For seriøse Zenith Energy investorer.

Aqualight
ZENA 25.12.2020 kl 14:12 286320

Kære Zenith medskribenter & Zenith investorer.

Hermed som lovet, denne lukkede tråd, hvor alle kan læse med, og alle er velkommen til at søge om tilladelse til at give sin mening til kende, men hvis du som skribent kun har til formål at fortælle hvor store idioter alle andre er , så er dette ikke stedet for dig, vi behøver ikke være enige i alt, men tonen på denne tråd er og bliver respektfuld - personangreb af enhver slags vil blive belønnet med et "rødt kort" og derfra er det direkte ud.

Jeg har udvalgt seriøse skribenter som allerede er inviteret (se om du er en af dem i din indbakke) - de har alle udvist konstruktiv deltagelse i debatten igennem de sidste par år. og er både kritiske og er villige til at dele oplysninger som alle kan bruge.

Og nu til det, det handler om, nemlig vejen videre herfra.

Vi har noget udstyr ("ZEN-260" - 1200 hp) som skal til Congo.. Pointe-Noir - Vi ved at det er fragtet til en havneby (se RNS 2495G 24 November https://www.londonstockexchange.com/news-article/ZEN/operational-update/14766321 ) men vi ved ikke hvilken havneby, mine bud er umiddelbart : Basrah (Irak) - Adana (Tyrkiet) - Jeg tænker ikke at man vælger at tranportere så stor en last (22-30 lastbiler) igennem urolige områder, over land. Hvis alt går godt mener jeg, man kan forvente at transporttiden vil være op i mod 60 dage, når det bliver sejlet. Der er meget papir arbejde osv.

Efter ankomst til Pointe-Noir, regner jeg med yderlige 10-15 dage til site og herfra yderligere 30-40 dage til at få stillet udstyret op, derfor er jeg kommet frem til at 1 Maj - 2021, er der hvor AC kan trykke på den grønne knap og begynde sidetrack på Tilapia ll.

Med hensyn til firmaets A-100 375hp workover rig.

Så ser jeg kun for mig lige nu, at den bliver sendt til SLK feltet. her fra den seneste RNS nr. 6029J : The Company can now look forward with well-grounded confidence to the journey ahead in the Republic of the Congo and the possible achievement of other publicly announced objectives, including the potential acquisition of additional oil production assets. transport tiden regner jeg som meget af det samme, dog er der ikke samme mængde arbejde med opstilling osv. hvorfor jeg ser en dato der hedder 1 Marts - 2021, hvis de bliver enige om at det er sådan det skal være.

Med hensyn til yderligere andele af Tilapia ll feltet, så ser det ikke sådan ud, når man ser på den seneste RNS og dog, skulle jeg komme med et bud, vil det se således ud : 70/30 eller 75/25 til Zenith - i forhandling om de 12,5 millioner $ i skattefradrag af produktionen, og den kommende PSC (Production Sharing Contract for Tilapia II)

Aqualight 🇩🇰🇳🇴



Redigert 30.10.2023 kl 13:31 Du må logge inn for å svare
Herbius
04.11.2021 kl 12:04 12978

Gravemaskinen.

Nu skal vi lige have noget på det rene 👍😃

Zen har købt og betalt de 2 licenser med en andel på 45 %,
Så selvfølgelig er den olie der er solgt siden Zens,
Ingen tvivl om det 👍👍

De Tunesiske myndigheder kan måske vælge at sige nej til Zen, men til den Dato er 45 % af olien Zen 👍👍
Den er købt og betalt 💰

Men hvorfor skulle de dog gøre det, tænk hvilket Rama skrig det ville give i pressen, tror nok at de har problemer nok pt at slås med...
Så dårlig omdømme kan de slet ikke bruge hvis de vil have landet på fode igen..
TheLondonOiler
04.11.2021 kl 16:05 12945

Everything in Tunisia is fine, AC has too many contacts and connections and good relations, if anything I think he will further his stronghold in that area and further increase production.
Herbius
04.11.2021 kl 17:11 12907

The 'Energy Year' article re “Zenith Energy” to which a link was posted by Fakevenues yesterday is especially intriguing in that it combines a highlighted subtitle link to data on Nigeria with the following textual statement :

“Owning its own drilling and workover equipment also represents an attractive proposition to potential partner companies who see the value in directly operating key operational equipment and may give Zenith equity in their licences in lieu of payment for drilling services” [penultimate paragraph]

The obvious implication is that. this is a thinly veiled hint that current negotiations with Noble Hill-Network Ltd might include deployment of the BD-260 rig to Nigeria in return for all or part of the equity stake in NHNL previously stated as ZEN's preferred option. This article, as with others in Energy Year is said to be the result of an interview with the CEO so is unlikely to include journalistic speculation.

However, the above scenario is at odds with the statement below, included in the recent RAEX-Europe Credit Rating Report and posted by GaryMegson.

“The company has also stated that the ZEN-260 drilling rig, which was used in Azerbaijan, is currently at a port on the Black Sea and is scheduled to be moved to Tunisia in the next months. The main use of the rig will be for drilling operations in the Robbana concession, as well as the Ezzaouia concession.” [page 4, penultimate paragraph].

