Vow skal bygge biogassanlegg i Europa!

Karbon
VOW 18.12.2020 kl 08:20 15144

https://newsweb.oslobors.no/message/521109

Vow ASA : Vow ASA and world leading manufacturing company join forces to build biogas plant

Vow ASA, technology provider for industry decarbonization, has signed a strategic memorandum of understanding with a world leading manufacturing company to build biogas production plant to reduce CO2 emissions from metallurgical processes. The two companies will cooperate on engineering, business modelling and financing of a dedicated biogas plant for an industrial facility in continental Europe, with the aim to have the plant operational in 2022. According to the customer, which is one of the biggest globally, this will be the first dedicated biogas plant in industry sector. The biogas will be made using Vow's patented 'Biogreen' pyrolysis technology, which involves heating sustainable biomass at extremely high temperatures. The gases emitted during this process are then captured and processed into biogas, which will directly replace the use of natural gas in the metallurgical plant. By-products such as bio-coal will also be created during the process, directly replacing the use of fossil coal.  "We are very excited and committed for this cooperation, which is entirely in line with our decarbonization strategy. The agreement confirms our relevance for major industry players seeking to become CO2 neutral. Our view is long term, and by bringing expertise and technology together, we are about to position Vow for future growth in the metal production and processing industry" says the CEO of Vow ASA Henrik Badin. The customer has informed Vow that they will announce the agreement, which they consider to be of great strategic significance, in January 2021.



Redigert 21.01.2021 kl 07:20 Du må logge inn for å svare
Silicon Valley
18.12.2020 kl 20:51 7340

Denne meldingen er jo sykt bra. Vow begynner nå å få skikkelig fotfeste på landbaserte virksomhet, der potensialet er størst. De får inn store selskaper på kundesiden, melder om stor interesse for deres produkter og fabrikkbygging i Norge. Finnes nå veldig mange tringers de neste året.

1. Wovs landbaserte virksomhet kan komme til å eksplodere.
2. Når corona dabber av kommer ketchupeffekten i shippingnæringen.

Dette blir nok ganske rask vei til ath og 45 kr. Muligens vi bare dundrer gjennom 45 kr også. Kanskje vi skal betydelig høyere opp, bort en 60-70.
Blir helt konge dette.
Redigert 21.01.2021 kl 07:20 Du må logge inn for å svare
Hammers
18.12.2020 kl 22:23 7238

He definitely gets my vote...😁😁😁!
Redigert 21.01.2021 kl 07:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.12.2020 kl 22:34 7188

En glede å sitte langsiktig i denne selv om VOW har lagget en stund, har man troa selger man ikke.
Vi er i startgropa på landbasert og dette blir gull på sikt.
Redigert 21.01.2021 kl 07:20 Du må logge inn for å svare
Bjørn2020
18.12.2020 kl 23:51 7073

Equinor er ikke et metallurgisk selskap. Jeg tror dagens melding er relatert til Eramet eller elkem :)
Redigert 21.01.2021 kl 07:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.12.2020 kl 03:54 7052

Hammers

En pen oppgang i dag!
Men du bør i høyeste grad vente med å åpne champisen!
Du sier det best selv:
"Selv om kursen har steget mye i dag bør man ha i bakhodet at den kun har gått i underkant av 10% siden inngangen av året.
Dette samtidig som andre grønne har steget 2-300% ila samme tid. Her er det mye som skal tas igjen! "

Så VOW har vært en gedigen skuffelse kursmessig!
Og ja, er det mye som skal tas igjen!

Men en pen oppgang på fredag - det var det!
Sluttkurs: 36.650 +17.09%

Redigert 21.01.2021 kl 07:20 Du må logge inn for å svare
Record
19.12.2020 kl 08:02 6954

Så VOW har vært en gedigen skuffelse kursmessig!
Og ja, er det mye som skal tas igjen!

Skjønner ikke hva du mener , for nøyaktig to år siden var kursen 4,45 , så jeg er nå ikke skuffet :-)
De "andre grønne" er jo nylig notert på børs , den hype etter slike har vel drevet kursene over alle forventninger , så får vi se om ett par års tid om himmelferden fortsetter ?
Det tror jeg den gjør i VoW :-)
Redigert 21.01.2021 kl 07:20 Du må logge inn for å svare
Hammers
19.12.2020 kl 10:21 6801

Bjørn:
Jeg vet vel at ECU ikke er et metallurisk selskap, men et som ble nevnt i tillegg til "gårdagens" i et intervju med Badin i en avis (DN/E24?).
Jeg tror ikke på ELK pga fabrikkens plassering i Europa. ELK blir trolig forsynt fra den nye fabrikken på Follum.
Der var det snakk om skiping av biokull til ulike destinasjoner langs norskekysten.

