For seriøse Zenith Energy investorer
Kære nye og "gamle" Zenith investorer & Zenith medskribenter,
OPDATERING fra 2025, er lagt under indledningen:
Hermed som lovet, denne lukkede tråd, hvor alle kan læse med, og alle er velkommen til at søge om tilladelse til at give sin mening til kende, men hvis du som skribent kun har til formål at fortælle hvor store idioter alle andre er , så er dette ikke stedet for dig, vi behøver ikke være enige i alt, men tonen på denne tråd er og bliver respektfuld - personangreb af enhver slags vil blive belønnet med et "rødt kort" og derfra er det direkte ud.
Jeg har udvalgt seriøse skribenter som allerede er inviteret (se om du er en af dem i din indbakke) - de har alle udvist konstruktiv deltagelse i debatten igennem de sidste par år. og er både kritiske og er villige til at dele oplysninger som alle kan bruge.
__________________________________________________________________________________________________________________________
OPDATERING Fredag den 3 Januar 2025:
- Der er sket utrolig mange ting de sidste 3-4 år i firmaet, og der er sendt mange bolde i luften, hvilket kan være positivt hvis man husker at gribe bare nogle af dem igen, det har ledelsen dog haft urimelig svært ved, og den præmis skal man kende fra start, ellers kan man godt blive slemt skuffet.
Zenith Energy har indledt tre separate retssager mod Republikken Tunesien og/eller ETAP, det nationale olieselskab, som er beskrevet herunder,
- Er der d.d. reelt, 7,3 milliarder grunde til at købe aktier i firmaet? det spørgsmål lader jeg være op til den enkelte investor, men vi ved at der ligger reelle krav (set med vores briller) på 639.700.000 $ ( 7.259.837.106 nok kr.) så langt så godt.
-: Vi ved også at vi har vundet ICC-1 Arbitration, som udløser 9,7 millioner $ ( ca 110 mill nok kr.) Dette er grundlaget for at vinde de kommende sager, derfor er denne MEGET vigtig, fremadrettet.
-: Der går rygter om at Tunesien har tilbudt et "forlig" med 120 mill $ fordelt over 8 år (1.363.349.691nok kr.) som skulle være afvist af firmaet
-: Vi ved at sagen vedrørende skade mod firmaet CNAOG ICC Arbitration 130 mill $ ( 1.476.962.165 nok kr.) skal præsenteres for en domstol, her i slutningen af februar 2025, og firmaet forventer en dom, omkring sommeren 2025.
-: Vi ved at firmaet har en ICSID Arbitration, (ICSID-voldgiften,) kørende mod Tunesien, for ikke at overholde de underskrevet aftaler men specielt artikel 8 mellem UK - Irland & Tunesien, som er underskrevet 1989. (ICSID er en forkortelse for - >International Centre for Settlement of Investment Disputes<) kravet er på 503 mill $ ( 5.714.707.456 nok kr.) og forventes afsluttet i Q1 - 2026.
-: Vi ved at Tunesien har sparker deres advokater ud, efter at have arbejdet på sagen i mere end 2 år! den del kommer de jo nok til at fortryde, rygtet siger at de har været ærlige overfor regerings apparatet og godt kan se at de næste sager kommer til at falde ud til firmaets fordel frem for Tunesien, med en sejer vedrørende ICC-1 Arbitration, i December 2024, er det en ren tilståelsessag, med de kommende afgørelser, hvilket stiller firmaet i en urimelig god situation. det har advokater selvfølgelig godt kunne se.
Sagerne i overskrifter ser således ud:
1. The ICC-1 Arbitration was commenced following ETAP’s failure to comply with its contractual obligations to pay for oil produced and sold by the Company’s fully owned subsidiary, Ecumed Petroleum Zarzis Ltd, in Tunisia. - 9,7 mill $ VUNDET
2. The Company has formalised a claim for damages in the amount of US$130 million (the “Claimed Amount”) in connection with the CNAOG ICC Arbitration. The CNAOG ICC Arbitration is distinct from the other arbitrations initiated by the Company, being the recently concluded ICC Arbitration against ETAP resulting an award in favour of Zenith
3. The ICSID Arbitration was launched following a series of actions undertaken by the Tunisian government to the material detriment of the commercial interests of the Investors in the Republic of Tunisia, including, inter alia, unreasonable, and arbitrary obstructions in relation to the development of the Sidi El Kilani and Ezzaouia concessions. - 503 mill $
4. Zenith Energy CEO said: "We are making steady progress on all fronts in the arbitrations against the Republic of Tunisia. The total cumulative amount claimed in the three ongoing arbitrations now stands at US$639.7 million, reflecting the extent of the damages inflicted on Zenith and its shareholders by the Tunisian authorities. We hope that the outcome of the ICC 1 arbitration, scheduled for the end of the year, will provide concrete confirmation of the validity of our position, as we direct our efforts towards the much larger ICC 2 and ICSID arbitrations, which are due to be concluded in 2025 and 2026 respectively."
___________________________________________________________________________________________________________________________
Og nu til det, det handler om, nemlig vejen videre herfra.
Vi har noget udstyr ("ZEN-260" - 1200 hp) som skal til Congo.. Pointe-Noir - Vi ved at det er fragtet til en havneby (se RNS 2495G 24 November https://www.londonstockexchange.com/news-article/ZEN/operational-update/14766321 ) men vi ved ikke hvilken havneby, mine bud er umiddelbart : Basrah (Irak) - Adana (Tyrkiet) - Jeg tænker ikke at man vælger at tranportere så stor en last (22-30 lastbiler) igennem urolige områder, over land. Hvis alt går godt mener jeg, man kan forvente at transporttiden vil være op i mod 60 dage, når det bliver sejlet. Der er meget papir arbejde osv.
Efter ankomst til Pointe-Noir, regner jeg med yderlige 10-15 dage til site og herfra yderligere 30-40 dage til at få stillet udstyret op, derfor er jeg kommet frem til at 1 Maj - 2021, er der hvor AC kan trykke på den grønne knap og begynde sidetrack på Tilapia ll.
Med hensyn til firmaets A-100 375hp workover rig.
Så ser jeg kun for mig lige nu, at den bliver sendt til SLK feltet. her fra den seneste RNS nr. 6029J : The Company can now look forward with well-grounded confidence to the journey ahead in the Republic of the Congo and the possible achievement of other publicly announced objectives, including the potential acquisition of additional oil production assets. transport tiden regner jeg som meget af det samme, dog er der ikke samme mængde arbejde med opstilling osv. hvorfor jeg ser en dato der hedder 1 Marts - 2021, hvis de bliver enige om at det er sådan det skal være.
