SpaceX Starship SN 10 eksploderte noen minutter etter landing.

Hammers
HAMMER 10.12.2020 kl 00:02 1702

I kveld er nylig en direktesending av Starship SN8 avsluttet.
Musk's ubemannede farkost (TEST) som tok av og skulle lande igjen.

Det hele ble avsluttet i et flammehav. Da røyken la seg var det ikke noe fartøy å se!
Det så ut som kun 2 av 3 motorer ble tent under landingen - og vinkelen var ikke 90 grader ved nedslaget (veltet og brant opp?)

Se selv; https://www.youtube.com/watch?v=ap-BkkrRg-o

Selve ferden varte i drøyt 6-7 minutter - før sendingen ble brutt.
Spol til SLUTTEN - ca 1;48 hvis du vil se hele ferden.

Jeg får legge til at jeg uansett ble imponert over ferden.
Farkosten tippet etter hvert 90 grader over (jeg gispet nesten - og trodde den skulle fare i bakken) før den senere rettet seg opp igjen.
Spennende saker - og noe annet enn de "gode gamle" sendingene av satelitter og ferger fra NASA!

Hilsen Hammers.......som egentlig ikke vet om det SKULLE ende slik, men for min del så avslutningen feil ut.
Men, det var en test!
Redigert 05.03.2021 kl 10:02 Du må logge inn for å svare
interferensen
10.12.2020 kl 00:10 1662

Satelitt er vel kanskje feil ord. Rakett derimot. :-) Uansett så gikk det vel omtrent som planlagt. Hvis den hadde klart det på første forsøk så ville det bare ha bevist at de ikke gjorde en tøff nok prøve. Litt fascinerende å tenke på at det var slik de begynte med sine Falcon-raketter som krasjet annenhver gang og nå flyr de bemannede oppdrag til romstasjonen og selv det å lande boosterne etter take off har blitt kjedelig rutine. Da liver det opp litt med en eksplosjon i ny og ne.
Redigert 21.01.2021 kl 06:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.02.2021 kl 14:46 1277

Å med seg på ferden har den mitt navn ombord :D
McCartney
19.02.2021 kl 14:51 1051

Var det Elon Musk som landet?
Hammers
05.03.2021 kl 10:01 697

SpaceX Starship SN 10 eksploderte noen minutter etter en vellykket tur + landing.
Kort filmsnutt på ca 1 min viser selve landingen og eksplosjonen; https://www.youtube.com/watch?v=hzhP3Q5fku8

Hilsen Hammers