AKH *Hvorfor jeg gikk all inn i AKH*

Meatskull
AKH 04.02.2021 kl 17:39 131155

Først vil jeg bare si at jeg eier aksjer i AKH og jeg anbefaler ingen og kjøpe eller selge noen ting!

Idag valgte jeg og øke min beholding fra 1250 aksjer til 3750 aksjer i AKH(Og sitter nå på en snittpris på 43.13)

Ifjord kjøpte jeg bare en aksje og det var AOW hvor jeg gjorde 70% fortjeneste etter at jeg gikk all inn med hva jeg hadde den gangen som var usle 73.5K Nok.
Det var en knall suksess og eneste feilen jeg gjorde var og få høydeskrekk for tidlig :) Så solgte på 6.92 med snitt pris på 3.99!
Jeg har siden den gang spart mere penger opp og ventet tolmodig på at AOW skal synke til en billigere pris noe som aldri har skjedd!
Så jeg valgte nå istede og gå all inn i AKH.

Er mange årsaker til at jeg valgte og gå all inn i AKH nå så jeg kan prøve og komme med en liste!

Jeg har virkelig troen på at det grønne skiftet som Aker har valgt og gå inn på er fremtiden, enten om vi liker det eller ikke.(Og så hardt som Aker satser på dette så er det mye som tyder på at de kommer til og bli en ledende aktør på verdens basis)

Anbefaler alle og sjekke ut siden til AKH: https://www.akerhorizons.com/
Om dere ser på Portfolio her så har dere oversikt over hvor mange % AKH eier i de forskjellige selskapene!
Det som er fint med AKH er at du er inne i alle disse Grønne aksjene som AKH eier en markant del av, så det blir nesten som og la Røkke og co styre pengene dine mot 2030 og at du er inne i et slags ''Super Grønt fond'' av AAA kvalitet!

''Eliten'' Er også med og satse penger i AKH sine selskaper! AKH kjøpte nylig 75% av Mainstream Renewable Power:
https://en.wikipedia.org/wiki/Rockefeller_Brothers_Fund
https://www.mainstreamrp.com/insights/rockefeller-brothers-fund-confirms-investment-in-mainstream-renewable-power-africa-power-generation-platform/
Som dere ser her https://www.mainstreamrp.com/investors/
Så er IFC(International Finance Corporation som er en del av World Bank Group) og Rockefeller brothers investorer i Mainstream Renewable power!
Rockefellers familien har vært på toppen av nærings kjeden i hundrevis av år og jeg ser på det som en stor trygghet at de også har troen på det nyeste selskapet til AKH!

Nå veit jeg at det er ganske stille rundt AKH grunnet at mange av oss som leser på FB og forumet her/shareville+++ Har ventet på en dupp eller korreksjon ned siden vi har hørt at AKH er ''overpriset'' Men er det virkelig det? Denne korreksjonen måtte vi se lenge etter i første uken og AKH virker og ha en enorm styrke og støtte på 43kr. I motsetning til andre selskaper så tror jeg at AKH vil få nyheter/Børsmeldinger mye oftere(Hver børsmelding til et av selskapene AKH er inne i er jo positivt for oss og ikke minst tenk på hva som skjer når Hydrogen selskapet kommer på børs? For ikke og tenke på nye selskaper som vi ikke har hørt om som AKH vil velge og putte inn i Porteføljen sin! Når nyheter kommer så gjelder det og ha aksjer i AKH :) Dette er et stort selskap så jeg tror ikke vi vil se de jojo kursene og berg og dalbanene vi har sett i andre mindre grønne selskaper! Her tror jeg vi vill se en gjevn, trygg og rolig oppgang!

Jeg tror at snart når kursen starter og bevege seg oppover så vil mange angre på at de forstatt venter på nedgangen/korreksjonen før de kjøper seg inn!
Ser på det som meget høy risiko faktisk og ikke være all inn i AKH! Tror dere virkelig at Røkke og co kommer til og feile? Hvem bestemmer? Folkets vilje eller eliten som styrer showet? Her må vi nok bare bite i det sure epplet og være med på den grønne oppgangen de neste årene så tjener vi vertfall penger når detta skal bygges uansett! Jeg er motstander som dere skjønner men jeg veit at folket har ikke noe vi skulle sagt, vi gjør som vi blir fortalt og politikere vil altid forråde folket sitt! Og være all inn i AKH er ikke som og ha alle eggene i en kurv, dette står ikke på et selskap alene men på alle selskapene som er i porteføljen til AKH, om selskaper eller ting feiler så er jeg sikker på at AKH og Røkke vil stoppe det i tidet og da velge inn et nytt selskap som er sterkere istede!

