QEC - The Hydrogen Strategy
Read the pdf file 🚀
The Hydrogen Strategy
"Over the last three years, Natural Resources Canada has been engaging with stakeholder groups, provincial and territorial governments, and Indigenous partners to develop a strategy that will set us on the path to meet our climate change goals of becoming net-zero by 2050. This will position Canada as a world-leading producer, user and exporter of clean hydrogen, and associated technologies."
https://www.nrcan.gc.ca/changements-climatiques/hydrogen-strategy/23080
The Hydrogen Strategy
"Over the last three years, Natural Resources Canada has been engaging with stakeholder groups, provincial and territorial governments, and Indigenous partners to develop a strategy that will set us on the path to meet our climate change goals of becoming net-zero by 2050. This will position Canada as a world-leading producer, user and exporter of clean hydrogen, and associated technologies."
https://www.nrcan.gc.ca/changements-climatiques/hydrogen-strategy/23080
Redigert 21.01.2021 kl 09:36
Du må logge inn for å svare
Kan dette være noe å lure på?
17.November 2020.
"The government’s ambition is for Québec to be recognized worldwide for its green hydrogen, as it already is for its clean electricity"
Hentet fra
https://www.greencarcongress.com/2020/11/20201117-quebec.html?fbclid=IwAR34narCExSUe3Nu19yuc2VI57iD
17.November 2020.
"The government’s ambition is for Québec to be recognized worldwide for its green hydrogen, as it already is for its clean electricity"
Hentet fra
https://www.greencarcongress.com/2020/11/20201117-quebec.html?fbclid=IwAR34narCExSUe3Nu19yuc2VI57iD
Redigert 21.01.2021 kl 07:33
Du må logge inn for å svare
njn-
02.01.2021 kl 12:39
3343
Takk for at du deler, og et riktig Godt Nyttår til deg.
Redigert 21.01.2021 kl 07:33
Du må logge inn for å svare
Gassass
02.01.2021 kl 12:49
3309
JENSI DA! Hvor tror du naturgassen kommer fra?
Redigert 21.01.2021 kl 07:33
Du må logge inn for å svare
njn-
02.01.2021 kl 12:59
3301
Har blokkert deg, men kunne ikke la være å se hva du skrev. Du må lære deg å lese hvor/hvem som har skrevet/utgitt dette.
Det er faktisk "Polytechniqe Montreal" med Executive Summary av regjeringens politikk. August 2020.
Er helt sikker på at de har bedre kunnskap om hva som skjer i Quebec en deg.
Det er faktisk "Polytechniqe Montreal" med Executive Summary av regjeringens politikk. August 2020.
Er helt sikker på at de har bedre kunnskap om hva som skjer i Quebec en deg.
Redigert 21.01.2021 kl 07:33
Du må logge inn for å svare
njn-
02.01.2021 kl 13:11
3281
Du får vente til slutten av Januar, da det vil komme en rapport som vil åpne øynene dine med hake slepp.
Godt Nyttår
Godt Nyttår
Redigert 21.01.2021 kl 07:33
Du må logge inn for å svare
Gassass
02.01.2021 kl 13:11
3277
Nå må du ta med alt og ikke bare skrive deler av avsnitt som ikke reflekterer hele sannheten..
Det står at det skal satses på naturgass! Og Qec har utviklet en teknologi som skal beskytte miljøet og venter bare på godkjenning for pilot. Qec skal utvikle hydrogen fra naturgass som er mye mer miljøvennlig med sitt Clean Tech prosjekt og langt billigere enn grønn hydrogen. Der er ikke noen grunn for at Qec ikke skal få godkjent piloten, for sånn jeg tolker det så ser det ut til at Clean Tech prosjektet til Qec er både langt bedre miljømessig og grønnere enn å ta av vannressursene for utvikling av hydrogen. Feks. bare det å produsere ett batteri krever tonn med vann og det er ikke miljøvennlig i mine øyne.
Det står at det skal satses på naturgass! Og Qec har utviklet en teknologi som skal beskytte miljøet og venter bare på godkjenning for pilot. Qec skal utvikle hydrogen fra naturgass som er mye mer miljøvennlig med sitt Clean Tech prosjekt og langt billigere enn grønn hydrogen. Der er ikke noen grunn for at Qec ikke skal få godkjent piloten, for sånn jeg tolker det så ser det ut til at Clean Tech prosjektet til Qec er både langt bedre miljømessig og grønnere enn å ta av vannressursene for utvikling av hydrogen. Feks. bare det å produsere ett batteri krever tonn med vann og det er ikke miljøvennlig i mine øyne.
Redigert 21.01.2021 kl 07:33
Du må logge inn for å svare
uptrade
02.01.2021 kl 13:17
3278
Peftaus skrevInnlegget er slettet
*Halvparten så billig 😉
Redigert 21.01.2021 kl 07:33
Du må logge inn for å svare
Jensi
02.01.2021 kl 13:34
3226
Gassass skrev JENSI DA! Hvor tror du naturgassen kommer fra?
"den bagerste ende" - :)
og i SP tilfælde - begge ender !
og i SP tilfælde - begge ender !
Redigert 21.01.2021 kl 07:33
Du må logge inn for å svare
"Government of Québec launches $6.7B 2030 Green Economy Plan; emphasis on transportation electrification"
17 November 2020
Når jeg leser teksten, ser jeg at det skal investeres $15 millioner i grønn hydrogen (ordrett: ".... and $15 million will be invested to support the green hydrogen sector in its development and search for innovation"), men jeg kan ikke se at det er nevnt med et eneste ord hva Quebec skal investere i blå hydrogen. Jeg oppfatter dette som om produksjon av blå hydrogen er uaktuelt for Quebec frem til 2030 ellers ville posten i likhet med grønn hydrogen vært tatt med.
