Qfuel + BASF = Sant

Kalleklovn
QFUEL 21.12.2020 kl 08:29 248046

https://newsweb.oslobors.no/message/521306

Da blir BASF partner ved Kristiansund fabrikken. Det er helt rått, jeg kunne ikke håpet på en bedre partner enn BASF. De blir nok å satse hardt på Quantafuels teknologi fremover.
Redigert 21.01.2021 kl 06:44 Du må logge inn for å svare
tommbakk
31.08.2021 kl 16:50 5031

Det fremkommer i Q2-rapporten hvor vidt de klarte det. Det er bare å lese.

Vet du engang hva selskapet har definert som sitt PoC?
Herman*
31.08.2021 kl 17:39 4983

At det tar tid å implementere ny teknologi vet alle. Problemet til Quantafuel er at de selv åpenbart ikke har vært klar over hvor komplisert det er. Det er jo ikke aksjonærene som skal belære ledelsen i Qfuel om kompleksiteten i deres egen teknologi, så vi er prisgitt å forholde oss til hva selskapet selv melder. Når vi husker at Bøhn var overbevist om at de ville nå full drift (full drift ikke POC) i god tid før jul 2020, sier det jo litt om hvilken kontroll de har hatt. Samtidig vet vi at det var sterke røster internt i selskapet som advarte han mot i det hele tatt å erklære fabrikken som åpnet, men han og styret valgte å lytte til de mest optimistiske rådgiverne. Jeg husker at noen spekulerte i at disse konservative konsulentene ville mele sin egen kake ved å forlenge " R&D fasen", men de hadde jo rett.

Det er to ting som irriterte meg med dagens presentasjon. Det første er at de har vært skråsikre på at de kan nå POC uten å gjennomføre de modifikasjonene som skal utføres i november. Der tok de grundig feil, og hvorfor kommuniserte de ikke dette da Bøhn måtte gå? I mellomtiden har de bare sagt at de er sikre på å nå denne milepælen "snart". Det neste er at de har skapt et inntrykk av at de skal nå full produksjon på Skive kort tid etter at de har implementert disse forandringene. Nå sier de at dette vil danne grunnlaget for MULIGHETEN for full drift og at all skjønner at produksjonen må skaleres opp gradvis gjennom 2022. Har selv kommunisert med selskapet , og det er definitivt ikke inntrykket de har skapt tidligere.

Det var veldig klønete å ikke kunne presentere en CEO i dag, men vi håper vi får en oppegående og troverdig leder som kan begynne på prosessen med å gjenoppbygge tillit hos aksjonærene. Mye vil være løst med POC når den tid kommer, men skaden som nå ha skjedd vil påvirke verdsettelsen av selskapet i flere år fremover.

Redigert 31.08.2021 kl 19:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.08.2021 kl 18:38 4929

Det du sier her Herman, er spot on - kan ikke si meg mer enig, og en videre utsettelse er grunnlaget for at jeg kvittet meg med 25% av beholdningen i dag.

Som de sa så er PoC før årsslutt svært lite sannsynlig siden de krever noe ombygging før de klarer drift lenger enn tre, fire, fem dager. Med det i betraktning, så anser jeg tiden fremover som en vandring med nyhetstørke. Ny CEO kan bli meldt, og det er selvfølgelig vel og bra, men den store driveren for selskapet er PoC og deretter full drift.

Jeg er sterk i troen om at jeg kan kjøpe tilbake flere aksjer enn de jeg solgte..
Herman*
31.08.2021 kl 18:44 4916

Det kan komme nyheter om partner på Esbjerg og det kan komme nyheter om videre fremdrift i Amsterdam. Så kan vi heller ikke se bort fra at BASF legger in bud på hele selskapet. Hvis de tror på prosjektet er jo timingen ekstremt gunstig. Legger de seg på 60 kroner får de glatt kontroll, og i et litt lengre perspektiv kan jo det være en gunstig investering. VI må ikke glemme hva Qfuel selv mener de kan få til, det er timingen og ikke grunnteknologien som er det store problemet.
Redigert 31.08.2021 kl 19:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.08.2021 kl 19:13 4892

