VOW - DØRENE ÅPNES FOR HELE VERDEN!

Karbon
VOW 28.01.2021 kl 15:40 45808

Det faktum at verdens største stålprodusent, Arcelor Mittal har valgt Vow som samarbeidspartner til sitt biogassanlegg, betyr mye mye mer enn hva mange er klar over.

https://www.vowasa.com/blog/vow-asa-vow-asa-and-arcelormittal-join-forces-to-build-biogas-plant-in


Arcelor Mittal har siden 2017 hatt et samarbeid med TorrCoal, som man selvsagt skulle tro ville være en opplagt samarbeidspartner til dette prosjektet.
Mer om TorrCoal her:

https://www.torrcoal.com/

Når da Arcelor Mittal, til tross for et flere års samarbeid med TorrCoal, velger å gå for Vow sin patenterte biogreen pyrolyseteknologi, så viser det som flere har vært inne på tidligere – pyrolyse er ikke pyrolyse. Det finnes aktører som har en løsning som er overlegen de andre sin teknologi:

http://www.biogreen-energy.com/

Uten at jeg har direkte belegg for å hevde det jeg nå skriver, så er det gode grunner til å anta at Arcelor Mittal har innsett at de måtte velge Vow for å få den ypperste teknologien innen pyrolyse, som faktisk kan gi det resultatet de ønsker å oppnå. Dette er en fantastisk anerkjennelse av Vows patenterte «biogreen», og jeg vil tro andre aktører innen metallurgisk industri ikke kan unngå å legge merke til hvilken teknologi verdens største stålprodusent nå går for.

På bakgrunn av dette, er det all grunn til å være forberedt på at nye aktører innen den metallurgiske industrien også vil ta kontakt med Vow, for å sikre seg en leverandør av den ypperste løsningen som finnes i markedet, for å avkarbonisere sin produksjon. For de MÅ avkarbonisere produksjonen sin, for å unngå de enorme Co2-avgiftene som velter innover industrien framover. På grunn av co2-avgiftene de da vil unngå, vil investeringene i Vow sin teknologi tjenes inn igjen i løpet av noen år.

Redigert 22.03.2021 kl 13:49 Du må logge inn for å svare
spekulator
05.02.2021 kl 10:16 3947

La bare husene holde på med sin egenhandel. Det er såpass lite frie aksjer her, at de gjør hva som helst for å utløse stop-loss, slik at de kan laste opp.
Benytter enhver "nyhet" i negativ retning til å kjøre kursen ned.
Hold tungen rett i munnen, før sommeren står denne i 60-.
Record
05.02.2021 kl 10:21 3931

Vil tro at det om ikke alt for lenge virkelig vil vises i aksjekursen hvilke verdier det er i VoW ,
Kanskje de som sitter på store poster i div "luft selskaper" finner ut at de skal gjøre sitt inntreden i noe med substans som kan vise resultater både økonomisk men ikke minst på utstyret .
Framtia
05.02.2021 kl 10:21 3925

Glemte å si at det er INGEN opplagt årsak til utviklingen ila dagen, da rent bortsett fra gevinstsikring! Folk og hvermansen selger på positive dager, så enkelt er det !
Slettet bruker
05.02.2021 kl 10:24 3972

Tror meldingen fra Canada blir oppfattet negativt eller.....
Hammers
05.02.2021 kl 10:26 3982

At Canada stenger for cruise til 2022 har minimal om noen betydning for VOW.

For det første pågår leveringene til skip for fullt siden skipene skal vare 20-30 år fram i tid.
For det andre er det de STORE skipene som gjerne opererer i karibien man leverer til.
For det tredje er det uansett kun aftersales som evt kunne ha blitt berørt.
Aftersales har allerede vært nedstengt i et års tid nå.
En "IKKE-nyhet" for VOW sin del.

Hilsen Hammers
Slettet bruker
05.02.2021 kl 10:54 3919

Ja med utsikter for korona til 2024 så blir jo disse oppdragene for vow bare innkrevning av konkurs bo.
Nsxnsx
05.02.2021 kl 10:58 3904

Vaksine.....ikke hørt om det ??
CapitaL
05.02.2021 kl 11:10 3866

Du har selvsagt fått med deg at smittetallene er for nedadgående t.om i USA, og at vaksinene ikke bare virker, men og at stadig nye selskaper får godkjent sine vaksiner?

