Veldig snart dør 100.000 i uka av Corona

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
30.01.2022 kl 23:01
Frodon
CORONA 24.01.2021 kl 11:41 107645

Veldig triste tall. Vi kunne trengt noen gode nyheter snart

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/JJl1dX/den-tredje-boelgen
Redigert 30.01.2022 kl 23:01 Du må logge inn for å svare
Balder67
14.12.2021 kl 08:31 3078

Fordi det er så få kanskje ? Det betyr ikke så mye i det store bildet, COVID er mye mer utbredt.
Hvordan er forklaringen på at det er mer RS-virus på grunn av COVID ?
Og det var ukentlig rapportering av påviste RS-tilfeller mens utbruddet sto på som verst. Vet ikke om dette fortsatt oppdateres, men her kanskje:
https://www.fhi.no/nyheter/2021/okning-i-pavisninger-av-rs-virus-i-norge/

Det er viktig å ta vare på alle, inkludert de gamle og syke. Ulempene med vaksinen er langt mindre enn fordelene.


Slettet bruker
14.12.2021 kl 08:49 3049

Til dere som er interessert i Covid hør hva spesialister sier, trust the science. ;-)
Dr. Peter A. McCullough, MD, MPH, is a board-certified cardiologist who has testified before committees of the US and Texas Senate regarding the treatment of COVID-19 and management of the ongoing pandemic.
https://open.spotify.com/episode/0aZte37vtFTkYT7b0b04Qz

Redigert 14.12.2021 kl 08:54 Du må logge inn for å svare
Balder67
14.12.2021 kl 09:03 3022

Hvordan kan vi vite på forhånd hvem som kan takle viruset uten å bli syke ? Det finnes tester som kan fortelle om du har antistoffer mot et virus, men T-celler er kanskje de beste på lang sikt. Antistoffene blir omtrent borte etter en tid:
https://oslo-universitetssykehus.no/avdelinger/klinikk-for-laboratoriemedisin/avdeling-for-immunologi-og-transfusjonsmedisin/t-cellene-ja-de-var-det-verste-jeg-visste-da-jeg-studerte
Generelt så er det slik at de yngste av oss tåler et virus som dette bedre enn de eldre, det er allment kjent.
Men er det en straff å ta en vaksine som har så liten risiko? Det er heller ingen tvangsvaksinering i Norge, det har jeg ikke påstått og er heller ingen tilhenger av.
Frodon
14.12.2021 kl 09:20 2993

Absolutt alle covid-19 typene har smittet fra full vaksinerte mennesker til andre mennesker

At de full vaksinerte har trodd noe annet, er en av grunnene til at Norge må stenge ned enda en gang
Slettet bruker
14.12.2021 kl 15:10 2906

Nå har VG breaking news til oss igjen....Kilde Pfizer ;-)

PFIZER: PILLE BESKYTTER EFFEKTIVT MOT OMIKRON
Pfizers egenutviklede behandling mot covid-sykdom, Paxlovid, er effektiv i å beskytte coronasmittede mot alvorlig sykdom, opplyser selskapet ifølge New York Times.
Ifølge Pfizer har den antivirale pillen under laboratorietesting vist seg å være effektiv også mot omikronvarianten, som i tiden fremover er ventet å ta over for andre coronavarianter i store deler av Europa og i Sør-Afrika.

– Vi er trygge på at denne behandlingen, hvis den blir godkjent, vil være et kritisk verktøy for å bekjempe pandemien, sier Pfizer-sjef Albert Bourla i en uttalelse.
Frodon
15.12.2021 kl 08:35 2817

Hvor mye vil børsene falle på denne nyheten?