Jeg velger å tro at julenissen kommer til den vanlige tida, som er ved slutten av året. Det kan komme positive overraskelser, men det kan også komme negative. For meg ble det rett å selge noe i dag, for å kunne ta i mot om den skal lenger ned, men på mellomlang - lang sikt, så ser ting fremdeles veldig lovende ut, og det reflekteres jo i at jeg fremdeles sitter med 75%.
Vetle
31.08.2021 kl 19:21 4874

Hei Herman
At BASF ville vurdere hele selskapet kan være noe de fleste utelukker, men på dagens kurs være aktuelt for de. Jeg håper ikke dette skjer da de sannsynlig ikke vil over 50 kroner, noe jeg tror de ville fått tilslag på.
Tyskerne er utrolig dyktige på dette og « frykter» ditt scenario kan skje. Jeg tror og ny CEO skal godkjennes av de og da er trolig ingen her på berget aktuelle. Mulig de er lei av ventetiden som er tilbakelagt og vil styre skuta alene fremover.
Vi får avvente å se, men som sagt jeg ønsker ikke dette
Vetle
rischioso
31.08.2021 kl 20:19 4911

Jeg gjorde motsatt og kjøpte på dippen. Det er jo kun snakk om en begrenset og ikke minst legitim tidslinje forskyvning av PoC på noen måneder, mens full prod er tilnærmet som før. Legitim fordi utfordringen er løst gjennom at den nå er funnet og utstyret er konkludert - mao, så snart utstyret er tilgjengelig så gjør man oppgraderingen, litt finjustering så forventer man at man omsider og endelig er i mål.

MEN før det og i dette kvartalet (Q3 - juli/august/sept) så kan man forvente følgende meldinger:

(1) Innsettelse av ny CEO

(2 )Mekanisk oppdatering - commisioning Kristiansund

(3) Kjemisk oppdatering - pilot reactor kjemisk linje Kristiansund

Så har vi følgende triggere som ikke er tids angitt, men som ligger i kortene at ikke er langt unna:

(1) FID oppdatering Esbjerg - Partner

(2) FID oppdatering Amsterdam - Godkjennelser

(3) Kjøp av tomteparsell nr 2 Esbjerg

---------------------------

* Mao, med svært tilfredsstillende cashkasse (500 m) hvor emisjonsspøkelse er ikke eksisterende og flust med fremtidige triggere hvor flere er nærstående så er risken lav for at kursen skal videre ned hvor sannsynligheten heller er langt større for at det blir kursoppgang fremover etter hvert som meldingene tikker inn ... ;)
Redigert 31.08.2021 kl 20:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.08.2021 kl 20:55 4694

Vi kan nok begge enes om troen på at dette blir bra til slutt, men etter å ha sittet 100% i Qfuel i nærmere ett år, så følte jeg det var riktig å selge noe etter dagens oppdatering. Min vurdring av det som ble kommunisert ut i dag, er at kursdrivende meldinger av betydning vil vente på seg (jeg kan selvfølgelig ta feil) og det er jo velkjent at ved ørkenvandringer uten nytt, så siger kursen sakte nedover.

Det kan selvfølgelig være jeg ikke får kjøpt tilbake billigere enn det jeg solgte for, men skal ikke være bitter om det skjer :) er fortsatt inne med 75%, som jeg anser som en solid vekting..
Slettet bruker
31.08.2021 kl 21:12 4654

Herman*, bra innlegg og fin oppsummering.

Norges største søppel-blekke, og verste raddis-blekke DN (Klassekampen er tamme pusekatter ved siden av), fornekter seg i ikke.

I den GRATIS online artikkelen
https://www.dn.no/bors/quantafuel/dn-aksjer/oslo-bors/kostnadene-oker-ved-quantafuels-skive-anlegg-aksjen-har-hentet-inn-deler-av-fallet-fra-borsapningen/2-1-1059399
har DN en grei oppsummering av QFUEL 2020-Q2, men artikkelen står IKKE på trykk i morgendagens avis (01.09). Artikkelen har saklige uttalelser og vurderinger av QFUEL fra den godt kjente analytikeren Haakon Amundsen i meglerhuset ABG Sundal Collier.

