Takwe
23.02.2021 kl 22:06 12325

Gå til VPS og tildelinger, så ser dere hva dere har fått.
laazarus
23.02.2021 kl 21:34 12384

Vi har fått tildelingen på vps. Fikk selv 3,4x av tegningsrettighetene mine
tenketanken
23.02.2021 kl 21:15 12475

Det er umulig at Q4 kommer med underskudd, det trur jeg ikke før jeg får se det!
Her er en prognose jeg la ut tidligere som jeg mener kan være realistisk gitt markedet har vert som Q3,
og de får inn noe mer fra langtidsovervåkning som salderes til avslutning innenfor 2020
Det jeg ikke har tatt høyde for er ekstraordinære kostnader i samband med emisjonen, da jeg mener de må komme på Q1-21

Axa Q4 resultat prognose på 70,000 mill Eur kan gi ca 135 mill netto
Overskudd på 11 % skatt (lav skatt grunnet fremførbart underskudd)
Netto Årsresultatet -20 grunnet nedskriving – 230 mill
Netto Underliggende driftsresultat uten ekstraordinær nedskriving 200 mill

Ja, det ble noe heftig i ESG vekstaksjer i dag, først og fremst de mange med oppblåste verdier.
Er redd for at noen får kunnskap, til høy pris.

Dette kan gi økt fokus på Verdiaksjer! For øvrig merkelig at ellers i livet kjøper man mest mulig verdi for pengene,
mens på børsen kjøper man lett en dyr illusjon basert på inntekter langt frem i tid. De om det.!
Redigert 23.02.2021 kl 21:26 Du må logge inn for å svare
Knalleballe
23.02.2021 kl 20:26 12565

Vet ikke helt hva jeg skal tro på kort sikt, mistenker en ok minus rapport , og håper det er priset inn allerede. Så vi ikke faller under 8 tallet.

Er positiv som pokker på litt lengre sikt.

Noen som har tanker om rapport i morgen?
thief
23.02.2021 kl 20:16 12559

Startet bra i dag,men falt ned da børsen falt kraftig og kom seg ikke opp igjen.Regner med et pent løft i morgen og at vi snart er på 9tallet.Burde bli et bra resultat i morgen og med en god guiding,så starter turen oppover🙂
Doving
23.02.2021 kl 20:00 12512

De har 0,52 EUR per aksje på bok nå. tilsvarende 5,36kr. aksjen er meget billig i mitt hode!
tenketanken
23.02.2021 kl 19:53 12450

Hva sa de ved fremleggelsen av Q3, om videre utsikter fremover?

Axactor holder fortsatt tilbake på investeringer for å sikre likviditet.
Selskapet forventer at en positiv trend i netto kontantstrøm etter
Investering, også vil fortsette i fjerde kvartal. Selskapet gjentar
NPL capex-veiledningen på mer enn EUR 200m for 2020, som vil
generere vekst gjennom 2021.

Til tross for en gjenoppblomstring av Covid-19-infeksjoner hos flere av de seks land der Axactor opererer i,
er det foreløpig ingen tegn til en ny nedstenging av rettssystemer og namsmannskontorer.
Axactor var raskt til å etablere hjemmekontor og nye arbeidsrutiner, når pandemien først slo til.
I områder som er hardes rammet, arbeider de ansatte fortsatt hjemmefra.
Så lenge ekstern behandling av juridiske krav fortsetter som normalt,
forventer ikke Axactor noen betydelig kortsiktig innvirkning, av en ny Covid-19-bølge.
De langsiktige effektene på den økonomisk aktiviteten og ledighetsnivå,
er en usikkerhets faktor for evnen til å betjene gjeld.

Den nåværende situasjonen forventes å øke etterspørselen etter 3PC tjenester,
som på lav investering gir omsetningsmulighet for selskapet.
Endrede markedsutvikling har generert en betydelig rimeligere prising av NPL-porteføljer,
som har utsikter til lønnsomme vekstmuligheter frem i tid.

Axactor reduserer gjeldsgraden, og har økt fokus fremover på avkastning til egenkapitalen.
Avsatt til egenkapital skal økes over tid, basert på en kombinasjon av lavere priser på NPL-porteføljer,
øke stordrifts fordelene og effektivitet, forbedret finanskostnader,
og en normalisering den effektive gjennomsnittlige skattesatsen.