«Initial lab findings indicated that China’s Sinovac shot - one of the most widely used in the world - doesn’t provide sufficient antibodies to neutralize the omicron virus variant

Some 2.3 billion doses of the vaccine have been administered, mostly in China and the developing world»
Frodon
15.12.2021 kl 18:52 2794

Uff, eller enda verre, om covid-19 muterer sammen med noe enda mer dødelig. Super smittsomt og super dødelig er en kjedelig kombinasjon 🙈
markie
15.12.2021 kl 19:02 2781

Han som produserer og selger vaksine påstår dette.))
Bare og ta flere spruter da. Om ikke klimaet gjør at planeten smelter før super covid viruset tar deg.
Hvor langt skal dette draes. Smitte er ikke det samme som sykdom. Vi smittes av alskens hver dag.
Omikron viruset har mye mildere symptomer. Det kommuniseres ganske klart fra sør Afrika. Dette går selvsagt helt fint.
Frodon
15.12.2021 kl 22:15 2688

Det ser dessverre ikke ut som noen land vil legge påbud på de tiltak som burde vært på plass for lenge siden. Hvor mye vil julebord, julefeiring og nyttårsfeiringen koste world wide i år med ettervirkningene dette vil koste? 😬
Slettet bruker
15.12.2021 kl 22:38 2666

Tror du virkelig at påbud og forbud er løsningen på alle verdens helseubehag og for tidlig død?
Isåfall synes jeg du skulle starte med å engasjere deg i forhold til å innføre forbud mot: Tobakk, Alkohol, Våpen o.l Som unødvendig tar veldig mange liv og ressurser i helsevesen rundt omkring på kloden og i Norge
Og kanskje innføre et treningspåbud for alle: f.eks.100 Situps, 100 Armhevinger og 6 km lett jogging før du går på jobb. Påbud om å kun spise Vegansk mat og kun drikke vann.
Tror du kan bidra til å redde flere liv med det, dersom det er det som er ditt høyeste ønske. ;-)
Redigert 15.12.2021 kl 23:35 Du må logge inn for å svare
Slingsby
15.12.2021 kl 22:46 2651

Mortenl, å blande "vår skaper" inn i dette synes jeg blir for drøyt.
Jeg regner med at du er født i Norge, og dermed vaksinert for tuberkulose, stivkrampe, røde hunder, polio, meslinger, kusma, kikhoste og difteri, som de aller aller fleste av oss. Ville du valgt disse vaksinene bort, om du fikk mulighet? For dine barn?
At vaksinene tukler med arvestoffet vårt, tror du virkelig det? Og i så fall, skal vi slutte med alle vaksiner?
Slettet bruker
15.12.2021 kl 23:30 2604

Jeg er født i Norge ja og regner med at jeg har fått flesteparten av de vaksinene som du ramser opp, er så gammel at jeg har hatt både det vi den gang kalte: Røde hunder og Kusma, som barn, husker at vi gikk på besøk til en nabo som hadde Kusma for å bli smittet som barn. (fordi det visstnok kunne være farlig å få det som voksen)
Jeg er ingen religiøs person så kanskje har du rett i at vi bør holde en eventuell "skaper" utenfor diskusjonen.
Alle mine barn er vaksinert.
Hva jeg tror er egentlig ikke så interessant, men det jeg ser skremmer meg, og det er en massiv kampanje uten sidestykke i Verdenshistorien som er satt inn på å få hele Verden til å ta en eksperimentell injeksjon som ikke er langtidstestet, har masse kjente bivirkninger, produsert av noen av de mest kriminelle selskapene på kloden, og pushes av et samstemt hylekor av korrupte politikere, helsebyråkrater og milliardærer som ofte har en ting felles og det er at de har en eller annen forbindelse til de som ønsker en Verdensregjering (og J Epstein ;-)). Jeg håper jeg tar feil, men jeg tror vi er på en farlig farlig vei!! https://brandnewtube.com/watch/history-is-repeating-itself-now-we-unvaccinated-are-the-enemy_WbYiWabln1vAcIc.html
Redigert 15.12.2021 kl 23:39 Du må logge inn for å svare
Computum
16.12.2021 kl 00:45 2560

Da covid dukket opp var det VELDIG smittsomt. Derfor ble det nedstenging. Så kom delta som var langt mer smittsomt, og nå omikron som er 70 ganger mer smittsom enn delta(?).
Hvor smittsomt går det an å bli? Regner med vi allerede er på blikkontakt-nivå?
Det er mange som hausser opp stemningen nå. Tror det er bra om vi roer ned noen hakk. Men ta for all del vaksine alle som kan.
Jeg og alle mine er trippelvaksinert.
Slingsby
16.12.2021 kl 01:01 2532

