For seriøse Zenith Energy investorer.

Aqualight
ZENA 25.12.2020 kl 14:12 286353

Kære Zenith medskribenter & Zenith investorer.

Hermed som lovet, denne lukkede tråd, hvor alle kan læse med, og alle er velkommen til at søge om tilladelse til at give sin mening til kende, men hvis du som skribent kun har til formål at fortælle hvor store idioter alle andre er , så er dette ikke stedet for dig, vi behøver ikke være enige i alt, men tonen på denne tråd er og bliver respektfuld - personangreb af enhver slags vil blive belønnet med et "rødt kort" og derfra er det direkte ud.

Jeg har udvalgt seriøse skribenter som allerede er inviteret (se om du er en af dem i din indbakke) - de har alle udvist konstruktiv deltagelse i debatten igennem de sidste par år. og er både kritiske og er villige til at dele oplysninger som alle kan bruge.

Og nu til det, det handler om, nemlig vejen videre herfra.

Vi har noget udstyr ("ZEN-260" - 1200 hp) som skal til Congo.. Pointe-Noir - Vi ved at det er fragtet til en havneby (se RNS 2495G 24 November https://www.londonstockexchange.com/news-article/ZEN/operational-update/14766321 ) men vi ved ikke hvilken havneby, mine bud er umiddelbart : Basrah (Irak) - Adana (Tyrkiet) - Jeg tænker ikke at man vælger at tranportere så stor en last (22-30 lastbiler) igennem urolige områder, over land. Hvis alt går godt mener jeg, man kan forvente at transporttiden vil være op i mod 60 dage, når det bliver sejlet. Der er meget papir arbejde osv.

Efter ankomst til Pointe-Noir, regner jeg med yderlige 10-15 dage til site og herfra yderligere 30-40 dage til at få stillet udstyret op, derfor er jeg kommet frem til at 1 Maj - 2021, er der hvor AC kan trykke på den grønne knap og begynde sidetrack på Tilapia ll.

Med hensyn til firmaets A-100 375hp workover rig.

Så ser jeg kun for mig lige nu, at den bliver sendt til SLK feltet. her fra den seneste RNS nr. 6029J : The Company can now look forward with well-grounded confidence to the journey ahead in the Republic of the Congo and the possible achievement of other publicly announced objectives, including the potential acquisition of additional oil production assets. transport tiden regner jeg som meget af det samme, dog er der ikke samme mængde arbejde med opstilling osv. hvorfor jeg ser en dato der hedder 1 Marts - 2021, hvis de bliver enige om at det er sådan det skal være.

Med hensyn til yderligere andele af Tilapia ll feltet, så ser det ikke sådan ud, når man ser på den seneste RNS og dog, skulle jeg komme med et bud, vil det se således ud : 70/30 eller 75/25 til Zenith - i forhandling om de 12,5 millioner $ i skattefradrag af produktionen, og den kommende PSC (Production Sharing Contract for Tilapia II)

Aqualight 🇩🇰🇳🇴



Redigert 30.10.2023 kl 13:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.03.2021 kl 20:48 6655

Helt enig. Nylig hentet ZENA 17 millioner i lån. Da ble det også gitt ut retter til å tegne aksjer på 25 øre var det vel. Det var vel rett til nær 100 millioner aksjer.

Bare ikke noen sluker Zena får vi får den virkelig oppgang! Men vi eier vel noen % av Zena vi også. Så får sikre minst 10% :)

..................................................................................................................................................................................................
Jeg har en drøm:)

Den er følgende:

Satser på at Arne Fredly, Øystein Stray Spetalen Tigerstaden m.m. starter showet!!!

https://e24.no/boers-og-finans/i/GaOGP9/spetalen-tror-paa-hoeyere-oljepris-og-er-skeptisk-til-bitcoin-det-er-bare-tull-og-toeys

Øystein Stray Spetalen ser olja i 100 dollar og vil nok bli med på oppturen i ZENA!

Spetalens råd til nykommerne er å sette seg inn i hva selskapene driver med, og ta ut gevinst når man har mulighet til det.

– Jeg har som regel solgt altfor tidlig, sier Spetalen.

