Qfuel + BASF = Sant

Kalleklovn
QFUEL 21.12.2020 kl 08:29 247002

https://newsweb.oslobors.no/message/521306

Da blir BASF partner ved Kristiansund fabrikken. Det er helt rått, jeg kunne ikke håpet på en bedre partner enn BASF. De blir nok å satse hardt på Quantafuels teknologi fremover.
Redigert 21.01.2021 kl 06:44 Du må logge inn for å svare
Vandalen
13.08.2021 kl 01:37 9288

Supert med disse bildene👌🏼

Skal nok ikke skryte på meg noe særlig høyt kompetansenivå når det kommer til dette, men jeg har da gjort ett forøk i å prøve å forså.

For å presisere siste kommentar så er dette min forståelse av «flue gassen» og ikke en faglig vurdering✌🏼

Her er kanskje en litt mer presis forklaring av min forståelse.
Flue gass er eksosen fra gassbrennerne som gir varmen til pyrolyse kjelene, disse gassbrennerne driftes av NCG gassen fra pyrolysen. Avgassen fra forbrent gass inneholder ulumskheter som Nitrogen, Nox, svovel, og mye annet. Disse avgassene renses da gjennom flere prosesser (usikker på hvilke prosesser QF bruker) men en svært vanlig prosess er noe kalt «water scrubbing». Som vil utvikle noe vanndamp.
Selve varmeveksleren som sitter i toppen av Flue stack'en vil nok selvsagt kunne kondensere mye av vanndampen, men der vil det avhenge noe på eventuell driftstemperatur på varmeveksleren. Varmeveksleren fører varmen tilbake til anlegget, slik at varmetapet fra forbrenningen blir minimal.

Når det kommer til heat recovery and utility system, er det der de forbrenner overflødig gass og gjenvinner energien. Denne har samme funksjon som en flare.
Jeg er usikker på om dette systemet kun henter tilbake energien via varmeveksler, eller om det også er en strømgenerator tilknyttet denne.
Avgassene fra denne enheten vil også renses i forkant av varmeveksleren. Jeg vet heller ikke her hvilke rense prosesser som benyttes, men trolig er det her benyttet vater scrubbing siden det kom mye hvit røyk (damp) fra denne for noen dager siden. ( jeg tror denne heat recovery installasjonen kan benytte lagret NCG til for å forvarme enkelte prosesser før selve fabrikken starter opp)

Ingen av disse prosessene er knyttet til avgass fra selve pyrolyse prosessen, og er kun avgasser fra oppvarmingen/forbrenning av NCG.

Dette er mine personlige vurderinger uten direkte faglig kompetanse.

Jeg skiver dette i håp om at noen kan påpeke eventuelle feil i mine vurderinger, samt at jeg ønsker å høre hvordan andre tenker og tolker.

Du Reserven har nok en svært god forståelse av det totale bildet rundt QF og du har satt deg godt inn i prosessen. Så mine vurderinger er på langt nær like komplette når det gjelder hele selskapet😅
Redigert 13.08.2021 kl 02:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.08.2021 kl 02:11 9275

Hvor lett en ser gass/damp er i BETYDELIG grad avhengig av TEMPERATURFORSKJELLEN mellom gass/damp og OMGIVELSENE. Jo større temperaturforskjell, jo lettere å se, jfr. at du bare ser din egen pust på KALDE VINTERDAGER.
Slettet bruker
13.08.2021 kl 02:15 9287

I Skive anlegget er det ingen strømgenerator, med mindre de har installert en siden Bøhn kommenterte det for et par år siden. Tipper det er en i Esbjerg anlegget. Mer senere. Nå er det sengen, fordi vekkerklokken nå er på igjen  :(
Vandalen
13.08.2021 kl 10:32 9114

Det er flott å få avklart👌🏼
Mener å huske ett video intervju der bøhn snakket om generator for strøm, men det kan hende det da gjalt Esbjerg eller at det var mulighet for å montere dette på fremtidige anlegg. Har bare ikke funnet tilbake til dette intervjuet, så det har skapt noe undring hos meg😝
Skeptisk100
13.08.2021 kl 10:52 9092

Tror at det er mye enklere å lese en melding fra selskapet enn å ta en Teknisk Ukeblad diskusjon for å finne svar på om anlegget er i drift eller ikke. Men for all del, dere er sikkert flinke på det dere diskuterer.
reee
13.08.2021 kl 13:40 9002

Kan en av våre danske medaksjonærer ta en tur innom og klistre noen rocket-emojis på fabrikken, bare for å få fortgang på ting her?

