Archer - STERK ANBEFALING

Slettet bruker
ARCHER 08.01.2021 kl 20:51 537618

Dette ser sterkere ut enn på lenge, godt støttet av;

God oppgang i oljepris
God oppgang i likviditet i aksjen
Tilnærmet samtlige lange kontrakter er nylig fornyet
MODU rigger i drift
God sjanse for nye kontrakter og nye fornyelser i Nordsjøen, for MODU rigger og i Argentina.
Det er ikke mer å nedskrive ekstraordinært av KLXE eierskapet og JV selskapet C6 for unik tek. utvikling. Produkt er ferdig utviklet.
Kostnader er kuttet, driften trimmet.
Omstillingskostnader er tatt, forventet tilnærmet 0,- i ekstraordinære kostnader fremover.

Forventede rapporteringer;
Q4 Forventes fortsatt preget av Koronaeffekter, men helt greie tall, forventer opplysninger om gode utsikter fremover.
Q1 Forventes gjeninnhentet koronafall i inntjening både i Nordsjøen og Argentina. Emerald MODU rigg er i drift
Q2 Forventes stabilisert og økt inntjening fra Argentina. Emerald MODU rigg er i drift og Topaz klar for oppstarten av lang mangeårig kontrakt.
Q3 Forventes sterke resultater med økt drift i Argentina, begge MODU rigger er i drift i hele kvartalet.

EBITDA fremover fra og med Q3 vil kunne ligge på rundt $ 152 mill. i året, hvorav $ 15 mill. i kvartalet kommer fra Argentina, og $ 23 mill. i kvartalet fra riggdrift, utstyrsutleie og MODU riggene.

Det beste av alt; dette er nivået de var på før korona, det som bare legges til er Modu riggene som nå er og kommer i drift, begge samtidig fra og med q3. Argentina antas også å komme tilbake med ca. 80 tårn i drift pga storsatsningen i Argentina Ila. første halvår.


De bruker kun $ 30 mill. på rentekostnader og kun $ 30 mil. på investeringer CAPEX.

Netto etter rentekostnader og investeringer vil kunne ligge på $ 92 mill. tilsvarende NOK 782 mill. i året, til nedbetaling av gjeld eller utbytte. Dette utgjør Nok 4,3 pr. aksje pr. år, fullt utvannet, hensyntatt at konverteringslånet blir konvertert. Da blir gjeld samtidig slettet med ca. Nok 120 mill., tilsvarende Nok 0,75 pr. dagens 148 mill. aksjer. Nå er dollarkursen lav, som gir lavere nok pr aksje, men det er ikke lenge siden dollarkursen var 20% høyere, så en styrking vil raskt bedre tallende enda mer.

Dagens NIBD er $ 500 mill. (nok 4,25 mrd.) og sterkt fallende. Nedbetalingsevnen er på $ 92 mill. pr år. Ila. 2 år er NIBD kraftig redusert, utbytte bør kunne startes. NIBD/Ebitda = 3,3 estimert fra Q3. Rentekost på 5% faller raskt med lavere gjeld.

Archers drift er smått UTROLIG, Kjøp og hold, nye NEL.

NB: Unngå raid av selskapet, få børskursen opp nå, enhver idiot bør se at Archer er altfor billig, dette er en NO BRAINER.

Evt. salg av DLS Argentina, vil raskt fjerne nesten all gjeld, all usikkerhet og kursen bør umiddelbart passere Nok 20,-. Seadrill har sin eierandel i Archer for salg, den vil de selge til best mulig pris, her vil det skje ting snarlig😃

Fredriksen er nødt til å sikle på å ikke miste verdiene som han og Seadrill har lagt ned i Archer, dette er milliarder investert. Han vil ikke gå glipp av dette i tillegg til Seadrill. Fredriksen er sikkerheten for at Archer blir løftet. Han får ikke «korrupt» kjøpe billig av Seadrill.

Ha tålmodighet, kursen bør passere Nok 20,- så snart ovennevnte går opp for markedet, jeg tipper innen 12 mnd.

Kursen ser ut for lett å forsvare å gå 5 x gangeren på dagens drift. Vekst og tid er ikke nødvendig.