De er kule folk!
Redigert 18.03.2021 kl 21:05 Du må logge inn for å svare
Nano Rekyl
18.03.2021 kl 21:05 6608

Som en sa at dette ville bli en episk uke og det er vi i ferd med å se! Jeg synes dette caset deriskes for hver melding som kommer nå! Kommer det melding på workover riggen til Tunis? Melding om enda et nytt felt som produsere olje allerede. Jeg synes hver melding som kommer nå, så åpner det foe enda flere spørsmål om hva blir det neste! Men jeg liker utviklingen til Zenith! Grunnmuren som Svartsyn snakker om blir bare stødigere og stødigere. Ha ellers en fin fin kveld alle sammen!
X-43 scramjet
18.03.2021 kl 21:42 6520

De jobber utrolig hardt med å sikre mer olje lisenser, kjøpe opp mer områder, oppstart å bore brønner er under planlegging, går vel kun etpar måneder så er de blitt veldig suksessrike. Har ikke lyst til å sitte utenfor denne å se kursen gå sky high. Ønsker oss alle lykke til. Håper Nigeria oljefeltet går i hendene til Zena neste måned.
Konjagi
18.03.2021 kl 21:51 6552

Oljeprisen rett i dass i kveld. Blir en dårlig dag på børsen i morgen. Hva dette betyr for oss vites ikke.
Aqualight
18.03.2021 kl 22:47 6477

Jeg tror den næste RNS kommer til at handle om 50% af små 2000 F/d fra et producerende felt, i samarbejde med Fleet.

Men jeg skriver TROR, der er endnu engang rygter i marked og alle pilene peger mod, at det skulle omhandle meldingen fra den 11 Januar. 2021.

Og det passer vel meget godt med det der blev meldt ud, samt tiden der er gået :

The Company is pleased to confirm that the Parties are reviewing a number of Potential Acquisitions, both operated and non-operated, with a production rate in excess of 2,000 barrels of oil per day +

Fleet has significant expertise in identifying highly attractive oil and gas projects, as well as having an impressive network of high-level contacts across the region.

We are already at advanced stage of cooperation with the Fleet team to jointly progress a number of compelling opportunities to enhance our portfolio, as well as exploring potential project financing from certain Middle Eastern financial institutions for our intended operational activities during 2021."

Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Redigert 18.03.2021 kl 22:48 Du må logge inn for å svare
Nano Rekyl
18.03.2021 kl 22:51 6500

AQ tror du dette kan bli meldt før 31. mars i forhold til regnskapet til Zenith? Slik at de får en bedre kredittrate når den tid kommer?
Redigert 18.03.2021 kl 23:10 Du må logge inn for å svare
Aqualight
18.03.2021 kl 23:08 6494

Det har jeg ikke nogen holdning til om det kan, men det vil da være endnu en kæmpe sejr for firmaet hvis der er hold i rygterne igen igen igen. Vi bliver måske snart klogere.

Aqualight 🇩🇰🇳🇴
flingaas
18.03.2021 kl 23:45 6439

I bunnen av meldingen står det:

«The information included in this announcement is defined as inside information»

Er dette en standardtekst når noen utløser warrants, eller er det noe mer her?
Stockdance
19.03.2021 kl 06:23 6288

Jeg vet det er mange som sier en ikke skal legge for mye vekt på tekniske analyser for slike aksjer, men av ren nysjerrighet ønsket jeg å se litt nærmere på hvordan dette ville fungere for Zenith. Til dette bruker jeg Investtechs analyser for middels og lang sikt.

Det jeg har lagt merke til siste tiden er at analysene varierer nesten fra dag til dag. Jeg mener på at det var dagen før melding om siste oppkjøp støttegrensen ble flyttet fra 13 til 12 øre før den så igjen ble satt 13 øre etter melding om siste oppkjøp. Etter at kursen ble presset under 13 øre ble så 13 øre motstandsgrense. Samtidig ble trendgulvet flyttet fra ca 11 øre til 15 øre. 13 øre skal nå være en sterk motstandsgrense.

Med siste melding i går kveld om oppkjøp av aksjer til 15 øre lurer jeg på hvordan dette nå vil virke inn på den tekniske analysen.
kim2002
19.03.2021 kl 09:10 6117

Merkelig utvikling på kursen. Lett å styre kursen på lav omsetning. Kan det tenkes at melding kommer snart, dette har vi jo sett før :) noen formeninger om dette, seriøse aksjonærer?
flingaas
19.03.2021 kl 09:32 6169

Det er jo vittig at vi fortsatt ligger på 0,12 etter at noen kjøpte 15-16M aksjer til 0,15 I går. Det ser imidlertid ut som at selgersiden er svakere nå. Jeg tror vi kan få noen byks oppover hvis noen spiser sperren på 0,127.

