For seriøse Zenith Energy investorer
Kære nye og "gamle" Zenith investorer & Zenith medskribenter,
OPDATERING fra 2025, er lagt under indledningen:
Hermed som lovet, denne lukkede tråd, hvor alle kan læse med, og alle er velkommen til at søge om tilladelse til at give sin mening til kende, men hvis du som skribent kun har til formål at fortælle hvor store idioter alle andre er , så er dette ikke stedet for dig, vi behøver ikke være enige i alt, men tonen på denne tråd er og bliver respektfuld - personangreb af enhver slags vil blive belønnet med et "rødt kort" og derfra er det direkte ud.
Jeg har udvalgt seriøse skribenter som allerede er inviteret (se om du er en af dem i din indbakke) - de har alle udvist konstruktiv deltagelse i debatten igennem de sidste par år. og er både kritiske og er villige til at dele oplysninger som alle kan bruge.
__________________________________________________________________________________________________________________________
OPDATERING Fredag den 3 Januar 2025:
- Der er sket utrolig mange ting de sidste 3-4 år i firmaet, og der er sendt mange bolde i luften, hvilket kan være positivt hvis man husker at gribe bare nogle af dem igen, det har ledelsen dog haft urimelig svært ved, og den præmis skal man kende fra start, ellers kan man godt blive slemt skuffet.
Zenith Energy har indledt tre separate retssager mod Republikken Tunesien og/eller ETAP, det nationale olieselskab, som er beskrevet herunder,
- Er der d.d. reelt, 7,3 milliarder grunde til at købe aktier i firmaet? det spørgsmål lader jeg være op til den enkelte investor, men vi ved at der ligger reelle krav (set med vores briller) på 639.700.000 $ ( 7.259.837.106 nok kr.) så langt så godt.
-: Vi ved også at vi har vundet ICC-1 Arbitration, som udløser 9,7 millioner $ ( ca 110 mill nok kr.) Dette er grundlaget for at vinde de kommende sager, derfor er denne MEGET vigtig, fremadrettet.
-: Der går rygter om at Tunesien har tilbudt et "forlig" med 120 mill $ fordelt over 8 år (1.363.349.691nok kr.) som skulle være afvist af firmaet
-: Vi ved at sagen vedrørende skade mod firmaet CNAOG ICC Arbitration 130 mill $ ( 1.476.962.165 nok kr.) skal præsenteres for en domstol, her i slutningen af februar 2025, og firmaet forventer en dom, omkring sommeren 2025.
-: Vi ved at firmaet har en ICSID Arbitration, (ICSID-voldgiften,) kørende mod Tunesien, for ikke at overholde de underskrevet aftaler men specielt artikel 8 mellem UK - Irland & Tunesien, som er underskrevet 1989. (ICSID er en forkortelse for - >International Centre for Settlement of Investment Disputes<) kravet er på 503 mill $ ( 5.714.707.456 nok kr.) og forventes afsluttet i Q1 - 2026.
-: Vi ved at Tunesien har sparker deres advokater ud, efter at have arbejdet på sagen i mere end 2 år! den del kommer de jo nok til at fortryde, rygtet siger at de har været ærlige overfor regerings apparatet og godt kan se at de næste sager kommer til at falde ud til firmaets fordel frem for Tunesien, med en sejer vedrørende ICC-1 Arbitration, i December 2024, er det en ren tilståelsessag, med de kommende afgørelser, hvilket stiller firmaet i en urimelig god situation. det har advokater selvfølgelig godt kunne se.
Sagerne i overskrifter ser således ud:
1. The ICC-1 Arbitration was commenced following ETAP’s failure to comply with its contractual obligations to pay for oil produced and sold by the Company’s fully owned subsidiary, Ecumed Petroleum Zarzis Ltd, in Tunisia. - 9,7 mill $ VUNDET
2. The Company has formalised a claim for damages in the amount of US$130 million (the “Claimed Amount”) in connection with the CNAOG ICC Arbitration. The CNAOG ICC Arbitration is distinct from the other arbitrations initiated by the Company, being the recently concluded ICC Arbitration against ETAP resulting an award in favour of Zenith
3. The ICSID Arbitration was launched following a series of actions undertaken by the Tunisian government to the material detriment of the commercial interests of the Investors in the Republic of Tunisia, including, inter alia, unreasonable, and arbitrary obstructions in relation to the development of the Sidi El Kilani and Ezzaouia concessions. - 503 mill $
4. Zenith Energy CEO said: "We are making steady progress on all fronts in the arbitrations against the Republic of Tunisia. The total cumulative amount claimed in the three ongoing arbitrations now stands at US$639.7 million, reflecting the extent of the damages inflicted on Zenith and its shareholders by the Tunisian authorities. We hope that the outcome of the ICC 1 arbitration, scheduled for the end of the year, will provide concrete confirmation of the validity of our position, as we direct our efforts towards the much larger ICC 2 and ICSID arbitrations, which are due to be concluded in 2025 and 2026 respectively."
___________________________________________________________________________________________________________________________
Og nu til det, det handler om, nemlig vejen videre herfra.
