Breaking: Røkke inn i styret

Slettet bruker
RECSI 07.02.2021 kl 17:01 122696

Hehe! Røkke inn i styret til REC Silicon.
Nå skjer det!

30 ryker denne uken.


https://investor.dn.no/#!/Oversikt/Direkte/74363
Redigert 07.02.2021 kl 17:02 Du må logge inn for å svare
t3sm
10.02.2021 kl 20:11 5617

Selv er det flere brukere her inne jeg ikke kan lese det de poster. Veldig greit. Legg forøverig merke til når de poster. Stor sett alltid når kursen har hatt sterk vekst og/eller nyheter. Med andre er det "et godt tegn" når de kommer på banen.

Men har spurt flere ganger om ikke dere andre også bare kan blokkere. For å få ut støy. Hadde det vært noe i kritikken de kommer med, eller synspunkter, så er det bare positivt for min del. men trolling blir bare støy.

kanskje noen vil lage en tråd som er låst for aktive medlemmer, hvor nyheter, dag-til-dag snakk og forventninger kan være tema? Så holder vi uønskede brukere ute.
seth
10.02.2021 kl 20:12 5707

Don’t feed the troll 😊
Marketwatch
10.02.2021 kl 20:21 5700

Slettet bruker skrev
Kanskje han har lyst til å klippe snora når ML gjenåpnes?
Tar ellers lang tid for REC å komme med nnkalling til E.O.G., men har ikke fått noen indikasjon på at
nåværende ledelse ikke ønsker Røkke, siden dagens styreleder er med videre.
Slettet bruker
10.02.2021 kl 20:24 5696

Erfaringsmessig fungerer ikke låste tråder. Men man må slutte å svare nemi's. De andre trollene er harmløse idioter. Og, kritisk informasjon er nyttig.
Slettet bruker
10.02.2021 kl 20:31 5616

helt enig, slutt å svare trollene, jeg oppfordret til det tidligere i denne tråden, men fikk ingen respons.
Jeg gikk derfor i fella selv senere og svarte en av dem. Dette skal jeg aldri gjøre igjen, det beste er å ignorere dem.
Oppfordrer alle til å gjøre det samme! Uten respons, dør trollene av seg selv, og det blir roligere på forumet.
Dette er ingen oppfordring til å hindre andre meninger, en det en selv har. Trollene er lett gjenkjennelige IGNORER DEM!
Paala
10.02.2021 kl 20:36 5556

Er jo bra at andre har forskjellige synsvinkler på rec da, noen av dem som ikke er enige i alt det som er skrevet her har faktisk noen poenger. Det er ingen som vet hva som skjer fremover. At noen driver å blokkerer og kaller folk for troll, dust og klovn er jo helt barnehage. Jeg har tenkt å sitte lenge på posten min, og trur at rec kursen kommer til å øke jevnt og trutt, spennende fremover nå.
canarias
10.02.2021 kl 20:49 5409

Slettet bruker skrev
Veldig fine refleksjoner Riverstone.
omac
10.02.2021 kl 20:54 5356

Ja, om det er fasit vet jeg ikke men det virker plausibelt.
Slettet bruker
10.02.2021 kl 20:55 5339

Enkelt å unngå , blokkere
Slettet bruker
10.02.2021 kl 20:58 5308

Det er vel så enkelt at om du ønsker dette så blokkerer du ikke å vi som ikke ønsker å høre om baissing eller haussing for den saks skyld om at aksjen skal opp eller ned blokkerer disse.
Vi ønsker heller ikke personangrep hver gang man diskuterer selskapet Osv . Så får du gjerne kalle det barnehage ved blokkering for oss som ønsker å diskutere selskapet på en saklig måte. Mye lettere og lete i tråder etter informasjon uten dette svadaet.
Slettet bruker
10.02.2021 kl 21:03 5237

Kommer stadig nye nick inn her da, de fleste har blokkert han for lengst.
Redigert 10.02.2021 kl 21:03 Du må logge inn for å svare
t3sm
10.02.2021 kl 21:04 5300

Gleder meg til børsen åpner og vi kan snakke om viktigere ting istedet
Slettet bruker
10.02.2021 kl 21:04 5361

Over til noe annet. Er det en dato for når Røkke jr skal fortelle noe om planene med RECSI?
Slettet bruker
10.02.2021 kl 21:06 5371

Samtidig er nok en tråd ødelagt les hva den handler om og fokuser på det. God kveld.
Redigert 10.02.2021 kl 21:07 Du må logge inn for å svare
Rogersof
10.02.2021 kl 21:10 5308