Ynot;
Nå er det for sent å vente......!

Generelt sett har kursen selvsagt vært en skuffelse, men gjorde man de rette valgene har året vært kanonbra.
Dvs; Hvis man ikke var med ned i feb/mars, men i stedet handlet fra kr 12 og oppover. Da ble det raskt >100% ila uker.
En ny 100%'er var ang det tekniske kjøpssignalet jeg skrev om da kr 20 ble positivt brutt. Kursen dro unna til 41 var.

Likevel; Da året startet sto kursen midt på 31-tallet. Mye bakglatte ski har det vært i 2020 til tross for en enorm selskapsutvikling.
Så sent som torsdag sto kursen fortsatt på 31-tallet. Endog en smule lavere enn ved inngangen til året.

Klart dette har vært en skuffelse. Spesielt mtp på stigningen til mer "meningsløse" selskaper.
Slike uten omsetning eller inntjening. Personlig tror jeg at 2021 blir et KANONÅR for VOW!
Absolutt alt ligger til rette for det (ref nyheter på land og innen cruise mtp vaksine).

Etter hvert ser jeg også for meg en egen børsnotering av VOW Industrials.
De nye eierne blir da dagens aksjonærer i hht eget ansjeantall ved splitten. Utrolig spennende!

Record.
Heller ikke jeg er skuffet over totalen. Jeg kom inn på høyt 7-nivå i april (?) i fjor.
Det året var et eventyr - akkurat som dette har vært det samme.
Om 2021 "bare" blir et normalår fortsetter vi å bla i Asbjørnsen og Moe's samlede verker i tiden framover!
Dette er den beste aksjen jeg noen gang har eid - over tid.

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 07:20 Du må logge inn for å svare
TheKurgan
19.12.2020 kl 12:05 6651

Takk til Hammers for mamge gode innspill og refleksjoner, det er slike som gjør at jeg bruker tid på forum som dette.
Siden du har lukket den andre tråden din om den stygge andungen svarer jeg deg her.
Tror du har helt rett i det du skriver og støtter meg selv til dette. Så får du bare holde Piken med svovelstikkene unna VOW, for den er heit for tiden og da blir det eksplosjon😀🔥👍🚀
Redigert 21.01.2021 kl 07:20 Du må logge inn for å svare
Karbon
19.12.2020 kl 17:45 6420

Det er alltids litt spennende å spekulere i hvilken aktør det er snakk om her. Jeg ser Repsol er nevnt som et forslag, men jeg tviler egentlig på det. Ettersom Repsol og Vow allerede har flagget sitt samarbeid, så synes det merkelig om de skulle avvente offentliggjøringen av denne avtalen. Men det er selvsagt ikke umulig. Eramet er også nevnt. Joda – ikke umulig – de er tross alt verdens nest største produsent av manganmalm.

Personlig har jeg en helt annen aktør i tankene. Av børsmeldingen på fredag, samt uttalelser fra Badin, kan vi lese at det er snakk om en europeisk aktør innen den metallurgiske industrien, og at det er snakk om en verdensledende aktør.
Det første som slo meg, var at det kunne være Norsk Hydro. Norsk Hydro er etter hva jeg vet Europas nest største aktør innen den metallurgiske industrien, men det finnes en aktør som er mye større. Selskapet jeg tenker på er utrolig spennende, og det er:

Arcelor-Mittal,

Arcelor-Mittal er VERDENS STØRSTE stålprodusent, og er Europas desidert største aktør innen den metallurgiske industrien.

Arcelor-Mittal har hovedkontor i Luxembourg, og har et stort antall datterselskaper i en rekke land. Dette er et selskap som også har vist at de er opptatt av å være miljøbevisste, se siste nyhet fra selskapet av 16. desember 2020:

https://corporate.arcelormittal.com/media/news-articles/arcelormittal-ranked-at-global-leadership-level-on-climate-action

Hvilken aktør det er snakk om spiller i og for seg ikke så stor rolle, da ALLE etter hvert må tilpasse produksjonen sin i henhold til nye miljøkrav – de har rett og slett ikke noe valg. Det hele er et spørsmål om hvem som er først ute, og etter hvert vil alle selskaper komme etter som perler på en snor.