As well as not having been publicly “stated by the company”, at least in RNS to my knowledge, such a deployment would appear to be potentially problematic in view of ETAP's 55% controlling share in the Ezzaouia concession. As the State Oil Company it can influence or determine what partnership companies can and cannot do in developing resources. Allowing ZEN to import the BD-260 rig for use at Ezzaouia would be surprising, given that ETAP has access to two CTF onshore rigs; a Midcontinental U-914 EC 2000HP, 15000ft depth rated rig and an Oil Well E 2000HP, 20,000ft depth rated rig, together with highly experienced drill crews. MARETAP, the joint operating company for Ezzaouia is listed as a customer of CTF.

There will of course be pro's and con's wherever the BD-260 is deployed but on balance the upgrade to a c5000m depth rating, originally intended for the ZEN-01 Azer well, should provide a sound basis for operations in most settings. C-37 was successfully drilled to 4350m in Sept 2019. Hopefully the investor call will provide clarification of this issue.
AGEOS.
Fakevenues
04.11.2021 kl 18:51 12831

Not sure where I read it, but I know I was surfing and reading alot about the Nigeria venture when the intrigues about the other 'partners' where at its peak.

I read that a so called swamp-rig were required,- a special construction for the conditions there. Do you have any knowledge about that, AGEOS?

AGEOS svar:
Fakevenues, although Barracuda, Elepa South and the Curlew Channel are defined as being in the “swamp depobelt” the terrain within the belt varies from open water to mango marginal swamp, saturated ground and dry land. It appears from the limited mapping available that Barracuda and Elepa are well clear of the open water and presumably the marginal swamps. The suitability of the BD-260 rig will therefore depend on ground stability in the locations determined by the seismic analysis but regardless of that will inevitably require appropriate drill-pad construction and overland heavy vehicle access.

Fakevenues:
Thank you, AGEOS.
Then there is a chance that the BD-260 becomes a very interesting bargaining chip.
AC said long time ago that they were in negotiations for rig locally in Congo. In Tunisia it may seem that they are fine with the current arrangement.

************* DREMMEL TO THE PEOPLE **********
Herbius
04.11.2021 kl 19:24 12794

Godt arbejde Fake 👍👍

Lidt om Nigeria 😃 Gammelt men snart aktuelt 💰

August 31, 2021

ZENITH ENERGY LTD.

("Zenith" or the "Company")

Exclusivity agreement for OML 141 RSC in Nigeria

Zenith Energy Ltd. ("Zenith" or the "Company") (LSE: ZEN; OSE: ZENA), the listed international oil & gas production company focused on pursuing African development opportunities, is pleased to announce that it has entered into an exclusivity agreement (the "Exclusivity") with Noble Hill-Network Limited ("NHNL"), a private Nigerian oil and gas company, that holds 100% of the Risk Service Contract ("RSC") for the development of the North-West Corner of OML 141 ("NW OML 141").

NW OML 141 covers an area of approximately 105 square kilometres in the swamp area of the Niger Delta region. The NW OML 141 RSC contains two discovered fields and one prospective field with an estimated 232.7 million barrels of discovered oil (Degeconek 2019 CPR) with the potential to grow to more than 500 million barrels of Contingent and Prospective Resources with several TCF of prospective natural gas and condensate.

The discovered fields include the potentially highly productive Elepa South and Barracuda oilfields, which are both categorised as discoveries under SPE-PRMS rules and are 'drill-ready' with the first well location having already been purchased and the necessary civil works having already been performed. The prospective field, Curlew Channel, is a large multi TCF natural gas and condensate prospect containing the deeper "U" and "X" reservoirs identified both on the Northern boundary of the Risk Service Contract Area ("RSCA") in NW OML 141 and the nearby Shell OML 33. NHNL plans to commence drilling activities before the close of 2021 and start production through an Early Production Facility shortly thereafter.

Under the terms of the Exclusivity, Zenith has a period of 90 days during which to conduct due diligence and to evaluate the opportunity to participate in the RSC via the potential purchase of an equity stake in NHNL, the sole holder of the RSC.

The Company wishes to underline that no terms for any possible transaction have been discussed at this point.

Andrea Cattaneo, Chief Executive Officer of Zenith, commented:

"We are very pleased to begin our evaluation of the opportunity to participate in NHNL's RSC for the development of the North-West Corner of OML 141 in Nigeria directly with the exclusive holder of this agreement following the signing of the Exclusivity.

The RSC for NW OML 141 would represent a very exciting opportunity for Zenith to enter the Nigerian oil and gas space and to exploit an undeveloped, potentially highly prolific selection of oil and gas fields.

This opportunity is in line with our strategy of identifying assets, which are 'drill-ready' and with significant near-term production potential, that will position the Company to achieve its goal of becoming an oil and gas company with a well-balanced portfolio producing more than 10,000 bopd."
Herbius
04.11.2021 kl 20:06 12763

https://admenergyplc.com/operations/barracuda-field/

https://www.offshore-mag.com/regional-reports/africa/article/14202317/adm-completes-entry-to-barracuda-license-offshore-nigeria

Meningen er at de skal borer i år 😃

Kunne være vildt hvis vi skal bore i Tunesien/ Congo samt Nigeria i januar/ februar 🙈
Redigert 04.11.2021 kl 20:14 Du må logge inn for å svare
Herbius
04.11.2021 kl 20:24 12792

De magtede ikke og hente penge, lidt at tænke over til dem der er sure over Emissionen på 30 mio 🙈🙈

En CPR udgivet i 2016 indikerede 1,3 milliarder tønder olie på plads fra to sandreservoirintervaller, svarende til dem, der er placeret i det nærliggende Nembe Creek-felt.
Barracuda-feltet har fire eksisterende brønde, og det er hensigten, at en femte brønd skal bores i fjerde kvartal i år, hvor finansieringspartneren Dubai Bridge potentielt vil give nogle investeringer.

ADM's interne skøn tyder på, at første olie på 4.000 tønder olie om dagen kan være mulig. i andet halvår i år.
Investeringsselskabet sagde, at vederlaget kan udgøre op til $1,3 millioner, hvoraf $250.000 skal afregnes kontant ved færdiggørelsen, og resten skal afregnes i egenkapital.

Det AIM-noterede firma planlægger at rejse 500.000 $ i kontanter via et tegning af nye ordinære aktier for at skaffe ekstra finansiering til investeringen.
Herbius
05.11.2021 kl 13:38 12495

Opfølgning fra igår, og han har bestemt en pointe 👍

Having reconsidered what I posted yesterday there is an obvious answer to the query I raised of an apparent inconsistency of information in the 'Energy Year' article and the RAEX-Europe Credit Rating Report. Evidence in support of the 'answer' is in the “Use of Proceeds” listed in the 02.11.2021 RNS re the £3m capital raise.

This states “£600,000 – expected cost of drilling a new well in the Robbana concession” which must refer to the planned ROB-3, 2400m well “ As this was previously costed at $1.5m [June 10 RNS] the reduction in cost would be explained by use of ZEN's own rig. There is no way the well could be drilled for £600k at current industry rates without some compensatory factor.

The 'Use of Proceeds' also allocates “£1,300,000- funding of Zenith's share of work programme costs in respect of the Ezzaouia concession......including the drilling of two sidetracks in non-producing wells” Even at 45% of the total cost [ETAP must fund 55%] £1.3m seems very low since the CTF rigs used by ETAP are usually costed at up to £3m per well. That again suggests that AC may have negotiated use of the BD-260 with a consequent reduction in ZEN's cash contribution.

If, as seems to be the case, the above supports the statement in the RAEX Report, of deployment of the rig to Tunisia, we can expect confirmation with the anticipated announcement of operations for ROB-3 very soon.
AGEOS
TheLondonOiler
05.11.2021 kl 13:40 12734

Rob 3 looks excellent I suspect they have done extra diligence there in getting the oil out
Viking_I
05.11.2021 kl 14:17 13031

100 to 120 bopd and 80 days to payout for workover cost then its its just operating cost max $10 per barrel and USD 2.2 million (before tax) per year to company. I see desperate attempt to lower value best of luck to them. SLK looks soon as no long stopover date and waiting CCH meeting date and minutes of meeting from October/November. no one will come down to 0.1210. Get whatever below 0.15 Nigeria Tilapia and SLK something before 10th November.
Redigert 05.11.2021 kl 14:20 Du må logge inn for å svare
Aqualight
20.11.2021 kl 15:17 11873

SLK & EZZA, har for periode - 1/11 -14/11 - 2021 - BEMÆRK det er for 2 perioder

Samlet set leveret 14.296 Boe - 45% til firmaet = 6433 Boe x 65$ = 418.145 $ (3.683.821 Nkr = 263.130 Nkr. pr dag) før udgifter - (Husk nu at der bliver afregnet med en gennemsnitspris, for året - i henhold til aftalerne, derfor bruges dagsprisen IKKE)

Jeg tilskriver beløbet på arket og vi er nu samlet set på ca. 88.000.000 Nkr - (ca. 10 mill $) eller det der svare til ca. 799.955.936 millioner aktier ved lukkekurs 0,11 Nkr .

Aqualight 🇩🇰🇳🇴🇬🇧
Herbius
21.11.2021 kl 15:21 12291

Takker AQ, de penge er ihvetfald vores 👍

Håber ikke du har mistet modet 😃
Aqualight
21.11.2021 kl 16:43 12251

Velbekomme Herbius.

Mistet modet?? haha du er da ikke helt uden humor kan jeg se - Næ du jeg har bare haft lidt rigeligt at se til - tak for aktierne til jer der valgte at sælge, det var en fantastisk positiv overraskelse at se, at mine handler var gået igennem -

At AC ikke bare sidder på hænderne og venter, kan jeg ikke se som andet end positivt, fremdriften og momentum bliver holdt i højt gear, og at de forskellige regeringer og andet ikke kan få taget sig sammen til at få eksekveret, det kan aldrig falde tilbage på AC - Han har jo meddelt hvad planen og strategien er, og han følger den så ganske fint, alternativet var at tilslutte sig det tude kor, der jævnligt poster på de forskellige forum der nu er.

Jeg er i + på min samlede beholdning i Zenith, selvom jeg har købt et par ordentlige klodser. Derudover har lavet en ganske ganske fornuftig forrentning på mine andre investeringer - AC har bundet en ganske stor del af sin formue i selskabet, så hvis han ikke er motiveret for at få det til at rulle, så ved jeg helt enkelt ikke hvem der har motivationen.

Husk lige på, at for hver 1 øre aktien falder eller stiger ændres AC´s formue med noget der ligner 635.000 Nkr!!! hvis ikke DET er motivation nok for at få tingende til at lykkedes.....

Til de seriøse som godt vil vide lidt mere om Tunesien har jeg fundet dette frem fra gemmerne : http://oaji.net/articles/2014/913-1401953514.pdf

Vi ser om ikke tingende ændre sig drastisk i ugerne der kommer

God søndag -

Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Redigert 21.11.2021 kl 16:44 Du må logge inn for å svare
Nano Rekyl
21.11.2021 kl 17:30 12186

Heisan, AQ!

Takk for all info!

Ha en så riktig trivelig søndag videre!
kim2002
21.11.2021 kl 18:30 12142

Ja her fikk jeg handlet billig og har for lengst rundet 12 mill. Spennende tider.
AQ takk for informative innlegg.

Lykke til
Aqualight
21.11.2021 kl 19:46 12261

Hej Kim2002,

Jeg så godt du havde handlet ind igen - godt set.

Den opmærksomme investor vil måske se lidt på vores 100% felter .. El Bibane & Robbana - med henholdsvis 25,7 mill og 10,99 mill i reserve - alene, med en konservativ værdi fastsættelse på 5$ som er i den lave ende, og med det nuværende antal aktier så tilsiger kursen 0,9595 Nkr. - med 50% af reduktion af 5 $, hedder prisen altså 0,4797 Nkr. og en værdi ansættelse på 2,5$ som er helt væk fra enhver logik i dagens marked - og endnu værre ser det ud med yderligere 50% reduktion til 1,25$ som er total uhørt i dagens marked, men det giver stadig 0,2398 Nkr.

Men den nuværende værdiansættelse ligger på under 0,625$ på reserven alene......... og 0,1199 Nkr. pr. aktie.........

Ovenstående er så et bud på en værdiansættelse af de 2 -100% felter, og dermed - uden produktion - uden Italien - uden indtægt - men kun reserve..... der er et voldsomt misforhold. Det tror jeg alle kan se, og retfærdiggør fortiden den slags "rabat"? eller skal vi komme videre nu, og så se bare en smule fremad.

Jeg har brugt 1.684.392.631 aktier til regnestykket -

Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Viking_I
22.11.2021 kl 00:29 12032

I differ here in reserve it is 1C reserve and not 2C reserve. But I am still not convince with valuation made by $3 with current oil price. Correct 2p reserve is not known for El bibbane and Robana. Current share price is defended by 1 year Tunisian production without SLK.
Aqualight
22.11.2021 kl 08:12 11960

Acquisition of SLK from CNPC

https://www.lse.co.uk/rns/ZEN/acquisition-of-slk-from-cnpc-isyijn1o61lz1w0.html

Mon, 22nd Nov 2021 07:00

RNS Number : 0480T
Zenith Energy Ltd
22 November 2021

November 22, 2021

ZENITH ENERGY LTD.

("Zenith" or the "Company")

Acquisition of SLK from CNPC

Zenith Energy Ltd. ("Zenith" or the "Company") (LSE: ZEN; OSE: ZENA), the Africa focused production and development energy company, is pleased to announce that Zenith Overseas Assets Holdings Ltd. ("ZOA"), its fully owned subsidiary, has entered into a share purchase agreement ("SPA") for the acquisition of a 100 percent interest in the issued, allotted, outstanding and fully paid-up share capital of Canadian North Africa Oil & Gas Ltd. ("CNAOG") (previously named CNPC International (Tunisia) Ltd), a 100% subsidiary of CNPC International Ltd.



CNAOG holds an undivided 22.5% interest in the North Kairouan permit and the Sidi El Kilani Concession in Tunisia ("SLK" or the "Concession"), together with 25 Class B shares in Compagnie Tuniso-Koweito-Chinoise de Pétrole ("CTKCP"), the operator, representing 25% of the issued share capital of CTKCP.



Terms

Pursuant to the terms of the SPA, ZOA has acquired CNAOG for a consideration of US$1,658,680, paid by the Company upon completion (the "Consideration"). As at the Completion date, the volume of crude oil produced from the Concession and allocated to and received by CNAOG, which has not been sold or otherwise disposed of, amounts to approximately thirty thousand (30,000) barrels of crude oil.

The Company confirms that the terms of the SPA constitute a new transaction, and are in full and final replacement of the terms previously outlined in Zenith's announcement dated September 8, 2020.



Andrea Cattaneo, Chief Executive Officer of Zenith, commented:

"The Board is delighted to have now completed Zenith's acquisition of an equity stake in the SLK concession, providing Zenith with immediate additional daily production revenue in Tunisia and an exciting future in developing SLK which has significant unexploited potential.



The Company will now begin investing technical management time and resources towards the performance of targeted field rehabilitation and drilling activities to gradually increase production from SLK.



We are also pleased to have increased our footprint in Tunisia, a country where we are now increasingly well-established as an oil and gas producer and where we hope to further consolidate our presence.



I thank CNPCI for their constructive assistance in successfully concluding this transaction. We look forward to exploring further opportunities for cooperation with them in due course.



Similarly, we shall seek to provide further updates to shareholders on other areas of long-held focus between now and the close of the year."

Market Abuse Regulation (MAR) Disclosure
Slettet bruker
22.11.2021 kl 08:18 11921

Strålende nyhet!!!
Aqualight
22.11.2021 kl 08:35 11812

RNS fra den 8 september 2020 -

https://www.lse.co.uk/rns/ZEN/acquisition-of-sidi-el-kilani-from-cnpc-7100kzptm254ox5.html

Upon Completion of the Tunisian Acquisition, the Company's working interest in SLK will equate to a daily production of approximately 300 barrels of oil per day.

Aqualight 🇩🇰🇳🇴🇬🇧
Oilinvestor
22.11.2021 kl 08:43 11781

Nå har selskapet sikret seg 50% av de 300 fatene. Gjenstår resterende 150 boe med KUFPEC som venter på myndighetsgodkjennelse.
Lite sjakk trekk fra AC:)
olje
22.11.2021 kl 08:48 11729

Slettet bruker skrev Strålende nyhet!!!
Da er vel 15 øre på trappene, Tipper det kommer mye mer frem mot Jul og videre de første ukene på nyåret. Skal bli moro å se tilbake om ett par tre mnd på prosentvis økning i aksjekurs. Uansett, denne tråden skal jeg personlig ta opp igjen når fasit foreligger, lykke til!!
kim2002
22.11.2021 kl 11:26 11634

Jeg hadde et godt kjøp i går :)
Noen som har regnet på hvilke verdier dagens avtale har?
Kursen løftet seg jo noe, men hadde forventet mer.
Stockdance
22.11.2021 kl 13:06 11590

Skeptikere av Zenith har lenge argumentert med at vi ikke har organisasjon nok til å drive bedriften på en forsvarlig måte. Med direkteoppkjøp av bedrifter siste tiden ser det ikke ut til å være et nevneverdig problem. Hva tenker dere om andre muligheter/utfordringer også siste oppkjøp gir Zenith bortsett fra de rent økonomiske forhold? Selv tenker jeg dette følger bedriftens vekst som hånd i hanske, og arbeiderne fortsetter vel der de har hatt sin arbeidsplass. Er der nøkkelpersonell i bedriftene Zenith kan få bruk for også?
Herbius
24.11.2021 kl 06:19 11440

Dejligt at høre AQ 😃👍

Født sjov 😂😂

Vi står foran et par meget spændende år, tror AC bliver årets julemand, ligesom sidst 👍😃🎅🎅🎅🎅🎅🎅🎅🎅
Redigert 24.11.2021 kl 06:21 Du må logge inn for å svare
Gullit
01.12.2021 kl 14:48 10785

Hva tenker du om siste nytt Aqua?
Aqualight
01.12.2021 kl 17:20 10680

@ Gullit,

Jeg tænker at vi er et rigtig godt sted som firma, og at fundamentet bliver stærkere måned efter måned, samt at AC igen viser sine eminente forhandlings evner, om 20mill $, er en udfordring at skaffe på den lange bane, det mener jeg ikke, potentialet er for stort til at nogen vil misse den chance for at lave penge, og forhandlingerne med de afrikanske banker har stået på meget meget længe, spørgsmålet er så kun hvad skal de første 3 mill $ koste at låne!

Med hensyn til regnskabet, var den ubekendte faktor faktisk kun Italien, men her var der fine tal, det man grundlæggende skal gøre sig klart er vel i bund og grund at det koster utrolige summer at tjene utrolige summer indenfor oliebranchen, og selvfølgelig betyder det noget hvor mange aktier der bliver udstedt, og hvor store lån der bliver optaget, men som det ser ud lige nu er jeg slet ikke urolig, og jeg støtter stadig flere aktier end flere banklån, mest fordi der ikke er nogen præmis når der bliver udstedt aktier, det er der altså ved et banklån, hver måned faktisk. misvedligeholdte lån er nok det, der har lukket flest oliemyg.

Og for at citere en tidligere direktør indenfor oliebranchen, så er det bedre at kunne sælge 2-3000 fat om dagen, end at producerer 10000 fat om dagen uden salg, så penge på kontoen har mere værdi end en høj produktion.

Herfra vil det være yderst positivt at få gang i noget mere arbejde i Tunesien, hvilket jeg også fornemmer er under opsejling, ganske snart faktisk - Tilapia ll, kommer når den kommer, nu skal AC til Nigeria i midten af denne måned, så her kan der også ske uventede ting, med hensyn til nye/yderligere aftaler.

Afslutningsvis vil jeg da godt fremhæve denne tekst fra den udsendte RNS, da den belyser ganske fint hvad der er i vente fremadrettet :

Zenith currently generates more revenue than at any prior stage in its history and it is our expectation that the next audited annual results will more comprehensively showcase the Company’s very positive performance, which will be further strengthened by way of the recently announced acquisition of a 22.5% interest in the Sidi El Kilani concession from CNPC, as well as other potential near-term acquisitions in the Republic of the Congo and elsewhere.

Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Gullit
01.12.2021 kl 18:49 10608

Ja alktid vanskelig om man skal pøse på med flere aksjer eller ta opp lån. Tenker også som deg att det er mer oversiktlig med flere aksjer, men da blir alle aksjonærer så oppgitt så da faller kursen tilbake… men helt klart en uhyre spennende tid vi går inn i. Lykkes vi kan det bli svært..
Aqualight
31.12.2021 kl 00:11 9754

Allerførst godt nytår, og jeg håber i har haft en god, men for mange anderledes jul (cv19)

Der synes at være 2 emner som optager investorerne, vedrørende 2021.

1. Tid
2. Aktiekursen

Begge dele kan være ganske legitime grunde til at købe eller sælge - men når det er sagt, så er der en hel del der lige skal gøre sig selv den tjeneste at gennemgå samtlige RNS fra 2021 - 68 stk. er der udsendt fra firmaet... smag lige på det tal, et kort øjeblik. det er tæt på 6 RNS hver eneste måned de sidste 12 måneder - jeg har ikke set noget liggende og hvis jeg har, må jeg have glemt det - det er langt udenfor normal billede, dette er meget positivt ment.

Der er generalforsamling i firmaet den 16 Januar/2022, mener jeg det er, og her kan man jo ændre de ting man som investor mener er helt galt, hvis man kan samle stemmer nok. det kræver blot lidt benarbejde.

Der er i min optik som langsigtet investor, mange rigtig positive ting under opsejling, derudover er vi kommet over den pukkel som hedder manglende indtjening hver måned, i forhold til hvis vi ser 1-2 år tilbage, indtjeningen som jeg ser tallene er at vi får temmelig mange penge fra Italien som kan holde lønninger og andet forbundet med den daglige drift dækket - og at pengene fra Tunesien kan dække udgifter til de finansielle udgifter, samt drift af Tunesien.

Der har været utrolige mængder af berettet tvivl omkring Nigeria, for hvem ejer hvad og hvilken aftaler er gældende! det spørgsmål kan vi med rette få opklaret midt i Januar, når nu der er generalforsamling, men igen så kræver det en indsats fra investorbasen. Det er før i firmaets historie set at tingende har taget en skarp drejning i 11 time, behøver jeg sige mere end Tilapia? det tror jeg ikke. så selvom det kan synes at vi er bagud, så skal man kende AC virkelig dårligt, hvis man ikke ved at han har nogle utrolige forhandlingsevner. men vi får se hvad der er op og ned i denne Nigeria sag.

Kan man vedrørende TLP ll, tænke at retssagen med hensyn til det tidligere borefirma, kan have en indflydelse på, hvor hurtigt en underskrift kommer? hvis underskriften kom i morgen, og vi gik i gang med 103c, med det samme og havde et positivt resultat... lad os sige i marts måned 2022, tror i så der vil stå et firma som er hevet i retten og vil bruge det, og forlange at de "kun" skulle betale differencen på den resterende manglende dybde? i stedet for det beløb som vi stævner dem for.... blot en tanke. men nok om den del for nu.

Udviklingen i Tunesien er i fuld gang, og der er mere end rigeligt at tage sig til, med de forskellige felter, og her er det jo godt, at vi så har overtaget 100%, da vi dermed så selv bestemmer tempoet i 2022, vi ved der er bunker af olie, vi ved også hvordan vi får den op, samt får den solgt - heri ligger en meget vigtig pointe, uden salg ingen værdi, that simple.... der er rørsystemer i stedet for vi skal bruge tankbiler, vi kan producerer både strøm / olie og gas, så her er der virkelig potentiale, indenfor en i olieverdenen kort tid.

Udviklingen i Italien har været fremme et par gange, og jeg kan kun se for mig at der også her bliver udviklet i 2022, hvis man følger lidt med i energiverdenen, har man måske set at både Tyskland og Frankrig skal til at vedligeholde deres atomkraft værker, hvorfor de er tvunget til at "lukke ned" i en længere periode, Europa kommer til at mangle strøm i første halvdel af 2022, hvilket er en gylden mulighed for at udvikle Italien, stort set uanset hvad det koster, de penge er hurtigt tjent hjem med en fornuftig produktion, det kan med de rette træk, gå hen og blive vores guldkalv rent økonomisk for 2022, jeg vil i hvert fald indstille til AC at han får udviklingen sat i højeste gear, omgående i 2022.

Jeg ønsker jer alle et indbringende 2022, både i Zenith Energy og i andre aktier.

Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Redigert 31.12.2021 kl 00:22 Du må logge inn for å svare
Nano Rekyl
31.12.2021 kl 02:02 9681

Heisan, AQ!

Takk for alt du har oppdatert oss på i 2021!

Ha et hyggelig Godt Nyttår!
Redigert 31.12.2021 kl 02:02 Du må logge inn for å svare
kim2002
31.12.2021 kl 10:25 9623

Takk for nyanserte og reflekterte innlegg. Jeg sitter langsiktig. Ønsker alle et Godt nytt år, med positiv fremgang for alle aksje eiere. Lykke til i 2022.
Svartsyn
31.12.2021 kl 16:27 9402

Hei Aqualight og alle Zenithere.
Godt nyttår til heile hurven.
Det ble ikke boret 1 METER i 2021.
Det håper jeg det blir forandring på i 2022.
Vi har et flott fundament nå, vi må bare komme igang.
Forøvrig enig med Konjagi Nigeria er et blindspor, det har vi ikke muskler eller kompetanse til å drifte.
La oss heller få en eller to av de andre "kontraktene" underskrevet. Så skal dette bli spennende.
Aqualight
01.01.2022 kl 10:44 9139

Sidste nyt fra Brazzaville vedrørende energi -

https://gouvernement.cg/compte-rendu-du-conseil-des-ministres-du-mercredi-29-decembre-2021/

The increase in our hydrocarbon production capacity, with a new orientation given to the sector, thanks to the production of liquefied gas, as well as the resulting increase in the supply of electricity in the sub-regional framework recently concluded with the DRC and the development of eco-tourism will also be at the heart of the priorities for 2022 and the following years.

These priorities will allow, in addition to the creation of thousands of jobs, especially for our youngest compatriots, an effective revival of the national economy and inclusive growth. Concluding his remarks, and before presenting his wishes to the Ministers, the Head of State invited the Government to mobilize and take these objectives head-on, in order to ensure the success of the five-year term. and therefore the success of the Congo.

Speaking on behalf of the Members of the Government, Mr. Anatole Collinet MAKOSSO, Prime Minister, Head of Government, after thanking the Head of State for his warm wishes to everyone, assured the President of the Republic of the full mobilization of the Members of the Government so that the results expected by the people, of which the chief magistrate is the only accountant before the Nation and before history, are at the rendezvous.

Nothing more being on the agenda, the President of the Republic closed the meeting and adjourned the meeting.

Started at 1:30 p.m., the Council of Ministers meeting ended at 2:45 p.m.



Done in Brazzaville, December 29, 2021

Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Aqualight
01.01.2022 kl 14:24 9017

Velkommen til 2022 -

Jeg har ud fra de tilgængelige informationer fra henholdsvis Allenby Capital (14 December 2021) & BCRA (September 2021) - sammensat lidt af en huskeliste både til nye og gamle investorer.

Følgende kilder er brugt.

Allenby Capital link: https://wp-allenby-2020.s3.eu-west-2.amazonaws.com/media/2021/12/20211214-Zenith-Energy-ZEN.L-Allenby-Capital-Interims.pdf?c2642=on
BCRA Rapport link: http://www.bcra-bg.com/

1. Zenith suggested that 1,000 b/d is possible by the second quarter of 2022 assuming successful workover and drilling activity.

2. Near-term, the work programme in Tunisia involves drilling a vertical well at Robbana and two side-tracks in non-producing wells.- Zenith is scheduled to commence an infill and side-track drilling programme on its Ezzaouia and Robbana licences shortly. Results should emerge during the first quarter of 2022. The programme is low-risk and should provide an early boost to production.

3. Production in Tunisia was running at 650 b/d net in late September 2021 including conditional SLK output.

4. Torrente Cigno, revenues are currently (September 2021) running at €195,000/month or €2.34m annually. Zenith has the potential to boost gas supply to Torrente Cigno and hence power plant production.

5. At end September 2021, the proved and probable reserve position was 31.1mm boe gross or 21.7mm boe net.

6. Chapman Petroleum, have estimated probable reserves of 19.63mm barrels gross. (Tilapia ll/Brazzaville) Zenith Congo is expected to hold a 60% interest in the new Congo Licence II once issued, with the remaining 40% held by Société Nationale des Pétroles du Congo (SNPC), the National Oil Company.

7. Zenith has a US$5.7m receivable outstanding which is owed by the national oil company, SNPC, for its share of previous work programmes. (Tilapia ll/Brazzaville)

8. Current President, Denis Sassou Nguesso is supportive of the petroleum industry. (Tilapia ll/Brazzaville)

9. SMP lawsuit: Zenith, via AAOG, inherited a claim against the French drilling company SMP. This related to alleged errors in the drilling of exploration well TLP-103C in the Tilapia licence offshore Congo. According to Zenith, a settlement is likely to be at least US$3.1m.

10. Zenith has expressed an interest in making further acquisitions in Tunisia.

11, Given that only two of the four Torrente Cigno generating modules are in operation, the facility is capable of being leveraged assuming gas supply can be increased. Potentially this can be achieved by drilling the Masseria Vincelli 2 side-track which could boost output by 1,000 mcf/d gross,according to the Chapman CPR. We believe in the light of Torrente Cigno’s strong financial performance and the tight power market in Italy Zenith may give the go-ahead for the Masseria Vincelli 2 side-track in the coming months.

Som det mest usikre lige nu er Nigeria, Noble Hill-Network Ltd (NHNL) option agreement - som vi er oplyst udløber den 15 Januar 2022- vi må forvente enten en RNS, lige om lidt, eller en afklaring senest til den kommende generalforsamling midt i januar 2022. - firmaet oplyser selv følgende:

Development work at the Barracuda field is at an advanced stage with the B-5 production well scheduled to be drilled in the first quarter of 2022. Zenith has suggested production potentially running at 4,000 b/d gross in the second quarter.

I tillæg til ovenstående oplysninger er det min opfattelse at følgende er meget vigtigt at huske:

Zenith Congo, the group applied for a new 25-year licence, for the Tilapia oilfield (to be called Tilapia II), for which it was the successful bidder. The award process for Tilapia II has involved an “Inquirty of Public Utiltiy” s, which was successfully completed by Zenith Energy in February 2021. The Company is currently negotiating the terms of Tilapia II with the Ministry of Hydrocarbons of the Republic of the Congo. The timing of the final granting of the licence remains uncertain and remains subject to successful negotiations with the Congolese Minstry of Hydrocarbons regarding Tilapia II.

Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Redigert 01.01.2022 kl 14:32 Du må logge inn for å svare
altinex..
03.01.2022 kl 16:03 8319

Jeg forstod på den siste web infoen til AC, at den 1200 hp bore riggen lå lagret ved en utskipnings kai i Tunisia, i påvente for nye oppdrag i Tunisia eller Congo/ Nigeria.. Men det aktuelle letefeltet i Nigeria ligger vel i et sump-område, og der kan en vel ikke bruke denne type rigg som fraktes på hjul ? Vil den bli på-montert på en lekter eller må det lages infrastruktur inkl. vei-fyllinger ?
Redigert 03.01.2022 kl 17:32 Du må logge inn for å svare
Fakevenues
04.01.2022 kl 06:02 8203

"The Company has been informed that the drilling location for B-5 has already been acquired by NHNL and all necessary civil works (including dredging and clearing of the designated well location) have been performed in preparation for the mobilisation of a barge-mounted drilling rig. A suitable and fully inspected drilling rig has been identified and a site visit is planned in mid-December 2021, with the expectation of signing a drilling contract in January 2022 to begin operations during the first quarter of 2022. Production from the Barracuda oilfield is expected to begin during the second quarter of 2022 at a rate of approximately 4,000 barrels of oil per day." https://newsweb.oslobors.no/message/548053

Når det gjelder Rigg, så er det visst inngått avtale med et Nigeriansk selskap vedrørende en spesiell type rigg som egner seg for dette feltet. Videre for raskt å kunne raskt hente profitt fra feltet, se link under.

Hentet fra en tråd på LSE-Forumet:
29 Nov '21
"Scroll down to see Eunisell EPF Barge 'Victory', the probable barge-mounted Early Production Facility mentioned in today's RNS and from which oil production would be transferred to an adjacent floating storage and offloading vessel.

www.eunisellproduction.com

AGEOS"
Redigert 04.01.2022 kl 06:10 Du må logge inn for å svare
altinex..
04.01.2022 kl 20:19 7932

1000 Takk, for info :)
Redigert 04.01.2022 kl 20:20 Du må logge inn for å svare
Fakevenues
06.01.2022 kl 12:51 7763

Canadian oil & gas company Zenith Energy plans to invest more in Tunisia
January 6, 2022

(TAP) - Canadian oil and gas company Zenith Energy plans to strengthen its partnership with Tunisia and invest more in the hydrocarbon sector, CEO and President of the company Andrea Cattaneo said Tuesday.
He was speaking at a working session held with Minister of Industry, Mines and Energy Neila Genji at the ministry's headquarters.
The Minister said her department is committed to continuing to support investors in research and exploration in the hydrocarbon sector and help them work in the most favorable conditions.
One of the government priorities is to resume the normal pace of activities in this dynamic sector in order to increase domestic oil production, which is likely to bolster energy security.
Zenith Energy Ltd. is an international independent oil and gas company with production, exploration and development assets in the Republic of the Congo, Italy and Tunisia.
The Company is listed on the London Stock Exchange Main Market for listed securities (ZEN) and the Euronext Growth of the Oslo Stock Exchange (ZENA).

tap.info

https://www.tdailynews.net/story-z13182840
Aqualight
25.01.2022 kl 21:49 6799

For præcis 2 år og 1 måned siden i dag, (25/12-2020) startede jeg denne seriøse tråd. Vi har siden da oplevet en udvikling som mange ikke så som en mulighed, men her er vi, stærkere end nogensinde, med store indtægter, set i forhold til størrelsen på firmaet, samt en pipeline som mildest talt ser fuldstændig fantastisk ud - og ja ventetiden dræner, mit personlige syn på firmaet er dog hvis noget, forbedret mange 100% - at det ikke afspejler sig i aktieprisen, kan jeg helt grundlæggende godt forstå, for udviklingen med hensyn til det vi venter på, har trukket en del ud, men ærlig talt så er det blot et billede på vores egen tålmodighed, og ikke på de resultater som faktisk er opnået. Alle venter på den store forløsning - men med en blanding af tålmodighed - politik - og ikke mindst en verdensomspændende pandemi, har det ikke været de nemmeste omstændigheder at arbejde under.

Jeg kan se at der er en del snak om at firmaet ikke svare på spørgsmål! jeg bliver nysgerrig på hvad det er for nogle spørgsmål der bliver stillet? nu er det, som det altid har været fuldstændig umuligt at svare på en lang række spørgsmål, som kan synes uskyldige som afsender, så spørgsmål som hvornår kommer Tilapia ll aftalen, hvornår kommer SLK aftalen eller Nigeria - er for firmaet helt umulige at svare på, AC har ikke for vane at tilbageholde oplysninger, og hvorfor skulle han? Som jeg har skrevet både her og svaret på de spørgsmål som er sendt til Zenithinvestor2021@gmail.com - så er jeg slet ikke i tvivl om at resultaterne kommer, ikke nødvendigvis i det tempo som vi hver især gerne vil have det, men de kommer.

Jeg tror samtlige vinkler på firmaet og de RNS der er blevet udsendt har været analyseret og vendt her på tråden, af nogle yderst kompetente investorer, lige siden 2020, og pilen peger heldigvis kun en vej, nemlig den positive vej. at AC i den sidste RNS spiller med helt åbne kort, og samtidig giver en ret præcis forventet måned for hvornår, firmaet forventer yderligere proces, kan jeg kun være tilfreds med. Jeg nævner gerne igen, at hvis firmaet ikke havde noget at byde ind med så er der en lang lang række forhold som aldrig var sket, herunder diverse møder med præsidenter og ministre i en håndfuld lande, samt en stadig stigende opbygning af økonomiske muskler, både med hensyn til udstedelse af nye aktier samt optagelse af lån. Hvis det var så nemt at gøre hvad AC gør, så kan jeg godt nævne 100 olie myg som ville gøre det samme, i morgen. sandheden er at det er yderst kompliceret at gøre det han gør, samt at holde momentum, når hans egne forventninger er de samme som dem vi sidder med.

SLK & Tilapia ll, kommer når de kommer - udviklingen fra i dag og 6 måneder frem, kan jeg umiddelbart se 2 senarier for mig, 1 udbygning af Italien, som jeg også har nævnt tidligere, og 2 et yderligere opkøb af et allerede producerende felt i Tunesien, som ikke skal godkendes . en handel på linje med ECUMED - og indtil da så husk at pengene faktisk strømmer ind i kassen, uanset om tålmodigheden er tyndslidt eller om aktien falder - hvis det var så enkelt at drive en olie myg så havde vi alle gjort det.

Beklager lidt, fraværet fra tråden, men der har været meget at se til de sidste mange måneder - god aften til jer alle.

Og så det lille Ps. jeg har ikke solgt - men købt en smule, ikke meget.... men nok.

Aqualight 🇩🇰🇳🇴