AKH *Hvorfor jeg gikk all inn i AKH*

Meatskull
AKH 04.02.2021 kl 17:39 131164

Først vil jeg bare si at jeg eier aksjer i AKH og jeg anbefaler ingen og kjøpe eller selge noen ting!

Idag valgte jeg og øke min beholding fra 1250 aksjer til 3750 aksjer i AKH(Og sitter nå på en snittpris på 43.13)

Ifjord kjøpte jeg bare en aksje og det var AOW hvor jeg gjorde 70% fortjeneste etter at jeg gikk all inn med hva jeg hadde den gangen som var usle 73.5K Nok.
Det var en knall suksess og eneste feilen jeg gjorde var og få høydeskrekk for tidlig :) Så solgte på 6.92 med snitt pris på 3.99!
Jeg har siden den gang spart mere penger opp og ventet tolmodig på at AOW skal synke til en billigere pris noe som aldri har skjedd!
Så jeg valgte nå istede og gå all inn i AKH.

Er mange årsaker til at jeg valgte og gå all inn i AKH nå så jeg kan prøve og komme med en liste!

Jeg har virkelig troen på at det grønne skiftet som Aker har valgt og gå inn på er fremtiden, enten om vi liker det eller ikke.(Og så hardt som Aker satser på dette så er det mye som tyder på at de kommer til og bli en ledende aktør på verdens basis)

Anbefaler alle og sjekke ut siden til AKH: https://www.akerhorizons.com/
Om dere ser på Portfolio her så har dere oversikt over hvor mange % AKH eier i de forskjellige selskapene!
Det som er fint med AKH er at du er inne i alle disse Grønne aksjene som AKH eier en markant del av, så det blir nesten som og la Røkke og co styre pengene dine mot 2030 og at du er inne i et slags ''Super Grønt fond'' av AAA kvalitet!

''Eliten'' Er også med og satse penger i AKH sine selskaper! AKH kjøpte nylig 75% av Mainstream Renewable Power:
https://en.wikipedia.org/wiki/Rockefeller_Brothers_Fund
https://www.mainstreamrp.com/insights/rockefeller-brothers-fund-confirms-investment-in-mainstream-renewable-power-africa-power-generation-platform/
Som dere ser her https://www.mainstreamrp.com/investors/
Så er IFC(International Finance Corporation som er en del av World Bank Group) og Rockefeller brothers investorer i Mainstream Renewable power!
Rockefellers familien har vært på toppen av nærings kjeden i hundrevis av år og jeg ser på det som en stor trygghet at de også har troen på det nyeste selskapet til AKH!

Nå veit jeg at det er ganske stille rundt AKH grunnet at mange av oss som leser på FB og forumet her/shareville+++ Har ventet på en dupp eller korreksjon ned siden vi har hørt at AKH er ''overpriset'' Men er det virkelig det? Denne korreksjonen måtte vi se lenge etter i første uken og AKH virker og ha en enorm styrke og støtte på 43kr. I motsetning til andre selskaper så tror jeg at AKH vil få nyheter/Børsmeldinger mye oftere(Hver børsmelding til et av selskapene AKH er inne i er jo positivt for oss og ikke minst tenk på hva som skjer når Hydrogen selskapet kommer på børs? For ikke og tenke på nye selskaper som vi ikke har hørt om som AKH vil velge og putte inn i Porteføljen sin! Når nyheter kommer så gjelder det og ha aksjer i AKH :) Dette er et stort selskap så jeg tror ikke vi vil se de jojo kursene og berg og dalbanene vi har sett i andre mindre grønne selskaper! Her tror jeg vi vill se en gjevn, trygg og rolig oppgang!

Jeg tror at snart når kursen starter og bevege seg oppover så vil mange angre på at de forstatt venter på nedgangen/korreksjonen før de kjøper seg inn!
Ser på det som meget høy risiko faktisk og ikke være all inn i AKH! Tror dere virkelig at Røkke og co kommer til og feile? Hvem bestemmer? Folkets vilje eller eliten som styrer showet? Her må vi nok bare bite i det sure epplet og være med på den grønne oppgangen de neste årene så tjener vi vertfall penger når detta skal bygges uansett! Jeg er motstander som dere skjønner men jeg veit at folket har ikke noe vi skulle sagt, vi gjør som vi blir fortalt og politikere vil altid forråde folket sitt! Og være all inn i AKH er ikke som og ha alle eggene i en kurv, dette står ikke på et selskap alene men på alle selskapene som er i porteføljen til AKH, om selskaper eller ting feiler så er jeg sikker på at AKH og Røkke vil stoppe det i tidet og da velge inn et nytt selskap som er sterkere istede!

