Strongpoint #1 2021 Resultat og strategioppdatering 11.2 đŸ„łđŸ˜˜

tunktee
STRONG 21.01.2021 kl 14:13 57666

Save the date for StrongPoint Strategy Update session
20.1.2021 15:30:45 CET | StrongPoint | Inside information

(Oslo, January 20, 2021) StrongPoint ASA invites investors, analysts and journalists to the presentation of its fourth quarter 2020 financial results and a strategy update session on February 11, 2021.

It will include an update of how StrongPoint has adapted to the market developments over the past year due to the Covid-19 pandemic and in particular on the impact this has – and continues to – on StrongPoint’s ‘double opportunity’ in the e-commerce and in-store grocery retail technology sectors.

The session will be conducted in English and due to the Covid-19 restrictions, will be hosted online. The full program and registration details will be distributed closer to the event and all information will be posted on www.strongpoint.com.
Redigert 21.01.2021 kl 14:14 Du mÄ logge inn for Ä svare
Bongobanana
05.02.2021 kl 12:44 3899

Tok gevinst pĂ„ 28,6. 170% avkastning siden april i fjor. Ble for fristende. Fortsatt troa pĂ„ selskapet, men tror jeg fĂ„r inngang pĂ„ ny under 24. Takk for gode innlegg av flere her đŸ‘ŒđŸ»
Ols123
05.02.2021 kl 12:51 3880

Grattis o lycka till. Avgörande vad som sÀgs nÀsta vecka och man undrar om det kommer ngt förvÀrv i nÀrtid
PSI- Investor
05.02.2021 kl 12:55 3869

Kolonial.no verdsatt til 4,5 milliarder:

https://e24.no/naeringsliv/i/bnLE8v/kinnevik-verdsetter-kolonialno-til-45-milliarder

Strong burde da ligge godt pÄ oversiden av kolonial
HrDuck
05.02.2021 kl 14:13 3776

Det stemmer, ganske stort det ogsÄ. Og veldig mange sympatiske mennesker.
tunktee
05.02.2021 kl 14:33 3772

For de som liker geografi er grensen mellom USA og Canada er verdens lengste mellom to land.

Jeg syns det er veldig bra at kursen ser ut til Ä stabilisere seg i dette omrÄdet.
Hadde forventet at den pÄ ett eller annet tidspunkt ville falle tilbake 5-10% etter rallyet. Er jo det som oftes skjer etter slike oppganger.
VĂŠrt digg hvis vi kunne bygget en stĂžtte rundt 28-29 kroner, da har vi et sted Ă„ hvile oss lissom 😀
HrDuck
05.02.2021 kl 14:53 3744

Det med verdens lengste grense visste jeg faktisk, var et spm i TP fra gamle dager husker jeg.

NÄ fÄr vi bare la kursen seile rolig inn siste del av dagen, pÄ mandag fÞles det litt som vi er klar for et nytt rykk opp. Fortsatt tror jeg vi ser handler over 30,- fÞr resultatdagen.
Litt rolige perioder kursmessig er fint, da kan man samle tankene litt. Det jeg tenker pÄ er betalingsmodellen og det som hevdes om at Strong skal motta en fee pr transaksjon. Om noen har mer info om dette er jeg interessert sÄ bare Ä legge ut om dere vet noe. Kan det vÊre snakk om en flat fee (altsÄ et fast belÞp pr transaksjon)? Eller kan det vÊre x antall promille av handelens verdi?
Uansett sÄ tenker jeg at dette er interessant fordi initielt har Strong en del kostnader ved innsalg og oppstart. Men etter det sÄ flyter vel det meste av drifting stilt og rolig avgÄrde uten spesielt hÞye kostnader. NÞkkelordet er skalering, inntekter kan Þke uten at det fÄr effekt pÄ kostnader.
Om dere vil tippe: Hvor mye tror dere Ă„rlig omsetning er innen Global Retail Grocery? Ta sjansen og sleng ut et tips, men vĂŠr grei Ă„ ikke google fĂžrst. Da blir det jo ikke morsomt :-)
Redigert 05.02.2021 kl 14:54 Du mÄ logge inn for Ä svare
JosMag
05.02.2021 kl 14:54 3736

