VOW - Oppskrift: MILLIONÆR om 2 år - GÅ AV m/pensjon om 6!!!

Hammers
VOW 08.02.2021 kl 21:01 56420

Da kveldens runde med VOW-VOW'en ble gjennomført var jeg usedvanlig "lett og ledig" på tå.
Ja, nærmest noen dansetrinn som ble tatt bortover "glatta" når jeg tenkte på dagens flotte utvikling etter Pareto's 50% oppjustering av kursmålet.

Sporty fikk lukte så lenge han ønsket på alle de stråene han kom over.
For mens han luktet og leste skjulte meldinger tenkte jeg litt på det herlige langsiktige chartet som jeg viste for en ukes tid siden.
Lurte på hvor HØY farta egentlig var over en viss periode.

https://www.tradingview.com/x/5Ri2iHLV/ Trykk etter åpning for forstørrelse.
MERK; Chartet ble tatt ut for 2 uker siden. Kursen har i mellomtiden steget til dagens 50.
Se forresten hvor raskt kronebeløpene kommer løpende mot deg - dess høyere man kommer på skalaen.

Det gjaldt bare å finne en sikker periode for målingene - og jeg FANT EN ganske så sikker.
I starten av januar 2017 touchet kursen bunnlinja i den stigende trenden på 0,95.
Ganske nøyaktig 2 år senere, i starten av januar 2019, fant jeg en tilsvarende berøring med bunnlinja. Nå på kurs 4,55.

På 2 år i dette logaritmiske diagrammet hadde kursen steget med hele 550%. Fra ett bunnpunkt i trenden - til et annet 2 år senere.
For meg blir dette en stigningstakt OVER TID på hele 225% pr år - så lenge akkurat denne utviklingen holder seg!
Selvsagt med store variasjoner, for kursen kan ligge HØYT eller LAVT i trenden - og den i seg selv har en kursmessig bredde på over 100%.

I dag ligger kursen ca midt i hovedtrenden.
Spinner man videre på denne tanken om fart kan man legge 550% til dagens kr 50.
Tallet viser da 325 på denne tid om 2 år - hvis kursen også da ligger midt i trenden.

Høres dette vilt og håpløst hausseaktig ut? Ikke for min del!
Fordi; trenden ligger der, stigningstakten er målt over en ganske lang og ganske sikker periode på 2 år - og kursen ligger nå midt i trenden.

Det vil si;
Kursen kan ligge høyt i den ved 400 om 2 år - eller lavt ved 275 (begge er ca tall). Sett fra dagens kr 50.
Trenden kan også endre seg. Stige enda brattere - eller flate ut. Det får man heller komme tilbake til.
Den siste tendensen man kan spore er en ENDA BRATTERE stigningstakt. Ref den stiplede stigende bunnlinja.

Når man VET hvilken kjempevekst som nå kommer på land er IKKE dette et urimelig tall (nivåer).
Når man VET at f.eks 2 store fabrikker med produksjon av 50.000 biokull hver vil generere samlede EBITDA-inntekter på ca 300 MILL
Når man VET at det kommer til å sprette opp fabrikker ila de neste par årene. Slike som produserer 10.000/30.000/50.000 tonn.
Dette sett opp mot de 46 mill VOW hadde i EBITDA i 2019 - og de 35 man hadde etter Q3/20.

Eks; Jeg drømte selv aldri om dagens 50 da jeg kjøpte mine første aksjer for 1 år og 10 mnd siden på kr 7,90 (korrigert).
Jeg tenkte helst at dette går vel til H...... for kursen hadde nylig stått i 4 - og hadde steget betydelig.
7,90 var for 533% siden! Altså en "fart" på ca 550%, men det etter 1 år og 10 mnd.

Hilsen Hammers.........som har sagt det før - og gjerne gjentar; Er det EN sikker aksje man skal eie så er det VOW!
Voldsom vekst på land venter, alt utstyret og prosesser er nøye utprøvd i testanlegg i Norge + Frankrike - og de 2 første fabrikkene skal være klare for PRODUKSJON neste sommer.