Med hensyn til yderligere andele af Tilapia ll feltet, så ser det ikke sådan ud, når man ser på den seneste RNS og dog, skulle jeg komme med et bud, vil det se således ud : 70/30 eller 75/25 til Zenith - i forhandling om de 12,5 millioner $ i skattefradrag af produktionen, og den kommende PSC (Production Sharing Contract for Tilapia II)
Aqualight 🇩🇰🇳🇴
OPDATERING fra 2025, er lagt under indledningen:
Hermed som lovet, denne lukkede tråd, hvor alle kan læse med, og alle er velkommen til at søge om tilladelse til at give sin mening til kende, men hvis du som skribent kun har til formål at fortælle hvor store idioter alle andre er , så er dette ikke stedet for dig, vi behøver ikke være enige i alt, men tonen på denne tråd er og bliver respektfuld - personangreb af enhver slags vil blive belønnet med et "rødt kort" og derfra er det direkte ud.
Jeg har udvalgt seriøse skribenter som allerede er inviteret (se om du er en af dem i din indbakke) - de har alle udvist konstruktiv deltagelse i debatten igennem de sidste par år. og er både kritiske og er villige til at dele oplysninger som alle kan bruge.
__________________________________________________________________________________________________________________________
OPDATERING Fredag den 3 Januar 2025:
- Der er sket utrolig mange ting de sidste 3-4 år i firmaet, og der er sendt mange bolde i luften, hvilket kan være positivt hvis man husker at gribe bare nogle af dem igen, det har ledelsen dog haft urimelig svært ved, og den præmis skal man kende fra start, ellers kan man godt blive slemt skuffet.
Zenith Energy har indledt tre separate retssager mod Republikken Tunesien og/eller ETAP, det nationale olieselskab, som er beskrevet herunder,
- Er der d.d. reelt, 7,3 milliarder grunde til at købe aktier i firmaet? det spørgsmål lader jeg være op til den enkelte investor, men vi ved at der ligger reelle krav (set med vores briller) på 639.700.000 $ ( 7.259.837.106 nok kr.) så langt så godt.
-: Vi ved også at vi har vundet ICC-1 Arbitration, som udløser 9,7 millioner $ ( ca 110 mill nok kr.) Dette er grundlaget for at vinde de kommende sager, derfor er denne MEGET vigtig, fremadrettet.
-: Der går rygter om at Tunesien har tilbudt et "forlig" med 120 mill $ fordelt over 8 år (1.363.349.691nok kr.) som skulle være afvist af firmaet
-: Vi ved at sagen vedrørende skade mod firmaet CNAOG ICC Arbitration 130 mill $ ( 1.476.962.165 nok kr.) skal præsenteres for en domstol, her i slutningen af februar 2025, og firmaet forventer en dom, omkring sommeren 2025.
-: Vi ved at firmaet har en ICSID Arbitration, (ICSID-voldgiften,) kørende mod Tunesien, for ikke at overholde de underskrevet aftaler men specielt artikel 8 mellem UK - Irland & Tunesien, som er underskrevet 1989. (ICSID er en forkortelse for - >International Centre for Settlement of Investment Disputes<) kravet er på 503 mill $ ( 5.714.707.456 nok kr.) og forventes afsluttet i Q1 - 2026.
-: Vi ved at Tunesien har sparker deres advokater ud, efter at have arbejdet på sagen i mere end 2 år! den del kommer de jo nok til at fortryde, rygtet siger at de har været ærlige overfor regerings apparatet og godt kan se at de næste sager kommer til at falde ud til firmaets fordel frem for Tunesien, med en sejer vedrørende ICC-1 Arbitration, i December 2024, er det en ren tilståelsessag, med de kommende afgørelser, hvilket stiller firmaet i en urimelig god situation. det har advokater selvfølgelig godt kunne se.
Sagerne i overskrifter ser således ud:
1. The ICC-1 Arbitration was commenced following ETAP’s failure to comply with its contractual obligations to pay for oil produced and sold by the Company’s fully owned subsidiary, Ecumed Petroleum Zarzis Ltd, in Tunisia. - 9,7 mill $ VUNDET
2. The Company has formalised a claim for damages in the amount of US$130 million (the “Claimed Amount”) in connection with the CNAOG ICC Arbitration. The CNAOG ICC Arbitration is distinct from the other arbitrations initiated by the Company, being the recently concluded ICC Arbitration against ETAP resulting an award in favour of Zenith
3. The ICSID Arbitration was launched following a series of actions undertaken by the Tunisian government to the material detriment of the commercial interests of the Investors in the Republic of Tunisia, including, inter alia, unreasonable, and arbitrary obstructions in relation to the development of the Sidi El Kilani and Ezzaouia concessions. - 503 mill $
4. Zenith Energy CEO said: "We are making steady progress on all fronts in the arbitrations against the Republic of Tunisia. The total cumulative amount claimed in the three ongoing arbitrations now stands at US$639.7 million, reflecting the extent of the damages inflicted on Zenith and its shareholders by the Tunisian authorities. We hope that the outcome of the ICC 1 arbitration, scheduled for the end of the year, will provide concrete confirmation of the validity of our position, as we direct our efforts towards the much larger ICC 2 and ICSID arbitrations, which are due to be concluded in 2025 and 2026 respectively."
___________________________________________________________________________________________________________________________
Og nu til det, det handler om, nemlig vejen videre herfra.
Vi har noget udstyr ("ZEN-260" - 1200 hp) som skal til Congo.. Pointe-Noir - Vi ved at det er fragtet til en havneby (se RNS 2495G 24 November https://www.londonstockexchange.com/news-article/ZEN/operational-update/14766321 ) men vi ved ikke hvilken havneby, mine bud er umiddelbart : Basrah (Irak) - Adana (Tyrkiet) - Jeg tænker ikke at man vælger at tranportere så stor en last (22-30 lastbiler) igennem urolige områder, over land. Hvis alt går godt mener jeg, man kan forvente at transporttiden vil være op i mod 60 dage, når det bliver sejlet. Der er meget papir arbejde osv.
Efter ankomst til Pointe-Noir, regner jeg med yderlige 10-15 dage til site og herfra yderligere 30-40 dage til at få stillet udstyret op, derfor er jeg kommet frem til at 1 Maj - 2021, er der hvor AC kan trykke på den grønne knap og begynde sidetrack på Tilapia ll.
Med hensyn til firmaets A-100 375hp workover rig.
Så ser jeg kun for mig lige nu, at den bliver sendt til SLK feltet. her fra den seneste RNS nr. 6029J : The Company can now look forward with well-grounded confidence to the journey ahead in the Republic of the Congo and the possible achievement of other publicly announced objectives, including the potential acquisition of additional oil production assets. transport tiden regner jeg som meget af det samme, dog er der ikke samme mængde arbejde med opstilling osv. hvorfor jeg ser en dato der hedder 1 Marts - 2021, hvis de bliver enige om at det er sådan det skal være.
Med hensyn til yderligere andele af Tilapia ll feltet, så ser det ikke sådan ud, når man ser på den seneste RNS og dog, skulle jeg komme med et bud, vil det se således ud : 70/30 eller 75/25 til Zenith - i forhandling om de 12,5 millioner $ i skattefradrag af produktionen, og den kommende PSC (Production Sharing Contract for Tilapia II)
Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Redigert 18.03.2025 kl 12:54
Du må logge inn for å svare
Peter Sellers
19.05.2025 kl 07:52
10354
@Aqualight, takk for saklige og innlegg med substans, du har vært savnet her i en periode så vi ønsker å høre mer fra deg, ha en fin dag!! :))
Aqualight
19.05.2025 kl 10:34
10278
Jeg har undersøgt sagen, og den rigtige rente procent sats er 14% - det fremgår af interviewet med Zak Mir for omkring 4 måneder siden
( https://m.youtube.com/watch?v=FE7XEAD1GS0&pp=ygUOemFrIG1pciB6ZW5pdGg%3D )
Så her er en opdateret oversigt, med den daglige rentetilskrivning, på den vundne sag og de kommende sager, rentetilskrivningen er fra sagen/sagerne blev startet op.
