XPLORA - Target 100 kroner! 🙏
Eller som Spb1 Market sier det i analysen;
Assuming mgmt. guidance, Xplora is worth north of NOK100 per share.
Assuming mgmt. guidance, Xplora is worth north of NOK100 per share.
Selv om det ikke betyr stort salgsvolum, kan en få et visst inntrykk av dette ved å se på antall skritt registrert i ulike land på deres nettside.
WETrader
23.06.2021 kl 19:26
3097
Det ble vedtatt at xplora kan kjøpe inntil 10% av egne aksjer...så da kan det jo hende at vi får noen børsmeldinger om kjøp av egne aksjer utover sommeren?...
Borgermester
23.06.2021 kl 20:41
3143
Dette er så hodeløst. Et vekstselskap skal bruke pengene sine på oppkjøp og kjerneaktiviteter, ikke tilbakekjøp av aksjer. Helt Donald Duck dette selskapet her. Har 90k aksjer, de lemper jeg ut den neste uka.
WETrader
23.06.2021 kl 22:06
3133
Vedtaket på gen fors var at de aksjene som xplora kjøper skal brukes til oppkjøp...slik som med Xplora Mobil...
WETrader
23.06.2021 kl 22:22
3131
Xplora måtte gjør en emisjon for og ha aksjer til oppkjøpet av Xplora Mobil...jeg tror at ledelsen mener at de kan kjøpe opp en del aksjer nå når kursen er under 40...slik at disse kan brukes til oppkjøp senere...og da redusere behovet for emisjon ved neste oppkjøp?...
Røsk
23.06.2021 kl 23:05
3150
Om ledelsen mener selskapet er for billig priset og de har kapital til å kjøpe egne aksjer tilbake billig for så på senere tidspunkt selge dyrt/dyrere så skjønner jeg ikke hvorfor dette er så hodeløst..? Kan noen forklare? Mener Pexip har gjort nettopp d samme..
WETrader
23.06.2021 kl 23:10
3152
Ja, jeg mener at er en god strategi...men det blir en slags innsidehandel...xplora kan kjøpe aksjer på info som markedet ikke har?!...så de må vel sende børsmelding ved børsslutt de dagene de har kjøpt aksjer?
Tradinator
24.06.2021 kl 07:54
3105
Ser ikke noe negativt i dette. De er nok veldig trygge på utviklingen fremover.
WETrader
25.06.2021 kl 20:57
2969
Barn bør kanskje heller få en xplora klokken enn en smartphone?...
https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/sma-barn-vasser-i-porno-og-vold_-hvem-har-ansvaret-1.15551082
https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/sma-barn-vasser-i-porno-og-vold_-hvem-har-ansvaret-1.15551082
WETrader
30.06.2021 kl 10:55
6116
Fortsatt 1 plass her:
https://productupdates.org/best-gps-watch-for-kids/
"After evaluating and analyzing in detail more than 3,635 customer satisfaction about Best Gps Watch For Kids, we have come up with the top 10 products you may be interested in Best Gps Watch For Kids. We have ranked the best brands from Artificial Intelligent and Big Data"
https://productupdates.org/best-gps-watch-for-kids/
"After evaluating and analyzing in detail more than 3,635 customer satisfaction about Best Gps Watch For Kids, we have come up with the top 10 products you may be interested in Best Gps Watch For Kids. We have ranked the best brands from Artificial Intelligent and Big Data"
WETrader
30.06.2021 kl 17:10
6101
Vi får vel vite i neste uke (ca 7 juli?) hvor stort salgsvolumet har vært i Q2...den 7 april kom det en trading update for Q1 (sales of at least 60k)...salget bør vel være mer en 60k om de skal beholde målsetning om salg av 500k i 2021...eller kanskje trading update for Q2 blir sommerens største mageplask?
Tradinator
07.07.2021 kl 14:16
6016
Ja, det skulle vel ikke tilsi at de tror på julaften neste uke. Vi får se hva som kommer frem.
WETrader
07.07.2021 kl 14:46
6011
Hva er årsak til fallet nå?....noen som vet hva tallene blir?...eller noen som frykter hva tallene for salgsvolum Q2 blir?
Braastad
08.07.2021 kl 08:30
5944
Xplora Technologies AS: Trading update Q2 21 – Strong smartwatch and mobile subscriber growth
Oslo, 8 July 2021
Xplora Technologies (‘Xplora’) is today announcing a trading update for Q2 21.
