AKH *Hvorfor jeg gikk all inn i AKH*

Meatskull
AKH 04.02.2021 kl 17:39 131519

Først vil jeg bare si at jeg eier aksjer i AKH og jeg anbefaler ingen og kjøpe eller selge noen ting!

Idag valgte jeg og øke min beholding fra 1250 aksjer til 3750 aksjer i AKH(Og sitter nå på en snittpris på 43.13)

Ifjord kjøpte jeg bare en aksje og det var AOW hvor jeg gjorde 70% fortjeneste etter at jeg gikk all inn med hva jeg hadde den gangen som var usle 73.5K Nok.
Det var en knall suksess og eneste feilen jeg gjorde var og få høydeskrekk for tidlig :) Så solgte på 6.92 med snitt pris på 3.99!
Jeg har siden den gang spart mere penger opp og ventet tolmodig på at AOW skal synke til en billigere pris noe som aldri har skjedd!
Så jeg valgte nå istede og gå all inn i AKH.

Er mange årsaker til at jeg valgte og gå all inn i AKH nå så jeg kan prøve og komme med en liste!

Jeg har virkelig troen på at det grønne skiftet som Aker har valgt og gå inn på er fremtiden, enten om vi liker det eller ikke.(Og så hardt som Aker satser på dette så er det mye som tyder på at de kommer til og bli en ledende aktør på verdens basis)

Anbefaler alle og sjekke ut siden til AKH: https://www.akerhorizons.com/
Om dere ser på Portfolio her så har dere oversikt over hvor mange % AKH eier i de forskjellige selskapene!
Det som er fint med AKH er at du er inne i alle disse Grønne aksjene som AKH eier en markant del av, så det blir nesten som og la Røkke og co styre pengene dine mot 2030 og at du er inne i et slags ''Super Grønt fond'' av AAA kvalitet!

''Eliten'' Er også med og satse penger i AKH sine selskaper! AKH kjøpte nylig 75% av Mainstream Renewable Power:
https://en.wikipedia.org/wiki/Rockefeller_Brothers_Fund
https://www.mainstreamrp.com/insights/rockefeller-brothers-fund-confirms-investment-in-mainstream-renewable-power-africa-power-generation-platform/
Som dere ser her https://www.mainstreamrp.com/investors/
Så er IFC(International Finance Corporation som er en del av World Bank Group) og Rockefeller brothers investorer i Mainstream Renewable power!
Rockefellers familien har vært på toppen av nærings kjeden i hundrevis av år og jeg ser på det som en stor trygghet at de også har troen på det nyeste selskapet til AKH!

Nå veit jeg at det er ganske stille rundt AKH grunnet at mange av oss som leser på FB og forumet her/shareville+++ Har ventet på en dupp eller korreksjon ned siden vi har hørt at AKH er ''overpriset'' Men er det virkelig det? Denne korreksjonen måtte vi se lenge etter i første uken og AKH virker og ha en enorm styrke og støtte på 43kr. I motsetning til andre selskaper så tror jeg at AKH vil få nyheter/Børsmeldinger mye oftere(Hver børsmelding til et av selskapene AKH er inne i er jo positivt for oss og ikke minst tenk på hva som skjer når Hydrogen selskapet kommer på børs? For ikke og tenke på nye selskaper som vi ikke har hørt om som AKH vil velge og putte inn i Porteføljen sin! Når nyheter kommer så gjelder det og ha aksjer i AKH :) Dette er et stort selskap så jeg tror ikke vi vil se de jojo kursene og berg og dalbanene vi har sett i andre mindre grønne selskaper! Her tror jeg vi vill se en gjevn, trygg og rolig oppgang!

Jeg tror at snart når kursen starter og bevege seg oppover så vil mange angre på at de forstatt venter på nedgangen/korreksjonen før de kjøper seg inn!
Ser på det som meget høy risiko faktisk og ikke være all inn i AKH! Tror dere virkelig at Røkke og co kommer til og feile? Hvem bestemmer? Folkets vilje eller eliten som styrer showet? Her må vi nok bare bite i det sure epplet og være med på den grønne oppgangen de neste årene så tjener vi vertfall penger når detta skal bygges uansett! Jeg er motstander som dere skjønner men jeg veit at folket har ikke noe vi skulle sagt, vi gjør som vi blir fortalt og politikere vil altid forråde folket sitt! Og være all inn i AKH er ikke som og ha alle eggene i en kurv, dette står ikke på et selskap alene men på alle selskapene som er i porteføljen til AKH, om selskaper eller ting feiler så er jeg sikker på at AKH og Røkke vil stoppe det i tidet og da velge inn et nytt selskap som er sterkere istede!

