Veldig snart dør 100.000 i uka av Corona
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
30.01.2022 kl 23:01
Veldig triste tall. Vi kunne trengt noen gode nyheter snart
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/JJl1dX/den-tredje-boelgen
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/JJl1dX/den-tredje-boelgen
Redigert 30.01.2022 kl 23:01
Du må logge inn for å svare
undrende
31.03.2021 kl 21:00
2820
Mistenker at Australia & New Zealand har grensekontroller som er effektive, og da er jeg ikke bare blitt imponert av dette TV programmet som jeg ikke vet hva heter.
Her hjemme er det etter alt å dømme en gedigen skandale hvor folk fritt har reist tur/retur i over 1 år nå, helt uten nødvendig kontroll. De stikker av i større antall fra karantenehoteller også, flere titalls på et par dager. Er helt sikker på at det blir helt uten konsekvenser.
Når også riksmedia, NRK, og VG har jeg sett senest i går refererte til antall utreiser i påsken, og kunne fortelle at flyene skulle til Polen, Nederland & Tyskland i første rekke, nesten alle faktisk. De unnlot med vilje å si at både Nederland & Tyskland er transit flyplasser for omtrent alle reisende dit fra Norge.
Så det er ikke så rart kontrollene er elendig når det er berørings angst støttet fullt ut av riksmedia
Her hjemme er det etter alt å dømme en gedigen skandale hvor folk fritt har reist tur/retur i over 1 år nå, helt uten nødvendig kontroll. De stikker av i større antall fra karantenehoteller også, flere titalls på et par dager. Er helt sikker på at det blir helt uten konsekvenser.
Når også riksmedia, NRK, og VG har jeg sett senest i går refererte til antall utreiser i påsken, og kunne fortelle at flyene skulle til Polen, Nederland & Tyskland i første rekke, nesten alle faktisk. De unnlot med vilje å si at både Nederland & Tyskland er transit flyplasser for omtrent alle reisende dit fra Norge.
Så det er ikke så rart kontrollene er elendig når det er berørings angst støttet fullt ut av riksmedia
Fluefiskeren
31.03.2021 kl 21:33
2800
Det er dessverre slik fordi Regjeringen er helt i lomma på Industri og Næringsliv.
oppvigår
31.03.2021 kl 23:12
2734
Hva med de andre fjottene på Stortinget, som syter om at regjeringen ikke kommer til dem først før pressekonferansene. De kunne ha grepet inn, men?
PipedPiper
01.04.2021 kl 02:00
2697
Tenk om vi dør snart a dere. Det virker så skummelt
å tenke på:-)
å tenke på:-)
kruna
01.04.2021 kl 08:25
2622
De fleste dør i senga, unngå å legg dere i senga så lever du kanskje lenger.
En sovepose kanskje.....?
En sovepose kanskje.....?
Hvor mange prosent av verdens befolkning ville tatt livet av seg om det var 100% sikkert å våkne igjen i en alternativ virkelighet?
Før i tiden fantes det kunstnere som kunne beskrive sin samtid.
Jeg skjønte det ikke. Nu er det for sent.
Min dom er rettferdig. Min straff er fortjent.
jeg trodde på fremgang, jeg trodde på fred,
på arbeid, på samhold, på kjærlighet!
Men den som ikke vil dø i en flokk
får prøve alene, på bøddelens blokk!
Jeg roper i mørket - å, kunde du høre!
Der er en eneste ting å gjøre:
Verg dig, mens du har frie hender!
Frels dine barn! Europa brenner!
Jeg skaket av frost. Jeg fikk på mig klær.
Ute var glitrende stjernevær.
Bare en ulmende stripe i øst
varslet det samme som drømmens røst:
Dagen bakenom jordens rand
steg med et skjær av blod og brand,
steg med en angst så åndeløs,
at det var som om selve stjernene frøs!
Jeg tenkte: Nu er det noget som hender. -
Vår tid er forbi - Europa brenner!
-1937-
av Arnulf Øverland.
Jeg skjønte det ikke. Nu er det for sent.
Min dom er rettferdig. Min straff er fortjent.
jeg trodde på fremgang, jeg trodde på fred,
på arbeid, på samhold, på kjærlighet!
Men den som ikke vil dø i en flokk
får prøve alene, på bøddelens blokk!
Jeg roper i mørket - å, kunde du høre!
Der er en eneste ting å gjøre:
Verg dig, mens du har frie hender!