Så her er oversigten med beløb angivet i både USD og NOK, alt beregnet ved 14% årlig rente pr. 18. maj 2025, inkl. valutakurs på 1 USD = 10,3847 NOK:
⸻
📑 Detaljeret oversigt –
⚖️ ICC-1 mod ETAP (Paris)
• Hovedkrav: $9.700.000 / 100.731.590 NOK
• Påløbet rente: $6.783.130 / 70.440.772 NOK
• ✅ Samlet værdi i dag: $16.483.130 / 171.172.362 NOK
• 📅 Daglig rente: $3.720,55 / 38.637 NOK
⸻
🛢️ ICC-2 mod Tunesien (SLK-koncessionen)
• Hovedkrav: $130.000.000 / 1.350.011.000 NOK
• Påløbet rente: $68.083.828 / 707.030.132 NOK
• ✅ Samlet værdi i dag: $198.083.828 / 2.057.041.132 NOK
• 📅 Daglig rente: $49.863,01 / 517.812 NOK
⸻
🏛️ ICSID mod Tunesien (BIT)
• Hovedkrav: $503.000.000 / 5.223.504.100 NOK
• Påløbet rente: $154.815.549 / 1.607.713.036 NOK
• ✅ Samlet værdi i dag: $657.815.549 / 6.831.217.136 NOK
• 📅 Daglig rente: $192.931,51 / 2.003.536 NOK
Og som altid, så er I meget velkommen til at dele, men lad nu vær med at skrive at I selv har fundet på det! Og skriv i det mindste hvor i har sakset det fra, tak.
God dag derude
Aqualight 🇩🇰🇳🇴🇬🇧
( https://m.youtube.com/watch?v=FE7XEAD1GS0&pp=ygUOemFrIG1pciB6ZW5pdGg%3D )
Så her er en opdateret oversigt, med den daglige rentetilskrivning, på den vundne sag og de kommende sager, rentetilskrivningen er fra sagen/sagerne blev startet op.
Så her er oversigten med beløb angivet i både USD og NOK, alt beregnet ved 14% årlig rente pr. 18. maj 2025, inkl. valutakurs på 1 USD = 10,3847 NOK:
⸻
📑 Detaljeret oversigt –
⚖️ ICC-1 mod ETAP (Paris)
• Hovedkrav: $9.700.000 / 100.731.590 NOK
• Påløbet rente: $6.783.130 / 70.440.772 NOK
• ✅ Samlet værdi i dag: $16.483.130 / 171.172.362 NOK
• 📅 Daglig rente: $3.720,55 / 38.637 NOK
⸻
🛢️ ICC-2 mod Tunesien (SLK-koncessionen)
• Hovedkrav: $130.000.000 / 1.350.011.000 NOK
• Påløbet rente: $68.083.828 / 707.030.132 NOK
• ✅ Samlet værdi i dag: $198.083.828 / 2.057.041.132 NOK
• 📅 Daglig rente: $49.863,01 / 517.812 NOK
⸻
🏛️ ICSID mod Tunesien (BIT)
• Hovedkrav: $503.000.000 / 5.223.504.100 NOK
• Påløbet rente: $154.815.549 / 1.607.713.036 NOK
• ✅ Samlet værdi i dag: $657.815.549 / 6.831.217.136 NOK
• 📅 Daglig rente: $192.931,51 / 2.003.536 NOK
Og som altid, så er I meget velkommen til at dele, men lad nu vær med at skrive at I selv har fundet på det! Og skriv i det mindste hvor i har sakset det fra, tak.
God dag derude
Aqualight 🇩🇰🇳🇴🇬🇧
Storms
19.05.2025 kl 11:17
10678
👍🏻 Ja rigtigt havde set det samme idag.
Ikke 15 men 14 % … Tak for input 😊
Ikke 15 men 14 % … Tak for input 😊
Storms
19.05.2025 kl 16:29
10485
Jeg tror om Tunesien taber ICC-2 sagen -som jeg forventer de gør, set i lyset af ICC-1 og noten domstolen skrev omkring Tunesiens agerende i denne, samt hvor dårlig forberedt Tunesien var da ICC-2 var i retten i februar, samt hvordan aktieejer med indsigt agere, er jeg 100% sikker på sejre og Tunesien sandsynligvis vil søge om forlig, da bare renter på løbende 14% pr måned bliver til svimlende beløb…
Spørgsmålet er om Zena vil dette eller ikke…
Spørgsmålet er om Zena vil dette eller ikke…
Redigert 19.05.2025 kl 16:34
Blientotre
20.05.2025 kl 11:07
10358
Hei,
Morsomt med en hit rate.
5/10 for meg kan jeg godt godta.
Jeg er ingen akademisk og djuptgående skribent - jeg har mine intellektuelle begrensninger uten tvil. Men jeg har et godt minne og henter det meste av min informasjon av hva som er blitt sagt feks her på forum.
Morsomt med en hit rate.
5/10 for meg kan jeg godt godta.
Jeg er ingen akademisk og djuptgående skribent - jeg har mine intellektuelle begrensninger uten tvil. Men jeg har et godt minne og henter det meste av min informasjon av hva som er blitt sagt feks her på forum.
Gullit
20.05.2025 kl 12:47
10231
Godt du henger med Aqua. Vi har vert her en del år no. Kanskje det endelig skal komme en skikkelig opptur for oss. Det var jo egentlig en fin tid da vi inntok Tunisia. Sponset ett lokalt fotballag samt solgte vår første olje med enorm gevinst. Skulle bare mangle att Tunisia får en skikkelig vekker! Håper Zenith blir tilkjent mer enn de har lagt frem.slik oppførsel som Tunisia viser kan ikke Verden godta, da blir det vanskelig å drive buisiness.
Ha en strålende sommer Aqua og alle dere andre, kan ikke forstå annet enn att dette går riktig vei.
Ha en strålende sommer Aqua og alle dere andre, kan ikke forstå annet enn att dette går riktig vei.
Redigert 20.05.2025 kl 12:48
Gullit
20.05.2025 kl 14:27
10275
Du som har laget denne listen?
Ser du fortsatt har Congo tilapia sporet på innledningen din,
Tror du fortsatt det kan komme noe av nytte til Zenith her?
Ser du fortsatt har Congo tilapia sporet på innledningen din,
Tror du fortsatt det kan komme noe av nytte til Zenith her?
Aqualight
20.05.2025 kl 14:54
10195
@Gullit - listen er blevet mailet til mig, så nej.