Mitt mål for 2021 er at vi slutter kursen på 50-60Kr!
Men jeg tror også at vi kan bli like overasket som i ACC og AOW hvor fort ting kan skje!
Jeg veit at om jeg hadde kjøpt meg inn på 50-55 og hadde tilgjengelige midler så ville jeg snittet ned nå, er nå det er muligheter og handle billig!
Tror også at Rainpower kjøpet til AKH er meget undervurdert! Vi er nå sikret gutter, med vannkraft så dekker vi det meste :)

Er så mye man vil si men så liten plass og skrive på!
Beklager for dårlig kvalitet på innlegg men jeg ønsker at vi gjerne er med og deler informasjon her om AKH slik at vi alle kan lære og bli mer informert om hva vi faktisker investerer i eller har lyst og investere i(for de som venter på billigere inngang)


Redigert 04.02.2021 kl 18:03 Du må logge inn for å svare
Sollidcap
17.11.2021 kl 16:40 6358

Prosjektet i Brevik som allerede har en 1 mrd kostnadsoverskridelser, pilot som ikke skal stå ferdig før om 2 år. Nå dette med Fortum og EU er veldig i tvil om naturgassen skal betegnes som grønn..

Det er nok ikke veldig mange ukene til tvillingene møtes.
Meatskull
17.11.2021 kl 22:15 6405

Hva mener du med ikke veldig mange ukene til tvillingene møtes? Tror du at acc kommer under 10kr iløpet av uker?
Slettet bruker
18.11.2021 kl 08:14 6182

Stemmer ikke. Shell ble valgt som teknologileverandør for flere år siden. Dette har vært åpen informasjon i flere år. https://www.fortum.no/media/2020/07/dnv-gl-approves-shell-carbon-capture-technology-bring-down-emissions-fortum-waste-energy-plant

Og husk at selv om ikke Oslo fikk EU-støtte så var fire av syv prosjekter som fikk støtte fra EUs innovasjonsfond CCS-prosjekter. Så EU tror absolutt på teknologien.
Redigert 18.11.2021 kl 08:16 Du må logge inn for å svare
Klausre
18.11.2021 kl 08:36 6217

Det fortsetter å komme gode nyheter. Litt tilbakegang de siste dagene, men her bygges stein på stein.
manman01
18.11.2021 kl 08:45 6205

Så skete der sgu noget :)
McCartney
18.11.2021 kl 09:00 6287

AKH "Fondet" fyller opp kassa. Spennende å se hva de skal satse disse 438 millionene på, batteri....?!?
Kursen står nok snart i 40 kroner tipper jeg :-)
Redigert 18.11.2021 kl 09:08 Du må logge inn for å svare
manman01
18.11.2021 kl 09:44 6242

Så er der guf i kassen, til nogle flere AKH lod :)
Loveshak
18.11.2021 kl 21:28 6050

AKH har nå over 2,3mrd peng på bok, hva tror dere de skal brukes til? Noe skal til MRP, noe til å "establish green value chains for power heavy industries." Litt uklart hva det siste betyr, men er nok en del som skal til Narvik. Ettersom de setter trykk på verdikjede, så tror jeg også de skal investere i solkjeden i USA, skal ikke se bort ifra at Norsun eller Norwegian Crystals kan være en del av det. Noen andre tanker?
Frodon
18.11.2021 kl 22:43 5955

Mainstream har en stor pipeline som skal finansieres. Usikker på hvor stor del av finansieringen de trenger cash til eller om alt kan belånes med grønne obligasjons lån? Noen som vet? Jeg tror pengene investeres i nye selskap, som kan skape verdier for AKH aksjonærene, eks Green Yield og Aker Narvik. Kanskje noe innen gjenvinning? Hvis pengene skal investeres på noe annet, må det være noe lønnsomt som skaper verdi. Det ser jo mer ut som Røkke selger seg ned i sol i USA? Tenker du at de selger seg ned i REC for å kjøpe noe annet billig innen solkjeden i USA? Eller hva mente du her?
ShoeShineBoy
18.11.2021 kl 22:49 5955

