27.01, 03.02, 09,02 og i dag 25.02

Osvaldsen
ELOP 27.01.2021 kl 13:15 5788

Elop AS: Wins first contract in India
27 January 2021 – ELOP’s AI business unit Simplifai AS (Simplifai) has won a breakthrough contract in the high-potential Indian market, landing one of India’s best-known Internet brands as its first customer in the country.

Simplifai has signed a contract to deliver its AI technology to Shaadi.com. Shaadi.com is one of the leading social networking sites based out of India, used by more than 35 million people worldwide.

“To get one of India’s best-known Internet brands as our first Indian customer is a major milestone for us. It demonstrates the strength of our technology and will be a cornerstone reference in our further rollout in South Asia. The market potential is enormous,” says Bård Myrstad, CEO of Simplifai.

Shaadi.com receives 30,000 to 40,000 customer enquiries daily. The company wants to improve and automate its processes and the Simplifai AI technology will help Shaadi handle the millions of enquiries the company receives every year. Simplifai’s Digital Employee technology can analyse and process large amounts of data to perform intelligent actions based on this information. The AI technology will help Shaadi achieve significant gains in the quality and efficiency of the company’s customer experience.

Simplifai was selected in strong competition with several other global suppliers of AI solutions to provide its services to Shaadi.com.

Shaadi.com will pay Simplifai an undisclosed fixed monthly fee to deliver its AI-driven solution. The initial contract is for an 18 month period and contains options for further expansions.

“Winning this contract ahead of other recognized brands, demonstrates the commercial competitiveness of Simplifai and their leading position technologically. We look forward to applying this unique AI competence across industries,” says Kjersti Kanne, CEO of ELOP



Osvaldsen
Redigert 25.02.2021 kl 09:45 Du må logge inn for å svare
Struts
27.01.2021 kl 13:19 4757

Se det ja - da er vi muligens i startfasen på noe stort!
omac
27.01.2021 kl 13:34 4707

Jeg skjønner ikke helt dette, skal ELOP satse på å sortere epost og scanne betong?? Jeg blir mer usikker på simplifai investeringen for hver dag som går....

De må melde noe rudnt scanneren snart og la simplifai sin gamle business dø ut
Redigert 27.01.2021 kl 13:34 Du må logge inn for å svare
Osvaldsen
27.01.2021 kl 13:48 4675

Ja så sant så sant, innlegget ditt viser at du ikke skjønner dette :) Med kjøpet av Simplifai ble Elop komplett, nå har de hele kjeden fra hardware til software. Simplifai står også "for seg selv" å putler i tillegg på med andre ting de er gode på :) Regner med du bare har misforstått caset, det er helt lov ;)

Osvaldsen
YNWA250505
27.01.2021 kl 13:54 4661

alltid rart det der når ledelsen i et selskap er super fornøyd med avtalen som Simplifai i dag har inngått, så sitter det noen her på forumet og ikke skjønner bæret og ofte mener at ledelsen burde gjort noe annet. Det er tross alt de som leder selskapet som oftest vet best. Og denne avtalen her er det bare å gratulere og bøye seg i hatten.
omac
27.01.2021 kl 13:59 4639

Champagnen står fremdeles godt korket i kjøleskapet, tipper dette er en tullekontrakt til noen tusenlapper men men det er jo noe å børsmelde.

Jeg har aksjer så baiser ikke, min mening.
Tanjiro
27.01.2021 kl 14:01 4626

Nå snakker vi, denne er råsterk i dag!
YNWA250505
27.01.2021 kl 14:06 4602

det tror jeg også. Sikkert en kontrakt hvor ELOP må betale for å få lov til tilby sine tjenester. Jeg tipper 1 mill i måneden. Den summen skal gå med på å bygge skoler for fattige barn i India så sånn sett er det veldig snilt av ELOP. Herregud omac, du klarer bedre en dette?
omac
27.01.2021 kl 14:08 4823

Jeg antar det var sarkasme, vi får si oss uenig og gå videre
Blygen
27.01.2021 kl 14:57 4758

