VOW - Oppskrift: MILLIONÆR om 2 år - GÅ AV m/pensjon om 6!!!

Hammers
VOW 08.02.2021 kl 21:01 56333

Da kveldens runde med VOW-VOW'en ble gjennomført var jeg usedvanlig "lett og ledig" på tå.
Ja, nærmest noen dansetrinn som ble tatt bortover "glatta" når jeg tenkte på dagens flotte utvikling etter Pareto's 50% oppjustering av kursmålet.

Sporty fikk lukte så lenge han ønsket på alle de stråene han kom over.
For mens han luktet og leste skjulte meldinger tenkte jeg litt på det herlige langsiktige chartet som jeg viste for en ukes tid siden.
Lurte på hvor HØY farta egentlig var over en viss periode.

https://www.tradingview.com/x/5Ri2iHLV/ Trykk etter åpning for forstørrelse.
MERK; Chartet ble tatt ut for 2 uker siden. Kursen har i mellomtiden steget til dagens 50.
Se forresten hvor raskt kronebeløpene kommer løpende mot deg - dess høyere man kommer på skalaen.

Det gjaldt bare å finne en sikker periode for målingene - og jeg FANT EN ganske så sikker.
I starten av januar 2017 touchet kursen bunnlinja i den stigende trenden på 0,95.
Ganske nøyaktig 2 år senere, i starten av januar 2019, fant jeg en tilsvarende berøring med bunnlinja. Nå på kurs 4,55.

På 2 år i dette logaritmiske diagrammet hadde kursen steget med hele 550%. Fra ett bunnpunkt i trenden - til et annet 2 år senere.
For meg blir dette en stigningstakt OVER TID på hele 225% pr år - så lenge akkurat denne utviklingen holder seg!
Selvsagt med store variasjoner, for kursen kan ligge HØYT eller LAVT i trenden - og den i seg selv har en kursmessig bredde på over 100%.

I dag ligger kursen ca midt i hovedtrenden.
Spinner man videre på denne tanken om fart kan man legge 550% til dagens kr 50.
Tallet viser da 325 på denne tid om 2 år - hvis kursen også da ligger midt i trenden.

Høres dette vilt og håpløst hausseaktig ut? Ikke for min del!
Fordi; trenden ligger der, stigningstakten er målt over en ganske lang og ganske sikker periode på 2 år - og kursen ligger nå midt i trenden.

Det vil si;
Kursen kan ligge høyt i den ved 400 om 2 år - eller lavt ved 275 (begge er ca tall). Sett fra dagens kr 50.
Trenden kan også endre seg. Stige enda brattere - eller flate ut. Det får man heller komme tilbake til.
Den siste tendensen man kan spore er en ENDA BRATTERE stigningstakt. Ref den stiplede stigende bunnlinja.

Når man VET hvilken kjempevekst som nå kommer på land er IKKE dette et urimelig tall (nivåer).
Når man VET at f.eks 2 store fabrikker med produksjon av 50.000 biokull hver vil generere samlede EBITDA-inntekter på ca 300 MILL
Når man VET at det kommer til å sprette opp fabrikker ila de neste par årene. Slike som produserer 10.000/30.000/50.000 tonn.
Dette sett opp mot de 46 mill VOW hadde i EBITDA i 2019 - og de 35 man hadde etter Q3/20.

Eks; Jeg drømte selv aldri om dagens 50 da jeg kjøpte mine første aksjer for 1 år og 10 mnd siden på kr 7,90 (korrigert).
Jeg tenkte helst at dette går vel til H...... for kursen hadde nylig stått i 4 - og hadde steget betydelig.
7,90 var for 533% siden! Altså en "fart" på ca 550%, men det etter 1 år og 10 mnd.

Hilsen Hammers.........som har sagt det før - og gjerne gjentar; Er det EN sikker aksje man skal eie så er det VOW!
Voldsom vekst på land venter, alt utstyret og prosesser er nøye utprøvd i testanlegg i Norge + Frankrike - og de 2 første fabrikkene skal være klare for PRODUKSJON neste sommer.

PS;
Jeg tør NESTEN ikke nevne en mulig logiske kurs om 4 år. Hvis man tar 325 (etter 2 år) og plusser på ytterligere 550% (fortsatt i trenden).
Da vises det en mulig aksjekurs på kr 2100 (+/-). Splitt vil trolig blitt gjennomført lenge før den tid.