Hentet fra
https://www.greencarcongress.com/2020/11/20201117-quebec.html?fbclid=IwAR34narCExSUe3Nu19yuc2VI57iD
17 November 2020
Når jeg leser teksten, ser jeg at det skal investeres $15 millioner i grønn hydrogen (ordrett: ".... and $15 million will be invested to support the green hydrogen sector in its development and search for innovation"), men jeg kan ikke se at det er nevnt med et eneste ord hva Quebec skal investere i blå hydrogen. Jeg oppfatter dette som om produksjon av blå hydrogen er uaktuelt for Quebec frem til 2030 ellers ville posten i likhet med grønn hydrogen vært tatt med.
Hentet fra
https://www.greencarcongress.com/2020/11/20201117-quebec.html?fbclid=IwAR34narCExSUe3Nu19yuc2VI57iD
Redigert 21.01.2021 kl 07:33
Du må logge inn for å svare
Jensi
02.01.2021 kl 13:48
3188
Peftaus skrevInnlegget er slettet
tænk at bruge rent vann på dette !
i Afrika dør de af tørst !
Når rent vand bliver en mangelvare i fremtiden !
uffff
i Afrika dør de af tørst !
Når rent vand bliver en mangelvare i fremtiden !
uffff
Redigert 21.01.2021 kl 07:33
Du må logge inn for å svare
Peftaus skrevInnlegget er slettet
Quebec skal investere $19,4 MILLIARDER i elektrifisering av transportsektoren frem til 2030. Hvordan vil du tolke dette i sammenliging med at bare $228 millioner skal investeres i naturgass og grønn hydrogen, og blå hydrogen ikke engang er nevnt?
https://www.greencarcongress.com/2020/11/20201117-quebec.html?fbclid=IwAR34narCExSUe3Nu19yuc2VI57iDnY3HuaQYvdC72fMFLOJls92T6TLq0x8
Av linken fremkommer det at Quebec fra 2020-2030 skal investere til sammen $19,4 MILLIARDER i elektrifisering av transportsektoren.Til sammenligning investeres det beskjedne $228 millioner i naturgass og grønn hydrogen.
Over the next five years, $3.6 billion from the 2030 PEV implementation plan will be invested in the transportation sector, which alone accounts for more than 43% of Québec’s GHG emissions.
In addition to this amount, there are investments of $15.8 billion in public transit under the 2020-2030 Québec Infrastructure Plan. Light trains, urban and school buses, taxis, cars and trucks will all be gradually electrified. A target of 1.5 million electric vehicles on Québec roads is targeted by 2030.
Investments of $213 million are planned to support the emerging renewable natural gas sector, and $15 million will be invested to support the green hydrogen sector in its development and search for innovation. Québec’s first green hydrogen and bioenergy strategy will be presented in 2021 and will aim to position Québec as a leader for the future. The government’s ambition is for Québec to be recognized worldwide for its green hydrogen, as it already is for its clean electricity.
https://www.greencarcongress.com/2020/11/20201117-quebec.html?fbclid=IwAR34narCExSUe3Nu19yuc2VI57iDnY3HuaQYvdC72fMFLOJls92T6TLq0x8
Av linken fremkommer det at Quebec fra 2020-2030 skal investere til sammen $19,4 MILLIARDER i elektrifisering av transportsektoren.Til sammenligning investeres det beskjedne $228 millioner i naturgass og grønn hydrogen.
Over the next five years, $3.6 billion from the 2030 PEV implementation plan will be invested in the transportation sector, which alone accounts for more than 43% of Québec’s GHG emissions.
In addition to this amount, there are investments of $15.8 billion in public transit under the 2020-2030 Québec Infrastructure Plan. Light trains, urban and school buses, taxis, cars and trucks will all be gradually electrified. A target of 1.5 million electric vehicles on Québec roads is targeted by 2030.
Investments of $213 million are planned to support the emerging renewable natural gas sector, and $15 million will be invested to support the green hydrogen sector in its development and search for innovation. Québec’s first green hydrogen and bioenergy strategy will be presented in 2021 and will aim to position Québec as a leader for the future. The government’s ambition is for Québec to be recognized worldwide for its green hydrogen, as it already is for its clean electricity.
Redigert 21.01.2021 kl 07:33
Du må logge inn for å svare
Jeg har ikke trukket artikkelen i tvil, men jeg kan fortsatt ikke se hva ak78 påpeker, har med Quebec å gjøre.
"For example, manufacturers that already produce hydrogen and CO2—as is the case for refineries—are open to such a proposal as it would allow them to convert the production of grey hydrogen into blue hydrogen, reduce their CO2 emissions, and diversify their product offering with value-added products that could be sold locally or even exported"
Quebec produserer ikke hydrogen selv om myndighetene har uttrykt planer om produksjon av grønn hydrogen og har avsatt midler.
"For example, manufacturers that already produce hydrogen and CO2—as is the case for refineries—are open to such a proposal as it would allow them to convert the production of grey hydrogen into blue hydrogen, reduce their CO2 emissions, and diversify their product offering with value-added products that could be sold locally or even exported"
Quebec produserer ikke hydrogen selv om myndighetene har uttrykt planer om produksjon av grønn hydrogen og har avsatt midler.
Redigert 21.01.2021 kl 07:33
Du må logge inn for å svare
Nå ser det virkelig dårlig ut for Binnions sjanser til å delta i hydrogenkappløpet med gassen sin. Quebec har planer om å konkurrere mot Aberta med grønn hydrogen.
Green or blue?: Quebec eyes overtaking Alberta to emerge as Canada's hydrogen hub
Cost of developing blue hydrogen well below green version, giving Alberta an early advantage that may not last for long
Author of the article:
Quentin Casey
Publishing date:
Dec 30, 2020 • Last Updated 2 days ago • 8 minute read
Utility provider Hydro-Québec is aiming to position its home province as the ideal location to produce so-called 'green' hydrogen, capitalizing on its abundant hydroelectricity. PHOTO BY JOCELYN MALETTER/AGENCE QMI FILES
Quebec and Alberta are leveraging their respective strengths to emerge as hydrogen hubs, and hoping to take pole position in a nascent industry that’s gaining popularity amid a global move towards decarbonization.
Utility provider Hydro-Québec is aiming to position its home province as the ideal location to produce so-called ‘green’ hydrogen, capitalizing on its abundant hydroelectricity. Meanwhile, Albertaunveiledits natural gas vision and ambitions in October, which identified the export of ‘blue’ hydrogen products as one of the key planks of its diversification strategy.
Globally, hydrogen is being embraced as an emerging clean energy source, including in Canada where the federal government wants to make the country a “global supplier.” And the race to emerge as a hydrogen powerhouse has begun, with both Alberta and Quebec’s different strategies poised to capture at least a slice of the global
While hydrogen is emissions-free, the process of producing the element is often not clean. Using electrolysis technology, water is split into hydrogen and oxygen, which requires massive amounts of electricity. If the electricity is generated from fossil fuels such as natural gas, the resulting hydrogen is actually produced through an emissions-heavy process. ‘Grey’ hydrogen is produced from natural gas through steam methane reforming, which emits carbon dioxide. The incorporation of carbon capture technologies in the process, makes it ‘blue’ — like the one Alberta is advocating — leading to a low to moderate carbon intensity. Green hydrogen is produced by running an electric current through water using zero-carbon sources of electricity, such as hydro.
Alberta politicians attend an event announcing a new plan for natural gas and hydrogen in October.
This is where Hydro-Québec sees an obvious edge. The utility is one of the largest hydro-electricity producers in the world, operating some 60 hydroelectric generating stations. In 2018, Quebec produced a third of all the electricity generated in Canada, and more than 99 per cent of Hydro-Québec’s electricity comes from renewable sources, with the vast majority flowing from hydro generation.
“There will be a huge market for hydrogen in coming years. It’s something that is going to develop rapidly,” Jonathan Côté, a Hydro-Québec spokesperson, said in an interview. “Hydro-Québec wants to facilitate this emerging industry here in Quebec.”
Hydrogen’s key advantage is that it can be used in fuel cell vehicles that carry heavy loads over longroutes, such as trucks, buses, rail, marine. Fuel cell batteries also have higher energy storage density, shorter refuelling times and are lighter in weight than battery electric
“We believe hydrogen is going to be the key to decarbonize a lot of other sectors of the economy,” Côté said.
On December 8, Hydro-Québec announced plans to build and operate an electrolysis plant in Varennes, an off-island suburb of Montreal. The utility says it will be one of the world’s most powerful electrolyzers for making green hydrogen, with a capacity of 88 megawatts.
‘The potential is here if we skate to where the puck is going’: Feds release hydrogen strategyFive-fold jump in carbon tax would help Liberals reach climate targets, but may challenge competitivenessHydrogen tops Canadian investors’ clean energy list, HSBC saysA $100B opportunity: Alberta could emerge as Canada’s first hydrogen energy hub, report says
Hydro-Québec will invest $200 million in the facility that will supply hydrogen and oxygen to a biofuel plant, which will convert non-recyclable waste into ethanol and methanol. In this case, hydrogen is required for the chemical
Forts.:
https://financialpost.com/technology/green-or-blue-quebec-eyes-overtaking-alberta-to-emerge-as-canadas-hydrogen-hub
Green or blue?: Quebec eyes overtaking Alberta to emerge as Canada's hydrogen hub
Cost of developing blue hydrogen well below green version, giving Alberta an early advantage that may not last for long
Author of the article:
Quentin Casey
Publishing date:
Dec 30, 2020 • Last Updated 2 days ago • 8 minute read
Utility provider Hydro-Québec is aiming to position its home province as the ideal location to produce so-called 'green' hydrogen, capitalizing on its abundant hydroelectricity. PHOTO BY JOCELYN MALETTER/AGENCE QMI FILES
Quebec and Alberta are leveraging their respective strengths to emerge as hydrogen hubs, and hoping to take pole position in a nascent industry that’s gaining popularity amid a global move towards decarbonization.
Utility provider Hydro-Québec is aiming to position its home province as the ideal location to produce so-called ‘green’ hydrogen, capitalizing on its abundant hydroelectricity. Meanwhile, Albertaunveiledits natural gas vision and ambitions in October, which identified the export of ‘blue’ hydrogen products as one of the key planks of its diversification strategy.
Globally, hydrogen is being embraced as an emerging clean energy source, including in Canada where the federal government wants to make the country a “global supplier.” And the race to emerge as a hydrogen powerhouse has begun, with both Alberta and Quebec’s different strategies poised to capture at least a slice of the global
While hydrogen is emissions-free, the process of producing the element is often not clean. Using electrolysis technology, water is split into hydrogen and oxygen, which requires massive amounts of electricity. If the electricity is generated from fossil fuels such as natural gas, the resulting hydrogen is actually produced through an emissions-heavy process. ‘Grey’ hydrogen is produced from natural gas through steam methane reforming, which emits carbon dioxide. The incorporation of carbon capture technologies in the process, makes it ‘blue’ — like the one Alberta is advocating — leading to a low to moderate carbon intensity. Green hydrogen is produced by running an electric current through water using zero-carbon sources of electricity, such as hydro.
Alberta politicians attend an event announcing a new plan for natural gas and hydrogen in October.
This is where Hydro-Québec sees an obvious edge. The utility is one of the largest hydro-electricity producers in the world, operating some 60 hydroelectric generating stations. In 2018, Quebec produced a third of all the electricity generated in Canada, and more than 99 per cent of Hydro-Québec’s electricity comes from renewable sources, with the vast majority flowing from hydro generation.
“There will be a huge market for hydrogen in coming years. It’s something that is going to develop rapidly,” Jonathan Côté, a Hydro-Québec spokesperson, said in an interview. “Hydro-Québec wants to facilitate this emerging industry here in Quebec.”
Hydrogen’s key advantage is that it can be used in fuel cell vehicles that carry heavy loads over longroutes, such as trucks, buses, rail, marine. Fuel cell batteries also have higher energy storage density, shorter refuelling times and are lighter in weight than battery electric
“We believe hydrogen is going to be the key to decarbonize a lot of other sectors of the economy,” Côté said.
On December 8, Hydro-Québec announced plans to build and operate an electrolysis plant in Varennes, an off-island suburb of Montreal. The utility says it will be one of the world’s most powerful electrolyzers for making green hydrogen, with a capacity of 88 megawatts.
‘The potential is here if we skate to where the puck is going’: Feds release hydrogen strategyFive-fold jump in carbon tax would help Liberals reach climate targets, but may challenge competitivenessHydrogen tops Canadian investors’ clean energy list, HSBC saysA $100B opportunity: Alberta could emerge as Canada’s first hydrogen energy hub, report says
Hydro-Québec will invest $200 million in the facility that will supply hydrogen and oxygen to a biofuel plant, which will convert non-recyclable waste into ethanol and methanol. In this case, hydrogen is required for the chemical
Forts.:
https://financialpost.com/technology/green-or-blue-quebec-eyes-overtaking-alberta-to-emerge-as-canadas-hydrogen-hub
Redigert 21.01.2021 kl 07:33
Du må logge inn for å svare
Peftaus skrevInnlegget er slettet
Jeg vil anbefale at du er mer opptatt av hva Quebecs myndigheter gjør og sier enn å løse Quebecs problemer på egenhånd. Hvis Quebec nå vil konkurrere mot Alberta med grønn hydrogen som sitt konkurransefortrinn*, er det innlysende for meg at Binnion/Qec blir holdt utafor i Quebec og bare kan la gassressursene ligge. Dette er vel også det ørtende signalet fra myndighetene som jeg har gravd frem om at de vil gå for grønn hydrogen. Dette til tross for alle ekspertuttalelsene her på HO.
*
https://financialpost.com/technology/green-or-blue-quebec-eyes-overtaking-alberta-to-emerge-as-canadas-hydrogen-hub
*
https://financialpost.com/technology/green-or-blue-quebec-eyes-overtaking-alberta-to-emerge-as-canadas-hydrogen-hub
Redigert 21.01.2021 kl 07:33
Du må logge inn for å svare
XL2016
02.01.2021 kl 17:16
5185
På meg virker det som ekspertuttalelser kommer fra deg PU.
Håper Canada viser vei fremover.
Det er vel mye trading i aksjen, men regner med det er mange som har troen på forskningsmekka i Lotbiniere og Becancour industri park. Får pilote clean gas og Hydrogen Cleantech vist seg frem blir veien til mens man går.
AEQ har uttalt at de har tekonologi som har Carbon avtrykk lik sol-og vindkraft.
Blått hydrogen vil mao være svært rent og regjeringen bør subsidiere denne energien på lik linje ( som har vært tilfelle ) med feks vind.
Ultra ren blå hydrogen vil kanskje ha samme carbonavtrykk som elektrolysen etter hvert?
Det går enorme mengder vann for å danne hydrogen ved elektrolyse og hydrogen er uansett i startgropen mtp infrastruktur og fullskala kommersielt bruk.
Det høres nesten ut som dette var klart til bruk i går.
Dette tar tid og om hydrogen er den ultimate overgangsenergien gjenstår fortsatt og se.
Clean gas kanskje mest aktuelle en stund til?
https://www.barchart.com/stocks/quotes/QEC.TO/opinion
Håper Canada viser vei fremover.
Det er vel mye trading i aksjen, men regner med det er mange som har troen på forskningsmekka i Lotbiniere og Becancour industri park. Får pilote clean gas og Hydrogen Cleantech vist seg frem blir veien til mens man går.
AEQ har uttalt at de har tekonologi som har Carbon avtrykk lik sol-og vindkraft.
Blått hydrogen vil mao være svært rent og regjeringen bør subsidiere denne energien på lik linje ( som har vært tilfelle ) med feks vind.
Ultra ren blå hydrogen vil kanskje ha samme carbonavtrykk som elektrolysen etter hvert?
Det går enorme mengder vann for å danne hydrogen ved elektrolyse og hydrogen er uansett i startgropen mtp infrastruktur og fullskala kommersielt bruk.
