AKH *Hvorfor jeg gikk all inn i AKH*

Meatskull
AKH 04.02.2021 kl 17:39 131153

Først vil jeg bare si at jeg eier aksjer i AKH og jeg anbefaler ingen og kjøpe eller selge noen ting!

Idag valgte jeg og øke min beholding fra 1250 aksjer til 3750 aksjer i AKH(Og sitter nå på en snittpris på 43.13)

Ifjord kjøpte jeg bare en aksje og det var AOW hvor jeg gjorde 70% fortjeneste etter at jeg gikk all inn med hva jeg hadde den gangen som var usle 73.5K Nok.
Det var en knall suksess og eneste feilen jeg gjorde var og få høydeskrekk for tidlig :) Så solgte på 6.92 med snitt pris på 3.99!
Jeg har siden den gang spart mere penger opp og ventet tolmodig på at AOW skal synke til en billigere pris noe som aldri har skjedd!
Så jeg valgte nå istede og gå all inn i AKH.

Er mange årsaker til at jeg valgte og gå all inn i AKH nå så jeg kan prøve og komme med en liste!

Jeg har virkelig troen på at det grønne skiftet som Aker har valgt og gå inn på er fremtiden, enten om vi liker det eller ikke.(Og så hardt som Aker satser på dette så er det mye som tyder på at de kommer til og bli en ledende aktør på verdens basis)

Anbefaler alle og sjekke ut siden til AKH: https://www.akerhorizons.com/
Om dere ser på Portfolio her så har dere oversikt over hvor mange % AKH eier i de forskjellige selskapene!
Det som er fint med AKH er at du er inne i alle disse Grønne aksjene som AKH eier en markant del av, så det blir nesten som og la Røkke og co styre pengene dine mot 2030 og at du er inne i et slags ''Super Grønt fond'' av AAA kvalitet!

''Eliten'' Er også med og satse penger i AKH sine selskaper! AKH kjøpte nylig 75% av Mainstream Renewable Power:
https://en.wikipedia.org/wiki/Rockefeller_Brothers_Fund
https://www.mainstreamrp.com/insights/rockefeller-brothers-fund-confirms-investment-in-mainstream-renewable-power-africa-power-generation-platform/
Som dere ser her https://www.mainstreamrp.com/investors/
Så er IFC(International Finance Corporation som er en del av World Bank Group) og Rockefeller brothers investorer i Mainstream Renewable power!
Rockefellers familien har vært på toppen av nærings kjeden i hundrevis av år og jeg ser på det som en stor trygghet at de også har troen på det nyeste selskapet til AKH!

Nå veit jeg at det er ganske stille rundt AKH grunnet at mange av oss som leser på FB og forumet her/shareville+++ Har ventet på en dupp eller korreksjon ned siden vi har hørt at AKH er ''overpriset'' Men er det virkelig det? Denne korreksjonen måtte vi se lenge etter i første uken og AKH virker og ha en enorm styrke og støtte på 43kr. I motsetning til andre selskaper så tror jeg at AKH vil få nyheter/Børsmeldinger mye oftere(Hver børsmelding til et av selskapene AKH er inne i er jo positivt for oss og ikke minst tenk på hva som skjer når Hydrogen selskapet kommer på børs? For ikke og tenke på nye selskaper som vi ikke har hørt om som AKH vil velge og putte inn i Porteføljen sin! Når nyheter kommer så gjelder det og ha aksjer i AKH :) Dette er et stort selskap så jeg tror ikke vi vil se de jojo kursene og berg og dalbanene vi har sett i andre mindre grønne selskaper! Her tror jeg vi vill se en gjevn, trygg og rolig oppgang!