Røkke har sett inn i glasskula og ikke likt hva han har sett. Kommer nok ruskevær framover på børsene og spesielt innen fornybarsektoren, når rentene skal opp pga høy inflasjon. Da kan det være godt å ha en solid krigskasse.
Loveshak
18.11.2021 kl 23:01 6021

Skal ikke si hva som skjer om flere år, men har ingen tro på at aker selger resten av rec innen et par år. Hvis de ville selge seg ut kunne de lett ha gjort det til koreanerne. I tillegg ville de da ikke sagt at de var strategiske partnere, de eier nå like mye. Og akkurat nok til å ha negativ kontroll. Det er ikke tilfeldig. Det kommer til å komme en pakke, som gjør det lønnsomt å utvikle solkjeden. Har mest tro på norsun hvis akh vil ha wafere, ellers tror jeg også at akh kommer til å investere i g14. Som skal hente penger ila kort tid.
Meatskull
04.12.2021 kl 20:30 5506

Hvorfor jeg tror det er lurt og kjøpe seg inn eller Øke til uka som kommer ;)
https://ibb.co/B4Y85MG
Sjekk denne: https://www.youtube.com/watch?v=PRcpVx9WIhY&ab_channel=GameofTrades
Som dere ser der på 9:20 så viser det til at det lønner seg og kjøpe hver eneste gang sp 500 er volatil og det er den nå!
Tror det er en unik mulighet i uka som kommer ;)
Meatskull
07.12.2021 kl 09:17 5345

Som nevnt tidligere har aker tette bånd med world economic forum og nå har vi en ny og mektigere mann på laget ;) Der avslørte Slyngstad at pengefondets rapport «World Economic Outlook» er en viktig del av oljefondets beslutningsgrunnlag. Og: Hun minner om ettrlysningen som pengefondet kom med i siste utgave av World Economic Forum om umiddelbar respons fra verdenslederne. Der oppfordrer fondet til fortsatt ekspansiv pengepolitikk, investeringer i infrastruktur, samt skatte- og finansreformer. https://www.dn.no/verden/yngve-slyngstad/norges-banks/oslo/-jeg-vet-at-det-er-kontroversielt/1-1-5667081
Meatskull
07.12.2021 kl 09:23 5425

https://www.ft.com/content/db3246a1-1a33-4448-899c-c3680a85cac1 Ser også at Yngve Slyngstad har vært på annual meeting list til world economic forum. Jeg mistenker nå at Røkke i fremtiden kan bli en av verdens aller rikeste menn pà linje med Bezos og musk. Tror ingen skjønner hvor bull det er og ha Yngve Slyngstad med på laget :)))))
synste
07.12.2021 kl 11:50 5311

Ifm meldinga så skal Aker være majoritetseier men tolker infoen positivt for AKH og , så jeg regner med de og vil delta med kapital. Virker som AKH skal ha tett samarbeid. Noen som har synspunkt her?
Slettet bruker
07.12.2021 kl 22:49 5195

Dette blir enormt!! Det er helt ufattelig genialt!! Det er helt rått!!
Jeg har satset på REC, men må vurdere sterkt å ha også Horizons i portefølgen, ihverfall på sikt.

Gratulerer alle Horizons aksjonærer og vurder om dere vil ha noen lodd i REC nå før vi tar av!!
Det er helt sinnsykt hvilke synergier som kan dras ut av dette!! Helt enormt!! Aker kan spille på lag med verdens største investorer.

https://finansavisen.no/nyheter/finans/2021/12/07/7785795/tidligere-oljefondsjef-gar-til-team-rokke
Meatskull
13.12.2021 kl 21:34 4892

https://ibb.co/PM5Y6PQ

Får håpe den Røde linja holder nå! Jeg tror den gjør det, den ligger tilogmed på linje med toppen av volumet på emisjons dagen på 34.5 :P
Jeg tror at de som kjøper seg inn imorgen blir vinnerne fremover, men kan jo ta feil såklart.
Vært ned på lavt volum i det siste så tror ikke det er mye mer og hente nedover nå! Men lykke til alle :)
Meatskull
14.12.2021 kl 09:35 4747

