For seriøse Zenith Energy investorer.

Aqualight
ZENA 25.12.2020 kl 14:12 329184

Kære nye og "gamle" Zenith investorer & Zenith medskribenter,

OPDATERING fra 2025, er lagt under indledningen:

Hermed som lovet, denne lukkede tråd, hvor alle kan læse med, og alle er velkommen til at søge om tilladelse til at give sin mening til kende, men hvis du som skribent kun har til formål at fortælle hvor store idioter alle andre er , så er dette ikke stedet for dig, vi behøver ikke være enige i alt, men tonen på denne tråd er og bliver respektfuld - personangreb af enhver slags vil blive belønnet med et "rødt kort" og derfra er det direkte ud.

Jeg har udvalgt seriøse skribenter som allerede er inviteret (se om du er en af dem i din indbakke) - de har alle udvist konstruktiv deltagelse i debatten igennem de sidste par år. og er både kritiske og er villige til at dele oplysninger som alle kan bruge.
__________________________________________________________________________________________________________________________

OPDATERING Fredag den 3 Januar 2025:

- Der er sket utrolig mange ting de sidste 3-4 år i firmaet, og der er sendt mange bolde i luften, hvilket kan være positivt hvis man husker at gribe bare nogle af dem igen, det har ledelsen dog haft urimelig svært ved, og den præmis skal man kende fra start, ellers kan man godt blive slemt skuffet.

Zenith Energy har indledt tre separate retssager mod Republikken Tunesien og/eller ETAP, det nationale olieselskab, som er beskrevet herunder,

- Er der d.d. reelt, 7,3 milliarder grunde til at købe aktier i firmaet? det spørgsmål lader jeg være op til den enkelte investor, men vi ved at der ligger reelle krav (set med vores briller) på 639.000.000 $ ( 7.259.837.106 nok kr.) så langt så godt.

-: Vi ved også at vi har vundet ICC-1 Arbitration, som udløser 9,7 millioner $ ( ca 110 mill nok kr.) Dette er grundlaget for at vinde de kommende sager, derfor er denne MEGET vigtig, fremadrettet.

-: Der går rygter om at Tunesien har tilbudt et "forlig" med 120 mill $ fordelt over 8 år (1.363.349.691nok kr.) som skulle være afvist af firmaet

-: Vi ved at sagen vedrørende skade mod firmaet CNAOG ICC Arbitration 130 mill $ ( 1.476.962.165 nok kr.) skal præsenteres for en domstol, her i slutningen af februar 2025, og firmaet forventer en dom, omkring sommeren 2025.

-: Vi ved at firmaet har en ICSID Arbitration, (ICSID-voldgiften,) kørende mod Tunesien, for ikke at overholde de underskrevet aftaler men specielt artikel 8 mellem UK - Irland & Tunesien, som er underskrevet 1989. (ICSID er en forkortelse for - >International Centre for Settlement of Investment Disputes<) kravet er på 503 mill $ ( 5.714.707.456 nok kr.) og forventes afsluttet i Q1 - 2026.

-: Vi ved at Tunesien har sparker deres advokater ud, efter at have arbejdet på sagen i mere end 2 år! den del kommer de jo nok til at fortryde, rygtet siger at de har været ærlige overfor regerings apparatet og godt kan se at de næste sager kommer til at falde ud til firmaets fordel frem for Tunesien, med en sejer vedrørende ICC-1 Arbitration, i December 2024, er det en ren tilståelsessag, med de kommende afgørelser, hvilket stiller firmaet i en urimelig god situation. det har advokater selvfølgelig godt kunne se.

Sagerne i overskrifter ser således ud:

1. The ICC-1 Arbitration was commenced following ETAP’s failure to comply with its contractual obligations to pay for oil produced and sold by the Company’s fully owned subsidiary, Ecumed Petroleum Zarzis Ltd, in Tunisia. - 9,7 mill $ VUNDET

2. The Company has formalised a claim for damages in the amount of US$130 million (the “Claimed Amount”) in connection with the CNAOG ICC Arbitration. The CNAOG ICC Arbitration is distinct from the other arbitrations initiated by the Company, being the recently concluded ICC Arbitration against ETAP resulting an award in favour of Zenith

3. The ICSID Arbitration was launched following a series of actions undertaken by the Tunisian government to the material detriment of the commercial interests of the Investors in the Republic of Tunisia, including, inter alia, unreasonable, and arbitrary obstructions in relation to the development of the Sidi El Kilani and Ezzaouia concessions. - 503 mill $

___________________________________________________________________________________________________________________________

Og nu til det, det handler om, nemlig vejen videre herfra.

Vi har noget udstyr ("ZEN-260" - 1200 hp) som skal til Congo.. Pointe-Noir - Vi ved at det er fragtet til en havneby (se RNS 2495G 24 November https://www.londonstockexchange.com/news-article/ZEN/operational-update/14766321 ) men vi ved ikke hvilken havneby, mine bud er umiddelbart : Basrah (Irak) - Adana (Tyrkiet) - Jeg tænker ikke at man vælger at tranportere så stor en last (22-30 lastbiler) igennem urolige områder, over land. Hvis alt går godt mener jeg, man kan forvente at transporttiden vil være op i mod 60 dage, når det bliver sejlet. Der er meget papir arbejde osv.

Efter ankomst til Pointe-Noir, regner jeg med yderlige 10-15 dage til site og herfra yderligere 30-40 dage til at få stillet udstyret op, derfor er jeg kommet frem til at 1 Maj - 2021, er der hvor AC kan trykke på den grønne knap og begynde sidetrack på Tilapia ll.

Med hensyn til firmaets A-100 375hp workover rig.

Så ser jeg kun for mig lige nu, at den bliver sendt til SLK feltet. her fra den seneste RNS nr. 6029J : The Company can now look forward with well-grounded confidence to the journey ahead in the Republic of the Congo and the possible achievement of other publicly announced objectives, including the potential acquisition of additional oil production assets. transport tiden regner jeg som meget af det samme, dog er der ikke samme mængde arbejde med opstilling osv. hvorfor jeg ser en dato der hedder 1 Marts - 2021, hvis de bliver enige om at det er sådan det skal være.

Med hensyn til yderligere andele af Tilapia ll feltet, så ser det ikke sådan ud, når man ser på den seneste RNS og dog, skulle jeg komme med et bud, vil det se således ud : 70/30 eller 75/25 til Zenith - i forhandling om de 12,5 millioner $ i skattefradrag af produktionen, og den kommende PSC (Production Sharing Contract for Tilapia II)

Aqualight 🇩🇰🇳🇴

Redigert 04.01.2025 kl 21:30 Du må logge inn for å svare