Archer - STERK ANBEFALING

Slettet bruker
ARCHER 08.01.2021 kl 20:51 538212

Dette ser sterkere ut enn på lenge, godt støttet av;

God oppgang i oljepris
God oppgang i likviditet i aksjen
Tilnærmet samtlige lange kontrakter er nylig fornyet
MODU rigger i drift
God sjanse for nye kontrakter og nye fornyelser i Nordsjøen, for MODU rigger og i Argentina.
Det er ikke mer å nedskrive ekstraordinært av KLXE eierskapet og JV selskapet C6 for unik tek. utvikling. Produkt er ferdig utviklet.
Kostnader er kuttet, driften trimmet.
Omstillingskostnader er tatt, forventet tilnærmet 0,- i ekstraordinære kostnader fremover.

Forventede rapporteringer;
Q4 Forventes fortsatt preget av Koronaeffekter, men helt greie tall, forventer opplysninger om gode utsikter fremover.
Q1 Forventes gjeninnhentet koronafall i inntjening både i Nordsjøen og Argentina. Emerald MODU rigg er i drift
Q2 Forventes stabilisert og økt inntjening fra Argentina. Emerald MODU rigg er i drift og Topaz klar for oppstarten av lang mangeårig kontrakt.
Q3 Forventes sterke resultater med økt drift i Argentina, begge MODU rigger er i drift i hele kvartalet.

EBITDA fremover fra og med Q3 vil kunne ligge på rundt $ 152 mill. i året, hvorav $ 15 mill. i kvartalet kommer fra Argentina, og $ 23 mill. i kvartalet fra riggdrift, utstyrsutleie og MODU riggene.

Det beste av alt; dette er nivået de var på før korona, det som bare legges til er Modu riggene som nå er og kommer i drift, begge samtidig fra og med q3. Argentina antas også å komme tilbake med ca. 80 tårn i drift pga storsatsningen i Argentina Ila. første halvår.


De bruker kun $ 30 mill. på rentekostnader og kun $ 30 mil. på investeringer CAPEX.

Netto etter rentekostnader og investeringer vil kunne ligge på $ 92 mill. tilsvarende NOK 782 mill. i året, til nedbetaling av gjeld eller utbytte. Dette utgjør Nok 4,3 pr. aksje pr. år, fullt utvannet, hensyntatt at konverteringslånet blir konvertert. Da blir gjeld samtidig slettet med ca. Nok 120 mill., tilsvarende Nok 0,75 pr. dagens 148 mill. aksjer. Nå er dollarkursen lav, som gir lavere nok pr aksje, men det er ikke lenge siden dollarkursen var 20% høyere, så en styrking vil raskt bedre tallende enda mer.

Dagens NIBD er $ 500 mill. (nok 4,25 mrd.) og sterkt fallende. Nedbetalingsevnen er på $ 92 mill. pr år. Ila. 2 år er NIBD kraftig redusert, utbytte bør kunne startes. NIBD/Ebitda = 3,3 estimert fra Q3. Rentekost på 5% faller raskt med lavere gjeld.

Archers drift er smått UTROLIG, Kjøp og hold, nye NEL.

NB: Unngå raid av selskapet, få børskursen opp nå, enhver idiot bør se at Archer er altfor billig, dette er en NO BRAINER.

Evt. salg av DLS Argentina, vil raskt fjerne nesten all gjeld, all usikkerhet og kursen bør umiddelbart passere Nok 20,-. Seadrill har sin eierandel i Archer for salg, den vil de selge til best mulig pris, her vil det skje ting snarlig😃

Fredriksen er nødt til å sikle på å ikke miste verdiene som han og Seadrill har lagt ned i Archer, dette er milliarder investert. Han vil ikke gå glipp av dette i tillegg til Seadrill. Fredriksen er sikkerheten for at Archer blir løftet. Han får ikke «korrupt» kjøpe billig av Seadrill.

