Teknisk Analyse Hexagon Composites

Muggost
HEX 18.12.2020 kl 14:31 170424

https://www.tradingview.com/x/ePVbqGmT/

Aksjen befinner seg i nedre del av en stigende trendkanal med RSI på 40 som nærmer seg oversolgt. Det befinner seg en litt utydelig støtte mellom 45 og 47 så jeg har valgt å gå for dårligste deal i chartet, med støtte på ca 45.65. Dette er også tilfeldigvis bunn av trendkanalen denne uka, så brudd under 45.65 vil ikke være bra.

På motsatt side er det lite som står i veien for rask oppgang til motstanden på ca 60.50. Brudd opp gjennom 60.50 vil indikere videre oppgang mot taket av trendkanalen.

Men jeg kommer med en liten disclaimer: Hexagon Purus er akkurat skilt ut som eget selskap så jeg tenker det er naturlig med en god del turbulens frem til de to aksjene er ferdig konsolidert. Deretter trenger vi kontrakter! :) Jeg ANTAR at positive meldinger fra Purus vil trigge oppgang i morselskapet Composites pga den høye eierandelen.

Trade varefully :)
Redigert 21.01.2021 kl 09:31 Du må logge inn for å svare
mercedesglk
26.08.2021 kl 07:34 6336

Monitoren har satt seg fast i et spor, kjøp deg en ny🤣🤣🤣
Slettet bruker
26.08.2021 kl 15:36 6280

Usaklig som vanlig. Kom med enten konstruktiv kritikk, eller dokumenter at jeg tar feil. Nok en gang: hvor kommer dine 11 milliarder i ordre ifra, og hva er feil med regnskapstallene jeg stadig henviser til? Skal du bare pisse på andre skribenter, så sier det vel mest om deg. Fakta takk.
Redigert 26.08.2021 kl 15:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.08.2021 kl 00:33 6215

Jeg har gått deg litt i sømmene, og du har i grunn aldri kommet med dokumenterbare påstander, og gått til frontalangrep mot flere som har vist til at kursen målt mot P/E eller EPS, var for høy. Du er også den eneste som har ment at HEX verdien om 1 1/2 år bør opp i 400-500 kroner, og at samarbeidsavtalen i Kina i seg selv har en verdi på flere 100 kroner. Og mens kursen lå i 70 anbefalte du å kjøpe med begge hender, uten en reel begrunnelse. På samme tidspunkt var det flere som advarte mot prisingen av selskapet. Min status er 33% i HEX ( 0% avkasting) 23% i noe annet og 44% kontant. Ikke noe å skryte av men jeg har i alle fall ikke gått på en betydelig smell i HEX i motsetning til kirken du tilhører. Hva er din status, og hvordan har du regnet deg frem til en kursverdi for HEX som er mer enn 10 ganger dagens kurs?

Også var det de 11 milliarder i kontrakter som jeg gjerne vil at du spesifiserer, samt din påstand om st de tjener gode penger, mens regnskapene viser noe annet. Og til slutt: Hva har du gjort mot den latterlige utestenging av J, hvor Alfred Berg ber FA å utestenge ham på livstid for en bagatell?
Når jeg begrunner hvorfor Engeset må gå utfra hans historikk som leder, regnskapstall og alle glansbilder, som det ikke har blitt noe av, og det faktum at HEX som hovedregel alltid ligger under konsensus, og det på tross av at de tilfeldigvis har havnet i et marked som burde tilsi gigantiske muligheter, hvordan kan du saklig begrunne at det er « mobbing». Jeg har ikke kommentert han som person, men setter store spørsmålstegn ved om han er rette mannen til å skape verdier for andre aksjonærer enn ham selv og de rund ham. Det er faktisk min rett som aksjeeier å stille kritiske spørsmål ved strategi, kostnadskontroll, ledelseskultur, manglende verdiskapning osv.osv. når kursen på aksjen ( som er en gjenspeiling av verdiene), går nedover, og ikke oppover, selvom markedet de opererer i har eksplodert. En leder som ikke er troverdig, etter å ha sittet i stolen i 11 år, bør innse sine opplagte begrensninger. Det er selvsagt ikke i hans egen interesse, men de kan ikke gå foran selskapets og aksjonærenes interesser. Eksamen er Q3. De regnskapsmessige verdier per aksje går motstrøms og det er KUN et ledelsesansvar. Selskapet har forøvrig gjenopptatt å sende ut " desperasjonsmeldinger" i fravær av store nyheter, og det skaper kun mer frustrasjon. At de ikke klarer å tjene penger eller øke verdiene i selskapet er veldig frustrerende når alt i grunn ligger til rette for det.
Muligens jeg skriver et brev til Mitsui.