Prognose for Q4 har litt høgre Revnue en Q3
70,000 Eur (62,281 EUR ) på Q3 kostnader og ca 11 % skatt pga av fremførbart Underskudd.
Det skulle gi overskudd på ca Kr 135.000.000 etter skatt. LYKKE TILL ALLE SAMMEN !
Redigert 23.02.2021 kl 20:00 Du må logge inn for å svare
krkr
23.02.2021 kl 19:41 12397

Mye tull her inne. 4 mars får vi aksjene.
Mr Fox
23.02.2021 kl 16:36 12455

Overtegnet selv med 1000% og fikk 240%.
Hadde få aksjer da..
Sylfest
23.02.2021 kl 16:14 12305

Der var tildelte aksjer på plass i VPS. Overtegnet med 40 % ca. og fikk tildelt alt jeg tegnet for.
Slettet bruker
23.02.2021 kl 11:34 12469

Der ja..
Takk for linken.
Så dette hos nordnet i dag, men ble tatt bort.

"~20% DCF valuation uplift from the “big-fix” transaction
Following the comprehensive refinancing transaction (where Axactor also acquires Geveran’s 50% stake in the Axactor Invest JV), the company has significantly improved its financial position, removed the main source of complexity in its business and positioned itself for further growth in an attractive market. Based on DCF, we estimate a fair value in the range of NOK 8-29, while the average of peer multiples indicates a range of NOK 8-23, which is fairly in line with the DCF valuation."
Slettet bruker
23.02.2021 kl 10:28 12566

Var det noen som så børsmelding "pipeline" hos axa i dag tidlig?
Den børsmeldingen er nå borte..
tenketanken
23.02.2021 kl 09:33 3243

Aksjene er fordelte de når de kommet på Børs, i den forstand at alle veit nøyaktig hva man får.
Dette volumet selges/kjøpes nå på eksisterende aksjer, for justering av fremtidig tot. porteføljen.
Dermed er ønskene og behovene når aksjene blir levert til markedet, harmonisert med totalvolumet.
Derfor ser vi nå en handel der kjøper frister med høyt volum på lav pris, mens selger slipper igjennom små volum med prislimit
Det viser at kjøpsinteressen er underliggende meget stor.

Hvorfor den den det?

Fredag opphørte kjøp av emi. aksjer, og da kunne man se at det ble tegnet
36,5 millioner aksjer. Totalvolumet var satt til 26.75 mill aksjer, fordelt etter
0,2894 rettighet pr eiet aksje. Det vil si at mange har noterte flere aksjer, en
de hadde rettigheter til. Dermed ble antallet overskrive med 9,75 mill aksjer,
som utgjorde 83 mill kroner. Hva kommer eieren av de pengene til å gjøre nå?
Ganske innlysende, 9,75 mill aksjer er ute etter eiere, som står klar med 83 mill
Kr for å kjøpe Axa til 8 kr +- 0,80-0,40. Det er den handelen som nå utspiller seg.
Presser selgerne de opp i pris, da får vi et «bak på rally» opp over 9 tallet.


Funderer
23.02.2021 kl 09:10 3243

Alltid stor rissiko å kjøpe på vei ned . Det beste er å kjøpe på vei opp . Her er det bare å gi den drahjelp . Kjøp aksjer
Slettet bruker
22.02.2021 kl 20:49 3555

Rette tidspunkt med å kjøpe er når saueflokken tror at menigheten skal selge emiaksjene. Noe menigheten da ikke gjør, som i sin tur utløser panikk hos saueflokken.
Redigert 22.02.2021 kl 20:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.02.2021 kl 18:02 3690

rett tidspunkt å kjøpe axa er når saueflokken med emi aksjer har solgt og de bruker vel ett par dager på dette, når er emi aksjer på kontoen/oppgjør?
Takwe
22.02.2021 kl 16:41 3779

Når noen snakker om «penger på gata» da får jeg assosiasjoner til Taxi sjåføren som akkurat har kjøpt sine første aksjer, og mer enn villig deler dette til sine kunder.


Knalleballe
22.02.2021 kl 14:58 3901

Noen som har oppdaterte aksjonærlister? Spent på om det er noen endringer her i denne litt rotete perioden.
Slettet bruker
22.02.2021 kl 14:31 3951

Hva andre tenker om mitt nivå og IQ bryr jeg meg null og niks om. Penger på gata for dem som vil. Fornektelse er bare dumt. Stahet og kjøp så mange billige aksjer dere bare vil. Jeg kjøper på kjlpssignaler, ikke tro og håp.
Slettet bruker
22.02.2021 kl 14:17 3977

Er Q4 blitt priset korrekt inn?
Redigert 22.02.2021 kl 14:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.02.2021 kl 11:11 4158

Jeg kjøper i dag, billig, billig aksjer, me like..
Takwe
21.02.2021 kl 14:26 4665