For Q2 21 Xplora will report sales of 79k smartwatches. This represents a y/y growth of 180% from the 28k smartwatches sold in Q2 20, and 28% growth from Q1 21.
In Q1 21 Xplora reported a 155% y/y growth in smartwatch sales with 62k units sold. For H1 21 Xplora has sold 141k smartwatches, up 168% from the 52k smartwatches sold in H1 20.
Xplora exited Q2 21 with 94k mobile subscribers in the Nordic markets. This represents a y/y growth of 79% from 53k subscribers in Q2 20, and up 18% sequentially from 80k subscribers in Q1 21.
Xplora is scheduled to release its full Q2 21 report on 31 August 2021.
Oslo, 8 July 2021
Xplora Technologies (‘Xplora’) is today announcing a trading update for Q2 21.
For Q2 21 Xplora will report sales of 79k smartwatches. This represents a y/y growth of 180% from the 28k smartwatches sold in Q2 20, and 28% growth from Q1 21.
In Q1 21 Xplora reported a 155% y/y growth in smartwatch sales with 62k units sold. For H1 21 Xplora has sold 141k smartwatches, up 168% from the 52k smartwatches sold in H1 20.
Xplora exited Q2 21 with 94k mobile subscribers in the Nordic markets. This represents a y/y growth of 79% from 53k subscribers in Q2 20, and up 18% sequentially from 80k subscribers in Q1 21.
Xplora is scheduled to release its full Q2 21 report on 31 August 2021.
WETrader
08.07.2021 kl 15:12
6065
79k var vel ok...og 141k første halvår er vel også ok?...da får vi se om de klarer 359k neste halv år...dvs 500k for 2021...kursutviklingen i dag sier vel at markedet ikke er helt fornøyd med 79k...
Helstad88
09.07.2021 kl 09:08
5990
79k er strålende vil jeg si. I 2020 tilsvarte salg i første halvår sirka 25 % av total salg for året. Xplora er et kvalitetselskap som leverer på hva de lover. Mye bra som rulles ut nå i Q3, de to neste kvartalene blir meget spennende. Det er all grunn til at tro at salget ender en plass mellom 450-600k.
Virker ikke som småinvestorene skjønner caset. Xplora Mobile er svært vedifult og har en høy vekst. ARR er nå på omrent 100 MNOK.
Selskapet er priset til 1,5 miliarder og har 250 MNOK på bok. Altfor lavt.
Virker ikke som småinvestorene skjønner caset. Xplora Mobile er svært vedifult og har en høy vekst. ARR er nå på omrent 100 MNOK.
Selskapet er priset til 1,5 miliarder og har 250 MNOK på bok. Altfor lavt.
Røsk
09.07.2021 kl 19:14
5951
Med veksttakten de har nå ligger de an til 600K enheter i år. Dette kan de styre godt selv. Ser de at de ligger bak målet vrir de fort narkedsføringen til USA og vipps så har de nådd målet. Kanskje ikke helt etter strategien så spørs hva de velger å gjøre. Spennende å se hvordan resultatet blir. Hva koster det å triple salget som de nå gjør. ARR bare øker og dette fuler mer agressiv markedsføring og vekst på klokker i eksisterende markedet og snart nye store markeder. Klokketro på dette selskapet. Lavt volume hver dag så fort noen store fra utlandet får med seg denne så skyter den fart.
Gull i pungen
13.07.2021 kl 11:57
5786
Xplora Technologies AS: Mandatory Notification of Trade - Primary Insider
Oslo, July 13, 2021
M-Effective Holding AS, a company owned by primary insider and board member Kari Bech-Moen of Xplora Technologies AS, has today bought 6.000 shares in Xplora Technologies AS at a price of NOK 38,80 per share.
Oslo, July 13, 2021
M-Effective Holding AS, a company owned by primary insider and board member Kari Bech-Moen of Xplora Technologies AS, has today bought 6.000 shares in Xplora Technologies AS at a price of NOK 38,80 per share.
WETrader
13.07.2021 kl 15:48
5755
Ja...positivt med kjøp fra nye styremedlemmer...men det er for mange selgere i denne aksjen for tiden...tror det er aksjonærene fra Xplora Mobil som dumper sine aksjer?...
WETrader
13.07.2021 kl 17:43
5820
Ja...tror at kursen vil ligge mellom 36-40 frem til Q2 i slutten av august...
