AKH *Hvorfor jeg gikk all inn i AKH*

Meatskull
AKH 04.02.2021 kl 17:39 131548

Først vil jeg bare si at jeg eier aksjer i AKH og jeg anbefaler ingen og kjøpe eller selge noen ting!

Idag valgte jeg og øke min beholding fra 1250 aksjer til 3750 aksjer i AKH(Og sitter nå på en snittpris på 43.13)

Ifjord kjøpte jeg bare en aksje og det var AOW hvor jeg gjorde 70% fortjeneste etter at jeg gikk all inn med hva jeg hadde den gangen som var usle 73.5K Nok.
Det var en knall suksess og eneste feilen jeg gjorde var og få høydeskrekk for tidlig :) Så solgte på 6.92 med snitt pris på 3.99!
Jeg har siden den gang spart mere penger opp og ventet tolmodig på at AOW skal synke til en billigere pris noe som aldri har skjedd!
Så jeg valgte nå istede og gå all inn i AKH.

Er mange årsaker til at jeg valgte og gå all inn i AKH nå så jeg kan prøve og komme med en liste!

Jeg har virkelig troen på at det grønne skiftet som Aker har valgt og gå inn på er fremtiden, enten om vi liker det eller ikke.(Og så hardt som Aker satser på dette så er det mye som tyder på at de kommer til og bli en ledende aktør på verdens basis)

Anbefaler alle og sjekke ut siden til AKH: https://www.akerhorizons.com/
Om dere ser på Portfolio her så har dere oversikt over hvor mange % AKH eier i de forskjellige selskapene!
Det som er fint med AKH er at du er inne i alle disse Grønne aksjene som AKH eier en markant del av, så det blir nesten som og la Røkke og co styre pengene dine mot 2030 og at du er inne i et slags ''Super Grønt fond'' av AAA kvalitet!

''Eliten'' Er også med og satse penger i AKH sine selskaper! AKH kjøpte nylig 75% av Mainstream Renewable Power:
https://en.wikipedia.org/wiki/Rockefeller_Brothers_Fund
https://www.mainstreamrp.com/insights/rockefeller-brothers-fund-confirms-investment-in-mainstream-renewable-power-africa-power-generation-platform/
Som dere ser her https://www.mainstreamrp.com/investors/
Så er IFC(International Finance Corporation som er en del av World Bank Group) og Rockefeller brothers investorer i Mainstream Renewable power!
Rockefellers familien har vært på toppen av nærings kjeden i hundrevis av år og jeg ser på det som en stor trygghet at de også har troen på det nyeste selskapet til AKH!

Nå veit jeg at det er ganske stille rundt AKH grunnet at mange av oss som leser på FB og forumet her/shareville+++ Har ventet på en dupp eller korreksjon ned siden vi har hørt at AKH er ''overpriset'' Men er det virkelig det? Denne korreksjonen måtte vi se lenge etter i første uken og AKH virker og ha en enorm styrke og støtte på 43kr. I motsetning til andre selskaper så tror jeg at AKH vil få nyheter/Børsmeldinger mye oftere(Hver børsmelding til et av selskapene AKH er inne i er jo positivt for oss og ikke minst tenk på hva som skjer når Hydrogen selskapet kommer på børs? For ikke og tenke på nye selskaper som vi ikke har hørt om som AKH vil velge og putte inn i Porteføljen sin! Når nyheter kommer så gjelder det og ha aksjer i AKH :) Dette er et stort selskap så jeg tror ikke vi vil se de jojo kursene og berg og dalbanene vi har sett i andre mindre grønne selskaper! Her tror jeg vi vill se en gjevn, trygg og rolig oppgang!

Jeg tror at snart når kursen starter og bevege seg oppover så vil mange angre på at de forstatt venter på nedgangen/korreksjonen før de kjøper seg inn!
Ser på det som meget høy risiko faktisk og ikke være all inn i AKH! Tror dere virkelig at Røkke og co kommer til og feile? Hvem bestemmer? Folkets vilje eller eliten som styrer showet? Her må vi nok bare bite i det sure epplet og være med på den grønne oppgangen de neste årene så tjener vi vertfall penger når detta skal bygges uansett! Jeg er motstander som dere skjønner men jeg veit at folket har ikke noe vi skulle sagt, vi gjør som vi blir fortalt og politikere vil altid forråde folket sitt! Og være all inn i AKH er ikke som og ha alle eggene i en kurv, dette står ikke på et selskap alene men på alle selskapene som er i porteføljen til AKH, om selskaper eller ting feiler så er jeg sikker på at AKH og Røkke vil stoppe det i tidet og da velge inn et nytt selskap som er sterkere istede!