/s
rischioso
13.08.2021 kl 14:22 8968

Kort oppsummert så kjenner vi til at fellesferien ble avsluttet søn 08.08 for knappe 5 arbeidsdager siden, at antallet ansatte på Skive plant er økt fra 15 til 23 den siste perioden, at det står 18-20 personbiler parkert utenfor på daglig basis og at det kommer og går lastebiler med plast - dette både hver for seg og til sammen forteller meg langt mer enn fargen på røyken/dampen som kommer ut av pipene - mao, det er ingen tvil om at det er aktivitet der og at vi av samme grunn kan utgå fra at det jobbes mot full prod hvor en vellykket PoC kan bli meldt hvilken dag som helst - tic/tac ...

Med disse realiteter i minnet så sier jeg god helg og happy freddan den 13-de ... ;)
Redigert 13.08.2021 kl 14:29 Du må logge inn for å svare
Vandalen
13.08.2021 kl 14:29 9001

Dette handler mer om en teknisk interesse for teknologien, og er ikke en direkte diskusjon rundt om anlegget går eller ei. Jeg er helt enig i at det kun er en børsmelding fra selskapet som er å forholde seg til. Men for oss som ønsker å nerde oss ned i materien, kan så mangt av informasjon være vesentlig for å forstå mer. Jeg synes teknologien og konseptet er spennende og ønsker å forstå så mye som mulig😊
Herman*
13.08.2021 kl 14:30 8998

Vil heller anbefale at noen av våre danske aksjonærer tar seg en deltidsjobb som renholder i firmaet som vasker på fabrikken. Med et lite diskre kamera utformet som et smykke eller en skjorteknapp, ville det kunne gitt oss mye verdifull info…:-)
Slettet bruker
13.08.2021 kl 18:18 8878

Våre danske "medaksjonærer" bekrefter lyd fra anlegget: "Var lige forbi på vejen hjem idag, og det lyder til at der er gang i transportbåndet, evt. En knuser eller lignende"

Det ble også sagt at det var lyd på mandag, men vedkommende klarte ikke å konkretisere hva som lagte lyden. Som kjent så var det også damp/røyk fra "heat and recovery" på lørdag/søndag.

Noe er i emning. God helg!
Dobbelside
13.08.2021 kl 19:59 8806

Ja, synes det er kjekt å lese dette jeg, bare at jeg ikke er helt der dere er - stå på. I det minste så får vi andre litt opplæring på det vi faktisk har satset noen penger på !!!
Herman*
13.08.2021 kl 20:39 8775

Det har vel i prinsipp vært produksjon på Skive i snart 12 mnd, så at det kommer lyd fra fabrikken betyr vel ikke annet enn at de har eller er i ferd med å starte opp produksjonen etter ferien. Det jeg synes er mest relevant er hvorfor de ikke kom helt i mål i juni, og hva de eventuelt har gjort eller gjør i disse dager som kan bidra til at de kommer over målstreken. Som vi vet har det vært folk innom i løpet av ferien for å forberede oppstart, men selv har jeg ingen begreper på hva «flaskehalsen» kan være. Hvis de ikke er i mål til q2 presentasjonen, bør de forklare dette i detalj. Ellers så vet vi at de holder på å gjøre modifikasjoner, men de er antagelig knyttet opp mot de to siste produksjonslinjene og det har i den forbindelse oppstått forsinkelser på leveransene av komponenter som igjen har forskjøvet tidspunktet for full produksjon til midten av november. Er det noen som har en formening om de største tekniske utfordringene p.t?
Capitalista
13.08.2021 kl 20:52 8769

Kjipt når informasjonen fra selskapet er så laber at eierne må gå undercover for å finne ut hva administrasjon og ansatte foretar seg ;)
Slettet bruker
13.08.2021 kl 21:05 8738

"Det har vel i prinsipp vært produksjon på Skive i snart 12 mnd, så at det kommer lyd fra fabrikken betyr vel ikke annet enn at de har eller er i ferd med å starte opp produksjonen etter ferien."

