Qfuel + BASF = Sant

Kalleklovn
QFUEL 21.12.2020 kl 08:29 247951

https://newsweb.oslobors.no/message/521306

Da blir BASF partner ved Kristiansund fabrikken. Det er helt rått, jeg kunne ikke håpet på en bedre partner enn BASF. De blir nok å satse hardt på Quantafuels teknologi fremover.
Redigert 21.01.2021 kl 06:44 Du må logge inn for å svare
HP17
23.08.2021 kl 12:05 4884

Det er tydelig at mange i QFUEL er engstelige nå. En har til og med opprettet en låst egen tråd der alle kan hause opp aksjen i fred og ro uten motforestillinger.
Veldig mye henger nå på at QFUEL klarer å levere PoC innen Q2.
Dersom PoC fortsatt ikke er klar innen Q2 og dette kombineres med "bla bla" når det gjelder status på ny leder og med dårlige tall, da kan det fort være at mange investorer mister tillitt og tålmodighet og kursen sendes godt nedover?
rischioso
23.08.2021 kl 14:57 4744

På meg så virker det heller som at alle de som står på utsiden og prøver å time en inngang - at det er de som er engstelige og det med rette fordi vi som er inne så spiller det jo ingen rolle om PoC kommer i dag, i morgen, til uka eller i sept for som selskapet har meldt så er det ikke snakk om hvis men når og siden vi er inne når det skjer så får vi med oss hele reprisingen selv om vi også er med på midlertidige dupper frem til det skjer.

Dere andre som sirkler rundt som gribber i håp om å time den optimale inngangen noe de aller færreste klarer vil med største sannsynlighet ikke få med dere hele oppgangen og vil kunne miste alt i fra de første 50-100% nettopp fordi en PoC melding vil med største sannsynlighet tikke inn etter børsens stengetid og når børsen åpner igjen så vil kursen åpne på et langt høyere nivå enn da den stengte dagen før. Så ingen problemer med å forstå engstelsen deres og det til det fulle for den er legitim i så måte ... ;)

Når det kommer til lukkede tråder så er ikke jeg noe fan av slike - ja, man blir kvitt trolla, men man mister også mange andre som følger caset nettopp på basis av at de heftige diskusjonene uteblir for det er nettopp gjennom heftige diskusjoner at caset blir endevendt og dermed mest opplyst noe som igjen vil kunne fange opp de som sitter på gjerdet fordi den enkelte blir mer opplyst når caset blir diskutert mer i detalj som et resultat av og som svar på nettopp trolla sine tidvise innlegg spekket med alt i fra halvsannheter til blanke løgner som da må plukkes i fra hverandre - så ja, man ser det overalt hvor lukkede tråder etableres så reduseres også antall klikk betraktelig hvor ingen er tjent med at alle synger det samme rosenrøde monotone refrenget til det kjedsommelige - i alle fall ikke for case som ikke har noe skjule som er liv laga med et enormt potensiale som dette - noe å tenke på ... ;)
Redigert 23.08.2021 kl 15:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.08.2021 kl 15:27 4712

Hvis POC er garantert 100%, så burde vel det være bakt inn i dagens aksjekurs??

Sannheten er vel at mange har fått kalde føtter, blitt skeptiske til om de i det heletatt oppnår noen POC med teknologien og patentene de eier.. Løsningen kan være at de må innlisensiere fungerende teknologi fra en annen plast til olje produsent.
Men det blir jo penger av det også..
Redigert 23.08.2021 kl 15:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.08.2021 kl 15:43 4746

Det interessante er at HP17 aldri har kritisert "forbildet sitt" for vedkommendes utstrakte bruk av lukkede tråder, absolutt forum-rekord med stor margin, tror jeg.

Jeg er heller ingen fan av lukkede tråder, derfor har jeg ikke tidligere opprettet en lukket QFUEL-tråd, men gjorde det først i går etter ønske fra andre. Fordi det for meg med informatiker-verktøy er enkelt å lage en liste over all nick som har skrevet innlegg på denne tråden, og så gi dem (MINUS 4 støy-nick) tilgang til å skrive på den lukkede tråden. Alternativene er manuelt å lage en liste over alle nick som har skrevet på denne tråden, som er altfor tidkrevende - eller starte en lukket tråd med adgang for en håndfull nick fra hukommelsen og så hele tiden måtte behandle forespørsler om tilgang til å skrive på den lukkede tråden.