Men så slår DN til med en super-negativ vinklet PLUSS-artikkel (på trykk i DN 01.09). Med full QFUEL slakt fra den fullstendig ukjente Nordea-forvalteren Jon Hille-Walle:
https://www.dn.no/bors/quantafuel/td-veen/oslo-bors/quantafuel-aksjen-pa-det-laveste-pa-over-et-ar-ikke-noe-roverkjop-mener-nordea-forvalter/2-1-1060089
(KREVER ABONNEMENT)
• Nordea Fondene er glad for at de har dumpet det meste av sine aksjer i selskapet. QFUEL er Nordea Fondenes nest beste investering noensinne.
• T.D. Veen har fortsatt tro på QFUEL.
• Quantafuels forretningsidé er å utvinne drivstoff fra plastavfall, for slik å redusere behovet for å hente opp fersk olje.
Fersk olje som er flere millioner år gammel! Hvor henter DN slike kunnskapsfattige journalister?  Det heter: "hente opp mer fossil olje".

Redigert 01.09.2021 kl 10:45 Du må logge inn for å svare
Rule
01.09.2021 kl 00:11 4495

skelettene kommer ud af skabet og kursen går i kælderen. Uf - det er ikke i orden. Måske CEO fik sparken som fortjent, men vi andre er stadig blevet ført bag lyset. Uf.
HP17
01.09.2021 kl 00:56 4453

Helt enig «uf»
Ingen PoC og det drar ut i tid og ingen ny daglig leder. Hvorfor får ikke QFUEL snart fikset opp i begge deler?
Tipper alle som gikk inn i emisjonen på kr 70 er storfornøyde med guidingen og fremdriften her?
Jeg vet nesten ikke hva jeg skal si annet enn at det er sannsynlig at kursfallet fortsetter fremover inntil QFUEL melder konkret fremgang. Over og ut for denne gang men minner om at det ville nok lønt seg å lyttet litt til Hammers sine råd.
Redigert 01.09.2021 kl 00:56 Du må logge inn for å svare
Arne_And
01.09.2021 kl 03:05 4421

Hvor mye ned kan dette gå? Er det snart på tide å ha på seg hjelmen som en på forumet sa?
Har ikke aksjer og synes det er altfor mye forsinkelser og brutte løfter til at jeg tør å satse før man oppnår PoC.
Redigert 01.09.2021 kl 03:06 Du må logge inn for å svare
PrivatInvestor
01.09.2021 kl 11:27 4183

Over 4 mrd. i Mcap for ett selskap som ikke får til noen ting...
Short er mitt beste tips her...
Herman*
01.09.2021 kl 11:39 4184

Vi er mange som er kritiske til selskapet, men det kan være greit å holde seg til fakta. De produserer Nafta og kvaliteten er i henhold til spesifikasjon. De produserer på to linjer, kjører høy kapasitet, men klarer bare 3-5 dager før produksjonen må stoppes for justeringer. Det er helt kurant å si at Qfuel generelt og Bøhn spesielt har villedet aksjonærene ved mange anledninger, men det blir ikke korrekt å si at de ikke får til noe.
Slettet bruker
01.09.2021 kl 18:11 3997

 
Stillingen som Quantafuel CEO, er IKKE lenger tilgjengelig:  https://www.dnjobb.no/jobb/2718865/ceo

Da er vel en naturlig konklusjon at QFUEL har MINST én kandidat, muligens flere, som QFUEL er fornøyd med, og som vil ta jobben?