Hvem skal leke stolleken de neste månedene?
Leverer mgmt som de har gjort hitill snakker vi revenue på 600-700 millioner 2021. Det er det 5 måneder til vi får vite. Sale/price multippel på 2. Det er helt ekstremt i techselskap med vekst på 150% med den sizen Xplora har blitt.
Q1 hadde inntekt på 86 millioner med tech+mobile.
Når tallene konsolideres for Q2 er tallene godt over 100 mill kr. Nesten 200 mill H1 som er det svakeste halvåret og står for 25% av salget. Og det er lønnsomt og skalerbart.
Skal salget «kun» hitte 600 millioner kr så er H1 33% av årets omsetning og ikke 25% som det var i fjor. Og det er stor margin dit. Det har ikke sb1m justert for, noe de selv har sagt.
Posisjoneringen før aksjen stikker skjer nå i Q3 2021. Da kommer Xmove i nye markeder, xPay, xArcade lanseres, massiv marketing siste 5 månedene av året. Ved samme takt som i Q2 så runner mobile 100.000 abonnenter innen utgangen av august. Det gir en MRR på + 9 millioner. Det unike med dette er jo at folk tenker ikke på dette som et eget mobilselskap i selskapet. Og de fleste ønsker ikke å tegne egne mobilabonnement gjennom de større aktørene, noe som åpner for høyere marginer, og stort potensial. Dette er heller ikke justert godt nok i Sb1m.
Som Sb1m sa; gjør dere klare for et sterkt Q2 og kjøp aksjen.
Leverer mgmt som de har gjort hitill snakker vi revenue på 600-700 millioner 2021. Det er det 5 måneder til vi får vite. Sale/price multippel på 2. Det er helt ekstremt i techselskap med vekst på 150% med den sizen Xplora har blitt.
Q1 hadde inntekt på 86 millioner med tech+mobile.
Når tallene konsolideres for Q2 er tallene godt over 100 mill kr. Nesten 200 mill H1 som er det svakeste halvåret og står for 25% av salget. Og det er lønnsomt og skalerbart.
Skal salget «kun» hitte 600 millioner kr så er H1 33% av årets omsetning og ikke 25% som det var i fjor. Og det er stor margin dit. Det har ikke sb1m justert for, noe de selv har sagt.
Posisjoneringen før aksjen stikker skjer nå i Q3 2021. Da kommer Xmove i nye markeder, xPay, xArcade lanseres, massiv marketing siste 5 månedene av året. Ved samme takt som i Q2 så runner mobile 100.000 abonnenter innen utgangen av august. Det gir en MRR på + 9 millioner. Det unike med dette er jo at folk tenker ikke på dette som et eget mobilselskap i selskapet. Og de fleste ønsker ikke å tegne egne mobilabonnement gjennom de større aktørene, noe som åpner for høyere marginer, og stort potensial. Dette er heller ikke justert godt nok i Sb1m.
Som Sb1m sa; gjør dere klare for et sterkt Q2 og kjøp aksjen.
MartinH
15.07.2021 kl 14:47
5721
Jeg tror den kommer til å ligge i det området til en bjellesau plukker den opp.
WETrader
16.07.2021 kl 16:19
5646
3 innsidekjøp på 1,5 uke- noen som posisjonerer seg her hvertfall
Gull i pungen
19.07.2021 kl 22:26
5461
Jepp, og snart er det skolestart for kidsa...
Oslo (Infront TDN Direkt): Cecilie Stokke Clement, nærstående til finansdirektør Mikael Clement, har mandag kjøpt 5.000 aksjer i Xplora Technologies til kurs 36,50 kroner pr aksje.
Det fremgår av en melding mandag.
Etter transaksjonen eier Cecilie Stokke Clement 27.400 aksjer i Xplora.
Oslo (Infront TDN Direkt): Cecilie Stokke Clement, nærstående til finansdirektør Mikael Clement, har mandag kjøpt 5.000 aksjer i Xplora Technologies til kurs 36,50 kroner pr aksje.
Det fremgår av en melding mandag.
Etter transaksjonen eier Cecilie Stokke Clement 27.400 aksjer i Xplora.