Virker som det ikke er lov til å skrive noe negativt her. Kan noen si meg hva som er bekreftet og håndfast?
Det er mange hvis det skjer og det skjer. Jeg har en post som jeg håper på skal bli større med tiden. Men magefølelsen er ikke utelukkende positiv. Selv om det er noen possitive triggere som at KIR skal inn i styret osv. Har vi et regnskap som forsvarer kursen sort på hvitt?
Redigert 10.02.2021 kl 21:11 Du må logge inn for å svare
Rogersof
10.02.2021 kl 21:11 5313

Virker som det ikke er lov til å skrive noe negativt her. Kan noen si meg hva som er bekreftet og håndfast?
Det er mange hvis det skjer og det skjer. Jeg har en post som jeg håper på skal bli større med tiden. Men magefølelsen er ikke utelukke de positiv. Selv om det er noen possitive triggere som at KIR skal inn i styret osv. Har vi et regnskap som forsvarer kursen sort på hvitt?
nemi's
10.02.2021 kl 21:19 5238

TT sa dette 12/5/2020. Og han gjentok det flere ganger i fjor:

"We are not able to make money on today's market out of our plant in China. So we are running at reduced capacity".

Slik har det vært siden oppstart i 2018 i Yulin. Mens andre kinesiske polysil-produsenter som Tongwei, Daqo, Xinte, GCL, osv. har hatt økt og lønnsom produksjon de siste årene. Og hvor produsentene stadig melder om langtidskontrakter i Kina, og hvor de investerer i enda mer high purity polysil kapasitet. Selv med lav ASP.

TT har sagt i tre år sagt, i realiteten, at FBR-B fra Yulin er for dyr og dårlig til å konkurrere i markedet. Dvs. i det eneste verdensmarkedet som finnes! Anlegget stod ferdig sent i 2017. Men har aldri vært brukt på mer enn 30% FBR-kapasitet.

Enda dere sier REC's FBR er best og billigst. Så er de likevel utkonkurrert til de grader. I det eneste verdensmarkedet som finnes! For det sier TT. Og han troller ikke.

Og jeg er den eneste med kunnskap til å forstå det, og nevne det her på HO.

Foruten kinesisk presse, så klart. Dere finner Youser-anlegget på sisteplass på lista her:

https://www.energytrend.com/research/20210107-20605.html
Redigert 10.02.2021 kl 21:22 Du må logge inn for å svare
Paala
10.02.2021 kl 21:22 5198

Er vel også andre innlegg som ikke handler om kurs og personangrep som blir disset her og blokkert. Jeg og kan sitte her å gi små positive synsing innlegg som du gjør hver bidige dag, men får vi noe kunnskap av det da?
Slettet bruker
10.02.2021 kl 21:29 5142

Vanskelig for deg å skjønne at kinesere er super kapitalister som gjerne sender store provinser ut i fattigdom for å vinne en handelskrig med lavere pris på sine varer? når co2 utslippene fra visse poly fabrikker i kina brenner istykker regnskapet for miljøvennlig solkraft så er det nok en og annen som våkner opp rundt i verden vil jeg tro. enden på visa blir at kinesiske produkter vil bli fryst ut av markedet
Slettet bruker
10.02.2021 kl 21:34 5072

ja herregud.

Rec er best og billigst. Ändå vilka är det som stängt fabriken?

Två gånger!! Jo det er REC!

Två gånger har rec stengt fabrikken. (ändå bäst og billigst)

Ingen annan stenger fabriken men rec som er best og billigst har stengt två gånger
Slettet bruker
10.02.2021 kl 21:42 4960

Som Tore Skomann sa etter å ha gjort Jämtgubben kjent, " jag är inte svensk, jag er bara sjuk". :)
Slettet bruker
10.02.2021 kl 21:43 4959

Vanskelig å kjempe mot politikk og handelskrig.

Det er mange flotte restauranter som har stengt og går konkurs i disse dager.

Heldigvis er det andre tider vi nå står foran. Det skal nå være grønt og miljøvennlig i hele verdikjeden. Kullfyrt poly fra Kina vil ikke lenger bli akseptert i vesten er min mening. Råstoffer fraktet med oljetankere vil heller ikke være attraktivt. Les om EU taksonomi. In effect 2022.

