Hvorfor ingen anbefalinger?

mariner
BW LPG 09.01.2021 kl 21:36 3144

Det meste innenfor LPG frakt går bra nå. Fremtiden ser også bra ut. Innenfor shipping skjer ting raskt , men rater i de første kvartaler i 2021 er gode, svært få nybygg på beddingen. Når jeg leser Finansavisen daglig har man analytikere som daglig anbefaler aksjer, uten unntak er det svært få som anbefaler LPG , selv om de neste måneder ser meget bra ut. Når ett selskap som BW LPG kan « betale» ut ett utbytte på 20% av aksjeverdien , slik « verden ser ut nå « må det være noen som velger å ikke bruke kalkulatoren.
Redigert 21.01.2021 kl 06:45 Du må logge inn for å svare
asbjørnsen
09.01.2021 kl 23:10 2980

Det kjem ei eller fleire anbefalingar når husa har fått tak i nok. Aldri før
Redigert 21.01.2021 kl 06:45 Du må logge inn for å svare
suspekt
09.01.2021 kl 23:13 2971

Har vert anbefalinger tidligere, søk i FA!
Redigert 21.01.2021 kl 06:45 Du må logge inn for å svare
suspekt
09.01.2021 kl 23:19 2939

Meglerhuset Kepler Cheuvreux oppjusterer ifølge en oppdatering kursmålet på BW LPG til 79 kroner fra tidligere 51 kroner, skriver TDN Direkt.

Analytikerne gjentar en kjøpsanbefaling.

«Vi forventer at amerikansk LPG-eksport vil fortsette å vokse, og spår en gjennomsnittlig årlig vekst i etterspørselen etter transport på 5 prosent årlig i perioden 2020-2023», skriver meglerhuset i rapporten.

Kepler oppjusterer ifølge nyhetsbyrået sine prognoser for VLGC-dagrater i perioden, og spår et justert nettoresultat på 233 millioner dollar i 2020, 119 millioner dollar for 2021 og 124 millioner dollar for 2022.

Det seneste året har aksjen falt 13 prosent på Oslo Børs.
Redigert 21.01.2021 kl 06:45 Du må logge inn for å svare
BennyATM
10.01.2021 kl 00:13 2861

Vil legge til at den oppjusteringen er fra 12.oktober 2020. Viktig å få med. Altså før ratene virkelig skjøt i været.

https://finansavisen.no/nyheter/aksjeanalyse/2020/10/12/7575872/kepler-cheuvreux-oppjusterer-kursmalet-pa-bw-lpg
Redigert 21.01.2021 kl 06:45 Du må logge inn for å svare
urix
10.01.2021 kl 06:57 2709

Her må de gjøre nye analyser, fordi denne ble gjort før ratene skjøt i været, ratene for 2021 vil i snitt ligge mye høyere enn ratene i 2020, i beste tilfelle kan også 2022 og 2023 også bli bedre.
Analysen legger til grunn lavere rater i 2021 og 2022 sammenlignet med 2020 ( 233 millioner $), basert på nettoresultat 119millioner$ og 124 millioner$, her tror jeg de bommer grovt.
I 2020 var det i BWLPG`s rapport Q3 303 skip i lpg segmentet, etterspørsel når det gjelder lpg transport vil øke med 5% i året, så i 2021 trengs 15 nye båter, for 2022 trengs 16 båter, for 2023 trengs 17 båter osv. I følge rapporten står det også at det kommer 19 nye skip i 2021, 11 nye skip i 2022 og 5 nye skip i 2023, snitt ca. 12 skip pr. år, underskudd på skip. Betyr stramt marked i lang tid framover. Det ser ut som de kanskje har lært noe fra 2014- 2015 hvor det ble en overetablering. Jeg har også merket meg at LNG har pt. rater på 350000$ pr. dag, ikke usannsynlig at LPG ratene har mer å gå på, time wii tell! God Søndag!!!
Redigert 21.01.2021 kl 06:45 Du må logge inn for å svare
JanOrge
10.01.2021 kl 08:47 2595

Kursen kan tredobles fra dagens nivå. 180 før påske.
Redigert 21.01.2021 kl 06:45 Du må logge inn for å svare
Sandsli invest
10.01.2021 kl 10:18 2467

https://www.cmegroup.com/trading/energy/freight/freight-route-lpg-baltic-futures.html