PS;
Jeg tør NESTEN ikke nevne en mulig logiske kurs om 4 år. Hvis man tar 325 (etter 2 år) og plusser på ytterligere 550% (fortsatt i trenden).
Da vises det en mulig aksjekurs på kr 2100 (+/-). Splitt vil trolig blitt gjennomført lenge før den tid.

DVS; De 3000 aksjene ved kr 50 som først gjør deg til millionær etter 2 år har verdi over 6 mill etter 4.
2 år senere er de verdt 41. Du kan mao gå av med pensjon om 6 år - så lenge trenden holder seg. Det med en innsats i dag på ca 150.000.
DERFOR bør man aldri selge de aksjene man har fått fatt i - hvis ikke HELT spesielle begivenheter inntreffer.
Markedet koker innen VOW's segment!

PROBLEMET er; Sier jeg noe slikt HØYT ringer det trolig på døra i morgen tidlig.
Der står det to menn i hvit frakk - og det er NEPPE melkemannen og hans assistent som står der med en sprøyte og en båre!
Så - jeg dropper likegodt å nevne det......🤭🤭🤭!

Akkurat som da den presseomtalte "elektrikeren" kjøpte noen mill aksjer i VOW rundt/under krona for 5 års tid siden - uten å nevne stort.
Han er nå VOW's 7. største aksjonær, med sine totalt 4,4 mill aksjer. Reelt sett den 5. største. Fordi de 2 over er samlekonti fra Clearstrem og DNB.
Tenk STORT når det gjelder VOW!
Redigert 26.02.2021 kl 08:56 Du må logge inn for å svare
oivindl
24.02.2021 kl 16:43 6049

Beklager at jeg lot deg vente CapitaL.
Hadde egentlig tenkt å ta en siste sjekk på denne posten, men ser at publikum er utålmodig, så værsågod.
Mao må jeg ta forbehold om feil, men kommenter gjerne om dere finner noe :-)

Forventinger til Q4
Basert på de luftige prognoser som er presentert her inne, er det kanskje lett å bli skuffet om morgendagens presentasjon ikke når opp til de samme høyder. Påstander om hva vi vet og hva som med sikkerhet kommer, stemmer ikke alltid overens med børsmeldingene. Med litt nøktern realisme i hodet, kan morgendagen lett bli mer positiv.
Derfor denne gjennomgangen av hva vi faktisk vet, kun basert på nøytral beskrivelse av hva børsmeldingene sier. Jeg tar de i kronologisk rekkefølge med de nyeste først, og kun de som omhandler forhold knyttet til landbasert virksomhet og kun konkrete planer eller avtaler. Markedsutsikter berører jeg ikke i denne posten.

11.2.2021 Melding om samarbeid med Betula Energy angående levering av utstyr til en fabrikk for produksjon av biocarbonat i Bamble.
Bestilling vil foretas så snart finansiering er sikret for Betula. Det er kun levering av utstyr som er nevnt, ingen medvirkning til drift. Kapasiteten er oppgitt til 15 000 tonn biocarbon.
Verdien av leveransen er estimert på inntil NOK 200 mill. Det er ikke nevnt konkrete planer om ytterligere levering.

2.2.2021 Melding om intensjonsavtale (LOI) med Elkem vedrørende den tidligere meldte fabrikken på Follum, hvor de har inngått intensjonsavtaler med Viken Skog og Vardar Varme. Den planlagte fabrikken vil starte opp med en produksjon på 10 000 tonn biocarbon per år.
Fabrikken vil bygges ut i etapper, og finansieres delvis ved støtte fra ENOVA og delvis med lån og equity (kan være egenkapital, aksjer ol). I en tidligere melding ble finansiering oppgitt til å være delvis lån og delvis støtte fra ENOVA.
Endelig investeringsbeslutning vil bli tatt når resultatet av Enova-søknaden foreligger.
VOW melder om betydelige investeringer og kostnadene for første byggetrinn er anslått til NOK 200 mill.
Planlagt ferdigstilt sommeren 2022

28.1.2021 Melding om at ArcelorMittal er samarbeidspartner på den tidligere meldte fabrikken som skal bygges i Luxemburg, og hvor det tidligere er inngått «a strategic memorandum of understanding». Ferdigstillelse er oppgitt til 2022, men ellers ingen konkrete opplysninger om selve fabrikken når det gjelder kapasitet, kostnader mm.

