Ocean Energy 2020s - Decade of wave power breakthrough (part 2)

Slettet bruker
OCE 01.01.2021 kl 23:45 47933

Vi kjører på med en ny tråd for det nye året, og vil du holde tråden med forrige tråd i denne heftige serien, så er den her:

https://finansavisen.no/forum/thread/69564/view/0/0?page=1

Miljøteknologiselskapet Ocean Energy (OCE) står foran viktige milepæler, og potensiell notering på Euronext Growth, tidligere Merkur Market. Vi følger utviklingen, særlig gjennom aksjonærbrevene.

Nettsidene til selskapet:

https://www.ocean-energy.no/

Feel free... Ordet fritt...
Redigert 21.01.2021 kl 09:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.06.2021 kl 14:11 3738

Ja, inntrykk av litt "hit og dit" nå, men når det gjelder Hellas, så er vi jo pensa over på et annet gresk selskap. Hvor denne tidligere nevnte EU-søknaden nå står, hva som er statusen på den, det vet jeg ikke riktig. Er den fortsatt inne..? Er den annullert..? Vil det andre selskapet i Hellas sende inn ny søknad, eller..? Jeg er jaggu ikke helt klok på dette per i dag, men god helg skal jeg ha, og god helg til dere også!
Redigert 25.06.2021 kl 17:19 Du må logge inn for å svare
mimer
25.06.2021 kl 19:34 3709

Håper de kan få fart på EU søknaden sammen med ETB da…eller bra å registrere at de ser ut til å a bra dialog med Innovasjon Norge, virket som det var litt kjølig dithen tidligere (?)

Synes også det er spennende med ladebøye, kan vel bli mer og mer interessant etterhvert som skipsfarten blur «tvangselektrifisert»…

Og ja - god helg!
Redigert 25.06.2021 kl 19:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.06.2021 kl 00:06 3647

Et annet forhold jeg har tenkt en del på i det siste, er at om man ser få år tilbake; da hadde ikke OCE på langt nær like mange (samarbeids)partnere/potensielle partnere, som de har i dag. Det var Terna Energy, stort sett. Før det Seabased. Lurer på om de fortsatt har samarbeid, eller snakker med Seabased..?

Uansett; i dag har de langt flere de spiller på lag med. Nevner:
1. YTL Corporation Berhard
2. Et større, ikke-navngitt fiskeoppdrettsselskap
3. El-sjarkprodusenten Selfa AS
4. Atle Brynestad (cruiceskip)
5. Et konsortium innen "off grid" løsninger for grønn energi 
6. Onex Neorion Shipyards S. A.
7. Et konsortium i Tyrkia
8. Terna Energy

Pluss at de visstnok har hatt samtaler og sonderinger innen et vidt spekter i den grønne sfære, med andre selskap igjen.

Et annet trumfkort OCE har nå, er rapporten om CO2-regnskap, der OCEs løsninger kommer særdeles godt ut! Det er som et "perfekt vitnemål" eller en "super CV"! Den vil gjøre seg bemerket i energibransjen, om den ikke allerede er det!

Ønsker dere også en god helg (videre)!
Redigert 27.06.2021 kl 10:35 Du må logge inn for å svare
mimer
27.06.2021 kl 21:23 3626

wow, takk for en utmerket oppstilling og sammendrag. Veldig imponert over aktivitetsnivået og utbredding av løsninger. Løsninger som er helt tidsriktige.