Det høres nesten ut som dette var klart til bruk i går.
Dette tar tid og om hydrogen er den ultimate overgangsenergien gjenstår fortsatt og se.
Clean gas kanskje mest aktuelle en stund til?
https://www.barchart.com/stocks/quotes/QEC.TO/opinion
Redigert 21.01.2021 kl 08:06
Du må logge inn for å svare
Jensi
02.01.2021 kl 17:53
5085
for ikke at snakke om ALT ødelæggende opdæmning af jord og landskaber - nej nej det påvirker jo ikke miljøet ! - NOT !
Redigert 21.01.2021 kl 08:06
Du må logge inn for å svare
Jeg siterer jo bare politikerne og kommenterer deres uttalelser som går klokkeklart i favør av grønn hydrogen. Men hvem av oss leker ekspert? Jeg husker innlegg fra deg hvor du påsto at Quebec IKKE hadde råd til elektrrifisering i henhold til Legaults ambisjoner. Nå ligger tallenes klare tale klapppet og klart. MILLIARDENE er bevilget. Quebecs ambisiøse elektrifiseringsprodjekt vil bli gjennomført innen 2030*. Så hvem spilte ekspertrollen og visste bedre enn myndighetene? Jeg husker også dine ferske innlegg hvor du påpekte at produksjon av grønn hydrogen var urealistisk og dyrt. Så viser det seg at Quebec har tenkt å ta opp konkurransen med Alberta med nettopp grønn hydrogen som sitt konkurransefortrinn. Så hvem av oss har på nytt tatt på seg ekspertrollen? Jeg som holder meg til hva politikerne sier eller du som vet bedre enn myndighetene og driver skrivebordspolitikk hvor du prøver å løse Quebecs problemer på egenhånd slik at de tilfeldigvis også ivaretar dine aksjonærinteresser?
Nå kan du selvfølgelig velge å overse myndighetenes uttalelser og drømme videre inntil du våkner opp som mange gjorde forrige gang da forbudet ble innført.
*
https://www.greencarcongress.com/2020/11/20201117-quebec.html?fbclid=IwAR34narCExSUe3Nu19yuc2VI57iD
Nå kan du selvfølgelig velge å overse myndighetenes uttalelser og drømme videre inntil du våkner opp som mange gjorde forrige gang da forbudet ble innført.
*
https://www.greencarcongress.com/2020/11/20201117-quebec.html?fbclid=IwAR34narCExSUe3Nu19yuc2VI57iD
Redigert 21.01.2021 kl 08:06
Du må logge inn for å svare
XL2016
02.01.2021 kl 19:08
4917
Det er klart at grønt hydrogen er dyrt og kan tidligst 2030 være konkurransedyktig. Det står mye om dette om du leter litt.
Vi får se hva Canada sin regjering bestemmer seg for sammen med provinsene.
Vi venter på teknologiene og teknikkene de har utviklet, om dette passerer for kommersiell produksjon gjenstår og se.
Pilot tilnærmer man seg vel noe annerledes mtp innovasjon og forskning på rene og utslippsfrie teknikker.
Hva som blir utfall er ikke i noen andres hender en styresmaktene, så timing og trading inntil svaret foreligger.
Du er negativ, jeg er positiv. Så må man bare avvente....
Vi får se hva Canada sin regjering bestemmer seg for sammen med provinsene.
Vi venter på teknologiene og teknikkene de har utviklet, om dette passerer for kommersiell produksjon gjenstår og se.
Pilot tilnærmer man seg vel noe annerledes mtp innovasjon og forskning på rene og utslippsfrie teknikker.
Hva som blir utfall er ikke i noen andres hender en styresmaktene, så timing og trading inntil svaret foreligger.
Du er negativ, jeg er positiv. Så må man bare avvente....
Redigert 21.01.2021 kl 08:06
Du må logge inn for å svare
Canadas føderale regjering kan ikke tvinge gjennom sin energipolitikk hos Quebec. Quebec har lovbestemt råderett over sine egne naturgitte energiressurser innen provinsens grenser. Ref. Wikipedia.
Men siden du nevner det, hvorfor i all verden skulle Canadas føderale regjering protestere mot Quebecs valg av sin vannkraft til hydrogenproduksjon når grønn hydrogen er den ultimate miljø- og klimaløsningen. Du som er eksperten blant oss og vet bedre enn myndighetene, får svare.
Men siden du nevner det, hvorfor i all verden skulle Canadas føderale regjering protestere mot Quebecs valg av sin vannkraft til hydrogenproduksjon når grønn hydrogen er den ultimate miljø- og klimaløsningen. Du som er eksperten blant oss og vet bedre enn myndighetene, får svare.
Redigert 21.01.2021 kl 08:06
Du må logge inn for å svare
XL2016
02.01.2021 kl 19:33
4847
På meg virker det som at du sitter på fasit...
Vi får se hva de kommer frem til.
Ha en du kveld
Vi får se hva de kommer frem til.
Ha en du kveld
Redigert 21.01.2021 kl 08:06
Du må logge inn for å svare
Det du prøver å si er at Qec ikke er verdt en skitt, slik ståa er nå.
Vanskelig å forstå dette for mange, men hva skal de si når de har handlet opp på luft.
Vanskelig å forstå dette for mange, men hva skal de si når de har handlet opp på luft.