Nå er det begge deler, så nesten alle kan velge fritt om vedkommende vil skrive på en åpen eller en lukket QFUEL-tråd.

Den lukkede Avance Gas tråden https://finansavisen.no/forum/thread/75307/view er et godt eksempel på at lukkede tråder ikke nødvendigvis reduserer antall klikk betraktelig. Som denne tråden, har Avance Gas tråden 19 sider (á ca 40 innlegg per side), og til tross for at siste innlegg på Avance Gas tråden ble skrevet for ett år siden (fordi ticker ifm flyttingen av OSE til Euronext ble endret fra AVANCE til AGAS), har den lukkede Avance Gas tråden nesten 140.000 klikk/visninger - mot drøyt halvparten for denne åpne tråden.

Redigert 23.08.2021 kl 16:37 Du må logge inn for å svare
rischioso
23.08.2021 kl 16:33 4676

De fleste som har vært på forumet en stund kjenner jo til nicket HP17 - han bryr seg verken om det fundamentale eller sannheten for den saks skyld, men er en ren kortsiktig %-jeger som er villig til å skrive hva som helst i håp om å oppnå nettopp sine daglige %-er så jeg legger ikke vekt på det som kommer fra den kanten, men fra tid til annen så kan det være viktig å svare på feilaktige spekulasjonsteorier. Dette er ikke for å henge ut HP17, men kun for å illustrere at forskjellige investeringsstrategier gjør den enkelte annerledes i omgang med sannheten.

Det finnes sikkert som du sier tråder som har en høy klikkrate selv om de er lukkede, men det generelle inntrykket mitt er at den raten ofte går ned når tråden lukkes. OSE er en liten børs med veldig mange case målt opp i mot antall potensielle investorer som naturlig hører inn under OSE og således er det å belyse de enkelte casene nøkkelen til rekruttering. Formålet må jo være å stadig kunne rekruttere nye og ikke bare holde på gamle som ofte skjer når tråder lukkes og det var hovedsakelig det som lå til grunn bak vinklingen min.

Det finnes flere case på OSE hvor jeg skjønner godt at tråder blir lukket nettopp fordi man ikke har noe ønske om at viktige men ubehagelige spørsmål blir stilt, MEN QFuel er så absolutt ikke et av disse - her er det så mye interessant som trenger å belyses nettopp fordi det er noe helt nytt og av samme grunn er det det selskapet som er kommet lengst og således vil være de første i verden til å kunne sitte med denne type resirkuleringsløsning til et globalt problem - mao, det er stort og man er nå svært nærme med å kunne bevise dette hvor det i seg selv aldri kan belyses mye nok og således burde ikke gjemmes bort i lukkede tråder hvor kun en håndfull med samme kunnskap skal heie på hverandre.

La trolla komme med sine inputs og spekulasjoner for i bunn og grunn så har de også en interesse for caset for ellers hadde de ikke brukt tiden her, men de er ikke opplyst nok hvor trollingen som oftest oppstår pga nettopp manglende kunnskap så la oss gi dem den kunnskapen de ikke har så vil også trollingen etter hvert avta. Ja, det vil alltid være noen som bare vil trolle for trollingens skyld, men de vil uansett avsløre seg selv over tid og i mellomtiden har trollingen deres bidratt til mer kunnskap hos andre gjennom at trolla har blitt besvart og avkledd gang på gang over tid. For når alt kommer til alt så er det kunnskapen eller mangelen på denne som er driveren til enhver investeringsbeslutning og da er det om å gjøre å få delt denne kunnskapen til så mange som mulig så flest mulig får et bedre grunnlag til å gjøre det beste valget - noe som gagner absolutt alle inkludert de av trolla som ikke bare troller for trollingens skyld.
Redigert 23.08.2021 kl 16:40 Du må logge inn for å svare
rischioso
23.08.2021 kl 16:57 4643

Det er som ellers i livet at ingenting er 100% sikkert, men sannsynligheten er høy for at PoC vil komme basert på den meldte utviklingen frem til i dag og dermed langt høyere enn at den ikke vil komme. Selve børskonseptet er bygget på usikkerhet for uten usikkerhet så ville ikke børsen eksistert for da hadde alt vært enten eller og kun det hvor svaret alltid var gitt.

