AKH *Hvorfor jeg gikk all inn i AKH*

Meatskull
AKH 04.02.2021 kl 17:39 131563

Først vil jeg bare si at jeg eier aksjer i AKH og jeg anbefaler ingen og kjøpe eller selge noen ting!

Idag valgte jeg og øke min beholding fra 1250 aksjer til 3750 aksjer i AKH(Og sitter nå på en snittpris på 43.13)

Ifjord kjøpte jeg bare en aksje og det var AOW hvor jeg gjorde 70% fortjeneste etter at jeg gikk all inn med hva jeg hadde den gangen som var usle 73.5K Nok.
Det var en knall suksess og eneste feilen jeg gjorde var og få høydeskrekk for tidlig :) Så solgte på 6.92 med snitt pris på 3.99!
Jeg har siden den gang spart mere penger opp og ventet tolmodig på at AOW skal synke til en billigere pris noe som aldri har skjedd!
Så jeg valgte nå istede og gå all inn i AKH.

Er mange årsaker til at jeg valgte og gå all inn i AKH nå så jeg kan prøve og komme med en liste!

Jeg har virkelig troen på at det grønne skiftet som Aker har valgt og gå inn på er fremtiden, enten om vi liker det eller ikke.(Og så hardt som Aker satser på dette så er det mye som tyder på at de kommer til og bli en ledende aktør på verdens basis)

Anbefaler alle og sjekke ut siden til AKH: https://www.akerhorizons.com/
Om dere ser på Portfolio her så har dere oversikt over hvor mange % AKH eier i de forskjellige selskapene!
Det som er fint med AKH er at du er inne i alle disse Grønne aksjene som AKH eier en markant del av, så det blir nesten som og la Røkke og co styre pengene dine mot 2030 og at du er inne i et slags ''Super Grønt fond'' av AAA kvalitet!

''Eliten'' Er også med og satse penger i AKH sine selskaper! AKH kjøpte nylig 75% av Mainstream Renewable Power:
https://en.wikipedia.org/wiki/Rockefeller_Brothers_Fund
https://www.mainstreamrp.com/insights/rockefeller-brothers-fund-confirms-investment-in-mainstream-renewable-power-africa-power-generation-platform/
Som dere ser her https://www.mainstreamrp.com/investors/
Så er IFC(International Finance Corporation som er en del av World Bank Group) og Rockefeller brothers investorer i Mainstream Renewable power!
Rockefellers familien har vært på toppen av nærings kjeden i hundrevis av år og jeg ser på det som en stor trygghet at de også har troen på det nyeste selskapet til AKH!

Nå veit jeg at det er ganske stille rundt AKH grunnet at mange av oss som leser på FB og forumet her/shareville+++ Har ventet på en dupp eller korreksjon ned siden vi har hørt at AKH er ''overpriset'' Men er det virkelig det? Denne korreksjonen måtte vi se lenge etter i første uken og AKH virker og ha en enorm styrke og støtte på 43kr. I motsetning til andre selskaper så tror jeg at AKH vil få nyheter/Børsmeldinger mye oftere(Hver børsmelding til et av selskapene AKH er inne i er jo positivt for oss og ikke minst tenk på hva som skjer når Hydrogen selskapet kommer på børs? For ikke og tenke på nye selskaper som vi ikke har hørt om som AKH vil velge og putte inn i Porteføljen sin! Når nyheter kommer så gjelder det og ha aksjer i AKH :) Dette er et stort selskap så jeg tror ikke vi vil se de jojo kursene og berg og dalbanene vi har sett i andre mindre grønne selskaper! Her tror jeg vi vill se en gjevn, trygg og rolig oppgang!