Frels dine barn! Europa brenner!
Jeg skaket av frost. Jeg fikk på mig klær.
Ute var glitrende stjernevær.
Bare en ulmende stripe i øst
varslet det samme som drømmens røst:
Dagen bakenom jordens rand
steg med et skjær av blod og brand,
steg med en angst så åndeløs,
at det var som om selve stjernene frøs!
Jeg tenkte: Nu er det noget som hender. -
Vår tid er forbi - Europa brenner!
-1937-
av Arnulf Øverland.
Redigert 01.04.2021 kl 10:26
Fluefiskeren
01.04.2021 kl 11:04
2568
Ikke veldig tillitvekkende, men heldigvis ble det avdekket i kvalitetskontrollen. Skulle forresten bare mangle.
«Ifølge New York Times oppsto feilen for noen uker siden på en fabrikk i Baltimore som produserer vaksiner fra både Johnson & Johnson og AstraZeneca.
Ansatte ved fabrikken Emergent BioSolutions skal ha gjort en feil og blandet ingredienser fra de to ulike vaksinene. Dermed ble 15 millioner doser fra Johnson & Johnson ødelagt»
«https://www.nrk.no/urix/15-millioner-vaksinedoser-odelagt-i-usa-1.15441281»
«Ifølge New York Times oppsto feilen for noen uker siden på en fabrikk i Baltimore som produserer vaksiner fra både Johnson & Johnson og AstraZeneca.
Ansatte ved fabrikken Emergent BioSolutions skal ha gjort en feil og blandet ingredienser fra de to ulike vaksinene. Dermed ble 15 millioner doser fra Johnson & Johnson ødelagt»
«https://www.nrk.no/urix/15-millioner-vaksinedoser-odelagt-i-usa-1.15441281»
Garmis
01.04.2021 kl 16:16
2514
Hmmm, dette skjønner jeg ikke. De prioriterte er gamle, syke og svake. At vi som faktisk jobber ikke er prioriterte når det gjelder vaksine er meget merkelig. Hvis det åpnes opp for vaksinerte pensjonister og begynne å reise igjen blir jeg forbannet. Da vurderes det å starte en kampanje mot slike, jeg savner en holdning hos de pensjonerte som tilkjennegir en respekt for oss som arbeider og holder opp felleskapet. Og jeg savner også en annen holdning for politikere og de som gjør vedtak angående COVID-19. Vurderinger må faktisk endres slik at de som produserer noe må prioriteres først. Pensjonister og uføre trygde som lever siner liv i syden må komme sist.
Redigert 01.04.2021 kl 16:23
Fluefiskeren
01.04.2021 kl 16:26
2508
Det var nærmest åpne grenser på flyplassene fordi mange store bedrifter bedrev lobbyvirksom mot Regjeringen for å få inn utenlandsk arbeidskraft. Uten karantene også i flere tilfeller. Dette gjorde Regjeringen mot helsemyndighetenes anbefaling. Det er det jeg mener med å « være i lomma på», men jeg kunne godt tatt med litt om hvem som har fått mest koronastøtte også på tross av store overskudd. Søkkrike eiere må få store utbytter vet du slik at de kan sponse høyres valgkamp også ved de kommende valg.
Garmis
01.04.2021 kl 16:32
2509
Ok, det er jeg enig med deg i. Mange av disse såkalte entertainere og kultur figurer hever også corona tilskudd så det holder. Disse kunne jo tatt et tak på nærmeste bondegård eller i fiske industrien. Det hadde vært på sin plass og helt greit. Jeg for min egen del vurderer å holde meg hjemme fra arbeid til jeg blir prioritert til å få en vaksine;-)
Pfizer kan nå bekrefte at vaksinen varer i 6mnd. Så får vi se hvor mye lenger den beskytter etter hvert. En kan vel håpe det verste er over etter 6 mnd fra nå ihvert fall
Fluefiskeren
01.04.2021 kl 18:01
2466
Sånn må det bare gå når man har valgt den verste presidenten som tenkes kan.
Fint at Pfizer bekrefter at Pfizer vaksinen varer i 6 måneder, da kan vi bare fylle på hver 6 måned så er alle trygge for det grufulle viruset i all evighet Amen.