Redigert 21.01.2021 kl 08:06
Du må logge inn for å svare
MC Axel
02.01.2021 kl 20:53
4673
Quebec was also against pipelines and now their not etc 🚀
Redigert 21.01.2021 kl 08:06
Du må logge inn for å svare
XL2016, glem det.....”de” vil ikke indse, at de har taget fejl og at 2021 bliver et vendepunkt for QEC 😉👏
Redigert 21.01.2021 kl 08:06
Du må logge inn for å svare
Utrolig at hver gang QEC har gått en del, så kommer PU tilbake 24/7sammen med Long..🤔 Samme mann, samme gjeng/agenda ivertfall.
Redigert 21.01.2021 kl 08:06
Du må logge inn for å svare
Gassass
02.01.2021 kl 23:36
4418
Ja og tenk at dette støtter miljøvernerne!
DRA MEG BAKLENGS INN I FUGLEKASSA!
DRA MEG BAKLENGS INN I FUGLEKASSA!
Redigert 21.01.2021 kl 08:06
Du må logge inn for å svare
njn-
02.01.2021 kl 23:55
4402
Tror du at universitetet i Quebec omtaler staten Canada's politikk?
Redigert 21.01.2021 kl 08:06
Du må logge inn for å svare
njn-
03.01.2021 kl 00:02
4386
Peftaus skrevInnlegget er slettet
Peftaus: Med Clean Tech er Hydrogen like ren som Grønn. Ja kanskje renere.
Redigert 21.01.2021 kl 08:06
Du må logge inn for å svare
njn-
03.01.2021 kl 00:20
4353
Alle kjøretøy med bensin eller diesel kan bygges om for noen tusenlapper. Det er distribusjon i begynnelsen som vil skape problem.
https://e24.no/olje-og-energi/i/b5AAwe/her-er-regjeringens-hydrogenstrategi-det-skjer-ganske-mye-i-norge
https://e24.no/olje-og-energi/i/b5AAwe/her-er-regjeringens-hydrogenstrategi-det-skjer-ganske-mye-i-norge
Redigert 21.01.2021 kl 08:06
Du må logge inn for å svare
Nå er plutselig hydrogen det stor forde binna har inkludert det...Hausera tar litt for mye av ved den minste ting og så blir de skuffet som vanlig.
Redigert 21.01.2021 kl 08:06
Du må logge inn for å svare
Idar1
03.01.2021 kl 09:39
3987
Trodde det var litt mer komplisert enn som så.
Redigert 21.01.2021 kl 08:06
Du må logge inn for å svare
"Government of Québec launches $6.7B 2030 Green Economy Plan; emphasis on transportation electrification"
17 November 2020
In addition to this amount, there are investments of $15.8 billion in public transit under the 2020-2030 Québec Infrastructure Plan. Light trains, urban and school buses, taxis, cars and trucks will all be gradually electrified. A target of 1.5 million electric vehicles on Québec roads is targeted by 2030.
Hentet fra
https://www.greencarcongress.com/2020/11/20201117-quebec.html?fbclid=IwAR34narCExSUe3Nu19yuc2VI57iD
Redigert 21.01.2021 kl 08:06
Du må logge inn for å svare
Pilot nærmer sig og den grønne hydrogen er mye dyrere at producere end den blå, så uanset hvor mange klippe/klister links du poster, så vil QEC alt andet lige lukrere på dette, så forvent et hårdt 2021 for alle anti QEC’ere 😎
Redigert 21.01.2021 kl 08:06
Du må logge inn for å svare
uptrade
03.01.2021 kl 11:05
3721
Ja.. for Canada & Quebec er så lite og det finnes nesten ikke avstander mellom byene, i tillegg til at det er konstant 24 grader gjennom hwle året, så det er bare å bruke el-bil.
Redigert 21.01.2021 kl 08:06
Du må logge inn for å svare
Hvordan vil du da forklare at Quebec har planer om å konkurrere mot Alberta med grønn hydrogen som sitt konkuransefortrinn?
"Green or blue?: Quebec eyes overtaking Alberta to emerge as Canada's hydrogen hub"
Cost of developing blue hydrogen well below green version, giving Alberta an early advantage that may not last for long
Author of the article:
Quentin Casey
Publishing date:
Dec 30, 2020 • Last Updated 2 days ago • 8 minute read
Utility provider Hydro-Québec is aiming to position its home province as the ideal location to produce so-called 'green' hydrogen, capitalizing on its abundant hydroelectricity. PHOTO BY JOCELYN MALETTER/AGENCE QMI FILES
Quebec and Alberta are leveraging their respective strengths to emerge as hydrogen hubs, and hoping to take pole position in a nascent industry that’s gaining popularity amid a global move towards decarbonization.
Utility provider Hydro-Québec is aiming to position its home province as the ideal location to produce so-called ‘green’ hydrogen, capitalizing on its abundant hydroelectricity. Meanwhile, Albertaunveiledits natural gas vision and ambitions in October, which identified the export of ‘blue’ hydrogen products as one of the key planks of its diversification strategy.
Globally, hydrogen is being embraced as an emerging clean energy source, including in Canada where the federal government wants to make the country a “global supplier.” And the race to emerge as a hydrogen powerhouse has begun, with both Alberta and Quebec’s different strategies poised to capture at least a slice of the global
While hydrogen is emissions-free, the process of producing the element is often not clean. Using electrolysis technology, water is split into hydrogen and oxygen, which requires massive amounts of electricity. If the electricity is generated from fossil fuels such as natural gas, the resulting hydrogen is actually produced through an emissions-heavy process. ‘Grey’ hydrogen is produced from natural gas through steam methane reforming, which emits carbon dioxide. The incorporation of carbon capture technologies in the process, makes it ‘blue’ — like the one Alberta is advocating — leading to a low to moderate carbon intensity. Green hydrogen is produced by running an electric current through water using zero-carbon sources of electricity, such as hydro.