20.11.2020 Melding om kontrakt for leveranse av SAFESTERIL til Dilmah, verdens tredje største teprodusent.
Verdien av avtalen er EUR 0,32 mill.
Forrige leveranse til samme selskap var i 2009.

30.10.2020 Det meldes om strategisk partnerskap med Repsol for å utforske ulike muligheter med tanke på ren energi og CO2-reduksjon.


Redigert 24.02.2021 kl 16:53 Du må logge inn for å svare
Hammers
24.02.2021 kl 17:04 5975

Fin utvikling "dagen før dagen"!
De som nå er med må også gjennomleve morgendagens resultatframleggelse - som overføres via VOW hjemmeside fra kl 0800.
Personlig er jeg kanskje mest spent på hva som sies under Q&A etter selve presentasjonen.
Der pleier det å være en del snadder for dem som har spissede ører!

Som sagt i går;
Det store spørsmålet er trolig hvor langt man innen Q4 hadde kommet mtp implementeringen av VOW IND.
Om denne delen har begynt å komme OK i gang med sin inntjening - og om engangskostnadene endelig har blitt minimalisert.
Selv om ingen fabrikker er påbegynt har det trolig vært et klart økt omfang innen engineering for IND.

Hilsen Hammers........som ellers i dag har vært opptatt med diverse - og derfor ikke har fulgt nøye med på børs.

PS;
Ser at oivindl (som var så negativ og kritisk under gårdagens fall) har laget en OK oversikt ang kommende leveranser.
Flere av ordrene er så ferske at de selvsagt IKKE har noe med Q4 å gjøre, men får effekt fra 2021 og spesielt fra 2022.
Ordre som har kommet i 2021.

Hvilke "luftige prognoser" det dreier seg om fra hans side er det vel få om noen her inne som har hørt noe om?
Personlig har jeg IKKE kommet med annet enn bedring ang IND og lavere engangsutgifter. En helt generell uttalelse uten "luftige innslag".

Kanskje oivindl kan utdype litt rundt dette - nå når han først er i "dytten" mtp VOW?
Hvilke luftige prognoser - og hvor har du hørt dem?

Når det gjelder leveransen til AM er det oppgitt at denne finansieres av de to partene - AM + VOW.
Jeg har tidligere antydet at KANSKJE det blir delt slik at VOW stiller med materiell/byggeteknisk kompetanse og AM med annet?
Detaljer rundt dette får man uansett greie på etter hvert.
Redigert 24.02.2021 kl 17:23 Du må logge inn for å svare
Record
24.02.2021 kl 17:08 6192

Riktig det, så har vi jo litt på båtene og Indonesia :-)
Her er teknologien utprøvet å kvalitetssikret før den leveres kundene, kan nesten bare bli bedre .
Fremtiden vi være fasit , morgendagen blir spennende .
oivindl
24.02.2021 kl 17:56 6127

De luftige prognosene jeg henviser til, gjelder ikke resultatet i Q4 spesielt, men hva man forventer av guiding.
Som du selv har påpekt er det viktigste denne gangen

Hvis man forventer guiding på dette nivået, tror jeg man blir skuffet. Legg merke til at VET er uthevet og bevisst valgt.
"Når man VET hvilken kjempevekst som nå kommer på land er IKKE dette et urimelig tall (nivåer).
Når man VET at f.eks 2 store fabrikker med produksjon av 50.000 biokull hver vil generere samlede EBITDA-inntekter på ca 300 MILL
Når man VET at det kommer til å sprette opp fabrikker ila de neste par årene. Slike som produserer 10.000/30.000/50.000 tonn."