Mitt mål for 2021 er at vi slutter kursen på 50-60Kr!
Men jeg tror også at vi kan bli like overasket som i ACC og AOW hvor fort ting kan skje!
Jeg veit at om jeg hadde kjøpt meg inn på 50-55 og hadde tilgjengelige midler så ville jeg snittet ned nå, er nå det er muligheter og handle billig!
Tror også at Rainpower kjøpet til AKH er meget undervurdert! Vi er nå sikret gutter, med vannkraft så dekker vi det meste :)

Er så mye man vil si men så liten plass og skrive på!
Beklager for dårlig kvalitet på innlegg men jeg ønsker at vi gjerne er med og deler informasjon her om AKH slik at vi alle kan lære og bli mer informert om hva vi faktisker investerer i eller har lyst og investere i(for de som venter på billigere inngang)


Redigert 04.02.2021 kl 18:03 Du må logge inn for å svare
retur
02.10.2021 kl 10:37 4487

Ja her må Røkke holde tunga rett i munnen. Bra at de fikk noe å tenke på. Kan faktisk bli et problem og kjøre to hester samtidig.
Meatskull
02.10.2021 kl 11:48 4548

WOW! Det under der med klima ungdom som er dumme er irrelevant. De sitter ikke på penge sekken! Les her: Les mellom linjene: Jeg skal gjøre mitt for at Norge når målene vi har forpliktet oss til, på en måte som får større effekt enn bare i Norge, nemlig at vi leverer noen løsninger som virkelig kan utgjøre en forskjell ute i verden, svarte Støre. https://www.nettavisen.no/nyheter/dette-er-stores-klimalofte-til-barnebarna/s/12-95-3424186372 Jeg har barnebarn på fem og to år, og jeg føler et ansvar for at i den tiden jeg har i politikken, skal jeg bidra til at det Norge de skal leve videre i, blir et godt land. Da må også jorda være levelig. Og Norges bidrag er å kutte våre klimagassutslipp på en måte som gjør at det fortsatt er jobber, inntjening og framtid i norsk økonomi.
Meatskull
02.10.2021 kl 11:49 4550

Er dette snakk om støtte til AKH? Jeg tror vertfall 40kr kommer før statsbudsjettet skal ut nå i høst :)
Meatskull
02.10.2021 kl 11:54 4621

Dette sammen med andre artikkelen for noen uker siden om at røkke gir klimaråd til ap er faktisk superbull!!!! Se hva som skjeddw med kursen i etterkant av at acc fikk 1 milliard ifjord! Her er det langt ifra forseint komme inn! Alle klarer ikke treffe bunnen og skjønner at de som ikke gikk inn under 30kr siden de var grådige og ville handle på under 20kr istede angrer nå! Men i mine øyne kan denne fort gå 5-10 gangeren til 2025! Lykke til :)
Meatskull
04.11.2021 kl 09:25 4234

Hei alle. Jeg lurte på råd til stop loss? Aldri brukt stop loss før. Jeg sitter på 13000 akh aksjer til snitt på ca 33.30 så jeg lurer på hvor dere anbefaler meg og sette en stopp loss? Tenker for og beskytte meg mot 2 ting. Markeds kollaps+ eventuelt om det grønne skiftet skulle feile/bli utsatt eller kansellert? Tenker selv på type 33.50 34kr eller enda høyere? Hva anbefales? Vil jo ikke ryke ut på stop loss heller så usikker men kjenner jo det ville vært trykt og hatt stop loss en plass siden jeg kanskje blir arbeidsledig neste år engang og at jeg har nesten alt i akh? Takker for tips og råd!
Korporalen
04.11.2021 kl 10:25 4180

Jeg mener for all del ikke å være nedlatende eller noe slikt i det heletatt, men mitt råd til deg er å ta denne (betydelige) summen og gjerne sette det i noe annet enn aksjer med høy risiko slik som AKH. Å plassere stop-loss er én ting, men å ikke flytte den og være fornøyd med det tapet du går på når den føst slå ut er noe annet. Det gjelder også å være kald, så om stop-lossen slår inn så må du være sterk mentalt og ikke kjøpe deg inn i igjen. Klarer du dette?
Som du sier risikrer du å bli arbeidsledig neste år så da ville jeg personlig ha anbefalt deg å kjøpe et fond (f.eks Storebrand Verdi eller KLP aksje global).
Lykke til.
Meatskull
04.11.2021 kl 12:12 4140