Ha tålmodighet, kursen bør passere Nok 20,- så snart ovennevnte går opp for markedet, jeg tipper innen 12 mnd.

Kursen ser ut for lett å forsvare å gå 5 x gangeren på dagens drift. Vekst og tid er ikke nødvendig.


🚀🚀🚀
🚂🚂🚂
😃😁🤣
Redigert 21.01.2021 kl 09:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.01.2021 kl 15:06 4053

Er jo ikke noe å rope hurra for denne utviklingen, men nå får samtlige oljeaksjer seg en skrell på børs. Regner det som en god kjøpsanledning. Archer er et av de bedre stilte selskapene, med lange kontrakter med store selskaper, så jeg selger ikke på antatt bunn her ihvertfall. Den lengre trenden er fortsatt positiv og selv om det er turbulens rundt vaksinering og slikt nå så vil dette etter all sannsynlighet bedre seg utover året.
Redigert 27.01.2021 kl 15:09 Du må logge inn for å svare
Anywhere
27.01.2021 kl 15:14 4066

Begrenset volum på omsetningen på de laveste nivåer, så slik sett skal det lite til før aksjen reagerer solid opp. Vil også anta at antallet langsiktige aksjer har øket siste måned og ikke akkurat bidrar til å gjøre det lettere å få tak i aksjer når aksjen snur oppat.
Kan jo håpe at det ikke kommer noe særlig kursdrivende nyheter de første dagen når det er såpass tafatt og surt i markedet. Hvis ikke oljepris snur ned til knappe 50 dollar, men holder høyden rundt 55-56 så er dette kjøpsanledning ikke bare i Archer...
Slettet bruker
27.01.2021 kl 15:18 4123

Som mange har skrevet tror vi kan glemme noe oppgang for en stund. Dette er en heftig korreksjon som vi har fått, uten særlig grunn.

Tror man må bare ri denne ut og venter. ikke sikkert at Q4 skal være noe å rope over heller.

kanskje en schmuck kjøpe oppover i auksjon idag?? det er ikke våre Tyske venner.
Redigert 27.01.2021 kl 15:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.01.2021 kl 15:31 4110

Tror ikke det har så mye med Archer å gjøre
danmark1
27.01.2021 kl 15:44 4096

Det har alt at sige :-) Når vaccineringen når et vist punkt, vender smittetallene og så kommer der gang i det hele igen. Til sommer er vi et helt andet sted.
Slettet bruker
27.01.2021 kl 15:48 4069

Børsen er på all time high tross Covid.

Faen, Archer kollapser igjen. Snart ned 10%
Redigert 27.01.2021 kl 15:55 Du må logge inn for å svare
Anywhere
27.01.2021 kl 16:11 4023

Man kan merke seg at olje ikke i praksis er ned fra tidligere i dag. Det er generell liten korreksjon i fatprisen da dollar styrker seg nesten 1% mot større valuta.
Oljepris target 56,2 i dag basert på intradag OHS.
Archer står i opptrenden sin. Bunnlinje rundt 3,50, topp rundt 4,20. Brudd over signaliserer sterkere stigning enn dagens 2 kroner pr kvartal, altså 8 kroner pr år.
Redigert 27.01.2021 kl 16:29 Du må logge inn for å svare
markie
27.01.2021 kl 16:20 4003

Den er utrolig svak aksjen. Ene øyeblikket er det noen som kjører opp kursen. Så forsvinner kjøperne og vi faller ned. Så mye som 10% på en dag er litt sprøtt. Oljeprisen har knapt rørt på seg. Blir tøft og orke sitte her og vente på en pris som reflekterer noe av verdiene
Anywhere
27.01.2021 kl 16:30 3980

Hvor lenge hadde du egentlig tenkt å vente, Markie, tre dager?? Archer er en to-tre års investering for å se blomsten i sin fylde.
Anywhere
27.01.2021 kl 16:34 3961

Og der nådde oljepris target 56,20 som spådd. Og selvsagt etter at OSE er stengt.
I praksis er oljeprisen strengt tatt opp da dollar har tatt en generell styrking foran andre valuta gjennom dagen.
Slettet bruker
27.01.2021 kl 16:34 3980

Hvis ikke det var for en schmuck som kjøpte 300 aksjer ville det vært enda verre

Som du sier, jævlig fortvilende utvikling her.