Med siste børsmelding sitter jeg trygt fremover. Selskapet Elop oppfattes som ryddige og fremadlente...mitt eget hårete kursmål er nærmere 50 nok, ikke sikkert at det er så hårete allikevel...:) Det kan rett og slett være at man har investert i en "gullgruve" på sikt. En annen ting er at det er nærliggende å tenke seg at innsiden øker etter denne meldingen....
Redigert 27.01.2021 kl 15:03 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
27.01.2021 kl 15:13 4707

Innside kjøp i oktober og 3 ganger i november 2021. Sist store innside kjøp ble gjort av Øivind Horpestad, Chairman and primary insider in ELOP AS, has through the
company Gimel Invest AS, on November 20th bought a total of 33 660 shares in
ELOP AS at an average price of NOK 7,29 pr share. Following the transaction
Gimle Invest AS has 7,060,800 shares in ELOP AS.
Jeg tror et nytt innside kjøp meldes allerede denne uken. Tror og håper:-)
Blygen
27.01.2021 kl 15:27 4677

Dersom det skjer er kursen plutselig over 8 med et pang...:) Men som sagt, det er den ikke om noen år..:) mulig det bare er meg, men synes det er rart at ikke de fleste har fått øynene opp for Elop... fremtiden blir grønnere med god teknologi. Mcap burde ligget på nærmere 2 milliarder.... men det vil nok materialisere seg på sikt..:)
Redigert 27.01.2021 kl 16:03 Du må logge inn for å svare
Kalle 1
27.01.2021 kl 16:08 4616

Jeg syntes den gikk for treigt,så jeg solgte 10000.
Godt jeg ikke rakk å selge de siste 50000.
De får jeg heller ha mere tålmodighet med....
Blygen
27.01.2021 kl 16:13 4596

Ser for meg en dobling innen 1 år....++
Nugatti
27.01.2021 kl 17:03 4524

Enig , Blygen. Mcap 2 milliarder innen 2 år.
Slettet bruker
27.01.2021 kl 18:06 4444

Simplifai til India er OK, men det er da selve scannereren vi har satset pengene på.
veteran
27.01.2021 kl 19:38 4368

Du er heldig som har satset på bare en ting og får hele kongerike!!!
Osvaldsen
27.01.2021 kl 20:08 4315

Ja okei, akkurat den er jo litt kinky. En mulighet er jo at du selger aksjene dine, men mulig det går an å kontakte Elop å gi beskjed at du ikke vil ha avkastning relatert til Simplifai samt brønnøysundregisteret og skattemyndighetene? ;)


Osvaldsen
Nugatti
27.01.2021 kl 20:08 4311

Bare å kontakte selskapet. Snakker ofte med de. Sover godt zzzz
Kalle 1
27.01.2021 kl 20:12 4284

Du så kanskje for deg at de skulle kjøpe simplifai,som igjen skulle få en kontrakt i India?
FarFar har helt rett han.😆
Osvaldsen
27.01.2021 kl 20:21 4259

Hvorfor "klage" på noe som er en fordel? Simplifai står for seg selv, at de får oppdrag utenom er da ingen ulempe og neppe overraskende? Det har vert planen fra byrjan. De nevnte vel spesifikt India i en webcast om jeg ikke husker feil. Uten at jeg skal påberope meg at dette hadde jeg forutsett ;)

Osvaldsen
Kalle 1
27.01.2021 kl 22:08 4158

Personlig hadde jeg ikke hørt om simplifai da jeg begynte å kjøpe Elop. Men der har du meg. Håper den fortsetter dagens opptur. Er vel i en aldri så liten minus her.
Focus15
27.01.2021 kl 22:36 4110

Det er vel en grunn til at styreleder Horpestad har kjøpt seg opp til 10%;av selskapet.
Slettet bruker
27.01.2021 kl 23:06 4063

Bra med to bein ja, men hovedbeinet mangler ennå støtte. Simplifai er kun en biting, men bevares vi takker for alt.
En annen ting. Jeg kan ikke huske å ha sett en forretningsmodell for scanneren. Kjøpes den som en engangsutgift for kunden, eller er det innbakt lisensavgifter eller abonnementsavgifter? Hvilke summer snakker vi om? Fortjeneste-mulighter?
omac
27.01.2021 kl 23:13 4054