DVS; De 3000 aksjene ved kr 50 som først gjør deg til millionær etter 2 år har verdi over 6 mill etter 4.
2 år senere er de verdt 41. Du kan mao gå av med pensjon om 6 år - så lenge trenden holder seg. Det med en innsats i dag på ca 150.000.
DERFOR bør man aldri selge de aksjene man har fått fatt i - hvis ikke HELT spesielle begivenheter inntreffer.
Markedet koker innen VOW's segment!

PROBLEMET er; Sier jeg noe slikt HØYT ringer det trolig på døra i morgen tidlig.
Der står det to menn i hvit frakk - og det er NEPPE melkemannen og hans assistent som står der med en sprøyte og en båre!
Så - jeg dropper likegodt å nevne det......🤭🤭🤭!

Akkurat som da den presseomtalte "elektrikeren" kjøpte noen mill aksjer i VOW rundt/under krona for 5 års tid siden - uten å nevne stort.
Han er nå VOW's 7. største aksjonær, med sine totalt 4,4 mill aksjer. Reelt sett den 5. største. Fordi de 2 over er samlekonti fra Clearstrem og DNB.
Tenk STORT når det gjelder VOW!
Redigert 26.02.2021 kl 08:56 Du må logge inn for å svare
oivindl
23.02.2021 kl 12:06 6215

Kommentaren var av generell karakter og ikke myntet på deg.
Record
23.02.2021 kl 12:20 6181

Ett godt og velment råd til deg , kjøp aksjen . 19 Mars blir den notert på hovedindeksen ,da er det flere fond og andre aktører som må kjøpe den for å tilpasse seg indeksen .
Med så få frie aksjer vil dette være med på å løfte aksjekursen :-)
Hammers
23.02.2021 kl 12:51 6095

Som jeg tidligere har sagt; Grønne aksjer er ikke uten videre grønne aksjer.
Umulig å sette slikt i samme bås!

Vi har selskaper med positiv drift. F.eks TOM og VOW ligger i denne gruppa.
Vi har selskaper med knallrød drift. F.eks NEL ligger i denne.
Så har vi noen som venter på at driften etter hvert skal sette i gang. F.eks QFUEL og ACC ligger i denne.

For VOW sin del BØR Q4 være mer positiv enn Q3. Fordi;
Diverse engangskostnader belastet Q3 i fbm oppbyggingen av industridelen på land.
En del som allerede i Q3 viste positive tall på driften, men fikk røde tall pga ekstrakostnadene.

Denne gang tror jeg industridelen og engineeringdelen til INDUSTRIES slipper engangangskostnadene.
I tillegg tror jeg at denne delen vil øke sitt overskudd da man begynte å bli operative mot slutten av fjoråret.

Cruise Projects går som aldri før - med EBITDA-margin på 27,8%.
Tror man at et slikt selskap er i krise - bare pga av at det er "grønt" - og de grønne faller?

Hilsen Hammers......som ber dere se på hvilke volum som dytter på kursen.
F.eks Kl 12,43/44 var det 90 aksjer som dyttet den ned med 30 øre.
Mindre enn NOK 5.000 gjorde selskapsverdien 35 mill lavere.

Redigert 23.02.2021 kl 12:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.02.2021 kl 13:34 6029

Kan du spesifisere hvem som ikke tar klimaet på alvor?
-Når det gjelder selskapene på OB er det mange som er huset av bjeller og det som kan krype å gå i selskaper som stort sett har en visjon om ett mål lengre frem i tid
Forstår du selv hva du skriver ?
Når en mener at kursen er for høy i VOW så kommer hele kostebinderiet stormende og forteller at inntektene/nettoen til VOW også ligger fram i tid
Redigert 23.02.2021 kl 13:47 Du må logge inn for å svare
Record
23.02.2021 kl 14:22 5998

De fleste av oss priser objektene vi investerar i en periode frem i tid ?
Spesifiserer en spessiel som i ene øyeblikket påstår at de som handler i "selskapet" er født uten hjerne , like etter døper om ett selskap til noe med grønt i og handler masse aksjer i ett tilsvarende til de uten hjerne .
Da jeg kan både lese å skrive skjønner jeg vel hva jeg skriver :-)
Hammers
23.02.2021 kl 14:58 5890

Jeg skjønner ikke problemet.

Se på de tallene jeg skriver om i starten av tråden - basert på VOW's egne utsagn.
De store inntektene kommer fra neste år av - når de 2 første fabrikkene står ferdige.
Alt basert på den produksjonskapasiteten som har blitt annonsert.

Det må da være helt innafor å vente såpass - for det er er vel ingen som tror at slikt dukker opp i neste uke?
For drøyt 14 dager siden var det forresten akkurat et tilsvarende mas fra de samme nickene - når kursen falt den ene dagen.
Neste dag var det full fart i kursen igjen - den gikk deretter høyt opp på 50-tallet - og vi har knapt hørt mer fra "maserne" før i dag.