Mandarinen
Du skriver at det handler om IQ. Jeg er ikke i tvil om at din IQ er blant de høyeste her inne. Du holder et meget høyt nivå. Det tror jeg alle er særdeles enig i.
upsidedown
21.02.2021 kl 14:11 4690

Hadde du hatt råd til lunch hadde du muligens hatt energi til å se at jeg ikke har aksjer i selskapet. Men første utsagnet ditt henger ikke på greip. Man shorter ikke om man vil selge tegningsretter og aksjer hvis profitt er motivet.
Slettet bruker
21.02.2021 kl 14:02 4680

Groms? Er det ikke lov å kjøpe og selge aksjer? For en ufyselig kommentar. Helt uhøflig og ignorant. Mang med meg, og det er grunnen til den "lave" kursen. Mener du selskapet er feilpriset, så kjøp da. Vel vitende om at du betaler for min lunsj. Slike folk som deg holder jeg meg laaangt unna. Blir aldri bra med slike mobbetullinger.
Slettet bruker
21.02.2021 kl 13:52 4692

Jaja, bare dumminger som ikke vil ha en gratis lunsj. Det handler om IQ. Forum for ekkokammer og langsiktige? Å kun være langsiktig i ACR handler om dårlig dømmekraft. Når emisjonen er over, ja kanskje.
Hersketeknikk biter ikke på meg. Forbli fattige eller spill spillet.
Redigert 21.02.2021 kl 13:55 Du må logge inn for å svare
upsidedown
21.02.2021 kl 12:30 4791

Ja, man kan lure på hvem som er røver og hvem som er blitt røvet i AXA - tenketanken.

Utover det bør man kanskje se noen lyspunkter på vesthimmelen snart.
thief
21.02.2021 kl 12:11 4813

Og hvorfor skal de som får aksjer i repemi selge?De som ikke ville ha aksjer,kunne bare solgt t-rettene.Mens de som kjøper, selger jo ikke med tap,når fremtiden ser veldig bra ut 🙂Så hvorfor skal noen være så "dumme" å selge på dagens nivå,når sjansene for kurs godt over tosifret i 2021 er meget bra!De eneste som kanskje selger,er vel de som satser på en rask gevinst i forhold til at de kjøpte t-retter billigere enn aksjekursen.Men de har allikevel betalt mellom 8.3-8.5kr aksjen.Så ikke de store gevinstene å hente nå.Da er det bedre å sitte litt fremover og få større gevinst.For axa skal langt opp i 2021!
tenketanken
21.02.2021 kl 12:09 4789

Det er mange innpå her som er i besittelse av den unike egenskap, å kunne
forklare hendelser gjennom drama. Det kan være morsomt å høre på, inntil
det blir så grensesprengende usannsynlig, at historien mangler all troverdighet.

Her skal noen ta kortsiktig profitt på en oppgang fra en tilbakegang på 20%
Der oppgangen har ikke mer en startet. Att på alt er dette ikke en fundamental
korreksjon, men en hendelse basert på en langdryg og for noen uoversiktlig
emisjonsprosess. Det rimer så lite at det faller på sin egen urimelighet.

Så har vi de som elsker konspirasjonsteorier om Fredriksen, de har jeg hørt
på siden seint -17 og frem til i dag. INGEN har til nå fått rett, mest tullprat.
Problemet er at noen ikke skjønner egen begrensing, dermed så lanseres
teorier der matematikken og fornuften til tider er fullstendig utelatt.
Axa har gått opp ca 70 % fra bunnen 5 kr . Merk dere alle, fra der og frem til
i dag så har Gerevan IKKE KJØPT en aksje. Sannheten er at om han ville kjøpe
seg opp, så hadde han gjort det for lenge lenge siden.
Gerevan sin lange praksis er stikk motsatt, nemlig å kjøpe opp fusjonere inn,
ta ut utbytte og trade kursen ut/inn. Utover det så har Gerevan sagt tydelig
hva han ønsker med Axa, dermed sitter hans investorer stille og øker.

Først når Axa skulle struktureres, da kom Gerevan som en god eier på banen.
Etter forslag fra ledelsen så vet jeg at han gjekk frivillig med på å selge ut 50%
av Reo til Axa, for å lette intern regnskapsrutiner på mellomværende.
I tillegg så beholder han finansieringen på sin hand, og sparer Axa for store kostnader.
Hva hadde emisjon blitt i verdi for Axa, om Gerevan fikk betaling tilsvarende
50 mill aksjer x 8 ? For noen ville fordelen ha vert at han kom under 40% og pliktbud
Løsningen som ble valgt, bør alle se var den beste inntil Reo blir solgt forhåpentligvis allerede i år