Redigert 19.07.2021 kl 23:21
Du må logge inn for å svare
Helstad88
19.07.2021 kl 23:31
5477
Bare å sitte rolig i denne. Selskapet kan fort bli en oppkjøpskandidat hvis kursen holdes nede
null-co
27.07.2021 kl 15:59
5251
Kan det være stopp på sommersalget? Opp på lavt volum i dag. Ikke jeg som selger under 60.....
Gir ikke fra meg én aksje før lenge med denne utviklingen her
Redigert 27.07.2021 kl 17:49
Du må logge inn for å svare
Sp1m ser 60% oppside i det korte bildet, og ser fortsatt for seg i et bull scenario over 100-lappen per aksje. Når denne først går så kommer det til å gå like fort som det gjorde sist fra 20-50 på 4 uker.
Når det kommer til telekom-kunder så snittet xplora på 155 tegnede abonnenter om dagen, og 877 solgte klokker om dagen i Q2. Med den samme takten så runder telekom-virksomheten 100.000 betalende innen ca 10 dager. Når skal markedet våkne? Nærmer seg 10 mill mrr kun for denne delen.
Innen kort tid kommer forhåpentligvis premium abbonement, xplora pay og arcade. Det er senest 4 uker til vi får en haug med informasjon om dette, men jeg håper før. Jeg ønsker også en børsmelding når man runder 100.000 betalende abbonenter, da dette er en sinnsyk milepæl. Hadde Onecall, eller Telia eller hvem som helst startet opp for 3 år siden og fått 100.000 kunder, så hadde de poppet en flaske den dagen det skjedde. Og det er ikke engang hovedvirksomheten til xplora. Hvor er multiplene?
Warner bros UK kom også med en litenTwitter konkurranse for å vinne en Xplora ifbm spacejam 2 release. Denne form for b2b marketing strategy er super effektiv når de kommer fra solide selskaper. Håper vi ser mer til det, spesielt ift Benfica-avtalen.
Xplora ligger høyt på g trends.
Tyskland er nå 50% vaksinert med dose 2, xploras største marked. Her kommer retail til å pushe fremover. Selv om xplora har større markedsandel i tyskland, ønsker jeg heller at veksten i norden øker, for da får de også større andel mobil-kunder.
Ift chip-mangel er det viktig å huske på det xplora sa i investor-callen hvor de har lagd 2 ulike avtaler med produsenter av xplora produkter. De hadde på det tidspunktet 150.000 klokker på lager, og det er flere måneder siden så produksjonen har de ikke hatt problemer med. Dette er super viktig at de ligger foran, ettersom veksttakten har økt de siste månedene til nærmere 200% q-q.
Nå kommer folk tilbake fra ferie, skolestart nærmer seg. De siste 5 månedene av året nå blir hektiske for xplora, og de har nærmere 100 ansatte snart så de har gjort seg klare for å ta i mot etterspørselen som kommer.
Når det kommer til telekom-kunder så snittet xplora på 155 tegnede abonnenter om dagen, og 877 solgte klokker om dagen i Q2. Med den samme takten så runder telekom-virksomheten 100.000 betalende innen ca 10 dager. Når skal markedet våkne? Nærmer seg 10 mill mrr kun for denne delen.
Innen kort tid kommer forhåpentligvis premium abbonement, xplora pay og arcade. Det er senest 4 uker til vi får en haug med informasjon om dette, men jeg håper før. Jeg ønsker også en børsmelding når man runder 100.000 betalende abbonenter, da dette er en sinnsyk milepæl. Hadde Onecall, eller Telia eller hvem som helst startet opp for 3 år siden og fått 100.000 kunder, så hadde de poppet en flaske den dagen det skjedde. Og det er ikke engang hovedvirksomheten til xplora. Hvor er multiplene?
Warner bros UK kom også med en litenTwitter konkurranse for å vinne en Xplora ifbm spacejam 2 release. Denne form for b2b marketing strategy er super effektiv når de kommer fra solide selskaper. Håper vi ser mer til det, spesielt ift Benfica-avtalen.
Xplora ligger høyt på g trends.
Tyskland er nå 50% vaksinert med dose 2, xploras største marked. Her kommer retail til å pushe fremover. Selv om xplora har større markedsandel i tyskland, ønsker jeg heller at veksten i norden øker, for da får de også større andel mobil-kunder.
Ift chip-mangel er det viktig å huske på det xplora sa i investor-callen hvor de har lagd 2 ulike avtaler med produsenter av xplora produkter. De hadde på det tidspunktet 150.000 klokker på lager, og det er flere måneder siden så produksjonen har de ikke hatt problemer med. Dette er super viktig at de ligger foran, ettersom veksttakten har økt de siste månedene til nærmere 200% q-q.
