Hva gjør ledelsen i REC

Ti_porteføljen
REC 07.12.2020 kl 14:43 65608

Jeg tviler på at REC-ledelsen sitter stille om dagen. Hva er det de jobber med frem mot jul? Noen meninger om det her på forumet?
Redigert 21.01.2021 kl 09:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.12.2020 kl 10:01 3805

For å leke djevelens advokat nå som kursmål 50 er utbredt sjargong.

Hvordan skal feks. g14 få til dette når Tesla pdd bruker nanowires i sitt batteri, som pdd sprenger kostnander? Ifølge en professor i batteriteknologi ved navn Shirley Meng, vil billige nanowires være evigheter unna.

Kilder: https://open.spotify.com/episode/0Pqr7OnvkIPt8mzFnBcLPa?si=o54U3gTlQqyPQTxlfSKVRg

Shirley på Twitter "We should pay attention to the cost per kg. Even those nanowires work (which I doubt) , to produce consistent quality in metric ton scale at 10$ per kg it will be sci fi for now"

Selv Elon Musk har vel lovet å være nærmere sitt batteri-mål med silisium i batteriene i 2024. Da med batterier som har et tilstrekkelig høyt ladninger i seg uten å ødelegges. Det Musk sier kan man vel ta med en klype salt, hva gjelder tid.

Men jeg tviler ikke på at aksjekursen skal videre opp og jeg tviler ikke på at silisium er fremtiden. Men blir mer og mer usikker på om dette er en aksje for meg, etter Moses Lake åpningen er annonsert og kursen er tippet 20.

Jeg elsker kunnskapen i forumet, så håper dere legger inn en god søknad om hvorfor jeg tenker feil. Per nå virker silisium i batterier å være på stadiet som kan kalles R & D, research and devolopment. Og selv om det er spennende så er vel Rec en råvareprodusent som er avhengig av å prosessere silisium i store mengder. Idk.

God helg folkens og så ser vi nok 15+ på denne aksjen før 2021.

Redigert 21.01.2021 kl 06:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.12.2020 kl 10:15 3736

Ja, mange uttaler seg som eksperter. Inntil noen har en fungerende patent for vi nok høre alt mulig fra alle kanter. Group 14 har uttalt de er i gang med pilot prosjekt angående de patenter de har. Til og begynne ned vil de lage mindre batterier som feks sparkesykler eller mobiler det er muligens det mest lønnsomme markedet og teste ut batteri teknologi på 1 kWh på 6000 kroner i utsalg i butikker eller noe slikt 6 ganger mere lønnsomt en bilbatterier.
Redigert 21.01.2021 kl 06:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.12.2020 kl 10:21 3696

Kursutviklingen i fornybaraksjer handler ikke nødvendigvis om realiteter, men om forventninger til ellevill fremtidig inntjening. Ett eksempel: Ørsteds (havvind) prises nå til over 600 milliarder kroner - langt mer enn Equinor.
Redigert 21.01.2021 kl 06:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.12.2020 kl 11:23 3464

Hei,

Gode argumenter du kommer med. Ser det er mange som referer til Tesla når det gjelder ny batteri teknologi. Sist "Battery day" til Tesla så snakket de ikke om nanowires men en utbedret utgave av batteriene de allerede har og en annen oppbygging av battericellene. Det kan ikke sammenlignes med det Group14 har planer om å levere. Når det gjelder kursmål så er det markedet som bestemmer.

Kort oppsummering fra Battery day til Tesla: Se link: https://www.dnvgl.com/feature/tesla-battery-day-energy-transition.html

"Over our forecast period, we expect battery costs to reduce by 19% for each doubling of installed capacity. Our forecast indicates global battery capacity additions of 430 gigawatt-hours (GWh) in 2020 growing to almost 4 terawatt-hours (TWh) in 2025 – based on an average cost of 156 $/kWh in 2020 declining to 80 $/kWh in 2025. This is one of the main drivers behind our prediction that 50% of new passenger vehicle sales globally will be electric by 2032.