🚀🚀🚀
🚂🚂🚂
😃😁🤣
Redigert 21.01.2021 kl 09:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.02.2021 kl 20:03 5167

https://www.vacamuertanews.com.ar/

Må si at det er en stødig strøm av positive nyheter rundt oljevirksomheten i Argentina den siste tiden. Det er som Skindlo påpekte Latin-Amerika og kulturen der er annerledes en her på den nordvestlige halvkule, men når alt kommer til alt så er de interessert i å få til en lønnsom vekst for å dra i gang en ellers skakkkjørt økonomi.
Slettet bruker
24.02.2021 kl 20:14 5143

Vanskelig for en vestlig selskap å tjene penger der nede.

Det beste er å selge den
Rakettrally
24.02.2021 kl 20:16 5148

spot on oljeriggen. Spennende å være i Argentina nå, make it or break it....Det skal iallefall satses der nede
Fevang
24.02.2021 kl 20:42 5052

Det er etter min mening ikke mulig å holde en aksje "nede" hvis det er stor interesse for den. Så da mener jeg at problemet er manglende kjøpsinteresse.

På et eller annet tidspunkt finner nok et fond ut at de skal ha en post. Da blir det nok liv i leieren.
AksjeAstronaut
24.02.2021 kl 20:47 5086

Enig. Dette at "de store gutta" holder aksjen nede er bare tull. Om kjøpsinteressen er der, går kursen opp. Volumet er haltende, også. Gruer meg litt til i morgen.
Slettet bruker
24.02.2021 kl 20:54 5081

Trenger vel ikke å grue seg. Talla er jo kjent.. hvis d kommer noe extra info, vil jeg tro d er positivt
Slettet bruker
24.02.2021 kl 20:57 5069

AksjeAstronaut skrev Blitt bear igjen nå?
Ilke bear nei, men klok av skade.

Når det gjelder Argentina er jeg veldig skeptisk. Vil hat at de selger den del
AksjeAstronaut
24.02.2021 kl 20:58 5048

Da blir det vel en normal dag for Archer. Enten opp eller ned 3%.
Fevang
24.02.2021 kl 21:25 4996

Jeg er betinget optimist foran morgendagen, men skulle den falle 3% så kjøper jeg enda mer. Men da har jeg mer enn nok...

Tror den åpner på 4,70 - og så får vi se hvordan den eventuelt går videre!!

Den må opp mot 6,00 før jeg gidder å tenke tanken på å selge. Og dit er det jo et stykke.
Redigert 24.02.2021 kl 21:31 Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
24.02.2021 kl 21:29 4991

Det blir hold på meg. Tar ikke sjansen på å fylle andres lommer
Slettet bruker
24.02.2021 kl 21:31 4987

Skulle faen gått inn tumgt på KLXE når de var under 4 bucks 😆

Hindsight er 20/20 gitt

En rent oil play. Happy med min brent futures. De går som en kule nå
Redigert 24.02.2021 kl 21:32 Du må logge inn for å svare
AksjeAstronaut
24.02.2021 kl 21:37 4985

Kan noen forklare meg hvordan denne skal gå 10-gangeren?
Billyjojimbob
24.02.2021 kl 21:45 4971

Du tar dagens kurs og ganger med 10,skjønte du eller må det utdypes?
Slettet bruker
24.02.2021 kl 21:55 4918

I Finansavisen i kveld. Archer spådd til å bli en av få vinnere på mellomlangsikt:

"De brede indeksene vil trolig avslutte 2021 omtrent der de var ved nyttår, mens verdiaksjer utover året bør gjøre det bedre enn vekstaksjer.

På mellomlang sikt, i den neste måneden, har GATs kvantitative modell utpekt Nekkar, Archer, ABG Sundal Collier og Aker som de mest sannsynlige vinneraksjene."


https://finansavisen.no/nyheter/borsintervju/2021/02/24/7631743/anbefaler-kjop-av-fryktindeksen
Redigert 24.02.2021 kl 21:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.02.2021 kl 21:56 4921

Fevang, det er det som er så fucked up med Archer.

En måned siden fikk de en stor kontrakt med Equinor og kursen går opp I 5.30kr intradag med stor volume kjøpt over 5kr.