Redigert 01.09.2021 kl 18:22 Du må logge inn for å svare
PrivatInvestor
01.09.2021 kl 18:19 4035

De har mye å bevise. Ledelsen er heller ikke troverdig, og i hvert kvartal kommer nye negative overraskelser.
Ideen er nok god, men i realiteten er det nok endel problemer.
optimist68
01.09.2021 kl 18:43 4027

Det funker bedre hos Agilyx. Jeg solgte meg ut og beholdt
konkurrenten

https://e24.no/boers-og-finans/i/M3M2Jr/melder-om-milepael-avviser-stikk-til-konkurrenten

Det virker mer fornuftig å sortere på forhånd en å tro det finnes lykkemaskiner
spurswild
01.09.2021 kl 20:53 3927

Til Herman og Rischioso

Hvordan mener du min analyse var av å analysere informasjon? Var jeg i nærheten?
Synd Rischioso. Hadde du hørt på meg, hadde du fått mye flere aksjer når du kjøpte. Det er fakta og er vel få som kan ta meg på det her inne.
Selv om jeg ikke er sikker :)

Selskapet har en lang vei til å skape tillitt for den informasjonen som kommer fra selskapet. Det gjøres kun ved at det samsvarer med infoen de velger å gi markedet fremover.
Redigert 01.09.2021 kl 20:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.09.2021 kl 21:37 3894

Jeg synes at din analyse av å analysere informasjon er like virkelighetsfjern som påstanden din at vann er LETT TENNBART:
https://finansavisen.no/forum/thread/122657/view/3735032
Slettet bruker
01.09.2021 kl 21:45 3904

 
Rule, HP17, Arne_And, PrivatInvestor, Capitalista og spurswild, hva er din vinnerstrategi i aksjemarkedet?

Min har alltid vært og er FMCG og teknologi, kombinert med laaaaaangsiktighet. FMCG fordi det er et daglig behov, stigende med økt velstand. Teknologi fordi det er det jeg har studert og fikk lønn for å jobbe med, slik at jeg der forhåpentligvis har litt mer kunnskap enn snittet.

Seriøse investorer setter seg godt inn i selskaper de vurderer å investere i, og går nøye igjennom Q-fremleggelser (rapport, presentasjon, webcast, etc). Quantafuels 2021-Q2 fremleggelse sier klart at teknologien fungerer utmerket og i henhold til spesifikasjon. QFUEL kan fra stadig flere typer plastavfall produsere produkter med ønsket kvalitet i opptil 5 dager i strekk, men ikke lenger fordi de forskjellige prosesstrinnene i Skive anlegget er feil dimensjonert i forhold til hverandre. Men det går det an å gjøre noe med, som f.eks. å bytte ut for små rør med større.

Fra Fit Investment Ideas (https://fitinvestmentideas.com/2021/09/01/quantafuel-minutes-of-my-meeting-with-qfuel-management):
«It is quite possible that Quantafuel could reach proof of concept on current equipment settings. But they view it as less important. The priority will be to reach proof of concept after the modifications.»

Er det riktig, mener QFUEL ledelsen at det er sannsynlig at de kan nå PoC med dagens utstyr og konfigurasjon, men ikke ser det som hensiktsmessig. Sannsynligvis ser ledelsen det som bortkastet tid, fordi de uansett må bevise PoC etter ombyggingen i Q4. Da er det bedre å produsere produkter de kan selge og tjene penger på.

Av alle selskapene notert på OSE i 2020, og så langt i 2021, tilhører QFUEL den 1% som med veldig stor sannsynlighet, i 2022 ikke bare vil gå CBE, men også gå med overskudd (les: tjene penger) - for de som vet hva det betyr.

Redigert 01.09.2021 kl 21:50 Du må logge inn for å svare
Capitalista
01.09.2021 kl 21:48 3899

Kan Quantafuel være Norges svar på Theranos? Bløffer og bløffer helt til de blir avslørt.
Slettet bruker
01.09.2021 kl 21:51 3891

Mener du seriøst at BASF er en gjeng nybegynnere og amatører som ikke ville avslørt det?
Redigert 01.09.2021 kl 21:51 Du må logge inn for å svare
Capitalista
01.09.2021 kl 21:58 3877

Man kan jo lure når ting tar så lang tid.

Kanskje basf har avslørt bløffen, og konverterte derfor gjeld til aksjer. Neste steg nå er å kvitte seg med aksjene.
Slettet bruker
01.09.2021 kl 22:04 3872

Hvor mye kunnskap har du om QFUEL når du åpenbart ikke vet at at BASF er representert i QFUEL styret ved Dr. Maximilian Walter, slik at BASF er en QFUEL primærinnsider, og derfor meldepliktig om ethvert salg av QFUEL aksjer, selv av bare én aksje?