On 22 September, Tesla announced a package of innovations to be implemented over the next 2-3 years that are designed to reduce the cost of batteries by 56% (measured in $/kWh), increase range (per kg of battery) by 54%,reduce the investment cost per kWh of manufacturing capacity by 69%"

Her fra Group14: http://www.group14.technology/technology/scc55/

SCC55™ has five times the capacity and affords up to 50% more energy density than conventional graphite for Lithium battery anodes. It’s unique hard carbon-based scaffolding keeps silicon in the most ideal form – amorphous, nano-sized, and carbon-encased. The result is the best-in-class anode material that exhibits outstanding first cycle efficiency and long life upon Li-ion battery cycling.

Stable and flexible, SCC55™ delivers



Designed to shape the leading edge of what is possible with lithium-ion, our hard carbon-based scaffolding is a silicon-dominant composite, composed with amorphous, nano-sized silicon. Drop-in ready, SCC55™ consists of integrated intra-particle void space, with low surface area and is made with readily available, non-exotic, ultra-high purity materials.

Jeg tror Group14 er inne på noe her som ren batteriprodusent. Det er et veddemål jeg har satset masse penger på isåfall.
Redigert 21.01.2021 kl 06:11 Du må logge inn for å svare
Ekornesen
13.12.2020 kl 12:30 3283

Jeg har veldig respekt for Teslas innovasjon og Elon Musk.
Når det er sagt, så er det ikke slik at jeg tror de har monopol på nye løsninger.

Nå satses det milliarder fra alle verdenshjørner for å forberedre batterienes yteevne. Forskere fra Group 14 har forsket på dette ved RECs fabrikk i Moses Lake siden TT meldte det i 2018. De har patentert og mener de har en god løsning.

De skal bygges rør (pipeline) direkte ML til Group 14s fabrikk.

Det er klart det er spennende. Lykkes de, slik de hevder, tror jeg Tesla banker på døren for enten oppkjøp eller samarbeid.

Og, REC vil være verdt flere 10x dagens prising👍
Redigert 21.01.2021 kl 06:11 Du må logge inn for å svare
ingen_peiling
13.12.2020 kl 13:43 3116

https://finance.yahoo.com/news/nasdaq-remove-shares-4-chinese-230744021.html

Er ny på forumet samt ny som REC investor. Som en annen bruker har skrevet er det mye klokt som blir belyst her i tråden. Kom over denne artikkelen angående fjerning av fire kinesiske selskap fra Nasdaq indeksen, blant annet Semiconductor Manufacturing International Corp (produksjon og salg av wafers i store deler av verden, blant annet USA). Basert på lesing her kan det tyde på at dette er et mini-steg nærmere egen US Solar verdikjede slik som andre har skrevet. Noen tanker rundt dette?
Redigert 21.01.2021 kl 06:11 Du må logge inn for å svare
Intravenøsiu
13.12.2020 kl 15:26 2868

Utifra mine beregninger så går det ca 8-15 kg monosilangass pr bil, det er blitt annonsert 7000 mt Monosilangass som skal leveres til Group dersom det blir full EV produksjon.

Jeg regner med REC får en fordelaktig pris på Silangassen ettersom det ikke finnes noen alternative leverandører i USA som står klare på kort varsel uten å bygge en fabrikk.

REC har patentert verdens billigste og mest miljøvennlige metode for å lage monosilangass av Metallurgisk silisium.

Redigert 21.01.2021 kl 06:11 Du må logge inn for å svare
Ti_porteføljen
15.12.2020 kl 09:27 2122

En rolig børsdag skulle man tro var godt for REC. Med nyheter rett rundt hjørnet om åpning av Moses Lake kan denne gå noen kroner bare på forventninger.
Redigert 21.01.2021 kl 06:11 Du må logge inn for å svare