"Skaperen" satt til side; jeg forstår at du er bekymret for menneskets utvikling. ;)
Vi står ovenfor mange utfordringer som må løses for at menneskeheten skal kunne bevare sitt eksistensgrunnlag, klimaendringene og medfølgende ressursmangler er blant disse, men jeg forstår ikke bakgrunnen til din bekymring - hvorfor mener du at det er systematiske krefter som ønsker deg vondt mht. Covid-vaksiner?
Er det et resultat av kapitalismen, mener du, at noen "kriminelle selskaper" skal tjene penger ved å spre sykdom og fordervelse med hjelp av salg av farlige medisiner og vaksiner?
Når du blander inn "Verdensregjering og Epstein" i dine argumenter, så blir de spekulative og tøvete i mitt perspektiv. Selv har jeg en grunnleggende tro på felleskapets ønske om en bærekraftig utvikling for oss alle, og menneskets velbehag, i vår eksistens her på jorda. Hvorfor skulle noen ønske noe annet for seg selv og sine? -Vil vi ikke ha det så godt som mulig i vår tid på jorden, og ønske det samme for våre medmennesker og etterkommere?
Jeg kan ikke få meg til å tro at det er organiserte mørke krefter som mener at de skal ha noe å tjene på å ta livet av, eller sykeliggjøre, sine medmennesker. Det høres ut som en utrollig lite gjennomtenkt, og dårlig, forretningsidé.
Det er mulig jeg er i overkant naiv i min tro på alt det gode i vår eksistens, men jeg sliter med å kjøpe det motsatte; at det er krefter - kapitalistiske, systemiske, eller fundamentalistiske - som jobber målrettet mot å ta livet av, eller skade, oss.
Jeg forstår ikke skepsisen mot Covid-vaksinene. Virkelig ikke. Tallene fra helsemyndighetene er klinkende klare - de uvaksinerte er overrepresentert i innleggingstallene på våre sykehus, og alt tyder på at vi som er vaksinert er bedre beskyttet mot smitte og alvorlig sykdom. Så kan enhver finne alternative fakta på obskure nettsider og i diverse forum med kvasivitenskap, men jeg velger altså å tro på informasjonen som jeg får fra vårt kompetente og dyktige helsevesen. Jeg håper at du og dine medtvilere våkner, og at dere takker ja til denne vaksinen på lik linje med de andre vaksinene som dere allerede har fått.
Slettet bruker
16.12.2021 kl 04:08 2485

Litt av en eventyr verden du beskriver. Er du så naiv? Virkelig. Mennesket har igrunn bare ett problem, for mange individer og alt for høy urbanisering, dette vet globalistene godt, og det finnes lite å gjøre med dette.

Du sier du er her for behaget, og vårebarns sådsnn. Krever ikke mye, men du krever at vi skal ta en sprøyte for din falske trygghet?

Du kjører vel elbil og konkluderer med at du redder mennesket, eller tilogmed jorden?

Geta LIFE
MacJoJo
16.12.2021 kl 07:57 2418

En kan undre seg litt over prioriteringene her i verden.

Nå brukes det milliarder på milliarder på å forlenge livet til en haug med 70 og 80 åringer + enkelte yngre med underliggende sykdommer.

Men det er ingen som tenker på at det sulter i hjel mange flere enn de som dør av covid?

Hadde en brukt like mye penger på sult som en nå bruker på covid ville sannsynligvis mange flere (og yngre) overlevd.

Og det merkelige er at medisin mot sult finnes!!

Så kunne en heller gitt D-vitamin og trening til covidpasientene.

