Philly Shipyard - kjøp opp til kr 200?
Selskapet er priset omtrent på cash beholdning og under verdiene i selskapet. De har lange gode kontrakter, som kan forsvare en langt høyere kurs. Langsiktig kursmål opp til kr 200 virker ikke urealistisk, eller hva synes dere?
Redigert 07.08.2021 kl 14:05
Du må logge inn for å svare
rischioso
01.02.2021 kl 22:06
5128
Og i videoen fra 7:30 så blir det lovet periodiske oppdateringer etter hvert som skipet tar form og akkurat det kan tikke inn hvilken dag som helst ... ;)
the K-man
02.02.2021 kl 10:56
4907
Noen tanker om e24 artikkelen idag? https://e24.no/boers-og-finans/i/1BjrAl/ekspert-usikker-fremtid-for-roekke-verftet-philly-shipyard-under-biden
Stokk Dum
02.02.2021 kl 11:10
4861
Biden er valgt for 4 år, hvor mange år fremover er Philly sikret arbeid og god inntjening med minst fire nybygg nå, mon tro.
At fremtiden er usikker, kunne jeg fortalt dere, og jeg er ikke noen ekspert engang.
mvh
At fremtiden er usikker, kunne jeg fortalt dere, og jeg er ikke noen ekspert engang.
mvh
Gasman
02.02.2021 kl 11:13
4851
Synes den var ganske balansert. Men vanskelig å trekke noe klart bilde ut av den.
De fleste nye kontrakter eller muligheter som de spekulerer i er enten langt frem i tid eller avhengige av politikk.
Det blir trukket frem som positivt at PHLY nå satser på offentlige prosjekter fremfor store skip til JA-markedet, som sliter.
Det gjør selskapet mer robust, dersom JA blir lempet på eller avviklet.
Kontrakten med TOTE blir omtalt som "game changer".
De fleste nye kontrakter eller muligheter som de spekulerer i er enten langt frem i tid eller avhengige av politikk.
Det blir trukket frem som positivt at PHLY nå satser på offentlige prosjekter fremfor store skip til JA-markedet, som sliter.
Det gjør selskapet mer robust, dersom JA blir lempet på eller avviklet.
Kontrakten med TOTE blir omtalt som "game changer".
Joystick
02.02.2021 kl 11:30
4815
Synes ikke artikkelen var så negativ.... "gamechanger" ... muligheter i CHAMP-programmet... Når det gjelder JA- markedet er det mange "gamle" skip som er klar for opphugging ifølge Magnussen i AMSC og nye krav til dette markedet krever og nybygg.... Hva myndighetene finner på kan slå begge veier.
..ser ikke for meg at myndighetene og TOTE velger et annet verft dersom det 5. skipet blir finansiert og bestilt.... med en sysselsetting på 1.200 personer
..ser ikke for meg at myndighetene og TOTE velger et annet verft dersom det 5. skipet blir finansiert og bestilt.... med en sysselsetting på 1.200 personer
Redigert 02.02.2021 kl 11:36
Du må logge inn for å svare
Ligger det hindringer i veien for innsidekjøp nå når kontraktene er signert?
Gasman
02.02.2021 kl 11:51
4741
Nei. Tror ikke det.
Ikke hvis det ikke er andre kontrakter under forhandling (eller andre kursdrivende forhold) som vi ikke kjenner til.
Ikke hvis det ikke er andre kontrakter under forhandling (eller andre kursdrivende forhold) som vi ikke kjenner til.
Gasman
02.02.2021 kl 11:53
4739
Men innsidekjøp er ikke noe jeg forventer.
