus oppkjøp kommet på virus som ikke på langt nær har kommet så langt som Oncos-102. BP følger nøye med virus under utvikling og mange baserer seg på å kjøpe små utviklingsselskap fremfor å utvikle egen pipeline med eget arbeid. Tror oppkjøp kommer før neste studie fase, starter alternativt med betalende partner. Trvx sin strategi er jo bare å utvikle til oppkjøp og ikke å gå til markedet selv. Det at Memorial Sloan Kettering er med på dette ser jeg som et kvalitetstegn. Og husk, her var det faktisk MSK som banket på døra til TRVX og spurte om å få være med.
Redigert 21.01.2021 kl 01:57 Du må logge inn for å svare
focuss
05.12.2020 kl 18:39 8731

Sydney
Ultimovax og trvx fokuserer på de samme indikasjonene, men har ulikt produkt og virkemåte. Ultimo sin UV-1 er en peptide basert vaksine mens TRVX er et genmodifiser adenovirus (forkjølelsesvirus), men må vel sies å være konkurrenter. På siste Radforsk mente Soug at det ville være plass til begge. Ultimovax er i gang med to store fase 2 studier hvor de kombinerer med CPI og hvor noen foreløpige resultater i det ene skal komme i år. De skal snart starte et tredje fase 2 studie.
Slik jeg ser det er begge oppkjøpskandidater.
Redigert 21.01.2021 kl 01:57 Du må logge inn for å svare
focuss
05.12.2020 kl 19:10 8645

Market Cap

Targovax.......830 mill
Ultimovax....1900 mil
Redigert 21.01.2021 kl 01:57 Du må logge inn for å svare
illuminati
05.12.2020 kl 19:16 8612

focuss

Ultimovax er ikke en første linje studie, men i samme indikasjon forøvrig, de er ikke konkurrenter.
Ultimovax: Patients with disease progression after first-line therapy have few therapeutic options.

Oncos + Keytruda er en first-line therapy, hvoretter pasienter med progresjon kan bli behandlet med UV1 + CPI. Resultatene nå kan bli meget fordelaktig for Ultimovax siden SoC i dag er bare chemotherapy, men om Oncos får godkjent i første linje blir det litt som å hoppe etter…….. for UV1. Vi får håpe for pasientenes del at UV1 kan gi en ytterlige forbedring.
Redigert 21.01.2021 kl 01:57 Du må logge inn for å svare
focuss
06.12.2020 kl 10:33 8250

Jeg ser for meg oppkjøp av begge to. Bare minner om at CMO i TRVX nå tror at Oncos-102 vil bli en del av SoC. Mer optimistisk kan han vel ikke bli.
Når DNB ikke oppgraderer kursmål så er det fordi de ser det som nettopp kursmål og ikke en verdivurdering. Begrunnelsen er bare at TRVX er så langt under eksisterende kursmål at de ikke ser noen grunn til å endre. Synes det er en alt for slapp holdning til saken. Vi vil da helst ha en verdi vurdering.
Redigert 21.01.2021 kl 01:57 Du må logge inn for å svare
illuminati
06.12.2020 kl 12:57 8057

Alle analyser inkludert DNB har i lengre tid hatt et kursmål langt over aktuell børskurs uten at det har gitt noen utslag på aksjekurs. Når en reell studie mot registrering starter tipper jeg verdivurderingene kommer inline med mulighetene (LOA). Men før det kan mye skje, utlisensiering, TG avtaler og nye samarbeider med substans.
Redigert 21.01.2021 kl 01:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.12.2020 kl 11:00 7526

Kjøpte mer i dag. Har nå 15k. Fornøyd med det. Blir spennende.
Redigert 21.01.2021 kl 01:57 Du må logge inn for å svare
SomSa
29.04.2021 kl 13:30 6648


Noen har glemt hva Magus har sagt om Oncos-102 for behandling av Mesothelioma og snart kommer sluttstatus.