Håper myndighetene snart blir like smarte som de Spanske.
https://www.yenisafak.com/en/world/spain-passes-mask-mandate-for-all-outdoor-public-spaces-3563809
https://www.yenisafak.com/en/world/spain-passes-mask-mandate-for-all-outdoor-public-spaces-3563809
Jeg undrer meg på når man skal innse at en vaksine ikke vil skaffe oss den hverdagen vi hadde og hva konsekvenser vil det få når alle innser dette? Virker som det er bre enighet om at viruset bare skal dø plutselig med en sprøyte i armen eller to?? Så mye tankeløs skriving her. Kan noen forklare meg hva vi får ut av å slurre med halvstrenge tiltak?
Knusle
01.04.2021 kl 19:58
2417
Verdens største og mest samkjørte kampanje noensinne, det flyter av skrekk og elendighet i alle de konforme medier world wide, non-stop hjernevask, ingen logikk, bare påstander og talltull fra morgen til kveld. I Belgia er det nå avklart på rettslig vis at samfunnet skal åpnes , og hinsides "coronatiltak" er ulovlige og sterkt skadlig for demokrati og samfunn. Jeg håper det blir flere saker fremover. Jeg håper det kommer en dag da de som har drevet dette frem, alle medløpere skal få sin rettmessige straff. Våre samfunn ødelegges og det er ikke av et virus, men av såkalte tiltak.
For en forbannet skam at så mange fortsatt ikke retter ryggen og stiller spørsmål.
Smittetall basert på PCR tester, som i utgangspunktet er utviklet for å påvise Influensa A, men ikke undergrupper, benyttes som påskudd??? Hvor dekadente har vi blitt? Hvor DUMME er vi blitt?
De som forstår hva som nå skjer, vil være vinnere i neste akt.
For en forbannet skam at så mange fortsatt ikke retter ryggen og stiller spørsmål.
Smittetall basert på PCR tester, som i utgangspunktet er utviklet for å påvise Influensa A, men ikke undergrupper, benyttes som påskudd??? Hvor dekadente har vi blitt? Hvor DUMME er vi blitt?
De som forstår hva som nå skjer, vil være vinnere i neste akt.
Hei Knusle
Bøyer meg i støvet, HELT ENIG...
Årets beste påskekrim finnes nederst på siden til denne linken https://www.corbettreport.com/corbett-report-documentaries/
Og heter Who is Bill Gates
Bøyer meg i støvet, HELT ENIG...
Årets beste påskekrim finnes nederst på siden til denne linken https://www.corbettreport.com/corbett-report-documentaries/
Og heter Who is Bill Gates
Redigert 01.04.2021 kl 20:10
Hvis ikke alle stiller opp på tiltakene så videreføres smitte av samme grunn over rid, og alle broilerne og skrikhalsene med egne teorier som har drevet med egenutviklete teorier fremfor sluttede rekker samt svikt på grensene har sørget for kontinuerlige tiltak ett helt år nå, mens andre land med system i sysakene og en befolkning som tok poenget om dugnad ikke lenger har smitte. Erna skulle vært hard i klypa ifra starten, så hadde dette vært minimalt nå, men det har som vanlig vært frivillighet og tillitsbasert, det går ikke å stoppe en epedimi på den måten, det sier seg selv.
Hvis vi bruker 4 Masker og holder 10 meters avstand eller låser alle inn i 2 uker eller 40 uker, tror du "epidemien/pandemien" blir borte da? Dette media-hausede influensa viruset ser ut for å spist opp hjernecellene til fryktelig mange mennesker og ser ikke ut for å gi seg med det første.
Om en husker ett år tilbake fikk folk panikk for ikke å få pusset stumpen, da gikk de mann av huse for å hamstre dopapir med dertil hørende smitte. Da det værste la seg, så skulle endel elementer midt i en da vellykket dugnad på demonstrasjon for BLM, sammen med en statssekretær, så ble det søringforbud, hytteforbud, svenskeforbud etc etc. Stykkevis og delt, og grensene har aldri stoppet å lekke inn smitte, egoister har flydd verden rundt. Maks en måned skikkelig hestekur hvor alle stillte opp solidarisk og skiten hadde vært borte, men nå kan vi tidoble den tiden med tiltak fordi folk imellom 10 og 100 år som er fullstendig blåst i toppetasjen ikke greier å få inn i hønsehjerna si at skal tiltak funke og funke 100% , så hold for faen kjeft og gjør dugnadsplikten din.
Fluefiskeren
01.04.2021 kl 22:15
2851
Definitivt ja på at pandemien da blir borte. Det forstod man allerede i middelalderen.