Nå, en måned senere med en børs på all time high, oljepris 15 USD høyere enn en måned siden og det som sier ut til å bli veldig bra resultater og vi snakke om at kanskje den skal åpne på 4.70kr!!

Jeg har holdt på med aksjer lenge men man blir aldri klok av de.
markie
24.02.2021 kl 22:19 4848

KLX opp 8% knapt 16$ nå. På et tidspunkt kommer denne også. Plutselig er traderne tilbake. Husker godt det gikk raskt forrige gang den løftet seg opp fra 4 kr til vel over 8 siden 15 kr. Dengang hadde jeg ingenting her. Nå blir jeg om det så tar et år..
Redigert 24.02.2021 kl 22:19 Du må logge inn for å svare
Fevang
24.02.2021 kl 22:28 4804

Jeg har holdt på med aksjer i svært mange år. Har sittet og sett på denne i ukesvis og ikke skjønt hvorfor den ikke har gått opp. har tatt konsekvensen av det og har kjøpt og kjøpt.
Siden du synes det var litt slapt med 4,70 som åpningskurs så får jeg øke tipset til 4,80. Hehe....

Det blir nok bra skal du se!!!
nafa
24.02.2021 kl 22:53 4728

Mye synsing på børs som alle andre steder i livet.
Noen er naive så det holder og andre lider av paranoya så det holder.
Men for meg er det i hvert fall et faktum at når det gjelder spill om penger og verdier som for eksempel på børs, så sitter det aktører rundt om som har tilgang på ressurser som gjør at de fint kan kontrollere kursen over tidsperioder, særlig i mindre selskaper som eks. Archer.
Om det er det som skjer i Archer her og nå, er det nok ingen gitt å vite sikkert, men man kan jo synse eller sannsynliggjøre det ut fra handelsmønsteret.
Selvsagt faller denne muligheten bort hvis det kommer inn nye, tyngre aktører som overtar hegemoniet framover og som igjen gjør at andre bare må eller ønsker å henge seg på oppover.
Og høyst sannsynlig er det vel det som kommer til å skje om ikke så alt for lenge, hvis da ikke de som i dag kontrollerer kursen skulle ønske oppgang i kursen.
Opp skal kursen uansett framover.
Slettet bruker
24.02.2021 kl 23:41 4620


Re-poster mitt tidligere innlegg:

Tenk at Softox dritten prises omtrent likt som Archer i børsverdi, totalt snudd på hue.

Jeg har hatt glede av å sitte i 4 selskap på børsen som er blitt kjøpt opp, alle gangene har det samme skjedd. Du ser en betydelig større opplagt oppside ut i fra inntjening og fremtidsutsikter, men kursen bare faller og faller ned fra et allerede lavt vurdert nivå og holdes betydelig lavere enn forventet verdi i lang tid, inntil plutselig budet foreligger. Selskapet blir kuppet betydelig lavere en forventet og fundamental verdi.

Dette har skjedd uten unntak, og Archer oppfører seg besynderlig likt. Mon tro....☝️😃

🚀🚀🚀🚀
AksjeAstronaut
24.02.2021 kl 23:48 4598

Hva mener du? Er du bullish på at Archer skal bli kjøpt opp? Hva tror du prisen blir, da?
Slettet bruker
25.02.2021 kl 00:13 4543


Kursen må opp for å unngå raid av selskapet. Jeg selger ikke en eneste aksje til under Nok 15,-, minst.
Slettet bruker
25.02.2021 kl 07:10 4344


Knallsterkt, den vil fly NÅ👍😃

🚀🚀🚀🚀
Anywhere
25.02.2021 kl 07:20 4305

Ingen store overraskelser fra det vi visste, men vi ser at det ligger betydelige oppskrivinger av verdier som ikke er gjort enda slik det utvikler seg i bransjen.
Dessuten en litt interessant uttalelse om at man forfølger potensielle M&A. Kommer det noe slikt rundt neste sving???
Slettet bruker
25.02.2021 kl 07:27 4241

Jeg føler ikke E24 maler Archer i så positivt lys her 😂

https://aksjelive.e24.no/article/0Ko51M

Edit: Ikke at det betyr noe. Unyansert vinkling.
Redigert 25.02.2021 kl 07:30 Du må logge inn for å svare
Anywhere
25.02.2021 kl 07:32 4167