Vi kommer til å få høre mange slike pussemerkelige ytringer fremover, for flere
har under denne prosessen falt av lasset. Da kommer røverhistorie som skal
være så troverdige, at vi andre skal svelg de rått. Velkommen til bords sier de,
jeg for min del liker ikke maten og står over.
upsidedown
21.02.2021 kl 11:10 4888

Det er lite sannsynlig, men jeg har ikke aksjer i selskapet. Har fulgt AXA fra sidelinjen i mange år da jeg skrev at Fredriksen og Geveran hadde et langsiktig mål om å få kontroll i selskapet så billig som mulig. Da er vi tilbake i 2016...
Redigert 21.02.2021 kl 11:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.02.2021 kl 11:05 4888

Lurer på hva som vil skje med kursen når gulvet forsvinner og det kommer titalls millioner aksjer ut i markedet?
Slettet bruker
21.02.2021 kl 09:54 4995

Tror at John Fredriksen kommer med et nytt oppkjøpsbud snart. Kan vi håpe på et bud på kr. 13.00 ( kursmål fra DNB )
SjonkelRolf
21.02.2021 kl 01:10 5213

Gratulere med gevinsten, uavhengig av hva den måtte bli.
Viser tydelig hva investorer kan møte av grums.
Hvorfor ikke betale for lunsjen? Helt normalt i de fleste lag av samfunnet
Slettet bruker
21.02.2021 kl 00:49 5243

Selvfølgelig vil jeg shorte absolutt alt jegvklarer til krampa tar meg. T-rettene er handlet til god rabatt. Om man hadde aksjer fra før, kunne man også selge aksjer tilsvarende t-rettene og/eller kjøpe t-retter med for stor rabatt til kurs og selge stadig mer av beholdningen utover tildelte retter. Jeg, og alle som liker en gratis lunsj, har gjort overstående.
Redigert 21.02.2021 kl 00:51 Du må logge inn for å svare
Mor84
20.02.2021 kl 23:34 5308

Muligheten for å gå inn i inkasso aksjer har aldri vært bedre etter mitt syn. Før korona krisa, så ble begge selskapene B2H og ACR/AXA presset ned i pris, i en kombinasjon av shorting og utolmodige aksjonærer. Mulighetene som inkasso byr på nå er etter mitt syn unikt. Mange sliter med regningene etter permittering osv.. noe som betyr god tilgang på billige porteføljer fremover. Femmover vil verden normalisere deg igjen, noe som betyr at folk kommer tilbake i jobb, og får anledning til å gjøre opp inkassogjelden sin... en gavepakke for inkassoinvestorer.
At ACR trader på emisjonsnivå er jo helt etter boka. Noen øre opp/ ned på kurse er uinteressant.. vi skal opp, og det tror jeg blir høyt, men selvsagt altid for de tolmodige. Detter er min spådom som selv sitter lastet i flere inkassoselskap.. 😀
thief
20.02.2021 kl 18:27 5493

Ha..Ha,bommet du på bunnen🙂Nå er denne perioden med kjøp av tegningsretter over,og kursen setter retning nordover.Så vi allerede på fredag.De som kjøpte tegningsretter betalte jo alt fra 0.3-0.55kr.Og når de da betaler 8kr i tillegg,har de minimalt med gevinst på disse nivåene.Så peker jo alt mot et kjempemarked for axa fremover,og dertil kursøkning.Så hvorfor skal man selge nå.Denne skal fort opp til tosifret kurs.Til uka kommer vel et solid q4 i tillegg,som de andre i bransjen har levert.Så nå har vi gjort unna dette repemi-støyen,da skal axa opp.🙂
Lundic
20.02.2021 kl 18:07 5519

Det blir nok kun 26,75 m aksjer noe som betyr at man ikke får alt det man ønsker. Dette er positivt og viser at kjøpersiden er positiv. Det er nok mange som ønsker en kortsiktig profitt og legger ut alt av aksjer for salg 4/5 mars. I tillegg ønsker nok Fredriksen å kjøre kursen ned under 8 slik at han får økt sin beholdning. Det er både positive og negative forhold som vil påvirke kursen ig rapporten til uka vil gi retningen for selskapet, men kursen vil ikke «stabilisere» seg før etter 4/5 mars.
Jeg håper og tror at Q4 vil overraske positivt og da vil vi se en fin stigning i kursen fra rundt 15 mars, etter støyen av rep aksjene har lagt seg.
Slettet bruker
20.02.2021 kl 17:18 5560

Noen har vel gjort et "swap" i håp om raskt gevinst.
Og per nå, foreligger det noe gevinst for dem som tegnet seg i emisjonen.
Så da blir det vel første mann..!?
Redigert 20.02.2021 kl 17:18 Du må logge inn for å svare