Rangerer Elkem som det 2 . mest spennende selskap på Oslo børs.

Slettet bruker
ELK 30.01.2021 kl 11:53 6578

For å være ærlig er jeg i en periode ute av Elkem.

Allerede neste uke kan jeg være på tur inn igjen. Tror det kommer en korreksjon ila uka som gir fantastiske innganger.

Nok om det.

Elkem gikk på børs for 29 NOK i sin tid.
Etter alle omstillinger , avkastninger, investeringer og den grønne teknologi prises selskapet mye lavere. Utrolig men sant.

Jeg mener at det kommer av trender i markedet. Elkem har ikke vært populær nå.
Det vil brytes.

Bellona sier dette etter grepene Elkem har tatt i Nord: Miljøbevegelsen har gjennom mange år etterlyst et grønnere fotavtrykk fra industrien, og de har ofte uttrykket seg kritisk til utslippene. Men nå får Elkem Salten ros fra Bellona.
https://www.nrk.no/nordland/elkem-salten-i-sorfold-reduserer-nox-tilsvarende-500.000-dieselbiler-1.15169262
Vidre:
“Denne vurderingen fra CDP om klima er en sterk bekreftelse på Elkems posisjon som et av verdens ledende selskaper innen miljøansvarlig produksjon av metaller og materialer. Det fungerer også som en inspirasjon til å fortsette å forbedre oss ytterligere. Demping og tilpasning av klimaendringer er viktig i forretningsstrategien og viktig for å sikre lisensen vår til å operere. Vi ser også at det blir stadig viktigere for våre interessenter - inkludert ansatte, kunder, leverandører, myndigheter og kapitalmarkeder - og vi vil fortsette å øke innsatsen når vi posisjonerer oss for fremtiden, ”sier Michael Koenig, administrerende direktør i Elkem.
https://www.elkem.com/no/presserom/nyheter/article/?itemid=651440FCC04B8BF5
-----------------------------------------
Når det gjelder Batteriprosjekter er Elkem på full fart inn.
Fortsatt er asiatene nær enerådende, men batteriprosjekter lanseres nå over hele verden i stor skala.
I Europa er det svenskenes North Volt som er kommet nærmest storskalaproduksjon, mens det i Norge planlegges fabrikker både i Mo i Rana, i Arendal og på Herøya. Store aktører som har meldt seg på, er Elkem, Hydro og Equinor.
https://www.dn.no/teknologi/cenate/josef-filtvedt/erik-sauar/grundere-i-beinhard-batterikonkurranse-vi-har-fatt-bekreftet-at-vi-er-i-verdensklasse/2-1-941763
------------------------------------------------
Når produksjonen Globalt er i gang igjen vil vi se en betydelig økning i prisene på Elkem sine produkter.
Den seneste tiden er: Polysilikonpriser stiger fortsatt fra 10,350 dollar per kg (23/12), til nå idag 11,470 dollar per kilo, en økning med 10,8%
Det er ikke bakt inn i kursen.
-------------------------------------------------------------------------------
Kommer tilbake med mere ila neste uke.


rusk54
30.01.2021 kl 12:37 6484

Godt å ha deg tilbake igjen, har vært stille og lite info om Elkem.ja Elk har vært stusselig i år,nesten utrolig å få Elk rundt 25,26 kr.
Slettet bruker
30.01.2021 kl 13:40 6400



Det grønne skiftet er Elkem med på.



Toget går nå, og det ruller med stor hastighet. Planen er en kapasitet på 20.000 tonn når første trinn av fabrikken planlegges ferdig i 2023. Ved kapasitetsutvidelser vil investeringene øke.
https://emag-loaktuelt.lomedia.no/elkem-satser-stort-pa-batterier-6.509.751206.2016ede2b1