Det "kastes" mye penger etter "everyting ESG" for tiden, OCE burde være et super hot case for de som tør å satse nå...
Slettet bruker
28.06.2021 kl 07:29 3581

Mulig at det tørka inn denne kontakten med Seabased, som er noe synd, men at det kanskje skyldtes at OCE ikke nådde inn i hodet på Seabeased med argumentasjonen sin (?). Seabased har mye spennende på gang nå. Se her:

https://seabased.com/news-and-insights

Men... Når/om infrastrukturen i flere bølgekraftparker ryker med ekstremvær, kun et spørsmål om tid, så bør det i alle fall bli enklere for OCE å argumentere for sin løsning med stormbøyen og det balanserte system... Håper de kan komme tettere på Seabased igjen.
Slettet bruker
29.06.2021 kl 20:58 3521

Jeg husker for noen år siden, da OCE og Seabased visstnok hadde en del samarbeid, at Seabased fikk en 2 milliarder kontrakt i Karibien, og Fortum kjøpte 10 % av selskapet. Men nå mener jeg å huske å ha lest at de er blitt kjøpt opp av et oppkjøpsfond, for en tid tilbake..? Nå virker det som om Seabased retter seg mest mot kombianlegg mellom havvind og bølgekraft. Uten stormsikring, vil vel det bli vanskelig. Seabased har vel aldri fått det helt store gjennombruddet, eller?
Nok om dét, for meg virker det som om OCE har flere veier til målet, og kan angripe fra flere kanter, før de "putter ballen i nettet"! De er i farlige angrep nå! Gjennombrudd nærstående, håper og tror jeg.
Slettet bruker
30.06.2021 kl 12:46 3464

He-he... Sunnmøringer, sant..? Finner alltids en vei til målet... og pengene...
Slettet bruker
09.08.2021 kl 11:59 2950

Kode rød:

https://www.dagbladet.no/nyheter/advarer-om-fn-rapport---kode-rod/74093507

Ja, bølgekraft kan bidra godt…
Slettet bruker
17.08.2021 kl 17:38 2798

Noen spørsmål kastes ut:

Kan ikke blinkebøyen, med sitt potensial, være gjennombruddsproduktet ift. notering på Euronext Growth..? Så kan heller fullskalatest av stormbøyen og det balanserte system med justeringer komme i etterkant..? Vil ikke det kunne bidra godt på veien videre, og at man på den måten henter nødvendig kapital til veien videre ved notering..?

Blinkebøyen ser jo ut til å komme først til realisering, og det er vel i disse tider at det er så enkelt «å hente penger», som det står i overskriftene…
Redigert 17.08.2021 kl 17:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.08.2021 kl 23:56 2760

At "lysbøyen", per nå, er nærmest et kommersielt gjennombrudd, synes å være en realitet. Den har jo også nylig blitt innvilget norsk patent! Står vel litt og faller på om de får med seg det større oppdrettsselskapet på laget, for sluttføring og kommersialisering av "lysbøye"-prosjektet..? For Selfa AS og Brynestad virket, ut i fra forrige aksjonærbrev, å være potensielle kunder. Men kan dette skje parallelt?, eller må det skje sekvensielt?

Jeg respekterer ledelsen og måten de driver selskapet, men jeg mener personlig de burde dratt nytte av "den grønne bølgen" og investeringsiveren som har herjet børsene, især Euronext Growth, det siste året. Fått hentet inn frisk kapital for å få fortgang i sluttføring av prosjekter og sluttesting av D.B.S.
Redigert 17.08.2021 kl 23:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.08.2021 kl 10:53 2722

Jo, respekterer ledelsen, men nå må selskapet også virkelig se til å realisere konseptene sine snart. Det må gå respekt begge veier, og i generalforsamlingene er det demokratiet som råder. Forventet ikke quick fix, men de har flagga det hele nokså høyt allerede for flerfoldige år siden. Nå har jeg nevnt dette til dem i en e-post, bare for å gjort det. Vil sikre meg at denne veien til noteringsmålet tas i betraktning.
TheKurgan
18.08.2021 kl 16:09 2712

Har stor tro på at de jobber hardt med dette, men ja, det går noen grønne tog nå. Så jeg håper også de vurderer en notering for det er sannsynlig at de vil trenge kapital om de skal vokse og kjøre frem sine produkter.
Slettet bruker
18.08.2021 kl 21:16 2673

Sluttesting av "Det Balanserte System" har vært nevnt i noen år nå, helt siden samarbeidet med GEK Terna, og Terna Energy, ble annonsert. Mener å erindre at testingen vil ta cirka to år, så at den drøyer med oppstart, liker jeg dårlig. De burde få fortgang på denne. Få inn ny partner på prosjektet og/eller ordne en mindre emisjon, for å finansiere sluttestingen i sin helhet.

