PHLY

vaage
PHLY 09.02.2021 kl 18:39 3007

Det er mye spekulasjon rundt at Aker skal selge PHLY. Er det andre muligheter som er mer aktuelle tro? Fusjon?


Hvor håndterer de utrangerte skip i USA? Er det en mulighet for gamle Jones Act skip?

Redigert 09.02.2021 kl 18:55 Du må logge inn for å svare
bravi
09.02.2021 kl 20:16 2893

Hvis Aker har tenkt å selge Phly tror jeg de hadde sørget for å snakke opp kursen litt mere aktivt, det burde være mulig nå med de kontraktene de har fått. Kanskje kommer det noe i forb. med Q4. Skulle tro høy kurs er det beste utgangspunkt også ved en fusjon.

Vet ikke noe om skipsopphugging i Usa, men regner med at det gjøres der også i større eller mindre omfang. Vi vet at de ihvertfall tar ut reaktorer og slikt fra kjernekraft marinefartøy før de sender det til vanlig opphugging. Tror ikke det noe i veien med å levere et Jones Act skip til opphugging hvor som helst i verden, det skulle bli akkurat det samme som med et hvilket som helst annet skip. Jeg har oppfattet det slik at Jones Act først og fremst gjelder bruken, at skipet må være bygget i Usa hvis det skal trades innenlands.
Redigert 09.02.2021 kl 20:21 Du må logge inn for å svare
Patron72
09.02.2021 kl 21:20 2785

Da dukket det opp enda en hyggelig børsmelding.
Philly is on fire 🚀
Frodon
09.02.2021 kl 21:38 2723

Hvorfor skal Aker selge Philly Shipyard, når Aker må bygge relativt mye i USA til grønt satsingen sin?
Slettet bruker
09.02.2021 kl 22:06 2650

Phly vil snart gå til himmels tror jeg.
ruda
09.02.2021 kl 22:10 2623

Det har du nok rett i. Tror ikke det vil ta lang tid heller.
vaage
09.02.2021 kl 22:28 2565

Jeg tror heller ikke at det blir salg, men heller noe fusjon internt i Aker systemet....
bravi
10.02.2021 kl 00:05 2391

Fusjon internt i Aker, kanskje det, hva betyr aksjekursen da?

Svarte ikke ordentlig på spørsmålet hvordan de håndterer utrangerte skip. Tror ikke dette er noe å satse på for Philly på samme verftsområdet de driver med nybygg og reparasjoner, de trenger den plassen de har. Skal det satses på scrap yard bør de finne et nytt område, helst ute i periferien til det. Sjelden det drives med opphugging og nybygg i stor skala inne på samme verftsområde. I Usa er det sikkert også så store miljøkrav at opphugging blir vanskelig. Vil tro de leverer slike skip i Mexico eller andre steder i mellom amerika.
Redigert 10.02.2021 kl 00:15 Du må logge inn for å svare
ruda
11.02.2021 kl 07:59 2114

Kan passere 80 i morgen
Slettet bruker
11.02.2021 kl 10:38 1921

Det er vel slik at skip som er statlige eide/ marinefartøy o.l skal hugges i USA. Typiske steder er Virginia, Baltimor og Texas. De strippes og blir ofte senket dessverre.
Mye blyholdig maling, asbest og annet giftig djevelskap....
Handelsflåten til USA har aldri vært imponerende. Og da er typiske steder for skraping Bangladesh , Kina, Inda , Pakistan vet dere
Redigert 11.02.2021 kl 12:11 Du må logge inn for å svare
ruda
11.02.2021 kl 10:55 1870

Har likevel tro på en oppgang som monner
Gasman
11.02.2021 kl 12:13 1771

Og der var jeg endelig i pluss og fikk lettet meg for halvparten. Hadde gjort noen støttekjøp som gjorde at jeg var litt for tungt lastet her.
Det så ganske mørkt ut for noen dager siden, med alvorlig røde tall, men nå kan moroa begynne:-)
Faller den ned igjen har jeg cash til ny inngang.
vaage
11.02.2021 kl 12:51 1687

Du kan fort komme til å angre på salget i morgen:)
Gasman
11.02.2021 kl 13:41 1617

Nei. Om den går i taket, har jeg jo masse aksjer igjen, så det kommer jeg ikke til å angre på:-)
Slettet bruker
11.02.2021 kl 13:55 1580

Jeg tipper det er glad og lykkelig Nerbøvik vi får høre i morgen :)
PS
Og håper alle sitter på aksjene sine , og ikke gir dem bort til manipulerende tradere
Redigert 11.02.2021 kl 16:28 Du må logge inn for å svare
Garcia
12.02.2021 kl 04:20 1234

Ble solgt bra ned på slutten i går desverre..
Vel nå ser vi hva de kommer med i dag.
Jeg er optimistisk og regner/håper de betaler ut utbytte nå og videre fremover..
Phly bør vel være i stand nå til å betale ut 1 USD i året...