Det er nettopp denne usikkerheten som skaper muligheter for i perioder er det flere som er sikre enn usikre og således går kursen opp og motsatt så går kursen ned, og usikkerhet over tid som i dette tilfellet grunnet for optimistiske meldinger fra en alt for optimistisk grunder relatert til tidslinjen forsterket usikkerheten som igjen forsterket nedgangen, men hvor lengre kursen har gått ned jo sterkere blir også reprisingen når det usikre blir motbevist som sikkert - noe som vil skje den dagen PoC tikker inn og det meste taler for at den dagen er nær.
Redigert 23.08.2021 kl 17:05 Du må logge inn for å svare
Herman*
23.08.2021 kl 19:42 4487

Det går jo rykter om en fest på Skive fabrikken, og det hevdes at det er direktøren som har bursdag. Det er mulig jeg er litt kravstor, men hvis det nå har seg at de er langt unna POC, vil en slik fest på fabrikken være litt respektløst ovenfor aksjonærene-spesielt ovenfor de som gikk inn på 70 kroner. Litt ala festen på Brann stadion... Så jeg velger inntil videre å tro at når hele fabrikken er i festhumør, så skyldes det at de føler at de fortjener en fest....
Redigert 23.08.2021 kl 19:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.08.2021 kl 20:04 4458

Det er ikke rykter. Skive-direktør Rasmus hadde fødselsdag i går.

Bilder av anlegget, samt "vitner" bekreftet aktivitet på Skive i dag. Både røyk/damp fra heat recovery, og rullebåndet opp til schredder var i gang.
Jeg kan ikke forstå annet enn at det har blitt gjort forberedelser til å kjøre nytt forsøk på bekreftelse av PoC før Q2. Hvorfor skal ellers anlegget kjøres?
Slettet bruker
23.08.2021 kl 20:08 4461

Du legger til grunn at POC vil før eller senere komme..
Du tror også at aksjen vil muligens doble seg ved en evt bekreftelse på POC.

Dette tyder vel på at det er GANSKE STOR overvekt av skepsis på at selskapet noengang overhode vil kunne klare å oppnå POC.

Det bekrefter du selv ved potensiell enorm kursøkning ved positiv melding. Ellers hadde POC vært inkludert i dagens aksjekurs..

Uansett blir det spennende fremover og dersom POC ikke oppnåes, har de sikkert allerede begynnt å se på alternative løsninger.. Det ser man ved f.eks ved de siste "oppkjøpene" som idag blir brukt som argument for sikker flyt av tilgang på plastråstoffer...Her kan de fort benytte disse oppkjøpene til en annen dreining av virksomheten dersom POC går i grus..
Redigert 23.08.2021 kl 20:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.08.2021 kl 20:14 4575

Når de klarte 5-6 dager tidligere i år, så anser jeg det som en no-brainer at de får dette til. Ordlyden fra selskapet har aldri vert tydeligere. Om ikke på det neste forsøket, så er alle gode ting tre.

Herman*
23.08.2021 kl 20:16 4608

Den siste der skjønte jeg ikke. Anlegget i Skive kjører jo ikke primært for å oppnå POC, de har jo produsert nafte siden tidlig i fjor høst. De leverer nafta til BASF, og målet har hele tiden vært å øke produksjonen så raskt som mulig. Om de rent hypotetisk innså at POC ikke kom til å skje i august, så vil jeg allikevel tro at de ville kjørt anlegget for alt det er vært-både for å kunne levere NAFTA og for å få mest mulig produksjonserfaring. Drift er dog selvsagt en forutsetning for POC, og vi håper jo alle at den store aktiviteten på fabrikken er en indikasjon på at de har giret produksjonen opp mot maks kapasitet på disse to linjene.
Slettet bruker
23.08.2021 kl 20:24 4601

Mente at hovedfokus nå bør være å få bekreftet PoC snarest mulig, slik selskapet kan komme seg videre ihht. plan. "Det er et tog som står stille, men venter på å gå".
HP17
23.08.2021 kl 20:25 4603

Nå må snart QFUEL levere POC. Caset QFUEL henger nå på POC. Ikke flere utsettelser, eller bortforklaringer, eller andre mulige forklaringer. Bøhn gikk på dagen i sommer, hvorfor kan en bare spekulere i?