Nettopp, å sortere epost i India er ikke hva jeg gikk inn i Elop for. Folk jubler for kontrakt i ett u-land som tar vekk fous på hvor det burde være, scaenneren og merverdien den skal skape. Kast AI på folk og de går i ekstase, det er en tullekontrakt de kan børsmelde for å kjøpe tid
Redigert 27.01.2021 kl 23:14 Du må logge inn for å svare
Guuz
27.01.2021 kl 23:13 4053

Kontrakten til Simplifai har ikke noe med Elop sin business å gjøre, men er dog stort for Simplifai. De har hele sitt kodermiljø i india, og har voldsome vekstplaner. Jeg har veldig tro på at de skal klare å dra inn penger på egenhånd. Jeg kjenner svært godt til simplifai og har fulgt de siden oppstarten. Jeg eier ikke aksjer i Elop.
omac
27.01.2021 kl 23:15 4045

Om de har hele sitt kodemiljø i India selger jeg i morgen, jeg har jobbet med Indiske utviklere og kultur og da er vi dødsdømt
Osvaldsen
27.01.2021 kl 23:24 4023

Om webcast er tilgjengelig fortsatt får du svar på mye av det du lurer på der. På ene webcast er presentasjon av Simplifai også :) Det har også blitt børsmeldt noe, som testing av scanner, husker ikke hvilken entreprenør det var i farten, men test var utført med stor suksess. For scanneren sin del er det et milliardmarked, for å analysere data kommer simplifai inn i bildet, helt enkelt forklart. At Simplifai får inntekter utenom analysedata fra scanner er til det beste både for Simplifai og Elop :) Kommer nok flere kontrakter til Simplifai fremover.
Men nå er vi jo i gang, kronene begynner så smått å komme på konto, snart har vi nok salg av scanner også. De regnet vel med salg av scanner i jan/feb når scaner ble lansert.


Osvaldsen


Redigert 27.01.2021 kl 23:24 Du må logge inn for å svare
Osvaldsen
02.02.2021 kl 10:25 3480

Fint driv i dag. Melding om salg av scanner kan komme når som helst. De forventet selv salg jan/feb. Så har den vert i bruk på prosjekt som innlegget før viser. Dette blir bra nå hjulene snurrer :)

Osvaldsen
Nugatti
02.02.2021 kl 10:40 3450

Blir bra. De holder nok på å lande kontrakter as we speak
Osvaldsen
03.02.2021 kl 08:50 3233

Ny kontrakt i dag:

Elop AS: Wins AI automation contract within public sector
February 3rd, 2021 - Elop’s AI business unit Simplifai has made an important strategic breakthrough in the Norwegian public sector, which is Norway's largest purchaser of goods and services.

Simplifai has won a contract to develop an AI based solution to automate email archiving, for the National Archives Services of Norway (NASN).

NASN's aims to use Simplifai's AI technology to boost efficiency and eliminate the need for manual email archiving by 2025. The Norwegian public sector receives hundreds of millions of emails annually yet currently less than 2% is being archived.

"Developing a standardized free-text archiving tool based on our Digital Employee technology together with NASN, being the norm-setting organization for archiving for the public sector in Norway, creates the possibility for a nationwide standard archiving tool. This could be the start of major efficiency gains in the public sector, says Daniel Kohn, Chief Commercial Officer in Simplifai.

Automatic archiving is a complex area to tackle due to the free-text nature of written communication, privacy concerns and regulatory requirements. Creating a solution for intelligent and automated archiving will increase work efficiency and quality for the public archives, as well as facilitating transparency in public sector. AI can be used to identify private and sensitive information, categorize for archiving, and simplify document search.

The contract was won in a competitive bid through the brand new StartOff tendering process, created by The Norwegian Agency for Public and Financial Management (DFØ). Starting with NASN as a pilot customer, this contract lays the foundation for developing a commercially available solution for customers within the broader public and private sector.