Om Tilapia ll stadig er i spil, med Zenith energy som operatør, nej det er vist klart for enhver, men for vores fælles hukommelses skyld lader jeg det lige stå. Men jeg tror på at vi får oprejsning indenfor meget kort tid, med hensyn til SMP sagen, samt den verserende retssag med Congo.
Husk på at Zenith Energy har udtrykt skuffelse over at miste operatørskabet af Tilapia II. De har indledt juridiske skridt for at inddrive gæld på over 14 millioner USD, herunder 5,3 millioner USD fra det statslige olieselskab SNPC for tidligere arbejde under Tilapia I-licensen. Derudover har de som du ved rejst et krav på cirka 9 millioner USD mod boreentreprenøren SMP for påståede fejl under borearbejde i 2018-2019, og til os der kender ledelsen ganske indgående, så lader de ikke mere end 144.000.000 mill nok kr. ligge og flyde uden kamp og retssager.
Jeg håber det kastede lidt lys på dit spørgsmål.
Aqualight 🇩🇰🇳🇴🇬🇧
Om Tilapia ll stadig er i spil, med Zenith energy som operatør, nej det er vist klart for enhver, men for vores fælles hukommelses skyld lader jeg det lige stå. Men jeg tror på at vi får oprejsning indenfor meget kort tid, med hensyn til SMP sagen, samt den verserende retssag med Congo.
Husk på at Zenith Energy har udtrykt skuffelse over at miste operatørskabet af Tilapia II. De har indledt juridiske skridt for at inddrive gæld på over 14 millioner USD, herunder 5,3 millioner USD fra det statslige olieselskab SNPC for tidligere arbejde under Tilapia I-licensen. Derudover har de som du ved rejst et krav på cirka 9 millioner USD mod boreentreprenøren SMP for påståede fejl under borearbejde i 2018-2019, og til os der kender ledelsen ganske indgående, så lader de ikke mere end 144.000.000 mill nok kr. ligge og flyde uden kamp og retssager.
Jeg håber det kastede lidt lys på dit spørgsmål.
Aqualight 🇩🇰🇳🇴🇬🇧
Blientotre
20.05.2025 kl 15:05
10185
Var det ikke du som hadde utarbeidet en post der du forventet et mye høyere erstatning i SMP-saken?
Aqualight
20.05.2025 kl 15:54
10239
Du må være en hel del mere præcis, måske kan du finde det indlæg du tænker på?
Jeg har lavet mere end 1500 indlæg, så om jeg har lavet et med en højere værdi ansættelse end det som domstolene skal tage stilling til, det kan jeg helt ærligt ikke huske, men lad mig se hvad du finder
Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Jeg har lavet mere end 1500 indlæg, så om jeg har lavet et med en højere værdi ansættelse end det som domstolene skal tage stilling til, det kan jeg helt ærligt ikke huske, men lad mig se hvad du finder
Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Blientotre
20.05.2025 kl 16:12
10537
Hermed et overblik over faktiske forhold og egne overvejelser 18 Marts 2025. en del gentagelse og lidt opklarende oplysninger.
1. SMP sagen - Krav 9 mill $ - ledelsen har sagt 15 mill $ - 30 mill £ (38,9 mill $) som værdi, bliver nævnt i den seneste RNS - forventet domsafsigelse 28 Marts 2025. forventet udfald, er en sejr til firmaet og en betaling på mellem - 95 mill nok kr. og 411.000.000 nok kr. alt efter hvor meget skade dommeren vurderer der er lidt.
1. SMP sagen - Krav 9 mill $ - ledelsen har sagt 15 mill $ - 30 mill £ (38,9 mill $) som værdi, bliver nævnt i den seneste RNS - forventet domsafsigelse 28 Marts 2025. forventet udfald, er en sejr til firmaet og en betaling på mellem - 95 mill nok kr. og 411.000.000 nok kr. alt efter hvor meget skade dommeren vurderer der er lidt.
Redigert 20.05.2025 kl 16:18
Aqualight
20.05.2025 kl 16:26
10480
Ja det er fuldstændig korrekt, både med de 9 mill (+ omkostninger og renter) og så mener jeg stadig der helt legitimt kan argumenteres for at de tidligere ejere som Zenith købte feltet af havde en noget højere værdiansættelse og man derfor kan retfærdiggøre en væsentlig højde tildelt erstatning, om det så er 38,9 mill $ - det overlader jeg til domstolene.
Aqualight 🇩🇰🇳🇴🇬🇧
Aqualight 🇩🇰🇳🇴🇬🇧
Aqualight
20.05.2025 kl 23:39
10152
Til jer der ikke har set ledelsen interview med Zak Mir - her bliver mange af de spørgsmål mange har, besvaret :
Video 1 - (December 2024) https://m.youtube.com/watch?v=Urtq7IOMvhA&pp=ygUOemFrIG1pciB6ZW5pdGjSBwkJjQkBhyohjO8%3D
Video 2 - (December 2024) https://m.youtube.com/watch?v=FE7XEAD1GS0&t=12s&pp=0gcJCY0JAYcqIYzv
Video 3 (26 Marts 2025) https://m.youtube.com/watch?v=kcoIhxQ1A9k&pp=ygUOemFrIG1pciB6ZW5pdGg%3D
God dag i morgen.
Aqualight 🇩🇰🇳🇴🇬🇧
Video 1 - (December 2024) https://m.youtube.com/watch?v=Urtq7IOMvhA&pp=ygUOemFrIG1pciB6ZW5pdGjSBwkJjQkBhyohjO8%3D
Video 2 - (December 2024) https://m.youtube.com/watch?v=FE7XEAD1GS0&t=12s&pp=0gcJCY0JAYcqIYzv
Video 3 (26 Marts 2025) https://m.youtube.com/watch?v=kcoIhxQ1A9k&pp=ygUOemFrIG1pciB6ZW5pdGg%3D
God dag i morgen.
Aqualight 🇩🇰🇳🇴🇬🇧
Redigert 20.05.2025 kl 23:40
macland
22.05.2025 kl 18:35
9622
https://stockinvest.us/stock/ZENA.OL
"Vi har oppgradert vår analysekonklusjon for denne aksjen siden forrige evaluering fra en Hold/Akkumuler til en Sterk Kjøp-kandidat."
Sterk dag for Zenith Energy Ltd. aksjekurs onsdag med en økning på 5,96 % til 1,69 kr.
(Oppdatert 21. mai 2025)
Kjøp eller hold-kandidat siden 16. mai 2025 Gevinst 14,19 %
Aksjekursen på Zenith Energy Ltd. steg5,96 % på siste handelsdag (onsdag 21. mai 2025), en økning fra 1,60 kr til 1,69 kr . I løpet av siste handelsdag svingte aksjen med 7,50 % fra dagens bunn på 1,60 kr til dagens topp på 1,72 kr . Kursen har steget i 6 av de siste 10 dagene og er opp med43,22 % de siste 2 ukene. Volumet har økt den siste dagen sammen med prisen, noe som er et positivt teknisk tegn, og totalt sett,Det ble omsatt 2 millioner flere aksjer enn dagen før. Totalt ble det kjøpt og solgt 9 millioner aksjer for omtrent 15,93 millioner kroner.