Du får slå lag med frodon og handle bear;)

Vi andre, iallfall jeg.. sitter godt på aksjene mine.. og når jeg reduserer litt på kurs 65 kroner, som kommer ila våren, skal jeg handle tank og cruise;)
Record
05.02.2021 kl 11:47 3812

Ser på denne at VoW kan få 60 % av kostnadene på Follum om de har ett modent prosjekt ,det må en vel kunne si at det er .
Om det blir tilfellet vil ikke bare aksjekursen sprette,tenk hvilken markedsførings effekt det vil gi .
https://www.youtube.com/watch?v=A82nDTLp7_4
Slettet bruker
05.02.2021 kl 12:03 3764

Er vel på tide at markedet begynner å innse at Vow i mindre og mindre grad er avhengig av cruise. Vil generere god inntekt fremover det også, men det meste vil for fremtiden komme fra landbasert.
CapitaL
05.02.2021 kl 12:06 3756

Det vil definitivt hjelpe ja.. Jeg skrev tidligere at det forrige, dog strandede forsøket på Follum, i 2015 fikk tilsagn om 138 mill fra Enova.. så 60% er forhåpentligvis innen rekkevidde for Vow som jo allerede har alle nødvendige avtaler på plass. Den tidligere støtten fra Enova ble også avklart med ESA, så den hindringen er jo forsåvidt passert.

Avklaring kan komme hvilken dag som helst i feb/mars.. og gjerne dagen etter at man har solgt på stop-loss :))
Slettet bruker
05.02.2021 kl 17:38 3481

Dørene lukkes passer bedre!
Dette kommer til og spre seg, land vil ikke ha store skip full av korona syke på havnene.

https://finansavisen.no/nyheter/reiseliv/2021/02/05/7620440
Slettet bruker
05.02.2021 kl 17:39 3522

Dørene lukkes passer bedre!
Dette kommer til og spre seg, land vil ikke ha store skip full av korona syke på havnene.

https://finansavisen.no/nyheter/reiseliv/2021/02/05/7620440
Karbon
05.02.2021 kl 17:50 3496

Jeg tenkte det kunne være greit å spinne litt mer rundt selskapet Murfitts Industries, som Hammers var inne på i sitt innlegg tidligere på denne tråden, nærmere bestemt den 29. januar. Murfitts Industries er UKs største aktør innen resirkulering av bildekk, og står for resirkulering av over 11 millioner bildekk hvert år.

For ca 2 år siden redegjorde Murfitts Industries for flere av sine resirkuleringsprosesser i linken nedenfor:

https://www.murfittsindustries.com/news/positive-environmental-impact-tyre-recycling

Og merk dere spesielt nederste del, om FRAMTIDENS resirkulering av bildekk, hvor det står følgende:

“The future of tyre recycling

One of the most exciting advancements in tyre recycling is the emergence of pyrolysis; a system of thermal conversion where shredded tyres are heated at extremely high temperatures in a reactor vessel. This process produces not only carbon black, a core ingredient used in the manufacture of new tyres, but also energy.

The pyrolysis process creates a circular economy as the recycled carbon black is used in the manufacture of new car tyres, which are then sold, consumed and recycled, before being processed back into the raw material, ready again for pyrolysis processing.

This emerging technology has the potential to change the face of tyre recycling not only here in the UK, but around the world and could considerably reduce the impact end of life tyres have on our environment.”


Hva har dette med Vow å gjøre, tenker dere kanskje. DET HAR ALT MED VOW Å GJØRE!

Dette var altså skrevet for litt over 2 år siden, og det som da var FRAMTIDSPLANER, det er høyaktuelt nå.

For dere kan ta en liten titt på Vows halvårspresentasjon fra 26. august 2020, hvor de blant annet skriver følgende om «Landbased application milestones»:

“Pilot plant for end of life tires in UK (Murfitts Industries) is advancing towards the best configuration (commissioning expected in October, as a milestone to roll out the technology in wider scale.”

Det er altså snakk om et pilotanlegg med Vows pyrolyseteknologi til et anlegg som er planlagt igangsatt i oktober 2020, og for videre utrulling i større skala.