Har lenge lurt pĂ„ hvorfor ikke kjeder som Rewe, Carrefour m.fl. har blitt storkunder av SP. StrongPoint har jo lykkes veldig godt i Norge, Sverige og Baltikum hvor de fleste stĂžrre kjeder er all inn👍. Tror forklaringen rett og slett er at StrongPoint holder til i Norge og er et veldig lite selskap i europeisk sammenheng. Med denne ukens innpass hos Glovo begynner en ny ĂŠra for StrongPoint. SnĂžballen (nĂ„ med europeiske referanser) vil begynne Ă„ rulle og flere andre store kjeder vil fĂžlge pĂ„. Jeg tror det er Carrefour som fĂžrst vil nyte godt av samarbeidet mellom Glovo/SP. Vi vet ogsĂ„ at plukkesystemet funker best i samhandling med Pricers elekroniske pris etiketter. Vi vet ogsĂ„ at Carrefour nylig har inngĂ„tt en avtale med Pricer om installasjoner av slike.
Mitt tips er at StrongPoint Spania vil bli veldig delaktig i slike installasjoner i Carrefour sine mange butikker der. Og samtidig fÄ pÄ plass plukke teknologien sammen med Glovo!!
Ambisjonen til StrongPoint er Ä bli verdensledende pÄ dette omrÄdet og nÄ tar de et kjempestort steg!!
Minner om at selskapet fremdeles er meget lavt verdsatt med en formidabel oppside!!
tunktee
05.02.2021 kl 14:57 3731

Kanskje fra TP jeg har den meningslÞse kunnskapen fra ogsÄ heheh
Du er optimist! Noen skal legge hodet pÄ stabben og tippe nÄr alle andre kommer til Ä Google?
Nei du, den mĂ„ du lenger ut pĂ„ landet med. Hihihi đŸ™ˆđŸ€·đŸŸâ€â™‚ïžđŸ€·đŸŸâ€â™‚ïž
HrDuck
05.02.2021 kl 15:09 3753

okay da :D

Svaret er ca 11 700 mrd usd. Det blir vel noe sÄnt som 90 000 milliarder kroner (dere fÄr ta det med litt forbehold siden det er sÄ store tall og amerikanerne har av en eller annen grunn valgt Ä hoppe over milliard i sitt system).
Globalt er det ventet at onlinemarkedet vil vokse til 550 mrd usd i 2027. Ca 15 % Ă„rlig vekst fra knappe 200 mrd usd i 2020.
https://www.globenewswire.com/news-release/2020/09/07/2089547/0/en/Global-Online-Grocery-Shopping-Industry-Report-2020-The-U-S-Accounts-for-Over-28-8-of-the-Global-Market.html

tunktee
05.02.2021 kl 15:11 3753

Vi fÄr hÄpe SP har en mulighet til Ä bli verdensledende!

Et ganske interessant tema er Ä beregne hvor stort markedet er, og hvor stor andel man kan fÄ av det markedet.
Der er det mange som synder i presentasjoner osv. (ved Ă„ f.eks regne hele sokkemarkedet hvis man produserer ankelsokker.)
Er vist nok nesten et eget fagfelt Ä regne pÄ slikt....