Gitt den nåværende kortsiktige trenden, forventes aksjen å stige14,10 % i løpet av de neste 3 månedene, og med 90 % sannsynlighet holde en pris mellom 1,27 og 1,93 kr ved utgangen av denne 3-månedersperioden.
ZENA.OL Signaler og prognose
Stort sett positive signaler i grafen i dag. Zenith Energy Ltd. -aksjen har kjøpssignaler fra både kortsiktige og langsiktige glidende gjennomsnitt, noe som gir en positiv prognose for aksjen. Det er også et generelt kjøpssignal fra forholdet mellom de to signalene, der det kortsiktige gjennomsnittet er over det langsiktige gjennomsnittet. Ved korreksjoner nedover vil det være noe støtte fra linjene på 1,46 og 1,18 kr . Et brudd under et av disse nivåene vil gi salgssignaler. Et kjøpssignal ble gitt fra et pivotbunnpunkt tirsdag 1. april 2025 , og så langt har det steget 69,00 %. Ytterligere oppgang indikeres inntil en ny topppivot er funnet. Videre er det et kjøpssignal fra 3-måneders glidende gjennomsnittskonvergensdivergens (MACD). Volumet stiger sammen med prisen. Dette anses å være et godt teknisk signal.
Støtte, risiko og stopptap for Zenith Energy Ltd.-aksjen
På nedsiden finner aksjen støtte rett under dagens nivå fra akkumulert volum på 1,50 og 1,48 kroner . Det er en naturlig risiko involvert når en aksje tester et støttenivå, siden hvis dette brytes, kan aksjen falle til neste støttenivå. I dette tilfellet finner Zenith Energy Ltd. støtte rett under dagens nivå på 1,50 kroner. Hvis dette brytes, vil neste støtte fra akkumulert volum være på 1,48 og 1,28 kroner.
Denne aksjen kan bevege seg mye i løpet av dagen (volatilitet), og med et veldig stort prediksjonsintervall fra Bollinger Band anses denne aksjen å ha "svært høy risiko". I løpet av den siste dagen beveget aksjen seg med 0,120 kr mellom topp og lav, eller 7,50 % . Den siste uken har aksjen hatt en daglig gjennomsnittlig volatilitet på 12,53 % .
Zenith Energy Ltd.- aksjen er overkjøpt på RSI14 og ligger i den øvre delen av trenden. Normalt kan dette utgjøre en god salgsmulighet for kortsiktige tradere, men noen aksjer kan gå langt og hardt mens de er overkjøpt. Uansett øker den høye RSI-en sammen med trendposisjonen risikoen, og høyere daglige bevegelser (volatilitet) bør forventes. En korreksjon nedover i nær fremtid virker svært sannsynlig, og det er av stor betydning at aksjen klarer å bryte trenden før det skjer.
Vår anbefalte stop-loss: 1,63 kr (-3,28 %) (Denne aksjen har svært høye daglige bevegelser, og dette gir svært høy risiko. RSI14 er 86, og dette øker risikoen betydelig. Det er et kjøpssignal fra en pivotbunn funnet for 32 dager siden.)
Handelsforventninger (ZENA.OL) for den kommende handelsdagen torsdag 22.
For den kommende handelsdagen torsdag 22. forventer vi at Zenith Energy Ltd. åpner på 1,67 kr, og i løpet av dagen (basert på 14-dagers gjennomsnittlige True Range) beveger seg mellom 1,58 og 1,80 kr, noe som gir et mulig handelsintervall på +/- 0,113 kr (+/- 6,70 %) opp eller ned fra siste sluttkurs. Hvis Zenith Energy Ltd. tar ut hele det beregnede mulige swingintervallet, vil det være en estimert bevegelse på 13,39 % mellom den laveste og den høyeste handelskursen i løpet av dagen.
Uten motstand over og støtte fra akkumulert volum @ 1,50 kr, omtrent 0,190 kr (11,24 %) fra dagens pris på 1,69 kr, finner systemet vårt risikobelønningen attraktiv.
Er Zenith Energy Ltd.-aksjen et kjøp?
Zenith Energy Ltd. har flere positive signaler og er innenfor en sterk stigende trend. Som det gamle ordtaket sier: «La trenden være din venn.» Vi anser det derfor som et godt valg på disse nåværende nivåene, og vi forventer ytterligere gevinster i løpet av de neste 3 månedene. Vi har oppgradert vår analysekonklusjon for denne aksjen siden forrige evaluering fra en Hold/Akkumuler til en Sterk Kjøp-kandidat.
"Vi har oppgradert vår analysekonklusjon for denne aksjen siden forrige evaluering fra en Hold/Akkumuler til en Sterk Kjøp-kandidat."
Sterk dag for Zenith Energy Ltd. aksjekurs onsdag med en økning på 5,96 % til 1,69 kr.
(Oppdatert 21. mai 2025)
Kjøp eller hold-kandidat siden 16. mai 2025 Gevinst 14,19 %
Aksjekursen på Zenith Energy Ltd. steg5,96 % på siste handelsdag (onsdag 21. mai 2025), en økning fra 1,60 kr til 1,69 kr . I løpet av siste handelsdag svingte aksjen med 7,50 % fra dagens bunn på 1,60 kr til dagens topp på 1,72 kr . Kursen har steget i 6 av de siste 10 dagene og er opp med43,22 % de siste 2 ukene. Volumet har økt den siste dagen sammen med prisen, noe som er et positivt teknisk tegn, og totalt sett,Det ble omsatt 2 millioner flere aksjer enn dagen før. Totalt ble det kjøpt og solgt 9 millioner aksjer for omtrent 15,93 millioner kroner.
Gitt den nåværende kortsiktige trenden, forventes aksjen å stige14,10 % i løpet av de neste 3 månedene, og med 90 % sannsynlighet holde en pris mellom 1,27 og 1,93 kr ved utgangen av denne 3-månedersperioden.
ZENA.OL Signaler og prognose
Stort sett positive signaler i grafen i dag. Zenith Energy Ltd. -aksjen har kjøpssignaler fra både kortsiktige og langsiktige glidende gjennomsnitt, noe som gir en positiv prognose for aksjen. Det er også et generelt kjøpssignal fra forholdet mellom de to signalene, der det kortsiktige gjennomsnittet er over det langsiktige gjennomsnittet. Ved korreksjoner nedover vil det være noe støtte fra linjene på 1,46 og 1,18 kr . Et brudd under et av disse nivåene vil gi salgssignaler. Et kjøpssignal ble gitt fra et pivotbunnpunkt tirsdag 1. april 2025 , og så langt har det steget 69,00 %. Ytterligere oppgang indikeres inntil en ny topppivot er funnet. Videre er det et kjøpssignal fra 3-måneders glidende gjennomsnittskonvergensdivergens (MACD). Volumet stiger sammen med prisen. Dette anses å være et godt teknisk signal.