Men nå må snart QFUEL «innfri», hvis ikke det skjer. Hva da? Har QFUEL en «backupplan» eller har de satset alt på «en hest»? Snart får en svaret på «tingenes tilstand» det er få dager igjen til Q2.
Redigert 23.08.2021 kl 20:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.08.2021 kl 21:12 4563

QFUEL har pt «2 hester» med. Skive, og Kristiansund som har produsert First-Oil. Mens anlegget i Mexico er generasjon-0, er Skive generasjon-1, og Kristiansund generasjon-2 som er den generasjonen som skal brukes i Esbjerg.

Hvis det ikke er veldig nær 100% sannsynlighet for at Skive før eller senere vil produsere for fullt 24/7, hadde BASF (når «hestene» såvidt har forlatt start) aldri doblet innsatsen fra ca NOK 110 millioner til ca NOK 220 millioner. En ting er penger, men hadde ikke BASF vært ekstremt sikker på QFUEL suksess, hadde de aldri brukt betydelige ressurser som mennesker og maskiner på at QFUEL lykkes. Disse ressursene er mye knappere enn penger.

Redigert 30.08.2021 kl 20:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.08.2021 kl 21:20 4548

 
Begynt å følge med på det som skrives, om QFUEL på det danske aksjeforumet ProInvestor. Ved første øyekast virker ProInvestor noe uorganisert, men er etterhvert kommet frem til at ProInvestor bare er ganske annerledes organisert enn HO.

Mitt inntrykk er at  https://www.proinvestor.com/chathistory/-72/grønne%20aktier?q=Quantafuel
har omtrent samme funksjon som  https://finansavisen.no/forum/ticker/QFUEL
ProInvestor siden har (link) til separate QFUEL-tråder, dokumenter (lastet opp av forum-brukere), avisartikler, etc.
I de fleste nettlesere kan en markere alle (link) med:  CTRL+F > (link)

Følger også med på siden  https://www.proinvestor.com/chathistory/-72/grønne%20aktier
som ser ut til å være en laaaang tråd om alle Grønne Aktier, også med (link) til separate aksje-tråder, dokumenter (lastet opp av forum-brukere), avisartikler, etc.

SPØRSMÅL til danske ProInvestor-brukere:
Er  https://www.proinvestor.com/index.php?p=debat  en oversikt over ALLE tråder og innlegg på ProInvestor?

TAG-listene  https://www.proinvestor.com/tag/Qfuel  virker noe uorganisert og ikke oppdatert?

Hva sier danske ProInvestor-brukere?  Ligger jeg noenlunde riktig, eller har jeg misforstått ProInvestor totalt?

Redigert 24.08.2021 kl 14:59 Du må logge inn for å svare
rischioso
24.08.2021 kl 01:26 4387

... likeså hadde man utsatt kjøpet av Esbjerg tomten om det var noen som helst tvil - noe de ikke gjorde:

Inngåelse av avtale for kjøp av tomt i Esbjerg, hvorfor valget falt på nettopp Esbjerg og mer:

https://plast.dk/2020/11/quantafuel-vil-etablere-stort-genanvendelsesanlaeg-i-esbjerg/


Kjøp av første parsell i Esbjerg er gjennomført:

https://www.mynewsdesk.com/no/quantafuel-asa/pressreleases/quantafuel-koeber-en-grund-til-deres-fabrik-i-esbjerg-3115721

Byggearbeidet er forventet å starte i løpet av dette året - mao, en oppdatering kan komme hvilken dag som helst både for Esbjerg og Kristiansund i tillegg til PoC ved Skive så nok av triggere i loopen ... :)
Slettet bruker
24.08.2021 kl 01:38 4394

Godt poeng! Litt morsomt at jeg kom på det for noen minutter siden, gikk inn for å føye det til, og så at du akkurat hadde gjort det. Tankeoverføring?