Takker for svar Korporalen. Lurer på hva du mener her? "Men og ikke flytte den og være fornøyd med det tapet du går på når den først slår ut?" Og ja jeg kan være kald. Solgte jo ikke når denne var i kjelleren og jeg var 110k i urealisert tap. Hamstret heller mer og reduserte snittet fra 44 til 33. Men åssen gàr jeg på tap om jeg har stop loss på over min inngangspris? Og hvorfor selge når jeg er i pluss og denne har et positivt oppover moment pluss at Cop26 er ikke ferdig enda. Fortsatt mye som kan skje der. Men ja jeg personlig tenker nesten det er mye høyere risiko og være all inn i fond nå som markedet over hele verden er priset skyhøyt. Akh er jo også som.et grønt fond!
Klausre
04.11.2021 kl 12:20 4167

Hei M.
Personlig bruker jeg ikke Stop los, men følger aktivt med. Er bare inne i aksjer jeg har tro på, og kun med midler jeg ikke i utgangspunktet trenger på mange år. Verktøyet med Aksjer er tid, så fremt det ikke bare er søppel en har investert i. Det er ikke AKH. Dette er et solid drevet grønt fond. MEN. Hvis du er i en situasjon hvor du kan ha en usikkerhet ift. din økonomiske situasjon i fremtiden og kan være avhengig av midlene, ville jeg vurdert å solgt 1/3 - 1/2 av beholdningen. Resten ville jeg latt stå i AHK - du har jo troa på AHK vet jeg.
Den halvdelen som er solgt, ville jeg satt inn i et Globalt index-fond nå (kanskje fordelle innskuddet over 2-3 mnd.). Nå er krone-dollar forholdet fint, slik at du har litt ekstra "sikkerhetsmargin" hvis den norske kronekursen svekker seg (typisk hvis oljeprisen synker). Utviklingen i index-fond er kontrollerbar med relativt lite svinglinger pr. uke.
Redigert 04.11.2021 kl 12:21 Du må logge inn for å svare
Frodon
04.11.2021 kl 14:01 4065

I utgangspunktet skal du ikke ha mer enn 10% av porteføljen i en aksje, i følge de som jobber med dette 😅 Det klarer sjelden jeg også, hadde jo altfor mye i AKH selv 🤨 Det er mange måter å bruke stoplos, eks begynne på det nivået du selv skriver og eks øke stoplos med kr 1 hver gang aksjen øker med kr 1. Jeg brukte kr 35 selv fordi det var IPO kursen. Nå har aksjen etablert seg over, så kr 35 kan være en solid støtte ved reaksjoner tilbake. Hvis du lurte på hvordan du setter en stoplos, ta kontakt med kundeservice der du har aksjene dine. Husk, du kan alltid kjøpe aksjene tilbake selv om de blir solgt mens du er på jobb 😉 Du burde også se på WWI aksjen, der jeg flyttet deler av AKH pengene. Et slags shipping fond, som er meget etablert og det er priset til ca halvparten av verdiene i holdingsselskapet. Det føles trygt når børsene er dyre 😊
Redigert 04.11.2021 kl 17:12 Du må logge inn for å svare
Meatskull
04.11.2021 kl 14:17 4052

Takker. Er det ww international i usa?
Bobby
04.11.2021 kl 14:57 4146

Alternativt kan dere sitte langsiktig i aksjen dere har trua på.
Brusselgeren
04.11.2021 kl 15:29 4127

Selg alt, putt alle pengene i bikkjecoins
Bjeffer noe sjukt for tiden.
Arky
04.11.2021 kl 16:59 4203

Milliard emisjon i AKH....
Redigert 04.11.2021 kl 17:00 Du må logge inn for å svare
TraderMom
04.11.2021 kl 17:05 4196

Blir spennende å se hvilken kurs de lander på! Jeg tenker dette er et super-bull signal, i kombinasjon med de ambisiøse planene de meldte om i morges. Mulig det kommer en dipp i kursen i morgen tidlig, avhengig av hvor emisjonen ender, men i så fall tenker jeg personlig det er en gullkantet kjøpsmulighet. Hva tenker dere andre kloke hoder her inne?
Frodon
04.11.2021 kl 17:13 4146

Har aksjer i AKH, også har jeg aksjer i andre selskap jeg også har trua på. Har du satt alle pengene i AKH?
Frodon
04.11.2021 kl 17:24 4106

Det ser utrolig spennende ut 🤩 Første jeg tenkte er «hva skal pengene brukes til?». Når AKH solgte aksjer i ACC gikk det ikke lange tiden før Aker Narvik ble lansert. Er jo rart å kjøre emisjon uten å ha planer for pengene, så det skal bli gøy å følge med på.

Har noen regnet på hvor stor andel investoren som garanterte emisjonen ender opp med? Det er et vanvittig stort fond. Synd de ikke måtte kjøpe aksjer via børs 😜 Det ser ut som Aker ikke skal være med i emisjonen. Hvor stor eierandel ender de opp med?