La oss si at "Coronaviruset" ble borte i morgen, tenk om Nakstad og co hadde sagt at nå er det slutt på hele pandemien og alle helseministere og doktor fauchier, og Bill Gateser stod frem og sa at pandemien er slutt, finito, finale, og det finnes ingen grunn for å gjøre noe som helst for beskytte seg mot noe "Covid19".
Hadde du da klart å lagt fra deg hele Covidangsten, eller ville du fortsatt å snakke om hvor forbannet dumme og uansvarlige alle som ikke holder avstand, går uten masker, håndhilser, klemmer er ? For det kunne jo hende de sprer et nytt virus kanskje enda farligere enn den farligste variantmutasjonen av covid19 du kan forestille deg. Tror ikke dette går over før folk begynner å bruke hodet til å tenke med igjen, og jeg er ingen optimist i det henseende.
Hadde du da klart å lagt fra deg hele Covidangsten, eller ville du fortsatt å snakke om hvor forbannet dumme og uansvarlige alle som ikke holder avstand, går uten masker, håndhilser, klemmer er ? For det kunne jo hende de sprer et nytt virus kanskje enda farligere enn den farligste variantmutasjonen av covid19 du kan forestille deg. Tror ikke dette går over før folk begynner å bruke hodet til å tenke med igjen, og jeg er ingen optimist i det henseende.
Synest det er bare hengeromper som må male og male om myndigheter og regler og FHI og Erna og Nakstad etc, etc. Saken er jo at dette kommer an på den enkelte, samtlige har likt ansvar, og ansvaret er å overholde fornuftige regler og de fleste har sikkert gjort det, men den delen som ikke gjør det, ja det er de som holder liv i smitten.
Knusle
02.04.2021 kl 09:48
2746
Sprøyt!
Dine innlegg viser bare at den massive mediakampanje fungerer, spesielt på "lettmottakelige" .
Dine innlegg viser bare at den massive mediakampanje fungerer, spesielt på "lettmottakelige" .
Knusle
02.04.2021 kl 09:52
2740
oppvigår skrev Vil du at det skal ende som i Brasil?
Hva er det som er så galt med Brasil i denne sammenheng? De påståtte 3% dødsfall som følge av covid?
Brasil har hatt en stigende dødsrate siden 2008, og trenden for 2020 og hittil i 2021 er ikke avvikende på noe vis.
Forsåvidt ingen andre steder i verden heller.
Det er forskjell på mennesker som bare godtar alt, og de som har en mer kritisk tilnærming til saker.
Brasil har hatt en stigende dødsrate siden 2008, og trenden for 2020 og hittil i 2021 er ikke avvikende på noe vis.
Forsåvidt ingen andre steder i verden heller.
Det er forskjell på mennesker som bare godtar alt, og de som har en mer kritisk tilnærming til saker.
Den har jeg hørt mange ganger før, det endrer ikke fakta selvsagt og landene som har greidd det som vi oppfattet som like troverdige som oss selv gjør spekuasjoner overflødig.
Frodon
02.04.2021 kl 10:40
2680
Så du mener dette er feil? Kan du dokumentere din påstand med fakta?
«The Pandemic’s Hidden Toll: Half a Million Deaths»
https://www.nytimes.com/interactive/2020/04/21/world/coronavirus-missing-deaths.html
«The Pandemic’s Hidden Toll: Half a Million Deaths»
https://www.nytimes.com/interactive/2020/04/21/world/coronavirus-missing-deaths.html
Fluefiskeren
02.04.2021 kl 10:43
2682
Det er bra du ikke blir lyttet til som Balsonaro og Trump. Du er rett og slett ekstrem. Hverken mer eller mindre.
Redigert 02.04.2021 kl 10:43
Fluefisker, Frodon og Co. Hva synes dere bør gjøres med sånne som meg, som velger å ikke ta imot tilbudet om "Vaksine" og som ikke tar "pandemien" på alvor slik dere ser det?
Svar så ærlig som dere klarer.
Svar så ærlig som dere klarer.
I Kina sitter nok sånne som deg i et høl med null mulighet til å komme seg ut. Jeg støtter ikke Kina men i noen tilfeller bør visse personer beskyttes mot seg selv. Mitt råd til deg som ikke tror på pandemien er å få Corona. Overlever du så vet du hva det er snakk om. Om ikke så er vi som overlever bedre stilt...
Litt betryggende at du da ikke får vaksinepass så du holder deg innasjærs iallefall. Ellers er alt du hevder helt lovlig.