Tipper at de kjøpte Esbjerg tomten for å starte med grunnarbeidene til offentlig vei, privat vei, vann, kloakk, gass, strøm, etc. som er "uavhengig" av partner og FID. Selv om de fra pyrolysen får gass til videre pyrolyse, fordi ikke all pyrolysegassen kan kondenseres, trenger de ekstern gass hver gang de skal starte opp pyrolysen.

Det jeg ikke vet, men skulle likt å vite, er om den ikke-kondenserbare pyrolysegassen som de bruker til videre pyrolyse, er mer eller mindre gass enn de trenger, eller akkurat passe?  Gir pyrolysen mer gass enn de trenger til videre pyrolyse, kan de lagre den overskytende gassen på tank, og trenger da ingen gassledning, men må fylle opp tanken med ekstern gass før første oppstart av pyrolysen.

Redigert 24.08.2021 kl 02:02 Du må logge inn for å svare
rischioso
24.08.2021 kl 12:36 4170

Ja, en kombinasjon av skepsis grunnet flere endringer av tidslinjen noe som alltid skaper usikkerhet og en avventende holdning noe som åpner for et perfekt landskap for algoritme/robot handel noe som har forsterket nedgangen, men igjen denne nedgangen er borte på et blunk i det PoC meldingen tikker inn for da starter ikke bare reprisingen men også reisen som vil bli trigget av full prod, umiddelbare inntekter og FID med tilhørende ekspansjoner hvor Esbjerg vil være fabrikk nr 2 hvor tomten ble kjøpt i begynnelsen av juli.

Videre så venter vi på FID Amsterdam og Antwerpen +++
Slettet bruker
24.08.2021 kl 16:25 4080

Fra 24. Aug 2020 - 10 Sep. 2020 gikk aksjen fra 34 til 87.30 (som er ATH intradag) og deretter stengte på 73. Det er nesten 160% på litt over to uker.

Momentet i ESG var ekstremt i 2020, så det blir interessant å se hvordan den reagerer når (om) PoC blir meldt.
rischioso
24.08.2021 kl 18:04 4015

Første kurstarget vil være emisjonsnivået på 70nok som vil nås raskt for det blir nok en kamp om aksjene fra de langsiktige om å få akkumulert mest mulig under hva de måtte betale i emisjonen i tillegg til fond og andre så vil det neste kurstarget være 3 sifrert godt hjulpet av FID, byggingen av Esbjerg, nye analyser med tilhørende forhøyede kursmål - da vil alt ligge til rette for at dette blir den nye folkeaksjen - den grønne pensjonssparingen alle bare må ha i porteføljen ... ;)
Redigert 24.08.2021 kl 18:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.08.2021 kl 20:30 3637

På danske ProInvestor er det en del TA aktivitet på Quantafuel:
https://www.proinvestor.com/uploads/boards/96346_Skaermbillede_2021_08_25_134701_fisketegn.png
https://www.proinvestor.com/boards/96362/TA-kig-paa-5-danske-aktier
Uendelig mer profesjonelt enn TA-støyen her, og bedre enn TA-støyen her kan hvem som helst.

Etter min mening er pt TA på QFUEL bortkastet. For når PoC kommer, er all TA makulatur. Og å gamble på at PoC ikke kommer før Q2 (hvor vi forhåpentligvis får en grundig oppdatering på PoC status og all annen status) er noe jeg ikke gjør.
Redigert 25.08.2021 kl 20:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.08.2021 kl 20:37 3622

På topp-20 er det nå 12 nominee konti (Nom.). Pluss 8 konti tilhørende selskaper (Comp.), 1 utenlandsk selskap BASF + 7 norske AS:
http://vxz.eu/QFUEL__topp-20__28.12.2018_&_30.12.2019_&_30.12.2020_&_19.08.2021_&_20.08.2021
Aksjonærlistene pr. VPS 28.12.2018, VPS 30.12.2019 og VPS 30.12.2020, er fra årsrapportene for hhv 2018, 2019 og 2020 - justert for 1:10 splitten den 07.07.2020.