Mitt mål for 2021 er at vi slutter kursen på 50-60Kr!
Men jeg tror også at vi kan bli like overasket som i ACC og AOW hvor fort ting kan skje!
Jeg veit at om jeg hadde kjøpt meg inn på 50-55 og hadde tilgjengelige midler så ville jeg snittet ned nå, er nå det er muligheter og handle billig!
Tror også at Rainpower kjøpet til AKH er meget undervurdert! Vi er nå sikret gutter, med vannkraft så dekker vi det meste :)

Er så mye man vil si men så liten plass og skrive på!
Beklager for dårlig kvalitet på innlegg men jeg ønsker at vi gjerne er med og deler informasjon her om AKH slik at vi alle kan lære og bli mer informert om hva vi faktisker investerer i eller har lyst og investere i(for de som venter på billigere inngang)


Redigert 04.02.2021 kl 18:03 Du må logge inn for å svare
Meatskull
19.02.2021 kl 09:19 6366

Nydelig dag idag folkens. Nå er det søren meg god stemning :) Wooop wooop
abbos
19.02.2021 kl 09:48 6360

Er hele Akh segmentet bygd opp på subsidier mens akso som har substans snart er verdiløs ?
langeløp
19.02.2021 kl 10:37 6310

Det koker i aker konsernet nå. Hadde litt mye fokus på hvor mye verdiene svinget og begynte å tenke i % . Hørte en nordnet podcast med Horizon og fikk meg en betryggende oppfatning at aker vet akuratt hva de gjør.
- Zoom ut. forstå dette bedre, se behovet. verden forandrer seg
Redigert 19.02.2021 kl 10:38 Du må logge inn for å svare
Norwege
19.02.2021 kl 10:56 6274

Tror jeg ville lest meg opp litt på akh, før jeg kalte akh uten substans...
Slettet bruker
19.02.2021 kl 11:36 6201

Et godt spørsmål i grunn. Men skal vel komme inntekter på de nye innen 3-5 år? De kan jo ikke gå evig i røde tall kvartal etter kvartal, men de må få muligheten til å blomstre også. Nye selskap, skjer jo ikke at en er i pluss over natta. Men enig i at akso ligger lavt i kurs sammenlignet med alle de nye.
Meatskull
19.02.2021 kl 16:42 6089

Gratulerer gutter! Dette er faktisk en fantastisk dag! Sinsyke 2 dager når det kommer til nyheter vertfall! ACH kontrakt og Presentasjon idag! Dette lukter gull og grønne skoger i mine øyne vertfall :)
Meatskull
21.02.2021 kl 19:00 5586

Vær forsiktige med hva dere leser om dagen. Veldig mange som ikke har kommet seg inn eller som feiget ut i korreksjonen i forige uke. Mange er desperate og kommer til og gjøre det de kan for og så tvil og skape frykt i håp om at kursen skal gå ned. Ikke la dere skremme. Jeg merker selv litt tvil og frykt inmimellom siden jeg har gått inn med alt jeg har, det jeg gjør da er og lese meg opp igjen på hvorfor jeg har valgt dette selskapet. Er fort og bli litt redd innimellom og.det er helt naturlig. Jeg er vertfall sikker på at i denne aksjen så er det de langsiktige som vinner!
Meatskull
21.02.2021 kl 19:02 5580

Dette er vertfall noe jeg syns er meget betryggende med tanke på og ha aksjer i AKH: Kursmål meglerhus:
Clarksons Platou Securities kr 62
Pareto kr 60
Dnb kr 57
ABG kr 57 «Mainstream Renewable Power - energiproduksjon fra vindkraft på land og sol. (Dnb markets - we arrive at a fair value of Mainstream Renewable Power of NOK19.9bn, with Aker Horizons’ share valued at NOK25.7 per share in Aker Horizons. Using the pricing of its closest peer, Scatec, we calculate a fair value of NOK27bn–32bn on a 100% basis, equivalent to up to NOK41 per share in Aker Horizons)»
Redigert 21.02.2021 kl 19:09 Du må logge inn for å svare
Dynamitten
21.02.2021 kl 19:37 5408

Trur folk vil selge seg ut av AKH for å komme seg inn i hydrogenaksjane når dei kjem
Her trur deg det vil bli meir oppgang enn aker Horizon💰💰
Meatskull
21.02.2021 kl 19:44 5399

Du må ikke glemme at for og bli med i emisjonen til ACH så "må du eie aksjer i AKH" Eller vertfall de velger de som er aksjonærer i AKH fremfor de som ikke er det. Er nok endel tyngre aktører som kommer inn til uken for og kunne delta i emisjonen til ACH. Og lykke til med bra inngang i ACH. Den kan gå mye i starten noe som vil betraktelig øke verdiene til AKH!
Dynamitten
21.02.2021 kl 19:53 5380

Eg har ikkje høyrt eit ord om at du må ha horizon aksjar
Dei ser kva intressa er og set ei nedre grense etter det slik dei gjorde ved horizon tildelinga
Der fekk ingen under 5 mill
Eg ser for meg stort pontesiale i hydrogen aksjane
Alle har jakta desse gjennom akso
Men nå når me ikkje fekk dei som utbytte er det ingen som seier eit ord om dei meir
Virka underlegt 🤔🤔🤔
Meatskull
21.02.2021 kl 20:23 5366

Ser nå at dette er noe jeg har lest i kommentarfeltet på shareville og finner ikke andre kilder til det så godt mulig det ikke stemmer da ja! Som du sier så tror jeg også at det er et helt enormt potensiale i aker clean hydrogen. Røkke junior sa jo i presentasjonen tol ACH at ACH vil få vektsen til Aker BP til og se deppresiv ut i forhold! Ser vertfall for meg at mange fra AKSO som er lei seg for at de ikke får aksjer i ACH gjennom akso og da velger og komme over til AKH for og vertfall eie ACH gjennom AKH!
Dynamitten
21.02.2021 kl 20:33 5367

Eg trur kursen blir sett lav.
eventuellt få aksjar for å gje nokolunde rimeleg inngang for horizon som skal ha ei kontroll på selskapet aksje messigt
Blir nok uansett mesten uråd å få vera med på den emien
Meatskull
21.02.2021 kl 21:42 5249

Her er link til Aker Clean hydrogen presentasjon for de som ikke har sett: https://inqrate.com/xtravideos/aker-clean-hydrogen/
Meatskull
21.02.2021 kl 22:13 5211

Her fant jeg det på hjemmesiden til Aker Horizons: https://www.akerhorizons.com/news/aker-horizons-launches-aker-clean-hydrogen-to-industrialize-clean-hydrogen-and-reduce-co2-emissions-globally

Fant denne godbiten: Aker Horizons will seek to facilitate that its shareholders are provided with preferred allocation in the Private Placement. Aker Horizons plans to participate in the Private Placement and also invest in Aker Clean Hydrogen through potential equity-linked instruments.

Så med andre ord så er det lagt opp til at man har større sjangse for og være med i emisjonen om man eier aksjer i AKH?
Mønny
21.02.2021 kl 23:42 5069

I børsmeldinga som kom den dagen ACH ble lansert står det at AKH aksjonærene blir så langt det lar seg gjøre prioritert i tildelingen av ACH.
Slettet bruker
22.02.2021 kl 00:03 5129

Helt enig! Hvorfor dele ut gratis aksjer igjen, slik de gjorde i AOW?

Tenker de har lært!

Ingen vil at vi små skal tjene store summer kortsiktig!