Selger BASF, er QFUEL aksjeposten deres på nå 15 769 561 aksjer og aksjepostene til alle andre QFUEL aksjonærer, nær verdiløse før en får sagt "Kapitalen til Capitalista".

Redigert 01.09.2021 kl 22:05 Du må logge inn for å svare
spurswild
01.09.2021 kl 22:31 3820

Vel, les litt kjemi og fysikk. Har du hørt hva som vil skje om noen tilfeldigvis kaster en halv liter vann i elektrolysen på et elektrolyseverk? Grunnen er enkel, les litt mer så kanskje du forstår. Du tilsetter ikke vann når du ønsker oksygen. Har du tent en deg en sigg? Brenner alt rundt deg da? Grunnen er veldig enkel pga at når du ønsker å tilsette oksygen er det ofte rent oksygen, eller mengden er mye mer enn hva ellers ville vært. Tenk atmosfære.... Du er virkelig belyst :) Leste din vurdering om positive ting som kan skje før faktisk de får bekreftet at teknologien fungerer. Hehe, tipper de som hørte på meg setter veldig pris på det. De som har fulgt deg, har vel noen tap nå. Godt det vil være lønnsomt i 2030. Bare hold. Ikke tenk i nær fremtid :)
Capitalista
01.09.2021 kl 22:47 3782

Hehe, morsomt å male fanden på veggen. Får håpe de får fart på den mystiske supermaskinen snart da.
Slettet bruker
01.09.2021 kl 22:53 3764

spurswild:  «Har du hørt hva som vil skje om noen tilfeldigvis kaster en halv liter vann i elektrolysen på et elektrolyseverk?»
NEI, fortell, fortell, venter i spenning.

spurswild:  «De som har fulgt deg, har vel noen tap nå.»
Hadde du lest det jeg skriver her, istedenfor det du innbiller deg i fantasiene dine, ville du visst at jeg skriver om QFUEL, teknologien deres, hva jeg TROR om fremtiden til selskapet og derav mulig fremtidig profitt. ALDRI anbefalt kjøp eller salg av QFUEL eller andre aktiva. Enhver tar sine egne avgjørelser.

spurswild, hva er din vinnerstrategi i aksjemarkedet?
Eller skriver du bare her som tidsfordriv, i mangel av noe bedre, og har aldri gjort en eneste investering?

Redigert 01.09.2021 kl 22:53 Du må logge inn for å svare
spurswild
01.09.2021 kl 23:05 3738

Hehe, du har ingen tyngde. Les deg opp. Det er jo du som angriper og sier at det eksisterer oksygen i vann :) Antar de som invester ønsker positiv avkasting. Er selvsagt bare meg, men liker når avkastningen går den veien :) Du kommer jo med klare anbefalinger, så hvis du ikke kan stå for hva du sier. Hvorfor skal de fortsette å høre på deg? Hvordan du tolker informasjon. Du sier jo at det ikke er viktig at de tjener penger. Bare vent :) Vet du om teknologien fungerer? Hadde den gjort det,, hadde vel alt vært klar nå? Kan vel stille det samme spørsmålet til deg? Har du investert selv? Jeg har ikke investert i denne aksjen. Av naturlige årsaker. Ja, jeg er tungt investert. Alle mine midler er i aksjer. Å har slått markedet det siste 10 årene. Så jeg klarer meg. De siste 4 årene har jeg 5 gangeren. 6 gangeren hvis du tar hensyn til skatt. Så jeg klager ikke.... Mitt største bet er Cara. Kjøpte i slutten av juli. Har 20% der nå. Beløpet er lavt og jeg mener at det er høy risiko. De tjener penger, men alle nøkkeltall er veldig høye. Markedet for selskapet er veldig bra, men de må kjøpe selskaper som er fornuftige. Hvis ikke vil jeg tape gevinsten og investeringen.
Slettet bruker
02.09.2021 kl 00:33 3696

Vært permanent aksjonær i Quantafuel siden juli 2018.