E24 er kun nøkterne og tørre.
Dog så rapporteres det. Aksjen er enda konkurspriset, men skal ikke prises på historien nå. Det er en del som tilsier solid tilbakeføring av verdier i selskapet samt det kommer nok noe mer fremoverlent på presentasjonen i dag. Der vil de viktige positive trekkene formidles.
klassisk
25.02.2021 kl 07:33 4103

Hehe! E24 er kjøpt og betalt, eller inkompetent! Spiller ingen rolle... veien blir større og rettere for hvert kvartal!
Slettet bruker
25.02.2021 kl 07:42 4047

Tror vi kan forvente oss en stygt dag i dag nå. Extraordinary items strike again.

Både E24 og Finansavisen sin artikkel er negativt vinklet og det er nok for for at schmuckene får pannik.

Jeg skjønner ikke egentlig hvorffor de kom ut med den resultatvarsel når de ikke har no mer positivt idag? Hvorfor ikke bare vente. Tror det er faktisk mer skadelig for kursen nå.

La oss se hvordan markedet reagerre men jeg tror ikke dette setter fart på noe som helst, tvert imot.
Slettet bruker
25.02.2021 kl 07:45 4035

Ser poenget ditt. Q4 viser til sterkere vekst ut av C19 tilstander som jeg mener er sterkt, dette har rammet Archer hardt. Når det nå er lys i enden av tunnelen mtp C19 er vi godt rigget for 2021, særlig siste halvdel.

Det kan vel også komme noen kaniner opp av hatten på presentasjonen? Vi får se :)
Slettet bruker
25.02.2021 kl 07:52 4008

Ser ut som NET resultat etter skatt var bare 2,7 million USD. Står også at Topaz er nå demobilisert etter den er ferdig med jobben....

Nei gutter, det er sikkert en god grunn at kursmål til Kepler er som den er og ikke 20kr som mange her vil ha.

Synes de gjøre en jævlig dårlig jobb å promotere seg selv i markedet. Altfor passivt og det tjener ikke oss shareholders.

Pyskologi av å kommer ut med resultatarsel i januar for å følge opp med eksakt samme tall på Q4 er bare tull spør du meg. Fatter det ikke.

Same old Archer I`m afraid. 10 dobling?? I dont think so. Doubling? doubt it.
Redigert 25.02.2021 kl 07:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.02.2021 kl 07:57 3986

Please explain?? Det er bare tull du kommer med her.

Hvorfor skal den fly NÅ????? Er det noe som har skjedd som markedet ikke viste igår, eller forrige uke eller en måneder siden.

Du er fink til å grave frem tall o.s.v, men noen ganger hausser du uten medhold i fakta

Fakta er at pr idag det er bare small time investors som kjøpe Archer og mesteparten av de kjøper etter headlines
Redigert 25.02.2021 kl 08:19 Du må logge inn for å svare
DiggingNorway
25.02.2021 kl 08:18 3850

Det er jo ikke så merkelig at folk ikke strømmer til denne i store kjøpslystne flokker, tallene er små, ikke så sexy med selskaper som snakker om 0.7 millioner osv.

Se på tallene til Odfjel Drilling, det er sexy tall. Archer er rene pølseboden i tillegg. Men % er % så oppgangen har vært ok siden rett etter jul, men dette blir aldri noen stor post hos meg og jeg forventer ikke at denne skal opp i 20,- før sommeren.

Tror også mange ikke gidder å sette seg inn i hva faktisk Archer driver med, blir for teknisk og for mange ulike tjenesteområder. Dette forblir nok en liten sær aksje, i skyggen av de store drill, supply-rederiene og produsentene.

Om JF får til noe hokus pokus på selskapssiden kan man kanskje få til en engangseffekt
hofa
25.02.2021 kl 08:21 3827

Vi flyver ingen steder, men lukker sikkert i 4,5 og fortsætter ørkenvandringen.
Slettet bruker
25.02.2021 kl 08:26 3790

Oppljøp er den mest sannsynlig for at man kan tjener noe stort her.

Det blir ikke noe utbytte av slik beløp.