Vi har noget udstyr ("ZEN-260" - 1200 hp) som skal til Congo.. Pointe-Noir - Vi ved at det er fragtet til en havneby (se RNS 2495G 24 November https://www.londonstockexchange.com/news-article/ZEN/operational-update/14766321 ) men vi ved ikke hvilken havneby, mine bud er umiddelbart : Basrah (Irak) - Adana (Tyrkiet) - Jeg tænker ikke at man vælger at tranportere så stor en last (22-30 lastbiler) igennem urolige områder, over land. Hvis alt går godt mener jeg, man kan forvente at transporttiden vil være op i mod 60 dage, når det bliver sejlet. Der er meget papir arbejde osv.
Efter ankomst til Pointe-Noir, regner jeg med yderlige 10-15 dage til site og herfra yderligere 30-40 dage til at få stillet udstyret op, derfor er jeg kommet frem til at 1 Maj - 2021, er der hvor AC kan trykke på den grønne knap og begynde sidetrack på Tilapia ll.
Med hensyn til firmaets A-100 375hp workover rig.
Så ser jeg kun for mig lige nu, at den bliver sendt til SLK feltet. her fra den seneste RNS nr. 6029J : The Company can now look forward with well-grounded confidence to the journey ahead in the Republic of the Congo and the possible achievement of other publicly announced objectives, including the potential acquisition of additional oil production assets. transport tiden regner jeg som meget af det samme, dog er der ikke samme mængde arbejde med opstilling osv. hvorfor jeg ser en dato der hedder 1 Marts - 2021, hvis de bliver enige om at det er sådan det skal være.
Med hensyn til yderligere andele af Tilapia ll feltet, så ser det ikke sådan ud, når man ser på den seneste RNS og dog, skulle jeg komme med et bud, vil det se således ud : 70/30 eller 75/25 til Zenith - i forhandling om de 12,5 millioner $ i skattefradrag af produktionen, og den kommende PSC (Production Sharing Contract for Tilapia II)
Aqualight 🇩🇰🇳🇴
OPDATERING fra 2025, er lagt under indledningen:
Hermed som lovet, denne lukkede tråd, hvor alle kan læse med, og alle er velkommen til at søge om tilladelse til at give sin mening til kende, men hvis du som skribent kun har til formål at fortælle hvor store idioter alle andre er , så er dette ikke stedet for dig, vi behøver ikke være enige i alt, men tonen på denne tråd er og bliver respektfuld - personangreb af enhver slags vil blive belønnet med et "rødt kort" og derfra er det direkte ud.
Jeg har udvalgt seriøse skribenter som allerede er inviteret (se om du er en af dem i din indbakke) - de har alle udvist konstruktiv deltagelse i debatten igennem de sidste par år. og er både kritiske og er villige til at dele oplysninger som alle kan bruge.
__________________________________________________________________________________________________________________________
OPDATERING Fredag den 3 Januar 2025:
- Der er sket utrolig mange ting de sidste 3-4 år i firmaet, og der er sendt mange bolde i luften, hvilket kan være positivt hvis man husker at gribe bare nogle af dem igen, det har ledelsen dog haft urimelig svært ved, og den præmis skal man kende fra start, ellers kan man godt blive slemt skuffet.
Zenith Energy har indledt tre separate retssager mod Republikken Tunesien og/eller ETAP, det nationale olieselskab, som er beskrevet herunder,
- Er der d.d. reelt, 7,3 milliarder grunde til at købe aktier i firmaet? det spørgsmål lader jeg være op til den enkelte investor, men vi ved at der ligger reelle krav (set med vores briller) på 639.700.000 $ ( 7.259.837.106 nok kr.) så langt så godt.
-: Vi ved også at vi har vundet ICC-1 Arbitration, som udløser 9,7 millioner $ ( ca 110 mill nok kr.) Dette er grundlaget for at vinde de kommende sager, derfor er denne MEGET vigtig, fremadrettet.
-: Der går rygter om at Tunesien har tilbudt et "forlig" med 120 mill $ fordelt over 8 år (1.363.349.691nok kr.) som skulle være afvist af firmaet
-: Vi ved at sagen vedrørende skade mod firmaet CNAOG ICC Arbitration 130 mill $ ( 1.476.962.165 nok kr.) skal præsenteres for en domstol, her i slutningen af februar 2025, og firmaet forventer en dom, omkring sommeren 2025.
-: Vi ved at firmaet har en ICSID Arbitration, (ICSID-voldgiften,) kørende mod Tunesien, for ikke at overholde de underskrevet aftaler men specielt artikel 8 mellem UK - Irland & Tunesien, som er underskrevet 1989. (ICSID er en forkortelse for - >International Centre for Settlement of Investment Disputes<) kravet er på 503 mill $ ( 5.714.707.456 nok kr.) og forventes afsluttet i Q1 - 2026.
