NAS oktober
Flyselskap inne I en avgjørende fase. . Små selskaper vil trolig ikke overleve. Konkurrenter faller fra, og åpner for nye muligheter. Oljeprisen er dramatisk, og rammer brutalt alle selskapene. nas viser vilje og evne til dynamisk tilpasning , dettemed nedleggelse av ikke lønnsomme ruter, og opprettelse av nye. 3q blir elendig pga oljeprisen, men NAS Vil trykke penger når oljeprisen er nede igjen ( april 19?)
Redigert 21.01.2021 kl 05:03
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »
tesch
04.10.2018 kl 08:29
9264
Pax antall opp i September
Redigert 20.01.2021 kl 22:18
Du må logge inn for å svare
cinet
04.10.2018 kl 08:42
9166
Trafikktallene er positive, en rekke andre selskaper melder om stagnasjon, konkursfaren og ikke minst Ryanair med resultatvarsel. Kjos er ikke i nærheten av å antyde resultatvarsel, selv om oljeprisen vil tamme hardt. Derfor ingen store overraskelser i 3q resultatet.
Redigert 20.01.2021 kl 22:18
Du må logge inn for å svare
IshebaA
04.10.2018 kl 08:58
9042
Dette er i utgangspunktet en ny fantastisk god trafikk-måned for Norwegian. Veksttrenden fortsetter i den første virkelige utfordrende måneden etter ferietider. Det interessante er hvor konsistent veksten er på langdistanse spesielt, og hvor betalingsvillige disse er av totale billettinntekter mann kan regne seg til i September.
Men igjen, cash is king, og hva hjelper vel 1 milliard passasjerer om man likevel taper penger. Det er evnen til å tørre og tenke langsiktig i Norwegian som blir nøkkelen for investorene. På toppen av det hele ligger en liten joker i oppkjøpsinteresse fra andre aktører.
Men igjen, cash is king, og hva hjelper vel 1 milliard passasjerer om man likevel taper penger. Det er evnen til å tørre og tenke langsiktig i Norwegian som blir nøkkelen for investorene. På toppen av det hele ligger en liten joker i oppkjøpsinteresse fra andre aktører.
Redigert 20.01.2021 kl 22:18
Du må logge inn for å svare
Søndre
04.10.2018 kl 09:07
8982
Julingen fortsetter.
Redigert 20.01.2021 kl 22:18
Du må logge inn for å svare
cinet
04.10.2018 kl 09:32
8907
Nas opp 25% i år, ned 16% siste måned. Er innafor i disse oljetider. Konkurrentene sliter enda mer. Alltid negative dnb opprettholder hold med kursmål 245 . Kjos er en konsernbygger av format !
Redigert 20.01.2021 kl 22:18
Du må logge inn for å svare
nima
04.10.2018 kl 10:09
8758
Hurra nå er hylekoret igang, hvor lenge er det til at de spår konkurs. Undres på når de setter seg inn og forstår virkeligheten i NAS. Muligens de ikke vil forstå eller at hylekoret består av PIRAT sine lakeier.
Redigert 20.01.2021 kl 22:18
Du må logge inn for å svare
Søndre
04.10.2018 kl 10:13
8787
Det er jo tragisk at NAS som flyselskap ikke har kompetanse på drivstoff og utvikling på oljepris.
Redigert 20.01.2021 kl 22:18
Du må logge inn for å svare
Haha, NAS kommer til å blø hele vinteren, med fallende inntjening, og oljepris på 100-120 USD fatet.
Redigert 20.01.2021 kl 22:18
Du må logge inn for å svare
nima
04.10.2018 kl 13:40
8482
Så bra , da er det bare å vente til kursen raser så kan vi kjøpe mer.
Redigert 20.01.2021 kl 22:18
Du må logge inn for å svare
Epona
04.10.2018 kl 19:09
8220
Shorterne har fått blod på tann og tenker blodpenger, 2,54% shortes nå ...