At de er i ferd med å starte opp etter ferien for å bevise "proof of concept" betyr alt. Det er dette som skal ta selskapet til neste fase som nettopp er kommersialisering av teknologien -som medfører endelige investeringsbeslutninger.

Syns det er utenkelig at de ikke skal klare PoC på neste forsøk, da det sist var snakk om én dag eller to som manglet for å få "de fulle syv", før alarmen gikk.

Det er to gode uker igjen til Q2 (31/8) og det er fantastisk om de klarer å bevise PoC innen ovennevnte dato.
rischioso
13.08.2021 kl 21:15 8724

Ikke noe galt med informasjonsflowen den siste tiden - den siste kom for knappe 6 uker siden som fortalte at fasiten på veldig mye er å forvente og komme i løpet av denne måneden og i den forbindelse så ligger det mye spenning i luften som naturligvis trigger spekulasjoner. Man vet at man ikke vil få svar på alle spørsmålene her på forumet, men se det heller som en høyst normal og delvis ubevisst handling for å balansere ut en iboende usikkerhet etter x-antall utsettelser og grusing av kursen hvor den rette informasjonen vil snu alt på hode med positivt fortegn så ja - forumterapi er viktig i så måte ... ;)

Redigert 13.08.2021 kl 21:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.08.2021 kl 22:13 8656

I minst en børsmelding og i 2021-Q1 rapporten har QFUEL fortalt hvorfor informasjonen til markedet om det som forgår på Skive, er minimal: INDUSTRISPIONASJE.

Det er viktig å forstå at ingen andre tidligere har gjort det QFUEL gjør - som CONTINOUS-PROCESS istedenfor BATCH-PROCESS (https://finansavisen.no/forum/thread/122657/view/3676862) - at de er teknologisk ledende, og at INGEN ANDRE har den katalysatoren QFUEL har, for å rense pyrolysegassen for ALLE andre grunnstoffer enn hydrogen og karbon.

Siste avsnitt i høyre spalte på side 2 + første avsnitt avsnitt i venstre spalte på side 3 i 2021-Q1 rapporten:
«We understand and appreciate the high interest from investors and our many dedicated shareholders and sympathise with the frustrations and requests for more frequent and detailed updates from Skive. More detailed updates could have increased short-term market confidence, but it is important to stress that our investments in the Skive plant over the last couple of years have created asset value, human capital, and Intellectual Property (IP) that we utilise for Esbjerg and other ongoing processes. We will increase long-term shareholder value by guarding this IP, and thus cannot talk about several of the issues we have solved or are solving.»
https://d1kc1xo119v43s.cloudfront.net/1620972084/qfuel-q1-2021-report.pdf

Redigert 13.08.2021 kl 22:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.08.2021 kl 23:02 8602

At DR TV 1 (≈ NRK TV 1) i sin reportasje om Quantafuels Skive anlegg i sin prime time nyhetssendingen 11.08.2021 kl. 21:00 https://www.dr.dk/drtv/se/tv-avisen-21_00_-politikere-vil-hente-afghanske-ansatte_265926 IKKE har noen nærbilder av forsiden og hovedinnkjørselen på Skive anlegget, kun av baksiden og sideinnkjørselen, tipper jeg er fordi det da DR TV 1 var der og filmet, foregikk ting på fremsiden, hhv var underleverandør(er) der som Quantafuel ikke ønsker skal vises offentlig.

Redigert 13.08.2021 kl 23:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.08.2021 kl 00:29 8502

Vandalen, ta en ny titt på innlegget https://finansavisen.no/forum/thread/122657/view/3691931.

Bildene SK-LF2 (Skive-anlegget_luftfoto-2) og SK-LF3 (Skive-anlegget_luftfoto-3) er nå i FULL-HD (1920 x 1080), men jeg tror at DR TV 1 videoen bare er i HD (1280 x 720).

Fra DR TV 1 videoen har jeg lagt til SK-HR2 (Skive-anlegget_heat-recovery_and_utility-system-2) og SK-HR3 (Skive-anlegget_heat-recovery_and_utility-system-3). SK-HR3 viser at det på den høyeste av de to hvite tankene (bak teltet med transportbåndet) står HYDROGEN. I søknaden til Esbjerg Kommune om byggetillatelse for Esbjerg anlegget, står det at hydrogen er et biprodukt av produksjonen, som QFUEL selger (til BASF?). Har også lest det i en Q-rapport eller en presentasjon.