Man kan sier hva man vil, men det er noe men den aksjer som jeg ikke helt forstår

Det kan være rett og slett at olje aksjer er død og det er bare grønne dritt og online spill som gjelder

Det vise meg en ting og det er at når frykten er I marked reagere Archer dårlig
Redigert 27.01.2021 kl 16:40 Du må logge inn for å svare
nafa
27.01.2021 kl 16:48 3974

Så her begynner panikken og ta tak ser jeg.
Nettopp det gutta boys ønsker seg.
SjonkelRolf
27.01.2021 kl 16:56 3977

Dagens schmuck må ha vært den eller de som dro på i åpningen🤓 her er det bare å smøre seg inn med tolmodighet
Slettet bruker
27.01.2021 kl 16:59 3980

Det er ikke pannik, det er frustration. Det virker som det er always "soon" med Archer.

Det er fremdeles en aksjer som har altfor lite omsetning
markie
27.01.2021 kl 17:42 3900

Tenker samme sak. Nå er jeg uansett veldig langsiktig her. Vi er kanskje for positive. For tilfelle er det ingen som værer noe sort gull her kan det se ut som.
Mentalt i stiller en seg på at aksjen skal svare på alle positive kontrakter. Langtfra noen panikk men ingenting mere og kjøpe for..
Slettet bruker
27.01.2021 kl 18:02 3863

Samme her. Det er mange som ikke tror på det men jeg har en haug med aksjer her. Mer enn jeg burde hatt men det er min egen valg. Det blir ikke noe mer kjøp nå for min del. Jeg ligger faktisk godt I pluss, men det er ingen tvil at den siste tilbakefall svir.

Jeg tror ikke så mye på dette med "gutta boys" Hvis de var intressert I billig aksjer var det mange muligheter mens den lå lenger godt under 2kr.

Personlig tror jeg at det er fremdeles bare små investorer som kjøpe og kaster kortene når kursen stopper opp. Store industrial kjøpere er ikke på bane, trollg p.g.a Seadrill/Fredriksen.

Som en case når man ser på fundamentals virker det helt opplagt for meg at en selskpa med nesten 1 milliard USD I omsetning og som betaler med 100 mill USD gjeld ifjor bør har enn enterprise value mye høyere en 550 million dollar.

De har mye gjeld ja, men det er mer en håndterebart. Marginer er lav, men ordre backlog begynner å blir stor.

Som sagt, jeg skjømner ikke dette. Jeg sitter inntill ihvertfalll utgangen av 2022. Hvis ikke noe "big" skjer før den tiden er det time to move on.
markie
27.01.2021 kl 18:09 3858

Jeg venter alle venter vi på noe. Ditt utgangspunkt på 2-3 dager blir like feil som dine tidligere analyser av aksjen.))
Men på tross av det setter jeg og sikkert mange andre pris på dine litt viderekommende inlegg. Du virker slite like mye med retningen her som oss andre.
Som sagt litt vanskelig og se hvorfor den skal falle nå. Enig med thepower omsetningen er fremdeles sådær. Aksjen er langtfra friskmeldt. Kanskje med gode q rapporter? Langt større konkurranse om investorenes midler nå mot forrige opp tur for Archer
Anywhere
27.01.2021 kl 19:49 3758