Redigert 27.08.2021 kl 04:19 Du må logge inn for å svare
kelle
31.08.2021 kl 12:20 5992

Er det noen som har skjønt at her går det an å gjøre et kupp ? Bra omsetning på stigende kurser.
Slettet bruker
31.08.2021 kl 16:40 5888

Endelig en god nyhet. Ballard Power samarbeid er en veldig god nyhet.
Hexagon Purus and Ballard Power Systems are proud to announce a new collaboration to produce Class 6 & 7 Fuel Cell Electric Trucks powered by Hexagon Purus’ turnkey electric drivetrain and hydrogen storage system solutions and Ballard’s fuel cell module.

This revolutionary truck will provide a range of over 400 miles and refueling times comparable to conventional trucks. It is a zero-emission solution for fleet owners with demanding operations, moving goods through the ‘middle miles,’ without the need to expand their fleet.

Ballard’s 8th generation of the fuel cell module, the FCmove™, provides a zero-emissions electric power source, with the reliability of over four decades of technology development and over 50 million miles of on-the-road experience.

Hexagon Purus’ lightweight type 4 hydrogen storage systems, high energy density ProPack battery storage, and fully integrated electrified accessory systems deliver light, efficient and long range zero-emissions power for electrified commercial vehicles.

Look for this truck to enter California’s Hybrid and Zero-Emission Truck and Bus Voucher Incentive Program (HVIP) eligible vehicle list in 2022. First fleet deployments will be in and around the Los Angeles Basin area - a market with some of the nation’s most stringent air quality regulations. California leads the US in supporting the deployment of hydrogen fuel cell technology, including development of a statewide hydrogen fueling infrastructure to service fuel cell vehicles.

Both Hexagon Purus and Ballard have provided hydrogen solutions and equipment to industry for decades. This collaboration of two industry veterans is expected to enable accelerated adoption of hydrogen and fuel cells in heavy-duty transport applications. Driving energy transformation

Så er det bare å håpe på at det kontraktsmessige er i orden, slik at de ikke igjen taper enda mere penger.
Prototypen rulles ut i annet halvår neste år.
Redigert 01.09.2021 kl 03:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.08.2021 kl 17:05 5875

Kan jo legge til at Nederland har bevilget 7 milliarder euro utover budsettert, stortsett subsidier til å gi en B12 sprøyte til grønn satsing i Nederland. Der deler man ikke disse pengene ut til Røkke, EQNR og andre, som vil ha penger fra Staten, men prosjektet som blir vurdert nøye. Ikke at HEX familien er veldig aktive der ( utenom noe de gjør der sammen med everfuel), men noe disse norske tafatte politikere, (som ikke skjønner at Norge forblir en svartsatsende stat, om de ikke snart satser,) kan lære noe av. Den som fortsatt stemmer på de som har gruset Norge på få år, og etterlater seg et kapitalanarki uten sidestykke, og har bokstavelig talt drept velferdsstaten og demokratiet, må komme fra en annen planet.
Grønne subsidier her til lands har for det meste gått til å kompensere EQNR for de 200-300 milliarder de har rotet bort, samt eliten, slik at de kan berike seg enda mere.
Redigert 31.08.2021 kl 19:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.08.2021 kl 19:04 5818

Ja, og igjen så påstår jeg at at noen visste noe før nyheten ble sluppet og plukket aksjer. Stockwatch har ferie...året rund. Merkelig tidspunkt å komme med en slik melding på. Hvorfor ikke legge den ut før børsstart, slik at alle får nyheten samtidig. Det er DET som står i dreiboka til børsen, men det er jo ikke verdt papiret det er skrevet på. Supperåd, som de fleste andre instanser, som er der kun i navn.
Også slikt er et ledelsesansvar, og at de blåser i det, underbygger min påstand, at de enten bevisst lekker info / gir innsidere gjennom andre, muligheten til å grafse til seg noen millioner, eller er uprofesjonelle. Forkastelig er det i alle fall.
Redigert 31.08.2021 kl 19:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.08.2021 kl 21:34 5728

