Aker Biomarine en soleklar Doblingskandidat?

sparegris
AKBM 22.12.2020 kl 15:07 16078

Anbefaler de fleste å studere denne aksjen nøye. Aker Biomarine har fått et godt fotfeste i ferden nordover.
Soleklar ener i hva både angår mengde og effektivitet etter fiske av krill. Desidert størst! Fabrikken er i drift og produktene i hylla. Kapasiteten er mer en stor nok for guidet vekst så ytterligere kapasitetsutvidelser for skalering er ikke nødvendig.

Snart vil det nyeste up to date forsyningsskipet være i drift og løfte effektiviteten videre.

Oppkjøpet av Lang har ført til at du finner Aker Biomarines egne produkter i hver Wall Mart forretning. Samtidig ekspanderes salget i Asia.

Krillolje for helsekost viser seg å være mye mer effektivt enn vanlig fiskeolje. Helsekost har et enormt marked.

I tillegg finner vi de andre produktene som formidles til fiskeoppdrett samt et eget merke rettet mot hundeeiere. Spesielt det siste forventes en god ekspansjon.

Fremover nå fokuseres det også på det nye gjennombruddet Lysovetta som vil utvide markedet enormt. Dette gjennombruddet kom først etter kursmål mellom 150-185 kr. så her må en forvent nye og høyere kursmål fremover.

Regner også med at denne aksjen vil få økt oppmerksomhet når den flyttes over fra Mercur Market på nyåret.
Anser denne aksjen som en nobrainer. Les deg gjerne opp i kvartalsrapporten og se introduksjonen for Lysovetta om du fremdeles er i tvil:)
Redigert 21.01.2021 kl 02:16 Du må logge inn for å svare
clanz
06.08.2021 kl 00:20 5178

En fallende kniv...... vil den ta igjen Kahoot på veien ned?

Fra spøk til alvor... så blir de straffet hardt for fallende salg ( i tillegg til dårlig fangst)... noen som har forstått hvorfor Korea salget er halvert?
Ser AKBM fortsatt har 3 mrd i gjeld (NIBD).... og når de ikke tjener penger kan aksjen gå mye ned.
Redigert 06.08.2021 kl 00:20 Du må logge inn for å svare
Norsee
06.08.2021 kl 00:47 5161

Hei Pervorisk.
Det er helt klart fangst volumet for krill er merkant fallende . Fra 2019 og frem til ut sesongen 2021 er det meget reduserte fangst mengder i hennhold til guiding . Denne aksjen er meget avhengig av fangst volume og salg av Superba produktet som også er dalende. Jeg ser her er en på forumet som har god erfaring med saude sanking med drone og drar paraleller med fangst av krill, men desverre så tviler jeg sterkt på dette vil ha noen effekt da jeg ser at saude bonden ikke tar isforhold og konstant vansklige strøm og vind problemer inn i sine vurderinger. Dette er andre gang AKBM er på børs og det gikk ikke bra første gangen og jeg kan ikke se at mye har forandret seg siden.
Snofall
18.08.2021 kl 16:23 4654

Nå ser det ut som bunnen er satt i Aker Biomarin. Bra omsetning og interesse de to siste dagene. 3 gangeren normal omsetning i aksjen.Dette samtidig med at de annonserer lansering av halal sertifisert superba .
Når er det en retning å den er opp.
Dato: 18.08.21
Aker BioMarine, a leading global biotech innovator and Antarctic krill-harvesting company, is expanding its ingredient portfolio with Superba SC40, a Halal-certified krill oil product. The leading and most researched krill oil brand is now available with a halal certification, a high quality and widely recognized certification label. Superba SC40 will give the company’s ingredient business customers across the world the possibility to add new target groups to their products and the confidence to better match the individual needs of their consumers.
desirata
09.09.2021 kl 12:41 3922

Qkost,
Venter på din kommentar nå. Om du tror dronen skal ordne opp i selskapet.

Gjerne du burde hørt på gamle sjømenn likevel, kunne spart deg for masse penger.
Snart er aksjen på 30-tallet.
Qkost
10.09.2021 kl 23:17 3618

Heidu😊 Kursen har ikkje vært en fest å se på nei.

Timing er også essensielt. Her har jeg ikkje truffet så alt for godt.
Du treffer gjerne på hver handel og lever av aksjehandel du?

Men tilbake til spørsmålet; ja jeg har fremdeles tro på at dronen skal bidra til økt fiske. Men først og fremst må dronen bli levert og innkjørt. Fiske vil uannsett variere fra sesong til sesong.

Jeg har ikkje ei krone i markedet jeg ikkje er forberedt på å tape, har ikkje pantsatt huset for å leike proff. Jeg kjenner flere, og antar mange her inne ikke kan si det samme.

Forventer heller ikkje å bli rik iløpet av ett kvartal eller to. Alle prater om å være "long", men selger så fort dei ser røde tall noen måneder, det er ikkje særlig long i mine øyne.

Hold liv i tråden ut i 2023-2025 så ska vi hvordan aksjeposten min har utviklet seg. Jeg finnes ikkje bekymret.

God helg til deg, du klarte desverre ikkje å skape noe dårlig stemning for min del, men du ska ha for forsøket😊


Fun fact: Chuck Norris spiser krill til frukost hver dag😉

Kantarell
11.09.2021 kl 10:45 3509

Vurderer å laste opp når kursen nærmer seg 30 kroner. Ikke noe rekyl i påvente før det?
Bortsett om de plutselig fikk over 60 000 tonner K..Men det er game over for 50 kroner før 2022 dessverre..
Norsee
12.09.2021 kl 13:20 3341

Hei. Qkost.
jada, jeg beholder nicket. Den muligheten med skifte nick for clean slate har jeg faktisk ikke tengt tanken, men takk for tipset så får du bare gni det du vil ))) makan til tulling
BasNor
13.10.2021 kl 15:26 2813

Er det noen oppdatering om AION? Vil det bli løsrevet fra AKBM? nå?
Gullit
05.11.2021 kl 10:11 2255

På tide å børste støv av denne aksjen. Nedsiden er tatt ut og vi går lysere tider i møte. Etterspørselen er enorm.. kan da vel bare gå opp fra nå av..
Sunn Skepsis
05.11.2021 kl 12:28 2210

Tja, de lærde strides.
Gullit
05.11.2021 kl 13:17 2175

Det blir en oppdate 1 desember. Er absolutt mange spennende nyheter på trappen..
Sunn Skepsis
05.11.2021 kl 14:23 2134

Dagens kursras tyder ikke helt på det.