Mitt mål for 2021 er at vi slutter kursen på 50-60Kr!
Men jeg tror også at vi kan bli like overasket som i ACC og AOW hvor fort ting kan skje!
Jeg veit at om jeg hadde kjøpt meg inn på 50-55 og hadde tilgjengelige midler så ville jeg snittet ned nå, er nå det er muligheter og handle billig!
Tror også at Rainpower kjøpet til AKH er meget undervurdert! Vi er nå sikret gutter, med vannkraft så dekker vi det meste :)

Er så mye man vil si men så liten plass og skrive på!
Beklager for dårlig kvalitet på innlegg men jeg ønsker at vi gjerne er med og deler informasjon her om AKH slik at vi alle kan lære og bli mer informert om hva vi faktisker investerer i eller har lyst og investere i(for de som venter på billigere inngang)


Redigert 04.02.2021 kl 18:03 Du må logge inn for å svare
synste
25.08.2021 kl 16:15 5635

Ja er enig i det du skriver mtp MRP men synes det var merkelig at så mange andre skulle plutselig få samme mening. Fikk bare en følelse av at noen vet noe..
Frodon
25.08.2021 kl 16:24 5611

Hvorfor har du solgt AKH aksjer pga skatt? Hvis du kjøpte aksjene på VPS konto, slik det kun var mulig til å begynne med via meglerhusene jeg bruker, kan du flytte aksjene gratis til Aksjesparekonto nå. Flyttingen utløser skatt, dvs hvis du sitter med tap, får du realisert tapet ved å flytte aksjene. AKH aksjen kan handles på aksjesparekonto nå, noe som ikke var mulig til å begynne med
Frodon
25.08.2021 kl 16:24 5622

25.08.2021 15:30:05: Aker Carbon Capture Capital Markets Day

Aker Carbon Capture invites investors, analysts and media to its first capital
markets day on September 9, 2021.

At the event, Aker Carbon Capture's management team, key industrial partners and third-party experts will share updates on the overall carbon capture market, our
technology trends and developments and our innovative offerings like Carbon Capture as a Service.

The event will take place as a video webcast from CET 15:00 on September 9.

Broadcast details will be available on
https://akercarboncapture.com/investors/events/cmd/
Redigert 25.08.2021 kl 16:25 Du må logge inn for å svare
wielkikrol
25.08.2021 kl 16:43 5594

Takk for tips, det var jeg ikke klar over. Var bare en liten andel.
Heldigvis flyttet jeg de til Aker, og det har gått fint der også. Måtte få utliknet litt gevinst fra ACC. Med fra start der.
Frodon
25.08.2021 kl 16:53 5620

Da har du muligheten til å gjøre det med resten, hvis du vil realisere tap ;) Da får du også ny inngangs kurs på aksjesparekontoen, så all gevinst der kan du reinvestere uten å utløse skatt. Jeg var også med i ACC fra start (gratis aksjer + fylte opp mye ved siden av). Brukte noe av gevinstene derfra og plasserte i AKH. Aker er gull, der får du med "alt" ;)
Meatskull
25.08.2021 kl 17:10 5681

Kun 2397 eiere på Shareville nå! Jeg tror dette tallet vil øke fremover, mange gamle aksjonærer vil kunne kjenne på ''fear of missing out'' og kjøpe seg inn i AKH nå som de ser den endelig begyner og gå rette veien :)
wielkikrol
25.08.2021 kl 17:13 5761

Ja, men snart ikke noe tap igjen nå;) Tenkte jeg trengte noe mer Tech og da blir det Aker, har jo Akh der også. Olja er bonus og litt utbytte:)
Meatskull
25.08.2021 kl 19:24 5711

The Bellona Foundation and the Sahara Forest Project are teaming up with Aker Horizons, the Norwegian Ministry of Foreign Affairs and other partners to identify 121 solutions for the 21st century. Those initiative will be presented in a solution-oriented pavilion at the UN Climate Summit in Glasgow in November.

Aker Horizons will contribute with solutions at the UN Climate Summit. Aker Horizons has established companies that develop solutions and realize major projects in offshore wind, solar energy, carbon capture, pure hydrogen, and more.

https://bellona.org/news/climate-change/2021-08-bellona-and-partners-to-offer-climate-solutions-at-glasgow-climate-summit

Meatskull
25.08.2021 kl 19:26 5719

President Biden has set the target of deploying 30 GW of generating capacity in US waters by the end of the decade, and we see floating wind as having an important role in this particular drive to #decarbonise the country’s energy sector.