Så er det valg i Kongo på søndag, før AC turer videre dit. Da kan alt skje! De som vil gi fra seg billige aksjer i dag, må vel bare få lov til det.
Stockdance
19.03.2021 kl 17:55 5967

Det ser ut til at dette valget er mer en formalitet da det allerede er kjøpt inn våpen for å håndtere eventuelle opptøyer etterpå. Mye tyder på at president Sassou Nguesso har ambisjoner om å styre landet lenge da han allerede har endret grunnloven til at han kan sitte ved makten til år 2031.

https://espresso.economist.com/5cd3027c07873cf6aa691a42320d86f5
Herman*
19.03.2021 kl 18:43 5898

Legg merke til hvor de har handlet våpen fra....:-) Kanskje de har benyttet en tusenkunstner som mellommann?
Stockdance
20.03.2021 kl 06:24 5640

Lønnen til AC har vært diskutert mange ganger, men med de arbeidsforholdene han jobber under både med politisk urolighet og pandemi er det vel gjerne heller ikke så mange som hadde meldt seg til tjeneste uansett lønn?

Her er et lite innblikk i hva han må forholde seg til i Kongo. Skal tro om han avventer returen fra Tunisia til det har roet seg litt?

https://www.garda.com/crisis24/news-alerts/445116/congo-presidential-elections-to-take-place-nationwide-march-21
Nano Rekyl
20.03.2021 kl 13:39 5405

God dag!

Jeg har skummet litt på LSE i dag. Ut i fra det jeg har lest ang valget i Congo så vil jeg bli meget meget overrasket om ikke dette går veien. Ved sist valg fikk det over 60% av stemmene og den neste på lista fikk litt i overkant av 15%! Skulle de bli gjenvalgt som det ser ut til da ryker det en person ut, og det skal bli utrolig godt å få litt progresjon på avtalen for TLPAII feltet. Her ser det ut som AC har nok en gang stilt seg på riktig side politisk😊 Ha ellers en fin fin lørdag med noe godt i glasset!
Slettet bruker
20.03.2021 kl 15:21 5335

Hører bra ut. Er det noen som har et seriøst kursmål om
Ting går veien?

Ser på Finn.no / den blå avis og drømmer om neste bil:)

Hadde ikke vært feil med 60 øre pr. Aksje. Men er det mulig tro?
Redigert 20.03.2021 kl 15:21 Du må logge inn for å svare
Gullit
20.03.2021 kl 15:35 5315

Liker ikke å hause kurser. Men når vi ser dagens verdi på Zenith så vet man att med noen hyggelig avtaler og gjerne ett bra funn så vil jo denne kunne gå godt over 1kr men så var det om vi klarer dette da...
Herbius
20.03.2021 kl 16:30 5272

Det er mange faktorer der spiller ind her når man spår fremtidig kurser..

Men hvis alt klapper og Tilapia lykkes, så er 1 kr latterligt 👍👍

Men men, en ting af gangen 👍👍💰💰
Herman*
20.03.2021 kl 17:16 5198

1 nok er jo 1.3 milliarder pluss videre utvanning. Mener du at Zena kan bli verdt mange milliarder ved suksess på Tilapia+ at de sikrer seg en attraktiv lisensportefølje?
Nano Rekyl
20.03.2021 kl 17:31 5171

Herman jeg sier som Gullit her at 1 kr om de lykkes med TLPAII feltet og få litt dreis på andre produserende lisensfelt! Får de renska opp litt i hullet på det nyeste feltet Zenith kjøpte og de skulle få en dobling av dagens produksjon så er det bare å ta frem kalkulatoren å begynne å regne hvor mye de får inn pr. dag, uke osv. Men her tror jeg det kommer flere produserende felt for Zenith. Jeg synes selv at AC har gjort en eksepsjonelt gode handler så langt i det siste! Han er rett mann til rett tid for selskapet. Det jeg kunne håpe på var en spleis på aksjene snarlig! Ha ellers en trivelig aften og godt valg😄🍷
Herbius
20.03.2021 kl 17:51 5196

Herman hvor mange fat i om dagen skal man producerer for retfærdiggøre 1 mia ??
Slettet bruker
20.03.2021 kl 18:36 5169

Qec prises til 565 millioner og har vel ca. 2000 boe/d.