Jeg tror at snart når kursen starter og bevege seg oppover så vil mange angre på at de forstatt venter på nedgangen/korreksjonen før de kjøper seg inn!
Ser på det som meget høy risiko faktisk og ikke være all inn i AKH! Tror dere virkelig at Røkke og co kommer til og feile? Hvem bestemmer? Folkets vilje eller eliten som styrer showet? Her må vi nok bare bite i det sure epplet og være med på den grønne oppgangen de neste årene så tjener vi vertfall penger når detta skal bygges uansett! Jeg er motstander som dere skjønner men jeg veit at folket har ikke noe vi skulle sagt, vi gjør som vi blir fortalt og politikere vil altid forråde folket sitt! Og være all inn i AKH er ikke som og ha alle eggene i en kurv, dette står ikke på et selskap alene men på alle selskapene som er i porteføljen til AKH, om selskaper eller ting feiler så er jeg sikker på at AKH og Røkke vil stoppe det i tidet og da velge inn et nytt selskap som er sterkere istede!

Mitt mål for 2021 er at vi slutter kursen på 50-60Kr!
Men jeg tror også at vi kan bli like overasket som i ACC og AOW hvor fort ting kan skje!
Jeg veit at om jeg hadde kjøpt meg inn på 50-55 og hadde tilgjengelige midler så ville jeg snittet ned nå, er nå det er muligheter og handle billig!
Tror også at Rainpower kjøpet til AKH er meget undervurdert! Vi er nå sikret gutter, med vannkraft så dekker vi det meste :)

Er så mye man vil si men så liten plass og skrive på!
Beklager for dårlig kvalitet på innlegg men jeg ønsker at vi gjerne er med og deler informasjon her om AKH slik at vi alle kan lære og bli mer informert om hva vi faktisker investerer i eller har lyst og investere i(for de som venter på billigere inngang)


Redigert 04.02.2021 kl 18:03 Du må logge inn for å svare
Norwege
12.02.2021 kl 17:14 7323

Økologisk flaske gin.... Er det frittgående poteter i den....?
Ellers, en hyggelig dag for Horizonten. Blir sikkert mer, men har fortsatt en uggen følelse gennerelt for børsen. Solgte meg ut idag og håper på inngang litt lengre ned. Om det ikke skjer, så kan man alltids komme seg inn igjen....
Meatskull
12.02.2021 kl 17:40 7301

Sier meg ikke fornøyd så fort som deg. Solgte du med tap eller? Nei det er Gin laget med økologiske ingredienser. Men kjøpte også økologiske uvaskede egg fra ekte frittgående høner som går ute og spiser mark og insekter fra en lokal gård. Som med aksjer så velger jeg bare kvalitet og det beste! Skal kose meg meg også med 100% gressforet entrecote i helgen laget fra kuer som gresser hele livet på pampas slettene i Uruguay(Vært forbudt med bruk av både hormon behandling og antibiotika i kjøtt industrien i Uruguay siden 60 tallet) at du er uvitende og ignorant får du skylde deg selv for. Når jeg kjøper noe så gjør jeg grundig research! Jeg er en ganske opplyst mann på mange forskjellige felt om jeg må si det selv. Man lever bare en gang så er vel naturlig at man tar vare på kroppen sin? Veganere er usunne og lever er sunt! Og ja AKH solgte du alt for tidlig!
Norwege
12.02.2021 kl 21:33 7201

Nåja. Er nok relativt nøye. Mange henger seg opp i økologisk og blir veldig fort fornærmet om ikke alle deler deres oppfatning om hva som kan være godt.
Jeg skal kjøpe igjen akh, men tenkte kjøpe igjen til en lavere pris enn jeg solgte for. EOD var vesentlig lavere enn HOD idag, så det er nok muligheter. Er fortsatt ei krone i minus på akh, men det går bra. Jeg har vært med fra 5,4 på acc til 20, som gikk inn i akh.
Man kan ikke treffe hver gang.
Har forøvrig prøvd diverse rødviner av samme merke i øko og vanlig. Felles for de er at de økologiske har smakt balle i forhold, men det er meg med min udugelige gane.
Meatskull
12.02.2021 kl 22:23 7114