Kan det være mulig at Bank of New York har kjøpt aksjen oppover, så AKH kunne kjøre emisjon? Det ser vi på aksje listene etter hvert 🤔
Al7i
04.11.2021 kl 17:25 4262

Hva tenker dere om emisjon i AKH? De skal hente nok 1 mld. Hva tror dere prisen blir?
Sunn Skepsis
04.11.2021 kl 17:30 4223

I dass på kort sikt. Bra på lang sikt.
nhydro
04.11.2021 kl 17:34 4219

35 kroner kanskje ?
Dado83
04.11.2021 kl 17:56 4166

Tipper dem lander på 30-31 kr.
TraderMom
04.11.2021 kl 18:10 4114

Hmmm jeg mistenker at 30-31 er litt lavt, men i så fall en gavepakke for den som ikke er ferdigkjøpt i AKH. Det er min personlige tanke, i alle fall :-)
Klausre
04.11.2021 kl 19:19 3908

Jeg tipper 34/35.
Men dette er investeringer som rimelig raskt vil kaste av seg. Det har vært i planen hele tiden at AKH skal byggende opp og investere. Da trenges det mer kapital. Husk AKH er et «fond», så bare spare/ investere jevnt og trutt.
Redigert 04.11.2021 kl 19:22 Du må logge inn for å svare
tomylys
04.11.2021 kl 19:24 3947

Bruker ikke emisjonene ligge rundt 10% under sist omsatt?
tomylys
04.11.2021 kl 19:32 3919

Det kommer ikke som en overraskelse, de har jo uttalt tidligere att dem trenger rundt 100 milliarder til de forskjellige prosjektene de neste årene.
McCartney
04.11.2021 kl 19:47 3918

Tenker det blir et skikkelig bra fond på sikt.
Jeg har selv økt eksponeringen her og sitter på 30 000 aksjer og ligger i pluss.
Er mest interessert i å se hvem som skal inn i AKH, nå vet vi jo at Baillie Gifford i allefall skal inn tungt, og det er jo et bra tegn.
Slettet bruker
04.11.2021 kl 19:50 3916

Hold veldig hardt på Aow aksjene.

Aker vil hente en fornybarmilliard til
Kjell Inge Røkkes Aker varsler at de vil investere mer penger i de ulike fornybarsatsingene.

Selskapet har tidligere torsdag meldt om en ny plan for et havvind- og hydrogenprosjekt i Skottland.
McCartney
04.11.2021 kl 20:02 3946

AKH skal nå satse på batteriproduksjon også i Narvik. Det blir helt sikkert også en gullkalv på sikt.
Jeg solgte mine AOW aksjer med god gevinst og satset mer på AKH, Elkem, FRO og Flyr....
Kommer tilbake til AOW når tiden er inne for å ta ut gevinster på de jeg satset mer på.
AKH er som han ene fyren her sa, å anse som et stort grønt Fond. Det er hit store fond som vil bli grønne vil søke seg til.
Arky
04.11.2021 kl 20:33 3843

Dette er ubetinget positivt.

Dette gir handlekraft framover

Jeg tipper emikurs vil ligge rundt 33 kr.
EnAksjeTil
04.11.2021 kl 20:48 4111

Knallbra. Desto mer som investeres nå vil gi større gevinst seinere. Dette blir bra👍
emiro
04.11.2021 kl 20:56 4106

Arky skrev ja helt enig:)
Hvem kan bli med å tegne aksjer på emisjonen? Har vi noen fordel vi som akkurat har kjøpt oss inn til dagens kurs?
TraderMom
04.11.2021 kl 21:04 4069

Rettet emisjon og ikke åpent for hvermansen. E24 skriver "Emisjonen er rettet mot utvalgte norske og internasjonale investorer utenfor USA.... Fra før har den britiske fondsforvalteren Baillie Gifford forhåndstegnet seg for 13,5 millioner aksjer i emisjonen." Så med mindre det blir rep emi, noe det ikke nødvendigvis blir her, så er det ingen direkte fordeler for oss vanlige dødelige. Men det en slik vekstemisjon kombinert med de bull-meldingene som har vært her i det siste, så er min mening at dette bør bli svært bra :-)
emiro
04.11.2021 kl 21:14 4090

Ja bare å sitte i morgen da?
TraderMom
04.11.2021 kl 21:15 4085

Jeg tenker gjøre det, eventuelt laste opp litt mer - ser an kursen som emi blir satt på :-)
emiro
04.11.2021 kl 21:20 4056

Får laste litt mer jeg og da:)
Fjellbris
04.11.2021 kl 21:24 4054

Ja nå går toget, bare å laste det man kan rundt emi kurs om man får mulighet, om man vil være med de store gutta og tjene mer penger videre oppover😀