Støtte, risiko og stopptap for Zenith Energy Ltd.-aksjen
På nedsiden finner aksjen støtte rett under dagens nivå fra akkumulert volum på 1,50 og 1,48 kroner . Det er en naturlig risiko involvert når en aksje tester et støttenivå, siden hvis dette brytes, kan aksjen falle til neste støttenivå. I dette tilfellet finner Zenith Energy Ltd. støtte rett under dagens nivå på 1,50 kroner. Hvis dette brytes, vil neste støtte fra akkumulert volum være på 1,48 og 1,28 kroner.
Denne aksjen kan bevege seg mye i løpet av dagen (volatilitet), og med et veldig stort prediksjonsintervall fra Bollinger Band anses denne aksjen å ha "svært høy risiko". I løpet av den siste dagen beveget aksjen seg med 0,120 kr mellom topp og lav, eller 7,50 % . Den siste uken har aksjen hatt en daglig gjennomsnittlig volatilitet på 12,53 % .
Zenith Energy Ltd.- aksjen er overkjøpt på RSI14 og ligger i den øvre delen av trenden. Normalt kan dette utgjøre en god salgsmulighet for kortsiktige tradere, men noen aksjer kan gå langt og hardt mens de er overkjøpt. Uansett øker den høye RSI-en sammen med trendposisjonen risikoen, og høyere daglige bevegelser (volatilitet) bør forventes. En korreksjon nedover i nær fremtid virker svært sannsynlig, og det er av stor betydning at aksjen klarer å bryte trenden før det skjer.
Vår anbefalte stop-loss: 1,63 kr (-3,28 %) (Denne aksjen har svært høye daglige bevegelser, og dette gir svært høy risiko. RSI14 er 86, og dette øker risikoen betydelig. Det er et kjøpssignal fra en pivotbunn funnet for 32 dager siden.)
Handelsforventninger (ZENA.OL) for den kommende handelsdagen torsdag 22.
For den kommende handelsdagen torsdag 22. forventer vi at Zenith Energy Ltd. åpner på 1,67 kr, og i løpet av dagen (basert på 14-dagers gjennomsnittlige True Range) beveger seg mellom 1,58 og 1,80 kr, noe som gir et mulig handelsintervall på +/- 0,113 kr (+/- 6,70 %) opp eller ned fra siste sluttkurs. Hvis Zenith Energy Ltd. tar ut hele det beregnede mulige swingintervallet, vil det være en estimert bevegelse på 13,39 % mellom den laveste og den høyeste handelskursen i løpet av dagen.
Uten motstand over og støtte fra akkumulert volum @ 1,50 kr, omtrent 0,190 kr (11,24 %) fra dagens pris på 1,69 kr, finner systemet vårt risikobelønningen attraktiv.
Er Zenith Energy Ltd.-aksjen et kjøp?
Zenith Energy Ltd. har flere positive signaler og er innenfor en sterk stigende trend. Som det gamle ordtaket sier: «La trenden være din venn.» Vi anser det derfor som et godt valg på disse nåværende nivåene, og vi forventer ytterligere gevinster i løpet av de neste 3 månedene. Vi har oppgradert vår analysekonklusjon for denne aksjen siden forrige evaluering fra en Hold/Akkumuler til en Sterk Kjøp-kandidat.
Gullit
22.05.2025 kl 19:48
9472
Forstod ikke hvorfor den fortsatt sto på ditt innlegg. Trodde den var oppdatert..
Vi vet fra tidligere att Zenith aksjen kunne skyte i været rett før gode nyheter. Er det dette vi ser nå eller er det faktisk enorm interesse om dagen? Ryktebørsen skal man ha ett lite øye til her..
Vi vet fra tidligere att Zenith aksjen kunne skyte i været rett før gode nyheter. Er det dette vi ser nå eller er det faktisk enorm interesse om dagen? Ryktebørsen skal man ha ett lite øye til her..
Aqualight
22.05.2025 kl 22:42
9276
Se side 6 ud af 40, i det netop udsendte materiale fra analysegruppen
SMP sagen står til at blive afgjort den 30 Maj 2025 - Fredag i næste uge.
9 mil USD % ( ca. 100 mill norske kroner)
Velbekomme og god aften
Aqualight 🇩🇰🇳🇴
SMP sagen står til at blive afgjort den 30 Maj 2025 - Fredag i næste uge.
9 mil USD % ( ca. 100 mill norske kroner)
Velbekomme og god aften
Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Redigert 22.05.2025 kl 22:44
Liverbirds
25.05.2025 kl 15:00
8430
MC Axel
26.05.2025 kl 11:54
7754
Incredibly exciting!
I'm sure we've left 2 NOK behind us forever!
I have a hard time seeing it differentl!
I'm sure we've left 2 NOK behind us forever!
I have a hard time seeing it differentl!
Aqualight
26.05.2025 kl 22:41
7350
UK er bagud med 1 handelsdag, dette kan godt gå hen og påvirke kursen positivt på Oslo børsen tirsdag morgen, forventnings presset vil unægtelig stige og højdeskrækken vil ramme en del, jeg tænker at der sidder nogle stykker med det helt store smil på læben i dag, jeg ved at jeg gør.
God aften
Aqualight 🇩🇰🇳🇴
God aften
Aqualight 🇩🇰🇳🇴
kim2002
27.05.2025 kl 07:53
7032
Hei Aq. Ja smilet er bredt og bredere kommer det til å bli. Har ikke solgt en eneste aksje og takk og pris for det. Har investert privat og gjennom bedrift samt aksjer til mine barn for lenge siden.
Nå kan vi endelig nyte en velfortjent opptur. Lurer på hvor høyt den kan gå på kun forventninger?
Hva tenker menigheten om hvor Zenit stopper før avgjørelse av rettsaken, dvs kun på forventninger?
Den ser ut vil å holde godt i dag selv om det trades hardt både opp og ned.
Uansett lykke til alle tålmodige :)
Nå kan vi endelig nyte en velfortjent opptur. Lurer på hvor høyt den kan gå på kun forventninger?
Hva tenker menigheten om hvor Zenit stopper før avgjørelse av rettsaken, dvs kun på forventninger?
Den ser ut vil å holde godt i dag selv om det trades hardt både opp og ned.
Uansett lykke til alle tålmodige :)
Redigert 27.05.2025 kl 14:25
kim2002
30.05.2025 kl 06:11
6283
30. mai 2025, 01:46:46 - ZENA: Acquisition of Solar Energy assets
ZENA: Acquisition of Solar Energy assets
May 30, 2025
ZENITH ENERGY LTD.
("Zenith" or the "Company")
Acquisition of Solar Energy assets
Zenith Energy Ltd. ("Zenith" or the "Company") (LSE: ZEN; OSE: ZENA; PINK
MARKET: ZENAF), the listed international energy production and development
company, is pleased to announce that it has acquired a total of three solar
energy production assets in Italy, located in the regions of Piedmont and Lazio,
by way of its Italian subsidiary created for the purpose of managing its new
solar energy portfolio WESOLAR S.R.L. ("WESOLAR").
Ready-to-Build projects located Lazio, Italy for a combined total of 2 MWp (the
"Lazio Acquisitions")
WESOLAR has signed an exclusive option, with a duration of twenty days, to
acquire two adjacent Ready-to-Build solar energy projects located in the region
of Lazio, each with a peak power output of 1 MWp.