Og siden du nå er ledig, kan du kanskje vise hvor jeg var så kritisk og negativ i går.
Hammers
24.02.2021 kl 18:17 6328

Dette gjelder selvsagt ikke Q4 - og noe som SELVSAGT ikke nevnes i morgen. Hvor alle dager har du det fra?

Dette er et utsagn fra meg som du har tatt ut fra enhver sammenheng - og som selvsagt gjelder for årene framover.
Årene ETTER at de større fabrikkene er satt opp. Så langt er ingen oppe - ikke en gang de små.
Ikke en gang finansieringen er på plass.

Hadde det ikke vært LITT GREIT å oppføre seg på en saklig måte i hvert fall EN gang her inne?
Hvor du var kritisk i går? Kanskje jeg husket feil - og at det var i forrige uke eller alle ukene før der igjen?

Hilsen Hammers........som ikke gidder å kaste bort mer tid på deg.
Redigert 24.02.2021 kl 18:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.02.2021 kl 19:46 6617

- Så langt er ingen (fabrikker) oppe - ikke en gang de små.Ikke en gang finansieringen er på plass. ..
Skriver Hammers

Nei, det er så sant som det er sagt. Og gjelden øker.

Men likevel skal man bli millionær. til og med mangemillionær av å være aksjonær i VoW
Det er dessverre forskjell på drømmer og virkelighet. Drømmene kan til og med bli til mareritt ;)
I hvert fall for de som kanskje kjøper for lånte penger

Og der er en sannhet til:
Utrolig mange aksjer med snitt på 1-3.-
Hva skjer hvis disse skal selges ? Det håper jeg alle kan forestille seg
Og 110 000 000 aksjer. Likevel vil Hammers at aksjen skal splittes ;)
Verden vil dessverre bedras, og Hegnar Online er som skapt for sjarlataner


Redigert 24.02.2021 kl 19:55 Du må logge inn for å svare
Hammers
24.02.2021 kl 19:55 6574

I følge en 14 dg gammel analyse fra Clarksons Platou er gjelden til VOW lav.
Vow kan bli det nye norske INDUSTRIEVENTYRET konkludert de med - før kursmålet settes til kr 80.
https://finansavisen.no/nyheter/finans/2021/02/09/7622333/tar-opp-dekning-og-ser-60-prosents-oppside-selskapet-har-lav-gjeld-tykk-ordrebok-og-god-lonnsomhet

Hilsen Hammers.......som sier; Så sant som det er sagt!
Ref det jeg skriver i hovedinnlegget, men la tiden første få jobbe litt. På sikt går dette både til 80 og 100!

PS; Personlig tror jeg marerittene først vil ramme kritikerne av VOW og kritikerne mine.
Ja, for DEM har hele utviklingen vært et stort mareritt!
Noe annet med oss som danser bortover glattisen - og som sover på en rosa sky......🤭🤭🤭!
Redigert 24.02.2021 kl 19:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.02.2021 kl 19:58 6556

Ja, jeg husker hva disse analytikerne skev om Opticom , Clavis osv også ;)
Du er i godt selskap.
Man har ikke tapt noe hvis man er ute av en risikabel aksje. Så hvorfor ha mareritt?
Det har en kanskje først når en har et stor tap . Og det er dessverre de uerfarne som får svi. Men det er deres egen feil, ikke sant?

-Clarksons Platou Securities i minus i fjor – kan måtte vurdere oppsigelser......
Lege, læg deg selv! :) Og kjøp aksjer i VOW ;)
Redigert 24.02.2021 kl 20:15 Du må logge inn for å svare
Karbon
24.02.2021 kl 20:10 6503

Merida:
Så langt er ingen av fabrikkene som er børsmeldt i år bygget enda nei, det sier vel seg selv det.

Men det er faktisk levert hele 47 landbaserte systemer rundt om i verden til nå. 12 i Asia, 27 i Europa, 7 i Amerika faktisk også ett i Afrika.

Systemer basert på Vows patenterte Biogreens pyrolyseteknologi.