Vi vet hvordan UK i oktober i fjor var rammet i forhold til Coronasituasjon, så det er mulig igangsettingen av pilotanlegget er utsatt en liten periode. Uansett så kan dette bli veldig stort. Og dette er i tillegg til alt det andre som skjer om dagen, hvor hovedfokuset nå naturlig nok er på fabrikkene til biokull og biogass. Cruiseindustrien, som det mases om ovenfor, vil det etterhvert bli mindre fokus på, når Vows landbaserte satsing får større og større fotfeste i årene framover.
Redigert 05.02.2021 kl 18:09 Du må logge inn for å svare
upsidedown
05.02.2021 kl 20:46 3431

De trenger oksygen fra andre tråder da nyheten kom om at plasten måtte være tørr. Utover nyprodusert plast på rull er vel nær sagt all plast utsatt for fuktighet, så blir interessant å se hvordan QFUEL skal løse problemet uten at det spiser opp en god del av forventa gevinster.
Redigert 05.02.2021 kl 20:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.02.2021 kl 21:05 3402

Hehe mye bjeffing vow vow. Selv om markeds utsiktene møter stengte dører!
Nå gjelder Q4 og da for vi se mange selskaper som lever på emisjon penger, solgte Qfule og de fleste på børs grow, blir forbruker fest i år og da er det mpcc som kan gjøre det bra.
Hammers
05.02.2021 kl 21:07 3403

Joda, dette kommer nok - trolig ila året - og dess før dess bedre.
Dette ligger i samme spor som alt annet VOW tar i; De STØRSTE AKTØRENE rundt om - alle hver på hvert sitt felt og innen sine områder.

Hvordan dette selskapet kun verdsettes til 4-5 mrd er egentlig en stor gåte.
Spesielt når man sammenligner mot alle de småaktørene uten drift eller fortjeneste som verdsettes langt høyere.
Tror folk fortsatt at VOW = Cruisedrift? I så fall vil de få seg en vekker innen året er omme.

Joda, også KURSEN kommer nok - trolig ila året - og dess før dess bedre.

Hilsen Hammers
Slettet bruker
05.02.2021 kl 22:03 3316

Hoved segmentet er cruis ships problemet med VoW sin løsning er at det er dyrt, spesielt nå da båtene ikke en gang ta mere en 100 personer. Billigere og da ha tank som de tømmer da de legger til Kai. Korona setter full stopper for vow sitt marked kan det se ut som i dag.
Hammers
05.02.2021 kl 22:07 3376

Tror det er på tide å skru korka på flaska igjen, Silverstar.
Kanskje legge seg snart?

Hilsen Hammers
Slettet bruker
05.02.2021 kl 22:37 3318

Å jeg er avholdsmann!! Hvordan er det med deg?
Biden kommer med lovnader til krisepakke så det ser lyst ut for container markedet.
Karbon
05.02.2021 kl 22:53 3285

Man bruker en del tid på å skaffe fram viktig og interessant informasjon om Vow, som deles her på forumet i håp om at både gamle og nye lesere skal kunne ta del i kunnskapen om selskapet.

Når skribenter som "Silverstar" til de grader forsøpler og ødelegger denne informasjonen som deles, så må jeg innrømme at det frister lite å fortsette å skrive noe som helst her.
Bubleslurp
05.02.2021 kl 22:59 3305

Man bør bare overse de som åpenbart ikke har snøring på selskapet og bare er ute etter å, tja, skjønner ikke helt hva de er ute etter egentlig. Bitterhet til Hammers som har truffet en nerve med å komme med gode betrakninger om andre selskaper kanskje?
Karbon, du kommer med mye god info, og det må du fortsette med selv om trollene stikker frem hodene sine.
Redigert 05.02.2021 kl 23:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.02.2021 kl 23:26 3244

Rar måte og se på viktig informasjon, jeg har seilet rundt i 15 år USA caribien og Pacific. Holding tanker er helt vanlig eller påbudt mange steder, det er enkelt å få tømt tanken, Canada er nå de første som innfører påbud med båter som har flere en 100 personer, mye tilsier samme regler vil komme i sør Amerika. Vow er da heller ikke de eneste med en slik teknologi, det er mange firmaer som driver med det vow holder på med.
Siste kontrakten er 4 år frem i tid så det vil ta litt tid før de pengen seiler inn.
Greit og få litt fakta også selv om det ikke passer inn i drømme senario til Hammers.
Hammers
05.02.2021 kl 23:35 3228

Buble. Du er inne på noe vesentlig der! Bitterhet og hevntanker mot Hammers.
Du skjønner, det hatet de "vanlige" negative skribentene viser har ikke noe med VOW å gjøre!
Det han med Hammers å gjøre.