Hilsen Hammers.......som bare kan gjenta; GRØNT er ikke GRØNT. Skill mellom positiv og negativ drift!
Slettet bruker
23.02.2021 kl 15:09 5826

Takk for gode innlegg Hammers.
Ser at VOW faller %vis svært mye i forhold til alle andre aksjer.

Hvorfor
edvin
23.02.2021 kl 15:35 5759

Takk Hammers, for dine alltid velfunderte og velbegrunnede innlegg!

Jeg skjønner heller ikke problemet, men utålmodighet er jo som kjent den største fienden i aksjemarkedet.

Her må en evne å se fremover, og hvilke inntekter som vil komme i kjølvannet som følge av hva vi allerede vet med sikkerhet. Derfor har jeg for eget vedkommende med stor trygghet, og tross disse "velmenende" baiserne, heller benyttet anledningen til å øke min beholdning ytterligere. Er sikker på at VOW blir en fantastisk investering med noen års perspektiv. De tjener i dag mye penger, og inntektene vil øke betydelig. De utålmodige og de som ikke har troen på det både VOW selv sier, samt bunnlinjen sier, (som gir GRØNT lys) kan jo kort og godt bare holde seg unna og finne andre aksjer de har mer tro på. Håper i alle fall på mer seriøse og velbegunnde synspunkter fra den fronten.


Slettet bruker
23.02.2021 kl 16:25 5598

Når en skriver noe så bør en sørge for at det er lesbart. Du bør ikke skrive noe når det er bare du selv som forstår det. Da er meningen med å skrive noe bortkastet
Og kun en plage for andre. Må dessverre bruke blokkeringsfunksjonen på deg, og håper du gjør det samme
Og at Hammer fortsetter den ville haussingen som ikke har rot i virkeligheten burde være mer en nok til at de som styrer dette forumet gir ham en advarsel
Kursmål på 2100 burde vel være mer enn nok til det hvis forumet skal beholde et snev av seriøsitet

(Selskapet var så vidt på plussiden for en tid tilbake, men opererer nå med estimert EBITDA)

Hammers mener at selskapet får MC på på 220mrd innen relativt kort tid. Til sammenligning har Norsk Hydro MC på ca 80 mrd

Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte


Forumregler:
......,......
Forsøk på kursmanipulasjon, i henhold til Lov om verdipapirhandel. Logginformasjon kan overleveres Finanstilsynet. Straffebestemmelsene for denne typen lovbrudd finnes i § 14-3.
Redigert 23.02.2021 kl 17:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.02.2021 kl 16:57 5478

Hammers - godt du holder motet/humøret oppe her inne, virker som om flere trenger det! :-)

Igjen, helt enig, grønt er ikke grønt, det viktigste et å være grønn samt tjene penger, kombinert med ordrereserve over milliarden....

Lastet mer i dag både på 49 og 50 tallet i Norges nye industri eventyr....😉
Redigert 23.02.2021 kl 16:58 Du må logge inn for å svare
ruda
23.02.2021 kl 18:15 5265

Ja, nå har jeg lastet opp litt under 50, og skulle den falle mer, laster jeg enda mer. Dette er fremtiden
Hammers
23.02.2021 kl 18:27 5226

Jeg har ikke sagt at kursen SKAL til 2100.
Jeg har sagt noe slikt som; DET kan jeg ikke fortelle til noen - for da står det 2 menn i hvit frakk og ringer på ytterdøra mi.

Likevel; HVIS den stigende trenden som har holdt i 4-5 år fortsetter å holde seg med samme stigningstakt -
ja så er det faktisk slike nivåer man ser.

Hvem av dem som kjøpte aksjer for under krona (pr stk) i 2016 hadde regnet med å se 50 i dag?
Å få oppleve en 50-dobling ila den tiden som senere har gått.

Når fabrikkene åpner fra neste år av åpnes det OGSÅ en ny tidsregning for VOW!
Dette skjer uansett om ikke du klarer å se det samme bildet som meg ut fra samme tankegang.

På mid-40 tall for et par ukers tid siden var det KRISE da kursen falt.
Nå snakker vi 50 - og krisen er MINST like stor i dag som den gang.

VOW har positiv drift - og det vil de fortelle markedet torsdag! Det tror i hvert fall jeg.