Å diskutere videre med personer som påstår at det ikke er oksygen i vann, er så bortkastet at jeg ikke gidder!
Fra https://no.wikipedia.org/wiki/Vann
«Vann, eller vatn (fra norrønt vatn), er en kjemisk forbindelse og et polart molekyl. Det er flytende under STP-forhold. Dens kjemiske formel er H2O, som betyr at et molekyl vann består av to hydrogenatomer og ett oksygenatom

Topp at det nye forumet har en Blokkér bruker! Ha det .......
spurswild
02.09.2021 kl 00:38 3715

ER dette alt du har å komme med? Har jeg noen gang sagt at det ikke er oksygen i vann? Det stemmer. Takket være deg. Er jo kun du som har blokkert meg. Merkelig.... Må være din tyngde av kunnskap :) Godt din menighet følger deg. Du er et orakel :)
Redigert 02.09.2021 kl 00:39 Du må logge inn for å svare
spurswild
02.09.2021 kl 00:41 3720

Andre vurderer fakta og ser aksjer der fra. Hvordan var teknologien fra Q? Fungerer den nå? Eller må det modifiseres? Hvordan vet du at det vil være bærekraftig etter denne oppdateringen? Siden du er et orakel? Hehe. Du svarte ikke mye på andre spørsmål :) Synes synd på mennesker som faktisk har brukt deg som informasjon til å investere. Huff....Du har virkelig tatt mye master og skole utdanning. Ser det :) H2O :)
Redigert 02.09.2021 kl 00:51 Du må logge inn for å svare
Rule
02.09.2021 kl 00:52 3769

Problemet er at man har lovet en masse og kursen var sprunget højt op i takt. Nu skal den vist ned og bundvende inden markedet får troen tilbage:

https://www.shareville.dk/aktier/quantafuel/kommentarer/ser-ut-som-markedet-er-grundig-lei-96072300?_ga=2.255665867.21486260.1630338618-1318623088.1606753901
spurswild
02.09.2021 kl 01:31 3731

Er veldig enig med deg. Men samtidig har mange her inne vært velig positive og veldignegative til andre tilnærminger. Jeg har ikke noe glede av at noen faktisk taper penger, men jeg ønsker at andre skal få en annen vurdering enn hva enkelte ønsker (Reserven) Jeg forventer at de som skal hjelpe de hjelpeløse til å investere, faktisk har kunnskap..... Til nå har vel ikke Reserven gitt meg den tillitten.... Jeg bryr meg om lite, men ønsker at nybegynnere faktisk ikke blir tatt av slike personer.... De trenger personer som mer er interessert i deres interesser...
Nanoq
02.09.2021 kl 13:45 3668

Kan ikke la være med å svare på denslags bullshit som avslører en nesten total uvitenhet vedr. QFUEL:

...Ikke får til noen ting...?

Å påstå at de ikke får til noen ting = utretter ingen ting er jo reinspikka fri fantasi ... selv en PrivatInvestor bør ha noe respekt for fakta.

Kanskje på tide å lese Q2-rapporten? Og ellers sette deg litt inn i dette høyteknologiske, avanserte og framtidsretta industriprosjektet? Du er åpenbart helt blank her.

40% eierskap i det store avfallsselskapet Geminor med årlige salgsinntekter i 10 land i Europa på ca. 1,5 milliarder NOK er vel NOE?

Og så er det 100% eierskap i avfallsselskapet Replast i Kristiansund, og partneravtaler med Grønt Punkt i Norge, med Reno Nord i Danmark, med Corepla/Saipem i Italia og Remondis i Tyskland.

Og partneravtaler med BASF, VITOL og LEGO/Kirkbi som også er aksjonærer i selskapet. Og et stort fabrikk-/industriprosjekt i Esbjerg, godkjent og med etableringstillatelse av Esbjerg kommune, Europas største fabrikk av sin slag når den etter planen står ferdig om et par år.
Det er vel også "NOE"?