Slettet bruker
24.02.2021 kl 20:17 6474

Jaja. Høres bra ut det. Og dette forsvarer sikkert MC på 5,5 MILLIARDER ;)
Hilsen merida 1 , som nå tar kveld i virkelighetens verden :)
Redigert 24.02.2021 kl 20:18 Du må logge inn for å svare
Hammers
24.02.2021 kl 20:23 6439

VOW forsvarer en mcap LANGT høyere enn det man ser i dag!
I hvert fall hvis man f.eks sammenligner med QFUEL som ikke har drift, har porteføljen full av brutte løfter - og som tapte milliarden i fjor. Der er mcap 8-9 mrd......hvis jeg ikke husker feil. VOW er 100% motsatt........bortsett det med mcap, da!

Hilsen Hammers.
Redigert 24.02.2021 kl 20:25 Du må logge inn for å svare
Record
24.02.2021 kl 20:33 6403

Sitat :
Ja, jeg syns selskapet må få litt fred nå uten at de skal ha en gjeng paranoide små-aksjonærer i hælene hele tiden.
Som det er sagt over bør en være fornøyd med meldinger og kvartalsrapporter
Slik det er nå så minner det mest om en engelsk revejakt

Fluefiskeren
24.02.2021 kl 20:37 6380

Ser at DNB markets regner med at VOW er kanditat nå for å inngå i hovedindeksen, men det betyr kanskje lite eller ingenting? Eller øker det fondenes interesse?
Hammers
24.02.2021 kl 20:52 6317

Skrev om det i går, men kort oppsummert:
- Generelt større fokus og økt interesse. Altså et forventet høyere volum. Slikt er normalt bra for VOW.
- Indexfond og grønne fond knyttet til index må kjøpe.
- Man får enda større avstand fra "de noe mer useriøse" på Euronext Growth. Selskaper gjerne uten inntjening, men med enorm mcap!
- De "børsferskinger" med lånte penger jevnlig advares mot.

Hilsen Hammers
CapitaL
24.02.2021 kl 21:05 6256

Med få frie aksjer, top 20 eier nesten 80%... så kan fondskjøp trekke kursen i riktig retning, ikke minst fordi det da blir enda færre frie aksjer;)

Ellers har jeg ikke all verdens forventninger til morgendagen.. Aftersales ligger vel fortsatt nede for telling pga pandemien.. men kanskje det kommer noe mer håndfast vedr Enova og tidspunkt for avgjørelsen vedr støtte til Follum..


Karbon
24.02.2021 kl 21:29 6182

Jeg tror jeg vil "friske opp" litt ang pågående aktiviteter for den landbaserte industrien, der jeg limer inn aktuell info fra q3-presentasjonen. Så vet vi jo godt alt som er børsmeldt etter den tid:

"In the UK, commissioning of an end-of-life-tires Biogreen solution is underway for Murfitts
Industries at the UK’s largest tyre recycling operation. Biogreen is the brand name for various
solutions based on ETIA’s pyrolysis technology.

A Biogreen pyrolysis solution is currently being installed in Switzerland for an international
consumer goods company which will use its waste streams to generate biochar and syngas for
steam generation. In Sweden, equipment is being installed at Envigas’ facility which will convert
forestry waste into renewable coke that replaces fossil coal in metallurgical industries.

Production of Biogreen equipment is also well underway for Unipetrol’s plastic-to-liquid fuel
facility in the Czech Republic, for Circular Carbon’s biomass valorization and renewable energy
system in Germany for the chocolate industry and for Nordvästra Skånes Renhållnings plant in
Sweden, where green waste will be converted into biochar and renewable energy.

Vow is pursuing a long-term strategy for this segment, which involves a systematic and
disciplined growth of sales and business development capacity. This is required to match an
increasing number of requests for co-operation from leading players in a wide range of land-
based industries.

One such example materialised in October this year, when Vow and Tinfos entered into a
cooperation agreement to distribute ETIA's onshore 'Plastic to Electricity' solution in selected
countries and markets, starting with Indonesia. The solution converts plastic waste to electricity
through pyrolysis and will replace diesel in local power production. Vow expects that the
agreement will result in delivery of several such units during the coming years."