Hilsen Hammers
Redigert 23.02.2021 kl 18:29 Du må logge inn for å svare
Record
23.02.2021 kl 19:33 5069

Hva er det jeg har skrevet som du ikke forstår ?
Om du føler deg plaget er det jo frivillig å lese og ikke minst besvare det som skrives under temaet .
Om jeg ikker er helt på bærtur er det vel flere klager på ditt nikk enn noe annet på VoW trådene .Om du ikke er interesert i denne haussingen av aksjekursen så kan du kanskje opprette en egen tråd der du kan styre innleggene ?
Kan ikke se noe brudd på forumreglene selv om enkelte kursmål etter min mening er noe frem i tid å kanskje i overkant optimistiske lykke til på din egen tråd, skal følge progresjonen på den tett siden jeg forstår det slik at du sitter på fasit på det meste .
Hammers
23.02.2021 kl 19:48 5016

Interessant, Record.
Men, hvor har du de opplysningene om hovedlisten fra?

Hilsen Hammers
delf
23.02.2021 kl 20:00 4991

Ja den 19 mars skal den noteres på hovedlisten. Lest i dag i finansavisen.
Slettet bruker
23.02.2021 kl 20:25 4930

Hammers 19.48:
......
Tirsdag morgen rykket Harper ut med en analyseoppdatering hvor han har regnet på hvilke aksjer som trolig får innpass på hovedindeksen i forbindelse med indeksjusteringen den 19. mars.
– Vi har regnet oss frem til at ArcticZymes, Borregaard, Carasent, Kid, Pexip, REC Sillicon og Vow vil få plass, mens Asetek, American Shipping Company, BW Offshore, Fjord 1, Gaming Innovation Group, PGS og TietoEvry vil gå ut, sier han.
Hammers
23.02.2021 kl 20:45 4883

OK. Takk for gode svar.

Hilsen Hammers
Record
23.02.2021 kl 20:52 4865

😅 Kan bli ett løft alene da det er relativt få frie aksjer .
Tror fremtiden er riktig lys ,selv om det blir noen bumper underveis .
Slettet bruker
23.02.2021 kl 21:10 4767

Nå får vi håpe folk som har handlet i panikk utover dagen i dag får noen timer på seg før åpning i morgen, til å lese seg opp og forsøke skille klinten fra hveten. De som har hoppet av boble toget kan omgruppere og ta dekning i solide selskap som VOW og få litt ekstra vind i seilet ettersom slike selskap fikk litt nedgang i dag i all panikken og støyen. PS ufortjent nedgang.
Hammers
23.02.2021 kl 22:01 4619

Trekker man dette med hovedindexen litt videre kan man regne med følgende;

- Den generelle interessen for VOW blir trolig økende.
- Volumet vil trolig ta seg opp. Som vi vet fra tidligere; kursen stiger generelt på stigende volum. Det har historien vist.
- Indexfond kommer til å vekte seg opp i VOW da de rett og slett MÅ gjøre dette for å vekte seg mot index!
- Det samme gjelder trolig for grønne fond - hvis de kun forholder seg til hovedlisten.
- Altså KUN positivt!

Hilsen Hammers
Redigert 23.02.2021 kl 22:24 Du må logge inn for å svare
oivindl
23.02.2021 kl 22:29 4524

"Hilsen Hammers......som ber dere se på hvilke volum som dytter på kursen.
F.eks Kl 12,43/44 var det 90 aksjer som dyttet den ned med 30 øre."

For de som er interessert i volumer, kan det nevnes at VWAP var kr 50,19 altså litt høyere enn sluttkurs.

Totalvolum var blandt topp tre de tre siste månedene.
Hammers
23.02.2021 kl 22:56 4463

Det var mange svært små poster som dytter VOW-kursen ned med 2-3 10-øringer.
Til slutt grep panikken tak i det generelle markedet og volumet tok seg opp.
Når panikken råder er ALLTID den enkleste løsningen å selge alt - og å komme seg ut.
Kanskje det kom et rensende panikksalg uten noen spesiell grunn?
_______________________
Merk hvilket nivå denne tråden ble startet på. "Kursen har i mellomtiden steget til dagens 50" - skrev jeg da.
Da var alle storfornøyde og JEG smådanset bortover glattisen med VOW-VOW'en.....🤭!

Det gjelder å se alt i perspektiv og å prøve å tenke fornuftig.
Vi er tilbake til nivået fra da trådens start - ikke verre enn det!

Torsdag kommer Q4/20.
- Skipsdelen kan forventes å gå som normalt.
- Aftersales vil trolig holde samme labre nivå som ellers i 2020.
- Industries kan forventes å vise bedre tendenser - inkl de allerede varslede leveringene til den store svitsiske aktøren (Nestle).
- Engangskosnanadene er forhåpentligvis nå tatt ifb Industries.