Nå har AC truffet og levert på at han har sagt de siste 8 månedene.

Han sa i januar at innen 12-18 måneder var planen at Zena skulle ha 18-20.000 boe/d.

Da er dagens spørsmål. Hva er rett pris Pr. Aksje ved Feks. 1,5 milliarder aksjer i selskapet?
Stockdance
20.03.2021 kl 18:42 5148

Zeniths uttalte målsetting er:

"Zenith Energy’s aim is to become a mid-tier, Africa focussed E&P company"

Jeg kopierer inn et innlegg jeg skrev 28.12.2020:

"Kiplinger sier mange investorer neste år vil trekkes mot mid-cap firmaer fordi de ikke er for store til å justere seg etter markedet og ikke for små til å få tilgang på kapital. Mid-cap firmaer defineres for øvrig til mellom $2 og $10 milliarder."

Der er flere kilder som bruker samme verdier på bedrifter av denne størrelsen:

https://www.investopedia.com/terms/m/midcapstock.asp
https://www.dummies.com/personal-finance/investing/commodities/how-to-evaluate-oil-and-gas-stocks-for-energy-investing/

Dersom dere følger den siste linken vil dere også få opp følgende informasjon:

"Nano cap: Companies with market caps below $50 million are considered nano caps and carry the greatest risk."

Dette er vel der Zenith befinner seg i dag. Fordi avkastning på investeringer pleier å følge involvert risiko tør jeg påstå at det er her det gjelder å komme seg inn dersom en søker største avkastning på investert kapital. Som kjent har Zenith lenge kjempet med ryggen mot veggen. Lave oljepriser og feilslåtte investeringer har gjort livet vanskelig for Zenith. Etter å ha endret kurs, satt seg ny målsetting og lagt opp nye strategier KAN Zenith derimot nå stå ovenfor et gjennombrudd. Det snakkes om en oljeproduksjon på 18-20' fat olje per dag i løpet av 12-18 måneder. Dette er vel ikke medberegnet Tilapia 2 hvor hver brønn alene KAN produsere opptil 5000 fat olje per dag. I ulike sammenhenger nevnes det et forskjellig antall brønner, men et sted mellom 4-8 brønner er vel aktuelt slik jeg forstår det.

I 2019 estimerte Align Research verdien på AAOG. Husk her at antallet aksjer var langt lavere enn i Zenith i dag, men til gjengjeld var dette også basert kun på Tilapia 2.
http://www.alignresearch.co.uk/anglo-african-oil-gas/anglo-african-oil-gas-revision-to-price-target-post-recent-newsflow/

Dersom Zenith skulle nå målet om å bli en "mid-cap" bedrift er vel en krone per aksje kanskje ikke bare helt utopi likevel?
Aqualight
20.03.2021 kl 19:37 5075

@LATO (og alle andre)

Den reference til de 18000-20000 f/d, og DET er planen er simpelthen ikke korrekt.

Det han siger er at de er tæt på de major oliefirmaer der er, og at de holder løbende kontakt med dem, samt at nogle af de store firmaer leverer deres felter tilbage, nogle af dem endda gratis (for free) samt der er “små” felter der producere under 12000 f/d - og HVIS de kan blive operatør på 2 felter der levere 8000-9000 f/d, så er matematikken meget simpel.

Se vedhæftede link fra 23.50 og frem.

Link : https://m.youtube.com/watch?v=ZvaZpwYF5I8

Derudover, når han taler om TLP ll, så taler han om mellem 3000-5000 f/d og at de vil bruge egen rig.