Du skjønner;
Det var en gang en skribent som kalte seg Skipssjefen.
Han hadde satset stort i inkassoselskapet AXA, og han befant seg i EN del av landet.

Et annet sted satt det en kar som kalte seg Hammers. Han er opptatt av teknisk analyse og han kikket en dag på AXA.
Det resulterte i denne tråden; https://finansavisen.no/forum/thread/77731/view

Det gikk som det PLEIER å gjøre når Hammers uttaler seg om TA.
Skipssjefen forsvant ned i sluken med sine investeringer i nettopp AXA - og han har siden holdt på som han nå gjør.

Nei, ikke bare som Skipssjefen, men også en rekke andre nick's på ulike tråder om VOW.
Slike nick's som gjerne har blitt slettet av Admin etter diverse påtrykk fra han som bare ville opplyse om fare forut i AXA.

Jeg gidder ikke å ramse opp alle de slettede, men dere skjønner fort selv hvem av de nå aktive jeg snakker om er.
Disse nickene som stadig dukker opp KUN for å snakke usaklig dritt om VOW.

Om børsens billigste selskap ut fra prising og leverering - og ikke minst VIL levere de neste 2-3 årene.
Dette blir årets mest solide vekstkomet!

Silverstar er en typisk "elev av" Skipssjefen.
Fordi; Skipssjefen avslører seg selv jevnlig bak sitt "løsskjegg" - og det på ulikt vis. Ganske enkelt, når man vet hva man skal se etter.

Hilsen Hammers.........som KAN slikt.......å gjenkjenne ulike på dritlukta!
Redigert 05.02.2021 kl 23:47 Du må logge inn for å svare
Framtia
05.02.2021 kl 23:39 3234

Slukner vel rimelig snart etter at tanken forhåpentligvis er tømt trygt i havn...
Framtia
05.02.2021 kl 23:51 3224

Jeg savner litt grønn euforie i VOW, slik at vi kan se kursutvikling som i feks...la oss si Nel...Da hadde vi sett 450kr aksjen minst...På tide med "spin off's" ala Aker XX og Hex Purus, mf...
Slettet bruker
06.02.2021 kl 00:01 3247

Hehe for en fantasi! Litt negativ informasjon så er beste forvar personangrep. Uansett så kan nicket mitt spores og dermed bevise Hammers snakker dritt.

Jeg ønsker dere bare all lykke med vow det var litt overraskende bli utsatt for person angrep... det blir spennende og se Q4 til VOW !!


Hammers
06.02.2021 kl 00:11 3264

Personlig tror jeg Q4 blir langt bedre enn de fleste regner med.
Dessuten; Det er FRAMTIDSUTSIKTENE som er viktigst på børs! For VOW sitt vedkommende er DE enorme.

Om du har måtte ha et plettfritt rulleblad som "Silverstar" kjenner jeg fort igjen den samme lukta!
Den som har kommet fra diverse andre brukere med samme budskap.

Hilsen Hammers
Lynvingen
06.02.2021 kl 08:13 3083

Jævlig bra Hammers !!! Du er bare helt konge. God helg !!!. .
CapitaL
06.02.2021 kl 08:54 3047

Hvorfor investere i Qantafuel som bare har ett bein å stå på, når man kan satse på tusenbeinet Vow i stedet?

https://www.youtube.com/watch?v=5DFxV4brr_Y
Slettet bruker
06.02.2021 kl 09:33 3012

Da burde folk søke på shipssefen så forstår de fort Hammers er et troll.

Jeg også håper Q4 Kommer fint ut, men som sagt er det mange konkurrenter. Siste nyhet fra Canada kan sette cruis segmentet 10 år tilbake avhengig av hvor mange som land som vil sette samme restriksjoner.

Dette vil så klart Hammers undergrave!