At det er stort for SP, ja.
Vi har jo i en del Är levert anslagsvis rundt 80% av omsetning pÄ rundt 1 mrd i 5 land som til sammen har omtrent 19 millioner innbyggere (Norge, Sverige, Litauen, Latvia og Estland.)
Redigert 05.02.2021 kl 15:14 Du mÄ logge inn for Ä svare
HrDuck
05.02.2021 kl 15:16 3805

Hadde du tatt sjansen og tippet kjempestort sÄ hadde det vÊrt nÊrme nok til Ä vinne prisen for rett svar.
tunktee
05.02.2021 kl 15:20 3813

Lol đŸ€ŁđŸ€Ł
Redigert 05.02.2021 kl 15:21 Du mÄ logge inn for Ä svare
HrDuck
05.02.2021 kl 15:33 3786

Det jeg tenker Strong bÞr gjÞre er Ä selge inn sine onlinelÞsninger (ogsÄ henteskapene) rundt selvkost og sÄ ta en liten fee for hvor hver transaksjon som blir gjennomfÞrt + servicekostnader. Dette er jo nesten som Gillette, selger barberhÞvler til selvkost og tjener pÄ barberbladene. Over tid blir selskapet ogsÄ mindre avhengig av stÞrre ordre osv med lÞpende inntekter som skaleres opp omtrent uten Þkte kostnader.
tunktee
05.02.2021 kl 15:37 3776

Jeg liker ogsÄ en slik modell, bare det ikke medfÞrer en rekke med dÄrlige kvartaler som fÞlge av oppbygging av portefÞljen.

NÄ stikker jeg pÄ hytten i finvÊret, med fare for at jeg mÄ mÄke meg ned til bÄten, sÄ mÄke bÄten, og mÄke meg opp til hytten....

MĂ„tte helgen bli like god for dere som uken har vĂŠrt!

đŸ€—
HrDuck
05.02.2021 kl 15:41 3782

Det tror jeg ikke vi skal vÊre sÄ bekymret for, husk at dagligvarebransjen er mange ganger stÞrre enn feks markedet for mobiloperatÞrer.
God helg og lykke til med snÞmÄking :)
Ols123
05.02.2021 kl 15:49 3765

Största risken som jag som lÄngsiktig investerare Àr att vi blir uppköpta för tidigt
HitIT
05.02.2021 kl 16:23 3715

hmm, skal vi slutte pÄ HOD i dag a? Ser slik ut...
HitIT
05.02.2021 kl 16:26 3731

Jada 29,- svĂŠrt solid.
God helg:o)
Slettet bruker
05.02.2021 kl 16:36 3703

Sterkt Ä slutte pÄ 29.
Hva tenker dere om top50 etter siste dagers sterke oppgang pÄ stort volum?
Nye inn kanskje?
HrDuck
05.02.2021 kl 16:41 3697

SÄ er vi altsÄ ferdig med uka og farvel 19. Neste uke er vi klar for hallo 30 og jeg tror det skjer pÄ direkten (altsÄ mandag, ingen grunn til Ä henge foran skjermen i helga).
Noen fÄ andre enn den indre kjernen her pÄ forumet har fÄtt Þynene opp for dette selskapet som har vÊrt priset lik en "dog" med bare et par kvartal igjen fÞr overskuddet forsvinner. I virkeligheten er det et selskap som er plassert midt i en megatrend i et av verdens stÞrste marked. Fortsatt gjelder det jeg har sagt flere ganger fÞr; Aksjen er kraftig undereid av de som burde ha den i portefÞljen og dette skyldes nok manglende oppmerksomhet i markedet. Men ingenting varer evig og det lille fokuset som har blitt Strong til del denne uka vil nok bare bli forsterket fremover.
Torsdag legger de frem tall for Q4 og vi fÄr nok hÞre litt mer om forventninger fremover. Det er nok ikke bare jeg som er spent pÄ det og jeg vil tippe at det blir litt flere deltagere pÄ presentasjonen enn hva vi har vÊrt vant med fra fÞr. Da har det vÊrt Per og PÄl privatinvestor (overhodet ikke negativt ment, det er smarte og langsiktige investorer), men nÄ blir det nok ogsÄ stÞrre aktÞrer som vil sette seg inn i hva som skjer i selskapet.
God helg alle :)
Redigert 05.02.2021 kl 16:41 Du mÄ logge inn for Ä svare
Ols123
05.02.2021 kl 18:01 3596