Men det er som alltid, penga som rår.
Frodon
16.12.2021 kl 08:30 2398

Det var noe av det jeg skrev om tidligere her 😜 Hvis bare befolkningen klarer å skjerpe seg litt lenger, kan dette ordne seg raskt. Men til nå i pandemien har ikke folk klart å gjøre de riktige tingene, så pandemien kommer til å holde på i mange år til. Det samme sa jeg forøvrig i mai 2020, da «alle» mente pandemien var over 🙈
Frodon
16.12.2021 kl 08:35 2389

Virus kan være veldig smittsomt og det jobber hardt for å overleve 😜 Enig med deg 😊 Jeg har en del i indre krets som ikke kan vaksinere seg. De har gitt opp å prate med folk om dette, så mye mobbere der ute. Så de som roper høyt mot uvaksinerte nå, gjør det motsatte av hva hensikten dems er…hvis de ønsker at uvaksinerte skal vaksinere seg 🙈
Slettet bruker
16.12.2021 kl 09:17 2337

Husker dere denne fra for ett år siden?
https://www.youtube.com/watch?v=UzlbhFTqv4o
Er det noen som kan kjenne lukten av dårlig produsert propaganda.
Hancock måtte noen måneder senere fratre sin stilling etter å blitt fanget på et overvåkningskamera med tungen nesten ned i halsen til en ung kvinnelig kollega (stikk i strid med egne covid-restriksjoner og ekteskapsløfte) ;-)
Han var heller ikke å se i William Shakespears begravelse kort tid etterpå.
Redigert 16.12.2021 kl 10:35 Du må logge inn for å svare
MacJoJo
16.12.2021 kl 09:22 2333

Vi 400.000 mednordmenn som røyker daglig, og røykere har betydelig større fare for å få lungebetennelse.
Røykere står i følge FHI for 10.000 årlige innleggelser pga kols i kombinasjon med lungebetennelse eller influensa. Hvordan kunne en skikkelig antirøykekampanje ha bidratt til færre pasienter med luftveisinfeksjoner?

Et annet perspektiv er at i 2018 varslet WHO en global epidemi av fedmesom krever flere liv årlig enn koronapandemien. I Norge er kun 25% av voksne menn ved “normalvekt”, tenk på det, og 40% av kvinnene har normalvekt. Fedme som samfunnsproblem er betydelig og WHO har pålagt regjeringene ansvaret for å bekjempe den på grunn av den økte faren for alvorlig sykdomsforløp og redusert livskvalitet det medfører.

i vet at fedme fører til økt risiko for alvorlige sykdomsforløp og at fedme forårsaker andre underliggende risikotilstander. Vi vet fra influensaforskning så virker vaksinene mye dårligere på folk med fedme. Vi vet at folk med fedme ofte har lavere verdier av vitaminer og mineraler, noe som reduserer immunforsvarets kapasitet til å bekjempe sykdom.

Med andre ord er summen av personlige helsevalg på mikronivå, som livsstil, mat, mosjon og fokus, noe som utspiller seg i storsamfunnet på makronivå, i såkalt folkehelse. Nivået på folkehelsen påvirker åpenbart sykehuskapasitet og økonomi. Når bare 25% av voksne menn har normalvekt kan vi konkludere både med at noe må gjøres, og at mye har ikke blitt gjort.
Frodon
16.12.2021 kl 15:40 2262

Skulle nesten tro de leste her 😅😅

«De siste dagene har det kokt over på sosiale medier. Debatten vil nok fremover i større grad handle om coronapass og vaksinetvang, og mange vil vise til hva andre europeiske land gjør»

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/oW8AzK/taalmodigheten-er-tynnslitt
Computum
16.12.2021 kl 16:05 2243

"Nå brukes det milliarder på milliarder på å forlenge livet til en haug med 70 og 80 åringer"

Du er ikke gamle karen, skjønner jeg. Du må huske at den rikdommen du surfer på er i hovedsak skapt av den generasjonen du mener kan ofres, før det ble lønnsomt å tilbringe arbeidsdagen foran en skjerm.
Når du nevner at flere dør av sult enn av covid, så er det kanskje et tragisk faktum. Men det er i en situasjon der de store resursene brukt til nedstenging og vaksinering trolig har spart titalls og kanskje hundretalls millioner liv de siste par årene. Om ingenting ble gjort ville du nok sett et helt annet bilde.
Regner med du er en som ivrer for mer uhjelp for å hindre sult? Der er jeg med deg.
Slettet bruker
16.12.2021 kl 16:38 2221