Og ja, så har de bygget en 1. generasjon pyrolyse avfallsplastfabrikk i Skive hvor de nå HAR startet nafta-produksjonen på 2 av 4 pyrolyse-linjer med godkjent produktkvalitet, men foreløpig med mindre enn det halve av planlagt produksjonsvolum og kapasitet inntil de kan melde "Proof of Concept", sannsynligvis i Q4.
Dette er faktisk mye mer enn "ingen ting".

Og ja, selskapet er kommet mye lenger i utviklingen enn for litt over 1 år siden da aksjekursen og selskapsverdien var noenlunde den samme.

Jeg tror at dette snart vil vise seg positivt i aksjekursen.
Redigert 02.09.2021 kl 13:46 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
02.09.2021 kl 14:32 3637

Nanometer, hysj hysj hysj, jeg er på kjøperen 😉
Vandalen
02.09.2021 kl 19:07 3555

Kan du vise til konkrete uttalelser fra selskapet som viser til noe de har lovet, men ikke klart å levere på? Jeg hører denne uttalelsen fra flere, men det er i mine øyne kun en repetisjon fra ekko kammeret. Siden first oil er det kun vært en utsettelse på guidet tidshorisont for PoC og full prod, men selv der var formuleringen at de siktet på og ikke en konkret lovnad for å innfri innenfor guidet tidslinje.
Fint om du kan underbygge påstandene med direkte sitater fra børsmeldinger, som viser til brutte lovnader.
Slettet bruker
03.09.2021 kl 18:51 3363

Tipper det funker dårligere hos Agilyx når 2 Agilyx primærinsidere bøttet ut Agilyx aksjer den 31.08
https://newsweb.oslobors.no/message/541624
• Francis McAndrew, Corporate Controller, solgte 87.500 aksjer for totalt NOK 2.909.375.
• Andrew Tomarchio, Financial Analyst, solgte 10.000 aksjer for totalt NOK 332.500.

Den meldingen skulle ha kommet senest 01.09, før børsen åpnet, ikke 2 dager senere, i dag, etter at børsen har stengt. Ureglementær og tvilsom praksis av Agilyx.

Redigert 03.09.2021 kl 18:53 Du må logge inn for å svare
Capitalista
03.09.2021 kl 20:30 3290

Jeg husker qfuel emisjonen i fjor, hvor aksjekursen stuper en time før melding om emisjon. I denne emisjonen blandet ledelsen inn egne aksjer for rundt 175 mill kr. Ikke akkurat ledelse i verdensklasse her heller?
YNWA250505
03.09.2021 kl 21:14 3247

Hva mener du med blandet inn egne aksjer?
Slettet bruker
03.09.2021 kl 21:38 3216

Er vel heller du som blander kortene. Helt bevisst, og med vilje?

Riktig at kursen falt betydelig siste timen før siste emisjon ble meddelt markedet 10.09.2020, 16:33:50. Det ble utførlig omtalt i både DN, E24 og FA, samt nøye undersøkt av OSE, uten at noen umiddelbart bevisbare uregelmessigheter ble funnet. Kan ha vært så enkelt som shortsalg. Også flere ganger senere har QFUEL kursen falt betydelig den siste timen før børsen stengte, faktisk ganske ofte under hele nedturen i år frem til 2021-Q1 i mai.

I siste emisjon som ble meddelt markedet 10.09.2020, 16:33:50 (https://newsweb.oslobors.no/message/513325) står følgende:
The following shareholders (the “Selling Shareholders”) in the Company are offering to sell existing shares under a separate agreement with the Managers:
-     T.D. Veen AS (represented on the Company’s Board of Directors): up to 1,000,000 shares
-     Kjetil Bøhn, CEO: up to 900,000 shares;
-     Oscar Spieler (Chairman): up to 300,000 shares
-     Thomas Steenbuch Tharaldsen (CSO): up to 300,000 shares


Alle, som helt frivillig, deltok i emisjonen, visste altså at fire insidere tilbød å selge aksjer til samme kurs som emisjonen ville bli på.
Så å antyde urent trav fra QFUEL ledelsen ifm den emisjonen er ganske frekt.
At insidere og store aksjonærer selger ifm en emisjon er ikke uvanlig.

Redigert 04.09.2021 kl 15:57 Du må logge inn for å svare