Norske finansmedier er selvsagt (nesten) totalt fraværende, med sin formidling av et konkretisert samarbeid mellom Ballard og HPUR.... de skal helst ha " doblingskandidaten" til gribbene på forsiden ( noen sto der i over en måned). De er aktive som alltid i sin påvirkning av børsen, og snakker især opp aksjer til eliten. To hender på samme buk.
Redigert 01.09.2021 kl 03:17 Du må logge inn for å svare
kelle
02.09.2021 kl 10:22 5368

2.9.2021, 07:07
HEX: AGILITY FÅTT NIENDE ORDRE FRA LOGISTIKKUNDE, VERDI USD 17M
kelle
02.09.2021 kl 10:31 5355

Ser også at Alfred Berg er ferdigsolgt i alle sine fond.. Iflg meldingen fra HEX forventer de ytterlige kontrakter i løpet av 21, noe som tyder på at resultatene fram mot nyttår ser ut for å bli meget lovende.
optimist68
02.09.2021 kl 12:05 5263

Hexagon må være det mest feilprisa selskapet på Oslo Børs. Ett av de iallefall. Verdien er nær sagt 0 utover Purus 75% eierandel. Det har vært en tragedie for oss aksjonærer som hadde aksjer i HEX og ikke solgte oss helt ut på kursøkningen som følgte på begge selskapene. Jeg solgte Purus men kjøpte flere Hex comp. Det må snart vise seg i aksjekursen og få retta opp denne skjevfordelingen. Kan Hex Comp være for lite grønt selskap ?
Redigert 02.09.2021 kl 12:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.09.2021 kl 14:16 5181

Teknisk så har aksjen brutt sin stadig trangere nedadvendte triangel, og hele sticket gjør et utbrudd over denne. Den har også brutt horisontal motstand på rund 34- 34,50, og brutt dermed ut av sin korte horizontale kanal, med neste hovedmotstand på 42. Det er også dannet en W bunn ( dobbel bunn), og brudd på det er ofte et sterkt kjøpssignal. Vi må avvente om bruddet / bruddene blir bekreftet de nærmeste dagene. Også flere andre tekniske parametre tilsier kjøp. Kjøper ikke selv. Er nok eksponert med de jeg har.
Redigert 02.09.2021 kl 15:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.09.2021 kl 14:56 4983

Haha, investtech er for sent ute: jeg varslet bruddene igår. De varsler idag og har en kjøpsanbefaling. Her er teksten, og da kan du sammenligne det med min egen tekst:» Hexagon Composites har brutt opp gjennom taket i en fallende trendkanal på mellomlang sikt. Dette indikerer i første omgang svakere falltakt, eller innledningen av en mer horisontal utvikling. Aksjen har brutt en dobbel-bunn-formasjon. Etablert brudd på motstanden ved 34.42 kroner vil signalisere oppgang til 37.59 kroner eller høyere. Aksjen har støtte ved cirka 31.00 kroner og motstand ved cirka 41.00 kroner. Volumet har tidligere vært høyt rundt kurstopper og lavt rundt kursbunner. Dette styrker aksjen. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på mellomlang sikt.
Anbefaling: Kjøp»
Slettet bruker
03.09.2021 kl 15:11 4932

Forøvrig så pleier HEX å reagere kraftigere begge veier ved bevegelser enn det TA indikerer. ( jeg har begrunnet hvorfor før).