Sant det da. Beklager det! Faen da har du bygd sykt bra i acc da 😮 blir bra dette her. Dow jones er opp 0.88% nå da. Kan bli sterk åpning på mandag, muligens?
Meatskull
12.02.2021 kl 23:52 6993

Det er ikke meningen og prøve og skremme noen her som ikke er inne i AKH!
Sier bare hva jeg forventer og tror om Mandag: Jeg føler at vi viste enorm styrke tilogmed så tidlig mens det fortsatt er 1 uke igjen før Aker Clean Hydrogen børs lanseres! Tror faktisk vi er inne for en ellevill uke, Mistenker at denne korregerte for mye ned på fredag siden USA børsene åpnet i rødt så skadet det oslo børs endel. Menm Dow Jones sluttet i hele 0.88% i pluss! Nesten 1 prosent økning er bra snu operasjon på fredag! Grunnet denne over reaksjonen vi så på fredag så tror jeg vertfall at vi kommer til og få en meget god mandag! Sikkert mange som også ikke tørte og sitte over helgen i disse ''urolige'' tider for noen som skal inn igjen til mandag :) Jeg tror faktisk ikke det er så farlig og sitte i AKH selv ved en børs korreksjon så tror jeg denne vil være mye kjappere en oslo bærs generelt på og hente seg og bygge stryrke igjen av mange grunner, meget populær(aksjene i porteføljen gjør det utrolig bra og er fremtids rettet perfekt for de neste 5-10 og muligens 30 årene! Aker og co sin styrke og at det grønne skiftet skal skje! Det er valgt allerede av ''eliten''! Ingen kan stoppe dette og ingenting kan stoppe AKH fra og bli et enormt imperium innen det grønne skiftet! Er jo bare min mening og tro da og vi må jo vente og se hva som skjer :) GL GL GL
Herfra
13.02.2021 kl 00:21 6941

Har Gin'en slått til nå Meatskull?
Fra spøk til AKH.
Kristian Røkke sa i videoen som er lagt ut på nordnet der han ble intervjuet av Roger Berntsen at de setter mål, dette var forøvrig notering til Oslo børs at de har sagt et tidsperspektiv. Men at de jobber for å bli notert før. https://www.nordnet.no/blogg/investorpresentasjon-og-qa-med-aker-horizons/
De som forstår hvor jeg vil hen med dette forstår også at kursen kan gå så fort de er notert over til Oslo børs.
Samtidig har også første analyse på selskapet kommet denne uken der Clarksons Platou SECURITIES har satt kurs på 62kr. https://finansavisen.no/nyheter/industri/2021/02/11/7623872/tar-opp-dekning-pa-rokkes-nye-borssatsing-ser-45-prosents-oppside
Det er første analyse. 62kr er billig det også på 6mnd perspektiv.
AKH har så mye i bagasjen og dette er ekspertise som vil få den til å konkurrere på det øvre bordet internasjonalt. Samtidig er Norge et land som kommer til å være med og bane vei i det grønne skiftet. Og AKH kommer til å eie flere av aktørene som er med på dette skiftet.
Meatskull
13.02.2021 kl 01:56 6880

Hehe ja er bra nå! Velkommen ombord :) Ja er på de høye herrers bord vi skal være! Takk for fint innlegg!
Redigert 13.02.2021 kl 01:58 Du må logge inn for å svare
langeløp
13.02.2021 kl 11:26 6649

Flott uke. Blir nok korreksjoner underveis uansett om trenden er sterk. Meatskull du er jo faktisk i himmelen på grønne dager.
Meatskull
13.02.2021 kl 15:20 6743

Hehe! Ja var en nydelig uke! Perfekt i mine øyne! Ja jeg blir jo litt ivrig da :) Kjenner meg vertfall meget fornøyd!
Hva tenker folk om når muligens Aker Clean Hydrogen børs lanseres? Kan jo fort skje innen noen uker eller få måneder? Eller?
4580
13.02.2021 kl 15:45 6708