Trevlig helg . Har varit med mĂ„nga Ă„r i Strongpoint men först nu börjar resan mot nya mĂ„l. MĂ„ste sĂ€ga att jag saknar Norvikings kloka Strongpoint synpunkter hĂ€r ? Har han sĂ„lt ? Är vĂ€l den som kan Strongpoint bĂ€st
HitIT
05.02.2021 kl 19:56 3467

And the winner is...
Vinnere Uke inkl expand&growth
OMSATT SISTE +/-%
STRONGPOINT 37,7 mill 29,00 49,48%
ZAPTEC 199,8 mill 62,00 35,25%
NAPATECH 39,1 mill 18,02 32,50%
OBSERVE MEDICAL 6,2 mill 17,95 28,21%
HOUSE OF CONTROL GROUP 3,9 mill 20,40 26,94%

Er vel der vi burde vĂŠrt kursmessig fĂžr denne ukes melding:p
HitIT
05.02.2021 kl 20:10 3334

"..Bullion IT Pty Ltd
9h·
Meat Express Spruitview installed 5 CashGuard units in December 2020!.."
https://www.facebook.com/BullionITPtyLtd
Norviking
05.02.2021 kl 20:39 3300

Vikingen er oppegÄende han :)
Sitter bare mÄllÞs Ä ser pÄ bÞrskursen heheh
Det er bare fantastisk moro Ä se hvordan det gÄr om dagen

Det er full fart i alle kanaler virker det som
Bare se denne .....
Wooaaaaaahhhh.....

https://www.dagligvarunytt.se/marknadsnytt/e-handel/willys-styrkebesked-nu-har-kedjan-e-handel-i-102-butiker/
Slettet bruker
06.02.2021 kl 10:42 2986

tunktee skrev Innlegget er slettet
Jeg har nok liten papirgevinst ift deg, men jeg mÄ nok innrÞmme at jeg har nevnt det pÄ jobb at denne uka har vÊrt eventyrlig. Dog etter at jeg tidligere har fremsnakket aksjen til kollegaer
Redigert 06.02.2021 kl 10:44 Du mÄ logge inn for Ä svare
tunktee
06.02.2021 kl 11:46 2914

SĂ„ da har jeg omsider blitt innhentet av administrator. Det er fĂžrste gang, har aldri skjedd fĂžr!
Kanskje det var naboen som meldte meg....

Men det var jo et merkelig tidspunkt, siden jeg har skrevet langt verre ting tidligere.
Husker bare Ä ha skrevet ett litt ufint ord som ikke var ett banneord (ett kroppsorgan, som jeg tydeligvis ikke kan gjenta), og jeg har jo ikke nevnt navn annet enn Ä skryte av en annen deltager pÄ forumet med hans brukernavn.

Da fÄr jeg slette forrige innlegg ogsÄ, siden det nÄ er ute av kontekst.
Ha en fortsatt fin helg folkens!

Red;
Dette var snodig assÄ!
Jeg har sett folk vÊre sÄ utrolig ufine og grove i munnen mot hverandre pÄ Hegnar forumet. Sjeldent her, men ekstremt sterke og lite nyskapende ord folk bruker mot hverandre pÄ flere andre trÄder. Det er en sprÄkbruk som stÄr i retningslinjene at ikke skal brukes, men de slipper jo unna med det.
Burde jeg i det minste fÄ en e-post fra administrator om hvilke retningslinjer jeg har brutt? Vanskelig Ä skjerpe seg hvis man ikke vet hva man gjÞr feil assÄ....
Redigert 06.02.2021 kl 12:12 Du mÄ logge inn for Ä svare
PSI- Investor
06.02.2021 kl 12:24 2869

Ja spÞr du og rapporter, hvis det er innlegg jeg rakk Ä lese tidligere i dag sÄ er det veldig strengt synes jeg.
Du nevnte vel at det ikke er en sjekkeapp. De har jo kuttet ut alt som ikke har med aksjer, jeg savner bilforumet.