Det er helt utrolig at et norsk selskap (Vow) står i bresjen for å realisere løsningen på et av verdens største miljøproblemer – nemlig CO2-utslippene fra den metallurgiske industrien.

I januar 2021 får vi vite mer, og det er bare glede seg til fortsettelsen.
Redigert 21.01.2021 kl 07:20 Du må logge inn for å svare
royroy
19.12.2020 kl 20:35 6243

Håper det kommer en emisjon tidlig i uken med siste mulighet for å laste opp på midten av 30-tallet. Tviler på at det ville vært veldig dumt å gjøre om sjansen bød seg
Redigert 21.01.2021 kl 07:20 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
19.12.2020 kl 22:16 6127

Synes Eramet høres ut som er bra forslag. De produserer jo forskjellig ferrolegeringer og stål. I begge tilfeller brukes karbon (koks) under prosessen.
Redigert 21.01.2021 kl 07:20 Du må logge inn for å svare
Hammers
19.12.2020 kl 22:50 6060

Takk for en hyggelig tilbakemelding.

Ja, jeg måtte gå til det skritt å stenge de andre trådene.
Det var et par som oppførte seg som "fjortis'er" som var ute etter å ødelegge alt jeg skrev.
I stedet for saklig info ble det bare barnepjatt ut av det - så stenging var eneste mulighet.
Jeg har senere valgt å avvise alle som ønsker tilgang pga faren for "muldvarper", og tar heller trådene som monologer.

De som har noe på hjertet kan heller bruke andre tråder.
Tråder som også "fjortis'ene" kan være på og fortsette sin forsøpling på. Tror nok dere vet hvem jeg tenker på.

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 07:20 Du må logge inn for å svare
Karbon
19.12.2020 kl 22:58 6017

Fluefiskeren:

Helt klart en mulighet det ja.

Men det hadde vært fantastisk om Vow hadde landet en avtale med Arcelor-Mittal, verdens største stålprodusent og Europas desidert største aktør innen metallurgisk industri.

Fra linken jeg la inn i forrige innlegg kan man lese følgende:

"Earlier this year, the company announced a group-wide commitment to becoming carbon neutral by 2050, while it is targeting a reduction of 30% by 2030 in its European business. ArcelorMittal recognises the important role of disclosing climate related financial risks and opportunities in achieving this goal, as well as developing the company’s two low-emissions technology pathways, Smart Carbon and Innovative DRI."
Redigert 21.01.2021 kl 07:20 Du må logge inn for å svare
Hammers
19.12.2020 kl 22:59 6009

Spennende innlegg som skrives her!
Spesielt det som "Karbon" lanserer angående Arcelor-Mittal. Et selskap som har vært ukjent for min del. Får Google litt rundt det!

Hvis A-M er tilfelle blir dette kjempestort! Fabrikken for produksjon av biokull midt i Europa som erstatning for "det gode gamle" kullet er EN ting!
Noe annet er det med alle de øvrige fabrikkene til selskapet. De som OGSÅ trenger avkarbonisering.
VOW har utstyret. Kanskje det er en samarbeidsavtale som skal presenteres i januar?

STORT må det være siden det er lansert en egen seremoni i forbindelse med lanseringen i januar!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 07:20 Du må logge inn for å svare
mai2003
19.12.2020 kl 23:33 5920

Meget interessant artikkel i dag i Finansavisen om nye EU direktiv som blir gjeldende fra 010122 og de dreininger som dette vil føre til i finansbransjen mot GRØNNE AKSJER. Må leses!
Redigert 21.01.2021 kl 07:20 Du må logge inn for å svare
Hammers
19.12.2020 kl 23:34 5915

Har Googlet litt på A-M.
Ja, det kan være noe her.......!