Neste uke.
Meatskull
13.02.2021 kl 15:49 6678

selskapet lanseres ja! Men det kommer jo ikke ut på børsen til Fredag? Eller har jeg mistforstått noe?
Meatskull
13.02.2021 kl 23:21 6430

Hvor skal du være om 5-10 år? Hva skal du gjøre da? Jeg skal vertfall ikke jobbe til jeg blir gammel med mindre jeg velger det selv :)
Jeg kommer vertfall til og putte alt jeg har og tjener fremover i AKH og dets selskaper! (Skraper sammen 50-60k nå til Aker Clean Hydrogen)
Anbefaler andre og også ikke være feige nå som vi har en unik sjangse i livet til og virkelig tjene store penger de neste årene!

Warren Buffett: "If you don't find a way to make money while you sleep, you will work until you die."
retur
14.02.2021 kl 00:00 6369

Det er jo merkelig at aow og akc går ned så mye. Er det ikke inntekt fra bla disse akh går på
Meatskull
14.02.2021 kl 00:06 6378

Bare sunt med en liten korreksjon! Alle veit jo at de ikke tjener mye penger enda! Var det nytt for deg at det vil ta år før inntektene virkelig kommer?
Meatskull
14.02.2021 kl 00:12 6382

Er nesten så jeg vurderer og ta lån på par hundre tusen. Vær så snill og hold deg for god til og kommentere før du har sett hele videon med en skeptisk mindset såklart. Denne er nesten for god til og dele med tilfeldige folk men her kommer det: Den viktigste videon du kommer til og se i 2021: https://youtu.be/YKbpFpInpBk
Redigert 14.02.2021 kl 00:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.02.2021 kl 04:04 6301

Måten noen av dere snakker på er så definisjonen på bobble. Grunnen til at kursen gikk opp torsdag og fredag er for å gardere seg en posiosjon i AKH. Som jeg alltid har sagt så har jeg troen på dette selskapet på sikt, men satser på å kjøpe meg inn på 10-15 kroner. Gleder meg til inflasjonstallene i USA kommer neste uke; første steget på veien til å knuse denne bobblen
4580
14.02.2021 kl 07:38 6230

Og ellers har Herren det bra ?
Patron72
14.02.2021 kl 08:35 6195

Nå er jeg ingen økonom, men i mitt lille hodet høres det helt feil ut om det blir lagt opp til en politikk som fører til lavere kjøpekraft blandt folk.
Mange bedrifter blør hardt under corona krisen. Mange mennesker har blitt arbeidsledige/permiterte.
Skal dette opp å gå igjen etter krisen må vi forvente en politikk som trigger handel.



Herfra
14.02.2021 kl 08:47 6175

Du kommer til å gå glipp av mye i livet med så forhåpentlig tankegang. Muligens 42kr som representerte de 10kr du deler her. Kan du selv regne deg frem til 15kr. Så kan du lese analysen som ble presentert før helgen etter regnestykket 😉
Redigert 14.02.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare
Meatskull
14.02.2021 kl 10:23 6105

Vært sånn de siste årene selv før jeg kom meg inn i AOW ifjord da hadde jeg handla sølv. Spart penger og så masse videor som overtalte meg til og tro at markedet skulle krakke fortløpende. Bedre og være inne og tjene penger på fremtids selskaper og heller sitte gjennom en eventuell korreksjon! Om krakket kommer tar jeg lån på par hundre tusen og snitter ned! Lykke til da på utsiden :)
langeløp
14.02.2021 kl 11:21 6089

Aker clean hydrogen? Er det en ny growth notering?
Meatskull
14.02.2021 kl 12:01 6013

skulle tro det, får vel vite mer til Fredag.
Meatskull
15.02.2021 kl 07:20 5849

Tenker folket om idag? Jeg tror vi åpner opp hardt etter Usa snudde minus til pluss på fredag. Åpner 48 og går over 50kr idag?
Herfra
15.02.2021 kl 07:30 5927

Tror vi avslutter høyere enn fredag, men 50kr+ er kanskje mye?
Meatskull
15.02.2021 kl 09:09 5738