AngÄende sjekking og det Ä ikke treffe noen, pÄ nrk1 Østfold i gÄr sÄ hadde reporteren vÄget seg ut pÄ isen for Ä pilke. Han hadde ikke fÄtt noe fisk men var likevel fornÞyd for han mente at han hadde klart det viktigste, han hadde fÄtt snÞret i bÄnn

tunktee
06.02.2021 kl 12:34 2861

Hehe den var fin!

Ja, jeg skrev noe flÄsete i natt, men det var jo bare et dÄrlig forsÞk pÄ Ä vÊre morsom og var ikke slemt eller ufint.
I dag skrev jeg noe som var mindre hyggelig, men det var ikke om noen av oss deltagere eller aksjonÊrer, og jeg har verken nevnt sted eller navn pÄ vedkommende. (Og brukte Ikke skjellsord.)
Avslutningsvis gjentok jeg mine meninger som jeg har nevnt tidligere, om at man bĂžr vĂŠre forsiktig med Ă„ skryte over gevinstene til folk som ikke tar del i aksjemarkedet, ettersom det ikke nĂždvendigvis er hyggelig for dem Ă„ hĂžre.

Sku jo Þnske at jeg hadde screenshot pÄ innleggene nÄ da....

Eureka!
Der kom jeg pÄ det!
Jeg skrev en setning med banneord oversatt fra engelsk til norsk. (Som Ä bytte ut uc med Þ og sÄnt)
SÄ det var jo faktisk ganske grovt sprÄk mÄ jeg innrÞmme, My bad! MÄ skjerpe meg der, for vet jo at det ikke er lov til Ä bruke banneord.
(Litt usikker pÄ om det ogsÄ gjelder gudsbespottelse og blasfemi, men det fÄr jeg vel teste ut om kort tid. Lol)
Redigert 06.02.2021 kl 12:47 Du mÄ logge inn for Ä svare
PSI- Investor
06.02.2021 kl 13:05 2829

Du ble nÄ tydelig vis ikke utestengt hvertfall sÄ da gikk det vel stort sett bra

Enig i Ä ikke skryte, skryt her inne det er helt fint, men ellers, folk tÄler det ikke. Dessuten er det utrolig fort gjort Ä bli litt smÄblÊrete hvis man skal vÊre Êrlig.
Det er mange som bruker hele lÞnna hver mnd og aldri fÄr spart noe som helst, mange har en vanskelig arbeidssituasjon for tiden.
Jeg sier ikke noe til kona engang, men svarer ĂŠrlig hvis hun spĂžr da
HrDuck
06.02.2021 kl 13:24 2810

FÞler jeg hadde litt skyld selv ogsÄ. Mente ihvertfall ikke noe vondt med det. Hadde en liten markering av uka og i beste koronastil var det uten selskap og hjemme. Trodde ikke det var sÄ ille, men nÄr jeg stod opp i dag la jeg merke til at jeg hadde lagt igjen en tohundrelapp som tips pÄ stuebordet.
Slettet bruker
06.02.2021 kl 14:17 2761

Gratulerer med nesten 50 % oppgang denne uken😁
Har hatt aksjer i Strong siden 2004 og vÊrt med pÄ bÄde oppturer og nedturer. Fra 2011 da de startet med utbytte har aksjen blitt en vinner for meg som Strong eier. Utbyttene har blitt reinvestert i nye aksjer hvert Är, hele tiden med kjempe tro pÄ selskapets strategi, seriÞsitet og ambisjoner.

Veldig glad i Ă„ finne linker som viser fremtidige potensielle prosjekter som denne 😊

Kanskje er Strong er med pÄ Ä utvikle disse butikkene.
https://www.butiksnytt.se/obemannad-livsmedelsbutik-oppnar-i-ebbepark/