Jeg tror at snart når kursen starter og bevege seg oppover så vil mange angre på at de forstatt venter på nedgangen/korreksjonen før de kjøper seg inn!
Ser på det som meget høy risiko faktisk og ikke være all inn i AKH! Tror dere virkelig at Røkke og co kommer til og feile? Hvem bestemmer? Folkets vilje eller eliten som styrer showet? Her må vi nok bare bite i det sure epplet og være med på den grønne oppgangen de neste årene så tjener vi vertfall penger når detta skal bygges uansett! Jeg er motstander som dere skjønner men jeg veit at folket har ikke noe vi skulle sagt, vi gjør som vi blir fortalt og politikere vil altid forråde folket sitt! Og være all inn i AKH er ikke som og ha alle eggene i en kurv, dette står ikke på et selskap alene men på alle selskapene som er i porteføljen til AKH, om selskaper eller ting feiler så er jeg sikker på at AKH og Røkke vil stoppe det i tidet og da velge inn et nytt selskap som er sterkere istede!

Mitt mål for 2021 er at vi slutter kursen på 50-60Kr!
Men jeg tror også at vi kan bli like overasket som i ACC og AOW hvor fort ting kan skje!
Jeg veit at om jeg hadde kjøpt meg inn på 50-55 og hadde tilgjengelige midler så ville jeg snittet ned nå, er nå det er muligheter og handle billig!
Tror også at Rainpower kjøpet til AKH er meget undervurdert! Vi er nå sikret gutter, med vannkraft så dekker vi det meste :)

Er så mye man vil si men så liten plass og skrive på!
Beklager for dårlig kvalitet på innlegg men jeg ønsker at vi gjerne er med og deler informasjon her om AKH slik at vi alle kan lære og bli mer informert om hva vi faktisker investerer i eller har lyst og investere i(for de som venter på billigere inngang)


Redigert 04.02.2021 kl 18:03 Du må logge inn for å svare
retur
02.09.2021 kl 21:18 6563

Mavefølelsen er å laste mer i Aow nå. Her er det duket for gode nyheter
Meatskull
05.09.2021 kl 19:17 6259

Har vi en god uke i vente etter denne? Tanker? https://finansavisen.no/nyheter/politikk/2021/09/05/7731611/arbeiderpartiet-signaliserer-stotte-til-ny-oljeskatt
Det må vi følge opp med en politikk som kan framskynde og gjøre veien kortere til å komme i gang med havvind, hydrogen og fangst og lagring av CO2. Det er viktig for oss, fastslår han.
Redigert 05.09.2021 kl 19:21 Du må logge inn for å svare
Meatskull
05.09.2021 kl 19:22 6250

Aow kommer den også ifølge Diego så går AKH før AOW men vi får jo se :)
Meatskull
06.09.2021 kl 11:43 5924

Med tungt hjerte la jeg nå inn AKH aksjer til salgs for første gang....... måtte selge hele 200 aksjer grunnet glemt skattesmell og uforutsett høy regning hos tannlegen. Sitter med 12.5k akskjer fortsatt vertfall :) Det positive er jo at jeg idag starter med 60 timers uker i 8 uker på rad så da kan det bli endel aksjer til i år :)
Redigert 06.09.2021 kl 11:59 Du må logge inn for å svare
wielkikrol
06.09.2021 kl 12:22 5886

Ser den. Lillebror Carbon har klikka i dag. Snart bør det reageres her også.
manman01
06.09.2021 kl 12:34 5852

Det var da satans. Lykke til, når du skal plukke dem igen!!

Jeg skal selv have kvittet en mindre position i enten REC eller AKH i dag, dog ikke af samme grund :) Hvilken det bliver, har jeg ikke bestemt mig for endnu..

Men hvad end jeg bestemmer mig for, så bliver aktierne købt tilbage igen ASAP, før toget virkelig tager fart (;

God dag!
EnAksjeTil
06.09.2021 kl 16:46 5802

Bare å belage oss på ap regjering da når den mest skinnhellige av oss, selve partilederen av KrF har utnyttet pendler bolig ordningen for politikere. En uke til valget, tror dette var spikeren i kista for KrF. Blir bra for akh🎉🎉
Frodon
06.09.2021 kl 21:36 5598

Bare eierandelen til AKH i ACC er verdt nesten halve børsverdien til AKH pr dags dato ;) Verdien på aksjene i ACC økte idag alene med kr 1 pr AKH aksje.