Selskapet er en frontrunner for avkarbonisering av sin egen + den generelle stålindustrien.
En aktør som ønsker å utnytte moderne avkarboniseringsteknikker! Dette kan passe som hånd i hanske!
Svært spennende! Her "Karbon's" link oversatt:
https://translate.google.com/translate?hl=no&sl=en&u=https://corporate.arcelormittal.com/media/news-articles/arcelormittal-ranked-at-global-leadership-level-on-climate-action&prev=search&pto=aue

Hilsen Hammers

Redigert 21.01.2021 kl 07:20 Du må logge inn for å svare
Bubleslurp
19.12.2020 kl 23:57 5878

Annonseres i januar -21. Gutter og jenter, minner på at det kun er 6 handledager til vi er der! Tut tut og god jul!
Redigert 21.01.2021 kl 07:20 Du må logge inn for å svare
IvanBliminse
20.12.2020 kl 00:30 5815

Kan også nevnes at ArcelorMittal har vært stålleverandør til Cruiseskip VOW også har levert utstyr til.
En annen fun-fact er at daglig leder i Arcelormittal Commercial Long Norway AS i følge aksjonærregisteret er VOW-aksjonær.
Redigert 21.01.2021 kl 07:20 Du må logge inn for å svare
ruda
20.12.2020 kl 09:22 5562

Dette selskapet blir bare bedre og bedre. Kan bli formidabelt på sikt
Redigert 21.01.2021 kl 07:20 Du må logge inn for å svare
inference
20.12.2020 kl 09:44 5501

IvanB,

Bra research og value-add.
Ikke ofte det gjøres et stykke arbeid før det meldes noe 👍
Redigert 21.01.2021 kl 07:20 Du må logge inn for å svare
Hammers
20.12.2020 kl 13:22 5270

Interessant.
Det skulle ikke forundre meg om den første kontaken ble tatt på et eller annet nivå ved f.eks en skipsdåp der begge partene var representert.
Mye som tyder på at dette uansett er store saker!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 07:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.12.2020 kl 22:45 4941

Markedet får nå endelig øynene opp for at Vow er/blir selskapet som er av de ledende innen biokarbon, kanskje det hotteste man kan være involvert i framover.

Men så har Vow i tillegg så mye annet som jordkloden vil nyte godt av framover også:

F.eks. omgjøring av plastsøppel til energi, sterilisering av mat, rensing av avfall fra fiskeoppdrettsindustrien, og for ikke å glemme rensesystemene til cruiseskipene.

Stå på videre Vow, og gratulerer til alle tålmodige aksjonærer!


Redigert 21.01.2021 kl 07:20 Du må logge inn for å svare
Listen
21.12.2020 kl 10:59 4576

Vow aksjen skal ned! Den er pratet opp til disse nivåene. Cruisemarkedet er i krise og kommer til å være det i mange år. Varslede landbaserte anlegg er ikke meldt av noen av motpartene og er heller ikke finansiert av Vow. Noen bør regne på hva det vil koste å utvikle dette segmentet, både i rene investeringen og arbeidskapital. Det er i beste fall, mange, mange år til usikre inntekter. Lykke til!
Redigert 21.01.2021 kl 07:20 Du må logge inn for å svare
Record
21.12.2020 kl 11:44 4481

Listen verry carefully , har villet sett denne droppen som en kjøpsanledning , kanskje du kan få den rimeligere om alt faller i fisk ,men den kommer nok tilbake :-)
I mellomtiden ser den ut som rene trading diamanten på denne byttingen .
Redigert 21.01.2021 kl 07:20 Du må logge inn for å svare
Hammers
21.12.2020 kl 12:12 4406

- Follum bli betalt av statlig kapital + lån.
- Fabrikken i Europa som er dedikert til EN stor verdensaktør innen metallurgi blir det delte kostnad på.
- Nei, ikke noe er underskrevet, men ALT kommer i januar. Dette inkl en større presentasjon fra partene.

- Cruise har liten påvirkning for VOW. De lange kontraktene går, mens det hele er spm om tid før oppstart med seilingen.
- Altså kun Aftersales som er påvirket - som det har vært det siste året.

VOW tar nå steget fra å være en ren utstyrsleverandør til også å bli en produsent i Norge og i Europa!
Akkurat som f.eks QFUEL er det innen plastposer i DK - med den verdsettingen DET selskapet har på børs!
VOW får nå 2 fabrikker.