https://pstlst.porsgrunn.kommune.no/api/postliste/2021-01-13/_//I/76/2
4.1.2 Northern Recharge - Elkems prosjekt i Norge – hva er fordelene?
Gjennom å etablere en ny fabrikk for produksjon av anodegrafitt i Norge, ønsker Elkem å utnytte sine
komparative fortrinn:
• Grønn vannkraftbasert produksjon med strenge miljøkrav basert på norske og europeiske
standarder (BAT) gir et vesentlig lavere miljøavtrykk enn dagens dominerende produksjon i Asia,
som i stor grad er basert på kullkraft og med andre utslippskrav
• Ny egenutviklet prosessteknologi for deler av produksjonsprosessen, der bl.a. grafittisering
foregår i lukkede ovner med relativt høy energieffektivitet. Hovedvolumet av anodegrafitt i
dagens marked produseres i åpne Acheson-ovner med betydelig miljøavtrykk og lav
energieffektivitet.
• Produksjonsprosess der alle produksjonstrinn fra råvare til ferdig produkt er integrert i en fabrikk.
• Stor grad av automatiserte prosesser for økt effektivitet og stabil kvalitet.
• En stor og pålitelig aktør, med lang industriell erfaring og mer enn et århundres historie innenfor
produksjon av karbonmaterialer
• Globalt nettverk – nær kunder i alle markeder
• Strategisk lokalisering i Europa, nær mange store kunder og nye anlegg under etablering
• Stor forsknings- og utviklingskapasitet, med høy kompetanse innenfor karbonmaterialer,
elektrokjemi og litium-ionebatterier.
Dette er således en etablering som er en del av «det grønne skiftet», og som bidrar til at en ønsket
elektrifisering av transportsektoren kan skje med liten miljøpåvirkning.
-
---------------------------------------------
https://docplayer.me/amp/185910082-Etter-innhenting-av-prosjektbeskrivelsene-onsker-vi-a-fremheve-fem-hovedgrep.html
: Elkem har et prosjekt om CCS nesten klar for Gassnova. Eramet jobber med konkrete prosjekter gjennom «CO 2 Eyde Initiativet», sammen med Eydebedriftene. Det planlegges en pilot karbonfangstinstallasjon i Sauda, med målsetting om test i 2021/2022.
rusk54
30.01.2021 kl 13:52 6363

Hei
Fin info ,har veldig tro på industriselskapet Elk i år ,men Barbro du har veldig tro rec også, er du fortsatt inne, ellers har jeg stor tro på koa, men større risk en Elk.
Slettet bruker
30.01.2021 kl 13:57 6343

rusk54
Grunnen til at jeg er ute av Elkem en stund er at jeg er all inn i REC. Jeg valgte å gå helt ut av porteføljen jeg startet med i Januar til fordel for REC.
Jeg vil komme sterkere tilbake i Elkem innen kort tid.
rusk54
30.01.2021 kl 14:10 6317

Godt å høre, og lykke til.
Slettet bruker
30.01.2021 kl 15:15 6230

Barbro.

Alltid meget gode innlegg fra deg, leser deg gjerne flere ganger !

Merker ditt energinivå gjennom trådene , he he

Bybonden ( fortsatt GOD HELG )
rusk54
30.01.2021 kl 15:24 6205

Noen som har noen formening om q4 10feb.
nucleus
30.01.2021 kl 15:33 6167

Hyggelig å få deg på retur Barbro. Dyktige folk er alltid kjekkt å ha med seg. Tror på et løft nå, når styret vedtar bygging av Elkem Northern Recharge i Porsgrunn. Så bør industrien generelt gi gode prognoser fremover, inte minst et løft fra Kina. REC Silicon har jeg dessverre, kun en lita post. Men eventyrlig vekst uten de store inntekter over tid, begynner skepsis min å jobbe.
milk
30.01.2021 kl 17:58 6042

Du flyr høyt nå Barbro... ;-) Er det slutt mellom deg å Hammers???? ;-)
nucleus
30.01.2021 kl 21:54 5852

Respekt Milk, hva pokkers har det private med et aksjeforum? Savner Barbro sine kunnskapsrike tråder på Elkem. Vi Elkem aksjonærer trenger slike unike personer.
milk
31.01.2021 kl 10:29 5609

Helt enig! Det må gå an å slå en spøk uten å falle i staver..... Jeg er ganske sikker på at Barbro gliser i skjegget :-D
Slettet bruker
31.01.2021 kl 10:51 5554

nucleus takk for hyggelige ord.




Jeg vil gjøre oppmerksom på at pr nå eier trådstarter ingen aksjer i Elkem.
Elkem er et selskap som skal og bør være i enhver portefølje siktet mot Oslo børs.
Så hvorfor eier jeg ikke aksjer her? Av den enkle grunn at jeg har all min kapital i et annet selskap.
Min strategi nå er at i løpet av 14 virkedager skal jeg være inne. Før Q4.