Alberta politicians attend an event announcing a new plan for natural gas and hydrogen in October.
This is where Hydro-Québec sees an obvious edge. The utility is one of the largest hydro-electricity producers in the world, operating some 60 hydroelectric generating stations. In 2018, Quebec produced a third of all the electricity generated in Canada, and more than 99 per cent of Hydro-Québec’s electricity comes from renewable sources, with the vast majority flowing from hydro generation.
“There will be a huge market for hydrogen in coming years. It’s something that is going to develop rapidly,” Jonathan Côté, a Hydro-Québec spokesperson, said in an interview. “Hydro-Québec wants to facilitate this emerging industry here in Quebec.”
Hydrogen’s key advantage is that it can be used in fuel cell vehicles that carry heavy loads over longroutes, such as trucks, buses, rail, marine. Fuel cell batteries also have higher energy storage density, shorter refuelling times and are lighter in weight than battery electric
“We believe hydrogen is going to be the key to decarbonize a lot of other sectors of the economy,” Côté said.
On December 8, Hydro-Québec announced plans to build and operate an electrolysis plant in Varennes, an off-island suburb of Montreal. The utility says it will be one of the world’s most powerful electrolyzers for making green hydrogen, with a capacity of 88 megawatts.
‘The potential is here if we skate to where the puck is going’: Feds release hydrogen strategyFive-fold jump in carbon tax would help Liberals reach climate targets, but may challenge competitivenessHydrogen tops Canadian investors’ clean energy list, HSBC saysA $100B opportunity: Alberta could emerge as Canada’s first hydrogen energy hub, report says
Hydro-Québec will invest $200 million in the facility that will supply hydrogen and oxygen to a biofuel plant, which will convert non-recyclable waste into ethanol and methanol. In this case, hydrogen is required for the chemical
Forts.:
https://financialpost.com/technology/green-or-blue-quebec-eyes-overtaking-alberta-to-emerge-as-canadas-hydrogen-hub
"Green or blue?: Quebec eyes overtaking Alberta to emerge as Canada's hydrogen hub"
Cost of developing blue hydrogen well below green version, giving Alberta an early advantage that may not last for long
Author of the article:
Quentin Casey
Publishing date:
Dec 30, 2020 • Last Updated 2 days ago • 8 minute read
Utility provider Hydro-Québec is aiming to position its home province as the ideal location to produce so-called 'green' hydrogen, capitalizing on its abundant hydroelectricity. PHOTO BY JOCELYN MALETTER/AGENCE QMI FILES
Quebec and Alberta are leveraging their respective strengths to emerge as hydrogen hubs, and hoping to take pole position in a nascent industry that’s gaining popularity amid a global move towards decarbonization.
Utility provider Hydro-Québec is aiming to position its home province as the ideal location to produce so-called ‘green’ hydrogen, capitalizing on its abundant hydroelectricity. Meanwhile, Albertaunveiledits natural gas vision and ambitions in October, which identified the export of ‘blue’ hydrogen products as one of the key planks of its diversification strategy.
Globally, hydrogen is being embraced as an emerging clean energy source, including in Canada where the federal government wants to make the country a “global supplier.” And the race to emerge as a hydrogen powerhouse has begun, with both Alberta and Quebec’s different strategies poised to capture at least a slice of the global
While hydrogen is emissions-free, the process of producing the element is often not clean. Using electrolysis technology, water is split into hydrogen and oxygen, which requires massive amounts of electricity. If the electricity is generated from fossil fuels such as natural gas, the resulting hydrogen is actually produced through an emissions-heavy process. ‘Grey’ hydrogen is produced from natural gas through steam methane reforming, which emits carbon dioxide. The incorporation of carbon capture technologies in the process, makes it ‘blue’ — like the one Alberta is advocating — leading to a low to moderate carbon intensity. Green hydrogen is produced by running an electric current through water using zero-carbon sources of electricity, such as hydro.
Alberta politicians attend an event announcing a new plan for natural gas and hydrogen in October.
This is where Hydro-Québec sees an obvious edge. The utility is one of the largest hydro-electricity producers in the world, operating some 60 hydroelectric generating stations. In 2018, Quebec produced a third of all the electricity generated in Canada, and more than 99 per cent of Hydro-Québec’s electricity comes from renewable sources, with the vast majority flowing from hydro generation.
“There will be a huge market for hydrogen in coming years. It’s something that is going to develop rapidly,” Jonathan Côté, a Hydro-Québec spokesperson, said in an interview. “Hydro-Québec wants to facilitate this emerging industry here in Quebec.”
Hydrogen’s key advantage is that it can be used in fuel cell vehicles that carry heavy loads over longroutes, such as trucks, buses, rail, marine. Fuel cell batteries also have higher energy storage density, shorter refuelling times and are lighter in weight than battery electric
“We believe hydrogen is going to be the key to decarbonize a lot of other sectors of the economy,” Côté said.
On December 8, Hydro-Québec announced plans to build and operate an electrolysis plant in Varennes, an off-island suburb of Montreal. The utility says it will be one of the world’s most powerful electrolyzers for making green hydrogen, with a capacity of 88 megawatts.