Folk venter på mer ned eller? Om jeg hadde hatt midler hadde jeg kjøpt kraftig idag. Men grådigheten er jo alltid tilstedeværende. Man vil alltid ha billigere såklart... xD omsatt for 3 millioner kr idag og denne har verdier på 20 milliarder så lurer på hvem som selger? Nå blir det tilbake til det gamle mindsettet for meg. Håper denne går ned til over nyttår så jeg kan ta ut feriepengene og kjøpe for 100k til i januar. Er ikke lang tid mellom akh sine børsmeldinger fremover tenker jeg da :)
retur
14.12.2021 kl 10:18 4696

Helt utrolig at den har gått fra 36 til 31 på så kort tid. Som sagt så forlanger folket at det skjer noe i aow og ach for ar akh skal ta av for alvor tror jeg
synste
14.12.2021 kl 10:51 4660

Lastet litt mer igår men må innrømme at siste tidens fall har fått meg til å tvile litt. Men jeg leste igjennom resultatene fra Q3 rapporten og når en ser hva som bygges opp i AKH regi så kommer dette til å bli solid om de lykkes på det meste. Tenker at fra neste år av og frem vil kursen reflektere mer og mer alt som ligger innad i AKH. Men ting tar tid.
TraderMom
14.12.2021 kl 10:59 4677

Dette blir gull på lang sikt, litt ruskevær nå endrer ikke det fundamentale at Røkke og co er i ferd med å bygge opp et selskap for fremtiden. Men kjenner seff også på at det er morsommere når kursen går opp enn når den går ned :-)
Frodon
14.12.2021 kl 11:33 4687

Når de store aksjonærene har stoppet å kjøpe, blir retningen styrt av små aksjonærer. Og da kan kursen gå i alle retninger 😜

Husk at så lenge de børs noterte selskapene som AKH eier, vil kursen gå nedover her. Men hvor blir det av børs meldinger om ferdigstilling av feltene til Mainstream i 2021? Når de ikke melder noe, kan investorer bli nervøse og regne med at prosjektene er forsinket 😬 AKH sa at alt er i rute, men hvorfor blir ingenting meldt? De ferdigstiller vell ikke alle feltene siste par ukene før jul? 😜

Er det noen som vet status på disse feltene?

CERRO TIGRE WIND

When operational, the Cóndor portfolio will supply 680,000 Chilean homes.

Mainstream was the biggest winner in Chile’s taking 28% of the total allocated capacity and awarded a 20-year index-linked, US dollar denominated contract, to supply 3,366 gigawatt hours of firm power starting in 2021.

Total MW
185

Commercial operation date:
2021

https://www.mainstreamrp.com/projects/cerro-tigre-wind-project/

TCHAMMA WIND

Total MW:
175

Commercial operation date:
2021

https://www.mainstreamrp.com/projects/tchamma-wind-project/

RIO ESCONDIDO SOLAR PV

When operational, the Cóndor portfolio will supply 680,000 Chilean homes.

Total MWs
145

Commercial operation date:
2021

https://www.mainstreamrp.com/projects/escondido-solar-projects/

VALLE ESCONDIDO SOLAR PV

Total MWs
105

Commercial Operation Date:
2021

https://www.mainstreamrp.com/projects/valle-escondido/

ALENA WIND

Total MWs:
86

Commercial operations date:
2021

https://www.mainstreamrp.com/projects/alena-wind-project/

WEST BAKR WIND

Total MWs:
252

Commercial operation date:
2021

https://www.mainstreamrp.com/projects/gulf-de-suez-wind-project/
Redigert 14.12.2021 kl 11:36 Du må logge inn for å svare
Meatskull
14.12.2021 kl 13:16 4569

Mrp meldte jo på linkedin for 1 uke siden at: West Bakr, the 250 MW wind farm developed and constructed by our Africa joint venture, Lekela Power, entered commercial operations this week – establishing a major milestone in Egypt’s #EnergyTransition.
Frodon
14.12.2021 kl 13:20 4618

linkedin? AKH skal informere alle i markedet samtidig om kursdrivende info. Hvorfor børs melder de ikke dette?
Meatskull
14.12.2021 kl 13:29 4730

Ser ut som MRP har stole planer i 2022 dette er klippet fra nyhetsartikkel fra MRP 10 desember:
DF: How do you see 2022 for Mainstream in Chile?

MQ: We will continue to grow that portfolio very significantly. And then we would be converting it into assets under construction and in operations at an accelerated pace. Our level of ambition and now our potential to accelerate it is at an unprecedented level.