At tiden for å gå inn i Elkem nå er rett begrunner jeg med følgende.


I tråd med programmet vil de fleste forbedringseffektene realiseres i 2021. Konsernets egenkapital per 30. september 2020 utgjorde 12 724 millioner kroner, som ga en egenkapitalandel på 40%. Netto rentebærende gjeld var 8.571 millioner kroner, noe som ga en andel netto rentebærende gjeld til EBITDA på 3,8 ganger. Elkem hadde kontanter og kontantekvivalenter på 3.197 millioner kroner per 30. september 2020 og uutnyttede kredittlinjer på mer enn 5500 millioner kroner.

Selskapet har mer enn 6700 ansatte med 31 produksjonsanlegg og et omfattende nettverk av salgskontorer over hele verden. I 2019 omsatte Elkem for 22,7 milliarder kroner.

Jeg vet ikke om det er andre selskaper på Oslo børs som har denne egenkapitalen samt over 3 milliarder i cash.
Vi snakker om et selskap midt i Covid 19 tiden.

Ser vi fremover mot da alle globale fabrikker , byggeplasser etc skal sette produksjonen i gang igjen der behovet for Elkem sine produkter er betydelige.
Da tror jeg prisnivået øker og Derfor er tiden for å handle Elkem nå.

Denne kontrakten vil synligjøres i 2021
Elkem med avtaler til 1,3 milliarder i Kina
Elkem Silicones har signert intensjonsavtaler med tre kinesiske kunder med samlet kontraktsverdi på over 1,3 milliarder kroner i forbindelse med China International Import Expo 2020.

Det opplyses i en melding fredag.

Selskapet skriver at Kina er det viktigste markedet for Elkem Silicones, og at etter den initielle effekten av Covid-19, ser selskapet nå sterk bedring i etterspørselen.

Denne vil også komme i 2021

Elkem har inngått intensjonsavtale med Freyr for levering av batterimaterialer
Det varsler Elkem og Freyr i en melding mandag.

Det dreier seg om levering av batterimaterialer til miljøvennlig batteriproduksjon på et anlegg i Mo i Rana.

I juli hentet Freyr ny kapital for 130 millioner kroner til selskapets anlegget som skal produsere litium-ion-battericeller. Freyr har som mål å levere batterier til det raskt voksende markedet for elektriske kjøretøy i Europa.

Etter mitt skjønn er Finalen Northern Recharge.
Bare dette prosjektet burde løfte aksjekursen betydelig.
Det gjelder å være i Elkem når prosjektene og leveransene kommer.
Elkem kan bli årets børsvinner.


Elkem vurderer ny fabrikk i Porsgrunn: – En av Elkems største vekstmuligheter
Hvis styret i Elkem bestemmer seg for å gi klarsignal til bygging av en stor batterifabrikk, som skal produsere batterimaterialer til bruk i blant annet elektriske biler og energilagring, vil denne plasseres i Herøya Industripark i Porsgrunn.

En endelig investeringsbeslutning vil komme i løpet av 2021. Elkem, som kontrolleres av kinesiske Bluestar, vil få med seg eksterne partnere fra industri og finans til å delta i prosjektet.

Ifølge en børsmelding fra Elkem skal prosjektet, som går under navnet «Northern Recharge», produsere anodematerialet grafitt til bruk i batterier som blant annet benyttes i elektriske biler. Dette er et bindemiddel i elektrodene.

Etterspørselen etter grafitt i battericeller basert på litium-ion-teknologien ventes å mer enn tidobles de neste ti årene. Anodematerialet utgjør rundt ti prosent av batterivekten.

Redigert 31.01.2021 kl 10:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.01.2021 kl 11:11 5502

Du har en positiv omtale av FREYR.
Hvorfor ikke heller investere direkte i det selskapet?
Slettet bruker
31.01.2021 kl 11:19 5478

ynot
Jeg er alltid glattbarbert...

