Ultimovacs mot 2021

Ultimovax
ULTI 30.12.2020 kl 11:12 8183

Etter jeg har tatt juleferie kom Ultimovacs med en tidlige julegave i form av nok en fase 2 studie, Focus fase 2- studie av deres universelle kreftvaksine UV1, omfatter 75 pasienter med tilbakevendende eller metastatisk hode- og nakkekreft som vil bli behandlet med standard pleiebehandling av Marcks pembrolizumab.
I tillegg til Marck, inkluderer samarbeidet Prof. Mascha Binder, M.D. som er leder for «the Immunological Tumor Group at University Medicine Halle, Germany» som er svært anerkjent internasjonalt.

Studien vil bli gjennomført ved 10 lokasjoner i Tyskland og siden Ultimovacs allerede hadde safety data i kombinasjon med pembrolizumab fra studien i melanoma kunne denne studien implementeres på rekord tid.

Dette kom overraskende, i hvert fall på meg og var en svært positiv nyhet. Dessverre har ikke kursen gått noe særlig, trolig på grunn av at FIL Limited benyttet volumet til å selge en del aksjer. En investor som jeg kjenner til som lenge har ønsket inngang i Ultimovacs, men ikke har kunnet kommet seg inn på grunn av manglende volum. Han kontaktet FIL for å høre om muligheten til å kjøpe en større blokk, men fikk overraskende nok, nei.

Når det gjelder mysterie studiet har Ultimovacs signalisert at de forventer at avtale signeres og at detaljer skal offentliggjøres før nyttår. Her er nok flere hensyn å ta, avtalen må også meldes over børs hvor BP selskapet er notert. Jeg regner med dette meldes før nyttår.

Gjentar meg selv, men personlig betyr svingninger i kursen lite. Ha fokus på potensialet og teknologien til Ultiomovacs som er unik.

Når 2021 begynner har selskapet en potensial universal vaksine mot kreft, samarbeid med FLERE av verdens ledende forskningsmiljøer og BP selskaper. I tillegg starter de utprøvingen av en forbyggende vaksine. Selskapet er ikke priset til 100mrd, ikke 50mrd, ikke 30mrd, ikke 20mrd, ikke 10mrd, ikke 5 mrd, men 2,5mrd (!!). Oppsiden er enorm. Hold på aksjene og godt nyttår!
Redigert 21.01.2021 kl 09:30 Du må logge inn for å svare
heilo888
03.01.2021 kl 17:20 1804

Guuz & Haltopen; Om dere gidder å se tilbake til hva ledelsen har uttalt så er intensjonene å søke om foreløpig markedsgodkjennelse på basis av fase 2 resultatene.
Detter betyr at man allerede om vel 2 år søker om myndighetsgodkjenning i flere kreftindikasjoner dersom resultatene blir så gode som vi har grunn til å forvente.

Om man følger med så ser man at stadig flere selskaper søker om godkjennelse etter gode fase 2 resultater og at fase 3 studiene er blitt en mer og mindre en formalitet som som man ikke har særlig hast med og tar over svært mange år,ofte betalt av BP.

Og så har man det uhyre spennende Tendu-studiet som sparkes i gang i disse dager. Vil dette studiet være en forløper til verdens første effektive forbyggende vaksine for flere krefttyper.

Redigert 21.01.2021 kl 04:36 Du må logge inn for å svare
Haltopen
03.01.2021 kl 17:41 1759

Jeg skjønner ikke problemet med å etterprøve uttalelser her inne, på et anonymt forum, hvor etterrettelighet tilhører sjeldenheten.

Jeg har lest presentasjoner, og har sett kommentaren om at en kan søke om foreløpig markedsgodkjennelse gitt gode nok resultater. Dette vet man heller ikke før studiene er ferdige.

Potensialet er vi alle enige om er skyhøyt. Uten tvil. Forventninger er til en viss grad, og vil i større grad prises inn etterhvert som avlesningene fremover innfrir, og nye studier initieres. Jeg håper på en lignende avtale som VACCI har sikret seg. Da hadde en fått noen russiske prosenter mens man eventuelt satt videre.

TENDU er også spennende som du nevner. Men dette er vel fase I om jeg ikke husker feil.

Med henvisning til analysen for VACCI med svimlende summer i forventet salg gitt suksess. Kurs på 1300 kr om alt innfrir. Kurs på 135 kr hensyntatt 12% sannsynlighet for suksess.

Kan de samme tallene brukes for Ultimo?
Redigert 21.01.2021 kl 04:36 Du må logge inn for å svare
Araber
03.01.2021 kl 19:07 1667

Man kan ikke bruke samme tall.

Man vet ikke hvor mange kreftformer og passienter som ULTI kan behandle totalt sett.
Redigert 21.01.2021 kl 04:36 Du må logge inn for å svare
focuss
03.01.2021 kl 19:57 1617

Helt unødvendig å bruke energi på å vurdere potensialet av Ultimovacs. Bruk energi på å vurdere sannsynlighet for å lykkes. Lykkes de så blir potensialet uansett mye større enn hva noen trenger.
Redigert 21.01.2021 kl 04:36 Du må logge inn for å svare
Haltopen
03.01.2021 kl 20:09 1593

Og hva er sannsynligheten ?
Redigert 21.01.2021 kl 04:36 Du må logge inn for å svare
Ærligtalt
03.01.2021 kl 20:32 1562

Med resultatene de har hittil?

"Stor"...
Redigert 21.01.2021 kl 04:36 Du må logge inn for å svare
SirJohnny
03.01.2021 kl 20:51 1538

Markedet priset det vel kanskje til 0,1%. GV1001 hadde vel over 1000 pasienter, med flere som levde 10år +, mens gikk inn å så på hva som gjorde at enkelte fikk en slik god respons og levde så lenge - det ble gjort optimaliseringer og UV1 så dagens lys, denne er nå testet på 82 pasienter i forskjellige indikasjoner som alle viser signaler på svært god effektiv og ikke minst ingen bi-virkninger.

Einarsson uttalte også at siden de i dag vet mye mer enn tidligere fra fase 1 og at det tross alt er behandlet ett betydelig antall pasienter vil jeg si markedet har bommet totalt op sjansen for å lykkes
Redigert 21.01.2021 kl 04:36 Du må logge inn for å svare
Ærligtalt
03.01.2021 kl 21:01 1524

Tror ikke markedet har bommet... Det er vel bare ikke klar over potensialet i aksjen ennå (?)
Redigert 21.01.2021 kl 04:36 Du må logge inn for å svare
focuss
03.01.2021 kl 21:22 1491

Sannsynligheten for at Ultimovacs sin UV1 er effektiv tror jeg er i samme størrelsesorden som at corona vaksinene er effektive. Corona vaksinene får EUA, ( emergency use autorisation). Det gir fordeler gjennom byråkratiet. Det er klart at Corona vaksinene er testet på mange flere, men UV1 er testet på mange nok til å gi statistisk signifikans. Det kan hende at Corona situasjonen viser hvor mye byråkratisk sendrektighet det ligger i godkjennelse av legemidler.
Redigert 21.01.2021 kl 04:36 Du må logge inn for å svare
focuss
03.01.2021 kl 22:22 1405

Synes egentlig hele godkjennelses prosessen er moden for overhaling. Ta for eksempel UV1. Enhver statistiker vil kunne etablere på minutter at sannsynligheten for at UV1 er skadelig er langt mindre enn 0,05. De burde som trinn 1 bare teste det. Når det er testet og man kan vise med betydelig sannsynlighet også viser at pasientens prognoser bedres, så burde det ikke være mer å lure på. Men det er ikke slik de jobber i dag, men det er slik de burde jobbe. Det er massevis av pipeline produkter som mange pasienter ville hatt nytte av at var tatt i bruk. BP skjønner dette selvfølgelig og det vil påvirke hvordan de forholder seg til Ultimovacs.
Redigert 21.01.2021 kl 04:36 Du må logge inn for å svare