God aften til jer alle

Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Redigert 20.03.2021 kl 19:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.03.2021 kl 19:58 5126

Ja enig ar 18-20k boe/d er vel optimistisk! Si 5000 bor/d da.
X-43 scramjet
20.03.2021 kl 20:04 5112

Zenith, et snart mid-tier olje selskap, det kommer. Ser for meg sommeren, kursen høyere og det stadig blir vanskeligere å kjøpe billige aksjer. Vi er heldige så kan handle disse billig idag, varer ikke lenge.
Aqualight
20.03.2021 kl 20:13 5142

Det er ikke for at slå dig ned, jeg skriver det, LATO. men hvis forståelsen blandt den almene investor er at DET er målet, så går der ikke længe før “nogen” begynder at lave historier om at AC, ikke har leveret “det han har lovet”

Men ja forventningerne til TLP ll, er mellem 3000-5000 Boe/d, og der kan bores mange Wells på licens området. Og så lyder tallet ikke slemt. MEN også her er der lidt udfordringer der skal løses, de kan håndtere op til 2500 Boe/d lige nu, med tankbiler - men en ny pipeline kan etableres rimelig hurtigt, og den tid det tager at svejse den sammen er nogenlunde den tid det tager at få yderligere 5000 Boe/d op af jorden (Well 2) Så det passer ganske godt.

Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Redigert 20.03.2021 kl 20:15 Du må logge inn for å svare
Herbius
20.03.2021 kl 20:32 5173

Enig med AQ 👍

Og aktier bliver handlet på forventninger til fremtiden, så må vi ikke glemme reserver heller..
plus vi har meget lave lift costs 💰

Så det er svært at sammenligne med andre.
Vi må vente og se hvad de har i netto 💰💰
Slettet bruker
20.03.2021 kl 20:35 5199

Han snakket vel om å overta små felt og med små felt sa han opp til 12000 boe/d.

Men vi får se!

Jeg selger iallfall nada nå! Fatter ikke de som gjør det.
Svartsyn
20.03.2021 kl 21:48 5116

Herbius.
Du skal få tlf.nr mitt når vi produserer 5.000 fat pr .dag.
Hvis vi noen gang gjør det så et "caset" en gull-gruve.Da skal du få ringe meg.
Da kan Aqualight ta frem kalkulatoren helst med vann-avkjøling på kalkulatoren og regne på de utrolige tallene.
Men fra en gammel borer i gamet, kan jeg si det er en lang vei dit.
Kan vi ikke først konsentrere oss om å få Tunisia dealene godkjente,så er vi på 20 til 25 øre.
Det berømte pratet om 1 kr pr. aksje blir helst fremmet av folk som ikke skjønner hva som kreves eller ligger foran oss.
La oss alle ta dette steg for steg og bygge en grunnmur,og så videre oppover lag på lag.
Hvis dere viste hvor lang tid det vil ta ,så ville dere solgt på børsåpning mandag.
Dette er et firma som har fått en utrolig mulighet, men det kreves dyktighet for å høste.
Sier det samme som jeg sa tidlig på året, tror ikke vi har boret 1 METER i Tilapia før 30.06.2021.
Det tror jeg fortsatt ikke,men jeg har tid nok.
Skilpadden vinner som regel tilslutt.
Dette går veien folkens,det vil bare ta UTROLIG mye mere tid enn dere håper.
Ha en flott kveld alle som en.






Herman*
20.03.2021 kl 21:52 5147

Det blir litt komplisert å svare på fordi det er avhengig av løftekostnader, reserver og skattenivå i de aktuelle landene. Men selv med de opplysningene ville det vært vanskelig for meg å gi et eksakt svar. Det enkleste er vel å sammenligne med andre selskaper? PetroNor er vel priset til vel en milliard eller hur? Hvor store reserver har de, og hvor raskt vil de nå f eks 20 000 f/d. Dette er litt utenfor mitt kompetanseområde, så bruker bare litt sunn fornuft.
Herbius
20.03.2021 kl 22:57 5081

Svartsyn : aftale med går nok et års tid, med mindre AC overrasker med mere gode opkøb..
Tror vi skal sidde vores lid til Tilapia feltet 🙏👍💰

Herman: korrekt svært at sige, men med lave lift cost burde vi have 30/40 % igen efter alt 👀

2000 fat X 70 $ X 365 = 51 mio $ X 0,35 = 18 mio $
En P/E 7-8 og du har din 1 kr.

Så ved jeg godt der kommer som Expo delen osv, men der regner jeg med at lån kommer i spil de næste år,.
Zen skylder næsten ikke noget 👍👍

Dette er ikke usandsynligt på sigt 👀👀

Hvis du har et regnestykke der tilsiger noget andet, vil jeg gerne se det 🙏👍👍
Nano Rekyl
21.03.2021 kl 11:31 4791

God dag!