The Lazio Acquisitions cover a cumulative land area of 6 hectares to be acquired
for a consideration of EUR 400,000.
Installation and commissioning of the photovoltaic energy production
infrastructure has been assessed as requiring an investment of approximately EUR
1.3 million.
All necessary permits and authorisations have been obtained for the Lazio
Acquisitions, resulting in the categorisation of 'Ready-to-Build'.
Agrivoltaic project in Piedmont, Italy - 7 MWp (the "Piedmont Acquisition")
The Company has signed an agreement to acquire approximately 13.5 hectares of
agricultural land in the region of Piedmont for a cash consideration of EUR
900,000.
The Piedmont Acquisition is categorised as 'Agrivoltaic', meaning that
agricultural and solar energy production activities are combined in a hybrid
manner to co-exist and function simultaneously.
The Italian regulatory environment governing solar energy production has
recently undergone important changes to better define and encourage the
integration of renewable energy production with sustainable agricultural
practices.
Production activities are expected to commence within a year, during which time
the necessary permits and installation of the photovoltaic energy production
infrastructure will take place.
The Piedmont Acquisition is conditional on the successful achievement of all the
necessary local approvals and permits, as well as completion of due diligence by
the Company.
Installation and commissioning of the photovoltaic energy production
infrastructure has been assessed as requiring an investment of approximately EUR
3.5 million.
Solar Energy Project in Liguria, Italy - 0.5 MWp (the "Ligurian Acquisition")
The Company is pleased to announce that it has now completed the Ligurian
Acquisition.
As previously announced on April 9, 2025, the production capacity of the
Ligurian Acquisition will be increased to 0.5 MWp through the installation of
latest generation photovoltaic technology.
The Ligurian Acquisition has been acquired for a consideration of EUR 110,000.
Gross annual revenue is currently in the amount of approximately EUR 30,000,
with an expected payback time of approximately 4 years utilising exiting
infrastructure.
Planned infrastructural upgrades are expected to increase annual gross revenue
to approximately EUR 100,000.
Production costs are limited and confined to general maintenance.
Solar Energy Project in Sicily, Province of Ragusa, Italy - 3.29 MWp (the
"Sicilian Acquisition")
The Sicilian Acquisition was first announced by the Company on April 9, 2025.
Zenith has now terminated the Sicilian Acquisition.
Andrea Cattaneo, Chief Executive Officer, commented:
"We are successfully implementing our growth strategy to achieve the objective
of building a portfolio with 20 MWp capacity by the close of 2025.
Completion of the Ligurian Acquisition has symbolic importance as we are now
officially a cash generating renewable energy producer.
As stated previously, our goal is to create a profitable, revenue generating
portfolio that will pay dividends to shareholders as part of a broader long-term
strategic vision for the Company.
I look forward to reporting on further progress in due course."
Further Information:
Zenith Energy Ltd
Andrea Cattaneo, Chief Executive Officer
Tel: +1 (587) 315 1279
E: info@zenithenergy.ca
Notes to Editors:
Zenith Energy Ltd. is a revenue generating, independent energy company with
energy production, exploration and development assets in North Africa, the US
and Europe. The Company is listed on the London Stock Exchange Main Market (LSE:
ZEN), the Euronext Growth of the Oslo Stock Exchange (OSE: ZENA) and the Pink
Markets of the OTC (OTC PINK: ZENAF).
Zenith's strategic focus is on pursuing development opportunities through the
development of proven revenue generating energy production assets, as well as
low-risk exploration activities in assets with existing production.
For more information, please visit: www.zenithenergy.ca
Twitter: @zenithenergyltd
LinkedIn: https://bit.ly/3A5PRJb
Market Abuse Regulation (MAR) Disclosure
The information included in this announcement is defined as inside information
pursuant to MAR article 7 and is publicly disclosed in accordance with MAR
article 17 and section 5 -12 of the Norwegian Securities Trading Act. The
announcement is made by the contact person.
Oslo SE, News
Historisk oversikt
1W 1M 3M 6M 1Y
27,22% 70,63% 80,67% 1 025,65% 643,94%
Lav 1W: 1,6150Høy 1W: 2,4000
Redigert 30.05.2025 kl 06:16
macland
30.05.2025 kl 06:18
6255
Denne er ikke børsmeldt, men de betalte 2 stk den 20 mai. https://www.zenithenergy.ca/investors/ De kan inspiseres i menyen bond på venstresiden.
20 May 202512:30
Payment of 2026 multi-currency bond coupons
20 May 202512:30
Payment of 2026 multi-currency bond coupons
Liverbirds
30.05.2025 kl 07:15
6122
Nydelig levert av ledelsen 💪
Må få takke de for den iherdige innsatsen i en utfordrende tid.
Må få takke de for den iherdige innsatsen i en utfordrende tid.
Storms
01.06.2025 kl 10:19
5399
Non-Arbitration Court Case Against SMP:
“The claim is in consideration of the significant commercial damages suffered by AAOGC, specifically the impossibility, as a direct result, of beginning production activities from the Tilapia oilfield.
The value of the claim is USD 9m and the final pleadings of the case will take place on May 30th, 2025”
“The claim is in consideration of the significant commercial damages suffered by AAOGC, specifically the impossibility, as a direct result, of beginning production activities from the Tilapia oilfield.
The value of the claim is USD 9m and the final pleadings of the case will take place on May 30th, 2025”
Redigert 01.06.2025 kl 10:20
Blientotre
01.06.2025 kl 11:08
5292
Selv om de avsluttende rettsinnleggene (final pleadings) ble holdt 30. mai 2025, betyr ikke det nødvendigvis at saken er avsluttet samme dag. Det er vanlig at dommeren eller domstolen trenger tid til å vurdere saken etter at begge parter har presentert sine siste argumenter.
Så nei – saken er ikke nødvendigvis avsluttet ennå. Det kan ta dager, uker eller i noen tilfeller måneder før det kommer en endelig dom, avhengig av sakens kompleksitet og rettens arbeidsmengde.
Så nei – saken er ikke nødvendigvis avsluttet ennå. Det kan ta dager, uker eller i noen tilfeller måneder før det kommer en endelig dom, avhengig av sakens kompleksitet og rettens arbeidsmengde.
Northill
01.06.2025 kl 11:12
5274
Saken er nok avsluttet, da partene ikke kan komme med fler argumenter. Det gjenstår å se hvor lang tid det tar å skrive dommen, den er nok sannsynligvis skrevet allerede, da høringene var for 2-3 måneder siden.
Vi får nok høre resultat av dommen innen kort tid.
Vi får nok høre resultat av dommen innen kort tid.
Svartsyn
01.06.2025 kl 19:09
4802
Hei Aqualight. Takk for sist.
Vil takke deg og Herbitus var det vel han andre het. Denne aksjen er den eneste aksjen jeg har ligget 90% minus med. Med snittingen ned på den perverse nedturen er idag historie. Og de grønne tallene lyser imot en. Du får klype meg i armen og si at dette er sant. Og bekrefte at jeg ikke sover.