Sorry!
Redigert 22.02.2021 kl 00:04 Du må logge inn for å svare
Mønny
22.02.2021 kl 07:24 5021

Det er ingen som påstår at man får aksjer slik som ble gjort med AOW (utbytte), men i følge børsmeldinga blir AKHs aksjonærer prioritert i tildelinga (IPO). Interessen er åpenbart stor for det meste Aker foretar seg. Minstetegning i IPO når AKH ble notert var 100k EUR, men kun de som tegnet seg for mer enn 5 mill NOK fikk. Kan godt hende at interessen for ACH blir like stor og da vil det være en fordel å være aksjonær i AKH. Men så må man ha nok cach til å tegne seg opp også da. God børsuke!
Meatskull
22.02.2021 kl 11:46 4847

Etter en rød 9 kaffe er vi plutselig bra i pluss mens jeg nyter viltgryten og karamell puddingen. Er faen meg deilig gutter <3 Funderte på istad hva som er planen min. Planen er nemlig at jeg selger ikke uansett hva som skjer. Om hele markedet kollapser holder jeg og fyller på mer hver lønning <3
Slettet bruker
22.02.2021 kl 12:01 4825

AKH: SPAREBANK 1 MARKETS STARTER DEKNING MED KJØPSANBEFALING, KURSMÅL 65

Oslo (TDN Direkt): Sparebank 1 Markets starter dekning av Aker Horizons med en kjøpsanbefaling og kursmål satt til 65 kroner aksjen.
Det fremgår av analyse fra meglerhuset mandag.
Sparebank 1 Markets trekker frem Aker Horizons' mål om å investere over 100 milliarder kroner i grønn teknologi innen 2025, noe meglerhuset tror vil genererer signifikant verdi for aksjonærene. Meglerhuset fremhever at deres kursmål på 65 kroner er lik en 20 prosent premium over deres NAV-estimat på 54 kroner.
"Vi tror en premium er rettferdig, ettersom en nøkkeldel av investeringscaset er fremtidig innvannende investeringer som ikke enda er reflektert i NAV", begrunner Sparebank 1 Markets.
Aker Clean Hydrogen, som ble lansert på fredag, er også innbakt i dagens kursmål, hvor meglerhuset har regnet seg frem til en verdi på 22,6 kroner pr Aker Horizons-aksje. Videre verdsetter meglerhuset Mainstream Renewable Power til 23,1 kroner aksjen, og de børsnoterte selskapene til deres respektive markedsverdi.
Meatskull
23.02.2021 kl 22:03 4509

jaja, vi som har vært ute en vinternatt før på børs veit jo hva som høyt sansynlig skjer imorgen?
Er et par truse skvettere igjen som de kalles som kanskje ikke følgte med idag eller som har svettet hele dagen og bestemt seg for og komme seg ut imorgen!
Vi åpner sikkert ned et parr % eller noe i AKH og AKH sine aksjer(AOW/ACC/REC) Alle disse er kraftig oversolgt idag når markedet over reagerte på litt rente/inflasjon skremsel fra usa og ikke minst Sissener med den styggeste avis overskriften for og skremme alle nye og skjelvne som er på børs! Drit mange som nå tror at de kan kjøpe AKH på 35-37kr nå snart! Ting går sjeldent slik folk tror og forventer(Grunnen til at man ikke burde selge seg ut i mindre korreksjoner) Imorgen kommer en stor realitets sjekk for alle som solgte seg ut og har venter på og kjøpe under 40kr! Vi åpner første 15 min med litt stopp loss raid/truse skvetter røsking! Innen dagen er over er jeg nesten sikker på at samtlige Røkke aksjer er opp 5%+! Idag kjøpte de store mens de svake og nye kasta alle lodd fra seg i full panikk!
Åpner ned max 2-4% før vi slutter i minium 4-6% opp! Rekylen opp kan bli stor når de skjelvene igjen blir redde for og miste oppgang og hiver seg på når vi starter og gå opp imorgen! Mitt råd til alle som har tror på AOW/ACC/REC/AKH langsiktig er at alle kjøp imorgen hvor kursen er i rødt er en unik sjangse som du kommer til og bli meget bitter for at du lot gå ifra deg! Lykke til alle! Disclaimer, jeg eier 5000 aksjer i AKH og skal ikke selge! Har sett slike ting skje i markedet tidligere! Gjerne masse panikk og skremser etterfulgt av kjempe grønne dager så en rød panikk dag innimellom! Nesten umulig og time og best og bare sitte igjenom!
Meatskull
25.02.2021 kl 09:11 4269