Derimot må det være muligheter for at noen ønsker å kjøpe ut Apollo. Det ble nevnt i en podcast noen la ut her at man bør være oppmerksom hvis det skjer en stor kryssing. Da vil det bli full fart her :-)
Derimot må det være muligheter for at noen ønsker å kjøpe ut Apollo. Det ble nevnt i en podcast noen la ut her at man bør være oppmerksom hvis det skjer en stor kryssing. Da vil det bli full fart her :-)
Garcia
02.02.2021 kl 14:50
4834
Det jeg synes manglet i denne artikkelen er at USA skal inn i Paris avtalen igjen...
De gamle skipene innen JA flåten må jo spy ut enorme mengder utslipp...
De gamle skipene innen JA flåten må jo spy ut enorme mengder utslipp...
rischioso
02.02.2021 kl 15:03
4821
Artikkelen er balansert skrevet hvor ingenting er bestemt og hvor det helt klart finnes muligheter fremover. Verftet er gått vekk i fra det kommersielle markedet til å spesialisere seg på militære leveranser store som små og nytt som brukt og så langt har jo dette gitt uttelling. Videre så er Biden kortet midlertidig, hvor det allerede nå foreligger kontrakter som varer hele hans periode og ikke minst så vil etableringen av 1000 nye arbeidsplasser i tillegg til x-antall ringvirkningsplasser slå positivt ut for hans politiske linje spesielt nå som dette trengs som mest så jeg vil tro at det heller vil bli en vinn/vinn mer enn noe annet.
Usikkerhet vil det også være her som de fleste andre plasser, men overall når man ser på de kontraktene som allerede foreligger og ikke minst for så mange år fremover så blir det liksom feil å skulle male en potensiell fremtidig fanden på veggen i dag. Philly har bevist til det fulle at de har greid å omstille seg og vil kunne gjøre det igjen om det skulle trengs - av samme grunn blir det liksom litt rart at noen nå etter at selskapet har klart å tilegne seg flere milliardkontrakter som igjen sikrer full sysselsetting i mange år fremover å skulle skape en mulig fremtidig usikkerhet basert på ikke annet enn spekulasjoner.
Mao, jeg velger å forholde meg til hva som er dagens realiteter og den tilhørende tidslinjen som sikrer sysselsetting og inntjening i årevis fremover så får fremtiden bringe også her det den vil bringe alle andre plasser.
Uansett og veldig snart vil det tikke inn en oppdateringsmelding om og rundt fremdriften for de 2 første skipene og det er ikke en spekulasjon, men en garantert realitet... ;)
Usikkerhet vil det også være her som de fleste andre plasser, men overall når man ser på de kontraktene som allerede foreligger og ikke minst for så mange år fremover så blir det liksom feil å skulle male en potensiell fremtidig fanden på veggen i dag. Philly har bevist til det fulle at de har greid å omstille seg og vil kunne gjøre det igjen om det skulle trengs - av samme grunn blir det liksom litt rart at noen nå etter at selskapet har klart å tilegne seg flere milliardkontrakter som igjen sikrer full sysselsetting i mange år fremover å skulle skape en mulig fremtidig usikkerhet basert på ikke annet enn spekulasjoner.
Mao, jeg velger å forholde meg til hva som er dagens realiteter og den tilhørende tidslinjen som sikrer sysselsetting og inntjening i årevis fremover så får fremtiden bringe også her det den vil bringe alle andre plasser.
Uansett og veldig snart vil det tikke inn en oppdateringsmelding om og rundt fremdriften for de 2 første skipene og det er ikke en spekulasjon, men en garantert realitet... ;)
Redigert 02.02.2021 kl 15:07
Du må logge inn for å svare
rischioso
02.02.2021 kl 15:16
4798
Godt poeng og akkurat det skaper behov for utbedringspotensiale som igjen vil føre til oppgraderingsjobber. Verden er i endring noe som igjen krever at man må omstille seg for å overleve og akkurat det har Philly bevist at de klarer - til det fulle.