-: Vi ved at Tunesien har sparker deres advokater ud, efter at have arbejdet på sagen i mere end 2 år! den del kommer de jo nok til at fortryde, rygtet siger at de har været ærlige overfor regerings apparatet og godt kan se at de næste sager kommer til at falde ud til firmaets fordel frem for Tunesien, med en sejer vedrørende ICC-1 Arbitration, i December 2024, er det en ren tilståelsessag, med de kommende afgørelser, hvilket stiller firmaet i en urimelig god situation. det har advokater selvfølgelig godt kunne se.
Sagerne i overskrifter ser således ud:
1. The ICC-1 Arbitration was commenced following ETAP’s failure to comply with its contractual obligations to pay for oil produced and sold by the Company’s fully owned subsidiary, Ecumed Petroleum Zarzis Ltd, in Tunisia. - 9,7 mill $ VUNDET
2. The Company has formalised a claim for damages in the amount of US$130 million (the “Claimed Amount”) in connection with the CNAOG ICC Arbitration. The CNAOG ICC Arbitration is distinct from the other arbitrations initiated by the Company, being the recently concluded ICC Arbitration against ETAP resulting an award in favour of Zenith
3. The ICSID Arbitration was launched following a series of actions undertaken by the Tunisian government to the material detriment of the commercial interests of the Investors in the Republic of Tunisia, including, inter alia, unreasonable, and arbitrary obstructions in relation to the development of the Sidi El Kilani and Ezzaouia concessions. - 503 mill $
4. Zenith Energy CEO said: "We are making steady progress on all fronts in the arbitrations against the Republic of Tunisia. The total cumulative amount claimed in the three ongoing arbitrations now stands at US$639.7 million, reflecting the extent of the damages inflicted on Zenith and its shareholders by the Tunisian authorities. We hope that the outcome of the ICC 1 arbitration, scheduled for the end of the year, will provide concrete confirmation of the validity of our position, as we direct our efforts towards the much larger ICC 2 and ICSID arbitrations, which are due to be concluded in 2025 and 2026 respectively."
___________________________________________________________________________________________________________________________
Og nu til det, det handler om, nemlig vejen videre herfra.
Vi har noget udstyr ("ZEN-260" - 1200 hp) som skal til Congo.. Pointe-Noir - Vi ved at det er fragtet til en havneby (se RNS 2495G 24 November https://www.londonstockexchange.com/news-article/ZEN/operational-update/14766321 ) men vi ved ikke hvilken havneby, mine bud er umiddelbart : Basrah (Irak) - Adana (Tyrkiet) - Jeg tænker ikke at man vælger at tranportere så stor en last (22-30 lastbiler) igennem urolige områder, over land. Hvis alt går godt mener jeg, man kan forvente at transporttiden vil være op i mod 60 dage, når det bliver sejlet. Der er meget papir arbejde osv.
Efter ankomst til Pointe-Noir, regner jeg med yderlige 10-15 dage til site og herfra yderligere 30-40 dage til at få stillet udstyret op, derfor er jeg kommet frem til at 1 Maj - 2021, er der hvor AC kan trykke på den grønne knap og begynde sidetrack på Tilapia ll.
Med hensyn til firmaets A-100 375hp workover rig.
Så ser jeg kun for mig lige nu, at den bliver sendt til SLK feltet. her fra den seneste RNS nr. 6029J : The Company can now look forward with well-grounded confidence to the journey ahead in the Republic of the Congo and the possible achievement of other publicly announced objectives, including the potential acquisition of additional oil production assets. transport tiden regner jeg som meget af det samme, dog er der ikke samme mængde arbejde med opstilling osv. hvorfor jeg ser en dato der hedder 1 Marts - 2021, hvis de bliver enige om at det er sådan det skal være.
Med hensyn til yderligere andele af Tilapia ll feltet, så ser det ikke sådan ud, når man ser på den seneste RNS og dog, skulle jeg komme med et bud, vil det se således ud : 70/30 eller 75/25 til Zenith - i forhandling om de 12,5 millioner $ i skattefradrag af produktionen, og den kommende PSC (Production Sharing Contract for Tilapia II)
Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Redigert 18.03.2025 kl 12:54
Du må logge inn for å svare
Peter Sellers
03.06.2025 kl 11:59
10192
@Ff jeg tenker vi avslutter rundt 2,10 i dag samme som åpningen, no worries!! :))
Tony83
03.06.2025 kl 17:55
9834
Would it be logical if the SMP/Congo decision comes before Pentecost? What do you reckon?
Redigert 03.06.2025 kl 18:24
Aqualight
09.06.2025 kl 18:43
9061
Ikke for at være konspiratorisk, men jeg tror at der kommer endnu et gevaldigt ryk mod 5 nok kr. i den kommende uge, jeg kan se en masse investorer, runde endnu en million i værdi i deres portefølje, specielt de “gamle” - tillykke med at være tålmodig. Husk at gevinst sikre hvis du har lyst til det.