Mens jeg er langt mer lunken til avtalen med Nikola, (som har mye å bevise), og Kina avtalen ( tyveri av patenter), så er det konkretiserte samarbeidet med Ballard veldig lovende om utrullingen neste år blir positivt mottatt. Det åpner i såfall for store muligheter for at de to ruller ut stadig forbedrede løsningen lik nå, i I de tre verdensdeler hvor Ballard/ HPUR er etablert. Det er også da økte muligheter for at andre etablerte aktører ønsker et lignende samarbeid på samme type løsning, enten det da er på hydrogen eller gass ( der hvor det er aktuelt).
Redigert 03.09.2021 kl 15:23 Du må logge inn for å svare
optimist68
03.09.2021 kl 15:17 4929

Du må for all del ikke glemme at HPUR fikk kontrakt med Toyota sist år og de er i ferd med å rulle ut lastebiler med HEX komponenter. Jeg tror også mer på Toyota en Nikola
Slettet bruker
03.09.2021 kl 15:33 4916

Utelukker ikke Nikola, men har ikke verdsatt avtalen.
Etter Ballard må jeg revurdere HEX/ HPUR. Skal grave meg ned i de i helga om jeg får tid. At de er betydelig bedre etablert i EU, Amerika og Kina enn HEX/HPUR er lovende
Redigert 03.09.2021 kl 15:36 Du må logge inn for å svare
optimist68
03.09.2021 kl 15:44 4930

Man trenger ikke bruke mye tid, syns jeg, for å anta at HEX/HPUR ligger særdeles godt an for det nye skiftet tatt i betrakning normale markedsforhold og halverte kurser siste 6 mnd. Dette går mest sannsynlig mot en pen oppgang fremover med stadig nye kontrakter og fortløpende leveranser
Redigert 03.09.2021 kl 15:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.09.2021 kl 16:41 4908

Jeg hamrer stadigvekk på at man må vurdere alle forhold i et selskap, og da er verdsettelse av selskapet opp mot cash flow, nettoinntjening, marginer, verdier de har skapt osv. helt sentralt. Ledelse er også uhyre viktig, strategi osv.
En grunnleggende feil mange uerfarene investorer gjør er å stirre seg blind på på enkeltfaktorer. Hva kursen en gang var er verdiløs. Mange går på limpinnen, godt hjulpet av en i mine øyne korrupt finansverden med media som sin store støttepilar. Dette er lureri satt i system, og akseptert av politikere.
For meg er de fundamentelle forhold viktigst, men samtidig har markedet alltid rett.
Akkurat nå har sentimentet snudd ( av flere grunner), og det støttes opp av TA. Algoritmebasert handel utgjør mesteparten av aksjehandel, så å velge vekk TA er en stor tabbe.

Jeg er fullstendig uenig i at " man trenger ikke mye tid til å forstå at HEX skal til himmels". Det motsatte er vel tilfelle: Man må hele tiden følge med samtlige forhold som påvirker en aksjekurs.

Hva vi skriver her på forum har muligens under 0,0001% påvirkning på kursen. Alle diskusjoner om å baisse og hausse er verdiløse, så alle som har det som mål, bør bruke tida på noe annet. Å komme med " den skal til himmels/ til helvete" er helt verdiløs.

Jeg deler kun for at småfolk får noe ut av det. Dessverre leser fienden også våre innlegg, og inkluderer det i sine handlinger. Så jeg er ambivalent til mine egne skriverier😵‍💫. God helg. 36,32 endte den på idag
Redigert 03.09.2021 kl 17:00 Du må logge inn for å svare
kelle
03.09.2021 kl 22:17 4851

Fin opptur på TradeGate: Opp 7,19% på bra omsetning. Sluttkurs 3,578 = 36,80
Tegner godt for åpnningen, mandag morgen. Forutsatt av at det ikke kommer en skikkelig nedtur mellom 0800 og 0900 mandag morgen. Men det meste tyder på at kursen er på vei opp mot .40
mercedesglk
04.09.2021 kl 00:06 4789

Her råder i prinsippet ikke TA eller annen tekniske analyser, kun tåpelige nedsalg fordi noen er barnslige. Fikk ikke styreplass😡😡😡😪😪😪wowww for en barnehage🤮
kelle
06.09.2021 kl 14:53 4335

Oppturen på TradeGate fortsetter: For øyeblikket 3,66 = Kr. 37,60 En liten kontrakt til nå så bærer det over 40. Har god tro på denne fram mot årsskiftet.
Slettet bruker
06.09.2021 kl 15:41 4302

https://cm.h2-view.com/t/ViewEmail/t/4A1E4015B1FF766D2540EF23F30FEDED/2B5806D0B7C4A578C4DA2C823DDA3384

Veldig viktig at infrastruktur for hydrogenfylling nå bygges ut flere steder.
Blar du litt ned så bemerker jeg bare at Hino er Toyota.
Man kan abonnere på siden, så heretter legger jeg ikke ut info fra den ut på forum, for å unngå at encellete vesener får gratis middag.