Ut fra dette tyder alt på gode tall - og langt fra den krisen enkelte ønsker å skremme med her inne.
Den samme aktøren som under annet nick hylte om 8 da kursen falt til 12 i mars i fjor.
Han som alltid skal krisemaksimere under ulike nicks.

Etter resultatframleggelsen får vi under Q&A kanskje nyheter om Industries. Framdriftsplaner og kanskje potensiale på sikt?
Alltid like spennende.

Hilsen Hammers........som ellers registrerer at 2 av 3 index'er i USA endte i grønt - etter en mørk rød farge da OSEBX stengte.
Redigert 23.02.2021 kl 23:01 Du må logge inn for å svare
oivindl
23.02.2021 kl 23:24 4367

"Til slutt grep panikken tak i det generelle markedet og volumet tok seg opp."

Kopiert fra et tidligere innlegg.
"F.eks Kl 12,43/44 var det 90 aksjer som dyttet den ned med 30 øre."

Dagens høyeste volum var før kl 1100 med en topp kl 1000.
Omtrent samtidig som kursen bunnet ut rundt kr 49,00.

https://live.euronext.com/nb/product/equities/NO0010708068-XOSL
Slettet bruker
24.02.2021 kl 02:31 4170

Hva blir utviklingen i morgen. Fortsatt nedover eller ????
Slettet bruker
24.02.2021 kl 07:10 3992

Leste på FA nå at vow er i blandt de som skal bli tatt opp på Oslo børs. Kanskje det hjelper på kursen
Record
24.02.2021 kl 07:52 3916

Det er det vel ingen som kan si før i ettermiddag :-(
Det som blir viktig nå er morgendagen , jeg er spessielt intresert i oppdatering angående VoW industrier , hadde kanskje hvert greit å enten notere det den 19 mars men aller helst på en børs der produktene har størst potensiale .
Kanskje i en form der vi aksjonærer ble sittende med 60 % av aksjene å det resterende gikk til utenforstående med formål å bygge extra egenkapital
Spennende dag i morgen blir det uansett , da er guidingen viktigere enn alle disse EBITAéne :-)
Klokavskade
24.02.2021 kl 08:14 3850

Uansett. Dette er/blir kun en pust i bakken. Vi er hele tiden på vei mot ATH, med noen hvileskjær innimellom!
Record
24.02.2021 kl 10:03 3713

Får nesten håpe på en 4-500 mill i tap i morgen så blir det vel sving over aksjekursen . Ser virkelig ut at det er noe slikt som må til ?
Record
24.02.2021 kl 10:28 3646

Tror du har misforstått .
Men jeg syntes det er galskap å pumpe co2 i brønner i nordsjøen , hvor lang tid tar det før de lekker , da er jo atmosfæren fylde opp av samma skitten pluss all co2 som frigies i forbindelse med prosessen å transportere den dit !
Hammers
24.02.2021 kl 10:30 3688

Enig ang guidingen - og det beste av alt; den bare MÅ bli bedre ut fra den økte aktiviteteten og store veksten som nå kommer på land. Ellers er jeg ikke så opptatt av splitt og egen børsnotering som jeg var på sluttene av fjoråret.

Etter nærmere ettertanke hører liksom alt sammen på en måte.
Selv om vi snakker om flere ulike "produkter" i flere ulike retninger.
Da bør selskapet være samlet.

Hilsen Hammers
Redigert 24.02.2021 kl 10:31 Du må logge inn for å svare
Record
24.02.2021 kl 13:28 3415

Om du sammenliknet ACC og VoW .
royroy
24.02.2021 kl 15:05 3249

Da var det du som misforstod 👍🏼

Bubleslurp
24.02.2021 kl 15:26 3220

Håper alle som skal løpe etter i morgen har joggeskoene godt knyttet fast og er klare for å gi gass.
Record
24.02.2021 kl 16:03 3151

Anbefaler alle å høre på økonominyhetene i dag !
CapitaL
24.02.2021 kl 16:11 3101

Vow i pluss i dag.. og hverken oyvindl, merida eller ynot har vist seg på tråden.. rare greier det der gitt ;)




Slettet bruker
24.02.2021 kl 16:33 3032

Skadedyrene er nok på plass i morgen tidlig, og vrir på ting etter beste evne. Men dem er ikke mer fraværende enn at dem klarer å rapportere ser jeg...
Redigert 24.02.2021 kl 16:38 Du må logge inn for å svare