En KÆMPE overreaktion på afnotering

terningmanden
WRL 02.10.2018 kl 15:34 9309

En KÆMPE overreaktion på en afnotering på OSE.

Værdierne i WRL er ikke blevet mindre på grund af der d.d. er kommet en udmelding om afnotering på OSE og omkostningerne til at handle på LSE er for fx Nordnet kunder KUN lidt højere:

Hvis WRL kun bliver noteret på LSE (londen stock exchange), skal den handles via telefon igennem mælgeren.

Omkostningerne vil være: 0,25 % Min. 23 GBP , både køb og salg.

Jeg forventer et godt regnskab for WRL i år og kan KUN se selskabet vil forbedre deres indtjeningsevne og gælden relativ hurtigt er betalt. Værdierne i WRL er i min bog langt højere, hvor jeg mener en fair kurs er omkring 6. n.kr pr. aktie. Hvis jeg anså WRL for et dårligt selskab, så solgte jeg ud, men jeg har netop købt i 2018 grundet de værdier jeg kan se. Endvidere er der mulighed for udbytte i 2019 eller opkøb af selskabet (håber jeg ikke) til langt højere kurs end i dag.

Jeg forstår ikke denne overreaktion, hvor der fx i dag bliver solgt aktier i 2,40 og muligvis lavere. Forklar meget gerne hvorfor du sælger eller beholder dine aktier?

Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.10.2018 kl 21:27 2496

121 Usd - dvs ca 1 milliard NOK tilsvarer 5,5 kroner per aksje - i tillegg til øvrige mer perifere reserver...som nok raskt blir 100% verifiserte... Så her er det nok verdier for minst 8-10 kroner. Legg også merke til månedlige innbetalinger på mer enn 3 mill USD - dvs. 36 mill USD per år som tilsvarer 290 millioner kroner. Selskapet har nok av fremførbart underskudd - så skatt er ikke noe tema på noen år. Og skal de kun drive Tembo trenger de noen få - svært få - personer. De kan da ikke klare å bruke mer enn 100 millioner på tullballet sitt - inkludert skatt - slik at de uten problemer kan betale 1 kroner per aksje i utbytte fra neste år.
Skulle likt å ta en prat med de største aksjonærene og hørt hvilke forventninger de har spilt inn til selskapet....
Kingen
03.10.2018 kl 23:09 2411

En litt spesiell og interessant vinkling fra UK forumet i dag. Hvis man er paranoid nok, som mange er om dagen, så er det treffende nok.

I think WRL mgmt is doing an excellent work in putting pressure on the stock by twisting information:
1. New CPR today, they present NPV15 instead of NPV10 as they have used since the IPO and all other companies on AIM is using. It looks like the reserve value has decreased but the reality is that the NPV10 is only down $5m during a period the company received $14m of payments.

2. The company wont release monthly production and revenue RNS anymore. This might have been the only piece of news which helped to highlight that WRL still exist in the flood of RNS on AIM.

3. WRL mgmt isnt really helping the Norwegian shareholders to convert their shares to AIM. WRL could easily have facilitated this but they don’t.

It feels like WRL mgmt / BOD is doing what they can to push down the share price, maybe the directors wants to buy cheap shares for themselves or the main shareholder want to take it private. Anyone’s guess but it all looks odd as WRL has operationally and financially never been doing better.