Klarer ikke å beregne verdien av Ballard dealen / avtaler med Toyota. Om det noensinne blir noe med Nikola, så er det en bonus.
I diskusjonen om egget og høna, så satses det i alle fall nå på infrastruktur.
Det blir spennende å se om flere sentrale områder forserer en infrastruktur for fyllestasjoner.
Redigert 06.09.2021 kl 15:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.09.2021 kl 22:15 3965

Teknisk så klarte ikke HEX å bryte motstanden i første omgang, slik at den fortsatt befinner seg i sin horisontale kanal.

De som ikke vil drive med TA selv kan f.eks bruke denne, som er gratis… Bruk kun chartet. Mye av informasjonen ellers er ikke så verdifull med mindre du siler.
https://m-de.marketscreener.com/kurs/aktie/HEXAGON-COMPOSITES-ASA-1413167/charts/
Jeg komponerer mine charts selv.
Redigert 08.09.2021 kl 22:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.09.2021 kl 14:24 3625

Da ligger HEX igjen nær sin bunn. Det må jo etterhvert gå opp for folk at selskapet lider under "Engeseteffekten". Jeg har hamret mange ganger på at HEX sin fremtid IKKE må styres av personlige interesser, men at selskapets fremtid må være hovedfokus ( se tidligere innspill).
HEX bør fusjoneres med et større selskap snarest ( Ballard, Air Liquide o.l). De kan vokse litt til en stund, men Engeset er et hinder for fremtidig avkastning ( se tidligere innlegg). Frustrerende at store aksjonærer lar det skure og gå...Om det ikke skjer noe snart her, så vil de stå igjen på perrongen. Kurs 32,20 i skrivende stund ( 80 øre under det jeg kaller for Engesetkursen).

Jeg er ikke alene om å forstå hvordan en grønn fremtid vil se ut:
https://e24.no/boers-og-finans/i/5GL39X/pareto-sjefen-venter-ny-fase-i-groenn-boersboom-vi-gaar-inn-i-en-industrialisering
Redigert 15.09.2021 kl 14:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.09.2021 kl 15:17 3600

Jeg har forøvrig ingen tro på at en ny regjering gjør noen grunleggende endringer i sin subsidiering av eliten, eller slutter å la folk flest blød for sine kjepphester. Det er som Stordalen sier: Det er det samme om det sitter en finansminister fra SV eller FRP i stolen; Eliten skånes av begge, og det er lett å berike seg for disse i Norge.
Så den destruktive slappfiskpolitikk, med som konsekvens at livskvaliteten for folk flest er på bunn i OECD, kommer til å fortsette med uformindret styrke. 40 år sammenhengende destruktiv politikk, endres ikke. Det sitter ikke i politikkerens DNA å ta de nødvendige drastiske grep for å bøte på at en hel generasjon med unge folk har blitt kastet på søplehaugen. 3 ganger så høy andel av unge folk som har alvorlige psykiske plager, sammenlignet med land som Nederland, viser med all tydelighet at politikere setter samfunnsviten til side, og er kun en administrasjon for en stadig voksende elite.

Å støtte opp under små og mellomstore bedrifter kan du bare glemme: Politikere over hele linja har beskyttet Statoil ( ja jeg vet), selvom de har rotet bort minst 200 milliarder. Ingen er stilt til ansvar, og istedenfor så øker Staten sine subsidieringer til selskapet på alle fronter, og de gjør nøyaktig det samme for selskaper som Yara, Hydro osv. Slik kan de fortsette å skvise underleverandører, og slik forsterkes monopolistenes uendelige makt og grådighet. Slikt er Norge alene om i OECD.