Den 20.08.2021 (datoen du skrev innlegget jeg svarer på) økte PRO AS (6. største aksjonær) ytterligere, veldig positivt, da PRO AS over tid har økt betydelig, fra 1.440.000 aksjer per 31.12.2018, til nå nesten 4 millioner aksjer :-)

Redigert 25.08.2021 kl 21:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.08.2021 kl 20:39 3680

Helt enig, aksjen drives utelukkende av nyheter, hvertfall i gjeldende stadie selskapet befinner seg i. PoC rett før rapport hadde vært supert, men jeg håper mer enn jeg tror på det :)

Veldig, veldig spent på Q2.
Slettet bruker
25.08.2021 kl 20:45 3702

PRO AS - Sjur Thorsheim sitt investeringsselskap

Dette sa han i 2019:

Tror på plast-omdanning

Sector Alarms tidligere aksjonær Sjur Thorsheim har aksjer i flere selskaper. Selv sitter han blant annet i styret i farmasiselskapet NattoPharma hvor han er medaksjonær. Thorsheim har også satset penger på det norske selskapet Quantafuel, som utvikler en teknologi for å omdanne plast til drivstoff.

– Det er en favorittaksje. Nå skal selskapets fabrikk i Danmark snart i gang med produksjonen, sier Thorsheim.

Selv vil han ikke investere stort i børsmarkedet.

– Strategien er å kjøpe minst mulig og vente litt til det kommer en korreksjon, for deretter øke eksponeringen.

https://www.dn.no/marked/boligalarmer/sector-alarm/verisure/hjalp-alarmgrunder-da-banken-sa-nei-det-har-han-tjent-650-millioner-kroner-pa/2-1-641158

Hegu
25.08.2021 kl 22:02 3638

Markettimer - Teknisk analyse på Quantafuel.

https://www.proinvestor.com/boards/96362/TA-kig-paa-5-danske-aktier
Nanoq
26.08.2021 kl 14:40 3395

Har vært forbi QFUEL-fabrikken i Skive i dag - for 2. gang siden jeg kjøpte mine første aksjer i selskapet i juli 2020.

fikk en liten snakk med 3 arbeidere på fabrikken, alle i arbeidstøy og med hjelm. Og ja, det foregikk utenfor fabrikken midt på dagen i spisepausen. Og alle lignet noen som var i godt humør og var fulle av optimisme for jobbene og for selskapet i framtiden. De var helt tydelig glade for å være en del av dette flotte grønne industriprosjektet.

Og som en av dem sa: "Dette går bra. Vi er jo startet med produksjonen selv om vi har gjort justeringer og forbedringer underveis og derfor er blitt en del forsinket, det har jo allerede vært flere tankbiler forbi her for å hente produkter" (sannsynligvis både nafta og noe diesel).

Parkeringsplassen utenfor hovedinngangen var full, ca. 12 biler, langs veien utenfor stod det 8 flere biler.
I alt ca. 20 biler, 4 med norske nummerskilt. På baksiden av fabrikken kunne man høre lyden av noe material som var på vei gjennom de store metallrørene - sannsynligvis avfallsplast på vei inn i fabrikken. Men det var ikke med et høyt lydnivå, så akkurat da tror jeg ikke det kjørte på max kapasitet.

Etter dette besøket er jeg bare blitt enda mer overbevist om at dette går rette veien. Sikkert med noen flere små og litt større forsinkelser i ukene, månedene og åra framover etter hvert som produksjonsprosessen skal justeres, optimeres og forbedres. Men jeg er meget sikker på at selve teknologien og det tekniske oppsettet nå fungerer ganske bra. Og at vi er temmelig tett på å få melding om PoC.

Time will tell.
Slettet bruker
26.08.2021 kl 14:50 3378

Dere har ikke vurdert å sette opp en busstur tildette anlegget??
Makan til frekkhet..
Er det blitt fritt frem for tradere og investorer til å oppsøke bedrifter og avhøre ansatte samt snuse rundt inne på bedriftsområdet etter jakt på profitt...

Neste blir vel at en eller annen skrulling som vil trade Medistim, dukker opp i operasjonsalen under hjertekirurgi på en pasient og begynne å avhøre kirurger og andre ansatte om Medistim sitt utstyr..