Nå kommer folk tilbake fra ferie, skolestart nærmer seg. De siste 5 månedene av året nå blir hektiske for xplora, og de har nærmere 100 ansatte snart så de har gjort seg klare for å ta i mot etterspørselen som kommer.
Redigert 29.07.2021 kl 15:42
Du må logge inn for å svare
Volumet i aksjemarkedet øker massivt etter ferien, det skjer hvert år.
Q4 21’ kommer til å være helt annerledes enn Q4 20’. Smartklokke for barn er fortsatt nytt for noen, men for mange er dette nå den perfekte julegave. Tenk litt på hvor ny denne industrien er for barn, og det er fortsatt i etablering som en “must-have” for småbarnsforeldre, og tallene:
Xplora som er nordens og tysklands ledende innenfor dette segmentet, solgte 175.000 enheter fra Q1 2019, fordelt på de 7 neste kvartalene, frem til Q3 2020. I Q4 2020 solgte de 116.000 enheter, eller 67% av alle salg frem til Q4. Barn og foreldre markedsfører seg selv om de er fornøyde, spesielt siden dette er et produkt som skiller seg kraftig ut fra andre produkter siden den sitter på armen og er veldig, veldig synlig vs noe annet produkt som man kan kjøpe til barna. Når foreldre ser dette er det ikke om noen har nye sko, plagg eller liknende, det er noe som stikker seg ut. Etter min mening en markedsføring i seg selv, ikke nødvendigvis kun for xplora, men for industrien. Hittil i år har de solgt 140 000 enheter, dvs 430.000 enheter solgte.
Dersom Q3 hitter samme vekstrate fra sist kvartal ender salget Q3 på 110.000 enheter(+30% q-q), så er det 250.000 enheter ute som er solgt siste 9 månedene og når du da kommer mot Q4, så er det 540.000 enheter solgte enheter før q4 inntreffer vs 175 000 året før. Antallet som ønsker disse klokkene er mye større nå, samtidig som det kommer med kritiske forbedringer i pay, arcade og premium som kommer ila Q3, som gjør produktet viktigere å ha for foreldre, og morsommere for barna.
Q4 21’ kommer til å være helt annerledes enn Q4 20’. Smartklokke for barn er fortsatt nytt for noen, men for mange er dette nå den perfekte julegave. Tenk litt på hvor ny denne industrien er for barn, og det er fortsatt i etablering som en “must-have” for småbarnsforeldre, og tallene:
Xplora som er nordens og tysklands ledende innenfor dette segmentet, solgte 175.000 enheter fra Q1 2019, fordelt på de 7 neste kvartalene, frem til Q3 2020. I Q4 2020 solgte de 116.000 enheter, eller 67% av alle salg frem til Q4. Barn og foreldre markedsfører seg selv om de er fornøyde, spesielt siden dette er et produkt som skiller seg kraftig ut fra andre produkter siden den sitter på armen og er veldig, veldig synlig vs noe annet produkt som man kan kjøpe til barna. Når foreldre ser dette er det ikke om noen har nye sko, plagg eller liknende, det er noe som stikker seg ut. Etter min mening en markedsføring i seg selv, ikke nødvendigvis kun for xplora, men for industrien. Hittil i år har de solgt 140 000 enheter, dvs 430.000 enheter solgte.
Dersom Q3 hitter samme vekstrate fra sist kvartal ender salget Q3 på 110.000 enheter(+30% q-q), så er det 250.000 enheter ute som er solgt siste 9 månedene og når du da kommer mot Q4, så er det 540.000 enheter solgte enheter før q4 inntreffer vs 175 000 året før. Antallet som ønsker disse klokkene er mye større nå, samtidig som det kommer med kritiske forbedringer i pay, arcade og premium som kommer ila Q3, som gjør produktet viktigere å ha for foreldre, og morsommere for barna.
Nå kan det gå styggfort mot 60kr, følg med. Klokkene selger som gress nå, sjekk ut app store og kampanjene som er ute. 100.000 betalende på mobilabonnement skjer innen kort tid.