De som har bygd landet lever ikke til de er 80, de er heldige om de knocker 70. Papirflytterne er de som lever lengst, og de trekker vinnerstrået nok en gang.
Slingsby
16.12.2021 kl 18:13 2181

"Geta LIFE" - jeg lever jo lykkelig i min virkelighet, det er det som er poenget. Naiv, kanskje, men frisk og rask og vaksinert.
Det er argumentasjonen til de som velger vaksinen vekk jeg stusser over, og ikke forstår. Jeg mener det er bevist av fagmijøene at Covid-vaksinen er trygg, at den reduserer belastningen på helsevenet og er en garantist for at færre blir alvorlig syke og dør. Med det siste lagt til grunn, burde vi alle latt oss vaksinere mot Covid, på samme måte som vi lar oss vaksinere mot andre sykdommer.
Elbil kjører jeg også, men det redder neppe mennesket eller jorden alene. Dog er det et bidrag til reduserte klimagasser sammenlignet med om jeg kjørte bensin- eller dieselbil.
Slettet bruker
16.12.2021 kl 18:14 2186

" Mange blir provosert av at man utsetter befolkningen for inngripende tiltak, men behandler de uvaksinerte med silkehansker"

Blir ikke de ukvaksinerte utsatt for de samme tiltak ?
Frodon
16.12.2021 kl 18:19 2175

Til nå har det vært slik i Norge. Men mange land innførte corona pass og tvangs vaksinering. Kina, Nord-Korea, Russland og Nazi-Tyskland har også slik historikk, kanskje best Norge holder seg god for slikt?

Jeg lurer på hvorfor de uvaksinerte er problemet 😅

«98 PROSENT AV DE SMITTEDE ETTER JULEBORD VAR FULLVAKSINERTE»

https://direkte.vg.no/coronaviruset/news/98-prosent-av-de-smittede-etter-julebord-var-fullvaksinerte.nR2GIru5r?utm_source=share-btn
Balder67
16.12.2021 kl 19:09 2147

Myndighetene er ganske klare på at det ikke er vurdert å innføre obligatorisk vaksinering. Det er fortsatt frivillig, og det tror jeg er smart. Spesielt med tanke på fremtidig tillit.

Men lurer du på hvorfor de uvaksinerte er et problem ? Les denne saken:
https://www.aftenposten.no/norge/i/QyEbQW/noe-har-endret-seg-den-siste-tiden-se-hvem-som-legges-inn-paa-norske-s

Opplysning om fordelene med vaksinen er langt bedre enn tvang. Kanskje flere vaksinerer seg når fordelene blir så tydelige som vist i saken over.
Slettet bruker
16.12.2021 kl 19:41 2138

Guldvåg utelukker ikke tvangsvaksinering, Hitler ville ha vært stolt.


"Guldvåg om tvangsvaksinering : - Vi skal ikke se helt bort fra at det kan bli en diskusjon i tiden fremover"
Redigert 16.12.2021 kl 19:43 Du må logge inn for å svare
Frodon
16.12.2021 kl 20:05 2118

Myndighetene i Norge var også sikre på at Norge aldri skulle stenge ned pga corona…det var det bare kommunister i Kina som gjorde 🙈 Og i Norge skulle vi aldri bruke munnbind, da det ville øke smitten…i følge Norske myndigheter.

Men ja, det er selvfølgelig noen fordeler med vaksinen…men myndighetene har jeg sluttet å stole på for mange 10 år siden
Balder67
16.12.2021 kl 20:09 2111

Vel, Guldvåg utelukker ikke diskusjonen rundt tvangsvaksinerin i tiden fremover. Det betyr akkurat det: diskusjon ikke at det er ønskelig å innføre tvangsvaksinering.