MT: If I can sum it up in one word it would be “growth”. If it's in two, it would be “accelerated growth”. That is our goal going forward. And importantly, from Chile we are looking at Latin America. Part of our strategic plan for next year is regional growth.

Meatskull
14.12.2021 kl 13:32 4724

Kursdrivende info? Jeg trodde jo at mrp ikke var priset inn i akh jeg :)
Meatskull
14.12.2021 kl 13:51 4693

Mainstream Renewable Power has fully energised its 571MW Cóndor portfolio, the first phase of the company’s 1.35 GW Andes Renovables wind and solar power generation platform in Chile.

The milestone was marked by Francisco López, the country’s Under Secretary for Energy, who toured Mainstream’s Tchamma Wind Farm and met the local team.


Tchamma turbines, above, and Mainstream team switch on transformer at Cerro Tigre wind farm last month, below

This development means that the Cóndor portfolio has begun supplying energy to Chile’s National Electricity System, and has commenced the tests prior to the start of commercial operation in order to guarantee the optimal functioning of the asset.

Once the Cóndor portfolio reaches full generation, expected during the second half of 2021, it will supply more than 680,000 Chilean households with 100% renewable energy.

The portfolio comprises three wind farms and one solar farm in the regions of Antofagasta, Atacama and Biobío.

The Cóndor portfolio is the first of three that makes up Mainstream’s Andes Renovables platform in Chile, which covers seven wind and three solar PV generation assets, representing an investment of approximately $1.8 billion and an installed capacity of more than 1.35 GW of clean energy.
Meatskull
14.12.2021 kl 13:53 4686

Regner med de melder denne som reached commercial operations før nyttår. De jobber nok på spreng nå og om de tvilte på at det ikke blir klart før nyttår så hadde de vel meldt ifra om forsinkelser allerede?
Redigert 14.12.2021 kl 13:54 Du må logge inn for å svare
Sollidcap
14.12.2021 kl 16:56 4575

Det positive trenden er snudd, ACC faller brutalt, ACH ATL, AOW skrangler sidelengs, REC er årets yo-yo, MRP overholder ikke frister og supernode har vi ikke hørt noe mer om. Bare å holde seg fast så blir det mye kjøpsmuligheter midt nedpå tjuetallet.
wielkikrol
14.12.2021 kl 18:52 4480

De har faktisk tatt gevinst underveis, og har penger på bok. Det kan komme noe opp av hatten. Er forresten enig at midt på 20 tallet kan skje.
Sollidcap
15.12.2021 kl 11:04 4346

Ja, Røkke har tatt tilbake innsatsen i både ACC og REC i håp om at de vil klare seg. Nå pumpes pengene inn i MRP for å dra opp verdiene før en eventuell IPO.

SB1M ute med salgsanbefaling og kursmål 15kr ACC i dag.
Jeg nevnte for en uke siden at jeg er sikker på at tvillingenes verdi snart vil møtes, vi ser.
synste
16.12.2021 kl 07:07 4255

https://e24.no/boers-og-finans/i/66ym1L/ser-lyst-paa-slyngstad-og-akers-plan-om-gigantfond-en-veldig-interessant-maate-aa-tenke-paa

Litt mer ang AAM. Igjen blandes Aker og AKH. Drar da den konklusjonen at begge er godt involvert, med de fordelene de gir. Inntil annet er opplyst.

"Det vakte oppsikt da Kjell Inge Røkkes Aker i forrige uke ansatte mangeårig oljefondssjef Yngve Slyngstad som sjef for selskapet Aker Asset Management.

De la også frem luftige planer om å sikre en forvaltningskapital på inntil 1.000 milliarder kroner. Tidligere har Aker snakket om ti milliarder."
Sollidcap
18.12.2021 kl 16:20 3954

Jeg tenker at AAM skal være en måte å kjøre olje og shipping penger inn i det grønne skifte. Det er ikke ett, men to fond. 1000 milliarders fondet kommer nok under Aker eller RGI.
McCartney
21.12.2021 kl 09:48 3676

Jeg kjøpte litt fler AKH og AOW idag, de tenker jeg blir et godt bidrag til pensjonen i fremtiden.
Spennede å følge med når Baillie Gifford vil flagge at de har kjøpt seg opp enda mer, neste flagg grense har de vel på 10% ?