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010196140
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010196140
Redigert 20.01.2021 kl 22:18
Du må logge inn for å svare
cinet
05.10.2018 kl 13:33
7989
"Norwegian og det svenske selskapet Avtech har inngått en intensjonsavtale om å samarbeide for å minke drivstoffforbruket, ifølge en pressemelding."
meget imponerende, blir bare mer og mer sikker på at NAS blir vinneren så snart oljeprisen er tilbake på et "normalt" nivå 65+
"– Norwegian har vært en ideell partner i prosjektet vårt og har bidratt med kunnskap, operasjonell innsats og høy grad av miljøfokus."
meget imponerende, blir bare mer og mer sikker på at NAS blir vinneren så snart oljeprisen er tilbake på et "normalt" nivå 65+
"– Norwegian har vært en ideell partner i prosjektet vårt og har bidratt med kunnskap, operasjonell innsats og høy grad av miljøfokus."
Redigert 20.01.2021 kl 22:18
Du må logge inn for å svare
cinet
05.10.2018 kl 16:24
7859
Som en godbit til de mest negative /skadefroe ( vet ikke hva som driver dem ) Ryanair har gått fra 18e til under 12e i løpet av 2018. Nas vinner kampen mot tøffe-olearey ;)
Redigert 20.01.2021 kl 22:18
Du må logge inn for å svare
Parvus fortsetter å dekke:
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010196140
De hadde is i magen i lang tid gjennom oppkjøpsryktene og massivt tap på short. Satt i mars like før emi på over 2% av selskapet shortet. Tar seg nå en ok gevinst ser det ut til.
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010196140
De hadde is i magen i lang tid gjennom oppkjøpsryktene og massivt tap på short. Satt i mars like før emi på over 2% av selskapet shortet. Tar seg nå en ok gevinst ser det ut til.
Redigert 20.01.2021 kl 22:18
Du må logge inn for å svare
D_invest
15.10.2018 kl 15:34
7467
Parvus dekket jaggu 70K til på fredag. Ser ut som de skal dekke hele posisjonen?
Redigert 20.01.2021 kl 22:18
Du må logge inn for å svare
cinet
18.10.2018 kl 09:03
7119
Pga oljeprisen vil 3q vil bli elendig. (For alle flyselskap) oljefondet bør kjenne sin besøkelsestid ! Ingen bindinger til Sas lenger) Norwegian er et merkevare av dimensjoner . Må ikke selges billig som en brexit redning til u.k.
Redigert 20.01.2021 kl 22:18
Du må logge inn for å svare
Investor101
22.10.2018 kl 16:22
6785
Det blir spennende å se på hvilket resultat NAS legger frem denne uka og ikke minst om planen fremover. Har vært aksjoner i NAS en stund og må si at jeg er litt overrasket over den voldsomme nedgangen i løpet av kort tid selv om oljeprisen har steget. Er det noen av dere som vet om NAS betaler det samme for drivstoff uansett hvor de flyr i Verden? Tenker spesielt oppimot Argentina.
Redigert 20.01.2021 kl 22:18
Du må logge inn for å svare
Når du sier "selv om oljeprisen har steget" så mener du vel "på grunn av at oljeprisen har steget"?
Redigert 20.01.2021 kl 22:18
Du må logge inn for å svare
bokaj70
22.10.2018 kl 16:37
6928
@Hektar
Du er en ordkløver af format!
Selvom olieprisen er steget er han stadígt overrasket over kursfaldet. Comprendes? :)
Du er en ordkløver af format!
Selvom olieprisen er steget er han stadígt overrasket over kursfaldet. Comprendes? :)
Redigert 20.01.2021 kl 22:18
Du må logge inn for å svare
Ypsilon 7
24.10.2018 kl 15:50
6521
Senest i morgen vil Kjos & Co overrumple markedet fullstendig og et rally blir nært forestående. Sann mine ord.
Jo, jeg har en agenda.
Jo, jeg har en agenda.
Redigert 20.01.2021 kl 22:18
Du må logge inn for å svare
Ehm... Utspillet "Norwegian synker selv om oljen går opp" indikerer jo at Norwegian skal stige når olje stiger... det er jo stikk motsatt av det som bør skje, er du ikke enig der, amigo? :-)
Red: For å gjøre det mer klart, "Nå går kostnadene i taket, ting ser unektelig bra ut".
Red: For å gjøre det mer klart, "Nå går kostnadene i taket, ting ser unektelig bra ut".
Redigert 20.01.2021 kl 22:18
Du må logge inn for å svare
disippelen
24.10.2018 kl 16:29
6410
Poenget med sell off mot slutten???
