Caspar Rose - Ny CEO i 5PG

Allrounder
5PG 15.01.2021 kl 08:50 1699

COPENHAGEN, January 15th, 2021:

5th Planet Games A/S (OAX: 5PG) is pleased to
announce that it has appointed Caspar Rose as new CEO.

In order to strengthen 5th Planet Games external communication and to provide

new managerial momentum, it has been decided to appoint Chairman of the Board,

Caspar Rose as new CEO of 5th Planet Games, as of 1st February 2021.

Caspar's task will be to bring 5th Planet Games to a new level by utilizing the

exciting IP contracts that 5th Planet Games has entered into. His focus will be

on execution of existing games and developing future strong IP contracts.

According to Caspar Rose: "I see a very strong potential in 5th Planet Games. I

will focus on increasing shareholder value and will look for new opportunities

in the market, I am excited about my appointment as CEO, and I intend to make

external communication a top priority. I have been a member of the Board of

Directors for several years, and therefore I know the company well. I am looking

forward to my new role, where I will be responsible for the daily business

operations of the company".
Redigert 21.01.2021 kl 09:18 Du må logge inn for å svare
Allrounder
15.01.2021 kl 08:51 1613

De ønsker bl.a å styrke kommunikasjonen ut til omverdenen og Caspar sier også at han skal fokusere på aksjonærenes interesser.
Redigert 21.01.2021 kl 07:13 Du må logge inn for å svare
Fjellheim
15.01.2021 kl 09:08 1554

Det blir bra dette :) bare vent. Nå har de tatt inn over seg at kommunikasjon ut til investorer/tradere er ekstremt viktig får å få frem verdiene. Vi trenger Nilsens kompetanse videre, så helt greit at de bytter roller. Jeg er spent på hvordan Caspar griper dette an nå den nærmeste tiden. Noe må skje for å markere skiftet :) Nye forretningsmuligheter fremover :)
Redigert 21.01.2021 kl 07:13 Du må logge inn for å svare
Fjellheim
15.01.2021 kl 09:36 1492

Fin artikkel på Hegnar. Jeg for min del setter pris på at han bl.a. har erfaring fra finans som sjefsanalytiker i Danske Bank. Da bør han skjønne hva som skal til for å kommuniserer til investorer. Her bygges 5th videre opp. Dette lille selskapet er i ferd med å reise seg opp fra støvet :))
Redigert 21.01.2021 kl 07:13 Du må logge inn for å svare
Vangen
18.01.2021 kl 07:50 1346

Her har styret sett det samme som mange av oss på forumet har påpekt etter de to siste investor call, nemlig at god ekstern kommunikasjon er hva et aksjeselskap i stor grad lever av og at dette ikke er Henrik Nielsen sin sterkeste side. I tillegg til å fortelle om status quo, må en CEO skape engasjement og forventninger til kommende inntjening. Når Caspar Rose overtar som CEO fra 1.februar, ser det ut til at han og 5PG virkelig tar dette på alvor. Hans kommentar om at "jeg vil fokusere på å øke aksjonærverdier og vil se etter nye muligheter i markedet" lover i alle fall meget bra. Tenker vi får store nyheter den dagen han tar over og at kursen bygges opp resten av januar. Ellers svært hyggelig å se gode anmeldelsene av Vikings fra Sverige, som lover svært bra før ww-launch.
Redigert 21.01.2021 kl 07:13 Du må logge inn for å svare
Fjellheim
18.01.2021 kl 12:18 1213

Det er viktig å notere seg at Nielsen og Rose kun bytter roller. Nielsen inn som styreformann. Det kan tyde på at dette ikke er veldig konfliktfylt skifte og vi bevarer fortsatt Henrik sin kompetanse i selskapet. Tror dette blir bra :)
Redigert 21.01.2021 kl 07:13 Du må logge inn for å svare
Dobbelside
18.01.2021 kl 12:33 1184

Helt korrekt, kommentarene her går jo mye på at fyren er heve ut av selskapet. Selvfølgelig er han ikke det, men sånn blir det når noen får utfolde seg i fri dressur her inne.
Redigert 21.01.2021 kl 07:13 Du må logge inn for å svare
Vangen
18.01.2021 kl 12:55 1139

Ingen i denne tråden som kommenterer at Nielsen er helt ute av selskapet, og vi klarer alle å lese en børsmelding - så skjønner ikke hvor du får dette fra. Men at Nielsen og Caspar Rose nå bytter roller, må jo komme fordi styret totalt sett ønsker seg en endring. Og ut fra kommentarene fra Rose selv, ser det ut til at ekstern kommunikasjon for å skape større aksjonærverdier (les: høyere aksjekurs) står i høysete.
Redigert 21.01.2021 kl 07:13 Du må logge inn for å svare
Dollargrisen
18.01.2021 kl 13:10 1107

Jeg har skrevet at jeg tror Henrik er på vei ut, med bakgrunn i børsmeldingen:

"Henrik Nielsen will continue as Chairman of the Board for the time being.

In addition, the company intends to look for new competent board members that
can add value to the company's future interesting journey."

Definisjon av "For the time being"
PHRASE
For the present; until some other arrangement is made.
‘However, he agreed to continue for the time being until a new secretary was appointed.’
(Definitions from Oxford Languages)

Jeg leser kanskje børsmeldinger som fanden leser Bibelen, og det er selvfølgelig 100% mulig at jeg tar feil. Jeg blir uansett ikke overrasket hvis vi får beskjed om at Henrik avslutter arbeidsforholdet etterhvert.

Når det er sagt har jeg fortsatt god tro på at den negative trenden vil snus rundt med dette skiftet + kommende releases.
Aksjebeholdningen min er ikke redusert den siste uken, snarere tvert imot.
Redigert 21.01.2021 kl 07:13 Du må logge inn for å svare
Dobbelside
18.01.2021 kl 13:55 1051

Ikke nødvendigvis her, men er flere tråder som også kan leses.
Redigert 21.01.2021 kl 07:13 Du må logge inn for å svare