Redigert 14.08.2021 kl 00:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.08.2021 kl 01:59 8467

 
Hvorfor valgte BASF å konvertere EUR 10 mill lånet til QFUEL til aksjer før PoC?

Mine 2 hovedteorier:
• BASF er sikker på PoC + svakere NOK mot EUR
• Noen har vurdert et oppkjøpsforsøk av QFUEL


BASF er sikker på PoC + svakere NOK mot EUR
EUR/NOK siste år:
https://www.ecb.europa.eu/stats/policy_and_exchange_rates/euro_reference_exchange_rates/html/eurofxref-graph-nok.en.html

I 7-måneders perioden fra november 2020 til mai 2021 styrket NOK seg mot EUR med drøyt 10%. Etter det har NOK igjen svekket seg mot EUR.

Børsmeldingen https://newsweb.oslobors.no/message/538076 sier at antall aksjer BASF får ved konvertering av lånet til aksjer, er avhengig av EUR/NOK kursen. Jo svakere NOK mot EUR, jo flere aksjer. Videre at BASF gav Quantafuel beskjed om at de ville konvertere lånet til aksjer den dagen EUR/NOK var 10,3355 = fredag 09.07.2021. Dagen før (08.07) var EUR/NOK = 10,4138. BASF kan da ha vurdert sannsynligheten for at NOK igjen ville styrke seg mot EUR som større enn at NOK ville svekke seg ytterligere mot EUR. Bl.a. fordi Norges Bank har signalisert en mulig renteheving neste måned.


Noen har vurdert et oppkjøpsforsøk av QFUEL
Velg QFUEL kursen for siste år (1Y):
https://live.euronext.com/nb/product/equities/NO0010785967-MERK#chart

Siste bunnpunktet for QFUEL kursen var 11.05 (28,60). Etter fremleggelsen av 2021-Q1 (14.05) bykset kursen opp til 45,20 den 26.05 (+58%), for så å falle ned mot 30 kroner igjen etter at QFUEL 30.06 meldte at PoC ikke var oppnådd, og Bøhn 05.07 meldte at han sluttet som CEO på dagen.

Denne situasjonen kan ha gjort at noen har vurdert tidspunktet for et oppkjøpsforsøk av QFUEL som gunstig, særlig hvis BASF som da nest største aksjonær, med 6,1% av aksjene (ser vi bort fra Clearstream med "titusen" småaksjonærer) ønsket å selge sine QFUEL aksjer.

Svaret til BASF var isåfall NEI, vi selger ikke våre QFUEL aksjer, men konverterer lånet til QFUEL til aksjer så vi får en blokkerende andel over 10%, og kommer det et bud på QFUEL, kjøper vi oss ytterligere opp i markedet, som vi som primærinsider, må melde sammen med at vi ikke aksepterer budet. Da ville kursen gått rett opp og langt over budet.

Redigert 14.08.2021 kl 02:08 Du må logge inn for å svare
rischioso
14.08.2021 kl 02:21 8463

Make sence ... :)

For de som ikke har fått med seg denne så blir en del spørsmål besvart:

https://fitinvestmentideas.com/2021/07/06/minutes-of-the-call-with-quantafuel-management-today/
Redigert 14.08.2021 kl 17:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.08.2021 kl 19:15 7974

Så skal det bli interessant om neste uke også passeres uten nyheten vi alle venter på.

God søndag!
Slettet bruker
15.08.2021 kl 22:58 7701

Risikabelt med veldig liten sannsynlighet for verdifull info.
Min viten er at de fleste firmaer notert på OSE følger nøye med på hva som skrives om sine respektive firmaer på HO, FB og evt andre steder.

SK-LF1 (http://vxz.eu/2020-08-27__QFUEL_2__Skive-anlegget_luftfoto-1) og DR TV-1 videoen viser at bygningsmassen på Skive anlegget per i dag består av:
• Produksjonsbygningen
• Administrasjonstilbygget   (lab, kontor, kjøkken/kantine, oppholdsrom, sanitær, ...)
• 8 hvite "temporære" brakker   (for "korttidsopphold" for eksternt personell)

1-2 ganger i uken kommer det sikkert noen profesjonelle og rengjør administrasjonstilbygget (og brakkene), men neppe produksjonsbygningen. Under full produksjon, skal ingen oppholde seg i produksjonsbygningen, evt bortsett ifra et par visuelle inspeksjonsrunder per skift. Der blir det ved behov feiet og "skrapet", av personalet, se slide 1 og 27 i 2021-Q1 presentasjonen (https://d1kc1xo119v43s.cloudfront.net/1620978595/qfuel-q1-2021-presentation.pdf)

Det som hovedsaklig gir støv inne, er avfall fra oss mennesker (hår, hud, flass, etc). Tipper at ved full produksjon er avtrekket og avsuget i produksjonsbygningen såpass godt at hår, hud. flass, etc blir sugd opp og ut, istedenfor å falle ned på "gulvet".

Redigert 15.08.2021 kl 23:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.08.2021 kl 23:25 7642

SK-ST4 og SK-ST5 viser tankbiler både ved SK-PL og hydrogen-tanken på SK-HR3.

SK-ST4:   http://vxz.eu/2019-05-07__QFUEL_12__Skive-anlegget_skjematisk-tegning-4
SK-ST5:   http://vxz.eu/2019-05-22__QFUEL_6__Skive-anlegget_skjematisk-tegning-5
SK-PL:   http://vxz.eu/2020-03-22__QFUEL_12__Skive-anlegget_produkt-lasting
SK-HR3:   http://vxz.eu/2021-08-11__QFUEL+DR__Skive-anlegget_heat-recovery_and_utility-system-3

Ganske busy til uka, men håper at jeg neste helg kan få lagt ut/til de siste bildene, pluss en oppsummering av pipe-temaet.

Hvis noen ønsker/gidder å sette tall og bokstaver på noen av bildene og tegningene i https://finansavisen.no/forum/thread/122657/view/3691931, og ønsker å gjøre det tilgjengelig for alle, så last det opp i min private cloud/sky helt anonymt som følger:
    • Klikk på: https://my.hidrive.com/share/chqwu98nat
    • Klikk på Upload knappen i øvre høyre hjørne, og velg så filen som skal lastes opp  ELLER  dra&slipp filen inn på web-siden
ELLER send bildet med e-post til <uploads@reserven.eu>

Gi deretter beskjed, og jeg deler bildet/bildene på mitt web-hotell.

Redigert 16.08.2021 kl 00:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.08.2021 kl 02:00 7562

Skive GreenLab 49 sekunders reklamesnutt om Quantafuel:  https://www.youtube.com/watch?v=Xsi0wGXXRaU
Thesistulling
16.08.2021 kl 09:10 7387

Hmmm......
DET var da en stor post såpass tidlig på dagen.....
Computum
16.08.2021 kl 12:01 7224

Og rischioso har stillnet og hoppet videre?
Thesistulling
16.08.2021 kl 12:20 7217

Gidder vel ikke kaste bort tiden sin på vissvass.

Liker ikke bikkjer som hyler av full hals bare man går forbi, tyder på dårlig oppdragelse......
Hegu
16.08.2021 kl 12:51 7215

Ny tråd fra i dag.
Quantafuel miljøgodkendelse - mange nye informationer:

https://www.proinvestor.com/boards/96004#postdiv96005
rischioso
16.08.2021 kl 15:35 7075

:.. hoppet videre....??... Denne utgjør nå hele 40% av porteføljen og er økende for hvem har ønske om å hoppe av nær bunn og rett i forkant av en betydelig reprising - NoWay ... ;)
Herman*
16.08.2021 kl 16:25 7142

Har vært i kontakt med Qfuel og fått svar på noen spørsmål. Her er et kort sammendrag, og jeg tar forbehold om eventuelle misforståelser. Årsaken til at proof of concept ikke gikk i boks i vår, er stadige små justeringer. Et filter må byttes, en pumpe må skiftes etc. Dette virker ikke å ha noe med kjerneteknologien å gjøre, men en innkjøring som har tatt mye lengre tid enn forutsatt. Det er ikke nødvendig å gjøre modifikasjoner for å oppnå POC, men det vil også på disse to produksjonslinjene gjøres noen modifikasjoner i høst. Ellers blir prosessen beskrevet som et tog som venter på å komme i gang: POC og full drift vil sette i gang et ras av positive hendelser/aktiviteter. Fra mitt personlige ståsted uten teknisk innsikt, anser jeg den største utfordringen/risikoen at de blir tvunget til å gjøre modifikasjoner før de klarer POC, noe som sikkert vil koste litt tid. Dette er dog ikke noe som har blitt kommunisert på noen måte. Videre anser jeg worst case på full drift at tidspunktet forskyves til årsskiftet. De begynner jo å få stadig mer kontroll på prosessen, så ekstremt negative overraskelser tror jeg vil slipper å bekymre oss for. Uten at det ble sagt direkte, er mitt inntrykk at de gjør alt i sin makt for å oppnå POC før q2 presentasjonen, men tror ikke vi skal ta for gitt at de lykkes.
Redigert 16.08.2021 kl 17:16 Du må logge inn for å svare
rischioso
16.08.2021 kl 17:01 7128