REC økte i verdi, ACH økte i verdi, AOW økte i verdi....men AKH gikk ned idag. Vanligvis betyr det oppgang for AKH imorgen...
Meatskull
06.09.2021 kl 22:04 5556

Ja ennorm økning i verdi for AKH since børsnoterte assets idag :) Vi har jo lenge ligget og vaket rundt 29kr og din kommentar og ellevill oppgang i ACC+++ får meg nesten til og tro at vi kan teste 30kr imorgen! Starter og bli på tide vertfall i mine øyne :)
Frodon
07.09.2021 kl 15:48 5341

Oppskriftsmessig oppgang idag. Burde nesten begynne å trade på dette snart, loool
synste
08.09.2021 kl 10:01 5176

Virker som daytraderene stadig må inn på høyere nivå. Bryter vi 30 idag tro..
Klausre
08.09.2021 kl 10:16 5143

Da var vi gjennom, så får vi se om den holder seg. Det er uansett fokusskifte på grønne aksjer igjen. De gode stødige synker (Orkla, Telenor, Sparebanker osv.), og flere og flere kommer tilbake til grønne.
Slettet bruker
08.09.2021 kl 11:20 5053

Bare å sitte helt i ro denne kommer til å bli en av vinnerene i det grønne skiftet.
Billigsalg enda!! Kjøp og sitt rolig.
Meatskull
08.09.2021 kl 12:01 4993

Der traff vi 30kr for tredje gangen idag :) Spennende dag!
Frodon
09.09.2021 kl 11:58 4794

Aksjen etablerte seg raskt over motstanden på kr 29,25 og kjøpssignal opp til kr 35 ble utløst som omtalt i analysen min. Alle indikatorer ligger i kjøp og meget sterke langsiktige kjøpssignal er utløst. Det store spørsmålet nå, er hvor sterk er motstanden på kr 35? Det var IPO kursen ved børsnoteringen. Vil aksjonærene som kjøpte der, selge seg ut når de kan komme ut i kr 0 eller fyker aksjen rett igjennom?
Kvike11
09.09.2021 kl 11:59 4793

Ser ikke for godt ud for Røkke for tiden.
siden den 16 mart hvor Aker havde en urealiseret fortjeneste på ca 10 milliarder på de grønne akter er alene offshore og clean hydrogen
faldet i værdi med ca 3 milliarder.
Bitcion ??
Håber det retter sig for Røkke koncernen, eller må de vel komme med en samlet nedjustering
Kvike11
09.09.2021 kl 12:00 4860

Ser ikke for godt ud for Røkke for tiden.
siden den 16 mart hvor Aker havde en urealiseret fortjeneste på ca 10 milliarder på de grønne akter er alene offshore og clean hydrogen
faldet i værdi med ca 3 milliarder og det er kun Røkkes del
Bitcion ??
Håber det retter sig for Røkke koncernen, eller må de vel komme med en samlet nedjustering
manman01
09.09.2021 kl 12:19 4925

Så hold da op Kvike. Det bliver fandme for meget at skulle holde dig ud i AKH trådene også..
optimist68
09.09.2021 kl 12:20 4927

Tror ikke Røkke plages nevneverdig av nedgangen i sine grønne investeringer. Dette kommer og må huske at Røkke håver inn på oljeinntekter fortsatt

For ikke å snakke om Cognite 👍
Redigert 09.09.2021 kl 12:21 Du må logge inn for å svare
Frodon
09.09.2021 kl 16:18 4766

Jeg har litt følelsen av at noe stort er på vei i AKH. Noen andre som sitter med samme følelse?
emiro
09.09.2021 kl 16:22 4792

Sitter med samme følelse. Eneste at jeg sov i timen på bunnen her og har altfor lite aksjer ;P
EnAksjeTil
09.09.2021 kl 16:47 4760

Er faktisk litt stressa sjøl ang kjøp av flere aksjer, tror vi tar en tur til på 20-tallet, men er ikke sikker.
Frodon
09.09.2021 kl 18:14 4684

Husk at 17 september går AKH inn i hovedindeksen på Oslo børs. Dvs at mange fond må kjøpe aksjen, da mange fond har mandater som sier at de må eie aksjer som er inkludert i hovedindeksen. Hvis aksjen skulle fått en reaksjon tilbake nå, er det støtten på kr 29,25 som gjelder. Dette var bruddpunktet på vei opp, som utløste de sterke kjøpssignalene. Støtten på 20 dagers glidende gjennomsnitt er på kr 27,74 og støtten på 50 dagers glidende gjennomsnitt er på kr 26,43. Jeg personlig tror ikke aksjen etablerer seg under kr 29,25 igjen, men hvis eks ACC faller mye, vil AKH følge etter. Husk også at hvis AKH bryter opp igjennom kr 35, så er det svært lite motstand før kr 42-43.

AKH har også opprettet det nye selskapet Green Yield, som pr dags dato er priset til kr 0. Der kan det komme en børs mld om avtaler, som priser selskapet til mer enn kr 0. AKH skal også starte nye selskap innen batteri og plastgjenvinning, så her kan det smelle inn noen fine børs meldinger når som helst ;)
Fjellbris
09.09.2021 kl 18:22 4705

Frodon - stor takk igjen også fra meg for all din gode info!👍
Jeg tror heller ikke at AKH skal ned på 29,25 igjen nå. Som nevnt før, alt under kr 35 er kanonkjøp på litt sikt. Når AKH neste fredag blir å finne på hovedlisten, tror jeg ikke det går lang tid før vi endelig er tilbake på intro kurs kr 35,-.

Da er vi tilbake til start og ferden opppver til AKH har investert sine 100 MILIARDER kan endelig starte!😀🚀
Redigert 09.09.2021 kl 18:22 Du må logge inn for å svare
TraderMom
09.09.2021 kl 18:54 4668

He he ja, jeg kjenner også at jeg skulle kjøpt enda mer på bunnen, har kjøpt i flere runder mellom 40 og 24. Trøster meg med at om det kommer en korreksjon på børsen nå, så kan jeg glede meg over midlertidig salg på AKH igjen :-)
Frodon
09.09.2021 kl 19:41 4574

Veldig hyggelig å kunne hjelpe til når vi har så mye godt folk med som aksjonærer ;) I tillegg synes jeg AKH er det absolutt mest spennende nye selskapet som har kommet på Oslo børs i de ca 20 årene jeg har holdt på med aksjer.

Til de som ikke har kjøpt nok aksjer i AKH enda. Jeg vet det kribler i utålmodige fingre og at alle vil bli med på alle gode oppganger i alle selskap underveis ;) Men grønt sektoren er en mega trend som kommer til å være her de neste 10-30 årene. Hvis AKH blir en suksess, er det samme om du kjøper aksjer på kr 25 eller kr 30. Det viktigste er å bli med på eventyret på lang sikt, for det er DER de veldig store pengene ligger.

Jeg føler fortsatt at mine kjøp i AKH i mai har en helt grei inngang ;)

Frodon
20.05.2021 kl 09:03
Har du kjøpt inn igjen eller holder du deg unna? Jeg har 3 doblet min beholdning denne uken, så håper bunnen er satt ;) Skulle gjerne fått mye mer på ca kr 20, men det ser ut som aksjen har funnet et gulv hvor den kanskje er billig nok pr dags dato?

https://finansavisen.no/forum/thread/134036/view/0/0?page=6
Fjellbris
09.09.2021 kl 19:59 4544

Frodon - 👍😀
Ja kribler nok hos noen å lette seg/ta gevinst på kjøp +/- 25,-. Forøvrig grattis med din 3 dobling av beholdning 20 mai rundt kr 24😀👏

Kan jo svinge her fremover også, men som deg er jeg langsiktig og tror trenden nå vil være opp, opp og oppover til ca 100 miliarder er investert.