Redigert 20.01.2021 kl 22:18
Du må logge inn for å svare
Sell-off? Aksjen er opp 5% i dag. Bare ta det litt med ro nå, tallene i morgen er da viktigere enn sluttauksjonen i dag.
Redigert 20.01.2021 kl 22:18
Du må logge inn for å svare
bokaj70
24.10.2018 kl 16:46
6337
Neeeeej.
Selvom han er bevidst om at den stigende oliepris har en negativ effekt, er han stadig overrasket over det store fald i NAS.
Hvis man VIL kan man misforstå det pga. en lidt uheldig ordstilling og det vælger du så at gøre. Ordkløver!!!!!
eller "Nå stige kostnadene, men det retfærdiggør ikke det store kursfald"
Selvom han er bevidst om at den stigende oliepris har en negativ effekt, er han stadig overrasket over det store fald i NAS.
Hvis man VIL kan man misforstå det pga. en lidt uheldig ordstilling og det vælger du så at gøre. Ordkløver!!!!!
eller "Nå stige kostnadene, men det retfærdiggør ikke det store kursfald"
Redigert 20.01.2021 kl 22:18
Du må logge inn for å svare
USA snur oppover og oljeprisen snur nedover,blir greit å ta med seg i morgen,
Uansett hvordan q3 går.
Uansett hvordan q3 går.
Redigert 20.01.2021 kl 22:18
Du må logge inn for å svare
USA snur oppover? Hehe, oppfordrer deg til å sjekke grafene en gang til.
Redigert 20.01.2021 kl 22:18
Du må logge inn for å svare
Norwegian Air Shuttle ASA - Sale of two B737-800 aircraft
Arctic Aviation Assets, a subsidiary of Norwegian Air Shuttle ASA ("the Company"), has today signed an agreement for sale of two Boeing 737-800 aircraft. The aircraft are currently operated by the Company, and the delivery will take place in third quarter 2019. The transaction is expected to increase the Company's liquidity by USD 23 million after repayment of debt.
Sale proceeds will be used to repay debt and to increase the Company´s liquidity. The sale is part of the ongoing fleet renewal program and as such in line with the Company´s long term strategy.
For more information, please contact:
Geir Karlsen, Chief Financial Officer, phone: +47 916 08 332
Stine Klund, Investor Relations Officer, phone: +47 986 99 259
Arctic Aviation Assets, a subsidiary of Norwegian Air Shuttle ASA ("the Company"), has today signed an agreement for sale of two Boeing 737-800 aircraft. The aircraft are currently operated by the Company, and the delivery will take place in third quarter 2019. The transaction is expected to increase the Company's liquidity by USD 23 million after repayment of debt.
Sale proceeds will be used to repay debt and to increase the Company´s liquidity. The sale is part of the ongoing fleet renewal program and as such in line with the Company´s long term strategy.
For more information, please contact:
Geir Karlsen, Chief Financial Officer, phone: +47 916 08 332
Stine Klund, Investor Relations Officer, phone: +47 986 99 259
Redigert 20.01.2021 kl 22:18
Du må logge inn for å svare
clanz
24.10.2018 kl 22:13
5929
Hvis dette øker EK med 190 mill..... bare ved salg av 2 fly... så er sjansen for emisjon vesentlig redusert...
Redigert 20.01.2021 kl 22:18
Du må logge inn for å svare
TomW
24.10.2018 kl 22:25
5886
Om den restverdien representativt for verdiene i eksisterende 737-800 flyparken så er ikke bare en emisjon redusert, men totalt utelukket. Med 47 slike fly i parken så er det en anstendig sum. Men vil nok ikke tro at det er like høy restverdi på alle disse flyene.
Redigert 20.01.2021 kl 22:18
Du må logge inn for å svare
Mr Fox
24.10.2018 kl 23:36
5793
Likviditet ≠ egenkapital.
Redigert 20.01.2021 kl 22:18
Du må logge inn for å svare
netrom84
25.10.2018 kl 00:11
5741
Tviler sterkt på at bokført verdi var lik gjeld på flyene. Blir spennende å se om de kommenterer de flysalgene de har gjort. Jeg tviler egentlig at de har noe veldig effekt på resultatet da det som oftest informeres viss et slik salg har resultateffekt.