Jeg leser mange gode innlegg på denne tråden. Det som jeg er klar over er at TTT og det er greit. Jeg synes personlig at kursen ikke står i stil til det Zenith har fått til i det siste, men kan ha noe med tilliten til selskapet å gjøre fra dens spede begynnelse, men det er fortid! Selskapet har jo omtrent ingen gjeld pluss de har fått kjøpt seg et produserende felt på litt i overkant av 200 f/d som genererer inntekter. Selskapet sitter på lisens for 25 år som aventer stempel og ratifisering av avtale med myndighetene i Congo. Så er det Tunisia som nå har fått en liten utsettelse til september som jeg ikke syntes var så galt fordi hadde de ikke vært interessert ville de ha kastet Zenith på båten vinket farvel! AC har jo fått til en samarbeidsavtale med den tidligere oljeministeren i Egypt som ligger der og hva kommer det ut av den, jo her kan det komme avtaler med produserende felt i nærmeste fremtid. Her er det vel snakk om felt som kan produsere opp mot 2000 f/d. Deretter har de Nigeria som ligger i vannskorpen å venter og Angola som også et mål for lisenser har jeg lest en eller annen plass. Men den siste er jeg mer usikker på om det blir en realitet med det første. Så har vi også en trigger med å høyne produksjonen opp mot det dobbelte på det siste feltet som Zenith kjøpte med vedlikehold. Der håper jeg selskapet melder at workoverriggen er på vei til å gjennomføre dette. Hvor fort selskapet kan komme igang på TLPAII er nok avhengig av myndighetene i Congo. Men at det blir noe borring der første halvår av 2021 vil overraske meg stort! Men AC har overrasket mange så det er ikke umulig at han overrasker oss aksjonærer igjen med et eller annet positivt i den nærmeste fremtid! Så jeg mener at det er ikke mye som er bakt inn i kursen til Zenith, men det vil komme så fort Zenith og AC får tillit og husk han har gjort alt han har lovet siden september i 2020! Ha et godt valg og en fortreffelig søndag alle sammen! Husk at tider vil komme....
Redigert 21.03.2021 kl 12:33 Du må logge inn for å svare
Herman*
21.03.2021 kl 11:38 4780

Jeg stusser over det du skriver om utsettelse i Tunisia til september. Kan du utbrodere litt?
Herbius
21.03.2021 kl 11:52 4736

Venter på dit regnestykke Herman ??
Eller er du enig ??

Tunesien til September har jeg hørt intet om heller ??
Nano Rekyl
21.03.2021 kl 11:56 4728

Sry, satt med litt flere tanker samtidig og takk for påpekingen og det riktige er November d.å.
Slettet bruker
21.03.2021 kl 12:43 4652

Oppdatering fra Tunisia kan komme når som helst! Det er avtalen med tidligere eier/ selger som har forlenget i avtale.
Nano Rekyl
21.03.2021 kl 13:41 4553

Uansett så kan vel ikke myndighetene godkjenne en eventuel avtale med tidligere eier/selger før den er i orden?
Stockdance
21.03.2021 kl 13:54 4498

Beklager skifte av tema, men er det noen som har hørt noe angående rettssaken hvor Zenith har rettet et erstatningskrav på US$3,1 millioner? Jeg ser Florida på LSE stiller spørsmål ved om dette beløpet kan være på opptil US$20 millioner.

«The potential to be company changing. The following passage is from the RNS of the 11th November 2020. It refers to the legal claim against SMP, the rig owners that messed up the drilling of Tilapia 103 and 103c for AAOGC. The sum claimed is $3.1m. However, our legal team were considering an increased claim for the losses incurred by the mismanagement of the 103/103c drilling. We know from records that AAOG ploughed $20m into this operation, so in theory this is potentially the figure that could be claimed. We have heard nothing for quite a while and thought it might be about the right time to hear from them. Any thoughts on our chances of getting this $20m would be welcome.

RNS of the 11th November 2020
"Following interactions with its French legal advisers, the Company has decided to continue vigorously pursuing the Claim to recover costs of approximately US$3.1 million. The possibility of increasing the Claim amount is also being explored in consideration of the commercial damages suffered by AAOG Congo as direct result of SMP's drilling performance.

The Company has not provided for the potential recovery of such costs in its cashflow projections. Therefore, any success in this matter would enhance the Company's cash position."