Markie, jeg er grunnleggende long, men trader med opp mot en tredel av det jeg har som maks fokus i hver aksje. Derfor er det interessant å se om det er noe mønster og fokusere swingtrades. Det har vært bra fra oktober og frem til sist uke. Jeg kom dessverre akkurat ikke inn igjen med alt da jeg skulle snappe på 4 kroner dagen før kontraktsmelding, men slik blir det av og til. Jeg trodde aksjen fikk et realt brudd omkring 4,5 på et ekstremt volum sist uke, men det slo ikke stikk og aksjen er i stedet gjeninntatt i en stigende trend som er dannet etter bunnformasjonen. Der gjelder kjøp på 3,5, salg 4,20-4,30 akkurat nå. Så får man se hvor haren hopper. Husk, dette er bare sannsynligheter....Om det er en trøst; Jeg bommet selv og kjøpte alt av trade på fallet tilbake i 3 runder, på 4,4, 4,2 og 3,95 om det er en trøst. Og da har jeg nådd maksgrense for plassering i Archer for min del.
Redigert 27.01.2021 kl 19:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.01.2021 kl 19:59 3700


Shortsqueese i KLXE😃😃😃
Slettet bruker
27.01.2021 kl 20:07 3665

Bra at den stiger, men det er langt fra en short squeeze
En short squeeze er det vi ser i gamespot. Fy faen, aksjen er kjørt opp in $330 og var bare $2 ifjør

A case of the little man getting together and screwing the greedy wankers. Love it when these faceless bloodsuckers get it shoved right up them
Redigert 27.01.2021 kl 20:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.01.2021 kl 20:18 3637

Fint drive i klx i kveld. Selvsagt surt at vi var innom 5 tallet og nå er tilbake til 3 tallet, men man bør ha litt mer enn en ukes perspektiv når man putter pengene ett sted, ihvertfall være forberedt på at dette kan skje. Ingenting er forandret ved caset i dag kontra forrige uke så de som kjøpe nå får dertil rabatt. Men det er jo slik at desto dyrere aksjen blir desto mer populær er den. Jeg har tro på at denne er tilbake over 5kr når vi nærmer oss q4. Forøvrig positivt at us i kveld melder at klimapolitikken ikke skal settes fremfor eller gå på bekostning av amerikanske arbeidsplasser (CNN).
Slettet bruker
27.01.2021 kl 20:30 3596

Hvis den er over 5kr ved Q4 skal jeg sender deg en Magnum av Champagne. Med glede.
Slettet bruker
27.01.2021 kl 21:08 3530


Mener shortere prøver å liste seg inn igjen i KLXE, den går mye mer enn konkurrentene, vet ikke, men ting henger mer på greip om det skulle vise seg at KLXE er ganske tungt shortet.
Slettet bruker
27.01.2021 kl 21:10 3522

Ref. Vaca Muerta News:

YPF VIL ØKE INVESTERINGENE MED 90% I LETING OG PRODUKSJON

I følge investeringsplanen forventes det en vekst på 73% sammenlignet med 2020. Investeringene i Upstream vil vokse mer enn 90%.

😃😃😃
Redigert 27.01.2021 kl 21:10 Du må logge inn for å svare
Fevang
27.01.2021 kl 21:15 3496

Hva er egentlig KLXE??
Og er Archer long KLXE? Event hvor mye?

Hilsen en uvitende sjel...
Slettet bruker
27.01.2021 kl 21:18 3484

Vi får se, skal ikke så mye til før den er tilbake der. Er jo en aksje som historisk svinger mye. Tar gjerne å feirer 5kr da med en magnum.
markie
27.01.2021 kl 21:24 3432

Det var litt positivt. Dette med at arbeidsplassene prioriteres i US. Dette hører vi intet om i vår hjemlige klimasekt. De er så opptatt av og redde verden. Til det trenger de selvsagt olje inntektene. Men alt annet er underordnet. Selvsagt også fastlands arbeidsplasser. Det ser vi klare eksempler på nå. Når de nå nærmest er villig til og totalstenge samfunnet. Ettersom covid har sørget for at ca 500 personer med snitt alder 88 år er godt bort. Da kan vel egentlig ingen forestille seg hvor langt de vill gå for og redde verden!!
Husk 400 døde i uka på institusjoner før covid..
Rakettrally
27.01.2021 kl 21:25 3332