09/06-2025
The court has ruled! Brace yourselves — results drop mid-July. A major re-rate is coming. Buckle up. 🚀
25/04-2025
Institutional capital are priming for a potential major surge—not today, but within the next 60-90 days ahead of ICC2. When it hits, it hits fast. Early positioning wins
Aqualight 🇩🇰🇳🇴
09/06-2025
The court has ruled! Brace yourselves — results drop mid-July. A major re-rate is coming. Buckle up. 🚀
25/04-2025
Institutional capital are priming for a potential major surge—not today, but within the next 60-90 days ahead of ICC2. When it hits, it hits fast. Early positioning wins
Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Konjagi
09.06.2025 kl 18:50
9017
Det er så herlig å være aksjonær nå om dagen. Vi "gamle" har vært med på det motsatte i mange år, så dette fortjener vi
Storms
11.06.2025 kl 10:08
8448
Om det stemmer med sagen blev afsluttet 30/6 så må AC vide besked, da denne blev sendt på YouTube for 5 dage siden.
Zenith Energy 2025-06-05 | Market update - CEO Andrea Cattaneo
https://m.youtube.com/watch?v=YnFUGtlp6Eo
Zenith Energy 2025-06-05 | Market update - CEO Andrea Cattaneo
https://m.youtube.com/watch?v=YnFUGtlp6Eo
Storms
11.06.2025 kl 10:33
8363
Lyt lige extra med fra 6.33, Aqualight.
AC siger her beløber som søges i ICC-3 bliver betydelig større end før antaget…
AC siger her beløber som søges i ICC-3 bliver betydelig større end før antaget…
Tony83
15.06.2025 kl 11:23
7948
Does anybody have an explanation why is the decision in SMP/Congo case lingering? Any theories?
Liverbirds
15.06.2025 kl 11:27
7930
Du gnager og gnager om dette i alle trådene, Tony
Kan du ikke bare vente til det blir meldt.
Kongo er bare en liten sak oppimot Tunisia.
Kan du ikke bare vente til det blir meldt.
Kongo er bare en liten sak oppimot Tunisia.
Tony83
15.06.2025 kl 11:56
7849
Ok sry, I'll try to be patient!
Redigert 15.06.2025 kl 11:57
Blientotre
15.06.2025 kl 18:02
7550
Det er ikke noe mer informasjon angående saken enn at den skal avgjøres omtrent 3 måneder etter siste høring 13. mars. Altså kan vi forvente den når som helst nå. Mer har vi ikke å forholde oss til.
Aqualight
19.06.2025 kl 11:50
6857
Ledelsen har bedt om ordret
https://www.brrmedia.co.uk/broadcasts/68528f3455dee00012fa274e/zenith-energy-arbitration-update/
God dag til jer alle
Aqualight 🇩🇰🇳🇴🇬🇧
https://www.brrmedia.co.uk/broadcasts/68528f3455dee00012fa274e/zenith-energy-arbitration-update/
God dag til jer alle
Aqualight 🇩🇰🇳🇴🇬🇧
Gullit
24.06.2025 kl 14:09
5572
The Company continues to hold ownership of the Robbana and El Bibane concessions.
Noen som vet hvilke aktivitet det er på anleggene mens vi venter på dom her?
Noen som vet hvilke aktivitet det er på anleggene mens vi venter på dom her?
Storms
24.06.2025 kl 14:51
5463
Finder senest data omkring dette spørgsmål her:
12 February 2025
https://www.mfsa.mt/wp-content/uploads/2025/04/Zenith-Energy-Prospectus-Document-dated-12-February-2025.pdf
12. aug. 2024
https://markets.ft.com/data/announce/full?dockey=1323-16613867-0E65MDHVOTA0RJRPJ7H5JUIKSM
FEBRUARY 2024
BUILDING A PORTFOLIO OF PROVEN REVENUE - GENERATING ENERGY ASSETS
https://www.zenithenergy.ca/wp-content/uploads/2024/02/ZENITH-FEB-24.pdf
12 February 2025
https://www.mfsa.mt/wp-content/uploads/2025/04/Zenith-Energy-Prospectus-Document-dated-12-February-2025.pdf
12. aug. 2024
https://markets.ft.com/data/announce/full?dockey=1323-16613867-0E65MDHVOTA0RJRPJ7H5JUIKSM
FEBRUARY 2024
BUILDING A PORTFOLIO OF PROVEN REVENUE - GENERATING ENERGY ASSETS
https://www.zenithenergy.ca/wp-content/uploads/2024/02/ZENITH-FEB-24.pdf
kim2002
04.07.2025 kl 13:09
4250
Skal nok kjøres litt ned før store nyheter. Lavt volum så her kan haiene leke seg litt
Redigert 04.07.2025 kl 13:09
Dennis10
04.07.2025 kl 14:08
4148
Liverbirds skrev Spennende tider, Aqualight
Fint å hørt fra Aqualight, en stund siden nå. Er du fortsatt investert i Zenith, Aqualight?
Aqualight
04.07.2025 kl 15:56
3972
Du kan være ganske rolig Dennis10!, men ofte er tavshed mere værd end guld.
Jeg afventer blot at ledelsen får skrevet RNS færdig med det opnået beløb, og som jeg har meddelt i et andet forum, så ser jeg ikke et beløb under 205 millioner usd $ for sag 2
Aqualight 🇩🇰🇳🇴🇬🇧
Jeg afventer blot at ledelsen får skrevet RNS færdig med det opnået beløb, og som jeg har meddelt i et andet forum, så ser jeg ikke et beløb under 205 millioner usd $ for sag 2
Aqualight 🇩🇰🇳🇴🇬🇧
Storms
04.07.2025 kl 16:09
3926
205 $mill er 2.100 mill NOK for ICC-2 er med ca 45 % rente som i ICC-1…
Længe siden sidste du skrev, da glæde du dig til at blive millionær sammen med dem, som har være med længe i Zena 😊
Længe siden sidste du skrev, da glæde du dig til at blive millionær sammen med dem, som har være med længe i Zena 😊
Redigert 04.07.2025 kl 16:15
Aqualight
04.07.2025 kl 16:51
3842
Nu er vi en del som har købt med begge hænder i ganske lang tid, og ganske store mængder og derfor kan du nok godt regne ud, at det med millionen (både i Norske og Danske kroner) er vi langt forbi! Hvis man har mere end xxxx % på en aktie.
Så for at sige det på Norsk,
Det er mye som betyr noe for meg, men millionen er ikke en av dem – altså, ikke for å høres snobbete ut.
Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Så for at sige det på Norsk,
Det er mye som betyr noe for meg, men millionen er ikke en av dem – altså, ikke for å høres snobbete ut.
Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Svartsyn
04.07.2025 kl 17:13
3776
Hei Aqualight
Såg en skrev lengre nede at det har vært stille fra deg en stund.
Da får jeg bare si at jeg har hørt det verre.
Glemmer ikke den/han som skrev at du kanskje var useriøs.
Da har vi et godt norskt ordtak ,du skal høre mye rart for ørene faller av..Det var den dagen.
Du skal ha tusen takk for din radbrekking av dette firmaet.
Uten din seriøse omtale og endelige omtale av dette firmaet.
Da hadde jeg aldri sittet i den posisjonene som jeg gjør idag..
Så tusen takk for din seriøsitet og alle de timene du har brukt på det arbeidet.
Jeg er ekstremt imponert over din utholdenhet.
Gikk tilbake og såg på historikk over aksje kjøp i dette firmaet.
Ble overrasket over at første kjøp var i 2019 og ikke 2020 som jeg trodde.....
Det har vært en lang reise ,men 90% urealiserte tap på det verste.
Og idag sitte med store grønne tall er nesten uvirkelig.
Husker tilbake til tiden da jeg hamstret vilt og uhemmet når vi gikk under 10 øre= 1 krone idag.
Da var jeg mildt sagt forbannet,men din og HERBITUS danske ro.
Fikk meg til å kjøpe videre.
Husker også godt tiden, da vi låg 3 ganger i uken på toppen av taperlisten av alle aksjer på den norske børsen.
Og en dag uten tosifret nedgang var en "liten" seier.
Idag er alt glemt.
Og jeg husker også at jeg håpet at det for guds skyld ikke måtte komme en RNS på fredagskvelden= det var i 9 av 10 tilfeller dårlige nyheter.*emisjoner).
Men det mest riktige du noen gang har sagt til meg er.
ALDRI FORELSK DEG I EN AKSJE .
Enda historien om Zenith underbygger kanskje ikke utsagnet.
Så har det setningen blitt en realitet i min videre investering.
Får avslutte med en av mine favoritter.
Haren hyperventilerer ,mens skilpadden fortsetter i sitt jevne tempo,ingen er idag i tvil om hvem som vil passere mål-linjen først.
Vinneren heter AQUALIGHT.
Ha en strålende aften...Det skal jeg ha.
Taco,rødvin og et blikk på markedsverdien på Zenith aksjene mine,kvelden kan ikke bli bedre.
Såg en skrev lengre nede at det har vært stille fra deg en stund.
Da får jeg bare si at jeg har hørt det verre.
Glemmer ikke den/han som skrev at du kanskje var useriøs.
Da har vi et godt norskt ordtak ,du skal høre mye rart for ørene faller av..Det var den dagen.
Du skal ha tusen takk for din radbrekking av dette firmaet.
Uten din seriøse omtale og endelige omtale av dette firmaet.
Da hadde jeg aldri sittet i den posisjonene som jeg gjør idag..
Så tusen takk for din seriøsitet og alle de timene du har brukt på det arbeidet.
Jeg er ekstremt imponert over din utholdenhet.
Gikk tilbake og såg på historikk over aksje kjøp i dette firmaet.
Ble overrasket over at første kjøp var i 2019 og ikke 2020 som jeg trodde.....
Det har vært en lang reise ,men 90% urealiserte tap på det verste.
Og idag sitte med store grønne tall er nesten uvirkelig.
Husker tilbake til tiden da jeg hamstret vilt og uhemmet når vi gikk under 10 øre= 1 krone idag.
Da var jeg mildt sagt forbannet,men din og HERBITUS danske ro.
Fikk meg til å kjøpe videre.
Husker også godt tiden, da vi låg 3 ganger i uken på toppen av taperlisten av alle aksjer på den norske børsen.
Og en dag uten tosifret nedgang var en "liten" seier.
Idag er alt glemt.
Og jeg husker også at jeg håpet at det for guds skyld ikke måtte komme en RNS på fredagskvelden= det var i 9 av 10 tilfeller dårlige nyheter.*emisjoner).
Men det mest riktige du noen gang har sagt til meg er.
ALDRI FORELSK DEG I EN AKSJE .
Enda historien om Zenith underbygger kanskje ikke utsagnet.
Så har det setningen blitt en realitet i min videre investering.
Får avslutte med en av mine favoritter.
Haren hyperventilerer ,mens skilpadden fortsetter i sitt jevne tempo,ingen er idag i tvil om hvem som vil passere mål-linjen først.
Vinneren heter AQUALIGHT.
Ha en strålende aften...Det skal jeg ha.
Taco,rødvin og et blikk på markedsverdien på Zenith aksjene mine,kvelden kan ikke bli bedre.
Redigert 04.07.2025 kl 17:17
Storms
04.07.2025 kl 17:22
3741
millionær Aqualight er mere end det, så fint det ikke betyder så meget, vigtigere Zena lykkes…
Har du opdate på Congo du vil dele?
AC nævner overhoved ikke noget heromkring, jobbet på forlig eller udsættelse på dom….
Har du opdate på Congo du vil dele?
AC nævner overhoved ikke noget heromkring, jobbet på forlig eller udsættelse på dom….
Redigert 04.07.2025 kl 17:23
Peter Sellers
04.07.2025 kl 17:52
3650
@Aqualight, alltid takk til deg for informative innlegg med substans, ha en fin helg og ikke minst en god sommer!! :))
Aqualight
04.07.2025 kl 22:08
3399
Der var en RNS på vej, https://www.lse.co.uk/rns/ZEN/payment-of-multi-currency-bond-coupons-ro3js08gs68p07j.html
Payment of multi-currency bond coupons
Zenith Energy Ltd. ("Zenith" or the "Company") (LSE: ZEN; OSE: ZENA; PINK MARKET: ZENAF), the listed international energy production and development company, is pleased to announce that it has recently made coupon payments, in full, in respect of the following multi-currency Euro Medium Term Notes the Company has issued on the Vienna MTF of the Vienna Stock Exchange:
Aqualight 🇩🇰🇳🇴🇬🇧
Payment of multi-currency bond coupons
Zenith Energy Ltd. ("Zenith" or the "Company") (LSE: ZEN; OSE: ZENA; PINK MARKET: ZENAF), the listed international energy production and development company, is pleased to announce that it has recently made coupon payments, in full, in respect of the following multi-currency Euro Medium Term Notes the Company has issued on the Vienna MTF of the Vienna Stock Exchange:
Aqualight 🇩🇰🇳🇴🇬🇧
Liverbirds
05.07.2025 kl 16:50
2897
Har forsøkt å finne ditt innlegg vedrørende anslag på mulig aksjekurs på ulike erstatnigssummer, Aqualight
Aqualight
05.07.2025 kl 21:04
2655
Hvis der er nogen som er interesserede i det, har jeg lavet en status med de kendte oplysninger og den er så frisk som den kan.være - HUSK nu at læs det med den teoretiske værdi.
⚖️ 1. ICC-1 mod ETAP (Paris)
• 💼 Principal (tilkendt 12. december 2024 inkl. hovedkrav, rente til dom, sags- og advokatomkostninger):
💵 $9.700.000
🇳🇴 100.731.590 NOK
• 📈 Påløbet rente siden dom (14% p.a., dagligt sammensat):
💵 $688.748
🇳🇴 7.152.440 NOK
• ✅ Samlet teoretisk værdi pr. 9. juni 2025:
💵 $10.388.748
🇳🇴 107.884.030 NOK
📑 Ifølge RNS fra 12. december 2024:
“ETAP skal betale:
• $6.139.539 i hovedkrav
• ca. $2.700.000 i rente (til domsdato)
• $395.000 i sagsomkostninger
• $450.000 i advokatomkostninger
➡️ Samlet ca. $9.7 mio. USD
(med videre påløb af renter indtil betaling)
⸻
🛢️ 2. ICC-2 mod Tunesien (SLK-koncessionen)
• Principal (krav):
💵 $130.000.000
🇳🇴 1.350.011.000 NOK
• Påløbet rente (14%):
💵 $69.653.328
🇳🇴 723.328.920 NOK
• ✅ Samlet teoretisk værdi:
💵 $199.653.328
🇳🇴 2.073.339.920 NOK
⸻
🏛️ 3. ICSID mod Tunesien (BIT)
• Principal (krav):
💵 $503.000.000
🇳🇴 5.223.504.100 NOK
• Påløbet rente (14%):
💵 $160.027.694
🇳🇴 1.661.839.595 NOK
💵 $663.027.694
🇳🇴 6.885.343.695 NOK
📊 Totaloversigt pr. 09/06-2025
Hovedkrav
$642.700.000
6.674.246.690 NOK
Påløbet rente
$236.594.755
2.456.965.556 NOK
✅ Total værdi
$879.294.755
9.131.212.246 NOK
Tilrettet - 📈 Samlet værdi af alle tre sager:
• 💵 $873.069.771
• 🇳🇴 9.066.567.645 kr
📈 Værdi pr. aktie (baseret på 493.224.462 aktier)
• 💵 USD pr. aktie: $1,7827
• 🇳🇴 NOK pr. aktie: 18,51 kr
Tilrettet -
💰 Teoretisk værdi pr. aktie
(baseret på 493.224.462 udstedte aktier)
• 💵 $1,7701 pr. aktie
• 🇳🇴 18,38 kr pr. aktie
I kan som altid tænke hvad i vil, men dette er billede efter mange års venten, kampe og tålmodighed.
Aqualight 🇩🇰🇳🇴🇬🇧
⚖️ 1. ICC-1 mod ETAP (Paris)
• 💼 Principal (tilkendt 12. december 2024 inkl. hovedkrav, rente til dom, sags- og advokatomkostninger):
💵 $9.700.000
🇳🇴 100.731.590 NOK
• 📈 Påløbet rente siden dom (14% p.a., dagligt sammensat):
💵 $688.748
🇳🇴 7.152.440 NOK
• ✅ Samlet teoretisk værdi pr. 9. juni 2025:
💵 $10.388.748
🇳🇴 107.884.030 NOK
📑 Ifølge RNS fra 12. december 2024:
“ETAP skal betale:
• $6.139.539 i hovedkrav
• ca. $2.700.000 i rente (til domsdato)
• $395.000 i sagsomkostninger
• $450.000 i advokatomkostninger
➡️ Samlet ca. $9.7 mio. USD
(med videre påløb af renter indtil betaling)
⸻
🛢️ 2. ICC-2 mod Tunesien (SLK-koncessionen)
• Principal (krav):
💵 $130.000.000
🇳🇴 1.350.011.000 NOK
• Påløbet rente (14%):
💵 $69.653.328
🇳🇴 723.328.920 NOK
💵 $199.653.328
🇳🇴 2.073.339.920 NOK
⸻
🏛️ 3. ICSID mod Tunesien (BIT)
• Principal (krav):
💵 $503.000.000
🇳🇴 5.223.504.100 NOK
• Påløbet rente (14%):
💵 $160.027.694
🇳🇴 1.661.839.595 NOK
💵 $663.027.694
🇳🇴 6.885.343.695 NOK
📊 Totaloversigt pr. 09/06-2025
Hovedkrav
$642.700.000
6.674.246.690 NOK
Påløbet rente
$236.594.755
2.456.965.556 NOK
✅ Total værdi
$879.294.755
9.131.212.246 NOK
Tilrettet - 📈 Samlet værdi af alle tre sager:
• 💵 $873.069.771
• 🇳🇴 9.066.567.645 kr
📈 Værdi pr. aktie (baseret på 493.224.462 aktier)
• 💵 USD pr. aktie: $1,7827
• 🇳🇴 NOK pr. aktie: 18,51 kr
Tilrettet -
💰 Teoretisk værdi pr. aktie
(baseret på 493.224.462 udstedte aktier)
• 💵 $1,7701 pr. aktie
• 🇳🇴 18,38 kr pr. aktie
I kan som altid tænke hvad i vil, men dette er billede efter mange års venten, kampe og tålmodighed.
Aqualight 🇩🇰🇳🇴🇬🇧
Redigert 06.07.2025 kl 08:39
Storms
06.07.2025 kl 07:42
2272
Hej Aqualight, er rente udregningen pr år, hvis ja, så virker den veldig høj fx ICC-1 på $6.913.733…
Aqualight
06.07.2025 kl 07:56
2248
Renteudregningen er lavet ud fra de enkelte sager er startet, og til i går, og den fortsætter til de fulde beløb er tilbagebetalt, fuldt ud som dommen i sag 1 - foreskriver.
Derfor, rentetilskrivningen er 14% p.a - du skal huske på compound interest i alle sager, samt de år de har kørt. Med sag 1, er det domstolen som har tilskrevet både renter men også andre udgifter, det fremgår af de udsendte RNS fra firmaet.
Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Derfor, rentetilskrivningen er 14% p.a - du skal huske på compound interest i alle sager, samt de år de har kørt. Med sag 1, er det domstolen som har tilskrevet både renter men også andre udgifter, det fremgår af de udsendte RNS fra firmaet.
Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Storms
06.07.2025 kl 08:04
2230
Ok. Du har sikkert mere styr på det end mig, renter kommer til at vælde Tunesien…
Ang. ICC-1 blev dommen en betaling på $9.700.000 til Zena, heri har retten lagte extra 45% rente oveni i beløbet, er det rigtig ser?
Ang. ICC-1 blev dommen en betaling på $9.700.000 til Zena, heri har retten lagte extra 45% rente oveni i beløbet, er det rigtig ser?
Storms
06.07.2025 kl 08:34
2152
Har lige kigget igennem link. Zena fik tildel 2 700 000 amerikanske dollar i forsinkelsesrenter…
Om der bliver forsinkelsesrente på de andre 2 sager også, så bliver det samletbeløb, før derefter også løber 14% rente på betydelig højere. Med mindre udregningen til Aqualight har taget højde for dette, var det dette du henviste til Aqualight?