As Permitting Manager in our US Offshore Wind team, and a member of the #BNOW Floating Offshore Wind Working Group, Christopher Dorman is ideally positioned to talk about the opportunities and challenges of this new technology.

https://www.linkedin.com/company/mainstream-renewable-power

Join him and other panel experts for today’s Lunchtime Briefing at 2021 IPF, and hear why developers in the US are getting excited about its deep water potential. Register at https://lnkd.in/dV7xnqH and get updates from the event at Business Network for Offshore Wind.

#USA #OffshoreWind #FloatingWind #WindPower #NetZero #2021IPF #PlanetPositive
McCartney
25.08.2021 kl 20:39 5577

Ser ut som denne tunge båten endelig snur.
Ligger 22% i papirtypene her, heldigvis bare papirtap :-)
Tanker er å være langsiktig og da er kanskje en god øvelse å starte med røde tall.?
emiro
26.08.2021 kl 07:59 5245

Kjenner vel ikke godt nok til denne enda. Men jeg skjønte ikke helt hvorfor det skal føre med seg røde tall? Fortsatt nybegynnee...
optimist68
26.08.2021 kl 08:28 5192

Har over 30 % tap hittil men håper det henter seg inn ila året
manman01
26.08.2021 kl 10:17 5053

Viser styrke i dag, trods en smule overophedning (:
manman01
26.08.2021 kl 10:22 5051

Hehe og så fortsætter turen opover. God dag alle (:
Meatskull
26.08.2021 kl 10:40 5066

Hehe. Tror de kortsiktige for det meste er ute av bildet i denna nå. Ser utrolig sterk ut idag og :)
Meatskull
26.08.2021 kl 10:52 5077

Hvorfor er ikke dette børsmelding verdi? Akh skale vise seg frem og gjøre plays på UN Climate Summit. Er det bare jeg som syns det ee super bull?
retur
26.08.2021 kl 11:09 5062

Er en god trigger men kanskje ikke mld. Men ja positivt.
retur
26.08.2021 kl 11:52 5003

Er flott og få med gamle Microsoft sjefen på laget også. Sten på sten.
optimist68
26.08.2021 kl 15:36 4804

Når man ser Røkke idag applaudere Salmar for det de har fått til innenfor lakseoppdrett kan man forstå hvorfor Røkke vil være tidlig ute med fornybart. Han vet det svarer seg å komme inn før det tar helt av. Han har heldigvis råd til å ha gått glipp av 100 milliarder. Får ikke brukt de uansett. Men nå ønsker Han selvsagt å kunne legge til noen ekstra milliarder om noen år selv om muligens bortfall av oljen vil avregnes noe
Redigert 26.08.2021 kl 15:38 Du må logge inn for å svare
Meatskull
27.08.2021 kl 16:07 4522

Ser ut som det er vanskelig og få taki billige aksjer idag for dem som venta på det :) Men kanskje dette faktisk er billig?
manman01
27.08.2021 kl 16:14 4515

Det er der altid (:

Gad vide hvor mange har FOMO lige nu? Hehe

Flot afslutning i dag ser det ud til (:

God weekend alle!!
langeløp
27.08.2021 kl 16:17 4605

Ventet lenge men måtte opp på 27.50 først 🙌😂📈
Meatskull
27.08.2021 kl 16:42 4596

Herlig slutt på uka :) Tror jeg får rett om den 30kr testen til uka xD
langeløp
27.08.2021 kl 17:10 4592

Sitter på 5 k til emikurs her nå så 30 tallet er velkommen 📈
wielkikrol
27.08.2021 kl 17:34 4582

Herlig, god helg! Fortsatt god pris på denne
Slettet bruker
27.08.2021 kl 20:46 4462

Amerikanerne har begynt å kjøpe igjen. Tipper at den kunstige lave kursen er snart over siden vi nærmer oss Glasgow cop26. Det skjer mye i Røkke systemet, og det har skjedd mye i AKH. Røkke og politikerne har dårlig tid og det er godt for oss aksjonærer. CO2 avgift skal opp, Taksonomi del1 trer i kraft 1.jan22:-)

"The UK will host the 26th UN Climate Change Conference of the Parties (COP26) in Glasgow on 31 October – 12 November 2021. The COP26 summit will bring parties together to accelerate action towards the goals of the Paris Agreement and the UN Framework Convention on Climate Change."

https://ukcop26.org/


Januar 2022
Taksonomiforordningen treer i kraft i EU: Taksonomien implementeres i to faser, først miljømålene 1 og 2 som trer i kraft fra 2022 og resterende miljømål fra 2023.

Finansmarkedsaktører må opplyse om hvor stor andel av et fond eller portefølje som anses å oppfylle kravene i taksonomien til kunder og investorer, og det skal rapporteres på aktiviteter som bidrar til mål 1 og 2.