KLX Energy Services Holdings Inc, Archer eier vel 10 prosent om jeg ikke tar helt feil
Slettet bruker
27.01.2021 kl 22:05 3245

Klx opp 20%. Ikke nødvendigvis sammenfallende med at Archer skal opp, men et positivt innslag på en mørkerød børsdag.
Anywhere
27.01.2021 kl 22:10 3227

Til meg også, Thepower?
Eller, jeg har en trade som går ut på 5,30-isch, så kanskje jeg kan ordne det selv😀
Slettet bruker
27.01.2021 kl 22:10 3261

Summen av olje verden trenger vil være den samme, så hvis us går noe ned overtar andre. For Archer sin del som har mye virksomhet i latin Amerika har dette store forutsetninger for å bli gull. Mindre produksjon i us vil også bidra til å løfte oljeprisen enda høyere på sikt.
Slettet bruker
27.01.2021 kl 22:14 3246


Nå vil shortere i Archer få svi😃😃😃😃

🚀🚀🚀🚀
markie
27.01.2021 kl 22:20 3229

20 %! Det er saker. Helt uten nyheter. Archer klarte vel 14% etter siste stor kontrakt. Den hjemlige børsen viser sine klare begrensninger.
Slettet bruker
27.01.2021 kl 22:57 3138

Har dere fulgt med på Gamestop shortsqueese i kveld, hedgefond går konkurs. Aksjonæropprør kjører aksjen til shortere går konkurs.

Mon tro hvor alle de 10,8 mill. aksjene kom fra på en og samme dag, Archer kan være under short press slik den har oppført seg, helt unaturlig menge aksjer til salgs og tilhørende fall i kurs. Det ble fylt på med aksjer til salgs hele dagen, i denne relativt illikvide aksjen.

Måtte shortere i Archer blø og brenne på samme måte😃😃😃

🚀🚀🚀🚀
Redigert 27.01.2021 kl 23:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.01.2021 kl 23:00 3126

Har fulgt den med stor interesse. Har forøvrig vanket daglig på r/wsb i 2 måneder nå. Utrolig fascinerende det som har foregått nå med Gamestop.

Kanskje jeg burde lage en tråd der om Archer. Den tyske bloggeren har sviktet oss.
Slettet bruker
27.01.2021 kl 23:03 3120

Helt enig at det var et merkelig handelsmønsteret på en så positiv melding, 2,5mrd er jo 10 ganger større kontraktsverdi enn hva selskaper priset til titalls milliarder melder. Men hvis denne ble shortet, så ble det satt flere shortposisjoner under 0,5%, jeg får ihvertfall ikke opp noen posisjoner over 0,5. men ja veldig merkelig mønster å sende den ned på den kontrakten.
Slettet bruker
27.01.2021 kl 23:10 3097


Ja, mon tro om kjente kan avtale utenfor hva som blir registrert, bare at det skjer med at noen selger mot kompensasjon, for så å kjøpe tilbake på instruks, med oppgjør i et skatteparadis.

Vipps en uregistrert og ulovlig short kreert av gode venner som er aksjonærer i Archer.
Slettet bruker
27.01.2021 kl 23:13 3073

Sikkert ikke noen umulighet det, er nok mye gråsone handel som finner sted. Noen tryllet ihvertfall frem noen mill aksjer for å kvele oppgangen, hvis ikke hadde den fortsatt mot 6 tallet på den kontrakten.
Redigert 27.01.2021 kl 23:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.01.2021 kl 23:25 3033

Og hvem er den som er godt kjent for å låne ut aksjer for shorting? Ja, det er den store slemme ulven Fredriksen 😁

Han har vel nok av aksjer I Archer. En oppdayert topp 20 shareholders per idag ville vært interesant
Redigert 27.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare