AKH *Hvorfor jeg gikk all inn i AKH*

Meatskull
AKH 04.02.2021 kl 17:39 131472

Først vil jeg bare si at jeg eier aksjer i AKH og jeg anbefaler ingen og kjøpe eller selge noen ting!

Idag valgte jeg og øke min beholding fra 1250 aksjer til 3750 aksjer i AKH(Og sitter nå på en snittpris på 43.13)

Ifjord kjøpte jeg bare en aksje og det var AOW hvor jeg gjorde 70% fortjeneste etter at jeg gikk all inn med hva jeg hadde den gangen som var usle 73.5K Nok.
Det var en knall suksess og eneste feilen jeg gjorde var og få høydeskrekk for tidlig :) Så solgte på 6.92 med snitt pris på 3.99!
Jeg har siden den gang spart mere penger opp og ventet tolmodig på at AOW skal synke til en billigere pris noe som aldri har skjedd!
Så jeg valgte nå istede og gå all inn i AKH.

Er mange årsaker til at jeg valgte og gå all inn i AKH nå så jeg kan prøve og komme med en liste!

Jeg har virkelig troen på at det grønne skiftet som Aker har valgt og gå inn på er fremtiden, enten om vi liker det eller ikke.(Og så hardt som Aker satser på dette så er det mye som tyder på at de kommer til og bli en ledende aktør på verdens basis)

Anbefaler alle og sjekke ut siden til AKH: https://www.akerhorizons.com/
Om dere ser på Portfolio her så har dere oversikt over hvor mange % AKH eier i de forskjellige selskapene!
Det som er fint med AKH er at du er inne i alle disse Grønne aksjene som AKH eier en markant del av, så det blir nesten som og la Røkke og co styre pengene dine mot 2030 og at du er inne i et slags ''Super Grønt fond'' av AAA kvalitet!

''Eliten'' Er også med og satse penger i AKH sine selskaper! AKH kjøpte nylig 75% av Mainstream Renewable Power:
https://en.wikipedia.org/wiki/Rockefeller_Brothers_Fund
https://www.mainstreamrp.com/insights/rockefeller-brothers-fund-confirms-investment-in-mainstream-renewable-power-africa-power-generation-platform/
Som dere ser her https://www.mainstreamrp.com/investors/
Så er IFC(International Finance Corporation som er en del av World Bank Group) og Rockefeller brothers investorer i Mainstream Renewable power!
Rockefellers familien har vært på toppen av nærings kjeden i hundrevis av år og jeg ser på det som en stor trygghet at de også har troen på det nyeste selskapet til AKH!

Nå veit jeg at det er ganske stille rundt AKH grunnet at mange av oss som leser på FB og forumet her/shareville+++ Har ventet på en dupp eller korreksjon ned siden vi har hørt at AKH er ''overpriset'' Men er det virkelig det? Denne korreksjonen måtte vi se lenge etter i første uken og AKH virker og ha en enorm styrke og støtte på 43kr. I motsetning til andre selskaper så tror jeg at AKH vil få nyheter/Børsmeldinger mye oftere(Hver børsmelding til et av selskapene AKH er inne i er jo positivt for oss og ikke minst tenk på hva som skjer når Hydrogen selskapet kommer på børs? For ikke og tenke på nye selskaper som vi ikke har hørt om som AKH vil velge og putte inn i Porteføljen sin! Når nyheter kommer så gjelder det og ha aksjer i AKH :) Dette er et stort selskap så jeg tror ikke vi vil se de jojo kursene og berg og dalbanene vi har sett i andre mindre grønne selskaper! Her tror jeg vi vill se en gjevn, trygg og rolig oppgang!

Jeg tror at snart når kursen starter og bevege seg oppover så vil mange angre på at de forstatt venter på nedgangen/korreksjonen før de kjøper seg inn!
Ser på det som meget høy risiko faktisk og ikke være all inn i AKH! Tror dere virkelig at Røkke og co kommer til og feile? Hvem bestemmer? Folkets vilje eller eliten som styrer showet? Her må vi nok bare bite i det sure epplet og være med på den grønne oppgangen de neste årene så tjener vi vertfall penger når detta skal bygges uansett! Jeg er motstander som dere skjønner men jeg veit at folket har ikke noe vi skulle sagt, vi gjør som vi blir fortalt og politikere vil altid forråde folket sitt! Og være all inn i AKH er ikke som og ha alle eggene i en kurv, dette står ikke på et selskap alene men på alle selskapene som er i porteføljen til AKH, om selskaper eller ting feiler så er jeg sikker på at AKH og Røkke vil stoppe det i tidet og da velge inn et nytt selskap som er sterkere istede!

Mitt mål for 2021 er at vi slutter kursen på 50-60Kr!
Men jeg tror også at vi kan bli like overasket som i ACC og AOW hvor fort ting kan skje!
Jeg veit at om jeg hadde kjøpt meg inn på 50-55 og hadde tilgjengelige midler så ville jeg snittet ned nå, er nå det er muligheter og handle billig!
Tror også at Rainpower kjøpet til AKH er meget undervurdert! Vi er nå sikret gutter, med vannkraft så dekker vi det meste :)

Er så mye man vil si men så liten plass og skrive på!
Beklager for dårlig kvalitet på innlegg men jeg ønsker at vi gjerne er med og deler informasjon her om AKH slik at vi alle kan lære og bli mer informert om hva vi faktisker investerer i eller har lyst og investere i(for de som venter på billigere inngang)


Redigert 04.02.2021 kl 18:03 Du må logge inn for å svare
EnAksjeTil
11.09.2021 kl 13:12 4438

Hva tenker folk om spettets meninger. Jeg har ikke nok kunnskap til å si hverken eller basert på noen av påstandene. Nå representerer jo akh mye forskjellig og jeg får ikke helt tak i om det spesielt er vindmøller han mener eller "alle grønne løsninger. Ikke for å være negativ, men verdt å få med argumenter både for og i mot.

https://www.nettavisen.no/okonomi/oystein-stray-spetalen-advarer-gronne-investorer-de-vil-tape-alle-pengene-sine/s/12-95-3424177786
Frodon
11.09.2021 kl 14:13 4407

Jeg hørte hele intervjuet. Det var vindkraft han snakket om, med avkastning på 2-4%. Jeg er enig i det og kanskje derfor AOW kursen er såpass lav? Jeg tenker at nå er det vanvittig mange aktører som kjemper om de samme kontraktene. Etterhvert vil mange av de gå konkurs, bli kjøpt opp eller legge ned. Hvem som står igjen med seieren på slutten vet ingen, men de som står igjen, vil nok øke marginene når mange konkurrentene er borte ;) Aktørene som står igjen må kunne dekke driftskostnader, vedlikehold, nybygg osv i tillegg til å gi aksjonærer gevinst. Ingen lik sammenligning, men se på de 5 store IT gigantene. De hadde like mye konkurranse i IT boblen og lave marginer. Nå vasser de i penger.

Kan legge til at selskapene MÅ levere overskudd på driften etterhvert, eller så vil prisingen av aksjene bli deretter
Vil også legge til at Spetalen snakket om 30% internrente for olje. Det er kanskje FØR forurensning avgifter slår inn? For der kommer det jo et skifte nå. AkerBP og Equinor kommer garantert til å tjene penger, men hvor store blir marginene med ny skatt?

Kjøper du eks Aker ASA istedenfor AKH, får du med både olje, oljeservice, IT, grønt, kryptovaluta osv ;)

Spetalen har også et eget grønt selskap, Saga Pure ;);) Hvis du hører på ukens Aksjesladder er sjefen i Saga med der, han har stor tro på hydrogen
Redigert 11.09.2021 kl 14:21 Du må logge inn for å svare
optimist68
11.09.2021 kl 14:21 4414

Jeg vet heller hva dette betyr at Spetalen går sånn ut mot grønne selskaper. Dersom verden skal ha nok energi må vi ha sol, vind og vannkraft som igjen produserer hydrogen og amoniakk. De aller fleste grønne selskaper er halvert i verdi siden toppen for ett år siden. Det skrives lite om hvor lønnsom strømmen er som genereres utifra sol og vind. Det har vel blitt sagt at store fond som Blackrock håver inn på milliarder fra norsk vindkraft på land. Hvor mye tjener f.eks Scatec på sin strømproduksjon på anleggene ? Med stigende gasspris og kullkraft må vel slike solanlegg Scatec og Mainstream nå bygger ut bli svært lønnsomme for forbruker og lokale myndigheter i landene ? Jeg tror Spetalen har litt panikk nå for regjeringsskifte. Det er det nok flere av oss som er
EnAksjeTil
11.09.2021 kl 14:46 4390

Vi får vente litt å se, men trengs d tusen på tusen av vindmøller vil jo dette heller ikke være bra for naturen, det blir i såfall enorme anlegg som må utbygges og store naturområder som må benyttes, men de nærmeste årene går kanskje til litt prøving og feiling ang hva som lønner seg så pengene vil nok ikke smuldre med en gang i så fall. Hydrogen vil nok komme tror jeg også. Karbonfangst virker å være i vinden nå også. På kort sikt vil nok det være vinneren
Frodon
11.09.2021 kl 16:05 4310

Har du hørt helgens Aksjesladder? Sjefen i Saga pure gir deg svarene i sendingen. De vil ha prisene på grønt selskapene ned, så de kan kjøpe aksjer og tjene penger 😉 Det er jo ikke første gang Spetalen sier noe negativt om selskap/bransje, også kjøper han det etterpå 😉

https://m.soundcloud.com/user-368296438/vandringsmand-i-saganatt

Er ikke Spetalen aksjonær i AKH fortsatt eller solgte han på bunnen?
Redigert 11.09.2021 kl 16:05 Du må logge inn for å svare
Frodon
11.09.2021 kl 16:22 4278

Naturen? Tenker du på naturen i folke tomme Norge? Når du flyr over Norge, ser du 97% jorder, skog, vann og fjell. Her kan du bygge opp enormt mye nesten hvor som helst 😅 Har du reist noe særlig rundt i verden? Dra en tur til Manilla eller New York for den saks skyld, og se på naturen 😅 Befolkningsveksten i verden er enorm og byer blir enorme både i areal og befolkning.

Nederland og Danmark har hatt masse vindmøller siden jeg var ung. Hører ingen snakke om at naturen er ødelagt der?

Hva med å bli kvitt eks dette?

https://youtu.be/XeDY3I841q0
manman01
14.09.2021 kl 09:09 3935

Tror på en 32+ i dag (:

God dag, og Lykke til alle! (:
emiro
14.09.2021 kl 09:33 3880

Håper du har rett 🙏 (:
manman01
14.09.2021 kl 11:41 3804

Hehe, ser så småt sådan ud(:

Meeen vi er næsten også kun lige i gang - meget kan ske endnu(;
Meatskull
14.09.2021 kl 12:51 3733

Bra spådd sålangt! Bare 30-40 øre til nå :)
manman01
14.09.2021 kl 14:19 3567

Jeg bukker og takker (:
emiro
14.09.2021 kl 14:23 3575

Ingen dum spådom 💞
Sunn Skepsis
14.09.2021 kl 14:25 3563

Jøss, trodde ikke denne skulle gå i pluss før om 5–10 år.
Frodon
14.09.2021 kl 14:52 3550

Regner med du sender Diego kopi av analysen min ;)
Meatskull
14.09.2021 kl 15:56 3457

Skal gjøre det idag faktisk :)
Bobby
14.09.2021 kl 18:33 3279

Bra oppgang siste tiden på AKH. Sektorrotasjon har i stor grad påvirket denne aksjen lenge. Nå ser det lysere ut for grønne investeringer. Jeg tipper vi fort beveger oss opp mot 40 kr i denne aksjen. Har håp om at dette kan bli en fin utbytteaksje i årene som kommer. Etter en litt dyr inngang for egen del (42kr), har jeg kjøpt meg opp på tur ned. de billigste aksjene kjøpte jeg helt ned på 23 tallet. Nå er jeg endelig i pluss og det tror jeg vi kommer til å være fremover:)
Meatskull
16.09.2021 kl 09:32 2948

Jaja da swr det ut til at jeg får handlet under emi nok engang te lønning. Vi har lov og håpe at denne skal ned under 30kr selv om jeg tviler sterkt. Men jeg handler gjerne mer neste månedene til under emi pris :))) 60 timers uker i 6 og en halv uke til så er ikke ferdig handlet :) Btw herlig ny tråd av frodon som er oppe nå. Ville bare ikke ødelegge ned med melding uten innhold. Men jeg har vertfall mer troen på akh en noen gang. Folk burde bruke tiden og handle nå. Er jo sterk støtte på lavt 29 tallet så folk som er smarte fyller på gjevn fremover nå mellom 31 og 29kr :)
Meatskull
16.09.2021 kl 09:36 2972

Nedgangen nå er vel muligens en gavepakke til fondene som skal handle her når vi går på hoved indexen?
Meatskull
16.09.2021 kl 12:56 2869

Jaja. Naturlig med en korreksjon etter mye opp. Men når snur denn? Imorgen? På fredag? Holder 30kr eller blir det 29.26kr som holder? Eller skal vi ned igjen? Kjenner jeg blir glad uansett hva som skjer. Har jo bare 12.5k aksjer og er en stakkar på "gulvet" eller mest opp og inni produksjons tårn om dagen men jeg har ikke tenkt og jobbe med detta til jeg blir gammal :) men jobben er med og bygge min fremtid gjennom akh innvesteringene mine. Har jo som mål enda og nå 15k aksjer før nyttår så mye klatre og skru/sjaue endel til for og nå mitt nye årsmål som ble oppjustert fra 10k aksjer i år som jeg nådde tidligere en forventet :) håper vi blir slakta frem til 25th og skal inn med mere ;) Ellers skader det ikke og komme seg i pluss over 33.27kr heller da xD God Torsdag godtfolk og lykke til med kjøp og salg 👍
manman01
16.09.2021 kl 13:06 2868

Håber ikke den snur før jeg når ind igen (:

Blev nødt til at tage profit her, for at vægte op til tilbudspriser i REC - men det blev gjort med et tungt hjerte… Skal ind igen hurtigst mulig her (:

Lykke til uanset!!
Meatskull
16.09.2021 kl 16:29 2752

HOLY SHIT! 418 000 aksjer kjøpt i sluttauksjonen helt på slutten nå! Mainstream renewable power er virkelig i slaget på Linkedin idag med 4 innlegg idag! Sjekk det ut: https://www.linkedin.com/mwlite/company/mainstream-renewable-power
Meatskull
16.09.2021 kl 16:47 2724

Spår utifra dette og at vi skal over på hoved indexxen etter 2 dager med nedgang at vi går opp mellom 6 og 7% imorgen! Er selfølgelig bare basert på magefølelsen og er ikke et finansielt råd!
Redigert 16.09.2021 kl 16:48 Du må logge inn for å svare
retur
16.09.2021 kl 17:26 2687

Tror ikke det nødvendigvis var et lurt bett. Rec har en klam short hånd rund foten. Det vi ser nå er short herjing med rec for å skremme ut amatørene som ryker ut på stopploss og belåning. Time vil show.
Redigert 16.09.2021 kl 17:26 Du må logge inn for å svare
manman01
16.09.2021 kl 18:59 2700

En rapport fra SB1M og lidt short skræmmer mig ikke (:

Sidst vi så 13 tallet, vidste vi mindre end nu. Personligt syntes jeg også udsigterne ser bedre ud nu, end for 4 måneder siden (:

Dog er jeg lidt ked af, at have kvittet AKH posten. Det må jeg indrømme.
retur
16.09.2021 kl 19:58 2634

Ellers så er jo akh storeier i rec. Så akh blir jo også påvirket av rec kurs den ene eller andre veien.
Meatskull
16.09.2021 kl 20:19 2619

Rec er jo bare vært rundt 6 milliarder og AKH eier 25% så 1,5 milliard.
Og virker ikke som MRP er priset inn i det hele tatt. Er liksom ACC mer verdt en hele MRP???
Redigert 16.09.2021 kl 20:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.09.2021 kl 21:21 2536

Mye tryggere å ha REC Silicon gjennom Aker Horizon. Tjente selv nesten halv mill i RECSI, men det var kun flaks! Den aksjen hopper hit og ditt som en fuglehund på jakt... 😆
Det kommer en skikkelig reprising av Horizon, det er jeg sikker på. Den avkastnings historikken Aker konsernet har til sine aksjonærer, kommer også til å bli gjeldene her. Ny regjering nå, selv om jeg stemte borgerlig, så var det til det beste for min Horizon invistering, at det ble skifte.
manman01
16.09.2021 kl 21:52 2492

Helt enig. God støtte i REC rundt disse niveauer i år, og intet fundamentalt har ændret sig til det værre (af hvad jeg ved af). Så er det svært ikke at sikre 20% gevinst for at købe REC på 10-15% udsalg :)

Horizon har dog meget langt at gå endnu, jeg håber jeg ikke misser for meget af opgangen :)

God aften!
Redigert 16.09.2021 kl 21:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.09.2021 kl 21:53 2499

https://e24.no/boers-og-finans/i/Bjy0EG/derfor-boer-du-foelge-roekke-ekstra-noeye-de-neste-ukene

Blir spennende å se hva Aker gjør her.
Arbeidskapital til Green Yield?
Slettet bruker
16.09.2021 kl 21:58 2585

Aldri feil å ta gevinst! Plutselig er REC på 16 kroner++ igjen skal du se👍🏻😁
CyberRaptor
16.09.2021 kl 22:39 2538

Mon tro om hvordan mer informasjon de kommende månedene om de rødgrønnes planer vil virke inn på Aker-aksjer (og fornybar generelt);
https://www.nrk.no/norge/rokke-gir-klimarad-til-ap-1.15654439
upsidedown
17.09.2021 kl 01:57 2418

Solgte alle AKH aksjene jeg kjøpte mellom 24 og 26 i sluttauksjonen tirsdag da RSI 14 toppet ut. Jeg kalkulerer med at Q3 blir en realitetssjekk og så får man ta en ny vurdering etter at tallene ligger på bordet. ACC kan overraske på inntektssiden, ellers tror jeg det blir magre bidrag inn mot moderen.

Har vært på kjøperen i AKSO og lastet litt opp igjen i AOW og ACH. Sistnevnte er min lottokupong.

Får jeg ny inngang rundt tieren i REC er den en selvsagt kandidat. Røkke har ikke for vane å sette utvannende vekstemisjoner på lav kurs. Så jeg føler at kjøp i området nær forrige emisjon er betryggende.
Redigert 17.09.2021 kl 02:30 Du må logge inn for å svare
retur
17.09.2021 kl 02:05 2531

Hm. Ja Main vil nok generere en del for akh sin del. Er jo verre med Aow som ikke har No særlig innkomst enda som alle vet. Akh er jo på hoved index fra og med i dag så hva det vil bringe samt mye spennende som kan dukke opp før tall. Men absolutt Aow vibbererrrer nå i fht at det kan komme kontrakter når som helst.
Frodon
17.09.2021 kl 10:18 2368

Idag gikk AKH inn på hovedindeksen og alle fondene som har mandat om at de må eie alle aksjene i hovedindeksen, må begynne å kjøpe seg inn. Er det noen som vet hvor lang tid de har på seg til å kjøpe inn? Eller er det forskjellig fra fond til fond?
Slettet bruker
17.09.2021 kl 11:23 2393

"Endringene i indeksene trer i kraft fra avslutningen av handelsdagen 17. september."

Fra mandag dette kan ha effekt.
Frodon
17.09.2021 kl 11:54 2400

Fortsatt tid for alle å kjøpe da ;)
wielkikrol
17.09.2021 kl 12:05 2383

Høres for enkelt ut.. da bør alle kjøpe aksjer dagen før de går inn på hovedindeksen. Dette tror jeg ikke på.
Slettet bruker
17.09.2021 kl 12:12 2376

Indeksfond må ha aksjer i selskaper som er på den aktuelle indeksen.
Når det gjelder vekting, etc så er det helt opp til hvert fond.
Personlig tror jeg vi vil se en økt etterspørsel fremover, men det har like mye med Akers tette bånd til regjeringen, og det grønne skiftet, som innlemmelse i hovedlisten.
Frodon
17.09.2021 kl 12:31 2370

Dette har vi handlet på i lang tid. Men nå er det så mange som vet om det, så effekten er noe lavere enn tidligere. Det samme gjelder når selskap går ut av indekser, fint å shorte