Tesla-aksjen - KOM DERE UT !

Slettet bruker
TESLA 31.01.2021 kl 20:53 6387

Dette var verre enn jeg hadde trodd. Denne aksjen betydelig ned.



Redigert 02.02.2021 kl 13:32 Du må logge inn for å svare
Hogwild
31.01.2021 kl 21:13 6258

Tror den går opp 3-5 % tidlig Mand 1/2 , så jeg skal gjøre en siste handel å vekte meg opp for 9 mill mand kl 1600 norsk tid, å selge meg ut på kvelden samme dato😉
BarrenMuppet
31.01.2021 kl 21:14 6247

Ok da, viss du sier det så. Fantastisk analyse :) Jeg selger asap imorgen fordi jeg stoler på en som heter Gratis Lading :)
Slettet bruker
31.01.2021 kl 22:59 6005

Enig!
Den analysen er noe av det beste jeg har lest her på dette forumet!
omac
31.01.2021 kl 23:05 5962

Jepp, inneholdt utenlandske ord og så jeg
Dubois
31.01.2021 kl 23:11 5925

Hva enn helgen musk tar i blir til gull, så tesla kommer nok til å fortsette oppgangen selvom det ikke gir mening. Latterlig at musk er verdens rikeste.
Slettet bruker
02.02.2021 kl 13:27 5264

De gikk i forsvarsposisjon, derfor fikk vi litt opp i går. Men jeg sikter til en utvikling over litt tid, ikke en dags utvikling.

Er forøvrig enig med dette :
https://www.dn.no/kommentar/gamestop/shorthandel/goldman-sachs/en-aksjekatastrofe-for-avskyelige-gribber/2-1-954995
Dvs. shorting er svindel. Jeg vil tilføye : I likhet med robothandel og derivater. Og det samlede spillerommet for svindel er
altfor stort.

Mitt hovedbudskap er at det er ikke fundament i Tesla for en selskapsverdi på 7 billioner kroner. Og jeg kjenner alle argumentene
og mer til. Og det meste av bilprodusenter er på vei inn i ELbil. Tesla vil snart ikke besitte noe særlig av påståtte forsprangs fordeler
mht. selve sitt tilbud av bilmodeller og sin bilproduksjon. Hva skal i såfall det bestå i ?
Redigert 02.02.2021 kl 13:30 Du må logge inn for å svare
Sølvbuen
02.02.2021 kl 15:58 5158

Gratis lading du farer kun på overflaten ! Du må dykke ned i caset ! Idag kan ikke Tesla forsvare sin aksjekurs, altså basert på historien om 500.000 biler solgt i 2020. Men sant dette er historiefortelling nå. Aksjen prises dog ikke på historikk men på forventet salg i 2021-2025 og rem mot 2030. Hva tenker du de vil selge av biler i de årene ? Det er høye tall nemlig mange x dagens tall for BMW MB og Audi. Gi meg tallene og ta med også hva du tror om de 3 største i Kina ? I Kina finnes 50-100 produsent av ev's - Hvem er de 3største ?
Slettet bruker
02.02.2021 kl 16:05 5131

Musk er redd. Han vet at 2 billioner NOK plutselig kan bli blåst bort.
Sølvbuen
02.02.2021 kl 16:16 5088

Du hørs ut som å være litt overfladisk, eller ? Hvis jeg sier 5 mio biler i 2025 og 10 mio biler og i 2030 - hva tenker du da om bunnlinjen der fremme ? Dette er jo dette som bestemmer kursen idag, sant. Fremtidig inntjening over 5-10 år neddiskontrert til idag. Pr idag var topplinjen 25-30 mrd usd og ebit 2-3 mrd usd i 2020. Aksjen idag driter i historien - sånn er det bare.
VikingFlyer
02.02.2021 kl 19:15 4970

Takk for en grundig og dyptgående analyse. Her er det bare å selge.
Sølvbuen
02.02.2021 kl 19:54 4885

Poenget er at dagens kurs diskonterer fremdtidig inntekt og resultat. Basert på historisk fortjeneste pr aksje 0,64 usd 2020 er selskapet priset til P/E 1500 omtrent. Et vanvittig tall. Merk at slik har det vært med andre selskap i USA også under oppbygging, ref Apple og Amazon. Så ikke idag pga. de nå er kommet i en mer moden fase. Tesla er i oppbygging - kraftig vext teknisk og økonomisk. Topplinjen vil stige 20-30 ganger 2020 tallene om du ser 10 frem. Bunnlinjen ennå mer, kanskje 50 ganger. Antall EV's globalt ventes å nå 35 mill i 2025, 50 mill i 2030 solgte enheter pr år. Pr. nå har Tesla en markedsandel på 30 % og dersom dette opprettholdes kan du selv regne hva topplinjen kan bli. 2020 tallene viser rundt 31 mrd usd inntekt basert på solgt volum 0,5 mill biler. Mao. kan tallene 10 år frem bli i området 700-1000 mrd usd inntekt. Da har vi satt batteriproduksjon/selvkjøring/salg kraft/solcellepaneler til null. Mao. konservativt/urealsitisk. Med 10% resultatgrad snakker vi så 70-100 mrd USD i profitt. La oss kalle dette Base case scenario. Best case/worscase lar jeg ligge. Da ser man at selskapets verdi idag kan forsvares - er poenget !
danmark1
08.02.2021 kl 13:39 4608

De tal du nævner her er taget ud af det blå. Elbiler og specielt Tesla kommer aldrig op på så høje tal. Der er mange elbiler, der købes som bil nr. 2 og mange kører ikke ret meget. En del forsøger med en elbil, men opdager, at rækkevidden (specielt om vinteren) ikke er nok. Jeg tror, der vil komme en del brugte på markedet, som bliver svære at komme af med. Tesla vil tabe mod de europæiske og kinesiske producenter. Norge er i en liga for sig, når det kommer til elbiler. De store salgstal kommer i forbindelse med store tilskud, eller afgiftslettelser og det vil ikke blive ved.
Anywhere
08.02.2021 kl 14:46 4487

Nå kjøper man Tesla-aksjen også med en betydelig egenkapital-posisjon mot Bitcoin....
Anywhere
08.02.2021 kl 14:49 4457

Nå kjøper man Tesla-aksjen også med en betydelig egenkapital-posisjon mot Bitcoin....
Slettet bruker
10.02.2021 kl 18:15 4161

Tesla faller. Trøbbel i Kina. 811 USD nå.
Slettet bruker
10.02.2021 kl 18:27 4131

Ikke store fallet til Tesla å være!

$ 812.43 -4.43%
CapitaL
10.02.2021 kl 20:20 3994

Tesla model S har nå blitt en gammel bil med utdatert design, 9 år gammelt faktisk.. omtrent like gammelt som 1.gen Nissan Leaf . På tide selskapet hoster opp noe nytt om merket ikke skal oppfattes som kjedelig ..

- https://finansavisen.no/motor/nyheter/2021/02/10/7623096/det-der-gjor-meg-gaeren-med-tesla-folk
Slettet bruker
22.02.2021 kl 22:10 3721

714 $.

Slettet bruker
23.02.2021 kl 19:36 3439

691 $
badkrukan
23.02.2021 kl 20:55 3323

samme drivstoff som en dildo. enough said.....
trek
24.02.2021 kl 09:24 3128

Jeg dekket min short i Tesla igår, med grei gevinst. Den er fortsatt ekstremt dyr, men kan fort få en rekyl opp herfra. Aksjen er mye styrt av eufori, og uttalelser fra Elon Musk, som mange tilber som en Führer. Se bare hvordan han klarer å styre kursen på Bitcoin. Hadde aksjen vært gratis å shorte så vlle jeg blitt sittende short i månedsvis. Men jeg ser at når man shorter TSLA gjennom Nordnet ligger kostnaden på nærmere 10% i året. Da skal man ha ganske god timing og litt flaks for å gå i pluss. Det finnes kanskje billigere måter å shorte på, men generelt tror jeg det er dyrt å låne Tesla-aksjer.
Slettet bruker
24.02.2021 kl 10:27 3046

Hvor lenge må vi vente før Musk kakker på døra til REC ?

Det må jo være en " no brainer" , er det ikke det dere sier ?

Bybonden ( til tross for midlertidig nedgang, ett skritt foran )

PS : Indikterer samarbeid, for de som må ha det inn med tesje !!
Slettet bruker
26.02.2021 kl 00:24 2920

682 $ nå.

Den var på 864 $ 27. januar, da jeg anbefalte salg. Denne salgsanbefaling
skjedde på annen tråd først. Her er den : https://finansavisen.no/forum/thread/125822/view

Kom dere ut beskjed kom 31 januar. (Dataprogram vrir på bokstaver og ord).

864 til 682 = 182 $. Det er 21 % ned det. Med den gigantiske markedsverdien
til Tesla, blir det mye penger. Nesten 1500 mrd. NOK i verdifall.
Redigert 26.02.2021 kl 00:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.03.2021 kl 23:29 2339

653 $ nå.
kongen på hau
03.03.2021 kl 23:42 2278

Regner med at Champagnen flyter, gratulerer...
Slettet bruker
04.03.2021 kl 15:57 2004

643 $.
Slettet bruker
04.03.2021 kl 16:15 1966

627 $
Slettet bruker
05.03.2021 kl 15:41 1768

601 $.
Slettet bruker
05.03.2021 kl 17:21 1679

Det virkelig punkterer her nå. 557 $.

Var på 539 $.

Mens VW har steget fra 161 € 17 feb., til i dag 193 €. For den billigste aksjeklassen.
Redigert 05.03.2021 kl 17:40 Du må logge inn for å svare