Vow har som man kan se allerede et høyt aktivitetsnivå for den landbaserte industrien, og dette er før det store eventyret med bygging av biokarbon og biogassanlegg i det hele tatt har startet.

Hammers
24.02.2021 kl 22:18 6029

Herlig oversikt som jeg tidligere ikke har sett.
Faktisk langt mer enn jeg faktisk visste lå under Q3 presentasjonen.

Får følge bedre med og lese litt mer nøye fra Q4 av - skjønner jeg......😊!

Hilsen Hammers
Hammers
24.02.2021 kl 23:04 5860

Spesielt dette lille avsnittet fra Karbons innlegg bør man merke seg;

Vow is pursuing a long-term strategy for this segment, which involves a systematic and
disciplined growth of sales and business development capacity. This is required to match an
increasing number of requests for co-operation from leading players in a wide range of land-
based industries.

Her snakker man om fornuftig vekst - underbygget av oppbygging av salgsavdelingen og monteringskapasiteten.
Se spesielt siste setning; Økende etterspørsel fra de STØRSTE aktørene - og det over hele spektret!

Hilsen Hammers........som tror dette blir bra!
oivindl
25.02.2021 kl 05:33 5488

"Vow har som man kan se allerede et høyt aktivitetsnivå for den landbaserte industrien"

Likevel hadde landbasert negativ EBITDA.
Slår forhåpentligvis bedre inn på Q4.
Record
25.02.2021 kl 07:49 5275

Vow ASA : Contemplating spin off and subsequent listing of Vow Green Metals

Inspired by strong interest for Vow’s solutions for the metallurgical industry, a growing demand for industry decarbonising and recent strategic agreements, Vow ASA is currently contemplating to spin off Vow Green Metals as a new and separate entity.

Vow Green Metals will build, own, and operate plants that produce high value biocarbon and CO2 neutral gas for metallurgical industries. The company’s shares will be distributed to current Vow shareholders, and the company will aim for listing before summer of 2021.

“With the launch of Vow Green Metals, we will be accelerating the green transition in the metallurgical industry, as our biocarbon will replace fossil coke as a reducing agent in metallurgical processes. We will also produce CO2 neutral gas and other low-carbon fuels”, says Henrik Badin, CEO of Vow ASA.

Vow Green Metals’ first plant is currently being planned at Follum in Eastern Norway for completion in 2022, pending financing and final investment decision. Vow has already secured agreements with forest owner Viken Skog and municipal waste company Lindum to supply forest waste and waste wood respectively as feedstock, and agreements with metals giant Elkem and district heating company Vardar to deliver biocarbon and CO2 neutral gas.

The plant at Follum will be designed and built by Vow, which will also provide the processing equipment. This will add between NOK 200 million and NOK 250 million to Vow ASA’s Landbased order backlog when the new company is spun off and listed.

“Demand for biocarbon is expected to increase significantly in the next few years, driven partly by increasing CO2 taxation and corporate net zero strategies. The demand for biocarbon in Norway alone is estimated at 400 000 tonnes annually by 2030. For comparison, initial capacity at Follum will be 10 000 tonnes per year. Our plans for Vow Green Metals include further expansion in the Nordics as well as larger production facilities to meet industry needs across Europe,” Badin says.

He notes that in addition to Elkem, Vow has recently signed co-operation agreements with ArcelorMittal, the world’s largest steel producer, the global energy company Repsol and Betula Energy, a start-up company in Norway.

According to earlier plans and announcements from Vow, the Follum plant and the company’s biocarbon initiatives were part of Vow Industries. This is a separate legal entity, which will remain wholly owned and part of Vow ASA, and act as an incubator for other potential spin-offs in the future.



For further queries, please contact:
Henrik Badin - CEO Vow ASA
Tel: + 47 90 78 98 25
Email: henrik.badin@vowasa.com
Record
25.02.2021 kl 07:49 5273

Vow ASA : Second half and full year 2020 : Fifth consecutive year of growth, record high performance within Cruise projects

Vow ASA reported revenues for 2020 at NOK 460 million, up 21% compared to 2019, and NOK 47 million in EBITDA (before non-recurring items), corresponding to a 10% margin. The year was marked by continued strong performance in Cruise Projects, which reported EBITDA of NOK 71 million. Group profit before tax was NOK 28 million, an improvement of NOK 35 million compared with 2019.