Osvaldsen
Stockpinegal
03.02.2021 kl 08:58 3206

Jeg må si at Simplifai imponerer! Får mer og mer tro på dette samarbeidet. Tenk på AI-teknologi innebygget i Elops maskiner! Da snakker vi konkurranse-fortrinn!
Tanjiro
03.02.2021 kl 09:05 3187

Fantastisk! Har aksjene mine i skuffen, og skal ha de der lenge
Osvaldsen
03.02.2021 kl 10:09 3097

Ja her er det bare å holde på aksjene, kommer nok mye mer fremover. Nå er jo Simplifai godt i gang også. Så får vi nok nye kursmål ganske snart tipper jeg, har ikke vert noen oppdatering etter oppkjøpet av Simplifai. Er 3 hus som så langt har dekning, å om jeg husker riktig så var laveste kursmål 10,5kr og høyeste 12kr, men dette var før oppkjøpet av Simplifai.


Osvaldsen
Record
03.02.2021 kl 10:12 3088

Dette er jo so Biitekter å regne , hoved produktet vil løfte kursen betraktelig .
Bull2000
06.02.2021 kl 08:29 2732

Ja. Men her må du huske at CTO Imran kommer fra Pune (byen der alle utviklerne jobber i) Han vet hvordan man driver et utviklingsavdeling i India. Tidligere jobbet han i Evry som deres sjef for hele outsourcing.

Jeg har sett hvor god orden de har på sin utvikling. Her snakker vi full SCRUM og orden i sysakene. Tempoet var helt rått. Hvor mange personer hadde du i din utviklingsavdeling og hvor ofte var du og jobbet med de på plass?

Simpifai har til enhver indiske utviklere i Oslo. Mange ganger ute hos sine kunder. Så det vet hvordan dette skal gjøres
Osvaldsen
23.02.2021 kl 08:49 2403

Nye muligheter for Simplifai :)

Elop AS: Simplifai enters strategic partnership plan for the Middle East
23 February 2021 – ELOP’s AI business unit Simplifai has signed a strategic cooperation and development agreement that has been designed to fast-track the market penetration of Simplifai’s AI solutions and lay the foundation for a permanent presence in the Middle East.

Simplifai has entered into the strategic partnership agreement with VAD Technologies (VAD), one of the largest distributors of IT and technology services in the Middle East. VAD’s head office is located in Dubai, and the company has a sales network through more than 1,000 partners all over the Middle East.
VAD’s strategic partnership agreement with Simplifai covers Saudi Arabia, United Arab Emirates, Kuwait, Bahrain, Qatar and Oman.

“The purpose of the deal is of course to drive sales in the Middle East, but there are additional mechanics in the agreement that incentivises both parties to contribute towards building up a permanent Simplifai subsidiary in the region. It allows us to set up an immediate presence and fast-track market penetration, but without incurring substantial costs while doing so,” says Bård Myrstad, VP of Simplifai.

Simplifai develops automation solutions using artificial intelligence (AI) to help clients across numerous industry sectors to run their operations more efficiently.

Under the terms of the agreement, VAD becomes exclusive distributor of Simplifai’s products in the Middle East against making certain sales volume commitments. Simplifai has the right to acquire the local Simplifai ME entity at a later stage.

“In sum, this is a strategic partnership where both parties can benefit significantly from making it a success. We have spent the past eight months probing the Middle Eastern market to test market acceptance and readiness for Simplifai’s technology and solutions. The response has been excellent, which is why we want to enter this strategic partnership,” says Mario M. Veljovic, general manager at VAD Technologies.

During the past six months, Simplifai has trained VAD’s employees and several business partners in Simplifai’s AI tools and systems, conducted a pilot test with a VAD customer, and established several sales processes that are ongoing and could materialise in new contracts.

“We believe this is a rather ingenious and mutually incentivised strategic partnership agreement, with close to zero financial risk for Simplifai. If successful, Simplifai will utilise this model as blueprint for market entry into other countries and regions,” says Øivind Horpestad, CEO of Simplifai’s parent company, Elop AS.


Osvaldsen
Blygen
23.02.2021 kl 15:01 2278

Bare å sette en dato langt frem i tid....da kan man begynne å tenke på noe nedsalg...:)