Jeg mener Ocean Energy snarlig bør kommersialisere "lys-bøyen" samt "Svalbard-klasse-bøyen". Få inn inntekter, som kan finansiere videre vekst.

Rockall: Fint du tar opp problemstillinger og ønsker fra oss aksjonærer, med ledelsen. Jeg har også gjort det samme, ved flere tidligere henvendelser.
Redigert 18.08.2021 kl 21:17 Du må logge inn for å svare
mimer
18.08.2021 kl 23:42 2657

Dette med notering og lysbøyen har vel vært diskutert her tidligere også såvidt jeg husker.
Tror det er veien å gå. Men folk kaster ikke penger etter "everything ESG" som i vinter lenger. Og med skifte fra vekst til verdiselskaper.
Det kreves nok litt mere nå, en første kontrakt for lysbøyen i boks er kanskje en forutsetning. At selskapet i tillegg fremdeles er gjeldfritt (?) bør være et godt utgangspunkt.

Å få til en IPO som kan finansiere oppskalering av flere lysbøyer og oppstart av endelig uttesting av DBS hadde vært toppen. Og når man går på børs, så ligger det jo litt i kortene at det vil bli aktuelt å hente kapital, det ligger vel litt i kortene i å være på børs...
Slettet bruker
19.08.2021 kl 00:25 2638

Bare hyggelig. Har kjøpt siden 2014, og har stoppa nå. Avventer notering. Vet at det ikke er en «menneskerettighet», og at det ikke er noen garanti for noe, men aksjer kjøpes med det formålet å tjene penger til slutt. Det må derfor være helt åpenbart at aksjonærene ønsker seg notering, og særlig de som har vært med lenge.
Slettet bruker
19.08.2021 kl 09:28 2646

Da har du vært aksjonær rundt tre år lengre, enn meg. Hva lå kursen på i årene 2014-2016?

Jeg har full forståelse for ditt ønske om notering av aksjene på børs. Selv ønsker jeg også dette. OCE har jo skrevet om børsnotering i over tre år, men fortsatt er ingenting konkretisert i dette anliggende. En børsnotering vil jo også gjøre det lettere å selge seg ut, redusere sin beholdning, eller øke med ytterligere aksjer. Folk er jo i ulike livssituasjoner og livet forandrer seg; man ønsker kanskje ikke lengre å være aksjonær av ulike grunner. Da er det tryggere å være børsnotert, for en vil da «alltid» kunne selge seg ut. Selv har OCE blitt en stor investering for meg, og jeg sitter med, for meg, mange aksjer. Kan gjerne tenke meg å redusere beholdningen min i OCE, ta gevinst, og heller investere i ett eller flere andre spennende selskaper. Men blir ganske låst i OCE, slik situasjonen er per nu.

Jeg synes det er noe underlig at man ikke hadde en «plan B» for fullfinansiering av «Det Balanserte System». Er det ikke snakk om rundt 25-28 millioner norske kroner? I mitt hodet kunne dette blitt skaffet til veie via en emisjon, uten at det ville blitt utvannende for oss eksisterende aksjonærer. Emisjon for vekst. For et selskap uten særlige inntekter, som OCE, vil en emisjon være mest gunstig, for ved låneopptak har en ikke sikkerheten med inntekter/penger til å betaler tilbake med. OCE har jo skrevet at en børsnotering kanskje kan skje, etter en vellykket test av «Det Balanserte System», men når denne testen tar rundt to år, og man ikke kommer seg i gang med den, er det klart man setter spørsmålstegn ved valgene.