Redigert 26.08.2021 kl 14:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.08.2021 kl 14:58 3376

Fin og lovende lesning, Nanoq. At de utstråler optimisme kan man ikke anse som annet enn positivt. Takk for "oppdatering"👍
Slettet bruker
26.08.2021 kl 15:44 3310

Skjønner ikke hva som trigger deg med Nanoq sitt innlegg. Når stillheten pågår, så er det små ting som dette aksjonærene liker å høre😊 Stå på Nanoq.

Jeg blir gjerne med på bussturen..
Rule
26.08.2021 kl 16:07 3277

Jeg havde på fornemmelsen at der skal flere skeletter ud af skabet efter CEO fik sparken. Men ellers er det vel ikke før Oktober/November Skive er forecastet til at være færdig og i fuld produktion på alle 4 linier...?
Slettet bruker
26.08.2021 kl 16:13 3263

Det er vel tredje gangen du nevner disse skjelettene dine.

"Due to this, the planned project completion will be postponed from the end of Q3 2021 to mid Q4 2021."
HP17
26.08.2021 kl 16:23 3256

Få dager igjen til Q2 nå. Da må QFUEL levere POC ellers kan kursen få seg en alvorlig knekk. Det vet både selskapet og de fleste her inne.
Slettet bruker
26.08.2021 kl 16:23 3301

Nanoq, takk for rapporten :)

Ifølge Google Maps er det med bil nøyaktig 6 timer fra der jeg bor (i nærheten av Wolfsburg) til Skive Greenlab. En dagstur T/R (har en stor bensin BMW). Evt kan jeg overnatte på en dansk kro og spise godt 🤤  At tale dansk er intet problem  :)
Redigert 26.08.2021 kl 16:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.08.2021 kl 16:30 3304

Er alle dere som som helst ser kursen ned, short?
Redigert 26.08.2021 kl 16:58 Du må logge inn for å svare
Arne_And
26.08.2021 kl 16:36 3307

Noen som kort kan svare på hvorfor vi fikk den sterke oppgangen i mai? Og hvorfor fallet senere på sommeren og nå ned på lave 30 tallet? Er det nyhetsstyrt eller er det bare vekslende tro,håp og kjærlighet?
Slettet bruker
26.08.2021 kl 16:48 3304

Kursoppgangen i mai kom etter en meget positiv Q1 rapport hvor det ble sagt at de forventet PoC i Q2, etterfulgt av flere aksjekjøp av insidere i ledelsen og styret. Kursfallet kom etter meldingene om at PoC ikke ble oppnådd i Q2 og at Bøhn gikk av som CEO:
https://newsweb.oslobors.no/search?fromDate=2021-05-14&issuer=QFUEL&toDate=2100-12-31

Redigert 26.08.2021 kl 18:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.08.2021 kl 17:02 3282

At det avtales omvisninger på bedrifter er helt greit..

Derimot så er det ganske drøyt å oppsøke børsnoterte selskaper, avhøre ansatte, evt snike seg inn på anlegg/bedrift for å snuse/spionere all i den hensikt å skaffe seg førstehåndsinformasjon som ikke er meldt markedet. Slike handlinger er vel på grensen til skaffe seg innside-informasjon og således muligens straffbart..
Slettet bruker
26.08.2021 kl 17:24 3285

Ingen her som driver på som "Extinction Rebellion" og ulovlig tar seg inn på privat område. Alle som her har skrevet om "besøk" på anlegget i Skive, har helt lovlig betraktet anlegget fra offentlig grunn og snakket med andre mennesker som også befant seg på offentlig grunn. Er neste at du mener at man ikke kan snakke med andre man treffer på kjøpesenteret?
Slettet bruker
26.08.2021 kl 17:37 3355

Off-topic, men klarer ikke holde meg..

"Stor" som selve bilen eller i motor? Står det "M"
etterfulgt av et tall mellom 2 og 8? :)
Herman*
26.08.2021 kl 17:39 3359

Enig. Det er først når en tar seg inn på anlegget på uregelmentert måte, for så å bruke informasjonen en tilegner seg, at en antagelig bryter loven. Det at folk legger ut informasjonen på offentlige nettsider, er også formildende. Ingen ting i veien for å fly en drone over anlegget hver dag så lenge en følger regelverket for droner. Om en flyr en drone inn i anlegget derimot blir det nok litt mer risky….:-)