Joystick
02.02.2021 kl 15:44
4761
De har ikke gått helt vekk fra kommersiell skipsbygging, blir en blanding men nå mest militært...
rischioso
02.02.2021 kl 16:05
4731
Nei det er for så vidt riktig, de har jo ikke stengt dørene for kommersielle kontrakter, men vi ser jo hvilken retning utviklingen har gått - de sitter nå med kontrakter for over 12 milliarder/nok hvor alt er militært så godt at de var såpass fremsynte og tok de rette grepene - når de måtte ... ;)
Børsens billigste aksje. Nå må dere våkne opp folkens. Markedet kjøper jo overpriset selskap i fleng Ta dere sammen. Phly er jo ett kupp her.
Clue2020
02.02.2021 kl 20:24
4514
Opplysende artikkel men som ikke gir konkrete svar. Gir vel en god forklaring på hvorfor ikke aksjen har tatt helt av og belyser jo helt klart at utsiktene ikke nødvendigvis er 100% rosenrødt slik enkelte gir inntrykk av. For all del - har fortsatt trua, og vi vet at de neste 4 år er tilnærmet i boks. Om ikke kursen spinner av gårde den første tiden må vi jo regne med at når overskuddene nærmer seg, så vil nok folk og finanshus hoppe på når de sniffer utsikter for utbytte. Røkke & co er jo kjent for å være raus med utbyttene når det er rom for det. Eller som andre har vært inne på, salg av hele verftet?
Frodon
02.02.2021 kl 20:53
4511
Jeg tror det vil komme et rush av nye ordre her etterhvert 💪 Hvor skal USA bygge alt til det grønne skiftet?
Myndighetene ba om å plassere ordrene på skip 3 og 4 raskest mulig før det ble dyrt. Dyrt blir det når veldig mye skal bygges de neste 10 årene og det blir mangel på kapasitet
Myndighetene ba om å plassere ordrene på skip 3 og 4 raskest mulig før det ble dyrt. Dyrt blir det når veldig mye skal bygges de neste 10 årene og det blir mangel på kapasitet
Joystick
02.02.2021 kl 23:34
4356
Havvindprosjekter og skip i tilknytning til dette omfattes også av Jones Act:
https://gcaptain.com/u-s-customs-and-border-protection-expressly-applies-jones-act-to-offshore-wind-projects-in-u-s-waters/
https://gcaptain.com/u-s-customs-and-border-protection-expressly-applies-jones-act-to-offshore-wind-projects-in-u-s-waters/
bravi
03.02.2021 kl 00:41
4287
Ja synes det var en opplysende artikkel, enig i at den gir en forklaring på kursutviklingen etter kontraktstildelìngene. Mange vet også at skipsverft som driver med nybygg uansett og alltid, før heller senere får problemer, slik er det nok i Us også. Artikkelen sa også at Jones act ikke er noen garanti for fulle ordrebøker. Men skulle tro at de 4 kontratene Philly har fått skulle dra kursen mere oppover. Forhåpentlig vis kan kursen gjøre noe sprett fremover, men tror det kan lønne seg å ha solgt før de melder resultatene for det første skipet
rischioso
03.02.2021 kl 07:30
4152
Slettet brukerskrev Ligger det hindringer i veien for innsidekjøp nå når kontraktene er signert?
Ikke basert på de kontraktene som allerede er meldt i markedet, MEN om det er andre kontrakter eller annet kursdrivende nytt i horisonten som selskapets ledelse pr nå kjenner til så kan ikke inside kjøp foretas før dette også er meldt i markedet ... :)
Redigert 03.02.2021 kl 07:32
Du må logge inn for å svare
Må bare gratulere til dere som har ledig kapital nå på kurs 67!
Molbre
03.02.2021 kl 12:00
4051
Noen som konstant sender ut 388 aksjer i markedet nå, tok en pott på 477 aksjer nå!
rischioso
03.02.2021 kl 15:19
3952
Ja, det virker som at det er noen som driver å akkumulerer i det stille og det vil de fortsette med inntil det ikke lengre er noen som er villige til å selge på dette nivået og da må kursen løftes for å finne reelle selgere - mao, det er nok ikke lenge før vi igjen ser 70 tallet.
