REC oppstart

Ti_porteføljen
RECSI 12.01.2021 kl 12:15 3632

Hadde REC gått i markedet og hentet 1 milliard til oppstart hvis de mente at der ikke skulle sette i gang Moses Lake? Er det ikke bare formaliteter som skal til? REC gjør det eneste riktige; og det er å vente til Violet Power og Group 14 setter spaden i jorden. Dette ser det ut til at de har gjort. Det blir bygd i Moses Lake. Jeg tviler på at de stopper å bygge. En annen ting; -hadde Group 14 og Violet Power startet byggingen i Moses Lake hvis de var usikker på om REC ville starte opp? REC starter opp, det er garantert. Likevel kan folk vente seg en dobling av kursen når meldingen kommer. Så enkelt er det å drive med aksjer. Fabrikkene kommer med tiden til å gå i full produksjon. Biden er president og vil bruke 2000 milliarder USD på å sparke igjennom det grønne skiftet. -Det hadde tatt seg ut om han da lot den eneste store silisium produsenten utenfor Kina halte. Jeg vil si det er like sannsynlig å halvere pengene sine i REC som det er å 10 doble pengene innen året 2022.

Violet Power is setting up in a 600,000-sq.-ft facility across the street from REC Silicon in Moses Lake, Washington
https://www.solarpowerworldonline.com/2020/10/everything-we-know-about-the-newest-u-s-solar-panel-manufacturer-violet-power/

Group14 Technologies to ramp up its pilot production facility and help with the startup’s groundbreaking of a large-scale plant in Washington next year.
http://insights.group14.technology/
Redigert 21.01.2021 kl 09:07 Du må logge inn for å svare
Ekornesen
12.01.2021 kl 13:17 3322

Enig. Jeg regner det som sikkert, og har posisjonert meg der etter.

Jeg lastet opp på 3,70 da jeg leste i the Washington Herald at VP skulle etablere seg i ML og håpet og bli en langsiktig og god kunde av REC.

REC annonserte avtale først et par måneder senere, og aksjen steg...

Jeg har kjøpt videre, og antar det samme vil skje igjen...
VP snakker til markedet/ at de har kjøpt og bygger egen fabrikk er veldig godt nytt for REC - men markedet venter likevel med å prise det inn til REC kommenterer det selv:)

Jeg hadde heller kjøpt billig nå (regner alt under 40 som billig), enn og ventet til Q4 og guiding - og betalt det dobbelte.

Jeg selger uansett ikke før tidligst i 2022, men sannsynligvis enda et ti-år senere, da dette er starten på et industrieventyr. Sky is the limit


Redigert 21.01.2021 kl 01:54 Du må logge inn for å svare
t3sm
12.01.2021 kl 13:24 3235

Helt enig! Jeg tror melding drøyer litt til, men når den først kommer, så blir den fulgt opp av flere positive meldinger. Slik vi så i oktober f.eks
Redigert 21.01.2021 kl 01:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.01.2021 kl 13:42 3087

Dagens kurs er litt rar, hverken fugl eller fisk. Hva mener markedet egentlig med dagens verdisetting av Rec? Det kan virke som om ML er 'litt' priset inn. Men enten blir det oppstart, eller så blir det ikke oppstart. Det er jo ikke noe alternativ med nesten oppstart...

Hvis det blir oppstart av ML, noe alt tyder på, så er kursen latterlig lav. Alle som tror på det bør kjøpe med begge hender.
Alternativt blir det ikke oppstart, dvs. at alt vi har hørt om VP og Group 14 faller er tull og tøys som det ikke blir noe av. De som tror på dette bør snarest selge.
Redigert 21.01.2021 kl 01:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.01.2021 kl 14:18 2866

Røkke brukte et ca. et svangerskap (9mnd) fra han kjøpe opp JUMs aksjer og ble majoritetseier, til børsmeldingene kom haglende i oktober. Skattekrav ute av verden og partnerskap etablert i Moses Lake. Deretter puttet han, sammen med andre investorer, en milliard inn i selskapet. Da er selvsagt planene for å starte opp fabrikken allerede klare. Det er kun tidsplanen vi venter på.

Det er faktisk mer sannsynlig at Rec og ML fabrikken får enda flere ben å stå på - i tillegg til VP og Group14. Det kan fort skje at salg til Kina kommer på plass (handelavtale fase 1 forplikter dette, og Biden har sagt han vil se på avtalen umiddelbart), og/eller at det kommer flere aktører på banen. TT har jo sagt at de er i samtaler med flere, og at avtalene/partnerskapene som er inngått ikke er til hinder for dette. Rec står helt fritt til å inngå nye/flere avtaler.
Redigert 21.01.2021 kl 01:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.01.2021 kl 14:23 2797

Det er så mange hint her at snart alle burde se hva som kommer. Markedet burde prise denne på forventninger til dette. Kursen er alt for lav pr i dag, det betyr at smellen oppover blir desto kraftigere når meldinger om dette kommer.
Redigert 21.01.2021 kl 01:54 Du må logge inn for å svare
Marketwatch
12.01.2021 kl 14:27 2725

Hva med sannsynlighetsberegning?
Redigert 21.01.2021 kl 01:54 Du må logge inn for å svare
Beinlich
12.01.2021 kl 14:42 2559

Ikke bruk så tekniske ord, tallallergien på dette forumet kjenner ingen grenser :-)
Men fra spøk til alvor, sannsynlighetsberegningen som markedet benytter seg av pt støtter jeg ikke, som alle andre på denne tråden til nå.
Alt jeg har lest peker mot at dette blir, som nevnt over her, et industrieventyr de neste 5-10 årene.

For de som er redde for at solid state batterier skal kverke Si anode-drømmen, les her:
http://lit.umd.edu/publications/TengLi-Pub104-ESM-2019.pdf
og her
https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fenrg.2020.00171/full
Redigert 21.01.2021 kl 01:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.01.2021 kl 15:25 2301

Ja, sannsynlighet er alltid med i bildet når en ser framover i tid. I dette tilfellet må en da spørre seg hvor sannsynlig er det at investorer med Røkke i spissen satser en milliard på en fabrikk som ikke skal startes opp. Ikke særlig sannsynlig, spør du meg.
Redigert 21.01.2021 kl 01:54 Du må logge inn for å svare
canarias
12.01.2021 kl 16:19 2047

Vi tar alle en kalkulert risiko og sjelden har oddsene vært bedre.
Såpass bra faktisk at vi er tungt inne.
Redigert 21.01.2021 kl 01:54 Du må logge inn for å svare