“While newbuilds and retrofit projects in cruise make most of our order backlog, we are increasingly focused on our Landbased business which was awarded several landmark contracts for valorisation of waste, biomass, and industry decarbonising,” says Henrik Badin, CEO of Vow ASA.

“In 2020, Landbased celebrated several transformative achievements, including agreements with leading industry players Repsol and ArcelorMittal. We are currently replicating our successful and proven delivery model in cruise for projects on land. Aftersales in cruise, meanwhile, continued to be negatively impacted by Covid-19 as cruise ships are still docked,” Badin adds.

Vow secured new contracts to a total value of NOK 369 million in 2020, and the order backlog was NOK 952 million at the end of December 2020, up from NOK 890 million the year before. Since then, orders worth an additional NOK 60 million have been confirmed and reported.

For the second half of 2020, Vow reported revenues of NOK 212 million mainly driven by continued high activity in cruise projects. EBITDA before non-recurring items came in at NOK 22 million, representing a margin of 10%.

In December 2020, Vow launched Vow Industries as an incubator for business development, and today, Vow is introducing Vow Green Metals, a new separate entity, which will be spun off to existing shareholders and listed, likely before summer 2021. Vow Green Metals will build, own and operate plants and deliver high value biocarbon and CO2 neutral gas for metal industries.

“Demand for biocarbon is expected to increase significantly in the next few years, driven partly by increasing CO2 taxation and corporate net zero strategies. With the launch of Vow Metals, we are providing large, international industrial groups with the technology to achieve their goals of CO2 neutrality”, Badin says.

Today at 08.00 CET, CEO Henrik Badin will present the report and comment on status in a video conference online. The session will be held in English and the audience is welcome to ask questions. A replay of the webinar will be made available on www.vowasa.com shortly after.

To register and join the webinar, please paste the following link into your browser and follow instruction on the screen: https://www.vhgo.no/vow/secondhalf-2020



For further queries, please contact:
Henrik Badin - CEO Vow ASA
Tel: + 47 90 78 98 25
Email: henrik.badin@vowasa.com
nolast
25.02.2021 kl 07:49 5268

God morgen
Spennende dag!
Finner ikke noe link til live presentasjon??
CapitaL
25.02.2021 kl 08:01 5127

Vow Green Metals spinnes av til eksisterende aksjonærer!

Børsnoteres før sommeren.

https://finansavisen.no/nyheter/teknologi/2021/02/25/7631589/vow-cruiser-videre
Redigert 25.02.2021 kl 08:02 Du må logge inn for å svare
Hammers
25.02.2021 kl 08:59 4817

V O W!
FOR en en presentasjon i årets siste kvartal - i året der det viktigste var å komme seg gjennom!
Tallene var sånn ca som antatt med et lite overskudd.
RESTEN av presentasjonen var som musikk.

- VOW Green Metals som spin off som børsnoteres. Et selskap som gis til aksjonærene ut fra egen eierandel i VOW Asa.
- Deretter MER ENN antydet Badin at det ville komme nye underselskaper som får samme skjebne.
- Spin off, fordeles til aksjonærene (for hvem andre - det er jo VI som eier VOW) og børsnotering.

Hvis vi om et år sitter igjen med 3 selskaper i stedet for ETT tror jeg trådens første "delmål" (millionær om 2 år) kan bli en prosess som må framskyndes!
Jeg må nå la alle inntrykkene synke og se presentasjonen igjen.
Nå er 2020 over - vi har landet på beina - og musikken begynner å spille i det fjerne.