Det føles som.det er bare running to stand still med små marginer.

Jeg gir de ett år til og da er det nok
in2deep
25.02.2021 kl 08:28 3772

Det er ventet en sterk oppgang på børsen i dag...
Ja så får vi se hvor det bærer med Archer da.
Jeg tipper jeg er ute på 4,30 i dag.
Slettet bruker
25.02.2021 kl 08:29 3772

Ja, at best. Utrolig market pyskologi av Managwnt her å shape forventning og ikke kommer med noe nytt.

Slik.blir straffet I dagens marked. Hvis vi ender på 4.50kr er jeg fornøyd. Tror det blir verre en det.
Anywhere
25.02.2021 kl 08:35 3746

ThePower, du fikk det motsatt av det du fryktet; Det dukket ikke opp noen vesentlig ekstraordinære saker som påvirker negativt. Så da kan den frykten slippe taket.
Det er IKKE Q4-2020 som skal prise Archer fremover, det er mulighetene og kontantstrømmen.
Markedet vil se en vesentlig oppjustert omsetning ettersom kvartalene nå går, det meste taler for at KLXE-verdier og DLS må skrives vesentlig opp de kommende regnskapsleveringer. Da faller den implisitte gjeldsgraden og de direkte multipler av EBITDA vil måtte slå inn i aksjeverdien. Det er da man kan snakke om både 20, 30 og 40 kroner, selv om mange av oss har siktet aksjen inn rundt 25 ved 2022-end.
Gitt at selskapet står midt i en startende supersykel innen olje, så er det ekstremt godt posisjonert. Det er også grunnen til at Archer holdes som en av fire aksjer her fra i går kveld: https://finansavisen.no/nyheter/borsintervju/2021/02/24/7631743/anbefaler-kjop-av-fryktindeksen

Om man synes det er mer sexy med tall fra Odfjell drilling, så er da også aksjeprisingen der omkring 8 ganger verdien av Archer. Omsetningen er dog bare knapt 1,7 ganger større enn Archer. Og Archer har også sterkt økende ENITDA-margin fremover, lever et liv som gir langt større trygghet. Odfjell Drilling er omtrent det eneste riggselskapet som har klart seg noenlunde siste år. Ellers ligger de nedbrutt alle de store med brøkdeler av aksjeverdier som man så for 3-5 år siden. Det kommer heller ikke tilbake for mange av dem. Archer har bedre fart enn de hadde for 3-4 år siden og har redusert gjeld organisk, i motsetning til mye av bransjen forøvrig. Så selskapets aksjonærer har langt mindre å frykte her, enn f.eks i riggverden. Markedet har imidlertid skåret over samme kam. Det vil endre seg og verdisetting av Archer vil og må komme tilbake til nivåer vi har sett for de samme 4-5 år siden.

Husk også at videre mobiliseringer av modulær-riggene vil skape øket omsetning og resultatbidrag.

Skulle du også lykkes med positive M&A, som Skindlo finner det nødvendig å si at det jobbes med, så kan man her se betydeligheter med en sterk finansiell lagspiller på eiersiden som vil ha tapte Seadrill-verdier tilbake. Selskapet har høyst trolig saker i ermet som vil materialisere seg om kort tid.

Men ThePower, du bør nok kanskje bare finne deg noe bedre, siden du mener toget er gått i Archer. Prøv enda mer ren olje, både DNO og Panoro har pene oppsider med dagensoljepris, trolig dobling i 2021 om bildet står seg.
Redigert 25.02.2021 kl 08:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.02.2021 kl 08:38 3708

Jeg tror også at børsoppgangen vil hjelpe litt. MEN! Nå er 2020 ferdig rapporterte og mange selskaper har ikke sett frem til 4.kv tall av naturlige årsaker. Det var ikke supre tall ut av noen rapportering i morges. Tror faktisk at selv om prisen skal gjenspeile fremtiden så har vi også hatt et bein fremdeles i 2020, psykologisk, spesielt på olje sektor og Oslo er en indeks som ikke har vært like sterk i rekylen som andre i enkelte sektorer. Nå er det bare å se fremover og lar positive nyheter hjelpe til. Archer skal opp. Litt tålmodighet.