Jeg øyner et håp om fri kapital i slutten av Februar, så hold gjerne kursen på 67, slik at jeg kan få 3-4000 til! Er jo intet som tyder på kurshopp pt
Garcia
03.02.2021 kl 16:17
3898
Her er det jo ingen omsetning i hele tatt...
Glem alle spekulasjoner frem til vi ser litt omsetning i dette papiret...
Glem alle spekulasjoner frem til vi ser litt omsetning i dette papiret...
bravi
03.02.2021 kl 19:29
3709
Det hjelper ikke så mye med nye kontrakter hvis markedet ikke har troa på at Philly vil tjene noe på dem, da blir det med nye kontrakter til hav-vind service skip eller til hva som helst annet bare som å skvette vann på gåsa. Det må være noe slikt som holder igjen kursen ellers hadde den vært høyere med de 4 store kontraktene de har fått.
Frodon
03.02.2021 kl 21:43
3596
Kanskje vi får guiding på marginer 12 februar når de presenterer Q4? Jeg har et lite håp om guiding på mulige utbytter de neste årene også, men skjønner godt at de kanskje vil beholde cash til usikkerheten med Corona er borte?
rischioso
04.02.2021 kl 13:48
3229
Det som skal til er oppdateringer noe som er lovet. Videre så vil det da komme nye analyser og forhøyede kursmål. I mellomtiden så sover bjørnen noe som igjen gir muligheter hvor mange vil rive seg i håret over at de ikke grep den mens den var der - og vi vil nok ikke behøve å vente alt for lenge ... ;)
Redigert 04.02.2021 kl 14:15
Du må logge inn for å svare
Greenship
04.02.2021 kl 17:09
3145
https://www.maritimedelriv.com/storage/app/media/Publications/Beacon/Issues/Beacon_winter_2021.pdf
Intervju med Steinar Nerbovik
President and CEO Philly Shipyard. Fortsetter også på side 17.
Intervju med Steinar Nerbovik
President and CEO Philly Shipyard. Fortsetter også på side 17.
Redigert 04.02.2021 kl 17:11
Du må logge inn for å svare
Morty13
04.02.2021 kl 17:25
3152
Fint Intervju av CEO Nerbovik, men avisen «The Beacon» er en maritim avis i Philadelphia området, tror de fleste abonnentene vet mye om Philly Shipyards allerede. Har tro på PHLY og vet kursen kommer iløpet av 2021, det skjer når slike nyheter sprer seg til andre arenaer utenom Philadelphias nærområder og forumet her.
Fest setebelte, her tror jeg det går rakt til himmels om kort tid. Tullete at den er her nede. Kontrakter 12mrd 500nill cash gjeldsfrie. Ubegripelig at den er under 100kr nå burde
rischioso
04.02.2021 kl 20:18
3020
S.17
Q&A with Nerbovik continued from page 1
So far, TOTE has ordered the first four ships in the NSMV program.
These ships are destined for the state maritime academies in New York, Massachusetts, Maine, and Texas.
TOTE retains an option for the fifth vessel for the state maritime academy in California. If all five NSMVs are ordered, then the total contract value is
about $1.5 billion with deliveries lasting into 2025.
We are utilizing our commercial best practices for this important federal shipbuilding program. Design, engineering, and planning activities are
progressing in accordance with plan.
We celebrated our first construction milestone on Dec. 15, 2020 with a virtual steel-cutting ceremony.
Q: What other projects are in the works?
A: We are also currently working on industry design studies for three U.S. government shipbuilding programs, including the U.S. Navy’s Auxiliary General Ocean Surveillance T-AGOS(X) program, the U.S. Navy’s Common Hull Auxiliary Multi-Mission Platform program, and the U.S. Coast Guard’s Offshore Patrol Cutter program.