I mange OECD land gjør man det motsatte og beskytter både folk flest og små/ mellomstore bedrifter fra kapitalanarkistiske forhold.
Redigert 15.09.2021 kl 15:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.09.2021 kl 04:05 3364

Teknisk så ser det IGJEN truende ut. Så lenge HPUR "styres" av kursen i NEL, så vil også HEX i en viss grad følge, med mindre de på et tidspunkt vil kunne vise til noe kursdrivende, noe som nok ikke skjer med det første. Til og med mikrokontrakter har ikke blitt meldt på en stund, så her er det like tørt som i Sahara. Jeg ser ingen grunn til å øke eksponeringen i HEX, også fordi flere indekser er nær sine støtter.
Så jeg legger ved kun en morsomhet ( NEL/HEX). Jeg selv venter nærmest uansett på eksamen til Engeset ( Q3).
https://bigcharts.marketwatch.com/advchart/frames/frames.asp?show=&insttype=Stock&symb=NO%3ANEL&time=8&startdate=1%2F4%2F1999&enddate=9%2F20%2F2021&freq=1&compidx=aaaaa%3A0&comptemptext=No%3AHEX&comp=No%3AHEX&ma=0&maval=9&uf=0&lf=1&lf2=0&lf3=0&type=2&style=320&size=2&x=28&y=24&timeFrameToggle=false&compareToToggle=false&indicatorsToggle=false&chartStyleToggle=false&state=12
En viss sammenheng er synlig, og selvsagt er bevegelsene i HEX mindre enn i NEL ( to fullstendig ulike selskaper i nesten samme segment).
Muligens en oversikt over antall MB GLK til salgs er en bedre målestokk. Skribenten har vel kommet med årets nedgradering i HEX fra 500 til 55 kroner. Flott at til og med de blinde ser realitetene, selvom jeg fortsatt ikke vet jvor han har hentet 11 milliarder i backlogg ifra🤣

Redigert 20.09.2021 kl 04:12 Du må logge inn for å svare
Muggost
20.09.2021 kl 09:25 3276

Jeg forskutterer seieren. Hva vinner jeg? Edder og galle?
kelle
20.09.2021 kl 11:05 3270

Gratulerer! Det ble nesten inner tier. Meget bra tippet. 22.mars har du 37 som mål.
Redigert 20.09.2021 kl 11:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.09.2021 kl 18:37 3154

Jeg husker ikke engang om jeg slengte meg på med en spådom den gangen, og hva du spådde i HEX eller HPUR, men uansett så havnet den idag under 30 ( og jeg kjøpte ingenting). Gratulerer uansett, og ikke noe galle fra meg🍻.
Fant det: 27 satt du. Jeg trodde da du satt det ikke på at vi skulle så lavt. Trodde heller ikke på Kelle, men satt vel ikke noe tall da.
Har dog veldig lenge ment at HPUR andelen av HEX kursen er 20 kroner, og der er vi nå.

Ellers viser jeg til " spådommer" rund disse to selskaper i mine tre scenarioer, som er satt nylig og ikke er sammenlignbare med deres spådommer satt mye tidligere.
Redigert 20.09.2021 kl 21:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.09.2021 kl 21:47 3073

Det blir en veldig rød dag imorra...
kelle
20.09.2021 kl 23:31 3022

Nasdaq var ned ca. 3,5% på det meste , men tok seg fint inn igjen og endte ned -2,19% Vi får se hvordan børsene i østen reagerer i natt.
Eiendomsselskapet i Kina som har store problemer får vi håpe får hjelp av den kinesiske stat. Hivs ikke kan det bli en liten korreksjon i markedene på 10-15%
kelle
21.09.2021 kl 14:32 2884

Det ble nok ingen rød dag i dag, men derimot grønt over hele fjøla. i alle fall foreløpig. HEX er treg, men det burde ligge an for et par kontrakter snart. Aktiviteten i USA var forventet å ta seg opp utover høsten og det var lovet flere kontrakter frem mot jul. For bare håpe på at aksjen er ved et vendepunkt og at det herfra vender nordover.
Slettet bruker
21.09.2021 kl 14:56 2862

Heldigvis tok jeg feil: Ingen rød dag idag. Futures snudde og det ligger an til at åpningen i USA er på omtrent 0,65% opp.
Jeg sitter stille i båten. Skulle børsene få sin korreksjon, så skal jeg nok plukke aksjer, men ikke i HEX. ( Er nok eksponert, og alle vet jo hva jeg mener om ledelsen). HEX i rund 30 akkurat nå.
Redigert 21.09.2021 kl 14:59 Du må logge inn for å svare
mercedesglk
21.09.2021 kl 15:01 2858