Spotratene er høye men BWLPG, drar ikke full nytte av det da de har størstedelen av flåten på TC. Det er sikkert lurt det i det lange løp. Avance derimot har flere skip i spotmarkedet og skulle ha steget mer, sluttkurs på 49.04 ser jeg fremdeles som et røverkjøp, det samme gjelder BWLPG som sluttet på 66.75. Begge rederiene har gode utsikter det første Q1 2021. God søndag!!!
Redigert 21.01.2021 kl 06:45 Du må logge inn for å svare
Pacino
10.01.2021 kl 11:22 2363

Hvor mange skip har Avance i spotmarkedet?
Redigert 21.01.2021 kl 06:45 Du må logge inn for å svare
komfa
10.01.2021 kl 11:28 2346

Jeg mener at Bwlpg har 18 % av flåten på tc i q1.
Redigert 21.01.2021 kl 06:45 Du må logge inn for å svare
Sandsli invest
10.01.2021 kl 11:40 2320

Avance Gas har en timecharter (TC)-dekning på 35 prosent i snitt i fjerdekvartal 2020 til en timecharterekvivalent (TCE) rate på rundt 31.000 dollar per dag.
For 2021 er TC-dekningen på 27 prosent til en TCE-rate på rundt 30.000 dollar per dag.
Redigert 21.01.2021 kl 06:45 Du må logge inn for å svare
urix
10.01.2021 kl 12:35 2212

Tøfft kursmål fra deg, for all del håper du får rett i 180 før påske, men personlig tror jeg det er i det høyeste laget , men 100 -120 er det jeg har tro på, men om denne syklusen varer i flere år er jeg med deg, kanskje ikke til påske men neste jul.
Redigert 21.01.2021 kl 06:45 Du må logge inn for å svare
mariner
10.01.2021 kl 17:24 1982

Grei oppdatering fra « Urix» , men er jo helt enig i at når utgangspunktet er feil må også analyser reflekter dagens og neste kvartaler rater. Håper derfor det kommer en ny analyse fra Kepler Cheuvreux om ikke alt for lenge. Noen som vet om andre meglerhus som har analyse på BW LPG ?
Redigert 21.01.2021 kl 06:45 Du må logge inn for å svare
Traderèn
10.01.2021 kl 17:47 1911

09. Desember oppjusterte Pareto gjennomsnittlig time chart rater til USD 40 000,- for 2021.
Etter dette så har ratene vært over USD 100 000/day, mye på grunn av forsinkelser i Panama kanalen og som forrige uke ble midlertidig stengt for VLGC.
Skipene må nå seile rundt Cape of Good Hope som øker seilingstiden fra USA til Asia med 35 dager. (90 dager vs 55)
Nå er mid-feb booket på opp på utrolig gode rater.

Så lenge det er forsinkelsene i Panama kanalen så kommer nok ratene til å holde seg. Samtidig flere skip enn normalt som skal på verksted for klassing i 2021 så det ser bra ut


Redigert 21.01.2021 kl 06:45 Du må logge inn for å svare
Jubalong2020
10.01.2021 kl 17:47 1909

Det er da ikke mangel på anbefalinger. Hannisdahl/Cleaves Securities kom med en salgsanbefaling på BWLPG i september med kursmål 35 kroner.
Så gjentok han salgsanbefalingen i desember med nytt kursmål på 52 kroner....
Redigert 21.01.2021 kl 06:45 Du må logge inn for å svare
mariner
10.01.2021 kl 17:57 1867

Når de bommer så fundamentalt som Hannisdal har gjort sitter det vel langt inne å komme ut med noen ny analyse
Redigert 21.01.2021 kl 06:45 Du må logge inn for å svare
Habub
10.01.2021 kl 18:22 1787

Helt enig..

MEN Stadigvæk, og på trods af at denne mand har taget feil i alt som kan tages fejl i omkring BW så falder aktien mellem 5 til 20% hver gang han åbner munden, jeg forstår simpelthen ikke at nogen som helst tager han seriøst.
Redigert 21.01.2021 kl 06:45 Du må logge inn for å svare