“ Endelig avgjørelse – Tildeling
Voldgiftsretten har pålagt ETAP å betale et hovedstolbeløp på 6 139 539 amerikanske dollar, som gjenspeiler en revisjon av prisen på Brent-råolje som ble brukt som beregningsgrunnlag, omtrent 2 700 000 amerikanske dollar i forsinkelsesrenter pålagt frem til dagen for ICC-1-voldgiftsavgjørelsen, 395 000 amerikanske dollar som refusjon for saksomkostninger knyttet til ICC-1-voldgiften, og 450 000 amerikanske dollar i saksomkostninger, for et totalt beløp på omtrent 9,7 millioner amerikanske dollar.
Renter i forbindelse med forsinket betaling vil fortsette å bli pålagt inntil full inndriving av tildelingen er foretatt”
https://newsweb.oslobors.no/message/635179
Om der bliver forsinkelsesrente på de andre 2 sager også, så bliver det samletbeløb, før derefter også løber 14% rente på betydelig højere. Med mindre udregningen til Aqualight har taget højde for dette, var det dette du henviste til Aqualight?
“ Endelig avgjørelse – Tildeling
Voldgiftsretten har pålagt ETAP å betale et hovedstolbeløp på 6 139 539 amerikanske dollar, som gjenspeiler en revisjon av prisen på Brent-råolje som ble brukt som beregningsgrunnlag, omtrent 2 700 000 amerikanske dollar i forsinkelsesrenter pålagt frem til dagen for ICC-1-voldgiftsavgjørelsen, 395 000 amerikanske dollar som refusjon for saksomkostninger knyttet til ICC-1-voldgiften, og 450 000 amerikanske dollar i saksomkostninger, for et totalt beløp på omtrent 9,7 millioner amerikanske dollar.
Renter i forbindelse med forsinket betaling vil fortsette å bli pålagt inntil full inndriving av tildelingen er foretatt”
https://newsweb.oslobors.no/message/635179
Redigert 06.07.2025 kl 08:42
Aqualight
06.07.2025 kl 08:43
2122
@Storms - jeg har gennemgået det hele igen, og der var en tastefejl, det er nu tilrettet -
Samlet set betyder det 013 øre mindre pr aktie fra 18,51 nok kr til 18,38 nok kr.
Jeg har lagt tilrettelserne meget tydeligt frem.
Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Samlet set betyder det 013 øre mindre pr aktie fra 18,51 nok kr til 18,38 nok kr.
Jeg har lagt tilrettelserne meget tydeligt frem.
Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Storms
06.07.2025 kl 08:53
2073
Fino Aqualight. Tak for du deler.
Udregninger er lav sat, da AC og LoA nævner erstatningen kan blive betydelig større end først antaget…
Vi ved at Tunesien uanset kommer til at betale og kan beslaglægges igennem retten… Dette er lovgivning Tunesien skal forholde sig til.
Men når vi ser hvad renteindtægten er løbene pr år pr, pr år… så giver dette alene en enorm indtjening, at Zena kan vokse på dette alene, dette virker tillokkende, men forlig er vel vejen her…
Udregninger er lav sat, da AC og LoA nævner erstatningen kan blive betydelig større end først antaget…
Vi ved at Tunesien uanset kommer til at betale og kan beslaglægges igennem retten… Dette er lovgivning Tunesien skal forholde sig til.
Men når vi ser hvad renteindtægten er løbene pr år pr, pr år… så giver dette alene en enorm indtjening, at Zena kan vokse på dette alene, dette virker tillokkende, men forlig er vel vejen her…
Redigert 06.07.2025 kl 09:02
Nattergalen
I går kl 19:47
1013
Hei
Noen synspunkter på LOA´s melding om at Zenith har vunnet og at melding kan komme innen den 18/7? Hen har jo hatt rett i de fleste tilfeller.
Noen synspunkter på LOA´s melding om at Zenith har vunnet og at melding kan komme innen den 18/7? Hen har jo hatt rett i de fleste tilfeller.
flingaas
I går kl 20:04
966
LOA bommet på timingen av ICC-1, men traff på resultatet. LOA bommet også på timingen av ICC-2 (estimerte senest fredag som var), men treffer forhåpentligvis på resultatet.
Jeg har stor forventning til uka som ligger foran.
Jeg har stor forventning til uka som ligger foran.
Liverbirds
I går kl 20:54
837
Forstår meg ikke på alle synsing om både det ene og det andre vedrørende sak - 2.
A.C. har sagt at det er ikke spørsmål om vi vinner, men om hvor mye vi vinner.
A.C. har sagt at det er ikke spørsmål om vi vinner, men om hvor mye vi vinner.
flingaas
I går kl 21:39
707
Tapt case betyr -80 %. Naturlig at folk er nervøse, selv om vi har all grunn til å være optimistiske.
Dennis10
I går kl 22:27
563
Kanskje, siden franskmennene vanligvis tar sommerferie mellom 14. juli (Bastilledagen) og midten av august.