Jeg har også tenkt det scenarioet hvor Q2 pres kommer og PoC er uteblitt pga helheten av nødvendige modifikasjoner og justeringer rettet mot full prod - den risken er der men jeg anser risken for en betydelig kursnedgang som liten fordi denne gangen om det blir slik så er det å forvente at selskapet adresserer dette i detalj. På den annen side så er også muligheten til stede for at PoC blir meldt innen Q2 presentasjonen så litt 50/50 angående denne.

Ser man så på helheten av alt som faktisk er skjedd opp i mot det siste kvartals kursnedgang så virker vi å befinne oss nær den optimale bunnen hvor omsetningen er mer eller mindre tørket inn og det er stort sett algoritmehandelen som styrer kursen. Så snart nytt av betydning foreligger - det være seg PoC, kjøp av den siste Esbjerg parsellen, oppdatering av Kristiansund og/eller en outlook som beskriver status på PoC opp i mot full prod så vil dette snu for det er nettopp det å ikke vite som skaper usikkerhet, spekulasjoner og kurspress og i denne måneden får vi vite og gjennom det visshet - på den ene eller andre måten som uansett vil være positivt sett utviklingen under ett.

Når så PoC foreligger så vil det igjen utløse et renn av triggere hvor FID Esbjerg, Amsterdam og Antverpen vil avklares og bekreftes - og da starter reisen for alvor ... ;)
Redigert 16.08.2021 kl 17:15 Du må logge inn for å svare
Nanoq
16.08.2021 kl 18:07 7051

Takk for interessant info, Herman. Regner med at vi får en grundig forklaring omkring årsak og virkning vedr. forsinkelsen ved Q2-presentasjonen.

Er fremdeles overbevist om at QFUEL og BASF snart kommer godt og sikkert i mål med dette PoC-prosjektet. For meg betyr denne lave kursen at jeg nå eier flere QFUEL-aksjer enn det som opprinnelig var planen.

Kursen er nå på nivå med primo august 2020, hvor selskapets situasjon var mye mer usikker enn i dag. Først nesten en måned seinere - i september 2020 - kom en melding om den første prøveproduksjonen på fabrikken i Skive, hvor produktkvaliteten skulle testes og godkjennes hos BASF. Og ja, den ble jo godkjent.

Oppkjøpet i Geminor og Replast var heller ikke på plass dengangen. Og heller ikke den store emisjonen til 7o kr/aksje som tilførte selskapet ca. 700 mill. NOK i cash.

Mange nye partneravtaler og ekspansjonsplaner - bl.a. Esbjergfabrikken - er også offentliggjort siden den gangen.

Etter min mening så er dagens meget lave aksjekurs ekstremt attraktiv for nye investorer.
Vandalen
16.08.2021 kl 20:18 6888

Takk for at du deler👌🏼 Har du snakket med dem per telefon, eller har du fått svar i skriftlig format? Ikke det at jeg betviler at du har vært i kontakt med QF, men om svaret er skriftlig kunne det være interessant å se hva de skriver og gjøre en fortolkning av dette selv😊
Herman*
16.08.2021 kl 20:34 6845

per telefon.
Capitalista
16.08.2021 kl 20:55 6795

Denne "meget lave aksjekurs" betyr en verdsetting av selskapet på ca. 4,5 mrd. Bare på to uker har verdien sunket med en halv milliard.

4,5 mrd uten poc synes jeg er optimistisk. Spesielt med tanke på alle forsinkelsene og en Bøhn som gir seg uten at etterfølgeren er klar. Når ny sjef tar over ramler det som regel noen lik ut av skapene. Tipper da at også aksjekursen ramler.