En annen ting er jo at dette selvsagt er positivt for likviditetssituasjonen. Men det er umulig å konkludere effekten på EK så lenge man ikke vet hva de var bokført som i regnskapet.
En annen ting er jo at dette selvsagt er positivt for likviditetssituasjonen. Men det er umulig å konkludere effekten på EK så lenge man ikke vet hva de var bokført som i regnskapet.
Redigert 20.01.2021 kl 22:18
Du må logge inn for å svare
bokaj70
25.10.2018 kl 09:51
5467
Skal vi virkeligt igen konkludere at Oleary tog fejl :)
Heller ikke denne vinter går NAS konkurs... og formodentligt heller ikke SAS.
Måske Ryanair går konkurs?? nah .. sker nok heller ikke
Heller ikke denne vinter går NAS konkurs... og formodentligt heller ikke SAS.
Måske Ryanair går konkurs?? nah .. sker nok heller ikke
Redigert 20.01.2021 kl 22:18
Du må logge inn for å svare
tesch
25.10.2018 kl 10:29
5392
NAS er i positivt terreng - Ikke dårlig og det blir vel flere ,, good news ,, etterhvert . Interessant med kommentaren til Karlsen/Kjos om problemene rundt Rolls Royce - Det betyr vel at inntektene i 2019 blir ihvertfall 1 milliard høyere ?
Redigert 20.01.2021 kl 22:18
Du må logge inn for å svare
Record
25.10.2018 kl 10:36
5375
Denne skal snart prises ut i fra fremtidig potensialet, ikke som i dag etter akrobatenes posisjoner :-)
Mange som tenker seg om nå, ville ikke sittet short i NAS under dagens forhold , men det er de som pleier også de posisjonene som gir oss murligheter :-)
Mange som tenker seg om nå, ville ikke sittet short i NAS under dagens forhold , men det er de som pleier også de posisjonene som gir oss murligheter :-)
Redigert 20.01.2021 kl 22:18
Du må logge inn for å svare
tesch
25.10.2018 kl 11:01
5319
Går som en kule
Redigert 20.01.2021 kl 22:18
Du må logge inn for å svare
cinet
26.10.2018 kl 11:18
5083
Husk ; NAS Vil trykke penger når oljeprisen er nede igjen
Redigert 20.01.2021 kl 22:18
Du må logge inn for å svare
undrende
26.10.2018 kl 11:35
5033
"IAG, som leverte kvartalstall fredag morgen, sier på spørsmål fra analytikere at de ikke vil sitte på aksjene lenger enn til august neste år, men at de antageligvis vil selge seg ut før, om man ikke kan komme til enighet med Norwegian.
– Dette kommer ikke til å fortsette for alltid, sier IAG-sjef Willy Walsh i en telefonkonferanse. "
Man får ikke et bedre svar fra Willy Walsh & IAG, (uten å si direkte at de ønsker å kjøpe) enn dette på at NAS er en glohet oppkjøpskandidat for IAG. Han gir en forholdsvis lang frist også. Ligger litt i kortene av IAG vurderer et forbedret bud syns jeg.
Aksjen på vei til å bryte 230 nå.
– Dette kommer ikke til å fortsette for alltid, sier IAG-sjef Willy Walsh i en telefonkonferanse. "
Man får ikke et bedre svar fra Willy Walsh & IAG, (uten å si direkte at de ønsker å kjøpe) enn dette på at NAS er en glohet oppkjøpskandidat for IAG. Han gir en forholdsvis lang frist også. Ligger litt i kortene av IAG vurderer et forbedret bud syns jeg.
Aksjen på vei til å bryte 230 nå.
Redigert 20.01.2021 kl 22:18
Du må logge inn for å svare
Tror nok flere shortere vil begynne å dekke seg inn etter de siste 2 dagers signaler og informasjon til markedet. Hvem vil står utenfor nå fremover?
Tror på sluttkurs i dag over 230, kanskje opp mot 240?
Tror på sluttkurs i dag over 230, kanskje opp mot 240?
Redigert 20.01.2021 kl 22:18
Du må logge inn for å svare
Harryharry
26.10.2018 kl 12:43
4878
Mangler snart motorer no......
Redigert 20.01.2021 kl 22:18
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »