PHO - mot 150

'xu'
PHO 03.02.2021 kl 18:26 26635

..bare å følge med på vekstcaset PHO. Ikke upåvirket av Covid, men med mye spennende i emning. Det mest spennende samarbeidet nå med kinesiske ASIERIS.
Solen kommer til å stå opp i Øst for PHO.

Fra Investtech (oppdatert 9/3): "Photocure ligger i en stigende trendkanal på mellomlang sikt. Stigende trender indikerer at bedriften er inne i en positiv utvikling og at kjøpsinteressen blant investorene er økende. Aksjen har brutt opp gjennom motstanden ved cirka 120 kroner. Videre oppgang er dermed signalisert, og det er nå støtte ved 120 kroner ved reaksjoner tilbake. Volumbalansen er positiv og styrker aksjen på kort sikt. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på mellomlang sikt." RSI-21:61.
Redigert 09.03.2021 kl 22:38 Du må logge inn for å svare
'xu'
26.03.2021 kl 14:03 2842

Skulle ikke forundre meg om noen prøvde å føre argumenter for at det hadde vært best om ledelsen ikke kjøpte aksjer i eget selskap.
Situasjonen er jo faktisk slik at markedet er kjent med at det finnes opsjoner som på et tidspunkt kommer til å bli realisert. Dersom man da forventer at så ikke kommer til å skje, ja så er man ganske bakstreversk i tankesettet.
HrDuck
26.03.2021 kl 14:05 2837

Hehe ja, så peaf hadde et innlegg etter mitt. Nesten så jeg lurte på om han hadde klart å si noe sånt :D (har han på ignore og der blir han).
'xu'
26.03.2021 kl 14:34 2795

Vet ikke, men det er sikkert den samme gamle leksa som går på repeat. Uinteressante perspektiver og vurderinger der man hadde gått glipp av mange 100% kursoppgang om man hadde fulgt.
Det er helt ok med kritikk, men kjedsommelig repetisjon gidder jeg ikke bruke tid på lenger.
peaf
26.03.2021 kl 14:41 2778

Ja man skulle nesten tru att Ducken har hele verden på ignore. Men opsjoner er feil belønning, de skall ha bonus av overskudd så kan de kjøpe aksjer med bonusen om det blir noen. Så kan de kjøpe aksjer i selskapet med egne penger om de tror på sine prestasjoner, eller de klarer hausse opp kursen med løften og guiding. Det er vitsen med innsidere de skall vise att de tror på eget selskap, det gjør dom ikke når de får noe uten att prestere noe som helst..
Computum
26.03.2021 kl 16:40 2707

Da jeg kikket innom tråden igår, så jeg at peaf ikke hadde postet noe her siden den 3. mars, og fikk forhåpninger om at han kanskje var gått lei av å kverulere på PHO. Men dessverre. Så vel var det nok ikke.
Ebit
31.03.2021 kl 22:26 2351

At ledelsen i selskapet har tro på sterk framtidig vekst og inntjening, er det liten tvil om.

The primary insiders having exercised options have used the net proceeds from the sale of option shares to purchase shares in Photocure at a price per share of NOK 130.6672 as follows:

Dan Schneider, CEO, has purchased 17,980 shares.
Erik Dahl, CFO, has purchased 3,236 shares.
Geoffrey Coy, VP and General Manager of U.S. Operations, has purchased 8,081 shares.
Grete Hogstad, VP Global Strategic Marketing & Business Development, has purchased 1,872 shares.
Kari Myren, VP Global Medical Affairs and Clinical Development, has purchased 1,872 shares.
The shares are purchased at the stated price from Photocure’s holding of own shares. Following the transaction Photocure will hold 15,666 own shares.
peaf
01.04.2021 kl 09:29 2210

Ja det var jo og en påstand, de har ikke betalt en ende krone før de aksjerne, ikke selskapet heller. Men aksjonærerne har betalt dem og de har begynt gå lei av att gi aksjer til ledelsen som de ikke villle beholde. Og ta i mot gratisaksjer er vel ingen bekreftelse på att de tror på selskapet.
Oregon
01.04.2021 kl 10:09 2162

Støtter Focuss i mye av det han skriver over. Jeg så bl.a. tidlig at bruksfrekvensen for scopene lå på ca. 1 gang pr. uke og den økte ikke osv. og hadde den gang jeg var aksjonær mange diskusjoner med Focuss m. flere om PHO.

Men det har vært noen« gamechangere» og momenter etter at jeg var aksjonær i PHO og som gjør at jeg i nyere tid ikke vil mene så mye om selskapet fremover fordi ting kan slå begge veier:

- Aserisavtalen kom overraskende og var bra og skapte i mine øyne en betydelig optimisme videre for PHO
- Schneiders hårete målsetting som han av diverse grunner ( bl.a. Covid) har gått tilbake på; ja de fleste oppegående var vel enige om at de målene var helt urealistiske uansett. Men det kan være at han har sett eller håper på en mulighet til å få Cysview til Soc innenfor et eller flere indikasjonsområder for blærekreft.
Flexiscopene er også et moment, men det virker som de heller ikke til nå drar opp bruksfrekvensen totalt så mye?
Når det gjelder Europasatsningen er jeg veldig usikker. Kan slå begge veier, men prisen for Hexvix ( Cysview ) er bare halvparten av USA så det skal en del til for å få dette til å gå med overskudd dersom kostnadssiden blir for høy.

Alt i alt fortsatt et spennende case og selv er jeg usikker på ( ref. bl.a. det jeg skriver over) på kursutviklingen videre og vil derfor ikke mene så mye nå og bare stort sett følge spent med på resultatutviklingen fremover.
Ebit
01.04.2021 kl 12:42 2085

Tøv peaf
Du har tydeligvis ingen peiling på dette med hvordan opsjoner fungerer
HrDuck
01.04.2021 kl 12:45 2079

Fra negativ til usikker er vel også en slags oppgradering Oregon 😄 God påske alle 🙂
Redigert 01.04.2021 kl 12:46 Du må logge inn for å svare
peaf
01.04.2021 kl 14:08 1489

Jeg har blitt beskyld for mye, men att eg ikke har peiling på opsjoner var første gangen. Du får lykke til med dine opsjonskunnskaper..
hkirk
01.04.2021 kl 16:37 1421

Akkja peaf. Det er ikke mye du ikke har greie på....
heilo888
01.04.2021 kl 16:40 1418

Har til gode å se at skribenten "peaf" har seriøst greie på noe som helst!
peaf
01.04.2021 kl 17:09 1387

Ja jeg har i alle fall ikke greie på vad man svarer på en så seriøs kommentar.
risksøker
03.04.2021 kl 14:36 1171

Har sett litt på hva inntektspotensialet er for CEVIRA i China og EU+US. Ser at det kan være 2% av kvinnene i China får denne type kreft i året, totalt 14mill. I EU og US er tallet 1mill cases i året. Prisen for hver behandling er estimert til NOK 4300 i CHINA og NOK 9400 i EU og US. Dette betyr et totalt marked i CHINA på ca NOK 60 milliarder og EU+US 10 milliarder. Hvis en sier 5% markedsandel blir total inntektene NOK 3,5 milliarder hvert år og med 20% royalty inntektene til PHO 700 mill NOK. DNB hat satt verdien av CEVIRA til 0 så her er det betydelig oppside i deres NOK 170 price target.