Flere en meg som fortsatt er all inn i AKH? Kan komme flere nyheter når som helst nå :)
Mønny
25.02.2021 kl 09:36 4285

Ca 60% her som en langsiktig post. Ingen vits i å trade denne da børsmeldinger fra Aker stort sett kommer utenfor børsens åpningstid. Tør ikke å være ute her :)
wielkikrol
25.02.2021 kl 09:37 4284

Er inne. Virker fortsatt litt tung. Kan nok bli gode muligheter i løpet av uken.
Herfra
25.02.2021 kl 10:45 4248

Jeg er ikke all in. Men har god beholdning i akh.
Har ikke solgt ned noe og kommer ikke til å gjøre det heller.
Jeg er ikke en av de som kan se hvordan bølgene beveger seg i aksjemarkedet og velger derfor å sitte rolig i bautan. Det plager meg ikke. Vet av erfaring at det som regel blir tap til slutt når jeg trader.

Det grønne fokuset som kanskje oppleves overveldende for noen har ikke begynt enda. Trykke vil bli større og hardere. Selv Frp vil etterhvert forstå og være med på det. I 2025 eller 2030 vil de grønne som har klart seg være priset godt, antar jeg.
Har man penger til overs kan det være lurte å sette litt i grønt. Kan gi god avkastning om man har råd og tid til å vente uten å miste hode pga opp eller nedgang.
Slettet bruker
25.02.2021 kl 13:25 4160

Er ganske overbevist om at AKH holder et strengt regime over Aker wind og Carbon capture. Ser ut til at de blir holdt igjen av hvem ? Spesiellt AKW som må gå 50% for å hente inn toppen forrige uke. Det var en enorm nedgang.
Slettet bruker
17.03.2021 kl 14:15 3411

meatskull, kom deg ut før raset eller er med ned?
Slettet bruker
17.03.2021 kl 15:42 3331

Han skulle kjøpe mer. Håper det går bra med han. Optimismen.
Meatskull
17.03.2021 kl 15:59 3291

Okey så du anbefaler meg og selge på bunn?
Før raset? Er ikke det litt seint nå da?
Takk for rådet men nei takk! Er jo full panikk i leiren idag jo! Er vel et av de største kjøps signalene det jeg ser over hele AKH fjøla idag! Aldri sett så mye skriving før jeg om AKH på shareville og på forumet her+++
Dette er fortsatt fremtiden og jeg selger ikke noen ting! Kommer ikke til og selge før minimum 2025 jeg så får vi sjekke da om det var lurt og følge rådet ditt om og selge på 27kr med en snittpris på 44 :)
Spartan
17.03.2021 kl 16:03 3404

Uff, føler med deg. Nå er alt AOW gav i inntjening tapt, ikke minst kunne du fått en ny billig inngang i AOW om det ikke ble investert i AKH. Slik er livet og børsen. Vil jo også kunne snu igjen noen år frem i tid.
Meatskull
17.03.2021 kl 16:04 3411

Ja takk Veim her går det bare bra! Og er fortsatt optimist jeg!
Men er også realistisk på at kanskje/muligens jeg tok feil!
Men jeg er såpass sta at jeg selger ikke med tap uansett hva som skjer, disse står til jeg blir gammal om nødvendig før jeg selger!
Åssen går det med deg da? Har du tapt mye penger på og selge og kjøpe deg ut og inn eller?
Åssen er det og henge på forumet hver dag? Spennende liv eller? Jeg har ikke tapt noen ting enda siden jeg har ikke solgt!
Jeg tror denne er kraftig oversolgt og når først gode nyheter kommer så vil de bli tatt extra godt imot kursmessig og folk vil skjønner hvor mye denne har over reagert nedover er min tanke vertfall! Om riktige nyheter kommer nå så kan denne fort åpne opp 30-50% opp dagen etter nyhetene som slippes etter børs slutt! Blir kult og være han som solgte like før grunnet at du gamblet på at den skulle bare litt til lenger ned så du kunne få deg 20 flere aksjer? Lol!
Nei jeg blir sittende og sitter enten til vi kommer til Atlantis eller havets bunn!
Meatskull
17.03.2021 kl 16:10 3520