Slettet bruker
30.04.2021 kl 14:01 6394

Noen som forventer mer info på neste uke ?
SomSa
03.05.2021 kl 11:27 6040


Har ikke Magnus snakket om conditional approval/betinget godkjenning hvis ORR og sikkerhetsdata blir god..........?

Slettet bruker
03.05.2021 kl 11:57 5949

Utrolig stille i aksjen og forumet, er alle ute utenom ultralongposisjonenen ?

Tror dere roboten får den nedigjen denne gangen og fra 8,2 eller kan vi snart se litt økning på forventning mot torsdag ?
Fow
03.05.2021 kl 12:35 5879

Tror vi ser litt action i løpet av noen uker.
SomSa
03.05.2021 kl 12:47 5857


Vi må håpe på at Soug oppfører seg disiplinert og forteller noe om opsjonsavtalen med kinesere og hvordan går med samtaler angående meteomedia. I følge Magnus skal flere amerikanske behandlingssentre og blant annet Memorial Sloan Kettering Cancer Center være med studien og hvis jeg ikke har misforstod skal de lede hele studien eller i USA. De er stort og sponser noen studier...........

Man kan lete etter på youtube og høre på hva Magnus har sagt.
Redigert 03.05.2021 kl 13:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.05.2021 kl 09:38 5463

Var ikke mye forventnings rally å tjene penger på her, får vel vente på neste melding på mos.
flusher99
23.05.2021 kl 21:46 4864

Tirsdag bidrar både Øystein og Magnus på store konferanser. Viktig for selskapet å få oppmerksomheten disse konferansene gir:


Targovax to present at upcoming investor and scientific conferences
May 21, 2021 Press release - Non-regulatory
Oslo, 21 May 2021 – Targovax ASA, today announces that members of its executive management team is invited to present at upcoming conferences.

ABGSC Life Science Summit, virtual
Date: 25 May 2021
Presenter: Øystein Soug (CEO)
Time: 16:30 CET

Oncolytic Viruses Virtual Symposium
Date: 25 May 2021
Presenter: Magnus Jäderberg (CMO)
Time: 10:45 CET

***

For further information, please contact:
Øystein Soug, CEO
Phone: +47 906 56 525
Email: oystein.soug@targovax.com

Renate Birkeli, Investor Relations
Phone: +47 922 61 624
Email: renate.birkeli@targovax.com

Media enquires:
Andreas Tinglum – Corporate Communications (Norway)
Phone: +47 9300 1773
Email: andreas.tinglum@corpcom.no

IR enquires:
Kim Sutton Golodetz – LHA Investor Relations (US)
Email: kgolodetz@lhai.com
Phone: +1 212-838-3777

https://www.targovax.com/en/targovax-to-present-at-upcoming-investor-and-scientific-conferences/
Slettet bruker
25.05.2021 kl 11:15 4392

TRVX: Targovax to present at upcoming investor and scientific conferences

ABGSC Life Science Summit, virtual

Date: 25 May 2021

Presenter: Øystein Soug (CEO)

Time: 16:30 CET

Oncolytic Viruses Virtual Symposium

Date: 25 May 2021

Presenter: Magnus Jäderberg (CMO)

Time: 10:45 CET

mesothelioma ???
nw2011
26.05.2021 kl 08:35 4043

Noen som fikk med seg presentasjonen ?
Er vel rett rundt hjørnet for data fremlegging ?
Jakal
26.05.2021 kl 08:38 4033

Sp.m. 1: Nei
Sp.m.2: Ja, det kommer før sommeren, antagelig i begynnelsen av juni. Riktig så spennende om nye avlesninger fortsetter trenden.
Slettet bruker
26.05.2021 kl 22:00 3773

Head of Manufacturing, Targovax
Product Development
We are now looking for a Head of Manufacturing to Targovax, a clinical stage immuno-oncology company with headquarter in Oslo, Norway and CMC facility in Espoo, Finland. This is a central role where you will be part of the management team, report to the CEO and lead a highly experienced CMC team to support the development of robust scale-up processes for oncolytic virus manufacture.

