Hunter- En kanon

Fillidor
HUNT 17.12.2020 kl 19:57 2420

Hunter, en kanon, say no more. Samme om folk kjøper eller ikke, bare å bade i utbytter i mellomtiden. Folk glemmer at shipping tjener store penger selv i såkalte "nedgangstider". Tipper ratene kommer seg uttover 2021. Pris/bok taler for seg, Markedsverdi på 2.0MRD med årlig inntjening på 0.3MRD per år, må derfor opp. Merk at ligger an til 30millUSD i inntjening i ett corona-år(!). Q4 vil minne om Q3 siden det er omtrent de samme kontraktene som går over i hverandre. Tipper det blir leaseback på de 2 solgte flåtene Saga og Laga. Eventuelt litt cruising med 6 skip, generer greit med kroner det også. Verste av alt er at de også C) kan slakte hele kua(selge alt), og fortsatt tjene penger. Men sansynelig dumt å slakte denne kua for fort som tross alt genererer penger

Fete utbytter her, jeg blir.
Redigert 21.01.2021 kl 03:53 Du må logge inn for å svare
canarias
17.12.2020 kl 20:32 2308

Vi er også LONG her
Redigert 21.01.2021 kl 03:53 Du må logge inn for å svare
JeanPaul
17.12.2020 kl 20:50 2189

Pris/bok er vel noe som Arne har stor fokus på:) P/B-døden var vel et uttrykk han brukte.....
Redigert 21.01.2021 kl 03:53 Du må logge inn for å svare
ks1977
17.12.2020 kl 21:48 1981

Må korrigere en del av påstandene her, men først (siden jeg er aksjonær);
Det er to gode grunner til å være aksjonær i HUNT.
1) Latterlig lav CBE (kombinert med premium for ECO, litt større skip, og scrubber) -> skal HUNT gå med underskudd så skal konkurrentene virkelig slite
2) Fredly kan finne på å selge resten av skipene når som helst

Når det er sagt;
1) Shipping tjener ikke nødvendigvis store penger i nedgangstider - det er ikke uten grunn at det er så mange redere som har gått konkurs
2) "Årlig inntjening på 0,3MRD pr år" er sterkt misvisende; 2020 ble et kanonår for shipping og er (dessverre) ikke representativt (i tillegg så har Corona klusset det til, så hvordan 2021 blir er høyst usikkert - vil ikke forundre meg om 2021 blir et år med dårlige rater, men da vil forhåpentligvis 2022 bli sterkt)
3) "Merk... i ett corona-år(!)" -> Corona gjorde at H1 ble ekstremt sterkt, og sterkere enn H2. Svært tvilsomt at HUNT ville tjent så mye penger i 2020 dersom det IKKE hadde vært for Corona (med forbehold om hvordan bunkerspreaden hadde utviklet seg uten Corona - det var jo en skikkelig joker)
4) Vil overraske meg stort om HUNT, etter å ha kjøpt fri Saga og Laga fra leaseback og så solgt de videre, vil lease de tilbake igjen
5) Etter salget av Saga og Laga så har HUNT 5 skip igjen (guidet CBE er forresten 20,5k for 2021 - uvisst om salget av Saga og Laga påvirker dette noe)
Redigert 21.01.2021 kl 03:53 Du må logge inn for å svare
skerptiker
17.12.2020 kl 22:29 1755

- Og hvor mye har Hunter steget i år? En kanon i revers!
Redigert 21.01.2021 kl 03:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.12.2020 kl 22:57 1635

Har vært mye uenig med ks1977 ned gjennom tank syklen.
Skribenten har endog veldig mye gode og riktige poenger er godt oppdatert.
Personlig tror jeg fortsatt på ørkenvandring selv om jeg er aksjonær.
Redigert 21.01.2021 kl 03:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.12.2020 kl 23:08 1553

Sorry to say men redd vi ser 3.40 tallet igjen i morgen. Den stanger mot motstand på 3.60, bryter den igjennom og blir der tar vi oss videre.
Redigert 21.01.2021 kl 03:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.12.2020 kl 23:45 1376

Innledningen på denne lenken har dessverre flere feil, og den forvirrer nok mer enn den informerer i tråd med fakta om tank og Hunt. Takk ks1977 for fine oppklaringer (i hans innlegg litt lenger opp) til de som ikke kjenner Hunt eller tank i særlig grad fra tidligere. Og det er som han nevner flere grunner til å bli med i Hunt fremover, både kostnadseffektive, attraktive skip og at skip kan bli solgt any time dersom AF får gode nok tilbud som gagner ham selv og resten av aksjonærene. Jeg vil legge til et par gode grunner til å kjøpe/holde på aksjen; 1. vaksinen er på vei ut i verden og oljeetterspørselen (og rater) vil mest sannsynlig øke gradvis utover i 2021, 2. høyere oljepris fremover kan gi en større spread(fordel) for Hunt, 3. mange gamle skip klare for skraphaugen og 4. relativt få nybygg i ordreboken. I tillegg har man en veldig dyktig ringrev i AF ved roret.
Redigert 21.01.2021 kl 03:53 Du må logge inn for å svare