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 07:20 Du må logge inn for å svare
Record
21.12.2020 kl 13:29 4288

Vow er i en stigende trend fra 2016 og dermed i en lengre periode med sterk utvikling. Etter å ha foretatt en vellykket test av støtten i området 29-30 kroner, steg aksjen fredag 17% og nådde vårt første kursmål 35 kroner. Den forsøker nå å etablere seg over motstanden på dette nivået. Det vil i så fall utløse kjøpssignal og indikere videre oppgang mot vårt siste kursmål 50 kroner, mens aksjen ved en reaksjon tilbake igjen vil finne støtte på 29-30-nivået. At momentumet nå begynner å styrkes kan ventes å øke sannsynligheten for et snarlig brudd av motstanden.
Redigert 21.01.2021 kl 07:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.12.2020 kl 14:47 4198

Fin dag for å kjøpe vow, når man gikk glipp av den i forrige uke. Laster opp her.
Redigert 21.01.2021 kl 07:20 Du må logge inn for å svare
Hammers
21.12.2020 kl 15:16 4142

Trolig ikke dumt - selv om det er generell uro i markedet i dag.

Kun 5-6 børsdager igjen av børsåret, og i januar VET VI at det blir stor festivitas med egen seremoni når den store metallurgiske aktøren +
VOW skal avsløre planene for fabrikk i Europa. En fabrikk som bygges KUN for denne ene metallkjempen!

Når man velger en slik framgangsmåten er det ikke snakk om noen ordinær fillekontrakt som publiseres! Trolig store saker!
Så store at t.o.m. kona til Badin økte egen beholdning med 10% i fbm fredagens børsmelding!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 07:20 Du må logge inn for å svare
ruda
21.12.2020 kl 16:13 4044

Mener fremdeles at vi skal over 40 før nyttår
Redigert 21.01.2021 kl 07:20 Du må logge inn for å svare
Bubleslurp
21.12.2020 kl 16:23 4008

Såklart vi skal over 40 før året er omme. Dagen i dag var en gavepakke til de som ikke hadde denne på radaren før fredag og oss som solgte julegaven til kjærringa for å fylle på ytterligere.
Tut tut.
Redigert 21.01.2021 kl 07:20 Du må logge inn for å svare
BMW_E30
21.12.2020 kl 17:23 3893

Eramet :)
Redigert 21.01.2021 kl 07:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.12.2020 kl 17:26 3884

Ja man kan godt kalle dagen i dag en gavepakke. Er ihvertfall glad for at jeg fikk muligheten til å laste opp på 35.
Redigert 21.01.2021 kl 07:20 Du må logge inn for å svare
Bubleslurp
21.12.2020 kl 19:55 3682

BMW_E30 skrev Eramet :)
Tror også det er Eramet. Her finnes ihvertfall en link mellom de to selskapene i tillegg til Elkem.

https://www.biokull.info/nyheter

På forskningssiden var oppstart av prosjektet
BioCarbUp
viktig for både biokull og norsk prosessindustri. Prosjektet er nemlig rettet mot forskning på bruk av biokarbon som et reduksjonsmiddel innenfor prosessindustrien. Dette er et 4 årig prosjekt ledet av SINTEF Energi i samarbeid med norsk metallurgisk industri, blant annet våre medlemmer Elkem og Eramet.
I 2019 ble det også bevilget midler via Norges forskningsråd til utvikling av gode løsninger for bærekraftig avfallshåndtering og ressursutnyttelse gjennom forskningsprosjektet VOW (Valorization of Organic Wastes into Sustainable Products for Clean-up of Contaminated Water, Soil, and Air). Prosjektet ledes av NGI i samarbeid med Lindum, VEAS og Scanship
Redigert 21.01.2021 kl 07:20 Du må logge inn for å svare
Hammers
21.12.2020 kl 20:31 3598

Fin research. Likevel er jeg ikke sikker på at det er Eramet.
Linken snakker om et for- og hovedprosjekt som varer over 4 år.

VOW har ALLEREDE det utsyret som skal til - og planene for den nøkkelferdige fabrikken blir annonsert i januar.
Vær obs på at alle mulige produsenter/konsern over hele kloden for tiden skriker etter avkarbonisering.
HVIS det denne gangen blir Arcelor-Mittal kan gjerne Eramet være det neste selskapet som banker på døra.

Husk; VOW's patenterte pyrolyseteknikk går til hele 1000/1200 grader. Dette i motsetning til andre som gjerne stanser rundt 400.
Med høytemperatur pyrolyse får man ut biokull, varme og biogass. Derav kan man også produsere Hydrogen.

H blir det neste - noe man har bevist i et forsøksprosjekt i Frankrike.
Jeg kjenner ikke det eksakte sluttresultatet annet enn at man får det til.