Lesson learned da! Ikke bli forelsket i en aksje og alltid ha kapital tilgjengelig! Ikke putt inn alt med engang!
Hehe! Går fint her altså! Allerede lagt nye spare planer fremover jeg! Kjenner jeg er usikker på om jeg skal kjøpe med på denne lønningen den 25th eller om jeg skal spare opp en stund før jeg eventuelt kjøper mer eller ikke kjøper mer! Men selger ikke uansett! Når jeg gjorde 70% i AOW så var jeg jo 25% i minus på det værste i den investeringen også! Greit nok at jeg er litt værre i minus nå men har troen her jeg! Ja man lærer alltid Spartan! Går fint dette gutter! Jeg har værtfall ikke lånte midler på børsen og har mulighet til og lettt spare opp 200-250K fra nå til MArs i neste år! Når jeg ser tilbake om noen år/Mange år så kan jeg vertfall vise til at jeg tørte og ta noen sjangser for og komme meg opp og frem her i livet! Ga det vertfall en sjangse, den som intet våger intet vinner! Syns det vi har sett fra finans avisene i siste tiden har vært mobbing av røkke og hans bedrifter! Tror nå at Røkke og co jobber hardere en noen gang får og gjøre comeback og vise alle hvor feil de var om at dette bare er luftslott og ikke verdt en dritt! Jaja! Livet går videre! Skal fokusere fremover jeg på og trene og spise sunt og jobbe og spare penger, så er ikke synd på meg :) Men takk for meldingen Spartan, hyggelig med folk som bryr seg!
Slettet bruker
17.03.2021 kl 16:13 3509

Huff, her var det hyggelig tone. Men blir vel fort slik når det er store tap. Hva settes en emisjon på her tro?
Meatskull
17.03.2021 kl 16:20 3485

Hvem har store tap? Og jeg har en historie med Veim om det var våres samtale du tenker på?
Jeg og han er ikke de beste vennene! Hvilken emisjon snakker du om? AKH har vel 3,77 milliarder på bok for øyeblikket?
Hvor er denne emisjonen du henviser til?
wielkikrol
17.03.2021 kl 16:23 3475

Ingen god stemning her nei.. utrolig mye hissige troll som dukket opp overalt som ønsker ingen noe godt. Kan ikke bare vinne i livet. 2020 var et fantastisk år.
Meatskull
17.03.2021 kl 16:27 3453

Ja det er jo helt vilt, de er på alle kanter nå og vil ha prisen ned for egen inngang!
Hadde egentlig ikke tenkt og sjekke kursen denne uken engang før jeg fikk bildet fra en kompis sin porteføle igår som viste kursen i AKH!
Så får heller satse på at fra neste uke så sjekker ikke jeg kursen på lang tid :)
Slettet bruker
17.03.2021 kl 16:39 3402

Ro ned Meatskull. Det var da ingen kritikk i det jeg skrev. Og det er ikke slik at jeg morer meg over nedgang, er jo et offer selv. Er ikke i minus, men har jo tapt mye av "gevinst" ved å ikke selge. Er det en ting jeg angrer på så er at jeg ikke solgte aow til 10kr, som jeg var inne på, men på samme vis som enkelte nordmenn under den tyske invasjonen, så trodde jeg ikke det var mulig den skulle så mye mer ned. Så nå sitter jeg med halvparten av det jeg hadde. Resten investert i andre selskap, som også har gått dårlig.

Ønsker deg kun det beste og har aldri sett på deg som noen fiende eller uvenn👍
Redigert 17.03.2021 kl 16:40 Du må logge inn for å svare
Karybdis
17.03.2021 kl 16:45 3378

Ser ikke noe galt i en solid korreksjon; fin mulighet
for å snitte litt ned; håper egentlig at den vil ta turen ned mot 20-22; kjøper bare litt pent nedover her; bare hyggelig å bruke litt grønn gevinst andre steder fra; kan vanskelig se at der ikke vil være muligheter fremover i denne; absolutt ikke all in i en slik «håpefull» aksje, men morsomt med litt helgrønt i porteføljen; så langt absolutt ingen inner-tier det må sies.