ML starter snart opp og markedet vil se helt annerledes ut for REC fremover.
Redigert 10.02.2021 kl 21:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.02.2021 kl 21:46 4913

Morro å se alle trollene som kommer frem. Sikrere tegn på at dette går veien finner man ikke. Misunnelsen kjenner ingen grenser. Heldige alle vi som sitter med aksjer i selskapet. Syv måneder på rad nå hvor verdiene våre har økt i verdi, og mye skal gå galt om ikke vi får den åttende måneden på rad også. 2021 blir et topp år for oss REC-aksjonærer. Legg aksjene i skuffen og tenkt på noe annet
Redigert 10.02.2021 kl 21:51 Du må logge inn for å svare
Intravenøsiu
10.02.2021 kl 22:14 4696

Prisen var vel over 40% lavere i mai 2020 blandt annet pga Covid, kontekst betyr noe. Det som og ble sagt var at man fokuserte på FZ silicon, ikke dumt med tanke på dagens mangel på halvleder silisium til bil industrien.
Delonghi
10.02.2021 kl 22:20 4607

Fra nordnets twitterkonto:
Denne uken kommer Kristian Røkke til oss for å gi en selskapspresentasjon av Aker Horizons. Videoen blir lagt ut på nordnetbloggen torsdag!

Kan jo komme noe drypp her?
Rart om ikke REC blir et tema da det nylig ble tatt inn i AKH.
Slettet bruker
10.02.2021 kl 22:40 4472

Dette. Kunne ikke ha sagt det bedre selv. Våre gode venner som står fast på om at selskapet er rigget for konkurs fokuserer kun på fortid fremfor fremtid. Prisene vil fortsette å gå opp, ettersom det er begrenset med kapasitet i markedet, økt fokus på både kullkraft og slavearbeid i Kina, men la oss si at de ikke gjorde det? Spiller absolutt ingen rolle. Hele verdikjeden må være grønt og miljøvennlig. Dette vil være et stort fokus område i EU og USA. De vil også bygge egne verdikjeder og bli selvstendige av Kina. Det å være en REC kunde vil være kvalitetsstempel for selskaper i vesten.

De fokuserer på at selskapet ikke er lønnsom eller har stengt ned for en grunn, men glemmer helt at det ikke spiller noen rolle om prisene stupte, folk vil kjøpe fra et selskap som er ekstremt miljøvennlige og som er en del av vesten. You scratch my back and I´ll scratch your back.

Jaja. La dem fokusere på fortiden og late som om selskapet skal gå konkurs, når de egentlig kun ønsker en inngang eller har en short posisjon fra 3kr som de nå nekter for (post historikk lyver ikke). Svar dem gjerne en gang i blant, så de uvitende ikke blir lurt av dem, men folkens, hvorfor bruker dere så mye energi med å diskutere med folk som ikke tar til seg noe annet enn det de trenger å vite. Et eksempel er jo maskoten vår, Nesevis, som stadig sier at ML ikke skal begynne å åpnes opp før 2023 (når TT sa i Oktober at de vil ha 75% kapasitet innen 2023 - så mye har skjedd siden) eller at Sila Nanotechnology ikke vil begynne å bygge før 2024, når Sila N. selv sa at innen 2024 er produksjonen klar og innen 2025 begynner de med el-biler. Kort sagt, nesevis fanger kun det som er i hans agenda og driter i alt annet. Ikke la deg provoseres. Argumentene til de som er i mot selskapet er kun basert på fortid og propaganda, mens vi som er aksjonærer fokuserer på fremtiden. Tiden vil vise - og jeg mener at tiden allerede har vist mye siden 2020. Marker mine ord, 2021 kommer til å bli helt fantastisk for selskapets fremtid, men dette er kun begynnelsen.
Redigert 11.02.2021 kl 00:08 Du må logge inn for å svare
nemi's
10.02.2021 kl 22:44 4449

Prisen var lavere for alle andre produsenter også. I Kina og utenfor Kina. Bør være mulig å skjønne så pass. Merkelig om arbeiderne i Yulin har vært de mest utsatte for Corona i Kina.

Men TT har jo forklart deg dette - de tjener ikke penger i Kina. Enda de er eid av den kinesiske staten, og subsidiert tvers gjennom. I motsetning til de børsnoterte produsentene.

Med økt ASP er det bare for konkurrentene å senke prisene igjen for å holde JV-partnerne og FBR-B utenfor markedet i Kina. Og RECSI er sjanseløse med US-produsert polysil i Kina, selv uten tariffer. Det er jo opplagt.