These industry design studies are the precursors for the future detail design and construction contracts for the respective programs. Participating in
the design phase is key if we choose to one day compete for the detail design and construction contract.
---------------------------
Det kommer mer, både oppdateringer og nye kontrakter med tilhørende analyser og forhøyede kursmål - her er det bare å plukke i vei på 60 og 70 tallet for om ikke lenge så er den muligheten historie .... ;)
Q&A with Nerbovik continued from page 1
So far, TOTE has ordered the first four ships in the NSMV program.
These ships are destined for the state maritime academies in New York, Massachusetts, Maine, and Texas.
TOTE retains an option for the fifth vessel for the state maritime academy in California. If all five NSMVs are ordered, then the total contract value is
about $1.5 billion with deliveries lasting into 2025.
We are utilizing our commercial best practices for this important federal shipbuilding program. Design, engineering, and planning activities are
progressing in accordance with plan.
We celebrated our first construction milestone on Dec. 15, 2020 with a virtual steel-cutting ceremony.
Q: What other projects are in the works?
A: We are also currently working on industry design studies for three U.S. government shipbuilding programs, including the U.S. Navy’s Auxiliary General Ocean Surveillance T-AGOS(X) program, the U.S. Navy’s Common Hull Auxiliary Multi-Mission Platform program, and the U.S. Coast Guard’s Offshore Patrol Cutter program.
These industry design studies are the precursors for the future detail design and construction contracts for the respective programs. Participating in
the design phase is key if we choose to one day compete for the detail design and construction contract.
---------------------------
Det kommer mer, både oppdateringer og nye kontrakter med tilhørende analyser og forhøyede kursmål - her er det bare å plukke i vei på 60 og 70 tallet for om ikke lenge så er den muligheten historie .... ;)
Redigert 04.02.2021 kl 20:23
Du må logge inn for å svare
Garcia
05.02.2021 kl 02:44
2883
Det kommer jo snart oppdatering og forhåpentligvis utbytte..
Jeg håper og tror de nå starter opp å betale ut utbytter fremover siden kontratene nå er på plass og verftet har jobb i mange år fremover...
Kassa er jo full og 1/2 til 1 USD i år bør jo være fornuftig...
Jeg håper og tror de nå starter opp å betale ut utbytter fremover siden kontratene nå er på plass og verftet har jobb i mange år fremover...
Kassa er jo full og 1/2 til 1 USD i år bør jo være fornuftig...
Gasman
05.02.2021 kl 09:58
2765
Gudene skal vite at jeg har satset på mange jævlige aksjer opp igjennom åra. Noen så jævlige at jeg har holdt det som en pinlig hemmelighet.
Men det er lenge siden jeg bevisst har gått inn i en drittaksje nå. Trodde jeg hadde blitt klokere.
Fordelen med drittaksjer, er at man selger når man ser det går skeis. I Philly tenker jeg at dette burde være et knallkjøp, og da sitter det lengre inne å realisere tap. Men markedet er helt klart ikke enig. Det finnes jo ikke en eneste kjøper der ute, uansett hvor "billig" den blir. De få kjøperne som er, er bunnfiskere, som sitter stille og venter på at noe skal dette ned til dem. Jeg er redd vi langt fra har sett det verste ennå, men håper jeg tar feil - igjen...
Men det er lenge siden jeg bevisst har gått inn i en drittaksje nå. Trodde jeg hadde blitt klokere.
Fordelen med drittaksjer, er at man selger når man ser det går skeis. I Philly tenker jeg at dette burde være et knallkjøp, og da sitter det lengre inne å realisere tap. Men markedet er helt klart ikke enig. Det finnes jo ikke en eneste kjøper der ute, uansett hvor "billig" den blir. De få kjøperne som er, er bunnfiskere, som sitter stille og venter på at noe skal dette ned til dem. Jeg er redd vi langt fra har sett det verste ennå, men håper jeg tar feil - igjen...