Hilsen Silverstar
Record
06.02.2021 kl 10:05 2946

Ingen tvil om at fremtiden er stor :-)
Litt synd at ikke VoW settes mer pris på i Norge men det kommer vel etterhvert .
Record
06.02.2021 kl 10:20 2921

Sliter med å forstå resoneringen din .
Om det var slikt fortrinn med Holding tanker hvorfor investere i andre systemer til helt andre kostnader ?
Om ikke jeg har misforstått helt , så er det vel synergiene fra systemet til VoW som gjør dette til god foretning, "søppel" er kostbart å kvitte seg reddet blir neppe rimeligere fremover med stadig økte miljø avgifter. Kanskje de som tar slike investeringer ser gevinsten ?
Jeg tror slike systemer blir påbudt etterhvert, i dag kværnes mye fall for så å bli dumpet i havet ,det vil nok ikke være tillatt så mye lenger .
Sant nok at den siste kontrakten er frem i tid , ordreboken frem til dag er ikke tom den heller da ?
VoW har veldig mange ben å stå på ,veldig variert produkt spekter som vi hele veien ser at det er interesse for i det siste er det jo ikke nykommere i industrien som kaster seg på . Tror de har vurdert hva som eksistere før de tar sine valg av leverandør ?
Men for all del ,sett dine investeringer der du vurderer at du kan få best avkastning , det er vel det blandt annet Elkem gjør :-)
Så ville det være mange som setter pris på at det diskuteres sak og ikke personer på også dette forum .
Slettet bruker
06.02.2021 kl 10:36 2884

Først må vow bygge fabrikkene!

Vow har høye mål men verdens virkelighet består av konkurranse bla hydrogen som det begynner og bli mange som skal produsere. purify wastewater Kan dere ta et Google søk på så kan dere se hvor mange som holder på med det. Vow har ikke noe unik teknologi.

2022. The biogas will be made using Vow’s patented ‘Biogreen’ pyrolysis technology, which involves heating sustainable biomass at high temperatures. The gases emitted during this process are then captured and processed into biogas, which will directly replace the use of natural gas in the Rodange plant’s rolling mill reheating furnace. By-products such as bio-coal will also be created during the process, and re-used within ArcelorMittal, directly replacing the use of coal.

Samme som en rentbrennende ovn, varmer opp veden så gassen forlater trevirke og kommer glovarm ut gjennom hull på innsiden av ovnen.

Slik det ser ut med Hammers så er det en menighet rundt han som ikke helt tenker selv..

Hilsen Silverstar

Jeg har litt vow og håper på det beste.
Nå har jeg godt inn i fisk, containere og tec
https://finansavisen.no/lordag/2021/02/05/7620490/megatrenden-som-vil-herje-i-aksjemarkedet
Fluefiskeren
06.02.2021 kl 10:45 2864

«Samme som en rentbrennende ovn, varmer opp veden så gassen forlater trevirke og kommer glovarm ut gjennom hull på innsiden av ovnen. »

Feil. Det er forskjell på pyrolyse og forbrenning. Pyrolyse er oppvarming i fravær av oksygen, mens en vedovn må ga oksygentilførsel fra lufta og vil ha Co2 utslipp.

Hvorfor opplyser du oss hva du ellers har av aksjer?
CapitaL
06.02.2021 kl 10:53 2843

Tja, du har jo ikke engang forstått prinsippet med en rentbrennende ovn.. hvordan kan du da forstå pyrolyse?




Slettet bruker
06.02.2021 kl 11:29 2781

Hva mener du ? ikke forstått, jeg har jo akkurat beskrevet hvordan rentbrennende ovn fungerer. Isteden for å undergrave det jeg sier kan du jo fortelle hvordan du mener den virker.

Prinsippet er det samme! Qfule omdannet plasten til veske. Ved da og ta ut oksygen slik at det ikke brenner Med oksygen vil det jo brenne. pyrolyse Kalles det!

Jeg opplyser jeg har aksjer i vow for å vise at jeg er objektiv i vow.

Det blir påstått fra hammer jeg har aksjer i andre selskaper det er ikke tilfelle har aldri eid noe i de selskaper.

Eller gir jeg merkets informasjon om mulige triggere.
Redigert 06.02.2021 kl 11:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.02.2021 kl 11:45 2767

Min erfaring er at det finnes et par troll og intetsigende mennesker på de fleste trådene på forumet. Men husk at for hvert troll er det gjerne 300-1000 brukere som nyter godt av innsiktsfulle og ærlige innlegg, og som ønsker å bidra til en konstruktiv dialog til nytte for alle.

Jeg har for lengst gitt opp å forstå hva som driver trollene, men synes det er viktig å svare dem med kunnskap og fakta, dvs. ikke falle for fristelsen å gå ned på deres nivå. Uansett, takk for veldig gode innlegg Karbon!