As the company’s senior expert in CMC, you will be responsible for establishing Targovax’s large-scale production leading up to commercialization. Targovax’s immunotherapeutic technology makes tumors visible to the immune system and educates the immune system to recognize and attack patient specific tumor cells. The focus is to “activate the patient’s immune system to fight cancer”, thus extending and transforming the lives of cancer patients with targeted therapeutic cancer immunotherapies. Targovax’s pipeline aims at different cancer indications, including melanoma, mesothelioma, and colorectal cancer. The next development steps for Targovax’s lead clinical candidate is ONCOS-102, will involve a clinical trial with registration intent in checkpoint inhibitor refractory melanoma.
quattro
26.05.2021 kl 22:01 3771

Oppretter ny stilling som produktsjef - CMO Chief Manufacturing Officer
Super interessant
bj111
27.05.2021 kl 00:44 3603

Jøss det så jeg ikke komme. Bull.
Jakal
27.05.2021 kl 08:11 3448

Quattro, kan du dele litt tanker her? TRVX er offensiv og viser at de er trygge på kommende avlesninger og selskapets eksistens, På den annen side er det tydeligvis ikke et oppkjøp på gang.... Er det andre faktorer omkring denne nye stillingen som antyder noe om ledelsens strategi fremover?
flusher99
10.06.2021 kl 13:44 2973

Targovax-studie: Pasienter med sjelden lungekreft lever lenger etter
behandling med ONCOS-102
Oslo, 10 June 2021, Targovax ASA (OSE: TRVX) offentliggjør i dag oppdaterte data fra studien
med ONCOS-102 mot kreft i lungesekken (mesoteliom).
Ved 2-års oppfølgingen er det nå klart at medianoverlevelsen vil bli mellom 21,9 og 25,0 måneder for
pasienter som fikk førstelinje-behandling med ONCOS-102 i kombinasjon med cellegift. I
kontrollgruppen som kun mottok cellegift var medianoverlevelsen på bare 13,5 måneder, som er på
linje med resultater fra tidligere studier der den samme cellegiften har blitt undersøkt.
Dr. Luis Paz-Ares, leder ved Medisinsk Onkologisk Avdeling ved «Doce de Octubre»-sykehuset i
Madrid, kommenterer: - Mesoteliom er en utfordrende sykdom med generelt dårlig prognose, og
det er et stort medisinsk behov for nye, innovative behandlinger som ONCOS-102. Selv om dette er en
liten studie er overlevelsen svært lovende, spesielt siden resultatene kan kobles til ONCOS-102 sin
evne til å skape immunaktivering i kreftsvulstene. Disse resultatene støtter opp om videre klinisk
utvikling i mesoteliom, og vi ser frem til å delta i fremtidige studier med ONCOS-102.
Det ble også vist at ONCOS-102 fører til kraftig immunaktivering, som var klart sterkest i pasienter
med god overlevelse. Immunterapi med såkalte sjekkpunkthemmere ble nylig godkjent i mesoteliom,
og Targovax vurderer nå muligheten for å teste ONCOS-102 i pasienter som har blitt resistente mot
behandling med disse sjekkpunkthemmerne.
– Immunterapi har nylig gjort sitt inntog i mesoteliom gjennom den første godkjenningen av
sjekkpunkthemmerne Opdivo og Yervoy, men flertallet av pasientene får ingen effekt eller tilbakefall
etter behandlingen. Virkningsmåten til ONCOS-102 er å stimulere en immunrespons som er
komplementær til sjekkpunkthemmere, og således kan forbedre effekten av disse. I hudkreft har vi
allerede dokumentert at ONCOS-102 kan gjenskape responser i pasienter som er resistente mot
behandling med sjekkpunkthemmere. I samråd med verdensledende leger innen lungekreft vurderer
vi nå muligheten for å gjøre det samme i mesoteliom, sier Øystein Soug, administrerende direktør i
Targovax.
Totalt deltok 31 pasienter i studien, hvorav 20 fikk kombinasjonsbehandling med ONCOS-102 og
cellegift som ble sammenlignet mot 11 pasienter som kun fikk cellegift. 14 av pasientene var i førstelinje. Studien var en randomisert, ikke-blindet fase 1/2-studie for å undersøke bivirkningsprofil,
virkningsmåte og klinisk effekt, og danner grunnlaget for videre utvikling av ONCOS-102 i
mesoteliom.
For ytterligere informasjon:
Øystein Soug, CEO
Telefon: +47 906 56 525
E-post: oystein.soug@targovax.com
Renate Birkeli, Investor Relations
Telefon: 922 61 624
E-post: renate.birkeli@targovax.com
Andreas Tinglum - Corporate Communications AS
Telefon: 9300 1773
E-post: andreas.tinglum@corpcom.no
focuss
15.06.2021 kl 14:16 2482