Selgerne har gjort seg ferdig nå, DnB small cap nordic er på kjøpsknappen igjen, og det finnes nesten ikke nordnet kunder som eier denne(10mill kr) Hva tror du skjer når alle ser at denne stikker? Ingen snakker om den, og det er det beste tegnet. Vent til denne stikker, så skal den gå helt latterlig mye når hele korpset skal inn.
Selgerne har gjort seg ferdig nå, DnB small cap nordic er på kjøpsknappen igjen, og det finnes nesten ikke nordnet kunder som eier denne(10mill kr) Hva tror du skjer når alle ser at denne stikker? Ingen snakker om den, og det er det beste tegnet. Vent til denne stikker, så skal den gå helt latterlig mye når hele korpset skal inn.
Redigert 03.08.2021 kl 12:06
Du må logge inn for å svare
WETrader
03.08.2021 kl 15:41
4958
Endring top 20 fra 21 juni til 7 juli
DnB SMB + 37 332
Thunderstorm + 1 500
Commerzbank + 374 269
Refsnes Holding - 421 000 (ute av top 20, så har nok ikke solgt alt dette)
RBC Investor 15 408
EF Investigo + 402 100 (ny på top 20)
Top 20 + 409 609
Så, top 20 har økt sin beholdning i sommer, og da særlig Commerzbank (investorer fra Tyskland?)
Snart får vi vel en ny oppdatering i august...
https://myxplora.co.uk/pages/shareholders
DnB SMB + 37 332
Thunderstorm + 1 500
Commerzbank + 374 269
Refsnes Holding - 421 000 (ute av top 20, så har nok ikke solgt alt dette)
RBC Investor 15 408
EF Investigo + 402 100 (ny på top 20)
Top 20 + 409 609
Så, top 20 har økt sin beholdning i sommer, og da særlig Commerzbank (investorer fra Tyskland?)
Snart får vi vel en ny oppdatering i august...
https://myxplora.co.uk/pages/shareholders
WET jeg er ikke noe fan av dine innlegg, det er lite fakta, noe har jeg påpekt flere ganger.
* %-andelen på top 50 er helt stabil og har vært det i flere måneder- dvs det er nesten ingen endring i de viktigste top 20 og 50.
* Commerzbank har opsjoner i avtalen med xplora om markedsføring i Tyskland, dvs det har blitt betalt aksjer i stedet for cash så det er ikke en transaksjon, ergo
top 20 har ikke endret seg og det er 0 i endring fra eksisterende eierskap. Dette er ikke tyske aksjonærer, men et selskap som får tildelt aksjer.
*EF investigo som du sier er nå på top 20, har hatt samme antall aksjer siden børsnotering og er eid med sammensetning av styret, ledelse og diverse. Her har det heller ikke vært en eneste transaksjon, så det er 0 i endring.
* Refsnes solgte 100.000 aksjer i et blokk-salg, og selger ikke aktivt ned. Han eier 310.000 aksjer og er fortsatt 26. største aksjonær
* %-andelen på top 50 er helt stabil og har vært det i flere måneder- dvs det er nesten ingen endring i de viktigste top 20 og 50.
* Commerzbank har opsjoner i avtalen med xplora om markedsføring i Tyskland, dvs det har blitt betalt aksjer i stedet for cash så det er ikke en transaksjon, ergo
top 20 har ikke endret seg og det er 0 i endring fra eksisterende eierskap. Dette er ikke tyske aksjonærer, men et selskap som får tildelt aksjer.
*EF investigo som du sier er nå på top 20, har hatt samme antall aksjer siden børsnotering og er eid med sammensetning av styret, ledelse og diverse. Her har det heller ikke vært en eneste transaksjon, så det er 0 i endring.
* Refsnes solgte 100.000 aksjer i et blokk-salg, og selger ikke aktivt ned. Han eier 310.000 aksjer og er fortsatt 26. største aksjonær
WETrader
04.08.2021 kl 18:10
4892
Så da har det egentlig bare vært endring for RBC Investor og DnB SMB...
WETrader
04.08.2021 kl 21:42
4856
SEVENACCELERATOR INCREASES ITS STAKE IN XPLORA TECHNOLOGIES
https://www.prosiebensat1.com/en/press/sevenaccelerator-increases-its-stake-in-xplora-technologies
https://www.prosiebensat1.com/en/press/sevenaccelerator-increases-its-stake-in-xplora-technologies
Braastad
09.08.2021 kl 07:23
4703
Oslo, 9 August 2021: Xplora Technologies AS (´Xplora´) has reached an important milestone with 100,000 mobile subscribers in the Nordic market.
Connectivity is an important and integrated part of Xplora´s offering. Xplora has since 2017 offered connectivity solutions in Norway, extending to Sweden, Finland and Denmark in recent years. Starting in Q3 21 Xplora will expand its connectivity offering to Xplora smartwatch customers across Europe and North America.
Xplora has through an innovative and leading smartwatch offering combined with tailor made mobile subscriptions developed an unexplored market segment for mobile connectivity: children in the 4-11 year age group. With more than 65,000 mobile subscribers Xplora has reached a market penetration of 13% in the Norwegian market, still growing briskly. Subscriber- and penetration growth in the other Nordic markets is mirroring early market development in Norway and showing very strong growth.
"Reaching 100,000 mobile subscribers is an important milestone for Xplora, but also just the early steps into a vast market opportunity expected to develop rapidly in years to come. The Nordic markets alone continue to offer strong growth potential with nearly 2.5m children in the target age group, and with the rollout of Xplora Connect globally from Q3 21 we have strong ambitions for significant mobile subscriber growth and recurring revenue streams ahead" says Sten Kirkbak, CEO and founder of Xplora
Connectivity is an important and integrated part of Xplora´s offering. Xplora has since 2017 offered connectivity solutions in Norway, extending to Sweden, Finland and Denmark in recent years. Starting in Q3 21 Xplora will expand its connectivity offering to Xplora smartwatch customers across Europe and North America.
Xplora has through an innovative and leading smartwatch offering combined with tailor made mobile subscriptions developed an unexplored market segment for mobile connectivity: children in the 4-11 year age group. With more than 65,000 mobile subscribers Xplora has reached a market penetration of 13% in the Norwegian market, still growing briskly. Subscriber- and penetration growth in the other Nordic markets is mirroring early market development in Norway and showing very strong growth.
"Reaching 100,000 mobile subscribers is an important milestone for Xplora, but also just the early steps into a vast market opportunity expected to develop rapidly in years to come. The Nordic markets alone continue to offer strong growth potential with nearly 2.5m children in the target age group, and with the rollout of Xplora Connect globally from Q3 21 we have strong ambitions for significant mobile subscriber growth and recurring revenue streams ahead" says Sten Kirkbak, CEO and founder of Xplora
Tradinator
09.08.2021 kl 07:44
4660
Da er vi vel ferdig med tredvetallet for godt her. Veien mot ny ATH ligger åpen. 60 next
Braastad
09.08.2021 kl 08:15
4647
Adm dir er bull;
«100.000 mobilabonnenter er et viktig mål for Xplora, men det er også et tidlig trinn til en enorm markedsmulighet som ventes å utvikle seg raskt de kommende årene. De nordiske markedene alene byr fortsatt på et stort vekstpotensial med nesten 2,5 millioner barn som målgruppe. Vi har sterke ambisjoner om betydelig mobilabonnementsvekst og tilbakevendende inntektsstrømmer fremover», sier Sten Kirkbak, adm. direktør og grunnlegger av Xplora
https://finansavisen.no/nyheter/teknologi/2021/08/09/7716044/tek-aksjen-er-opp-65-prosent-i-ar-na-har-det-nadd-100.000-mobilabonnenter?internal_source=sistenytt
«100.000 mobilabonnenter er et viktig mål for Xplora, men det er også et tidlig trinn til en enorm markedsmulighet som ventes å utvikle seg raskt de kommende årene. De nordiske markedene alene byr fortsatt på et stort vekstpotensial med nesten 2,5 millioner barn som målgruppe. Vi har sterke ambisjoner om betydelig mobilabonnementsvekst og tilbakevendende inntektsstrømmer fremover», sier Sten Kirkbak, adm. direktør og grunnlegger av Xplora
https://finansavisen.no/nyheter/teknologi/2021/08/09/7716044/tek-aksjen-er-opp-65-prosent-i-ar-na-har-det-nadd-100.000-mobilabonnenter?internal_source=sistenytt
Redigert 09.08.2021 kl 08:17
Du må logge inn for å svare
Det tok 10 dager før 100.000 ble rundet, på den 11. dagen ble det bekreftet at det skjedde innen de 10 dagene. Litt morro.