Ja. Men tror kursen går over 50 idag selv om den kanskje ikke slutter over!
Slettet bruker
15.02.2021 kl 09:32 5679

Hjelper at PAS setter target 60. Selv om de var tilrettelegger...
Herfra
15.02.2021 kl 11:26 5570

Enda analyse, hentet fra nordnet:

AKH: DNB MARKETS STARTER DEKNING MED KJØP, KURSMÅL 57
Oslo (TDN Direkt): DNB Markets starter dekning av Aker Horizons med kjøpsanbefaling og kursmål på 57 kroner, ifølge en analyse mandag.
Meglerhuset vurderer at Aker Horizons vil være en viktig faktor for Akers ambisjon om å investere over 100 milliarder kroner innen fornybar og teknologi innen 2025. På kort sikt ser DNB Markets fremleggelsen av Aker Horizons hydrogenplan og at nylig oppkjøpte Mainstream bygger track record i kapitalmarkedene som viktig for ytterligere verdiøkning i Aker Horizons.

TDN Direkt finans@tdn.no Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Meatskull
15.02.2021 kl 11:48 5779

Er gode muligheter for det vertfall. Deilig og være inne med alt man har i fremtiden :) Dette blir gull folkens. Kjøp mer mens det fortsatt er billig. Alt under 50kr er first price pris :)
Bullinvestor
15.02.2021 kl 11:56 5820

Ja fremtidens aksje og snart etablert på 50 tallet: )
Meatskull
15.02.2021 kl 14:18 5679

Super rabatt i gull duppen i AKH nå. Gyllen kjøpsmulighet!!!
Meatskull
15.02.2021 kl 14:56 5635

Eeehh gutta? Tanker om at AKH skal masse ned til imorgen? Var inne hos sjefen og han ordnet så jeg får feriepengene fra ifjord på konto imorgen 😎
Meatskull
15.02.2021 kl 16:18 5533

Hva tenker folk da? Snitter dere opp om dagen? Har snitt på 43.13 så liker jo ikke og ødelegge det perfekte snittet men har vel egentlig bare tenkt siste dagene at alt under 50kr er grisebillig! Like greit og bare slenge inn ferie pengene imorgen også vel? Har også 20-25k jeg kan spe på fra lønning den 25 feb om den skull3 dupp3 ette4 gevinst sikring på fredag? Jeg skal ikke sikre noe da. Sjangser ikke bort disse gull aksjene. Tenk deg og bli stående på perrongen fordi du blei grådig og skulle trade til deg flere aksjer?
Meatskull
16.02.2021 kl 11:58 5262

Da har jeg økt med 635 aksjer nå til pris 49.49 så får vi se om det viser seg lurt i lengden :)
langeløp
16.02.2021 kl 12:31 5203

er litt passiv akuratt nå, Har en fin posisjon, går den nå er jeg inne uansett. faller den kan det bli en unik mulighet
Meatskull
16.02.2021 kl 14:04 5103

Ja jeg også har fin position. Snitt på 43.13 før jeg høyna snittet med underkant av 1 krone idag. Men tror denne skal gå videre denne uka!!!
retur
16.02.2021 kl 19:38 4960

HV så svak i dag. Fordi Røkke satser på teknologi?
Meatskull
16.02.2021 kl 21:02 4861

Lurer på hvor kort tid det tar før Aker Clean Hydrogen blir medlem i ''Hydrogen Council'' :)
https://hydrogencouncil.com/en/newmemberannouncement2021-1/

Herlig artikkel overskrift her: IF 2020 GAVE HYDROGEN MORE AWARENESS, 2021 WILL BRING MORE FOCUS
https://hydrogencouncil.com/en/if-2020-gave-hydrogen-more-awareness-2021-will-bring-more-focus/
Klimanytt
18.02.2021 kl 08:19 4407

Kjempespennende avtale mellom Yara, Statkraft og AKH. Blir nok en fin dag i dag..:)