Støre sier det slik i denne saken i Aftenposten:
https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/wO0eXP/stoere-fristende-aa-tenke-paa-tvangsvaksinering-men-virkningen-kan-bli

– Vi må jobbe videre og forsterke innsatsen for å nå folk med den informasjonen. Regjeringen legger til grunn at frivillighet gjelder. Det å begynne å tenke i retning av tvang og obligatorisk vaksinering kan virke fristende i første omgang, sier Støre.

– Men jeg tror at det gjør noe med tilliten og troverdigheten i kommunikasjonen. Land som har valgt den linjen, har gjerne flere uvaksinerte og syke enn vi har, sier han.
Slettet bruker
16.12.2021 kl 23:29 2035

Dersom som Guldvåg sier offentlig at han ønsker en diskusjon om tvangsvaksinering av det norske folk (noe som er et åpenbart brudd på menneskerettighetene), så har han null tillit og må bli bedt om å fratre sin stilling øyeblikkelig for deretter å straffeforfølges. Hvem f...n er det de tror at de er disse "menneskene"?
Å oppfordre til brudd på menneskerettigheter er ikke forenlig med noen som helst posisjon i offentlig forvaltning, har vi blitt kuppet av Nazister??
https://www.rt.com/russia/543448-unga-resolution-condemns-nazis/
Hvorfor stemmer Norge blankt i FN på denne??
Combating glorification of Nazism, neo-Nazism and other practices that contribute to fuelling contemporary forms of #racism, racial discrimination, xenophobia and related #intolerance"
Hvor er juristene oppi all denne galskapen, hva blir det neste, skal vi gjenoppta våre stolte tradisjoner med tvangssterilisering og lobotomering av Tatere og Sigøynere noe som foregikk til langt ut på 70 tallet i Norge.
Redigert 16.12.2021 kl 23:52 Du må logge inn for å svare
Balder67
17.12.2021 kl 00:09 2006

Sier Guldvog at han ønsker en diskusjon om dette ? Han sier at det kan bli en diskusjon om tvungen vaksinering, ikke at han ønsker seg dette.
Regner med at sitatet er hentet fra denne saken i Nettavisen, som forøvrig handler om helsepersonell. Ikke hele befolkningen:

https://www.nettavisen.no/nyheter/helsedirektoren-til-uvaksinert-helsepersonell-dere-har-selv-et-ansvar/s/12-95-3424220257

helsedirektør Bjørn Guldvog til NRK:
Han mener det er uheldig at så mange sykehjem ikke får omplassert uvaksinert helsepersonell. Han legger også til at vaksinetvang for helsepersonell ikke er aktuelt per nå.

– Vi skal ikke se helt bort fra at det kan bli en diskusjon i tiden fremover. Det er svært krevende at det er mange helsepersonell som ikke er vaksinert under en pandemi, sier Guldvog.
Slettet bruker
17.12.2021 kl 00:16 1990

At han våger å nevne dette, bør være mer enn nok til å gi han fyken !
Triggly
17.12.2021 kl 01:23 1970

https://www.reuters.com/world/refugees-lack-covid-shots-because-drugmakers-fear-lawsuits-documents-2021-12-16/

titalls millioner kan bli nektet COVID-19 vaksine siden vaksineprodusentene frykter søksmål grunnet skadelige bivirkninger.
Mange vaksineprodusenter har krevd at land skal frifinne dem fra all skyld knyttet til eventuelle bivirkninger fra covid-19 vaksinen, sier FN.

Hva er det de prøver å putte i armene våre?
Hvorfor denne desperate kampen om å få alle her til lands å vaksinere seg?
Slettet bruker
17.12.2021 kl 20:22 1789

Du er vel klar over at det ikke er en vaksine du har fått ?
Frodon
17.12.2021 kl 22:07 1721

På tide folk stenger ned muligheten for at den Norske befolkningen skal spre virus rundt seg 😅

«Tyskland innfører karantenekrav for reisende fra Norge og flere andre land som tyske myndigheter anser som høyrisikoland når det gjelder smittespredning»

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/tyskland-innfoerer-karantenekrav-for-norge.iX2iTMz4h?utm_source=share-btn