Hilsen Hammers.......som nok kommer tilbake med mer senere i dag.
upsidedown
25.02.2021 kl 09:00 4807

Fornøyelig lesing på morgenen!
Slettet bruker
25.02.2021 kl 09:23 4677

Nå bør vel dem 2-3 stikker her som forsøpler Vow tråden pakke sakene sine og forlate tråden. Det her blir veldig bra, tipper samma opplegg som AOW og ACC.
Slettet bruker
25.02.2021 kl 11:43 4443

Result before tax -6.7
Inntektene er omtrent de samme og tapet er litt mindre enn tilsvarende halvår

Og mange selskaper ellers går så det suser
Men lykke til med ny baby ;)
Redigert 25.02.2021 kl 11:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.02.2021 kl 11:49 4414

En gavepakke for de som ikke rakk inngang i går, hyggelig å få handle så billig.
Slettet bruker
25.02.2021 kl 23:14 4017

Fra omtalen nå i dag : Kan bli Norges neste, store industrieventyr:
.......

Det som skjer når Vow skiller ut Vow Green Metals, er at det vil generere cash flow på produkter de selger og drift av fasilitetene, samtidig som Vow vil får inntekter fra å selge systemer til Vow Green Metals.
Da selskapet slapp tall torsdag reagerte markedet med å først sende aksjen opp 8 prosent, før den deretter falt 5 prosent til 54 kroner etter to timers handel.
– Investorene forventer mye vekst her, og det er priset inn, så nå det gjelder at Vow leverer på den veksten. Men med de annonserte prosjektene og størrelsesordenen som foreligger, tror jeg det skal være mulig allerede i 2021-2022. 
– Vow kan bli Norges neste store
Redigert 25.02.2021 kl 23:16 Du må logge inn for å svare
Magicmike
25.02.2021 kl 23:46 3902

Dette lover godt! Spennende tider i vente.

Spørsmålet er vel om jeg rekker å laste opp enda mer, for å få større bit av spin-off kaka, eller om de går ut i fra dagens aksjonærliste?
oivindl
26.02.2021 kl 07:05 3646

"Det som skjer når Vow skiller ut Vow Green Metals, er at det vil generere cash flow på produkter de selger og drift av fasilitetene, samtidig som Vow vil får inntekter fra å selge systemer til Vow Green Metals."

Skaper jo hverken mer salg eller mer inntekter av å skille ut et nytt selskap.
Godt salgsarbeid, gode produkter og god drift er det som skal til.
Du blir ikke rikere av å selge til deg selv.
unikum
26.02.2021 kl 08:24 3506

Nå har nok jeg mer tiltro til ledelsen i vow enn en kverulant som tydeligvis har som agenda å prøve å påvirke noe her inne. Flere og flere blokkerer dine innlegg og her er det en til.
oivindl
26.02.2021 kl 08:28 3481

Mye sutring, men ingen som kan ta tak i innholdet i det jeg skriver?

Ser det er kommet et par svar.
Det er åpenbare fordeler med å ha flere selskaper, bl.a de du nevner.
Men salg fra ind til GM skaper i seg selv ingen ekstra inntekt.

Hammers vil ta ut 500 mill fra IND og investere i MG.
Så økes verdien av MG med 10 gangen, du vet PE.
Da forsvinner også 500 mill fra IND og verdien reduseres med 10 gangen, du vet PE.
Redigert 26.02.2021 kl 09:30 Du må logge inn for å svare
Record
26.02.2021 kl 08:51 3375

Du vinkler alt "din vei" !

Vow skiller ut Green Metall, Green Metal leaser utstyr produsert av Vow ,Vow generer insekter før Green Metal får insekter ,som Vow får inn sitt regnskap å kan investere ytterligere ..
Green Metal begynner sin produksjon å får insekter ,en del av disse går til VoW , noe går til drift ,nedskrivninger , avgifter osv
Green Metal generere store overskudd , VoW fortsetter sin høsting som Holdingselskap , kommer med ny spinnof Sludge treathment , historien gjentar seg selv .
Dette handler om å få oversiktlige selskaper spesialisert innen eget segment , for VoW som morselskap blir det å støtte disse med videre utvikling å expansjon.
Også ikke minst spre risiko , det kommer nok konkurrenter å nyvinninger inne noen segmenter .