Skal prøve å akkumulere oppover det jeg kan, målet er å lette meg når vi om 1-3 år ser kr 100,-😀
Frodon
09.09.2021 kl 22:29 4356

Hehe, hvis de når målet på kr 100 milliarder investert og aksjekursen står i kr 30, da har mye gått galt ;);)

Meatskull har også fått lastet bra på lave nivåer, selv om han ikke har trua på dette miljø greine, haha. Men smart som han er, skjønner han at det er bare å følge trenden og pengene. Det skal helt syke summer inn i dette.

En ting jeg lurer på, burde ACC være verdt sååå mye mer enn Mainstream? ;)
Fjellbris
09.09.2021 kl 22:53 4313

Frodon 22.29 - jeg skrev vedr./når 100 miliarder investert så håper jeg på kurs kr 100 om 1-3 år, og ikke kurs kr 30 nei🤣🤣
Redigert 09.09.2021 kl 22:54 Du må logge inn for å svare
Bamse
09.09.2021 kl 22:53 4334

Main stream er en skjult juvel. Når den kommer på børs tror jeg prisen blir 3 ganger mer en de betalte .
Frodon
10.09.2021 kl 07:57 4197

Fjellbris, vet du ikke skrev kurs kr 30 når 100 milliarder er investert. Jeg siktet til dagens kurs, at hvis kursen fortsatt står på det samme etter at kr 100 milliarder er investert…da har pengene vært feil plassert 😜 Aker pleier å få høy avkastning på investeringene sine 🤩

Bamse, jeg er enig med deg ;)
Bamse
10.09.2021 kl 09:16 4133

Jeg tror faktisk ikke at de store investorene kommer til å selge litt før Main stream kommer på børs. Den oppgangen vil vel ingen gå glipp av.
synste
10.09.2021 kl 20:11 4007

Finnes enda flere selskaper i kinderegget om en ser på sunrise porteføljen. Supernode, rainpower, recs. En kan få en positiv overraskelse her og tenker jeg. Virker som Main gies mest oppmerksomhet, men Røkke har nok en intensjon med å ha dem med under paraplyen.
Fjellbris
10.09.2021 kl 23:46 3845

Frodon 07.57: 😀👍 samt riktig god helg!😀
Frodon
11.09.2021 kl 10:13 3647

Det er jeg enig i ;) Grunnen til at jeg fokuserer mest på Mainstream er at det er et stort selskap som vil bidra til mye positiv cashflow innen kort tid. Samtidig er det priset ca 400-500% under Scatec, enda de har ca samme pipeline

optimist68, AKH har sagt at Mainstream skal børsnoteres innen 3 år, og det er "snart" 1 år siden de sa det. 2023-2024 et sted?

Fjellbris, god helg til deg også ;)
Frodon
11.09.2021 kl 11:27 3599

Fra Investtech nå. Det ser ut som at de er enige med min analyse ;)

"Aker Horizons viser ingen klar trend på mellomlang sikt. Aksjen ga kjøpssignal fra en dobbel-bunn-formasjon ved bruddet opp gjennom motstanden ved 29.25 kroner. Videre oppgang til 34.71 kroner eller mer er signalisert. Det er ingen motstand i kursdiagrammet og en videre oppgang indikeres. Ved reaksjoner tilbake har aksjen støtte ved cirka 29.20 kroner. Positiv volumbalanse styrker aksjen på kort sikt. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på mellomlang sikt"