Magnus Jaderberg, CMO i TRVX og tidligere CMO i BMS, tror faktisk at TRVX sin Oncos-102 vil bli del av ny standard behandling i Mesotheliom. Siden han mente det har vi fått nye data som bekrefter at det er fullt mulig å tro det. Det vil i så fall være første gang i norgeshistorien og verdien av Targovax vil eksplodere. Spørsmålet nå må være?

1) Rergistreringsstudie i kombinasjon med Chemo
eller
2) Studie i samarbeid med Bristol Meyer Squibb med Oncos-102 i kombo med BMS sine to CPIèr

Kommer BMS med penger så blir det vel BMS.
Redigert 15.06.2021 kl 14:25 Du må logge inn for å svare
SomSa
15.06.2021 kl 14:58 2409


TRVX er alt for sent, både i USA og Europa ble Opdivo + Yervoy godkjent som standard behandling i Mesotheliom. Slik jeg har forstått (soug på podcast) dersom Oncos-102 skal bli standard behandling må resultatet sammenliknes med Opdivo + Yervoy nå. Det vil si 2 arm, en med oncos-102 kombinasjon og en med Opdivo + Yervoy. Han mente dette blir kostbart og tidskrevende. Alternative er å behandle pasienter som ikke responderer på Opdivo + Yervoy. Kalles ikke dette linje 2 behandling? Ocos-102 hadde dårlig data for linje 2 pasienter.

Eneste løsningen er at enten en ny oncos-102 kombi-studie sponses eller TRVX får partner/lisensavtale. Jeg tviler på at Soug vil ta risikoen å gå alene videre med Mesotheliom. Han vil satse på hudkreft......
focuss
15.06.2021 kl 16:38 2310

Somsa
Oncos 102 +chemo gir jo bedre resultater enn Yervoy+Opdivo. Derfor har TRVX gode kort på handa i diskusjon med BMS.
illuminati
15.06.2021 kl 17:00 2255

Tror de er riktig timet, nå har de fleste prøvd sine CPI produkter i mesothelioma og Oncos er best in class standalone, en trenger ikke være spesielt smart for å se at vinner-kombinasjonen er Oncos+CPI. Selv om trvx sin studie er med lav N er det uomtvistelig at effekten Oncos tilfører er en direkte årsak til det positive utfallet av studien.
TRVX som du skriver ønsker å satse på melanom, først er pasientgrunnlaget mange ganger større enn mesothelioma, i tillegg trenger de ingen kontroll-arm, men de tenger en CPI partner til studien. Uten mesothelioma ingen melanoma bør være essensen i strategien sett fra trvx, jeg tror de satser på en dobbel men promoterer melanoma,
en enkel.
Slettet bruker
15.06.2021 kl 17:07 2234

Og kursen ned! Helt utrolig!