‘The potential is here if we skate to where the puck is going’: Feds release hydrogen strategyFive-fold jump in carbon tax would help Liberals reach climate targets, but may challenge competitivenessHydrogen tops Canadian investors’ clean energy list, HSBC saysA $100B opportunity: Alberta could emerge as Canada’s first hydrogen energy hub, report says
Hydro-Québec will invest $200 million in the facility that will supply hydrogen and oxygen to a biofuel plant, which will convert non-recyclable waste into ethanol and methanol. In this case, hydrogen is required for the chemical
Forts.:
https://financialpost.com/technology/green-or-blue-quebec-eyes-overtaking-alberta-to-emerge-as-canadas-hydrogen-hub
Redigert 21.01.2021 kl 08:06
Du må logge inn for å svare
Vikingen
03.01.2021 kl 12:12
3563
Der er rigtig mange påstande her på forummet - men meget lidt dokumentation.
Når du skriver at grøn hydrogen er meget dyrere end blå - så går jeg selvfølgelig ud fra, at du kan fortælle os andre hvor meget dyrere det er?
Ellers er det lige præcis en udokumenteret påstand og derfor intet værd.
Når du skriver at grøn hydrogen er meget dyrere end blå - så går jeg selvfølgelig ud fra, at du kan fortælle os andre hvor meget dyrere det er?
Ellers er det lige præcis en udokumenteret påstand og derfor intet værd.
Redigert 21.01.2021 kl 08:06
Du må logge inn for å svare
Læs de mange artikler som allerede findes i diverse QEC-tråde og du vil ikke være i tvivl om, at den blå hydrogen er mye billigere end den grønne 😉 Lad for guds skyld være med at læse links fra PU, da han kun er sat i verden af en miljøorganisation, som har hyret ham til det. Jeg læser aldrig de kilometervis lange indlæg/links fra PU (waste of time) 😴
Redigert 21.01.2021 kl 08:06
Du må logge inn for å svare
Quaestus
03.01.2021 kl 12:21
3525
Fra energiwatch.dk:
Kvalitetsjournalistik kræver investeringer. Del venligst denne artikel med andre ved at bruge nedenstående link. https://energiwatch.dk/Energinyt/Politik___Markeder/article12279792.ece.
Kopier og videresend ikke artiklen. Det er i strid med ophavsretsloven og vores abonnementsbetingelser.
Hvor brint lavet på vedvarende energi kaldes grøn, kaldes brint lavet på naturgas for grå brint, mens den bliver kaldt for blå, hvis CO2-udledningen fra produktionen opbevares eller genbruges. Olie- og gasselskaberne pointerer, at blå brint er 2-5 gange billigere end grøn brint. EU-kommissionen baserer sine tal på data fra det internationale energiagentur, IEA, som beskriver en pris på 2 euro per kg for blå brint og 2,5-5,5 euro per kg for grøn brint. Generelt varierer prisestimater på grøn brint meget, da det endnu ikke er noget, som bliver produceret i storskala.
Kvalitetsjournalistik kræver investeringer. Del venligst denne artikel med andre ved at bruge nedenstående link. https://energiwatch.dk/Energinyt/Politik___Markeder/article12279792.ece.
Kopier og videresend ikke artiklen. Det er i strid med ophavsretsloven og vores abonnementsbetingelser.
Hvor brint lavet på vedvarende energi kaldes grøn, kaldes brint lavet på naturgas for grå brint, mens den bliver kaldt for blå, hvis CO2-udledningen fra produktionen opbevares eller genbruges. Olie- og gasselskaberne pointerer, at blå brint er 2-5 gange billigere end grøn brint. EU-kommissionen baserer sine tal på data fra det internationale energiagentur, IEA, som beskriver en pris på 2 euro per kg for blå brint og 2,5-5,5 euro per kg for grøn brint. Generelt varierer prisestimater på grøn brint meget, da det endnu ikke er noget, som bliver produceret i storskala.
Redigert 21.01.2021 kl 08:06
Du må logge inn for å svare
Vikingen
03.01.2021 kl 12:56
3433
Vi er enige om at der er mange artikler omkring emnet på dette forum og det er med sikkerhed også dyrere.
Men når du skriver at det er meget dyrere, så går jeg jo ud fra at du kender tallene - for eller er det vel svært at udtale sig omkring hvor "meget" dyrere det rent faktisk er?
Men når du skriver at det er meget dyrere, så går jeg jo ud fra at du kender tallene - for eller er det vel svært at udtale sig omkring hvor "meget" dyrere det rent faktisk er?
Redigert 21.01.2021 kl 08:06
Du må logge inn for å svare
Kan se Quaestus allerede har hjulpet dig, da du ikke selv ville søge efter det 🤷♀️ 😉
Redigert 21.01.2021 kl 08:06
Du må logge inn for å svare
"Green or blue?: Quebec eyes overtaking Alberta to emerge as Canada's hydrogen hub"
Cost of developing blue hydrogen well below green version, giving Alberta an early advantage that may not last for long.
Author of the article:
Quentin Casey
Publishing date:
Dec 30, 2020 • Last Updated 2 days ago • 8 minute read
For hele artikkelen
https://financialpost.com/technology/green-or-blue-quebec-eyes-overtaking-alberta-to-emerge-as-canadas-hydrogen-hub
Cost of developing blue hydrogen well below green version, giving Alberta an early advantage that may not last for long.
Author of the article:
Quentin Casey
Publishing date:
Dec 30, 2020 • Last Updated 2 days ago • 8 minute read
For hele artikkelen
https://financialpost.com/technology/green-or-blue-quebec-eyes-overtaking-alberta-to-emerge-as-canadas-hydrogen-hub
Redigert 21.01.2021 kl 08:06
Du må logge inn for å svare