Jeg er likevel per nå mer opptatt av å få ferdigstilt produktene og få dem ut i markedene. Synes aksjonærbrev 2/2021 virker meget lovende og at de har flere muligheter, enn på lenge! Men klart jeg er noe utålmodig. Får håper og tro neste aksjonærbrev bringer budskap om både salg og børsnotering.
Slettet bruker
19.08.2021 kl 10:35 2634

En god oppsummering. Svaret jeg fikk nå var at OCE må bli «sterkere» først. Hensikten min var å fremme at mye av den styrken kan man hente ved å bli notert, så jeg er like langt sånn sett. Nå skal jeg ikke «mase» på dem mer.

Har en fin haug med aksjer jeg også, men blir de først notert, så ønsker jeg å bli med videre på seilasen et par år i alle fall. I 2014 lå kursen på 0,5 kroner, og snittet mitt ser jeg på som meget lavt. Har tenkt å bruke gevinst til videre investeringer, fortrinnsvis i eiendom, og så se tilbake på at jeg har bidratt som «grønn fødselsassistent».

Jeg har vært klar over risikoen i OCE-aksjer fra starten av, og det er jeg i alle fall fornøyd med, men jeg tror faktisk de har noe å fare med også. De må bare få rulla det ut snart og bruke mulighetene som klimasaken gir, og som havrommet gir.

Tror de føler litt på presset fra aksjonærene, og i så fall er det bare bra. Det bør de gjøre nå.

Med litt humor til slutt her, så holder OCE-kursen seg meget godt på røde børsdager. Fortsatt 1 krone, sant..?

😅👍😅
Redigert 19.08.2021 kl 11:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.08.2021 kl 15:08 2599

Ja, kursen holder seg stabilt rundt krona..! ;-D Nå er det jo heller ingen løpende emisjoner, så vi slipper også å bli utvannet, nå om dagen.

Jeg vet jo det er mer rapporteringskrav og mer administrasjon å være børsnotert, selv på Euronext Growth, men OCE kunne jo notert aksjene på NOTC-listen..? Jeg har fått med meg at flere av selskapene på Oslo Børs har hatt et opphold på NOTC-listen, før de ble børsnotert. Det kunne jo kanskje vært veien å gå..? Så får man omsatt aksjene på en grei plattform.
mimer
19.08.2021 kl 16:55 2587

Godt poeng, flere av ESG-selskapene har gått via NOTC, så det er også et alternativ, enklere og billigere enn Euronext Growth.
Slettet bruker
19.08.2021 kl 17:30 2578

Har nevnt NOTC-listen til dem også, men det er ei god stund siden. Den gangen var holdningen at de ikke ville dit, men nå..? Det hadde absolutt vært greit å en plass hvor aksjen kunne ha kommet i handel. Kanskje noen av dere kan ta opp den tråden igjen..? Hvis det ikke skal så mye til for å komme dit, så bør OCE også ha et argument mot å komme på NOTC-listen.
Slettet bruker
19.08.2021 kl 17:44 2579

Jeg har nettopp sendt mail til ledelsen. Kan gi dere referat/oppsummering av svaret. Så behøver ikke flere å sende samme spørsmål dit. Tok altså opp dette med mulig notering på NOTC-listen (før eventuelt Euronext Growth).
Slettet bruker
19.08.2021 kl 20:20 2560

👍
Slettet bruker
20.08.2021 kl 09:08 2524

Svaret er at dette med børsnotering, evt. NOTC, er noe som vurderes jevnlig på styremøtene. Men at selskapet så langt ikke er vurdert modent/klart nok for notering.

Vi får ha tiltro til at styret/ledelsen vet best og klarer å foreta vurderinger og valg som er til det beste for selskapet.

La oss si de hadde børsnotert selskapet, før interessen og særlige inntekter er på plass, og 10-15 større aksjonærer ville ut "for en hver pris", ville det kunne gruset kursen helt. Frykt også for fiendtlig oppkjøp av OCE, helt eller gradvis.
Er jo bedre nå, sånn sett, med stabil kurs rundt kronen.

Se på Cognite, som Aker eier største delen av, vokser seg stort utenom børs. Så noteres den nok, når den tid er klar.
Redigert 20.08.2021 kl 09:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.08.2021 kl 11:44 2501

Det er også gode poeng, ja. Man vet aldri hvor pilene ville ha pekt sånn sett, men det var godt å ventilere litt utålmodighet etter all tålmodigheten. Noe annet er faren for et større børskrakk, som etter hvert kan være mer realistisk enn på lenge, og da mener jeg noe langt større enn koronakrakket. Det kunne ha blåst bort et nynotert OCE. Vi snakker nå om børsnivå som ligger over pre 1929-krakket, dog fortsatt en del under pre dot com-boblesprekken, men det er skyhøye nivå. For ikke lenge siden så jeg "gamle" snutter fra NRK, og stemningen før krakket i 1987 lignet skummelt mye på dagens situasjon. Alt så ut til å gå bare bra, og det var kjøpt mye verdipapirer på lånte penger. Vi skal ikke se bort ifra at verden sitter på en gigantisk boble nå, men bobler viser seg ofte ikke før etter at de har sprukket. Kan åpne seg en "once in a generation" kjøpsmulighet, tenker jeg.

Vi må regne med at en del aksjonærer vil selge seg ut for enhver pris tvert OCE noteres, og med det i bakhodet er det kjekt å ha inntekter å falle tilbake på. Noe med kjøtt på beina. Jeg kommer ikke til å selge like etter notering, ikke minst fordi jeg regner med at flere andre vil gjøre, men også det at jeg vil holde på aksjene etter kommersialisering med sikte på å få enda mer igjen for dem også.
mimer
20.08.2021 kl 16:47 2497

Det er ikke noe fasitsvar for notering, om det er OTC eller på børs.

Bra å høre at temaet vurderes jevnlig, tenker også at ledelsen som kjenner selskapet ut og inn, har best grunnlag for å ta beslutning for også dette.

Hvordan kursen vil utvikle seg ved en notering er aldri godt å vite. At det kan være noen som ønsker å selge er vel naturlig, men da gjelder det at selskapet skaper nok interesse til at det også vil være noen som ønsker å kjøpe...

Noe "oppkjøpsraid" på OTC har jeg ingen tro på. Hvis noen skulle ønske det, så kan de vel skaffe seg aksjonærliste og ta kontakt direkte. Aksjene er jo i VPS, så fritt frem å flytte / selge / kjøpe aksjer direkte hvis man skulle ønske det...

Som tidligere nevnt - en kontrakt på lysbøyen kan være en god milepæl for å vurdere å gå på OTC, ev. hvis man klarer en IPO og gå rett på Euronext Growth. Og ha en prospect pipeline med ytterligere muligheter. Flere av selskapene som har kommet på Euronext Growth i løpet av det siste året har ikke hatt dette engang...
TheKurgan
20.08.2021 kl 17:11 2492

Det bør ikke være farlig om mange skulle selge og trekke seg ut ved en notering, det betyr vel i så fall bare at like mange har valgt og kjøpe og kommer inn i selskapet. Dette betyr altså lite for selskpets kapital, med mindre de utsteder flere aksjer da.
Slettet bruker
20.08.2021 kl 20:29 2460

Spørs hvordan forholdet tilbud/etterspørsel er da, og hvor langt ned selgerne vil gå. På en annen side vil OCE kunne bli nokså unikt og forlokkende. Mange vil nok vente med å kjøpe til (like etter) notering, så spørs det da hvor mange.

Det skal nok mye til for at vi ikke skal kunne ta gevinst med det snittet vi har, bare det blir notering, men jeg vil helst se høyere verdi en god periode etter notering.
Slettet bruker
21.08.2021 kl 11:45 2341

Jeg tror vi står overfor en større korreksjon på verdens børser, mulig opp i mot børskrakk. Nivåene er skyhøye, især børsene i USA og i Norge. Eier ikke lengre noen aksjer på børs, solgt alt av fond, men eier fortsatt aksjer/andeler i flere selskaper utenom, som f.eks. Ocean Energy AS.

Jeg har jo tro på at Ocean Energy AS lykkes, og hvis det blir "best case scenario", ser jeg gjerne for meg (minst) en 50 dobling av kursen (i et 5-10 års perspektiv)! Flere som tenker slik? Det gir en verdi av selskapet på rundt 10,5 milliarder kroner. Ikke avskrekkende med tanke på potensialet. Ren kraft, svært mange steder bølgekraftparkene kan plasseres ut, og energi er noe hele verden trenger. Ved en 50 dobling (kanskje noe før også), vil jeg selge rubbel og bit, si opp jobben min, og bare nyte og leve resten av livet i bedagelighet! 😊
Redigert 21.08.2021 kl 14:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.08.2021 kl 15:07 2304

Det kan være en god plan, he-he... Skal selv være klar til å kjøpe mye når alt krakker dypt og jævlig, for denne svevinga høyt oppi himmelen kan ikke vare særlig mye lengre. Historien har vist at slikt blir slått ned, så det der med "but it's different this time", det er noe stort tull å tro på. Midlene for kjøp står klare, og jeg har god tid. Det er i kriser at formuer skapes og tapes.

Det er mulig det vil slå veldig bra an når det først rulles ut, i et "best case scenario". Når vi ser hva slags innovasjonsvilje og -evne de har med så ytterst små midler som de har nå, så kan vi bare tenke oss at selskapet må kunne hoste fram enda flere spreke spin off-produkter og gjøre gode selektive oppkjøp om de først får de kommersielle hjula i gang.
mimer
21.08.2021 kl 19:22 2268

Pass på nå så dere ikke framstår som krakknisser 😎

Korreksjoner vil alltid komme, og er bare sunt. Store krakk tror jeg tilhører historien, det er innført mange finansielle sikkerhetsmekanismer rundt dette de siste årene.

Uavhengig av det - innovasjon og nye løsninger vil alltid ha sin plass, det gjelder bare å 1. bevise at det funker og gir forbedring, 2. at noen har tro på det og ønsker å investere nødvendig kapital for å få det realisert. Dette er vel hovedoppgavene til OCE, og tilsvarende selskaper. Mindre interessant å kokelimunke rundt hva kursen kan bli ved en notering, det vil gå seg til. Det viktige etter min mening når man noteres, er at da må man ha en plan framover for nyhetsoppdateringer.
Og akkurat det er det ledelsen som har best oversikt over mener jeg - ikke noter bare for å notere, men for å skape økt interesse og tilgang til kapital.
Slettet bruker
22.08.2021 kl 22:06 2193

Jeg er stolt krakknisse for tida, men jeg tillater meg å kjøpe om mer vanlige korreksjoner oppstår, om jeg ikke kan se noen katalysator for et større krakk der. Inn i fond og så ut igjen når ting har retta seg opp. Når børsene er som de er nå, så forholder jeg meg mer forsiktig. Sjekk bare følgende indikator:

https://www.multpl.com/shiller-pe

Jeg tror store krakk vil komme igjen, og at det fins krefter og svakheter som det ikke kan demmes opp for. Høy prising i seg selv kan også føre til store krakk om renter begynner å gå opp for mye, at ny skattepolitikk spiser for mye osv. Mange er dessuten høyt belånt på både den ene og den andre investeringen. Når disse må tvangsselges og store shortere legger vekta si over fallende grafer, så kan det være bare en liten del av dynamikken som trekker ned. Mer tilbud enn etterspørsel er lik lavere pris.

Jeg hadde satt pris på om det var mer «vanlige tider», der en enklere kunne «sett» neste år. Slik er det ikke nå med en sånn potensiell nedsiderisiko, men etter store renselser kan man kjøre frisk start…

OCE skal kunne bli interessant også for tradere, da det skal være temmelig rigga for spennende børsmeldinger om patenter, spin off-produkter, oppkjøp, kontrakter, samarbeidsavtaler osv. Og tenk… Bølgekraft er et gigantisk umodent felt, og lykkes man der og det går over mot mer modning, så kan det bli en «feita» tur!
Redigert 22.08.2021 kl 22:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.08.2021 kl 23:20 2157

Jeg tror og mener bølgekraft er den neste (og siste?) store uutnyttede ressursen som vil få sitt gjennombrudd. Refererer igjen til også dette som den danske forskeren Bjørn Lomborg har uttalt. Bølgekraft blir "den nye oljen" og vil også kunne utkonkurrere, eller bli foretrukket, fremfor solkraft, vindkraft, hydrogen, og gasskraft.

Dessverre tror og frykter jeg at OCE blir kjøpt opp lenge før de blir så store som f.eks. kraftselskapene Fortum, Scatec Solar, Elvia, Equinor, etc.
Slettet bruker
23.08.2021 kl 10:28 2098

Ja, det kan hende. Sitter av og til med følelsen av at jeg sikkert kommer til å angre på at jeg ikke kjøpte mer i OCE, men jeg har en fin haug med aksjer nå likevel. Må ha magemål også, tross alt.
Fluefiskeren
23.08.2021 kl 20:33 2045

Noe for OCE?

«Denmark opens renewables tender. Wind and wave eligible for support

BUSINESS DEVELOPMENTS & PROJECTS
August 23, 2021, by Amir Garanovic
The Danish Energy Agency has opened a technology-neutral tender for 2021, where solar cell systems, wind turbines, wave energy plants and hydropower plants can all compete for support.»

https://www.offshore-energy.biz/denmark-opens-renewables-tender-wind-and-wave-eligible-for-support/

Redigert 23.08.2021 kl 20:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.08.2021 kl 19:57 1950

De må følge med på det som skjer..:-)

For min del hadde det vært flott om de ble en del av et litt større selskap innen bølgekraft, men uten utvanning for vår del. Litt mer styrke, sammen med andre.
Slettet bruker
26.08.2021 kl 22:29 1868

Ser ikke Saga Pure etter spreke kandidater med stort potensial..? Bare et eksempel på at det fins aktører rundt om som muligens vil ta i et tak, men hva de enkelte måtte ha interesse av blant det de ennå ikke har tatt tak i, det vet jeg ikke. Det er nok ikke mye som skal til for at OCE skal kunne ta viktige steg videre.
Redigert 26.08.2021 kl 23:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.08.2021 kl 11:54 1816

I siste aksjonærbrev nevnes det jo flere mulige samarbeid, jeg nevner igjen;

1. YTL Corporation Berhard
2. Et større, ikke-navngitt fiskeoppdrettsselskap
3. El-sjarkprodusenten Selfa AS
4. Atle Brynestad (cruiceskip)
5. Et konsortium innen "off grid" løsninger for grønn energi 
6. Onex Neorion Shipyards S. A.
7. Et konsortium i Tyrkia
8. Terna Energy

Jeg har stor tro på at flere av disse mulighetene "bærer frukter" i nær fremtid. 🙂
Redigert 27.08.2021 kl 11:55 Du må logge inn for å svare
mimer
27.08.2021 kl 17:11 1785

Imponerende i seg selv at de har kontakt med så mange potensielle samarbeidspartnere, det må jeg si.

OCE kan sikkert være interessant for Sage Pure også, men mulig de er litt i litt for tidlig fase, men OCE burde helt klart ta kontakt med Saga Pure, som har en velfyllt kontantbeholdning nå etter flere vellykkede transaksjoner i år. Saga virker flinke til å sikre seg en solid eierandel til rimelig penge hos selskaper som har kapitalbehov, og kompetansebeov. DBS piloten er "peanuts" for Saga...
Slettet bruker
27.08.2021 kl 23:38 1752

Saga Pure virker for meg mest interessert i hydrogen og vindkraft.
Redigert 27.08.2021 kl 23:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.08.2021 kl 23:49 1756

Ja, litt av hvert, men OCE er vel tidlig på veien for dem ennå. Men, at OCE finner veien videre, det tror jeg på.