Jeg tenker at Elkem dekker et større område og at risikoen er lavere. Samt oppsiden høyre.



https://www.elbil24.no/nyheter/elbilbatterier-fra-norge/72772706
De kommende årene vil det bli et skrikende behov for nettopp materialer til batterier. I en plansje forteller Elkem at det i 2020 produseres batterier med en kapasitet på 258 GWh, mens det i 2030 forventes et behov for 1485 GWh, altså nær seks ganger så mye.

https://mb.cision.com/Public/16930/3170821/83dc47fc9a6c2357.pdf
Slettet bruker
31.01.2021 kl 11:29 5442

Husk at Elkem gikk på børs for 29 NOK.
Ser vi på oppkjøp, ser vi på kontrakter og de prosjekter nevnt ovenfor så er ingen av de delene priset inn i kursen.
Jeg skal ikke bruke det slitte uttrykket om at The Sky is.. Men Elkem må reprises.

Jeg har sendt over en del spørsmål til Elkem som jeg venter svar på. Kommer tilbake med det.
Struts
31.01.2021 kl 15:47 5259

Tiden går og Gjensidige består. Het det. Så ble de solgt til DnB. Elkem derimot, de står i mot. Selv om det ikke er det det var. Og det er vel en del av suksessen, å endre seg med tidene. Selv om aksjekursen ikke har akkurat vist de voldsomme økninger siste måneder. Heldigvis, kan hende. For meg har det vært en traust bauta, og håper den får sin renessanse nok en gang. Om ikke altfor lenge. Elkem er nesten som reklame for Møllers tran. Men reklame man ikke ser.
Silverfeather
31.01.2021 kl 21:26 5058

En ting jeg ofte lurer på Barbro; er hva du jobber med? Er dette jobben din, eller en hobby? Uansett hva det nå er, jeg applauderer som vanlig hva du bringer på bordet når det kommer til informasjon om Elkem =). Selv er jeg en INFJ-A som fant ut at jeg virkelig trenger noe "vanskelig" å gruble på for å holde hode mitt sysselsatt. Så har brukt de siste 3 årene på og lese meg opp, og sette meg inn dette fasinerende universet(aksjemarkedet) Desverre var det nesten "for lett" å ende opp med å konkludere med at her er det nesten bare å sette alle pengene sine inn i Elkem, ... og så... vente. .. for å sitere Charlie Munger: "The wise bet heavily when the world offers them that opportunity. They bet big when they have the odds. And the rest of the time, they don't. Its that simple". Or Phil Town; Investing like shopping at a garage sale. You simply look for something you understand that's selling at a great price".
Slettet bruker
01.02.2021 kl 17:15 4777

Silverfeather

Hei.
Dette er hobbyen min. Gode sitater.

Spørsmål til Elkem
Northern Recharge
Jeg savner info om pilote fabrikken i i Kristiansand.
Går det etter planen og når regner dere med at produksjonen er i gang?

Svar,
Den går helt etter planen. Mere info på Q4.
Silverfeather
01.02.2021 kl 21:28 4588

Livingstone: "that's all the fun there is - being right by using your head"
"Men who can both be right an sit tight are uncommon".
"What is the use of being right unless you get all the good possible out of it?"
"He was a true speculator, a thinker with a vision of a dreamer and the courage of a fighting man"

A poem for all stoics silently standing in the ashes of Elkem, waiting..https://youtu.be/Ow5xbBnOU2A
Slettet bruker
01.02.2021 kl 21:42 4557

"Han var en sann spekulant, en tenker med en visjon om en drømmer og motet til en kampmann"
Fantastisk.

Gikk inn igjen i dag med 45% av midlene jeg skal investere i Elkem. Nå ser vi fram mot Q4 som vil gi masse svar.
Slettet bruker
01.02.2021 kl 22:35 4451

Kjøpte i dag. Så får vi se.
Kanin89
02.02.2021 kl 00:16 4311

Eg solgte 1/3 av elkem-aksjane på 29+. Meir turte eg ikkje å gje slepp på.

Det kan alltid komme svingingar og geopolitiske situasjonar som gjer at kursen dippar, men i det lange løpet så er det gull verdt å eige i Elkem.

Dei er verdensledande på teknologiutvikling innan silisium, silikon og karbonprodukt. Byggesteinane til framtidas teknologi og produkt. Dei er perfekt posisjonert til å bli ein 100% integrert produsent av framtidas batteri, som både er langt meir energitette, trygge og som brukar råstoff det er mykje av på jordkloda, med marknadsmakt og dermed gode marginar. Dette er noko heilt anna enn å vere ein av veldig mange solcelle / batteriprodusentar som knivar med kvarandre på pris. Dei er eit ekte grønt selskap, gode på bærekraft og vil truleg vere best i klassen på EUs taksonomi for investorar.

Ein anna ting; når ChemChina / Bluestar relista Elkem på børsen, så tok dei inn heile verdikjeden for silikonprodukt inn under Elkem. Dette er nok det minst spennande materialet som Elkem produserar, men det er strategisk viktig til å lage heilt essensielle produkt. Elkem er altså eit konsern som er strategisk viktig for kinesiske myndigheter, og står i motsetning til deira konkurrentar i ei særstilling til å gjere business på dei beste vilkår i Kina, der ein enorm andel av verdens industriproduksjon skjer.
Redigert 02.02.2021 kl 00:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.02.2021 kl 08:30 4103

Er virkelig grafitt fremtiden i batterier?
nucleus
02.02.2021 kl 12:06 3973

Flotte saker å få deg tilbake Barbro. Jeg har fortsatt Elkem som største investering i porteføljen. Blir noe påfyll attpåtil hvert år. Elkem har jo uten tvil potensial og hvem ønsker da ikke det? Tipper år 2021 blir mere hyggelig, en hva år 2020 maktet. Så kan Q4 rapport bli bedre, en hva som er presentert til Q4 rapport de siste årene.
rusk54
02.02.2021 kl 13:15 3908

Hei elkemere
Er litt spent på utbyttepolitikken til til Elk ,håpe de overgår fjordårets 0.60 kr,håpe på krona, så ser vi nok fort 30kr.Eller hva mener dere.
Kanin89
02.02.2021 kl 18:04 3801

Utbytte for 2020 kommer til å vere nøkternt.

Utbyttepolicyen er å utbetale 30-50% av profitt. (EPS): https://www.elkem.com/investor/debt-and-share-information/dividends/#:~:text=The%20company%20intends%20to%20pay,to%20the%20company's%20general%20meeting.

Som ein kan lese av Q3-rapporten, så er det lite samla overskudd i dei tre første kvartala. For Q4 kan ein vente seg noko meir, stigande råvareprisar.

2020 var kriseåret over kriseår, med covid-19 oppå handelskrig. Selskapet viser først og fremst bunnsolid styrke ved å tjene pengar, sjølv om det er milevis unna potensialet. Dei treng og kapital til nysatsingar og oppgraderingar, betydelig utbytte kan komme seinare tenker eg.

Det ser langt lysare ut for 2021, selskapet vil derimot først tjene oppimot sitt fulle potensiale når covid er meir stabilisert og handelskrigen er løyst.

Ei samanlikning er 2018, med 2.60 kr i utbytte. Elkem var då ramma av handelskrigen ca halvparten av året. Selskapet hadde sine strategiar for å unngå tollsatsar på ein del produkt ved å flytte rundt på kva som blei produsert for kva marked innan og utanfor Kina, slik at det først og fremst var usikkerhet og nedgang i råvareprisar som ramma. Då Elkem er eit vekstselskap, så vil eit liknande utbytte, basert på forsvarlege overskudd, rettferdiggjere ein veldig høg aksjepris. En kan jo òg drømme litt om kva utbytte vil bli utan handelskrig og korona, samt med ekspansjon som er gjennomført sidan då.
Kanin89
02.02.2021 kl 19:10 3694

Om grafitt er framtidas anoder i batteri eller ikkje, stridast dei lærde om.

Men då silisium er det openbare alternativet med langt større lagringskapasitet, men meir tekniske utfordringar knytta til å oppretthalde kapasitet gjennom mange nok ladesyklusar, er Elkem heilgardert. Elkem produserar Silgrain e-Si, som er eit spesialprodukt til silisiumanoder ved Elkem Bremanger: https://www.tu.no/artikler/det-gra-finknuste-silisiummaterialet-brukes-i-smarttelefoner-over-hele-verden/377306

Lithium skal nok ikkje vekk med det første, sjølv om det i teorien skal kunne erstattast.

På lengre sikt trur eg nanomateriala silicene eller graphene vil dominere og skape produkt som virkar science fiction i dag i en form for Li-Air batteri. Papirtynne og fleksible skjermar (som saman med integrerte kamera kan lage usynlegheitskapper, kva no ein enn skal med det), elbilar med relativt små batteri som likevel held i tusenvis av km utan lading, bærbare/handholdte hologram... Poenget er at slike batteri, dersom dei blir praktisk mogleg å ferdigutvikle, er ekstremt energitette, mykje meir enn eksempelvis olje, og brukar mindre metallressursar.
Redigert 02.02.2021 kl 19:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.02.2021 kl 19:59 3400

Her ser vi at Elkem beveger seg mot det grønne selskap

Elkem har signert en Intent Letter (LoI) med Vow ASAs heleide datterselskap Vow Industries med sikte på å redusere fossile CO2-utslipp fra produksjonen av silisium- og ferrosilisiumprodukter til det globale markedet.

De to selskapene vil bli med på kompetanse- og teknologiløsninger for å utvikle og produsere biokarbon og andre produkter for Elkems produksjonsprosesser. Biokarbonet vil bli produsert på et planlagt anlegg Vow Industries på Follum utenfor Oslo i et bærekraftig råstoff bestående av skogsmasse, treavfall og andre trematerialer.

“Elkem er et av verdens ledende selskaper innen miljøansvarlig produksjon av avanserte materialløsninger, og vi tror at bærekraft i økende grad er et konkurransefortrinn. Å bruke klimanøytralt fornybart biokarbon i stedet for fossile reduksjonsmidler er en viktig del av vår bærekraftige produksjonsstrategi. Gjennom våre aktiviteter innen biokarbon, i likhet med dette spennende samarbeidet med Vow Industries, tar vi sikte på å sikre langsiktig tilgang til lavpris fornybart biokarbon av høy kvalitet for å erstatte fossilt materiale, og ytterligere forbedre vår konkurranseposisjon for en bærekraftig fremtid. Vårt langsiktige mål er å oppnå karbon-nøytral produksjon, sier administrerende direktør i Elkem, Michael Koenig.

Elkem bruker allerede nærmere 20 prosent biokarbon i sin produksjon i Norge, og selskapet jobber for å øke dette til 40 prosent innen 2030. Elkem kilder også 83 prosent av strømforbruket fra fornybar energi. Selskapet mottok nylig en "A" -vurdering av CDP, og rangerte blant verdens ledende selskaper på klimatransparens og handling.

Vow Industries 'planlagte anlegg vil i utgangspunktet produsere rundt 10.000 tonn biokarbon, som lett kan skaleres opp til mer kapasitet når det er nødvendig. Vow Industries planlegger å bygge, eie og drive anlegget, som vil bli sentrum for en ny sirkulær og bærekraftig industriklynge på Follum.

I tillegg til innsatsen i Norge, er Elkem involvert i en rekke biokarbonprosjekter over hele verden. Dette inkluderer arbeid for å utvikle konkurransedyktige og bærekraftige kilder til biokarbon samt langsiktige FoU-prosjekter. Selskapet bygger for tiden et nytt pilotanlegg for biokarbon i Canada. I 2019 oppnådde Elkems fabrikk i Paraguay 100 prosent biokarbon av reduksjonsmaterialene i sin produksjon av jernkisel som et pioneranlegg i Elkem og den avanserte materialindustrien.

For mer informasjon:
Odd-Geir Lyngstad, VP Finance & Investor Relations
Tlf: +47 976 72 806
..............................................
rdea Markets oppgraderer Elkem til kjøp fra hold med et kursmål på 32 kroner pr aksje.

Det melder TDN Direkt onsdag.

Meglerhuset venter at selskapets volumer vil bedres som følge av økt økonomisk aktivitet, som bør lede til fortsatt positiv prisutvikling for mesteparten av Elkems produkter, skriver Nordea.

"I påvente av en sterkere enn ventet fjerdekvartalsrapport hever vi EPS-estimatet for 2020 til 0,71 kroner, fra 0,42 kroner. For 2021 høyner vi EPS med syv prosent til 2,39 kroner og gjentar 2022-EPS på 3,19 kroner. Som følge av bedre enn ventet inntjening oppgraderer vi til kjøp", skriver meglerhuset.

På 2022-estimatene er Elkem verdsatt til en P/E på 8,75 ganger og en selskapsverdi (EV) mot ebitda på 5,7 ganger, ifølge TDN.

ELK
Nyheter
Finans
Børs
Se hele listen

Øystein Stray Spetalen
3,80 mrd

Johan H. Andresen
35,00 mrd
KARRIERE
VIS ALLE STILLINGER