Du vet mine aksjer har vært nedlåst i en skuff og avskrevet totalt. I dag er markedsverdien på portefølgen helt uvirkelig.
Og det har oppstått en eventyrlig ferd videre.... Så jeg leter etter nøkkelen til skuffen mens jeg evaluerere hva som blir neste skritt.
Men jeg får dra frem en :gjenganger fra gamle tiden : back many years..
Idag har skillpadden kommet opp på siden av haren , og haren hyperventilerer og sjangler. Målstreken ses i horisonten . Og det er ingen tvil hvem som krysser målstreken først.
Kanskje drar vi noen millioner både du og eg , det har vi isåfall fortjent...Ha en flottk kveld alle som en.
Vil takke deg og Herbitus var det vel han andre het. Denne aksjen er den eneste aksjen jeg har ligget 90% minus med. Med snittingen ned på den perverse nedturen er idag historie. Og de grønne tallene lyser imot en. Du får klype meg i armen og si at dette er sant. Og bekrefte at jeg ikke sover.
Du vet mine aksjer har vært nedlåst i en skuff og avskrevet totalt. I dag er markedsverdien på portefølgen helt uvirkelig.
Og det har oppstått en eventyrlig ferd videre.... Så jeg leter etter nøkkelen til skuffen mens jeg evaluerere hva som blir neste skritt.
Men jeg får dra frem en :gjenganger fra gamle tiden : back many years..
Idag har skillpadden kommet opp på siden av haren , og haren hyperventilerer og sjangler. Målstreken ses i horisonten . Og det er ingen tvil hvem som krysser målstreken først.
Kanskje drar vi noen millioner både du og eg , det har vi isåfall fortjent...Ha en flottk kveld alle som en.
kurthelg
01.06.2025 kl 19:24
4739
Enig med deg Svartsyn. Tenk å ha vært i 90%i papirtap. Som mange av oss gamle har vært. Men Nå seiler vi videre til store høyder. Tror skilpadden vinner dette løpet.
Gratulerer alle tolmodige.
Ha en fin kveld alle. Hilsen fra Gilleleie. Liten DK ferie😊🍾
Gratulerer alle tolmodige.
Ha en fin kveld alle. Hilsen fra Gilleleie. Liten DK ferie😊🍾
Aqualight
01.06.2025 kl 20:55
4498
Hej Svartsyn,
Selv tak, det var hyggeligt (triveligt) og ja det var Herbius, jeg tænker ikke der er nogle af os “gamle” som ikke har lavet mere end millionen et par gange allerede, jeg kender da et par stykker som har mere end 5 millioner aktier, og så er det er ikke så dumt med en 1000% stigning.
Lad os følges et par år til, og hæve en enkelt million at have det sjovt for, det har vi om nogen fortjent.
Men du sover ikke, den er god nok, når du finder nøglen, så kan vi endelig få den kolde øl i Oslo jeg lovede, for mange år siden 😊
Alt det bedste til dig Svartsyn (og andre “gamle”)
Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Selv tak, det var hyggeligt (triveligt) og ja det var Herbius, jeg tænker ikke der er nogle af os “gamle” som ikke har lavet mere end millionen et par gange allerede, jeg kender da et par stykker som har mere end 5 millioner aktier, og så er det er ikke så dumt med en 1000% stigning.
Lad os følges et par år til, og hæve en enkelt million at have det sjovt for, det har vi om nogen fortjent.
Men du sover ikke, den er god nok, når du finder nøglen, så kan vi endelig få den kolde øl i Oslo jeg lovede, for mange år siden 😊
Alt det bedste til dig Svartsyn (og andre “gamle”)
Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Bullshark
01.06.2025 kl 23:24
4145
👏💯 fulgt siden 2020, angrer på jeg ikke snittet mer ned, men er likevel GODT i pluss 😃
Northill
01.06.2025 kl 23:49
4074
2019 her, og grei posisjon 💪🏼
Vekter ikke ned noe før ICC-2 dom foreligger!
Vekter ikke ned noe før ICC-2 dom foreligger!
kim2002
02.06.2025 kl 22:03
3506
Ja, har sittet lengre enn langt, og selger heller ingen aksjer. Har vært tålmodig og snittet ned over tid, samt kjøpt både til mine barn, privat og gjennom bedrift, så fortsetter fremgangen så skal ikke jeg klage :) Har hatt mine tvil spesielt etter at AQ ble borte en stund og negativiteten blomstret på forumet. Men nå er akt glemt. Lykke til, dette har vi fortjent :)
Blientotre
02.06.2025 kl 22:37
3405
Se omsetningen de siste uker, mange hundre millioner kr.
Selvfølgelig skal vi ikke ned i det lange løp - det er så absolutt ikke småsparere og ubetydelige investorer som har handlet over 2kr aksjen. Hold på hatten nå:)
Selvfølgelig skal vi ikke ned i det lange løp - det er så absolutt ikke småsparere og ubetydelige investorer som har handlet over 2kr aksjen. Hold på hatten nå:)
Fjellbris
03.06.2025 kl 09:18
2917
Fin mulighet i dag å akkumulere på lavt 2 tall, vi nærmer oss avklaring sak 2 for hver dag som går nå. Nervøse aksjonærer og roboter hiver ut pengene sine på oppløpssiden…,
MC Axel
03.06.2025 kl 09:28
2854
Is there an update regarding this case?
I have been looking for information regarding this
If it is and the outcome is negative, then that would be an explanation for today's brutal drop
It could also be profit hedging
I have been looking for information regarding this
If it is and the outcome is negative, then that would be an explanation for today's brutal drop
It could also be profit hedging
Redigert 03.06.2025 kl 09:31
Fjellbris
03.06.2025 kl 09:31
2820
MC Axel - gevinst sikring og roboter, alt annet skal selvsagt børsmeldes.
Tony83
03.06.2025 kl 09:38
2769
No no, that's impossible. There is no decision in this case yet. It can come any moment. What is most important --> this case is almost 100% win for ZENA, strongest among the 4 (ICC-1, ICC-2, ICSID and SMP/Congo - the strongest one).
MC Axel
03.06.2025 kl 09:59
2674
I know, but a few years ago I experienced with IOX that there were rumors in the market that IOX had lost its arbitration case and the stock dropped like a rock, and then the stock exchange announcement came that they had lost
Just saying
Otherwise I agree with you
What is interesting is the Tunisia arbitration cases
Just saying
Otherwise I agree with you
What is interesting is the Tunisia arbitration cases
Redigert 03.06.2025 kl 10:01
Fluefiskeren
03.06.2025 kl 10:09
2618
Da hadde nok kursen stupt. Gått litt opp igjen nå.
Når vi har mange tosiffrede oppganger må man tåle en nedgang på 5 - 10 %
Når vi har mange tosiffrede oppganger må man tåle en nedgang på 5 - 10 %
olje
03.06.2025 kl 11:37
2447
Den er jo overkjøpt så det holder. Dette er nødvendig før neste rykk som jeg tipper blir opp mot 3 kroner. Jeg forventer det skjer i løpet av denne mnd.