Denne forretningsdelen ligger nå på rundt 9 millioner i måneden(mrr) eller 110 mill årlig. Det er opp fra 78 000 da de kjøpte mobile i februar, dvs en allerede 27% vekst fra oppkjøpet, og vil trolig ende opp på 125.000-135.000 abonnenter innen 2021. Veldig bra at de også får til å vokse i resten av norden, og de samtidig mener at totale markedet for de aktuelle barna i segmentet er 2.5 millioner. Nå er det snart 50% som er utenfor Norge, og det er veldig positivt- det viser operasjonelt momentum som er høyt, men best i Sverige.
Når det kommer til resten av Europa er jeg mer skeptisk. Jeg forstår meg på den cloud-baserte løsningen som de skal komme med internasjonalt, men det tenker jeg er ren oppside om de får til.
Her en artikkel fra FA i dag morges også.
https://finansavisen.no/nyheter/teknologi/2021/08/09/7716044/tek-aksjen-er-opp-65-prosent-i-ar-na-har-det-nadd-100.000-mobilabonnenter
Denne forretningsdelen ligger nå på rundt 9 millioner i måneden(mrr) eller 110 mill årlig. Det er opp fra 78 000 da de kjøpte mobile i februar, dvs en allerede 27% vekst fra oppkjøpet, og vil trolig ende opp på 125.000-135.000 abonnenter innen 2021. Veldig bra at de også får til å vokse i resten av norden, og de samtidig mener at totale markedet for de aktuelle barna i segmentet er 2.5 millioner. Nå er det snart 50% som er utenfor Norge, og det er veldig positivt- det viser operasjonelt momentum som er høyt, men best i Sverige.
Når det kommer til resten av Europa er jeg mer skeptisk. Jeg forstår meg på den cloud-baserte løsningen som de skal komme med internasjonalt, men det tenker jeg er ren oppside om de får til.
Her en artikkel fra FA i dag morges også.
https://finansavisen.no/nyheter/teknologi/2021/08/09/7716044/tek-aksjen-er-opp-65-prosent-i-ar-na-har-det-nadd-100.000-mobilabonnenter
Tradinator
09.08.2021 kl 11:12
4514
Skolestartskampanjen ruller ut i disse dager, er vel ikke umulig å nå målet på 500 000?
500.000 enheter i år er innenfor target. Alt fra 480-560 tror jeg er riktig target. Dette sa sp1m etter Q2-oppdateringen:
3) last year, 1H accounted for 24% of total smartwatch sales for the year, and assuming same seasonality this year, XPLRA is on track to reach 550-600 units rather than the current guidance of 500k units (we model with 500k units currently). Finally, XPLRA exited 2Q21 with 94k mobile subscribers, which is up from the 80k as of 1Q21 and 83k the company had as of April – obviously demonstrating a very strong operational momentum (we model with 125k and the company now tracks towards 130k with same QoQ growth for the rest of the year).
Dvs sp1m har 500 000 enheter i sitt estimat, men det kan gå helt opp mot 600 000 dersom det skjer samme som i fjor.
Det ville bare vært helt sjukt, og bør ikke forventes, det er en sinnsyk mengde med enheter.
Denne aksjen er billig folkens!
Fint at det er litt høyere volum i dag. Viser at det er interesse.
3) last year, 1H accounted for 24% of total smartwatch sales for the year, and assuming same seasonality this year, XPLRA is on track to reach 550-600 units rather than the current guidance of 500k units (we model with 500k units currently). Finally, XPLRA exited 2Q21 with 94k mobile subscribers, which is up from the 80k as of 1Q21 and 83k the company had as of April – obviously demonstrating a very strong operational momentum (we model with 125k and the company now tracks towards 130k with same QoQ growth for the rest of the year).
Dvs sp1m har 500 000 enheter i sitt estimat, men det kan gå helt opp mot 600 000 dersom det skjer samme som i fjor.
Det ville bare vært helt sjukt, og bør ikke forventes, det er en sinnsyk mengde med enheter.
Denne aksjen er billig folkens!
Fint at det er litt høyere volum i dag. Viser at det er interesse.
Redigert 09.08.2021 kl 12:15
Du må logge inn for å svare
Tradinator
09.08.2021 kl 13:20
4433
Nettop med tanke på andre halvår det ser meget lovende ut her. Syns Xplora virker som en meget potent aksje nå, all den tid kursen sto langt høyere da de leverte langt mindre enn de gjør nå. I tillegg er det flere potesielle produkter som kan dukke opp fremover. Sitter meget komfortabelt her.