TT sier at FBR er dyrt å produsere, selv i Kina, til tross for all verdens subsidier. Wafer-kundene i Kina mener produktet er for dyrt og dårlig. Ellers ville de vel ganske enkelt ha kjøpt. PV-site'ene melder om fullt av langtidskontrakter på kjøp av polysil blant wafer-produsentene. Youser nevnes aldri. Men så produserer de jo så lite.

Du ser verden annerledes enn meg og TT, skjønner jeg. At solarmarkedet ikke lenger er målet hjemme i Kina, til tross for 19.000MT årlig FBR kapasitet i Yulin. Dyr fabrikk ble det i alle fall.

Redigert 10.02.2021 kl 22:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.02.2021 kl 22:54 4388

Hva tenker du om Aker sitt kjøp av JUM sin post Nemi? Og at de en tid etterpå valgte å legge det inn under AKH hvor sjefen selv nå ønsker posisjon som styreleder?

Mange her inne er mildt sagt entusiastiske rundt dette. Hva føler du?
Cadizio
10.02.2021 kl 23:05 4284

Nemi tror ni pratar också mycket om varandra. Förstår vad du vill få fram. Men tror många är enbart full fokuserade på USA och de möjligheter som finns där nu efter bidéns vinst. Kina är en svår marknad , speciellt när det kommer till dessa sorts material. Allt gott
Intravenøsiu
10.02.2021 kl 23:08 4248

Som andre har sagt, Røkke går ikke inn i en så sentral posisjon uten grunn.

Ha en god natt.
nemi's
10.02.2021 kl 23:23 4199

Øyvind Eriksen er og forblir styreleder i AKH. REC må produsere lønnsom FBR for å selge silan fra ML sier TT. Jeg begriper ikke hvorfor noen skal kjøpe dyr FBR, når de kan kjøpe billigere og bedre polysil produsert med grønn energi i Kina. For ikke å snakke om paneler. Ingen har så mye, og vil få så mye grønn energi, som i Kina.

Og amerikanerne er superglade i asiatiske og kinesiske paneler. Det virker som noe her inne tror at alle solar prosjektering i US er på vent, fordi ML er nedstengt.

Så da er det bare for VP å produsere enda billigere og enda bedre paneler, da. Eller for G14 å produsere billigere og bedre batterier, for ikke å bli utkonkurrert.

Røkke får vel lært litt de nærmeste par årene. Om Kina, og industri på andre siden av jorda.

Tøffe markeder, dette. Det tenker nok investorene i G14 og VP også, og som jeg vil tippe er mer realistiske enn dem på HO.
Compilation20
10.02.2021 kl 23:41 4047

Vi skjønner vel godt hvorfor KIR vil sitte ved roret...
When President Joe Biden has vowed to transition the entire federal vehicle fleet to a zero emission model, he also said that he expects private sector stakeholders to play a leading role, over and above any decarbonization legislation that makes its way through Congress.

That’s where the US Army comes in. The Department of Defense is the largest single institutional fleet owner in the world, and it has been front and center in electric vehicle battery research and EV adoption, regardless of the previous Commander-in-Chief’s fossil-friendly rhetoric. Those efforts began to coalesce last spring, when the Army Futures and Concepts Center announced that is formulating a new EV policy in step with the availability of commercial electric vehicle technology.

That means a quick pivot is in store for auto makers like GM, which just nailed down a $214.3 million contract last summer with the US Army for the new Infantry Squad Vehicle.
Nsxnsx
10.02.2021 kl 23:41 4053

Grønn energi i Kina....verden står ikke til påske 😂😂😂😂

Joda om kull er blitt grønt så er jeg enig 😂😂😂
drapper12
10.02.2021 kl 23:44 4069

Folkens dere er gale som velger å bruke tid på nemi. Blokker han og la oss fortsette å diskutere nyttige saker.
xray292
10.02.2021 kl 23:49 4050

Støttes. Jeg har blokkert Nemis, og det er en utrolig lettelse. Trollet sprer usannheter og sporer av diskusjonen kun for å ødelegge.

Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience.
isolon
10.02.2021 kl 23:56 4056


Røkke er ikke inne i REC for
å lære. Han går inn med topp kunnskap. Dette er det dyslektikeren kan.
oppvigår
11.02.2021 kl 00:11 3990

Hvis Røkke har funnet et spac selskap, så skulle Rec kunne være på Nasdaq i løpet av sommeren. Han kan ikke drøye til mai, som er forståelig. Fasiten kommer snart.