Er tilbøyelig å være enig med deg vedr ledelsen. de bør komme på banen nå og det faderlig fort.
ordrene kommer nok som perle på en snor, men mere positive takter og uttalelser fra ledelsen er fraværende.
det er rett og slett ikke bra nok.
jeg tror vi er i vendepunktet , men noen er jævla iherig i å sende aksjen ned så snart den bikker i grønt.
hva er agendaen?
Slettet bruker
22.09.2021 kl 02:49 2739

20% nedgang på 10 handledager er betydelig. Og med den farta, så frykter jeg kurser på mellom 25-27. jeg tror ikke vil skal ned til 20 ( neste støtte om 25 brytes). 25-27 er realistisk på kortere sikt. Avhengig av børsklima, så mener jeg at man burde plukke de på 25-27.
Selv holder jeg fast ved min egen strategi, og sitter fortsatt 42% kontant.
mercedesglk
22.09.2021 kl 10:27 2649

Ser fra annen kanal at dere er folk som nå har kontaktet Finanstilsynet på grunn av suspekt handelsmønster i HEX.
Jaggu bra noen tar tak i dette som er ren skjær manipulasjon.
Håper noen får seg en skikkelig på tygga.
Slettet bruker
22.09.2021 kl 13:54 2606

Stockwatch har fått flere henvendelser fra meg vedr. Oslo Børs Casino. Sist så klaget jeg på at det lå en sperre der i flere dager.. Da svarte de med å spørre meg hva en sperre er!! Det er et supperåd for å gi folk inntrykk av at man fører " tilsyn". Akkurat som vi har et forbrukerråd, som er der for at vi skal tro at noen ivaretar våre forbrukerinteresser. Som demokrati er Norge pålagt å ha slike instanser, men de har ingen reel funksjon. Norge er det eneste landet i OECD hvor det er kapitalanarki beskyttet av hele politikerballetten. Bare se på Alfred Berg som sørger for at en skribent kastes ut av forum fordi han herper på de. Om jeg skulle skrive en feil setning om Engeset lider jeg samme skjebne og blir utestengt på livstid.
Grunnleggende demokratiske prinsipper blir stadig voldtatt, og vi sluker alt rått. Loppes vi for høye strømutgifter, så kan du plutselig lese en masse forklaringer, som fremstiller det som en " naturlov". Sannheten er at Staten, til forskjell fra demokratier, IKKE beskytter utsatte grupper og utsatt næring fra uforutsigbare utgifter: I mange land er banker pålagt lave avanser ved boliglån med lang løpetid, samt lave avanser ved binding av strømpriser. I Norge er Staten på finansverdens side, og tilgodeser strømspekulanter og strømselskapene. Min norske venn som bor over grensa ( Sverige), binder strømmen der fordi det lønner seg i Sverige, og betaler 36 øre. Jeg må ut med 1,50.
Medianyrker tjener mye dårligere enn i EU, og kostnadsnivået er skyhøyt sammenlignet med disse landene. Derfor ( bl. annet) har vi studenter som har 3 ganger så høy dårlig psykisk helse enn i Nederland. Dette kan ikke tilskrives en generell samfunnsutvikling: også i Nederland er de utsatt for Google, FB, Instagram, spilleselskaper osv.
Om noen kan forklare meg hvordan Norge skal være konkurransedyktig når en av tre unge arbeidstagere har alvorlige psykiske plager, mot 1 av 9 i Nederland, så kom med det.

Men ok nok om det: HEX snur på støtte, og er opp fordi NEL er opp, og dermed HPUR, og dermed HEX.
Redigert 22.09.2021 kl 14:24 Du må logge inn for å svare
kelle
23.09.2021 kl 18:06 2461

Tikker fint oppover på TradeGate: Akkurat nå 3,148 tilsvarende Kr, 32,- Forhåpentligvis var vendepunktet som tidligere antydet i underkant av 30 tallet. Snart bare en skikkelig måned igjen til 3.kvartalet fremlegges. For bare håpe på noen fine HEX dager fremover