Hilsen Hammers

PS til overskriften; Så vidt jeg vet er det ikke bare biogass som skal produseres, men man skal sette opp en fabrikk a la Follum.
DER er det varme, biogass og HOVEDPRODUKTET BIOKULL. Dette skal erstatte vanlig kull i fbm stålproduksjonen.
Her snakker vi KARFONFANGST på HØYT nivå!
Redigert 21.01.2021 kl 07:20 Du må logge inn for å svare
Kalle 1
21.12.2020 kl 21:30 3485

Du er i støtet i kveld Hammers!
Det er bra!
Neste år blir godt for vow.
😎
Redigert 21.01.2021 kl 07:20 Du må logge inn for å svare
Karbon
21.12.2020 kl 21:58 3419

Meget god research av Bubleslurp.

Jeg har lest meg litt opp på Eramet, og det er en skikkelig innertier dette også.

Det som kan tale for at det er snakk om Eramet, er det samarbeidet de allerede har hatt med Vow over flere år, og at de derfor ønsker å markere dette spesielt når annonseringen skjer i januar.

Jeg leser at Eramet driver industriell virksomhet på fem kontinenter, og er ledende innen utvinning og produksjon av nikkel og mangan og fremstilling av nikkel- og manganlegeringer og spesialstål.

Eramet er verdens største produsent av manganlegeringer og verdens nest største leverandør av høyverdig manganmalm. Det er altså ingen småfisk vi snakker om her.

Dersom det ikke er Arcelor-Mittal det er snakk om denne gangen, så har vi en storfisk til gode senere. For som jeg har skrevet om tidligere, ALLE aktører innen metallurgisk industri må tilpasse seg nye miljøkrav, og har ikke noe annet valg enn å redusere sine co2-utslipp for å være konkurransedyktige. Vow har som de fleste av oss nå vet, løsningen for den metallurgiske industrien.
Redigert 21.01.2021 kl 07:20 Du må logge inn for å svare
Record
21.12.2020 kl 22:47 3301

Vil ikke spekulere i hvilket selskap ,men er vel rimelig sikker på at vi som er aksjonærer vil bli medeiere i flere selskaper i rimelig nær fremtid :-)
Selskap av slike dimensjoner leker ikke butikk, de har nok forvisset seg om at VoW kan levere etter Deres behov.
Vil tro at det blir minst ett selskap for hvert segment etterhvert :-)
Redigert 21.01.2021 kl 07:20 Du må logge inn for å svare
Karbon
21.12.2020 kl 23:02 3258

Record:

Det er helt riktig. Om noen år er Vow rett og slett for store til å være ett selskap. Det vil etterhvert også handle om å synliggjøre verdier. Det vil si å utfisjonere, og rendyrke de forskjellige virksomheter.
Redigert 21.01.2021 kl 07:20 Du må logge inn for å svare
Burobeng
21.12.2020 kl 23:04 3248

Vows avtalepartner er trolig et børsnotert selskap, og underlagt regler om at kurssensitiv informasjon må børsmeldes umiddelbart. Hvordan kan de da utsette dette til januar?
Redigert 21.01.2021 kl 07:20 Du må logge inn for å svare
Hammers
21.12.2020 kl 23:29 3182

Buro.
Vi sitter her og spekulerer på hvem det KAN være.
Uten et konkret navn på motparten er det INGEN selskaper som trenger å opplyse noe som helst!

Om det er den største eller nr 2, 3,4 på lista spiller egentlig ingen rolle.
STORT blir det uansett - og ingen av kandidatene til motpart trenger å rapportere noe som helst.
Nei, for ingen vet hvem det er!

De eneste som har et fortrinn i denne saken er de som følger med på VOW!
De VET at det kommer "noe stort" om få dager, men ikke hva! Noe som tilfaller VOW!

Jeg har nevnt det tidligere, men gjentar likevel;
Kona til Badin økte egen aksjebeholdning i VOW med ca 10% ifb med børsmeldingen!
Da får den enkelte selv vurdere om dette er et kjøpssignal eller det motsatte.

Jeg benyttet dagens svekkelse til å øke egen beholdning med 20% - og jeg har vanskelig for å tro at dette er en dårlig deal!
På kort sikt KAN det være det, men lufter man bikkja når det stormer som verst kan man være trygg på at det hele roer seg når dagen er over!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 07:20 Du må logge inn for å svare