Fluefiskeren
02.04.2021 kl 11:53
2637
Det er jo ikke påbudt å vaksinere seg. Jeg ville bare snudd ryggen til deg og gått.
Håper dere som er pro nedstengning betaler for morroa etterpå også? 100% skatt i 10 år f.eks.
Hva slags yrker har dere,og hva har dere skapt siste år?
Hva slags yrker har dere,og hva har dere skapt siste år?
Fluefisker Tenk hvis du møter meg på gaten og jeg kommer innenfor en meter uten at du vet hvem jeg er, synes du jeg burde være merket på ett eller annet vis slik at du kunne unngå en slik situasjon, kanskje en app som advarte mot at
uvaksinerte var i nærheten e.l?
uvaksinerte var i nærheten e.l?
Bodi:
Fint at du er bekymret for at jeg skal reise ut i verden og smitte utlendinger, men kanskje skumlere for deg om jeg får gå mer eller mindre fritt rundt i Norge
Fint at du er bekymret for at jeg skal reise ut i verden og smitte utlendinger, men kanskje skumlere for deg om jeg får gå mer eller mindre fritt rundt i Norge
At sånne som meg sitter i et høl i kina var ikke svar på mitt spørsmål, Ditt forslag om å gi meg Corona og se om jeg overlever er jeg faktisk villig til å gå med på så dersom du kan finne noen med en positiv test som er villige til å dele ett håndtrykk eller en klem så stiller jeg gjerne opp. :-)
Men da vil jeg ha med et TV team på hele opplegget.
Men da vil jeg ha med et TV team på hele opplegget.
Fluefiskeren
02.04.2021 kl 12:15
2578
Og hva hadde det kostet å ha en million smittede i Norge. Da måtte vi bygge masse nye sykehus og all virksomhet hadde blitt stående nærmest stille i mangel på arbeidskraft.
Nei, kan ikke oppfylle dine ønsker der heller desverre, litt kjipt da.
Synes du dette er en god ide??
Det er helt greitt å være litt i opposisjon slik som du er, alle forandringer medfører reaksjoner så slik sett er det bare sundt. Når det går om pandemi så hadde ingen mulighet til å si neitakk lenger, den tok seg tilrette og da måtte alle forholde seg til den slik også du gjør. Hvor smart din vinkling er ovenfor målet om å bli kvitt den har jeg skissert før slik nå omstendighetene engang er. Spørsmålet ditt må du nesten høre med Spania om, de har åpnet for turister nå, så jeg tipper det er ett føre var tiltak.
Frodon
02.04.2021 kl 13:14
2554
Om du velger å ta vaksinen, er da helt opp til hver enkelt. Det er en del mennesker som ikke kan ta vaksinen pga forskjellige ting, eks underliggende sykdommer og alder. Men din respektløshet for din egen familie, venner og andre mennesker sier alt jeg trenger å vite om deg. Jeg tror fortsatt ikke du er seriøs, ingen er så lite glad i sine egne som du fremstår å være 😉
Fluefiskeren
02.04.2021 kl 13:24
2550
Er du en av disse?
«QAnon og nazi-tilknytning på demonstrasjoner mot smitteverntiltak
«Demonstrasjonene mot myndighetenes smitteverntiltak samler hver lørdag svært forskjellige grupper. Noen av aktørene som har fått taletid er kjent for ekstreme holdninger fra tidligere, viser en gjennomgang Faktisk.no har gjort.»
https://www.tv2.no/nyheter/13923060/
Den samme ulla ser vi i en rekke land.
«QAnon og nazi-tilknytning på demonstrasjoner mot smitteverntiltak
«Demonstrasjonene mot myndighetenes smitteverntiltak samler hver lørdag svært forskjellige grupper. Noen av aktørene som har fått taletid er kjent for ekstreme holdninger fra tidligere, viser en gjennomgang Faktisk.no har gjort.»
https://www.tv2.no/nyheter/13923060/
Den samme ulla ser vi i en rekke land.
Hei igjen ser du lurer på om jeg er Nazist, det det kan jeg svare bekreftende på at jeg ikke er, men jeg er ganske godt informert om hva som skjedde med hen hel del av aktørene fra Nazityskland etter krigen, og dersom du vil se et interessant foredrag om dette så deler jeg villig en link til deg..
https://www.youtube.com/watch?v=FzoA6PGlkc8
https://www.youtube.com/watch?v=FzoA6PGlkc8