Større bedrifter får også rapporteringsplikt på taksonomien og de skal rapportere om hvor stor andel av bedriftens omsetning og investeringer som kommer fra bærekraftige aktiviteter. Rapporteringsplikten vil gjelde for store foretak i EU i løpet av 2022, som betyr at i sin årsrapport i 2022 må store selskaper rapportere for regnskapsåret 2021.

Januar-mars 2022
Det europeiske rådet og parlamentet kommer med innvendinger til delegerte rettrettsaker som spesifiserer sektorspesifikke, tekniske kriterier for mål 3-6.
Redigert 27.08.2021 kl 21:19 Du må logge inn for å svare
Meatskull
29.08.2021 kl 00:00 4168

Jeg herved utfordrer dere til og komme med en weekly chart analyse.
Bruk denne som mal om nødvendig: https://www.tradingview.com/x/s6L5FM31/

Her er mitt resultat på linje med en femåring: Ultimate edition: https://pasteboard.co/Ki2VQ8f.png

Ga det et forsøk til idag: https://pasteboard.co/Ki9UEqx.png

Beklager for dårlig kvalitet, bare leker meg litt med noe jeg ikke har peiling på :)

Redigert 29.08.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
Frodon
29.08.2021 kl 20:29 3708

Aksjen brøyt ut av den synkende trenden i starten av juni 2021. Etter dette har aksjen fulgt båndet mellom kr 24 og kr 27. Ved etablert brudd opp eller ned igjennom de 2 punktene, ville ny retning bli satt og et sterkt teknisk signal utløst opp eller ned. Nå har et sterkt kjøpssignal opp til kr 30 blitt utløst. Volum balansen er positiv og volumet har vært stigende på oppgangen i kursen denne uken. RSI har steget over 50, noe som signaliserer økt stigningstakt i aksjen. Dette kjøpssignalet ble utløst 24 august og RSI står nå i 63. MACD utløste kjøpssignalet 30 juli. Aksjen ligger i kjøp på 20, 50 og 100 dagers glid snitt. Det er for tidlig med 200 dagers glid snitt, da aksjen ikke har vært handlet lenge nok. 20 og 50 dagers glid snitt er stigende, noe som er veldig positivt. 100 dagers glid snitt har bunnet ut, men trenger stigende kurser nå, før det glid snittet også begynner å stige. Kjøpssignalet på 100 dagers glid snitt ble utløst denne uken. For de som ikke kjenner disse indikatorene, kortsiktige tradere handler etter 10 og 20 dagers glid snitt, mellom langsiktige tradere handler etter 50 og kanskje 100 dagers glid snitt. De langsiktige tradere handler etter 100 og 200 dagers glid snitt.

Konklusjon, endelig ser AKH sterkt ut teknisk ;) Neste store motstand er på kr 35, så får vi se hvordan dette utvikler seg
retur
29.08.2021 kl 22:06 3628

Må nok komme No triggere til for at dette slår inn. Aow er mitt tips. Har solgt litt ifht litt trading og hadde håpet og kommet inn billig (26 tallet) en gang til før ferden opp.
manman01
30.08.2021 kl 09:03 3508

Der lægges hårdt ud😤
Meatskull
30.08.2021 kl 09:23 3469

Herlig start på uka :)))) nesten ikke aksjer til salgs ser det ut som :)
Frodon
30.08.2021 kl 09:31 3420

Hvilken del av analysen tenkte du på? Kjøps signalene i analysen over på teknisk analyse er utløst
manman01
30.08.2021 kl 11:45 3278

Uden tvivl ((:

Kan meget vel være du får ret i at vi skal teste 30 denne uge (:
Meatskull
30.08.2021 kl 11:53 3322

Der bikka vi 29kr gutta 😎😎😎
wielkikrol
30.08.2021 kl 12:07 3308

Fortsatt billig. Last til ripa.
TraderMom
30.08.2021 kl 12:36 3235

Og damer 😄⚘🌸👍
Tenker vi som har hatt is i magen og fyllt på rundt 25,- skal få rikelig igjen for tålmodigheten med AKH de siste månedene. Personlig tror jeg sannsynligheten for at AKH ikke lykkes som "grønt mini-fond" er svært liten. Seff ingen garantier, men tror dette blir moro.
Frodon
30.08.2021 kl 14:17 3089

Godt noen fortsatt sitter med aksjer her. Dessverre ble mange små sparere utålmodige og solgte på bunnen, mens de store proffe aktørene har fylt opp. Når det kommer en veldig positiv børs mld snart, kommer kanskje små sparerne løpende og kjøper seg inn over kr 35-40 igjen?
langeløp
30.08.2021 kl 14:21 3108

Har inntrykk av at når enkelte går inn med all kapital på et sted og de blir låst med tap blir byrden stor for enkelte.